ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Κύριε Περιφερειακέ Δ/ντά,
Πληροφορηθήκαμε ότι διεξάγονται υπόγειες συνεννοήσεις με θέμα την κατάργηση-συγχώνευση σχολικών μονάδων.
Η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται εν κρυπτώ και με την απουσία των τοπικών κοινωνιών. Σας υπενθυμίζουμε ότι το υφιστάμενο νομικό καθεστώς προβλέπει τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας (Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας, Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας). Οι προαναφερθείσες επιτροπές της αυτοδιοίκησης έχουν γνωμοδοτικό ρόλο. Είναι γνωστό ότι με τη νέα διοικητική δομή της χώρας που προβλέπει ο «Καλλικράτης», οι Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας καταργούνται από 01/01/2011, αφού δεν υφίσταται η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση. Οι αρμοδιότητες που είχαν οι Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας είναι άγνωστο εάν θα περάσουν στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση, αφού είναι γνωστό ότι εκκρεμούν δεκάδες προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις, προκειμένου ο νέος νόμος για την αυτοδιοίκηση να καταστεί λειτουργικός.
Η ασάφεια αυτή δίνει τη δυνατότητα στους περιφερειακούς διευθυντές και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης να παρακάμψουν τις τοπικές κοινωνίες και να αποφασίσουν με κριτήρια που δεν είναι βέβαιο ότι προάγουν τις κοινωνίες αυτές.
Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ καθώς και σύσσωμος ο κλάδος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολείων.
Η συγχώνευση σχολείων θα έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των μαθητών, οι οποίοι καθημερινά θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να φτάσουν στο σχολείο τους. Η καθημερινή αυτή ταλαιπωρία των μαθητών σαφέστατα θα επηρεάσει και τη σχολική τους επίδοση.
Με καθαρά παιδαγωγικά κριτήρια θα πρέπει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να δείξει τον απαιτούμενο σεβασμό στο χρόνο των μαθητών, των πιο σκληρά εργαζομένων Ελλήνων, όπως έχουν δείξει οι σχετικές έρευνες. Η απώλεια χρόνου λόγω μετακίνησης θα επιβαρύνει περαιτέρω το ήδη βεβαρημένο πρόγραμμα των μαθητών.
Στα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα της χώρας, η σχεδίαση καταργήσεων-συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων επί χάρτου είναι επιεικώς επικίνδυνη. Ένας σοβαρός σχεδιασμός επιβάλλει τη συνεξέταση πάμπολλων παραγόντων, πριν ληφθεί η οποιαδήποτε απόφαση. Ο μαθητής δεν πρέπει να μετακινείται πεζή σε μεγάλη απόσταση από το σπίτι του, δεν πρέπει, εάν είναι εφικτό, να διασχίζει μεγάλες οδικές αρτηρίες, γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων και επιπροσθέτως πρέπει να συνεκτιμάται ότι η επικινδυνότητα του αστικού περιβάλλοντος για έναν ανήλικο είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με τις αγροτικές περιοχές. Σε κάθε περίπτωση
• είμαστε αντίθετοι με τη δημιουργία τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων που θα αποτελούνται από πολυπληθή τμήματα, γιατί είναι βέβαιο ότι δεν είναι δυνατόν να επιτελέσουν οι εκπαιδευτικοί το έργο τους με αποτελεσματικότητα.
• διαφωνούμε στην οικονομίστικη λογική, που υπακούει στις επιταγές του Δ.Ν.Τ. και επιβάλλει ως πρώτιστο μέλημα όχι την ποιότητα στην εκπαίδευση, αλλά τις αιματηρές περικοπές στο χώρο της εκπαίδευσης.
• καταγγέλουμε με την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο επιχειρεί να αποφασίσει για τις τοπικές κοινωνίες, χωρίς να ερωτηθούν οι αιρετοί εκπρόσωποι τους. Σε κάθε διαδικασία κατάργησης-συγχώνευσης σχολικής μονάδας επιβάλλεται να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας.
Post Page Advertisement [Top]
ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου