Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013

ΔΙΚΤΥΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


Η ανθρωπιστική κρίση λόγω της μνημονιακής πολιτικής είναι εδώ. Εκτός από τις μειώσεις μισθών, συντάξεων, την αύξηση της ανεργίας, την αποδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων που έχουν οδηγήσει την πλειοψηφία του ελληνικού λαού σε φτώχεια, αντιμετωπίζουμε και την πλήρη διάλυση των κοινωνικών υποδομών και πρώτα απ’ όλα των νοσοκομείων.

Η κατάσταση στο χώρο της υγείας επιδεινώνεται συνεχώς.  Η υποχρηματοδότηση έχει οδηγήσει σε μεγάλες ελλείψεις προσωπικού αλλά και υλικών.  Νοσοκομεία κλείνουν ή συγχωνεύονται, το υγειονομικό και ιατρικό προσωπικό δεν πληρώνεται  και κινδυνεύει με απολύσεις ή με σαρωτικές μετακινήσεις.

Η τρικομμματική κυβέρνηση σχεδιάζει την παραπέρα μείωση των δαπανών για τη δημόσια υγεία και την κατάργηση τουλάχιστον 11.000 κλινών νοσοκομείων όλης της χώρας.  Νησιά και μεγάλες περιοχές της χώρας μένουν χωρίς νοσοκομεία και παροχές υγείας και οι κάτοικοι των περιοχών αυτών κινδυνεύουν απλά να πεθάνουν εάν αρρωστήσουν ή έχουν κάποιο ατύχημα.

Απέναντι στην επίθεση της κυβέρνησης που αναμένεται να επέλθει σε κάθε εργασιακό δικαίωμα των γιατρών και του νοσηλευτικού προσωπικού, σε κάθε κοινωνικό δικαίωμα των πολιτών που φορολογούνται άγρια για να μπορούν να χρησιμοποιούν τα δημόσια νοσοκομεία τα οποία τώρα διαλύονται, απαιτείται η συσπείρωση και η αγωνιστική κινητοποίηση όλης της κοινωνίας.

Καλούμε τους εργαζόμενους στα νοσοκομεία, τις τοπικές κοινωνίες που πλήττονται από την ραγδαία υποβάθμιση της δημόσιας υγείας  (διάλυση του  ΕΟΠΠΥ, κατάργηση, συγχώνευση νοσοκομείων κλπ) να δράσουν από κοινού.

Καλούμε τις επιτροπές αγώνα, τις πρωτοβουλίες κατοίκων και τις λαϊκές συνελεύσεις, τα δίκτυα αλληλεγγύης που ήδη έχουν δημιουργηθεί σε πολλές γειτονιές και πόλεις για τη σωτηρία της δημόσιας υγείας ή για τοπικά ζητήματα μαζί με τους εργαζόμενους να αναλάβουν πρωτοβουλίες οργάνωσης και συντονισμού  με στόχο την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών και την υπεράσπιση και κατοχύρωση της δημόσιας υγείας.

Όλοι μαζί για να σώσουμε τη δημόσια υγεία!



Συλλαλητήριο 07 Ιουνίου 11 π.μ. στο Υπουργείο Υγείας

Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ: 
Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν ως φιλόλογοι!


Δεν εξετάστηκαν τη Δευτέρα 27 Μαΐου στα αρχαία ελληνικά οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης.
Δοκιμάστηκαν σκληρά και "ηττήθηκαν".

Δεν κλήθηκαν να απαντήσουν σε θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας.
Κλήθηκαν να λύσουν γρίφους στο αδίδακτο κείμενο.

Δεν κρίθηκαν για τις γνώσεις τους στην κατανόηση και επεξεργασία ενός αδίδακτου κειμένου στην αττική διάλεκτο.
Κρίθηκαν για τις γνώσεις τους στην ιστορία και τη γλώσσα, για την επιστημονική κατάρτιση και τεκμηρίωση των επιλογών τους στο συντακτικό.
Κρίθηκαν για την ικανότητά τους  να βγάζουν νόημα σε ένα αδίδακτο κείμενο της αρχαίας ελληνικής γεμάτο «γκρίζες ζώνες».

Και για να γίνω συγκεκριμένη:
1. Οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης, δεκαοχτάχρονα παιδιά κατά κανόνα, έπρεπε μέσα σε μία ώρα να μεταφράσουν ένα δυσνόητο κείμενο, να συντάξουν το μεγαλύτερο μέρος του, αν όχι ολόκληρο, ώστε να βγάλουν νόημα και μετάφραση.

2. Έπρεπε σε μία ώρα και με καθαρό μυαλό, απομακρύνοντας γενναία το σοκ που υπέστησαν, να ξεπεράσουν με επιτυχία τους πρώτους 3 σκοπέλους των τριών πρώτων στίχων: το άγνωστο «περί τῶν Ἑρμῶν» (πόσοι από αυτούς γνωρίζουν και γιατί να θεωρείται προαπαιτούμενη γνώση ή θυμούνται τι ήταν οι Ερμές, αν κατηγορήθηκε και για ποιο λόγο ο Αλκιβιάδης ως Ερμοκοπίδης), την εννοούμενη επανάληψη του ρήματος «μηνύεται» και το σχήμα παράλλαξης που ακολουθεί.

3. Έπρεπε σε μία ώρα και με γερά νεύρα, απομακρύνοντας τη σύγχυση του νου και την πίεση που πλέον γίνεται αφόρητη, να προσπελάσουν το πυκνό και εκτενές δεύτερο μέρος του κειμένου (τα 2/3 του όλου εξεταζόμενου αποσπάσματος). Σε αυτό έπρεπε να συντάξουν εξ ολοκλήρου έναν διαρκή υποτακτικό λόγο - και όλοι οι φιλόλογοι γνωρίζουμε τι σημαίνει αυτό όταν πρόκειται για Θουκυδίδη – με 5 μετοχές, 2 απαρέμφατα, 4 δευτερεύουσες προτάσεις, 3 υπερβατά, 1 εξαρτημένο υποθετικό λόγο και το ασαφές ακόμη και για φιλολόγους «ὅτι».

4. Έπρεπε να κάνουν αυτό που δε μπορούσαν να κάνουν σε ένα εικοσάλεπτο φιλόλογοι με εμπειρία. Διότι τι μας λέει η λογική; Ένας μαθητής θα χρειαστεί διπλάσιο χρόνο από έναν φιλόλογο για να μεταφράσει ένα κείμενο όταν αυτό είναι μέτριας δυσκολίας. Όταν όμως πρόκειται για κείμενο αυξημένης δυσκολίας όπως το εξεταζόμενο, τότε θα χρειαστεί πολλαπλάσιο χρόνο. Και αν προσθέσουμε το άγχος, την αγωνία, την αβεβαιότητα των επιλογών; Τότε ο χρόνος όχι μόνο δε φτάνει, αλλά καταντά μαρτυρικός για κάθε μαθητή.

Και αυτό είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη απαράδεκτο, τουλάχιστον παιδαγωγικά.

Υ.Γ. Σε ομάδα βαθμολογητών προφορικής εξέτασης δίνονται τα θέματα λίγο πριν τις 9:00, αποσύρεται η διμελής επιτροπή να προετοιμάσει και να εισηγηθεί τις απαντήσεις και επιστρέφει σε μισή περίπου ώρα.
   Παρουσιάζουν, λοιπόν, μία προσέγγιση του αδίδακτου -όχι μετάφραση-πρόχειρη, με πολλές αδυναμίες, κενά και ασάφειες. Αδυνατούν να απαντήσουν τεκμηριωμένα και άμεσα, όπως και πολλοί από τους βαθμολογητές, σε βασικά ερωτήματα, σε σημεία κλειδιά κτλ.
   Γύρω στις 10:00 «κλείνει» βιαστικά η μετάφραση του αδίδακτου, δεν απαντώνται σαφώς τα περισσότερα από τα παραπάνω. Οι βαθμολογητές πρέπει να κατέβουν στις αίθουσες. Η διαδικασία πρέπει να προχωρήσει.
   Την επόμενη μέρα στην ενημέρωση των βαθμολογητών καταφθάνει και η αμίμητη απάντηση των μελών της ΚΕΕ σε ερώτημα που αφορούσε το περίφημο «ὅτι» που προανέφερα: « ό τι και να είναι αυτό το ὅτι, μην σας απασχολεί αφού δεν ρωτάται ο υποψήφιος γι αυτό» !!!
    Δε σκέφτηκαν πως από αυτό καθορίζεται και η μετάφραση του κειμένου, δηλαδή ο βαθμός του κάθε υποψήφιου;
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΧΙ! 
Ανακοίνωση του τμήματος παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ
12.000 καθηγητές οδηγούνται σε υποχρεωτικές μετακινήσεις ανά την επικράτεια,
10.000 αναπληρωτές δεν θα επαναπροσληφθούν,
Χιλιάδες απολύσεις καθηγητών σχεδιάζονται σε μυστικές συμφωνίες του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τη τρόικα,
Να γιατί η κυβέρνηση αύξησε το διδακτικό ωράριο των καθηγητών. Για να δημιουργήσει δήθεν υπεράριθμους καθηγητές και να περικόψει ακόμη περισσότερο τις ήδη ελάχιστες δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση.
Η νεοφιλεύθερη αυτή πολιτική  της κυβέρνησης έχει  τραγικές επιπτώσεις όχι μόνο στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών αλλά και στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Εκπαιδευτικοί εξαθλιωμένοι οικονομικά, εξουθενωμένοι εργασιακά, περιπλανώμενοι ανά την επικράτεια,  φοβισμένοι από την πολλαπλή απειλή: συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και τμημάτων - αξιολογήσεις – υποχρεωτικές μετατάξεις- πειθαρχικές παραπομπές-  καθεστώς επιστράτευσης,  δεν μπορούν να είναι δημιουργικοί στο τόσο ευαίσθητο έργο τους.

Η τρικομματική κυβέρνηση εκτελεί το μνημόνιο εκτελώντας την ελληνική κοινωνία, οι συνέπειες της πολιτικής της στη δημόσια παιδεία είναι καταστροφικές. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ θα στηρίξει τους αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ανατροπή αυτών των μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών.

Η κυβέρνηση της αριστεράς με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ θα σταματήσει τη διάλυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης του τόπου μας και θα  αποκαταστήσει την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, οι οποίοι θα έχουν τον κύριο λόγο για την ριζοσπαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που επιβάλλεται να υπάρξει στην εκπαίδευση  σήμερα, γνωρίζοντας καλά ότι μόνο η ένθερμη στήριξη και συμμετοχή τους μπορεί να την υλοποιήσει.

Αθήνα , 30/5/ 2013


ΔΙΚΤΥΟ  ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ  ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31 ΜΑΙΟΥ 2013


Σε μια ακόμη πολιτική αυταρχισμού με την πρωτοφανή απόφαση για προληπτική! επιστράτευση των καθηγητών προχώρησε η μνημονιακή συγκυβέρνηση Ν.Δ.- ΠΑ.ΣΟ.Κ.-.ΔΗ.ΜΑ.Ρ., μετά τους εργαζόμενους στην τοπική αυτοδιοίκηση, τους ναυτεργάτες και τους εργαζόμενους στα μέσα συγκοινωνίας σταθερής τροχιάς.
Κάθε αγώνας για διεκδίκηση των δικαιωμάτων θα ποινικοποιείται ως μέσο περιστολής ουσιαστικών δημοκρατικών ελευθεριών, καθώς η τρικομματική μνημονιακή κυβέρνηση δεν μπορεί να «εφεύρει» άλλον τρόπο απέναντι στις κλιμακούμενες αντιδράσεις των εργαζομένων και ολόκληρου του λαού.
Οι κυβερνητικοί αυταρχικοί εκβιασμοί και οι τακτικές επιστράτευσης, με στόχο να καμφθούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις, θα βρουν απέναντί τους το «τείχος» των αγωνιστικών κινητοποιήσεων και της αλληλεγγύης μας.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους, ανέργους, συνταξιούχους, νέους και νέες σε αυτό το συλλαλητήριο-προσκλητήριο αγώνα για την υπεράσπιση του δικαιώματος στην απεργία αλλά και συμπαράστασης στους εργαζόμενους που έχουν ήδη επιστρατευθεί  και το οποίο ανακοίνωσε η ΟΛΜΕ με συμμετοχή των εκπροσώπων των Ομοσπονδιών ΠΝΟ, Σωματείων Εργαζομένων Λειτουργίας ΜΕΤΡΟ και Ηλεκτροδηγών ΜΕΤΡΟ.

Η συγκέντρωση θα γίνει στις 19:00 στην Πλατεία Συντάγματος. 


ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ!
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ!
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ!


ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 31 ΜΑΗ, 7 μ.μ.
στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,
Η κυβέρνηση προχώρησε, για τέταρτη φορά το τελευταίο διάστημα, στην πολιτική επιστράτευση απεργών, επιδιώκοντας με αυτό τον τρόπο να καταστείλει το διαρκώς ογκούμενο κύμα αντίδρασης στην καταστροφική πολιτική των μνημονίων, που ακολουθεί.
Μετά τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ, τους ναυτεργάτες και τους εργαζομένους στα μέσα συγκοινωνίας σταθερής τροχιάς, ήρθε και η σειρά των καθηγητών, σε βάρος των οποίων η κυβέρνηση προχώρησε στο πρωτοφανές μέτρο της προληπτικής επιστράτευσης.
Είναι ξεκάθαρο πως ο βαθιά ταξικός χαρακτήρας της οικονομικής πολιτικής της λιτότητας και των μνημονίων δεν μπορεί να επιβληθεί στην κοινωνία παρά μόνο με τη διαρκή περιστολή, ακόμα και των πιο στοιχειωδών δημοκρατικών ελευθεριών. Γι’ αυτό και το μαύρο μέτωπο της εγχώριας τρόικας και της τρόικας των πιστωτών διολισθαίνει καθημερινά σε ολοένα και πιο αυταρχικές ατραπούς.
Ο νέος αντιδημοκρατικός κατήφορος της κυβέρνησης και η πολιτική της, να ποινικοποιεί τους αγώνες και να ντύνει στο χακί τους εργαζομένους, που αγωνίζονται με βασικό στόχο να βάλει στο γύψο βασικές συλλογικές και δημοκρατικές κατακτήσεις, μας γυρίζει πίσω σε άλλες, μαύρες εποχές.
Ο αγώνας ενάντια στο αντιστυνταγματικό μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης, για την υπεράσπιση  των δημοκρατικών δικαιωμάτων των εργαζομένων και της κοινωνίας, πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων, όλων των συνδικάτων, των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων.
Οι Ομοσπονδίες των εργαζομένων που επιστρατεύτηκαν το προηγούμενο διάστημα, ΟΛΜΕ, ΠΝΟ, και τα σωματεία εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ, τους ΗΣΑΠ και τα τραμ, συντονίζουν το βήμα τους με στόχο να αναπτυχθεί ένα κίνημα με παλλαϊκό χαρακτήρα για την υπεράσπιση του δικαιώματος στην απεργία και την ακύρωση της πολιτικής επιστράτευσης.
Η μάχη ενάντια στην επιστράτευση είναι μάχη ενάντια στον ολισθηρό δρόμο διαρκών δημοκρατικών εκτροπών, που έχει επιλέξει η τρικομματική μνημονιακή κοινοπραξία, προκειμένου να υλοποιήσει τη σφαγιαστική οικονομική της πολιτική.
Γι’ αυτό είναι και μια μάχη από την επιτυχή έκβαση της οποίας μπορούν να ανοίξουν ελπιδοφόροι ορίζοντες για τους εργαζομένους και όλο τον ελληνικό λαό, αφού στρέφεται ευθέως ενάντια στον πυρήνα της μνημονιακής πολιτικής και των εκφραστών της.
Η Αυτόνομη Παρέμβαση Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα καλεί όλους τους εργαζομένους της Αττικής, τους άνεργους, τους νέους και τις νέες, να δώσουν το «παρών» στο συλλαλητήριο ενάντια στην επιστράτευση
την  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31 ΜΑΗ, στις 7 μ.μ.,

στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ.


ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ Η ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ ΟΛΜΕ-ΠΝΟ-ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 7μμ, ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, Όθωνος & Αμαλίας.
Ο Συντονισμός πρωτοβάθμιων σωματείων συμπαραστέκεται στο δίκαιο αγώνα των επιστρατευμένων εργαζομένων για να αρθεί το απαράδεκτο καθεστώς της επιστράτευσης και να καταργηθεί οριστικά ως μέσο χειραγώγησης των εργαζομένων και καταπάτησης των δικαιωμάτων τους.
Αγωνιζόμαστε για να παρθεί πίσω η επιστράτευση που επέβαλε αυταρχικά και αντισυνταγματικά στους καθηγητές, τους ναυτεργάτες και τους εργαζόμενους στο ΜΕΤΡΟ. Η τρικομματική ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ συνεχίζει το γνωστό αντιδημοκρατικό της κατήφορο του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», της τρομοκράτησης και της καταστολής, όταν οι εργαζόμενοι αποφασίζουν να παλέψουν ενάντια στην καταστροφική πολιτική της.
Καλούμε όλα τα συνδικάτα να εκφράσουν την έμπρακτη υποστήριξη τους και να βρεθούμε μαζί τους στο δρόμο για να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην εργασία και τη ζωή, αλλά και το δικαίωμα στον αγώνα και την απεργία. 
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ Η ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ
ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ
ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ,
 ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ,
ΣΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ




Εξετάσεις πέρα από τα όρια της λογικής και της ευαισθησίας
Η ΟΛΜΕ έχει αναφερθεί επανειλημμένα στις παθογενείς καταστάσεις που έχει δημιουργήσει ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στο θέμα αυτό έχει υποστηρίξει υπεύθυνα και τεκμηριωμένα την αυτονόμηση της λυκειακής βαθμίδας από τη διαδικασία πρόσβασης στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα και τη μετακίνηση προς ένα σύστημα ελεύθερης πρόσβασης.
Τα προβλήματα, ωστόσο, που δημιουργήθηκαν στις εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις φαίνεται πως έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, επιτείνοντας ως τα άκρα το άγχος και την αβεβαιότητα μεταξύ των υποψηφίων και των λοιπών μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και προκαλώντας σύγχυση στην ελληνική κοινωνία.
Ουσιαστικά, η εφετινή εξεταστική διαδικασία έδειξε ότι η ηγεσία του υπ. Παιδείας όχι μόνο δεν διαθέτει την απαιτούμενη κοινωνική ευαισθησία και στοιχειώδη αίσθηση δικαιοσύνης, αλλά επιπλέον στερείται και των πιο βασικών παιδαγωγικών αρχών και οργανωτικών ικανοτήτων προκειμένου να φέρει σε πέρας ένα έργο όπως η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων.
Κοινή είναι η διαπίστωση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς αλλά και κοινωνικούς φορείς ότι τα παραπάνω  έχουν δημιουργήσει  μία δικαιολογημένη αίσθηση αδικίας και ματαίωσης στους μαθητές,  ενώ σε κάποιες περιπτώσεις   προκάλεσαν ακόμη και την ψυχολογική τους κατάρρευση. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι παραβιάστηκε ανοικτά η συνταγματική αρχή της ισονομίας για τους υποψήφιους.
Επισημαίνουμε κάποια από τα πιο σοβαρά προβλήματα και δυσλειτουργίες που επισημάνθηκαν:
1.    Στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής τα θέματα ήταν υπερβολικά απαιτητικά, με πολύ υψηλό συντελεστή δυσκολίας. Η επιλογή τους δείχνει, καταρχάς, ότι παραβιάστηκαν οι βασικές κατευθύνσεις που δίνει το ίδιο το υπ. Παιδείας για τη διδασκαλία και την αξιολόγηση του μαθήματος. Στα περισσότερα από τα υποερωτήματα απαιτούνταν συνδυασμοί γνώσεων διαφορετικών κεφαλαίων σε ένα αυστηρά τυπικό, αφηρημένο επίπεδο, ξένο προς τους δηλωμένους σκοπούς του μαθήματος. Τα θέματα αυτά απευθύνονταν προς ένα μαθητικό κοινό που είχε προετοιμαστεί σε συγκεκριμένους εξωσχολικούς χώρους (φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα  κ.λπ.) αφού σίγουρα οι 2 ώρες την εβδομάδα που διατίθενται από  το αναλυτικό πρόγραμμα για το συγκεκριμένο μάθημα δεν επαρκούν για τη προετοιμασία αντιμετώπισης τέτοιων θεμάτων. Ουσιαστικά, με τα θέματα αυτά παραβιάστηκε η αρχή της ισότιμης αντιμετώπισης των υποψηφίων, καθώς κλήθηκαν να χειριστούν εμφανώς πολύ μεγαλύτερης δυσκολίας θέματα από αυτά που αντιμετώπισαν οι συμμαθητές τους που επέλεξαν ένα από τα τρία άλλα μαθήματα γενικής παιδείας και κυρίως τη Βιολογία. Την όλη κατάσταση επιδείνωσε η σοβαρή παρατυπία της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, η οποία, ενώ η αξιολόγηση των γραπτών είχε ξεκινήσει, κυκλοφόρησε εκ των υστέρων οδηγία που ζητούσε ανατροπή των αρχικών οδηγιών βαθμολόγησης (υποερώτημα Γ2).
2.    Στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής αποφοίτων των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ επισημάνθηκε εσφαλμένη διατύπωση συγκεκριμένου υποερωτήματος (του Δ3). Το γεγονός αυτό, όπως και το προηγούμενο, δείχνει εύγλωττα τον τρόπο με τον οποίο οι «αρμόδιοι» αντιμετωπίζουν τις πιο αδύνατες, οικονομικά και κοινωνικά, ομάδες των μαθητών/μαθητριών μέσα από τη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
3.    Τα θέματα των Μαθηματικών Θετικής-Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, «… είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά». Όπως τονίζεται, επιπλέον, μεταξύ άλλων, σε σχετική ανακοίνωση του Παραρτήματος Κεντρικής Μακεδονίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, που ασκεί κριτική στις επιλογές της ΚΕΕ: (α) δεν υπήρξαν καθόλου ερωτήματα που μπορούν να τα διαχειριστούν μέτριοι μαθητές, (β) τα θέματα ήταν χωρίς διαβαθμίσεις, για πολύ γερά προετοιμασμένους μαθητές  με άριστη υποδομή στο χειρισμό αλγεβρικών παραστάσεων κάθε είδους, χωρίς να παρέχουν τη δυνατότητα διάκρισης των μαθητών σύμφωνα με τα ισχύοντα κριτήρια αξιολόγησης, και (γ) η άριστη προετοιμασία με βάση το επίσημο σχολικό βιβλίο δεν ήταν αρκετή για την επίτευξη υψηλής βαθμολογίας, καθώς τα περισσότερα ερωτήματα δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τις ασκήσεις και τα προβλήματα του σχολικού βιβλίου.
4.    Στο μάθημα της Φυσικής της Κατεύθυνσης, σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ), κάποια ερωτήματα « ήταν έξω από το πνεύμα  διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής».
5.    Στο μάθημα της Λογοτεχνίας θεωρητικής κατεύθυνσης  η αρμόδια εξεταστική επιτροπή ζήτησε από τους εξεταζόμενους  «να απαντήσουν στο αδύνατο να απαντηθεί», δηλαδή την αναζήτηση ομοιοτήτων και διαφορών σε «δύο ολωσδιόλου άσχετα μεταξύ τους κείμενα». (Γ. Γιατρομανωλάκης, «Η Ρηνούλα και ο Σολωμός», εφ., «ΤΟ ΒΗΜΑ, 26/05/2013)
6.    Διαπιστώθηκε, επίσης, με δραματικό τρόπο ότι η απουσία του αναγκαίου ιατρικού προσωπικού στα βαθμολογικά κέντρα εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των εκπαιδευτικών.
Με βάση τα παραπάνω –και όχι μόνο–, εγείρονται μια σειρά σοβαρά ερωτήματα:
·      Ποιοι και με ποια κριτήρια επιλέγονται ως μέλη της ΚΕΕ για να ορίσουν τα θέματα Πανελλαδικές Εξετάσεις; Ποιος έχει την ευθύνη γι’ αυτές τις επιλογές;
·      Ποιοι αναλαμβάνουν την ευθύνη της παραβίασης της συνταγματικής αρχής της ισοτιμίας μεταξύ των υποψηφίων; Πώς θα αποκατασταθούν οι θιγόμενοι (υποψήφιοι και οι οικογένειές τους) από την παραβίαση αυτή;
·      Ποιο είναι το  μήνυμα εκπέμπεται προς την ελληνική κοινωνία και ιδίως προς τους γονείς των υποψηφίων, όταν τίθενται θέματα που δεν περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη ή ο βαθμός δυσκολίας τους εκφεύγει κατά πολύ από τα λογικώς αναμενόμενα, και σίγουρα από το επίπεδο του σχολικού βιβλίου;
·      Ποιος έχει την ευθύνη για την προώθηση της στείρας απομνημόνευσης, για την εμμονή σε ατέλειωτες τεχνικές και ανούσιες διαδικασίες, αντί της κατανόησης και της οικειοποίησης της γνώσης μέσα από τη συμμετοχή, το διάλογο, την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση, την ανακάλυψη και τη διερεύνηση;
·      Οι οδηγίες του Π.Ι. σε σχέση με τους διδακτικούς στόχους και τους τρόπους αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών δεν αφορούν και αυτές τις εξετάσεις; Δεν οφείλει η ΚΕΕ να τις λαμβάνει υπόψη της;
·      Γιατί κατ’ επανάληψη επιλέγονται θέματα που ουσιαστικά ακυρώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και πριμοδοτούν τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά σχολεία;
·      Πόσο είναι πλέον εφικτό για τους μαθητές/μαθήτριες που έχουν ως μοναδικό μέσο υποστήριξης το σχολείο και το σχολικό βιβλίο, και μάλιστα στην δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία της εποχής μας, να προσεγγίσουν ακόμα και τη βαθμολογική βάση, κάτω από αυτούς τους όρους;
·      Ποιος έχει την ευθύνη για την ουσιαστική ακύρωση του έργου του εκπαιδευτικού, από το στιγμή που η διδακτέα ύλη απαιτεί, όπως στην περίπτωση των Μαθηματικών, τις διπλάσιες διδακτικές ώρες από αυτές που διατίθενται, ενώ τα συγκεκριμένα θέματα που τέθηκαν απαιτούν πολλαπλάσιες  διδακτικές ώρες και μάλιστα με ένα αντιπαιδαγωγικό, δασκαλοκεντρικό τρόπο διδασκαλίας;
·      Πώς μπορεί ο καθηγητής / η καθηγήτρια να επιτελέσει το διδακτικό έργο, σύμφωνα με τις ισχύουσες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές, όταν με τέτοια θέματα ανατρέπεται το αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας;  Με ποιες αρχές και κατευθύνσεις θα επιχειρήσει το επόμενο σχολικό έτος να διδάξει, π.χ., τα «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής» σε μια τάξη Γενικής Παιδείας;  Θα τηρήσει τις επίσημες οδηγίες, που απευθύνονται στο σύνολο των παιδιών, αλλά δεν τα προετοιμάζουν κατάλληλα για τέτοια θέματα στις πανελλαδικές εξετάσεις; Ή θα παραβιάσει ουσιαστικά τις αρχές του λειτουργήματός του, απευθυνόμενος σε μια μικρή μερίδα παιδιών, επικεντρώνοντας σε θέματα αντίστοιχα αυτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων και αγνοώντας τις ανάγκες των υπολοίπων;
·      Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη της δυσφήμισης και ουσιαστικά της ακύρωσης του δημόσιου σχολείου, σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς, όταν εμφανίζεται ως ανίκανο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της προετοιμασίας των μαθητών/μαθητριών για της πανελλαδικές εξετάσεις;
·      Ποιοι είναι επιτέλους οι «επίορκοι» του δημόσιου τομέα, που πρέπει όχι μόνο η Παιδεία μας, αλλά το σύνολο της κοινωνίας να αποβάλουν από το Δημόσιο;
·      Θα απασχολήσει επιτέλους σοβαρά το Υπουργείο η αποτυχία των μαθητών ώστε να αναθεωρήσει ριζικά την εκπαιδευτική πολιτική και τις προτεραιότητές της, ή θα καταφύγει για άλλη μια φορά στις συνηθισμένη λασπολογία περί ανεπάρκειας και  φυγοπονίας των λειτουργών της εκπαίδευσης;
Απευθύνουμε τα παραπάνω ερωτήματα αρχικά στους καθ’ ύλην αρμόδιους του υπ. Παιδείας καλώντας τους να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους. Δευτερευόντως, τα απευθύνουμε προς όσους δεν έχασαν ευκαιρία το τελευταίο διάστημα να ξιφουλκούν κατά των εκπαιδευτικών, χαρακτηρίζοντάς τους «ανεύθυνους» και αποδίδοντας σε εκείνους την αποκλειστική ευθύνη όλα τα δεινά της εκπαίδευσης, αποσιωπώντας ότι είναι ακριβώς η ακολουθούμενη πολιτική που κατ’ εξοχήν δημιουργεί τα προβλήματα στην εκπαίδευση και στην κοινωνία.


Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013

ΔΗΛΩΣΗ ΑΙΡΕΤΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΤΟ Υ.Σ.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2013-2014.
Ο αιρετός εκπρόσωπος Κορδής Νεκτάριος στο ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας   δηλώνω ότι:
Η διαδικασία με την οποία καλούνται τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να υπολογίσουν κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως αναφέρει και η εγκύκλιος 70607/Δ2/23-05-2013, στηρίζεται στο ΠΔ 50/96 το οποίο ορίζει σαφώς άρθρο 4 παρ. 3 ότι οι εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου αποστέλλονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και άρθρο 4 παρ. 1 ότι για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων καταρτίζονται μέχρι τις 10 Μαρτίου κάθε σχολικού έτους πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης.
Η εγκύκλιος 58733/Δ2/26-04-2013 ζητούσε καταχώρηση του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών αυξημένο κατά 2 ώρες, ενώ δεν είχε ψηφιστεί σχετικός νόμος. Ο νέος νόμος 4152/13 παράγραφος Θ, υποπαρ. Θ2, 2α και 2β πήρε ΦΕΚ στις 9/5/13 και το συνδικαλιστικό κίνημα ζητάει την κατάργησή του.
Η εγκύκλιος 70607/Δ2/23-05-2013 επικαλείται το άρθρο 7 του Ν. 3848/10 το οποίο αναφέρει ότι "για τον προσδιορισμό των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών υπολογίζεται η τυχόν 2η ειδικότητα, η δυνατότητα διδασκαλίας με 2η ανάθεση", ενώ για τις οργανικές θέσεις υπολογίζονται μόνο οι πρώτες αναθέσεις μαθημάτων, πράγμα που είναι ασύμβατο.
Η εγκύκλιος 70607/Δ2/23-05-2013 ακυρώνει προηγούμενη εγκύκλιο για τη διδασκαλία των ωρών Project, αφού καταργεί τη συνδιδασκαλία, αφαιρεί την πρώτη ανάθεση από συγκεκριμένες ειδικότητες, ενώ δίνει τη δυνατότητα στις ειδικότητες ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 για διδασκαλία μόνο σε ένα τμήμα.
Ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 25 για τα τμήματα των Γυμνασίων και της γενικής παιδείας των Λυκείων, τους 20 στις κατευθύνσεις και τους 10 για τα εργαστήρια, πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος που είχε εφαρμοστεί στην πράξη τα τελευταία χρόνια.
Η μέχρι σήμερα ακολουθούμενη διαδικασία και με όσα ορίζει το ΠΔ 50/96 άρθρο 4, ήταν να υπολογίζονται οι οργανικές θέσεις με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολικής μονάδας και τις ώρες της ομάδας σχολείων στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα.
Επίσης, ο υπολογισμός των κενών δεν μπορεί να είναι αξιόπιστος για τη σχολική χρονιά 2013-2014 από τη στιγμή που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εξαγγέλλει ότι, μετά την ολοκλήρωση των Πανελλαδικών εξετάσεων, θα φέρει νέο νόμο για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο και δεν είναι γνωστές οι αλλαγές που αυτό θα επιφέρει σε μαθήματα, τμήματα, σχολεία και ειδικότητες.
Επειδή οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απρόσωπα νούμερα που θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης για μετακινήσεις και απολύσεις.
Επειδή η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών αποτελεί συνέχεια ενός οργανωμένου σχεδίου που ξεκίνησε με καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, συμπτύξεις τμημάτων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, περικοπές των λειτουργικών δαπανών για τα σχολεία και στοχεύει στη συρρίκνωση του αγαθού της δημόσιας δωρεάν παιδείας.
Με βάση τα παραπάνω διαφωνώ με τη λογική συγκρότησης των πινάκων, καταγγέλλω τη διαδικασία και αποχωρώ.
Αιγάλεω 29/5/13
Ο ΔΗΛΩΝ

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ




ΘΕΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

     Στο ΠΥΣΔΕ Γ΄Αθήνας έγινε σήμερα (29/5/13)  παράσταση διαμαρτυρίας των Α΄- Β΄- Γ΄- ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας. Καταθέσαμε τις θέσεις της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ για τον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων. Σαν αιρετός στο ΠΥΣΔΕ κατέθεσα τη Δήλωση (επισυνάπτεται) για τον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων, και ζήτησα να γίνουν σεβαστές οι θέσεις του κλάδου, για να μη δημιουργηθούν στρατιές πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, αναντίστοιχων με την πραγματικότητα. Στο ξεκίνημα της συνεδρίασης το πληροφοριακό σύστημα έδινε: 814 πλεονάζοντες, ενώ αφαιρούσε 55 θέσεις για το project και 15 θέσεις για το ΣΕΠ. Τελικό σύνολο 714 πλεονάσματα. Το ΠΥΣΔΕ τελικά μετά τη δυναμική παρουσία των ΕΛΜΕ και δεκάδων καθηγητών, αφαιρώντας Διευθυντικές θέσεις, τις προθέσεις παραίτησης, τις ολικές απαλλαγές (ασθένεια), τις μακροχρόνιες άδειες και μοιράζοντας το Πρότζεκτ και το ΣΕΠ αναλογικά σε όλες τις ειδικότητες έδωσε ως  τελική εκτίμηση 375 πλεονασμάτα. Οι Αιρετοί παραμείναμε και ελέγξαμε μέχρι τέλους όλα τα στοιχεία, χωρίς φυσικά να υπογράψουμε τους πίνακες.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

     Τα στοιχεία αυτά είναι η εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ. Θα ακολουθήσει η εκτίμηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, και προέδρου του ΠΥΣΔΕ που λογικά δε θα διαφοροποιηθεί από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο και η εκτίμηση του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι ο Περιφερειακός Διευθυντής ως μονοπρόσωπο όργανο δε θα ανατρέψει  την εκτίμηση ενός συλλογικού οργάνου όπως το ΠΥΣΔΕ. Εκτιμούμε ότι η δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ, λειτούργησε θετικά στο να γίνει ένα πρώτο βήμα. Βρισκόμαστε όμως στην αρχή ενός πολύ σκληρού αγώνα! Δεν δικαιολογείται κανένας εφησυχασμός! Είναι πολύ πιθανό την επόμενη βδομάδα να κατατεθεί στη βουλή το Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις ενώ αναμένεται το σχέδιο νόμου για το Γενικό και το Τεχνολογικό Λύκειο, με τον κίνδυνο μαζικών απολύσεων εκπαιδευτικών να βρίσκεται μπροστά μας.
     Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε διαρκή αγώνα όλο το επόμενο διάστημα. Με μαζική συμμετοχή  να σταματήσουμε τις απολύσεις αναπληρωτών, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και απολύσεις μονίμων εκπαιδευτικών. Να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο,  τη δουλειά και την αξιοπρέπεια μας. Να αγωνιστούμε και να επιβάλουμε τώρα τις διεκδικήσεις του κλάδου που με μαζική συμμετοχή η βάση των καθηγητών στις πρόσφατες γενικές συνελεύσεις αποφάσισε. Η σημερινή εξέλιξη επιβεβαιώνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τη θέση του  Μπρέχτ:       « Αν αγωνιστείς μπορεί και να χάσεις, αν δεν αγωνιστείς έχεις ήδη χάσει…»


ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ  ΑΙΡΕΤΟΣ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ               
ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Κιν. 6977513534 – nekordis@yahoo.gr


Α΄  Β΄  Γ΄  ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 29/5

Δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν σήμερα 29/5 στο ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας τα ΔΣ των τριών ΕΛΜΕ της Δυτικής Αθήνας και δεκάδες καθηγητές της περιοχής μας, απαιτώντας τη μη εφαρμογή της εγκυκλίου του Υπ. [κατ’ όνομα] Παιδείας για τον καθορισμό κενών – πλεονασμάτων, σύμφωνα με την οποία [εγκύκλιο] 814 [- 70 για ΣΕΠ και πρότζεκτ δηλαδή 744] κρίνονται υπεράριθμοι, σε σύνολο 3.900 υπηρετούντων μονίμων εκπαιδευτικών!
Τα ΔΣ των τριών ΕΛΜΕ και το πλήθος των συναδέλφων απαίτησαν από τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΔΕ [Γ. Ζαφειρακίδη – πρόεδρο, Α. Νικολόπουλο - αντιπρόεδρο, Ρ. Χρυσομάλλη - μέλος] να υπολογίσουν τα κενά και πλεονάσματα στη βάση της ακολουθούμενης διαδικασίας μέχρι και την περσινή χρονιά, να αρνηθούν να εφαρμόσουν τη νέα εγκύκλιο ή και να παραιτηθούν, στο βαθμό που η εφαρμογή αυτής της πολιτικής στην ουσία προδιαγράφει την κατάργηση δεκάδων χιλιάδων οργανικών θέσεων σε όλη την Ελλάδα και προετοιμάζει τη δεξαμενή για πολλές χιλιάδες απολύσεις μονίμων εκπαιδευτικών από το 2013-2015.
Θεωρούμε αυτονόητο ότι οι αιρετοί εκπρόσωποι του κλάδου [Ν. Κορδής, Π. Καταγής] θα ακολουθήσουν την απόφαση της ΟΛΜΕ και θα καταθέσουν τη δήλωση της Ομοσπονδίας, αρνούμενοι να συναινέσουν, να συνυπογράψουν και να νομιμοποιήσουν τους πίνακες των εν δυνάμει απολύσεων και την όλη διαδικασία.
Απαίτησαν, επίσης, να μη γίνει καμιά κατάργηση-συγχώνευση σχολείου, καμιά κατάργηση τμήματος [από τα 1408 της φετινής χρονιάς], ο υπολογισμός των τμημάτων να γίνει με 25 μαθητές κατ’ ανώτατο όριο, 20 στις κατευθύνσεις και τα ΕΠΑΛ και έναν καθηγητή ανά 10 μαθητές σε όλα τα εργαστήρια.
Τόνισαν ότι ο υπολογισμός με βάση τα μνημονιακά δεδομένα που προωθεί το Υπουργείο, κατασκευάζει υπεράριθμους, διαλύοντας τα δημόσια σχολεία και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Υπογράμμισαν ιδιαίτερα τις συλλογικές και ατομικές ευθύνες των μελών του ΠΥΣΔΕ, καλώντας και τα διορισμένα μέλη του να μην συνυπογράψουν το σφαγιασμό και την απόλυση χιλιάδων συναδέλφων.
Στη συζήτηση αναδείχθηκε πλήθος ζητημάτων, όπως:
  • Ο καθορισμός των κενών-πλεονασμάτων με βάση το ισχύον ωράριο και όχι αυτό που προβλέπει ο πρόσφατος νόμος, του οποίου το Συνδικαλιστικό μας κίνημα ζητά την κατάργηση
  • Να υπολογιστούν τα κενά-πλεονάσματα κατά σχολείο-ομάδα σχολείων όπως πάντα και όχι με το σφαγιαστικό και αυθαίρετο μέτρο της εγκυκλίου [σύνολο ανά ΠΥΣΔΕ δια του 20!]
  • Τα εμφανιζόμενα κενά-πλεονάσματα είναι πλασματικά ακόμη και με τον παλιό τρόπο υπολογισμού τους, καθώς, όπως έχει αποδείξει η εκπαιδευτική πραγματικότητα, κάθε Σεπτέμβρη όχι μόνο τοποθετούνται στα σχολεία όσοι είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, αλλά εμφανίζονται και νέα κενά, τα οποία συχνά ακολουθούν τα σχολεία μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους
  • Πρέπει τα μέλη του ΠΥΣΔΕ να λάβουν σοβαρά υπ’ όψη τους ότι οι αναγκαστικές μεταθέσεις δεν αφορούν σε οικοσκευές αλλά σε ανθρώπους, πολύ περισσότερο οι απολύσεις, με ό,τι κοινωνικά αυτό συνεπάγεται.
Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας, αναγνωρίζοντας τη βαθειά αγωνία και τη δίκαιη οργή των συναδέλφων μας, δήλωσαν την αποφασιστικότητά μας να αντισταθούμε όλοι μαζί στη λαίλαπα που κατεδαφίζει δικαιώματα χρόνων, κατακτημένα με μακροχρόνιους αγώνες και θυσίες, και διατράνωσαν την πρόθεσή τους να επιστρέψουν στο ΠΥΣΔΕ, με ακόμη μεγαλύτερο πλήθος και πάθος!
Τέλος, δήλωσαν πώς όποια μέλη του ΠΥΣΔΕ αποδεχθούν την εν λόγω εγκύκλιο «προγραφών» συναδέλφων «θέτουν εαυτόν εκτός σωματείου», «εκτός εκπαίδευσης» και αποτελούν όνειδος για τον κλάδο και την ιστορία του.
 για τα ΔΣ των Α΄ Β΄  Γ΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ οι πρόεδροι
ΖΟΥΤΣΟΣ ΝΙΚΟΣ, ΚΟΡΔΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, ΠΕΤΤΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΑΙΓΑΛΕΩ 29/5/2013, ώρα 16.30


Τρίτη, 28 Μαΐου 2013


ΚΕΙΜΕΝΟ-ΑΠΟΦΑΣΗ Α΄Β΄Γ΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ  ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΊΘΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ


    Κυβέρνηση και τρόικα έχουν αποφασίσει να μειώσουν το διδακτικό προσωπικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από 87.000, που είναι τώρα, σε 67.000 ως τα τέλη του 2015.
 Η αύξηση του διδακτικού ωραρίου, που ήδη ψηφίστηκε, και οι υποχρεωτικές μεταθέσεις χιλιάδων συναδέλφων, που έχουν δρομολογηθεί, πέρα από τις αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, προετοιμάζουν το έδαφος για τις απολύσεις 10.000 επιπλέον συναδέλφων (εκτός από
τους χιλιάδες αναπληρωτές που έχουν ήδη απολυθεί.
    Η  ηγεσία του Υπ. Παιδείας, για να προωθήσει αυτούς τους σχεδιασμούς, έστειλε στις 23-5-2013, με τρίμηνη καθυστέρηση, εγκύκλιο για τον υπολογισμό των κενών και των πλεονασμάτων. Η εγκύκλιος περιλαμβάνει καινοφανείς ρυθμίσεις, που διευκολύνουν την καταγραφή πολύ περισσότερων πλεοναζόντων εκπαιδευτικών από όσους είναι στην πραγματικότητα, με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.
Πιο συγκεκριμένα:
  1. Υπολογίζονται κενά και πλεονάσματα με την ψυχρή λογιστική της διαίρεσης του συνολικού αριθμού των ωρών διδασκαλίας των αντίστοιχων μαθημάτων δια του συνολικού αριθμού ωρών υποχρεωτικού ωραρίου των «οργανικά ανηκόντων καθηγητών» σε κάθε περιοχή μετάθεσης. Με αυτόν τον τρόπο δεν λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των σχολείων και των ομάδων σχολείων σε κάθε περιοχή (μικρά νησιά, απομακρυσμένες περιοχές κλπ) και η πάγια πρακτική της συμπλήρωσης ωραρίου στην Α/θμια εκπαίδευση για πολλές ειδικότητες συναδέλφων. Αποτέλεσμα αυτής της ρύθμισης, σε συνδυασμό με το αυξημένο διδακτικό ωράριο, είναι να δοθούν ελάχιστα κενά προκειμένου να ικανοποιηθούν  αιτήσεις για μετάθεση συναδέλφων και, παράλληλα, διογκωμένα πλεονάσματα, για να οδηγηθούν σε υποχρεωτικές μετακινήσεις χιλιάδες συναδέλφων που θα χαρακτηριστούν «ολικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί».
  2. Η εγκύκλιος 70607/Δ2/23-05-2013 επικαλείται το άρθρο 7 του Ν. 3848/10 το οποίο αναφέρει ότι "για τον προσδιορισμό των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών υπολογίζεται η τυχόν 2η ειδικότητα, η δυνατότητα διδασκαλίας με 2η ανάθεση", ενώ για τις οργανικές θέσεις υπολογίζονται μόνο οι πρώτες αναθέσεις μαθημάτων, πράγμα που είναι ασύμβατο.
  3. Η εγκύκλιος 70607/Δ2/23-05-2013 ακυρώνει προηγούμενη εγκύκλιο για τη διδασκαλία των ωρών Project, αφού καταργεί τη συνδιδασκαλία, αφαιρεί την πρώτη ανάθεση από συγκεκριμένες ειδικότητες, ενώ δίνει τη δυνατότητα στις ειδικότητες ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 για διδασκαλία μόνο σε ένα τμήμα.
  4. Τα κενά και πλεονάσματα δεν θα στηριχτούν στα στοιχεία που στέλνουν τα σχολεία στα ΠΥΣΔΕ (όπως γινόταν μέχρι τώρα), αλλά στα στοιχεία του συστήματος καταγραφής Survey, όπως αυτά καταχωρίζονται και επικαιροποιούνται με ευθύνη των Διευθυντών σχολικών μονάδων και των Διευθυντών Εκπαίδευσης. Αν, μάλιστα, τα ΠΥΣΔΕ εισηγηθούν διαφορετικές προτάσεις πάνω στα κενά-πλεονάσματα από τα προϋπολογισθέντα στο Survey, θα πρέπει να αιτιολογήσουν τις εισηγήσεις τους.  Πρέπει, λοιπόν, τα στοιχεία του Survey να δοθούν στα μέλη των ΠΥΣΔΕ, ώστε να μπορέσουν να ελεγχθούν και να γίνει αντιπαραβολή με τα στοιχεία που έχουν για κάθε σχολείο.
Καταγγέλουμε αυτούς τους σχεδιασμούς και  υπερασπίζουμε το εργασιακό καθεστώς των συναδέλφων με βάση τις θέσεις του σωματείου μας,όπως αυτές επιβεβαιώθηκαν στις πρόσφατες μαζικές Γ.Σ. των ΕΛΜΕ όλης της χώρας.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
ü  Καθορισμός  κενών και πλεονασμάτων με υπολογισμό των τμημάτων με 25 μαθητές κατ’ ανώτατο όριο στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, 20 μαθητές στις κατευθύνσεις, και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
ü  Υπολογισμός κενών-πλεονασμάτων  με βάση το διδακτικό ωράριο που ισχύει τώρα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση οδηγούνται σε υποχρεωτικές μεταθέσεις και απολύσεις χιλιάδες συνάδελφοι/ισες.
ü  Να  εφαρμοστεί η μέχρι πρότινος διαδικασία υπολογισμού κενών και πλεονασμάτων κατά σχολείο, ομάδα σχολείων και περιοχή μετάθεσης.
Αν αυτές οι προτάσεις  δεν γίνουν δεκτές, οι αιρετοί εκπρόσωποι του κλάδου στα Υπηρεσιακά Συμβούλια δεν  νομιμοποιούν με την ψήφο τους αποφάσεις που θα έχουν δραματικές συνέπειες στη ζωή χιλιάδων συναδέλφων  και των οικογενειών τους.
ΤΑ ΔΣ ΤΩΝ Α΄ Β΄ Γ΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ



Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                                                       Αιγάλεω 28/5/2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
                       Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
     Η καμπάνα κτυπά για όλους:  Υποχρεωτικές μεταθέσεις-  απολύσεις. Το Υπουργείο Παιδείας με την εγκύκλιό του Α.Π 7060/Δ3/23.5.2013  εφαρμόζει την αύξηση του ωραρίου  και επανακαθορίζει τις οργανικές θέσεις σε κάθε σχολείο.  Όσοι δεν καλύπτουν 12 ώρες με την πρώτη ανάθεση μαθημάτων χάνουν την οργανική τους θέση . Και όσοι δεν έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια υπηρεσίας, παραδίδονται στο έλεος του Περιφερειακού Διευθυντή και του Υπουργού Παιδείας. Όσοι έχουν  πάνω από 12 χρόνια υπηρεσίας θα «τακτοποιηθούν» σε σχολείο της περιοχής τους, στην καλύτερη των περιπτώσεων, εφόσον βρεθεί κενή θέση, με ελάχιστες βέβαια πιθανότητες.
     Τα αποτελέσματα είναι  τραγικά για τον κλάδο.  840 συνάδελφοι στο ΠΥΣΔΕ   Γ΄ Αθήνας, επί συνόλου 3900 υπηρετούντων οργανικά,  χάνουν την οργανική τους  και, σε πρώτη φάση, θα μετατεθούν ενώ σε δεύτερη, κινδυνεύουν με απόλυση. Αν ληφθεί υπόψη ότι σε κάθε ΠΥΣΔΕ  τουλάχιστον 500 συνάδελφοι χάνουν την οργανική τους θέση και δεν  θα υπάρχει σχολείο ούτε για μετάθεση σε κάποια δυσπρόσιτη περιοχή, το επόμενο βήμα είναι προδιαγεγραμμένο: Θα  αρχίσουν τα ΜΜΕ να μιλούν για αργόσχολους καθηγητές, για το δημόσιο που επιβαρύνεται κλπ. Και από κοντά θα εξαπολύσει η κυβέρνηση τα γνωστά παπαγαλάκια , για να  είναι ολοκληρωτική η  επίθεση  και να αρχίσουν οι «δικαιολογημένες» απολύσεις. Στο ίδιο έργο θεατές, για άλλη μια φορά…
     Εδώ που φθάσαμε κανένας δεν είναι ασφαλής. Όλοι είναι υποψήφιοι για μετάθεση , για απόλυση. Γιατί ακολουθούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων, λόγω της αύξησης του αριθμού μαθητών κατά τμήμα (27), μετακινήσεις τμημάτων σε γειτονικά σχολεία,  κλείσιμο σχολικών μονάδων. Ο στόχος του Υπουργείου είναι προφανής: καμία πρόσληψη μέχρι το 2020. Οι αναπληρωτές- αδιόριστοι καταδικάζονται σε  μόνιμη ανεργία.
     Μετά τις εξελίξεις αυτές το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ αποφάσισε :

1.       Τετάρτη,29/5,ώρα 13.00, το Δ.Σ της Β΄ ΕΛΜΕ  καλεί όλους τους συναδέλφους σε διαμαρτυρία κάτω από τα γραφεία του ΠΥΣΔΕ Γ΄Αθήνας (Θηβών 401 στο Αιγάλεω).
2.       Το ΔΣ καλεί τους αιρετούς του κλάδου να μη συναινέσουν με την ψήφο τους σε αποφάσεις που θα έχουν δραματικές συνέπειες στη ζωή χιλιάδων συναδέλφων και των οικογενειών τους.
3.       Τετάρτη 5 Ιούνη, στις 13:00 στο 9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω, καλεί όλους τους συναδέλφους σε Γ.Σ,  για να αποφασίσουμε για τις αντιδράσεις μας. Πρέπει να γίνει φανερό σε όλους: Αν το συνδικαλιστικό κίνημα δε θέσει ως προτεραιότητα την ανατροπή της πολιτικής αυτής,  δεν υπάρχει ελπίδα σωτηρίας. Δεν μπορούμε να ζούμε κάτω από  το καθεστώς του φόβου και της τρομοκρατίας, περιμένοντας πότε θα έλθει και η δική μας σειρά. Γιατί θα έλθει, αν δεν αντιδράσουμε τώρα.
4.       Το Δ.Σ της Β΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής καλεί το Δ.Σ της ΟΛΜΕ να συγκαλέσει  έκτακτη Γ.Σ προέδρων ΕΛΜΕ.  Όχι άλλο χάσιμο χρόνου.

Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ


       Ο Πρόεδρος

   Κορδής Νεκτάριος




        Ο Γεν. Γραμματέας

  Σταθόπουλος Ανδρέας