Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ

ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 23 ΙΟΥΛΗ ΣΤΙΣ 19:00 ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ.
ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΔΙΑΤΡΑΝΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΓΑΘΩΝ!
ΠΑΙΔΕΙΑ- ΥΓΕΙΑ-ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ 
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! 

Τίποτα δεν έχει τελειώσει. Μπορούμε με τον μαζικό, συντονισμένο, παρατεταμένο αγώνα να τους σταματήσουμε!
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!

Α΄ Β΄ Γ΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΘΗΝΑΣ
  Ο.Λ.Μ.Ε.                                       
Ερμού & Κορνάρου 2                                    
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210  33 11 338
e-mail:olme@otenet.gr                                               
                Αθήνα, 18.7.13

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ

Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους, γονείς, μαθητές, που σε ολόκληρη την Ελλάδα, έδωσαν τη μάχη για την απόκρουση της επίθεσης που έχουν εξαπολύσει Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ, για την αποτροπή της ψήφισης του ν/σχ, που οξύνει τις επιπτώσεις της κρίσης πάνω στους εργαζόμενους, στο λαό.
Για πρώτη φορά, μετά από ένα σχεδόν αιώνα, προχωράνε σε διαθεσιμότητες – απολύσεις μονίμων δημοσίων υπαλλήλων.
Καταργούν ότι έχει απομείνει από τα δικαιώματα  των εργαζομένων και τα μέτρα προστασίας της εργασίας, τις συλλογικές συμβάσεις και τις κατώτατες αμοιβές. Διαλύουν δημόσιες υπηρεσίες, καταργούν δυναμικούς τομείς της δημόσιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και τους εκχωρούν στη ιδιωτική επιχειρηματική πρωτοβουλία, επιχειρούν τη συνολική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης και την προσαρμογή της στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων.
Η επίθεση Κυβέρνησης – Τρόικας περνάει τώρα σε νέα φάση. Το ίδιο και ο δικός μας αγώνας.  Ενώνουμε τις δυνάμεις μας, συσπειρώνουμε τους εργαζόμενους δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, απαντάμε άμεσα στις προσπάθειες εφαρμογής των διαθεσιμοτήτων – απολύσεων. 

Προετοιμάζουμε τους μεγάλους αγώνες του Σεπτεμβρίου.

  ü      Καλούμε τις ΕΛΜΕ όλης της χώρας να συνεχίσουν τις πολύμορφες κινητοποιήσεις τους. Να δημιουργήσουν σε κάθε περιοχή «κέντρα αγώνα»,  σε συνεργασία με σωματεία, φορείς και συλλογικότητες των περιοχών, με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας (συλλόγους πρωτοβάθμιας, ενώσεις και ομοσπονδίες γονέων, μαθητές, φοιτητές). Δημιουργούμε επιτροπές αγώνα μετά από απόφαση των ΔΣ των ΕΛΜΕ.
Ιδιαίτερα να συσπειρώσουμε τους συναδέλφους μας που τίθενται σε διαθεσιμότητα, τους αναπληρωτές που είναι απολυμένοι, τους σχολικούς φύλακες που απολύονται. Τους μαθητές των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ που δεν θα βρίσκουν σχολείο, όλους τους μαθητές μας. Δηλώνουμε ότι θα παλέψουμε να μη  απουσιάζει κανείς από  τα σχολεία μας την 1η του Σεπτέμβρη.
  ü      Τη Δευτέρα 22/7, ημέρα που ξεκινάει η διαθεσιμότητα, καλούμε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και άλλες παρεμβάσεις σε όλες τις περιοχές, ανάλογα με τις δυνατότητες των τοπικών ενώσεων.
Στην Αθήνα, καλούμε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, την Δευτέρα 22/7, ώρα 12, στα γραφεία της ΟΛΜΕ (Ερμού & Κορνάρου 2, Σύνταγμα).



  ü      Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, καλεί τις ομοσπονδίες των κλάδων που βρίσκονται σε κινητοποίηση αυτή την περίοδο, αλλά και όλες τις ομοσπονδίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σε συνάντηση για να οργανωθεί από κοινού ο αγώνας ενάντια στις διαθεσιμότητες – απολύσεις αλλά και συνολικά ενάντια στην πολιτική της Κυβέρνησης  - Τρόικας. Προτείνουμε η συνάντηση να γίνει την Τετάρτη 24/7 στις 7μμ στα γραφεία της ΟΛΜΕ.
  ü      Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, θεωρώντας ότι η βασική κατεύθυνση του αγώνα μας είναι η συνδικαλιστική – πολιτική αντιπαράθεση με τις εξοντωτικές πολιτικές της κυβέρνησης και ότι η λύση θα δοθεί σε πολιτικό επίπεδο, διερευνά όλες τις δυνατότητες που μπορούν να αξιοποιηθούν από το κίνημα (νομικές και άλλες), ώστε να παρεμποδιστεί η εφαρμογή του νόμου με κάθε τρόπο (για το θέμα αυτό θα υπάρξει νεότερη ανακοίνωση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ τις επόμενες ημέρες).

Τίποτα δεν έχει τελειώσει. Μπορούμε με τον μαζικό, συντονισμένο, παρατεταμένο αγώνα να τους σταματήσουμε.

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ,
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!



ΚΑΛΕΣΜΑ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Παρασκευή 19/7, ώρα 08.00 στην Κεντρική Πύλη του ΑΤΤΙΚΟΥ.
  Η κυβέρνηση, που υπονομεύει τη δημόσια υγεία, κλείνει νοσοκομεία, απολύει και θέτει σε διαθεσιμότητα προσωπικό, παραδίδει το ΕΣΥ στα ξένα και ντόπια επιχειρηματικά συμφέροντα, προσπαθεί με επικοινωνιακού χαρακτήρα επισκέψεις του υπουργού Υγείας να καλύψει τις ευθύνες για την αθλιότητα των ράντζων ,την έλλειψη, προσωπικού, τις κλειστές μονάδες Εντατικής ,τη κακή λειτουργία του νοσοκομείου.
  Καλούμε τους εργαζόμενους του νοσοκομείου, τα σωματεία των νοσοκομείων της Β΄ ΔΥΠΕ, τους μαζικούς φορείς και το λαό της περιοχής μας σε αγωνιστική συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 19/7, ώρα 8.00 το πρωϊ στην Κεντρική Πύλη του ΑΤΤΙΚΟΥ.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ 
YΓΕΙΑΣ
ΔΩΡΕΑΝ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ


https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
 Η "επιτροπή αγώνα κατοίκων της Δυτ. Αθήνας", εκτιμά ότι οι κάτοικοι της περιοχής μας πλήττονται άμεσα από την υποβάθμιση της νοσοκομειακής και ιατρικής περίθαλψης των δημόσιων νοσοκομείων και επομένως  θεωρεί ότι όχι μόνο είναι δίκαιος ο αγώνας των σωματείων των νοσοκομείων, αλλά είναι και αγώνας για την ίδια την ποιότητα ζωής μας.
  Καλούμε τους καθηγητές , τους δασκάλους, τους μαθητές, τους γονείς και τους εργαζόμενους της περιοχής μας , να συμμετάσχουν στην συγκέντρωση- διαμαρτυρία.
(ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ)

"Ευτυχώς δεν μας είχαν κόψει το ρεύμα ακόμα. Υπολόγιζα ότι είχαμε δύο με τρεις εβδομάδες ακόμα. Η τηλεόραση έπαιζε "πρωϊνάδικα", και μόλις τελείωσε η είδηση του πρωθυπουργού. Την είχα κυρίως για "παρέα", έτσι για να ακούω και κάτι στο σπίτι τα πρωινά όταν είμαι μόνη μου.
Τα νέα φαίνεται ήταν καλά σήμερα, η οικονομία αρχίζει και ανεβαίνει και να διορθώνεται. Πήραμε και την δόση. Αμήν και πότε είπα, γιατί δεν πάει άλλο έτσι. Κλείνω την τηλεόραση, έχω και δουλειές να κάνω σκέφτηκα. Ήταν παράξενο, που δεν είχα συνηθίσει ακόμα την ζωή στο σπίτι χωρίς δουλειά. Έλπιζα σύντομα με βάση αυτά που είχα ακούσει να μας δώσουν και πάλι δουλειά. Δεν μπορεί σκέφτηκα, κάτι θα γίνει, θα πάνε καλά τα πράγματα.

Ωραία είπα, τα παιδιά έφυγαν για το σχολείο και ο σύζυγος πήγε στο σχολείο για δουλειά. Μόλις είχα τελειώσει και το συμμάζεμα στην κουζίνα, από το πρωινό των παιδιών και ήταν η ώρα να βγω για λίγα ψώνια στην Λαϊκή. Άνοιξα τον φάκελο που είχα κρύψει σε έναν τηλεφωνικό κατάλογο, και πήρα τα δέκα ευρώ που μας είχαν μείνει. Νομίζω έχω άλλα δέκα κάπου στο κομοδίνο, θα το κοιτάξω μετά. Είμαι σίγουρη ότι είναι ακόμα εκεί. Σήμερα, ήθελα μόνο ένα κιλό πατάτες, δυο-τρεις ντομάτες, 5-6 φρούτα. Θα φτάσουν και θα περισσέψουν και για ένα γάλα και μια φρατζόλα από τον φούρνο.

Αύριο θα δούμε πως θα την βγάλουμε. Τουλάχιστον σήμερα, κάτι θα μαγειρέψω. Είναι δεκαεπτά του μηνός, εάν δεν έχει τίποτα ψιλά να μου δώσει η μαμά, θα πρέπει πάλι να χρησιμοποιήσω την πιστωτική. Ευτυχώς που μας έκοψαν το τηλέφωνο, οπότε δεν μπορούν να μας παίρνουν από τις τράπεζες πια. Εάν όχι, θα την βγάλουμε με μακαρόνια με λίγο τομάτα, λάδι και αλάτι, ευτυχώς είχα βάλει κάποια πακέτα στην άκρη. Είμαστε στο τέλος της κρίσης, είναι φανερό από αυτά που λένε στην τηλεόραση. Λίγες μέρες ακόμα είναι, σε λίγο θα έχουμε ανάπτυξη πάλι, οπότε και οι μισθοί να ανέβουν, υποθέτω. Όσο για το νοίκι, μπορεί να περιμένει ο ιδιοκτήτης, αυτός έχει λεφτά.

Κλείνω τα παράθυρα, βάζω τις ασφάλειες, ποτέ δεν ξέρεις εάν θα προσπαθήσει κανείς να μπει στο σπίτι... Την περασμένη Παρασκευή, η Μαρία δίπλα στο νούμερο 17, τα βρήκε όλα ανοιγμένα και σπασμένα μέσα στο σπίτι. Μέχρι και την τηλεόραση πήραν, δεν μπορώ να φανταστώ τι θα κάναμε εάν μας έπαιρναν την τηλεόραση... Καλύτερα λοιπόν να κλειδαμπαρώσω, γιατί ποτέ δεν ξέρεις...

Μόλις ετοιμαζόμουνα να ανοίξω την πόρτα, όταν χτύπησε το κουδούνι. Ανοίγω το θυροτηλέφωνο, και λέω:"Ποιος είναι;". "Αστυνομία, Ανοίξτε!" μου λέει μια φωνή. Δεν το κατάλαβα. "Ποιος είναι;" ξαναρώτησα."Αστυνομία! Ανοίξτε αμέσως!" είπαν πάλι. Τι θέλουν πάλι αυτοί; "Τι θέλετε;" ρωτάω. "Ανοίξτε, Αστυνομία!"μου φωνάζουν. Ανοίγω την πόρτα, πάω κάτω στην είσοδο, και ήταν πράγματι η αστυνομία.

"Κυρία μου, γιατί δεν ανοίγετε, η Αστυνομία είμαστε! Δεν μας εμπιστεύεστε;" είπε ο ένας.
"Όχι δεν είναι αυτό, απλά δεν εμπιστεύομαι, και δεν κατάλαβα ότι είστε πράγματι η Αστυνομία! Δεν είναι και κάθε μέρα που έχω την Αστυνομία στην πόρτα!" τους είπα.
"Τέλος πάντων, εδώ είναι ο κύριος Γιώργος τάδε;" με ρωτούν. "Όχι" τους λέω, "είναι στην δουλειά".
"Μάλιστα, που δουλεύει;"
"Στο 11ο Λύκειο, είναι καθηγητής."
"Μάλιστα, μπορούμε να έρθουμε λίγο μέσα στο σπίτι;"
"Εμμ, μόλις έβγαινα έξω, είναι σκοτάδι μέσα, γιατί τα έχω κλείσει όλα!"
"Που πηγαίνατε; Παράξενο που μόλις μας είδατε, φεύγατε. Μήπως κρύβετε κάτι;"
"Ερρμ, δεν νομίζω ότι έχω υποχρέωση να απαντήσω αυτήν την ερώτηση..."
"Γιατί κυρία μου, Αστυνομία είμαστε, δεν μας εμπιστεύεστε; Ταυτότητα έχετε;"
"Ναι, την θέλετε;"
"Γιά δώστε την λίγο!"
Τους δίνω την ταυτότητά μου, "Ορίστε".
"Μια στιγμή" μου λέει ο ένας και πάει στο περιπολικό.
Ο άλλος, βγάζει το γλόμπ του από την τσέπη του, και με παρακολουθεί με καχυποψία. "Καθίστε εδώ λίγο, μην πάτε πουθενά." μου λέει.
Τρόμαξα. "Τι έγινε, υπάρχει κάποιο πρόβλημα;" λέω σε αυτόν που με κοίταζε.
"Καθίστε κυρία, μου, δεν σας είπαμε να περιμένετε;"
Σάστισα, δεν ήξερα τι να κάνω... "Εντάξει" του είπα.

Την στιγμή αυτή, πέρναγε απ' έξω στο δρόμο η γειτόνισσα η Μαρία. Της έκανα πανικόβλητα νόημα. Με είδε, με κοίταξε και μετά είδε και την Αστυνομία. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μου μίλησε, αλλά με γοργό βήμα πήγε στην εξώπορτα της, και μπήκε μέσα. Ήμουν τελείως μόνη μου. Περίμενα, τι άλλο να έκανα; Ο Αστυνομικός που ήταν στην πόρτα, με παρακολουθούσε αμίλητος και καχύποπτος. Πέρασαν περίπου δέκα λεπτά. Ο Αστυνομικός που είχε πάει στο περιπολικό, επέστρεψε.

"Κυρία μου, θα χρειαστεί να σας πάρουμε στο τμήμα, γιατί δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τα στοιχεία σας. Και υπάρχει και κάποιο θέμα με τα φορολογικά σας. Θα σας κάνουμε προσαγωγή."
"Μα δεν έχω κάνει κάτι, ποιος είναι ο λόγος που με συλλαμβάνετε;"
"Δεν είναι σύλληψη κυρία μου! Προσαγωγή είναι! Κλείστε το σπίτι σας, και ελάτε πάλι κάτω να φύγουμε."
Τρόμαξα ακόμα πιο πολύ. Πόση ώρα θα με κρατήσουν; Τι θα γίνουν τα παιδιά, εάν δεν επιστρέψω;
"Πόση ώρα θα πάρει αυτό; Περιμένω να έρθουν τα παιδιά από το σχολείο..."
"Κυρία μου, τελειώνετε, κλειδώστε να φύγουμε. Το πότε θα επιστρέψετε θα σας το πει ο Διοικητής. Εμείς, εκτελούμε τις εντολές που μας έχουν δώσει."
Τι να κάνω τώρα; Δεν ξεφεύγω με τίποτα. Σκέφτηκα να πάω πάνω, να πάρω ένα τηλέφωνο την σύζυγο ή κάποιον, αλλά μας το έχουν κόψει. Να πάω στον γείτονα τους διπλανού διαμερίσματος, δεν ξέρω, θα τους φανεί παράξενο, ποτέ δεν μιλάμε. Δεν έχω επιλογή, πρέπει να κάνω όπως μου λένε.

Πήγα, κλείδωσα και επέστρεψα κάτω. Με έβαλαν στο περιπολικό.
Σε λίγο, φτάσαμε στο Τμήμα και με βάζουν μέσα. Εκεί, τι να δω! Ήταν ο σύζυγος!
"Γιώργο, τι κάνεις εδώ, και σένα πήραν;"
"Ναι, ήρθαν το πρωί, πριν το μάθημα, και ήθελαν να μου δώσουν ένα χαρτί για κάποια χρέη στο Δημόσιο. Ήταν κάπου στα 467 Ευρώ νομίζω. Μόλις άρχισα να κάνω ερωτήσεις, με συνέλαβαν."
Οι Αστυνομικοί με τράβηξαν, και με πήραν πιο πέρα. "Καθίστε εδώ μου λένε, και μην μιλάτε."
Το μόνο που πρόλαβα να του φωνάξω γεμάτη πανικό και απόγνωση, καθώς με τραβούσαν μακρυά του, ήταν: "Γιώργο, τι θα γίνει με τα παιδιά;"


ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ, Η ΠΑΡΟΜΟΙΑ, ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΠΙΤΙ...
ΕΚΤΟΣ...

ΚΑΙ ΕΑΝ...
...
Καλή Λευτεριά!

Σ. Κατσούλη
Ομιλία Τάσου Κουράκη στη συζήτηση επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις» 17-7-2013.


ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα πω εισαγωγικά ότι το νομοσχέδιο που συζητάμε βρίσκεται στην κατεύθυνση της αποδόμησης του δημοσίου πολύ συγκεκριμένα και πολύ συνειδητά, αφήνοντας ελεύθερο πεδίο για την ιδιωτική κερδοφορία, καθώς υπάρχει μία κρίση της κεφαλαιοκρατικής συσσώρευσης, δηλαδή αναζητούνται και δι’ αυτού του τρόπου νέοι τρόποι επένδυσης «λιμναζόντων» κεφαλαίων για τη μεγιστοποίηση του κέρδους. Όλο το νομοσχέδιο υπηρετεί αυτό το σχέδιο.
Θα ήθελα να μην αποφύγω τον πειρασμό να απαντήσω στον Υπουργό Εσωτερικών κ. Μιχελάκη για την αλλαγή που έγινε όσον αφορά στους σχολικούς φύλακες και τους δημοτικούς αστυνομικούς ότι δεν «πιάνει» αυτούς που έχουν διδακτορικό και μεταπτυχιακό και είπε ότι, επειδή αυτό έγινε στους εκπαιδευτικούς, επεκτείνεται. Μα, στους εκπαιδευτικούς υπηρετεί μία πολύ συγκεκριμένη λειτουργία προσόντων που έχουν σχέση με τη δουλειά τους. Μου φαίνεται ότι είναι εδώ και ο Υπουργός Παιδείας ο οποίος είναι συνάδελφος δάσκαλος και αυτός.
Το διδακτορικό είναι μία επίπονη, εξειδικευμένη διαδικασία παραγωγής νέας και πρωτοπόρας γνώσης που σου δίνει τη δυνατότητα να ανοίγεις νέους δρόμους στα ερευνητικά πεδία. Εκτιμάει κανείς εξ υμών ότι αυτό είναι ένα απαραίτητο προσόν για να είναι κάποιος σχολικός φύλακας ή δημοτικός αστυνομικός;
Στη γυναίκα που συνάντησα χθες καθώς βγήκαμε από δω και μου είπε ότι είναι πενήντα χρονών με τρία παιδιά, μονογονεϊκή οικογένεια, θα πείτε ότι είναι λιγότερο άξια να είναι σχολική φύλακας από κάποιον ο οποίος έχει διδακτορικό στη μοριακή βιολογία ή στην αστροφυσική;
Ευτελίζουμε τόσο πολύ την έννοια του διδακτορικού; Και από την άλλη μεριά, στερούμε από ανθρώπους, που δεν έχουν διδακτορικό, να έχουν δουλειά;
Καταλαβαίνετε ότι αυτό όχι μόνο βελτίωση δεν είναι, αλλά προκαλεί επιεικώς θυμηδία.
Σχετικά, επίσης, με τους σχολικούς φύλακες, έχω μία δήλωση του Υπουργού Παιδείας, που λέει –αν έχει αποδοθεί σωστά- για τους σχολικούς φύλακες, οι οποίοι δε ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας: «Βεβαίως, έχω μεγάλη ανησυχία. Σας μιλώ από τον δικό μου τομέα ευθύνης και σας λέω ευθαρσώς ότι υπάρχει μία ανησυχία, γιατί με αυτόν τον τρόπο τα σχολεία δεν προφυλάσσονται, διότι γνωρίζετε ότι καραδοκούν ακραία στοιχεία, που θέλουν να διεισδύσουν στις σχολικές μονάδες». Πάρα πολύ ωραία! Λέτε λίγο παρακάτω ότι «δυστυχώς, αυτό δεν είναι κάτι, το οποίο είναι της δικής μας αρμοδιότητας». Φυσικά, είναι της τρόικας. Ήλθε η τρόικα και λέει: «Απολύστε, πάρτε τους το κεφάλι».
Τι θα απογίνει η σχολική περιουσία, τα εργαστήρια, τώρα, μάλιστα, που έχουν γίνει και συνενώσεις; Αυτό δεν είναι μία λειτουργία που με έναν τρόπο πρέπει να υλοποιηθεί; Και αν δεν κάνω λάθος, κατατέθηκε μία τροπολογία που λέει: «Κάντε συνεταιριστικές ενώσεις για να σας προσλάβουν οι δήμοι». Δηλαδή, αναγνωρίζεται η λειτουργία ταύτη και τι λέτε; Ας γίνουν εργολάβοι για να αναλάβουν αυτόν τον ευαίσθητο τομέα.
Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι εδώ υπάρχει μόνο μια επιταγή: «Πάρτε τόσα κεφάλια» -τίποτε άλλο- και το αναγνωρίζετε.
Λυπάμαι που έφυγε η κυρία Χριστοφιλοπούλου. Έχω τη συνάντηση που έκανε στην Κρήτη ο κ. Βενιζέλος με την Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Και τους είπε, καθησυχάζοντάς τους, ότι οι πλεονάζοντες καθηγητές των κλάδων του τομέα υγείας στα Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια θα μεταταχθούν στο Υπουργείο Υγείας. Του απάντησαν πάρα πολύ απλά ότι «δεν είμαστε πλεονάζοντες, δεν είμαστε υπεράριθμοι, ούτε εμείς, ούτε άλλοι εκπαιδευτικοί από τους κλάδους και τις ειδικότητες που καταργείτε. Αντίθετα, κάθε χρόνο παρουσιάζονται δεκάδες κενά για να ενισχυθούν αυτοί οι τομείς».
Στο τέλος τι είπε ο κ. Βενιζέλος; -Ελπίζω να με ακούει και να απαντήσει με έναν τρόπο-. Είπε, λοιπόν, ότι στο σχέδιο του ΠΑΣΟΚ για το νέο τεχνολογικό λύκειο προβλέπεται η λειτουργία όλων των λειτουργούντων σήμερα τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ με την προσθήκη –παρακαλώ!- ενός ακόμη τέταρτου έτους εξειδίκευσης και ότι το ΠΑΣΟΚ δεν έχει μετακινηθεί από τη θέση αυτή. Τους το είπε μπροστά, κατάμουτρα. Τους είπε, βέβαια, ότι θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να μην καταργηθούν όλες αυτές οι θέσεις στο βαθμό που είναι και πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ και όταν υπάρχει πολιτική βούληση, πάντα υπάρχει περιθώριο για να γίνει η απαραίτητη τροποποίηση πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή.
Διερωτώμαι αν επαρκεί ο χρόνος, ώστε να κάνει την αναγκαία παρέμβαση ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ώστε να τιμήσει και τον λόγο του που έδωσε στην Κρήτη, επειδή είναι και στο σχέδιο του ΠΑΣΟΚ, ότι αυτό θα προχωρήσει.
Έρχομαι στα δικά μας. Την άλλη εβδομάδα -απ’ ότι μαθαίνω- ή τη μεθεπομένη -δεν έχει σημασία- θα κατατεθεί το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για το αναβάθμιση του Λυκείου. Ήθελα να ξέρω στο σχέδιο, το οποίο έχουμε ακούσει εδώ και τρεις μήνες ότι ετοιμάζεται και κατατίθεται, ήταν μέσα στο σχεδιασμό η απόλυση δυόμισι χιλιάδων εκπαιδευτικών; Ήταν μέσα στο σχεδιασμό ότι είκοσι χιλιάδες παιδιά τον Σεπτέμβριο θα ψάχνουν το σχολειό τους; Ήταν μέσα στο σχεδιασμό ότι οχτακόσια τρία εργαστήρια των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ -μερικά με πανάκριβο εξοπλισμό- θα μείνουν στον αέρα για να καταστρέφονται και με την απουσία των σχολικών φυλάκων; Αυτό το σχέδιο που θα φέρετε προέκυψε μετά από την εντολή της τρόικας να απολυθούν δυόμισι χιλιάδες εκπαιδευτικοί;
Συνεχίζω. Το είπε και η Βουλευτής μας, η κυρία Βαμβακά. Στο non paper   εξαιρούνταν οι εκπαιδευτικοί που ήταν στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής. Τελευταία, όμως, στιγμή φαίνεται ότι –δεν ξέρω για ποιο λόγο- άλλαξε γνώμη ο Υπουργός και η Ειδική Αγωγή δεν εξαιρέθηκε. Θα θέλαμε μία απάντηση επ’ αυτού.
Δεν μου λέτε κάτι ακόμη πέρα από αυτό. Γιατί κόλλησε και η απόλυση -η διαθεσιμότητα η λεγόμενη- των εκπαιδευτικών της ιταλικής και της ισπανικής φιλολογίας; Τι έχει να ωφεληθεί η εκπαίδευση αν τριάντα ένας εκπαιδευτικοί της ιταλικής φιλολογίας απολυθούν; Θα σας πω εγώ. Ανοίγει ο δρόμος για να απολυθούν μετά και οι μουσικοί και οι γυμναστές και οι θεολόγοι και πολλοί-πολλοί άλλοι. Ουσιαστικά, προλειαίνετε το έδαφος.
Πρέπει να δηλώσουμε ρητά και κατηγορηματικά ότι σε μια δημόσια εκπαίδευση, που για να λειτουργήσει στοιχειωδώς, απαιτούνται προσλήψεις εκπαιδευτικών, το δικό σας σχέδιο είναι σε αντίθετη κατεύθυνση από το δικό μας. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναγνωρίζει διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών και δηλώνεται προς πάσα κατεύθυνση ότι στο σχολείο που οραματιζόμαστε και θα υλοποιήσουμε δεν περισσεύει κανείς, αλλά θα υπάρξουν οι αναγκαίες προσλήψεις, όχι μόνο για να καλυφθούν τα κενά, αλλά και για να υλοποιήσουμε το δικό μας σχέδιο. Το ενιαίο σχολείο θεωρίας και πράξης, σε τελείως διαφορετική κατεύθυνση από αυτό που πάτε να υλοποιήσετε εσείς, δεν μπορεί να στηρίζεται παρά στο κύρος, την αξιοπρέπεια και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού.
Κλείνοντας, κύριε Πρόεδρε, θέλω να πω ότι θα γνωρίζετε ήδη ότι μέσα σ’ αυτό το μαύρο τοπίο, επιτέλους, υπήρξε μία σημαντική νίκη. Στις Σκουριές η εταιρεία «Gold», η καναδική εταιρεία, ανέκρουσε πρύμνα και δήλωσε ότι επειδή έπεσε η τιμή του χρυσού, μετατίθεται η εξόρυξη για ορισμένα χρόνια. Θα έλεγα ότι, όχι, δεν έπεσε η τιμή του χρυσού, ανέβηκε η τιμή του χρυσού των κοινωνικών κινημάτων, της αλληλεγγύης και όλων εκείνων που υπερασπίζονται το περιβάλλον.
Ευχαριστώ.



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 12

των αιρετών του ΚΥΣΔΕ Γρηγόρη Καλομοίρη και Χρήστου Φιρτινίδη,
εκπροσώπων των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Θέμα: Μετατάξεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και μετατάξεις από κλάδο σε κλάδο
Συναδέλφισσες / συνάδελφοι,
Η μνημονιακή συγκυβέρνηση, έχοντας ταυτιστεί πλήρως με τις απαιτήσεις του κεφαλαίου και των τραπεζιτών, σε πλήρη εναρμόνιση με τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των δανειστών, συνεχίζει και κλιμακώνει την ανηλεή επίθεση ενάντια στα εργατικά και κοινωνικά δικαιώματα, οδηγώντας ταυτόχρονα στην καταστροφή την οικονομία και ολόκληρη την κοινωνία.
Η κυβέρνηση, η τρόικα και το Υπουργείο Παιδείας χτύπησαν αυτή τη φορά την καρδιά της κοινωνίας, εκεί που ζει και ανασαίνει και διαμορφώνεται το πιο ευαίσθητο κομμάτι της, η νεολαία της.
Με μια μονοκοντυλιά η κυβέρνηση καταργεί 2 ειδικότητες από τη Γενική και 50 από τις 110 ειδικότητες στην Τεχνική Εκπαίδευση (ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ).
Kαταργώντας τις ειδικότητες αυτές:
·         καταργεί τις επιθυμίες και τις ανάγκες χιλιάδων  μαθητών,
·         τους απαγορεύει να σπουδάσουν στο δημόσιο σχολείο τους την ειδικότητα που έχουν επιλέξει,
·         τους στέλνει χάρισμα στον ιδιωτικό τομέα (ΚΕΚ-ΙΕΚ),
·         πετάει στη διαθεσιμότητα-απόλυση 2.472 εκπαιδευτικούς.
Μέσα σε αυτό το ευρύτερο πλαίσιο και η λειτουργία του ΚΥΣΔΕ υποτάσσεται στις κυβερνητικές σκοπιμότητες. Συγκεκριμένα:
Μετατάξεις των 945 συναδέλφων ΠΕ 05, ΠΕ 07, ΠΕ 08, ΠΕ 18-41, ΠΕ 19-20 και ΠΕ 32 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Ο υπουργός Παιδείας παραμένει σταθερός στην αυταρχική του πολιτική, που έχει ως συνέπεια να κρατάει ομήρους και σε συνεχή αβεβαιότητα και ανασφάλεια τους εκπαιδευτικούς. Παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις μας τόσο στην ηγεσία του Υπ. Παιδείας όσο και στους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες μέχρι σήμερα δεν δίνεται καμία απάντηση στο εύλογο ερώτημα, για ποιο λόγο δεν προχωρεί η διαδικασία των μετατάξεων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Έχουμε ήδη ενημερώσει το νέο προεδρείο της ΟΛΜΕ, ώστε να προχωρήσει και αυτό στα αναγκαία διαβήματα. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να συνεδριάσει αμέσως το ΚΥΣΔΕ για τις αποδεσμεύσεις των συναδέλφων χωρίς να σταλεί εγκύκλιος για τροποποίηση προτιμήσεων. Για τις αποδεσμεύσεις συναδέλφων για Πρωτοβάθμια που είχαν εγκριθεί στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ  της 20-6, στην πρόσφατη συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ έγιναν δεκτοί στην Πρωτοβάθμια οι παρακάτω συνάδελφοι, με βάση την ύπαρξη οργανικών κενών στις περιοχές στις οποίες ζητούσαν να μεταταγούν.
Από τους 14 συναδέλφους που αποδεσμεύθηκαν  για μετάταξη στον κλάδο ΠΕ 70 δασκάλων έγιναν δεκτοί οι 4.
Από τους 6 συναδέλφους που αποδεσμεύτηκαν για μετάταξη στον κλάδο ΠΕ 60 Νηπιαγωγών έγινε δεκτός ένας μόνο.
Από τους 94 συναδέλφους που αποδεσμεύθηκαν για μετάταξη στον κλάδο ΠΕ 06 Αγγλικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έγιναν δεκτοί οι 6.
Από τους 72 συναδέλφους που αποδεσμεύθηκαν για μετάταξη στον κλάδο ΠΕ 11 Φυσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έγιναν δεκτοί οι 4.
Από τους 8 συναδέλφους που αποδεσμεύθηκαν για μετάταξη στον κλάδο ΠΕ 16 Μουσικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έγινε δεκτός μόνο ένας.
Μετατάξεις από κλάδο σε κλάδο
Εγκρίθηκαν οι αιτήσεις συναδέλφων που ζητούσαν μετάταξη σε περιοχές για τις οποίες είχαν μείνει κενές οργανικές θέσεις μετά την πραγματοποίηση των μεταθέσεων.
Οι τρόποι υπολογισμού των κενών όπως έχουμε εξηγήσει στο 10ο Ενημερωτικό μας (13-6-2013) είχε ως συνέπεια να γίνουν δεκτές ελάχιστες αιτήσεις μετάταξης.

Συγκεκριμένα:

ΠΕ
Σύνολο αιτήσεων
Έγιναν δεκτές
ΠΕ 01
10
-
ΠΕ 02
36
2
ΠΕ 03
24
-
ΠΕ 04-01
45
-
ΠΕ 04-02
3
-
ΠΕ 04-04
3
1
ΠΕ 06
8
-
ΠΕ 07
1
-
ΠΕ 08
3
-
ΠΕ 09
7
1
ΠΕ 10
2
-
ΠΕ 11
17
-
ΠΕ 12-02
1
-
ΠΕ 12 05
10
2
ΠΕ 12 13
1
1
ΠΕ 13
6
1
ΠΕ 14-01
2
-
ΠΕ 14-04
2
1
ΠΕ 16-01
8
-
ΠΕ 19
1
-
ΠΕ 20
1
-
ΠΕ 17-01
1
-
ΠΕ 17-02
1
-
ΠΕ 17-06
2
-
ΠΕ 17-08
1
-
ΠΕ 18-02
2
-
ΠΕ 18-04
1
-
ΠΕ 18-24
1
-
ΠΕ 18-26
2
-
ΠΕ 18-28
1
-
ΠΕ 18-41
1
-
ΤΕ 01-02
5
5
ΤΕ 01-04
1
1
ΤΕ 01-06
3
2
ΤΕ 01-07
2
2
ΤΕ 01-13
1
1
ΤΕ 01-19
8
-
ΤΕ 01-25
3
-
ΤΕ 01-32
1
-
ΤΕ 01-37
1
-

Σε ό,τι αφορά  τις αιτήσεις μετάταξης συναδέλφων που είχαν ειδικότητες που καταργούνταν και ζητούσαν μετάταξη σε άλλες ειδικότητες που διατηρούνται  (κυρίως από ΔΕ σε ΤΕ), αυτές έγιναν όλες δεκτές.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό των υπηρεσιακών μεταβολών για το επόμενο διάστημα ούτε η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας ούτε οι υπηρεσιακοί παράγοντες απαντούν τι σχεδιάζουν να προωθήσουν.
Η συνέχεια και κλιμάκωση της δράσης του οργανωμένου κλάδου (του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ) είναι επιτακτικά αναγκαία, για να αποτραπούν οι διαθεσιμότητες – απολύσεις, οι υποχρεωτικές μεταθέσεις και μετατάξεις που προωθεί η κυβέρνηση.

Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Γρηγόρης Καλομοίρης,                                                                 Χρήστος Φιρτινίδης,
αιρετό τακτικό μέλος του ΚΥΣΔΕ                                                              αιρετό αναπληρ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 694 46 04 063, 210 32 37 252,                                           (τηλ.: 697 44 88 454,
ηλ. δ/νση: grikalom@gmail.com)                                              ηλ. δ/νση: firtinidis@gmail.com)
                                                            

Αθήνα, 17-7-2013