ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


Αστική - Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία

 

Δημιουργική Ομάδα για την Ανάπτυξη της Οπτικοακουστικής Επικοινωνίας και Έκφρασης

των Νέων Ανθρώπων


Ρόδου 18, 11252, Αθήνα
Τηλ.: 210 8664030, Fax: 210 8662344
youthplan@olympiafestival.gr
                                                                      www.olympiafestival.gr


    
Fighter
Δανία, 2007, έγχρωμο, 97΄
Σκηνοθεσία: Natasha Arthy

Μια ταινία που σε μαθαίνει πώς να ακολουθείς τα όνειρά σου, πώς να ζεις ανάμεσα σε δύο κόσμους και πώς να ζητάς από τη ζωή χωρίς να χάσεις αυτούς που αγαπάς
                                                                          
Η Αϊσά είναι 17 χρονών και πηγαίνει στην τελευταία τάξη του λυκείου. Ζει στην Κοπεγχάγη με τους Τούρκους γονείς της και τ’ αδέλφια της. Σύμφωνα με τον πατέρα της, θα γίνει γιατρός.  Εκείνη, όμως, λατρεύει τις πολεμικές τέχνες και προπονείται με τη γυναικεία ομάδα μετά το σχολείο. Αργότερα γίνεται δεκτή σε μία επαγγελματική ομάδα Κουνγκ-Φου. Ξεκινά να κάνει μαθήματα με τον Εμίλ, ο οποίος την προετοιμάζει για να ενταχθεί στην αντρική ομάδα. Φυσικά, οι γονείς της αντιδρούν. Εκείνη συνεχίζει να προπονείται κρυφά και ερωτεύεται τον Εμίλ. Αλλά οι διαφορετικοί κόσμοι από τους οποίους προέρχονται σύντομα δημιουργούν προβλήματα.

H ΞΥΛΙΝΗ ΚΑΜΕΡΑ
Σκηνοθεσία Ντσαβένι Γουά Λουρούλι
Γαλλία-Αγγλία-Ν.Αφρική
Διάρκεια 90’ έγχρωμο 2004

Στην Καγιελίτσα, μια πολίχνη κοντά στο Κέηπ Τάουν, μετά το τέλος του Απαρτχάιντ.
Δύο δεκατριάχρονα παιδιά, ο Μαντίμπα και ο Σίφο παίζουν στις σιδηροδρομικές γραμμές. Ένα τρένο περνά. Το σώμα ενός νεκρού άντρα εκσφενδονίζεται από το τρένο και κυλά στα πόδια τους. Στο παγωμένο του χέρι σφίγγει ένα χαρτοφύλακα. Εκεί μέσα, τα παιδιά βρίσκουν ένα όπλο και μία κάμερα.
Ο Σίφο παίρνει το όπλο και ο Μαντίμπα την κάμερα. Οι μοίρες τους σφραγίζονται.
Φτωχογειτονιά, παρυφές μεγαλούπολης, γκέτο, ειδικοί κώδικες επιβίωσης. Πόλη, γοητεία αντικειμένων, άνθρωποι με πρόσωπα, αξίες ευτυχισμένης ζωής κι επιτυχίας.
Ανεργία, φυγή απ’ την πραγματικότητα, εγκαταλελειμμένα στην τύχη τους παιδιά χωρίς ευκαιρίες, χωρίς συστάσεις.Αστική οικογένεια, παιδιά με σπίτι, με ταυτότητα, με μέλλον.
Προεγκληματική επικινδυνότητα, συμμορίες και κουλτούρα του δρόμου (όπλα σνιφάρισμα, παιδική πορνεία, βία) Καθώς πρέπει περιβάλλον, τακτοποιημένη ζωή, η ηρεμία ενός βιολιού που παίζει Μπαχ, η εξέγερση της εφηβείας.
Μέσα σ’ αυτούς τους διαφορετικούς κόσμους με τις ταξικές διαχωριστικές γραμμές και τις φυλετικές προκαταλήψεις γεννιούνται φιλίες και έρωτες που ξεπερνάνε τα «τεθειμένα» όρια, προτάσεις υπέρβασης και κοινής πορείας.
Το παιδί «του μαύρου δρόμου» πιστεύει ότι όποιος φοβάται να πεθάνει φοβάται και να ζήσει. Το κορίτσι «της λευκής λεωφόρου» πιστεύει ότι κάποιος πεθαίνει όταν οι άλλοι τον ξεχνούν.
Ο καθείς κουβαλάει τον δικό του σταυρό, την δική του ψυχή, τη δική του αθωότητα και τις δικές του ενοχές. Τη δική του τρυφερότητα και τη δική του σκληράδα.
Δεν μπορείς να σώσεις τους ανθρώπους από τον εαυτό τους, αφού όλοι μπορούν να σκοτώσουν τον εαυτό τους, τον άλλον ή και το μέλλον τους.

ANΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΟΠΛΟ ΜΕ ΤΗ ΜΙΑ ΣΦΑΙΡΑ και στην ξύλινη κάμερα με τη μια κασέτα δεν στέκει το φάντασμα των νέων «που γεννήθηκαν αγρίμια» αλλά το σκοτεινό πρόσωπο μιας αδυσώπητης Μοίρας που πάντα νομίζουμε πως ελέγχουμε και που ποτέ δεν έχουμε κατανοήσει τους μηχανισμούς και τους σκοπούς της.

Στη ζαριά της ζωής η απάντηση είναι Μαντίμπα αφού η αντιμετώπιση του κακού δεν επιτυγχάνεται ούτε με περισσότερο κακό ούτε με προδοσία των προσωπικών αξιών, αλλά με την έστω και τραυματικά φυγή προς το φως.

Γιάννης Πανούσης
Εγκληματολόγος – Καθηγητής, Πρόεδρος Τμήματος ΜΜΕ &
Επικοινωνίας Πανεπιστημίου Αθηνών

Βάλο
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, 2005, διάρκεια 83΄, έγχρωμο
Σκηνoθεσια Κάγια Γιουρικάλ
Το δικαίωμα ενός παιδιού να παρακολουθεί το σχολείο (Unicef)


Στην Φιλανδία πριν 100 χρόνια, «στα δύσκολα χρόνια που η ελευθερία έκφρασης, η δημοκρατία και η δικαιοσύνη ήταν λέξη μόνο στα λεξικά»,  ο πατέρας του μικρού Βάλο χαρακτηρίζεται ως αντάρτης και τον εξόρισαν σε ένα μικρό χωριό το οποίο διοικείται από σκληρούς και αυταρχικούς ανθρώπους.
Μέσα σ’ αυτήν την μικρή κοινωνία που μισεί και πολεμάει την γνώση και την ελεύθερη έκφραση ο μικρός Βάλο θα φέρει την ελπίδα για έναν πολιτισμό με δικαίωμα στη γνώση.

Τα κροκοδειλάκια
Γερμανία 97΄
Σκηνοθεσία : Christian Ditter

Ο Hannes θέλει να ενταχθεί στα Κροκοδειλάκια, μια «συμμορία» από γειτονόπουλα και πρέπει να τολμήσει να κάνει πράγματα που είναι απειλητικά για τη ζωή του. Ο Hannes έχει σωθεί από το Kai που θέλει κι αυτός να γίνει ένα Κροκοδειλάκι, όμως το πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι ο Kai είναι σε αναπηρικό καροτσάκι, γεγονός που κάνει τα’ άλλα μέλη της «συμμορίας» να μη τον θέλουν. Όταν όμως ο Kai γίνεται μάρτυρας μιας διάρρηξης, τα Κροκοδειλάκια τον αποδέχονται μις και θέλουν να εξιχνιάσουν την υπόθεση και να διαλύσουν μια πραγματική συμμορία κακοποιών.

Πετώντας στα τυφλά
Γερμανια, 2004, διάρκεια 87΄, έγχρωμo
Σκηνοθεσια Μπερντ Ζάλινγκ

Η Μαρί είναι 13. Στο οικοτροφείο της ξέρει να κινείται. Ακόμα και χωρίς το μπαστούνι. Εδώ, το να είσαι τυφλός δεν είναι πρόβλημα. Αν, φυσικά, δεν υπάρχει η κρυφή επιθυμία για τον κόσμο των «ανοιχτομάτηδων». Αλλά για να βγεις από αυτή την ασφάλεια χρειάζεται κουράγιο... Μετά, γνωρίζει τον Χέρμπερτ. Εκείνος μπορεί να δει αλλά δεν βλέπει τίποτα. Έτσι είναι οι «ανοιχτομάτηδες». Αλλά η Μαρί νιώθει ότι όλα θα αλλάξουν μετά από τη συνάντησή τους. Ξαφνικά αισθάνεται ικανή να καταφέρει τα πάντα...
Ακόμα και να δημιουργήσει το δικό της συγκρότημα και να συμμετάσχει σε ένα τηλεοπτικό διαγωνισμό. Οι «Blindflyers» θα αποδείξουν πως οι «ανοιχτομάτηδες» έχουν άδικο... Μία συγκινητική αλλά και χιουμοριστική ταινία από έναν άλλο κόσμο. Μία συναισθηματική ιστορία για την πρώτη αγάπη και την εφηβεία. Μία ευαίσθητη αναφορά στο κουράγιο, και στο πώς να τραβάς το δικό σου δρόμο.•

Ο Βίνσεντ και εγώ
ΚΑΝΑΔΑΣ, 1990, διάρκεια 100΄, έγχρωμο
Σενάριο-Σκηνοθεσία Μικαέλ Ριμπό

Η Τζο λατρεύει τη ζωγραφική και είναι τόσο καλή που κέρδισε μια υποτροφία για να πάει στην πόλη, από το μικρό χωριό της, για να σπουδάσει σε ένα ειδικευμένο σχολείο. Εκεί ελπίζει να μάθει να ζωγραφίζει σαν το είδωλό της, τον Βίνσεντ Βαν Γκογκ. Μια μέρα, καθώς σκιτσάριζε πρόσωπα, συνάντησε απροσδόκητα έναν μυστηριώδη Ευρωπαίο έμπορο έργων τέχνης ο οποίος αγόρασε μερικά από τα σχέδιά της και της έδωσε παραγγελία για μερικά ακόμα. Την αντάμειψε γενναιόδωρα για τη δουλειά της και επέστρεψε στο Άμστερνταμ. Λίγο αργότερα, η Τζο διαβάζει σ’ ένα περιοδικό για την ανακάλυψη και την πώληση μερικών από τα σχέδια του νεαρού Βίνσεντ Βαν Γκογκ για εκατομμύρια δολάρια, σχέδια που μόνο εκείνη και ο έμπιστος φίλος της Φίλιξ γνώριζαν ότι ήταν δικά της. Η Τζο και οι φίλοι της αποφασίζουν να ταξιδέψουν στο Άμστερνταμ και να βρουν το μυστηριώδη άντρα. Ή ακόμα καλύτερα να πάνε κατευθείαν στην πηγή και να μιλήσουν με τον ίδιο τον Βίνσεντ,  στην Άρλ του 19ου αιώνα. •

Ο ΙΤΑΛΟΣ
ΡΩΣΙΑ, 2005, διάρκεια 99΄, έγχρωμο
Σκηνοθεσία  Αντρέι Κραβτσούκ

Ένα εξάχρονο παιδί μπορεί να κάνει ελάχιστα πράγματα και καταλαβαίνει εξίσου λίγα. Αλλά νιώθει πολλά. Ο μικρός Βάνια, που ζει στο ορφανοτροφείο, πρόκειται να υιοθετηθεί σύντομα από μια νέα οικογένεια στην ηλιόλουστη Ιταλία. Κάτω από έναν καθαρό ουρανό, μια νέα ζωή θα αρχίσει. Ο Βάνια αισθάνεται όμως, ότι κάποιος δεν μπορεί να αρχίσει μια νέα ζωή όταν δεν ξέρει ακόμη την παλιά. Αποφασίζει να βρει τη μητέρα του, αλλά για να κλέψει τα στοιχεία της από τα αρχεία πρέπει πρώτα να μάθει να διαβάζει. Μελετώντας, μαθαίνει άλλους μηχανισμούς που κυβερνούν τον κόσμο των ενηλίκων: τη διαφθορά της αστυνομίας, την απληστία των γραφειοκρατών για τους οποίους οι ξένες υιοθετήσεις είναι πηγή μεγάλου εισοδήματος και τη γενική αδιαφορία τους για τη μοίρα του παιδιού. Αντίθετα από τους ενηλίκους, ο Βάνια αναλαμβάνει την ευθύνη για τον εαυτό του και για τις αποφάσεις του •



ΑΔΕΛΦΕΣ
Σκηνοθεσία : Σεργκέι Μποντρόφ
Ρωσία 2001, 85’

Όταν ένα μέλος της ρωσικής μαφίας αποφυλακίζεται μετά από ποινή που εξέτισε για ληστεία, βρίσκεται κατευθείαν στο στόχαστρο των παλιών συνεργατών του που πιστεύουν ότι τους έχει αποκρύψει μεγάλο μέρος των κλοπιμαίων. Προκειμένου να τον εκδικηθούν αποφασίζουν να απαγάγουν την οκτάχρονη κότη του, Ντίνα, που ζει με τη μητέρα και την δεκατριάχρονη ετεροθαλή αδελφή της, Σβέτα.

Η Σβέτα είναι ένα μοναχικό πλάσμα που κρατά μια επιθετική στάση απέναντι στην καλομαθημένη πιτσιρίκα, πράγμα που δεν βοηθά τη συνύπαρξη των αδελφών. Ο κίνδυνος, όμως, θα αλλάξει την μεταξύ τους σχέση όταν τα δύο κορίτσια, αναγκασμένα να επιβιώσουν μακριά από το σπίτι τους χωρίς χρήματα και μέσα σε άθλιες και επικίνδυνες συνθήκες, θα διαπιστώσουν ότι ο μόνος τρόπος για να σωθούν είναι να έρθουν πιο κοντά.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ
Σουηδία, διάρκεια 110΄, έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Έρικ Γκούσταφσον

Η ιστορία της Σοφίας, ενός δεκατετράχρονου κοριτσιού που ανακαλύπτει τον θαυμαστό κόσμο της Δυτικής φιλοσοφίας, με τη βοήθεια ενός μυστηριώδους δασκάλου και φίλου. Στο ταξίδι της μέσα στο χώρο και στο χρόνο, η μικρή Σοφία συναντά τους διάσημους δασκάλους της Ελληνικής Αρχαιότητας, της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού. Η έλξη αυτής της αρμονίας, που εκτείνεται μέσα από τους αιώνες τη βάζει, εντούτοις, σε μεγάλο κίνδυνο. Τελικά, μαθαίνει πώς να χρησιμοποιεί τον υπέροχο κόσμο των φιλοσοφικών ιδεών για τους δικούς τις σκοπούς, βρίσκοντας έτσι το δρόμο της προς την ελευθερία.

ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ
- Η ταινία αποτελεί ελεύθερη μεταφορά στον κινηματογράφο του ομώνυμου βιβλίου του Τζοστέιν Γκάαρντερ και αποτελεί την μεγαλύτερη κινηματογραφική παραγωγή των σκανδιναβικών χωρών.
- Το μυθιστόρημα Ο Κόσμος της Σοφίας είναι ένα παγκόσμιο μπεστ σέλερ καθώς έχει μεταφραστεί σε 45 γλώσσες και έχει πουλήσει πάνω από 20 εκατομμύρια αντίτυπα. Στα ελληνικά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνη.
- Το βιβλίο εκτός από ταινία κυκλοφορεί και σε cd rom,  έχει γίνει παιχνίδι, μουσικό έργο κι έχει γίνει αφορμή για τη δημιουργία δεκάδων κύκλων συζήτησης.
- Σκηνές της ταινίας έχουν γυριστεί και στην Ελλάδα όπου βλέπουμε μια ωραία αναπαράσταση της δίκης του Σωκράτη.

Για το Νεανικό Πλάνο
Έλλη Σταυρίδου
210.8664030

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]