ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

16 Μαρτίου 2011

«ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ»

 Οι καθηγητές Πληροφορικής των κλάδων ΠΕ19-ΠΕ20, με αφορμή τα διαφαινόμενα γενικά σχέδια του Υπουργείου Παιδείας στην εκπαίδευση, εκφράζουν τη ριζική αντίθεσή τους στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων καθώς και στα σχέδια που έχουν διαρρεύσει για το νέο αναλυτικό πρόγραμμα. Ειδικά για το Νέο Λύκειο, θεωρούν ότι οι επιδιωκόμενες ρυθμίσεις, εκτός των άλλων, θα οδηγήσουν στην περιθωριοποίηση και στην υποβάθμιση της διδασκαλίας της Πληροφορικής και στην προσαρμογή του σχολείου στη λογική των χρηστικών δεξιοτήτων, λογική που υποδαυλίζει το εργασιακό μέλλον των νέων μαθητών μας, δηλαδή το μέλλον της πατρίδας μας, μετατρέποντάς τους σε απλούς χρήστες αντί για δημιουργούς της τεχνολογίας του αύριο.

Είναι αναμφισβήτητο ότι σήμερα συντελείται μια "επανάσταση" με κέντρο την Πληροφορική διαμορφώνοντας μια νέα πραγματικότητα που μεταφράζεται σε αλλαγές στον τρόπο ζωής και εργασίας των ανθρώπων σε όλα τα κράτη του κόσμου. Η τεράστια αξία της πληροφορίας στο σύγχρονο κόσμο και η επιστήμη της Πληροφορικής, είναι άρρηκτα συνδεδεμένες τόσο με τον τομέα των υπολογιστών, της τεχνολογίας επικοινωνιών, της ρομποτικής, κ.λπ., όσο και με άλλες θετικές επιστήμες ξεκινώντας από την φυσική και φτάνοντας μέχρι την αστρονομία, την ιατρική κ.α.

Σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, η επιστήμη της Πληροφορική καλείται να αντιμετωπίσει με αναλυτικό και συνθετικό τρόπο αυθεντικά προβλήματα της ανθρώπινης δραστηριότητας, εισάγοντας τους μαθητές στη "δομημένη λογική αλγοριθμική σκέψη", σημαντικό εφόδιο που ακολουθεί δια βίου το μαθητή και συμβάλει στην ανάπτυξη της αναλυτικής και κριτικής του ικανότητας. Παράλληλα η Πληροφορική αντιμετωπίζεται ως το εργαλείο για την καλύτερη επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων, καθώς και ως το εργαλείο το οποίο, μέσω των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), θα βοηθήσει στην ένταξη των μαθητών στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.

Η Πληροφορική, ως γνωστικό αντικείμενο, προβάλλει επιτακτικά και επηρεάζει έντονα τόσο το αισθητό όσο και το νοητικό μαθησιακό πεδίο των μαθητών. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει την ανάγκη διαμόρφωσης σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων που θα ανταποκρίνονται στα ζητούμενα του σήμερα και του αύριο.

Για αυτό η διδασκαλία της Πληροφορικής οφείλει να αποτελείται από δύο σκέλη:

1.. την Επιστημονική πλευρά και
2.. την Τεχνολογική όψη
όπως ακριβώς συμβαίνει και στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, που έχουν επιλέξει να διδάσκεται η Πληροφορική και ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο, αλλά και να χρησιμοποιείται ως εργαλείο στα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα.
Για όλους αυτούς του λόγους, καλούμε για άλλη μια φορά το Υπουργείο Παιδείας να αποδεχθεί την πρότασή μας για τη διδασκαλία της Πληροφορικής σε όλους τους μαθητές, σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, όπως επίσης και ενός μαθήματος με κατεύθυνση τις Αρχές προγραμματισμού που θα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης η οποία είναι απαραίτητη σε όλες τις θετικές επιστήμες.

Για την υποστήριξη των σχολείων
Οι καθηγητές Πληροφορικής με αφορμή την συνάντηση αντιπροσωπείας του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. µε τον Γ.Γ. του Υπουργείου στις 11/3/2011 και το θέμα που τέθηκε για την υποστήριξη των σχολείων σε επίπεδο εργασιών που απαιτούν επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις που έχουν µόνο οι καθηγητές Πληροφορικής, καθώς και για την κατάθεση γενικότερης πρότασης για την αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού του κλάδου μας, δηλώνουν ότι δεν μπορεί να γίνει καμία συζήτηση για τα παραπάνω θέματα πριν την ανακοίνωση του σχεδίου για το Νέο Λύκειο από το Υπουργείο, επισημαίνοντας ότι για να υπάρξει οποιαδήποτε συζήτηση θα πρέπει πρώτα απ’ όλα ο καθηγητής Πληροφορικής να είναι καθηγητής µε εκπαιδευτικό αντικείμενο αυτόνομο μάθημα Πληροφορικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]