Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2013

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΚΤΟΣ ΠΥΣΔΕ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
(Μαρούσι – Στάση Ηλεκτρικού ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ)
ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΟΚΤΩΒΡΗ 12.30 μ.μ.
ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (11 π.μ. - 2 μ.μ. και 2 μ.μ. – 5 μ.μ.)
Κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει

ΟΛΜΕ
ΟΛΜΕ
Τρίτη, 1/10 στις 18.00
στο 6ο ΕΠΑΛ Αθήνας (Νέστου 4, στάση ΜΕΤΡΟ: Μέγ. Μουσικής):
Συνέλευση εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα
 με κάλεσμα από το συντονιστικό τους

Τετάρτη, 2/10 – Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης
Αθήνα: 12.30 μ.μ. συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας
Στις άλλες πόλεις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας
σε περιφέρειες και διευθύνσεις εκπαίδευσης με ευθύνη των ΕΛΜΕ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (11 π.μ. - 2 μ.μ. και 2 μ.μ. – 5 μ.μ.)

Παρασκευή, 4/10
Συγκεντρώσεις εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών
 που θα οργανώσουν οι ΕΛΜΕ
αφιερωμένες στην Ημέρα του Εκπαιδευτικού (5 ΟΚΤΩΒΡΗ).

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΚΤΟΣ ΠΥΣΔΕ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ – ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ
Κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει

Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                                                    Αιγάλεω 29/9/2013
  Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
 Ο απεργιακός μας αγώνας μπορεί να έληξε, αλλά οι αιτίες που τον προκάλεσαν δεν εξαλείφθηκαν. Αντίθετα μάλιστα με την επιστροφή μας στα σχολεία, τα προβλήματα αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους και ήδη αρκετοί συνάδελφοί μας είναι κυριολεκτικά στον «αέρα» προσπαθώντας να κατοχυρώσουν ωράριο σε κάποιο σχολείο.
 Οι γονείς και οι μαθητές παράλληλα αντιστέκονται στην εφαρμογή του νόμου για το «Νέο» Λύκειο, κατανοώντας ότι αυτό θα αναπαράγει τις ταξικές ανισότητες και θα αυξήσει τη μαθητική διαρροή από το Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο.
 Για να είναι αποτελεσματικός ο αγώνας μας πρέπει να είναι αρραγές το μέτωπο «γονέων-μαθητών- καθηγητών». Ο αγώνας μας συνεχίζεται για:
·                Την επαναλειτουργία των τομέων και  ειδικοτήτων που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και την επαναπρόσληψη των συναδέλφων μας που βγήκαν σε διαθεσιμότητα.
·                Την μείωση στους 20 των μαθητών στην τάξη, 15 μαθητών στις κατευθύνσεις και την επαναλειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής διδασκαλίας για τους αδύνατους μαθητές.
·                Την απόσυρση του νόμου για το Νέο Λύκειο.
·                Αύξηση της επιχορήγησης στις σχολικές μονάδες, ώστε να ανταπεξέλθουν στις λειτουργικές τους ανάγκες.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να οργανώσουν και να πάρουν μέρος στις συνελεύσεις των γονέων που θα πραγματοποιηθούν στα σχολεία. Η άμεση συζήτηση – διάλογος σε κάθε σχολείο, σε κάθε σύλλογο διδασκόντων, στην τοπική κοινωνία αποσκοπεί στην ενημέρωση όλων για τα προβλήματα του Δημόσιου Σχολείου. Παράλληλα το ΔΣ σας καλεί να βοηθήσετε αποφασιστικά στην επιτυχία των εκδηλώσεων- συγκεντρώσεων που προγραμματίζονται από τις Ενώσεις Γονέων της περιοχής μας:
·                Πέμπτη 3 Οκτώβρη 10.00π.μ Παρέμβαση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής (Τσόχα 15-17 Αθήνα), 9.00π.μ προσυγκέντρωση στο σταθμό του μετρό στο Αιγάλεω.
·                Τετάρτη 9 Οκτώβρη 6.00μ.μ Συγκεντρώσεις στους τρείς δήμους (Αιγάλεω-Ιερά Οδός και Θηβών, Χαϊδάρι- Παλατάκι, Αγία Βαρβάρα- Αγία Ελεούσα) και πορείες διαμαρτυρίας με κοινό προορισμό την διασταύρωση Ιεράς Οδού και Ελ. Βενιζέλου).
Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ


Ο Πρόεδρος

Κορδής Νεκτάριος




Ο Γεν. Γραμματέας

  Σταθόπουλος Ανδρέας


Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                               Αιγάλεω 29/9/2013


Θέμα: Σχετικά με τις μαθητικές καταλήψεις
Σας στέλνουμε το ψήφισμα της ΓΣ των προέδρων ΕΛΜΕ (25/9/13) σχετικά με τις μαθητικές καταλήψεις:
ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Σχετικά με τις μαθητικές καταλήψεις
Το τελευταίο διάστημα πυκνώνουν οι μαθητικές καταλήψεις όσο και οι προσπάθειες συκοφάντησης, εκφοβισμού και υπονόμευσής τους. Το εκπαιδευτικό κίνημα με αίσθηση παιδαγωγικής ευθύνης, αγωνιστικού ήθους και δημοκρατικής συνείδησης, υπογραμμίζει:
1. Το μαθητικό κίνημα έχει οργανωτική αυτοτέλεια όπως κατοχυρώθηκε με νόμο από τη δεκαετία του 80. Άλλωστε αρκετοί μαθητές του λυκείου ψηφίζουν και έχουν όλα τα δικαιώματα του Έλληνα πολίτη.
2. Δεν είμαστε ουδέτεροι! Δεν υποκινούμε τις καταλήψεις ούτε κρυβόμαστε πίσω από αυτές. Στηρίζουμε όμως τους δίκαιους αγώνες της νέας γενιάς η οποία βλέπει το σχολείο να μαραζώνει, την ανεργία στους νέους να ξεπερνά το 60% και την οικογένεια τους να βρίσκεται με τη θηλιά στο λαιμό.
3. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς όλης της χώρας να θωρακίσουν τα σχολεία απέναντι στην αστυνομική βία, την αυθαιρεσία και τους εκφοβισμούς. Τα σχολεία χρειάζονται εκπαιδευτικούς κι όχι εισαγγελείς, αστυνομικούς και
αυτόκλητους «αγανακτισμένους πολίτες».
4. Ζητάμε από τους Δ/ντές των σχολείων οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε ονομαστικές καταγγελίες κατά μαθητών τους να ανακαλέσουν άμεσα τις καταθέσεις τους και, παράλληλα, να συζητήσουν με τους μαθητές τους για τα
προβλήματα και τα αιτήματά τους.
Οι πραγματικοί δάσκαλοι είναι φωτεινό ορόσημο και όχι παιδονόμοι
Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ


Ο Πρόεδρος

Κορδής Νεκτάριος




Ο Γεν. Γραμματέας

  Σταθόπουλος Ανδρέας


Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                                                                Αιγάλεω 29/9/2013


Θέμα: Προτάσεις για τους «πλεονάζοντες» εκπαιδευτικούς

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Στις παρούσες συνθήκες, όπου το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να δημιουργήσει ολικά πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς με 0 ώρες με στόχο τις υποχρεωτικές αποσπάσεις             – μετακινήσεις - μετατάξεις εκπαιδευτικών είμαστε ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να υπερασπίσουμε το συλλογικό δικαίωμα να παραμείνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στο ΠΥΣΔΕ που έχουν οργανική ή βρίσκονται στην Διάθεση του ΠΥΣΔΕ Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ.
Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής απαιτεί οι τοποθετήσεις καθώς και ο υπολογισμός των κενών και των πλεονασμάτων να γίνουν  σύμφωνα με τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων μας και της απόφασης της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων όλης της χώρας.
Οι προτάσεις μας είναι οι ακόλουθες:
ü  20 μαθητές κατά ανώτατο όριο στην τάξη, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια, διατήρηση των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.
ü  Να μη γίνει κατάργηση-συγχώνευση κανενός τμήματος κατεύθυνσης. Θεωρούμε απαράδεκτες τις πιέσεις που ασκούνται για κλείσιμο τμημάτων (Θετικής, κυρίως, κατεύθυνσης), γεγονός που υποχρεώνει τους μαθητές να διασχίζουν Λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας , θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλειά τους.
ü  Να επαναλειτουργήσουν οι καταργημένες υποστηρικτικές δομές του δημόσιου σχολείου (Ενισχυτική διδασκαλία, ΠΔΣ, Βιβλιοθήκες, Τμήματα Ένταξης, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας).Στο σημείο αυτό τονίζουμε ότι με βάση την 126875/Γ7/ 11-9-13  υπουργική απόφαση στις 757 Σχολικές Βιβλιοθήκες (ΕΠΕΑΕΚ) μπορούν να τοποθετηθούν εκπ/κοι στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή για συμπλήρωση ωραρίου. Όλοι κατανοούν ότι δομές αυτές είναι απαραίτητες σήμερα όταν η λαϊκή οικογένεια προσβλέπει στο δημόσιο σχολείο.
ü  Να υπάρξει μέριμνα για συμπλήρωση ωραρίου σε γραμματειακή υποστήριξη που είναι απαραίτητη  για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
ü  Για την κάλυψη των λειτουργικών κενών να δοθούν από 8-10 ώρες σε όλους για να μην εμφανίζονται εκπαιδευτικοί με 0 ώρες. Είναι προφανές ότι με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίσουμε, σε κάποιο βαθμό, τους εκπαιδευτικούς και σταδιακά θα συμπληρωθούν και οι υπόλοιπες ώρες.
ü  Να γίνουν σεβαστές οι αναθέσεις μαθημάτων σε κάθε περίπτωση.
ü  Να επανέλθουν οι τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν. Να ανακληθούν οι διαθεσιμότητες.
ü  Δεν αποδεχόμαστε το κλείσιμο των 102 ΕΠΑΣ.
ü  Δεν αποδεχόμαστε την αύξηση ωραρίου που δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα.
ü  Στις ξένες Γλώσσες να εφαρμοστεί η παράλληλη διδασκαλία ανά τμήμα και τα τμήματα με τα επίπεδα.
Οι θέσεις του κλάδου για τον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων είναι απόλυτα δεσμευτικές για τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου. Ως εκ τούτου, οφείλουν να συνταχθούν με τις θέσεις αυτές και να μη συναινέσουν σε καμιά περίπτωση, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις και στη βίαιη αλλαγή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.
Καλούμε όλα τα μέλη των ΠΥΣΔΕ να συνταχθούν με τις θέσεις του κλάδου που στηρίζουν το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Σε αντίθετη περίπτωση είναι υπόλογοι απέναντι στον κλάδο. Όσοι αντιμετωπίζουν τους εκπαιδευτικούς ως νούμερα που θα καλύψουν τις αριθμητικές μνημονιακές  δεσμεύσεις δεν έχουν θέση στο εκπαιδευτικό κίνημα.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ «ΠΛΕΟΝΑΖΕΙ»


Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ


Ο Πρόεδρος                                                                                          Ο Γεν. Γραμματέας


Κορδής Νεκτάριος                                                                                   Σταθόπουλος Ανδρέας
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                                                                                 Αιγάλεω 29/9/2013


Θέμα: Σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

   Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 1566/85 στο άρθρο 14 παρ. 13ε. Ο  Ν.1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου.
Στο άρθρο 13, παρ. 8 και στο άρθρο14,  παρ 20 του ίδιου νόμου, αναφέρεται «οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο  τις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που τους έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου  όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα».
Επομένως,  μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εφόσον δεν του  έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (άρθρο 13 παρ.8 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων .
Για το ίδιο θέμα υπάρχει  και γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου της Δ.Ο.Ε. κ. Δραγασάκη η οποία αναφέρει πως:
«Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ΄ ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (όχι όμως διδακτικό) (άρθρο 13 παρ.8 του νόμου 1566/1985π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε άλλη απασχόληση είναι παράνομη». Επίσης  «εκπαιδευτικός που συμπληρώνει είτε το ωράριο διδασκαλίας και δεν του έχει ανατεθεί άλλο συγκεκριμένο έργο είτε το ωράριο εργασίας είτε την υπερωριακή απασχόληση, δεν έχει λόγο να παραμένει στο σχολείο, ούτε και χρειάζεται συνδικαλιστική κάλυψη για την αποχώρηση αυτή».
Καλούμε όλα τα στελέχη της διοίκησης να πάψουν να γίνονται φορείς παράνομων οδηγιών για το εργασιακό περιβάλλον και το ωράριο των εκπαιδευτικών. Καλούμε τους συναδέλφους/ισεες να αντιμετωπίσουν με όρους κινήματος τις όποιες αυθαίρετες εντολές. Συσπειρωμένοι γύρω από το σωματείο μας να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση.



Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ


Ο Πρόεδρος                                                                                          Ο Γεν. Γραμματέας


Κορδής Νεκτάριος                                                                                   Σταθόπουλος Ανδρέας
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΡΟΦΟΥ ΜΑΣ
ΜΗΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

   Συμπληρώθηκαν 40 μέρες από την απώλεια του αγαπημένου συναδέλφου μας και συντρόφου Μηνά Κωνσταντίνου, Διευθυντή στο 1ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας. Ο Μηνάς γεννήθηκε το 1950 στο Αιγάλεω και σπούδασε Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Από το 1973 δίδαξε στα σχολειά, με αγάπη για την επιστήμη του, τους μαθητές του, το Δημόσιο Σχολείο.
   Ευαίσθητος και πολιτικοποιημένος, ήταν παρών σε όλους τους κοινωνικούς αγώνες για ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο αλλά και για μια πιο δίκαιη και δημοκρατική κοινωνία. Γι αυτό και ασχολήθηκε με πολλά. Με πλούσια συνδικαλιστική δραστηριότητα μέσα από τα ψηφοδέλτια της Ανανεωτικής και Ριζοσπαστικής Αριστεράς, μέλος του ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ για μεγάλα χρονικά διαστήματα και εκπρόσωπος του σωματείου στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Αιγάλεω. Υπήρξε κατ’ επανάληψη υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος στο Αιγάλεω με το ψηφοδέλτιο της δημοτικής παράταξης « Ανάπλαση Αιγάλεω». Τα τελευταίο διάστημα συγκλονισμένος με την οικονομική και ανθρωπιστική κρίση που έπληξαν τη χώρα μας από τις καταστροφικές πολιτικές των μνημονίων έδωσε και πάλι το παρών. Δίδαξε τα αγαπημένα του μαθηματικά στο «Αλληλέγγυο Φροντιστήριο» του Δήμου Αιγάλεω. Το ήθος και η αγωνιστικότητα του αφήνει σε όλους μας μια μεγάλη παρακαταθήκη. Θα τον θυμόμαστε πάντα με αγάπη!


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2013

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ





ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ

 Εδώ και δύο χρόνια μερίδα του πολιτικού, μιντιακού και επιχειρηματικού κατεστημένου έδωσαν τροφή και χώρο να αναπτυχθεί και να θεριέψει το τέρας του φασισμού.

Από την πρώτη στιγμή είχαμε επισημάνει ότι η ΧΑ δεν είναι απλά ένα φασιστικό πολιτικό κόμμα αλλά εγκληματική συμμορία.

Έχουν τεράστιες ευθύνες, όλοι όσοι τώρα κάνουν πως ξαφνιάζονται και υποκριτικά, κάτω από την πίεση της κοινής γνώμης αλλά και της διεθνούς κοινής γνώμης, αναγκάζονται να πράξουν τα αυτονόητα, Είναι οι ίδιοι που μέχρι χθες έδειχναν ανοχή και συνενοχή.
Είναι οι ίδιοι που έκαναν τα στραβά μάτια για τη διαπλοκή των εγκληματιών με θύλακες μέσα στον κρατικό μηχανισμό.
Είναι οι ίδιοι που ανερυθρίαστα έκαναν σκέψεις ακόμα και για μετεκλογική συνεργασία μαζί τους.
Είναι οι ίδιοι που σε κάθε ευκαιρία χρησιμοποιούσαν τη ΧΑ για να επιτεθούν στον ΣΥΡΙΖΑ, επικαλούμενοι την άθλια και ανιστόρητη θεωρία των δύο άκρων.

Σήμερα αποδεικνύεται ότι η δημοκρατία και το ισχύον νομικό μας πλαίσιο μας παρέχουν κάθε δυνατότητα, ώστε οι εγκληματίες να τεθούν με αποφασιστικότητα ενώπιον του Νόμου.

Επιτέλους ο κ. Σαμαράς και η κυβέρνησή του πράττουν το αυτονόητο.
Έστω και αργά.
Έστω και μετά από πέντε δολοφονίες και εκατοντάδες εγκληματικές επιθέσεις.

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, όμως, αντικειμενικά γυρίζουμε σελίδα. Τόσο η πολιτική επιλογή της ανοχής στους νεοναζί όσο και η αθλιότητα των δύο άκρων καταρρέει με πάταγο.
Οι προφανείς ευθύνες της κυβέρνησης δεν παραγράφονται.

Εντούτοις αυτό που προέχει τώρα είναι το μαχαίρι να φθάσει στο κόκκαλο  και να αποξηλωθούν οι παρακρατικοί και ναζιστικοί θύλακες στον κρατικό μηχανισμό.

Ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκονταν και θα βρίσκεται πάντα στη πρώτη γραμμή του αγώνα ενάντια στον φασισμό, στη πρώτη γραμμή του αγώνα για την υπεράσπιση της δημοκρατίας.
Ο αγώνας αυτός είναι πρωτίστως πολιτικός και ιδεολογικός.

Καλούμε τον ελληνικό λαό να απομονώσει πολιτικά,  ηθικά και ιδεολογικά το φασισμό. Αυτή είναι  η μόνη εγγύηση για τη δημοκρατία και την ομαλότητα.
Τη δημοκρατία και την ομαλότητα που δεν μπόρεσε ή δεν θέλησε να εγγυηθεί η κυβέρνηση του μνημονίου, μόνον ο λαός μας μπορεί να την εγγυηθεί.
Το αποφασιστικό χτύπημα στη φασιστική απειλή είναι η δημοκρατία, η δικαιοσύνη και η λαϊκή κυριαρχία.
Είναι η δημοκρατική ανατροπή της μνημονιακής βαρβαρότητας.
Είναι η δημοκρατική διέξοδος και η λαϊκή ετυμηγορία.

28/9/2013
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ





Kαλούνται τα μέλη των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων Β΄ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας σε σύσκεψη στα γραφεία της Β΄ ΕΛΜΕ στο Αιγάλεω (Μοσχονησίων 23) Την Τρίτη 1 Οκτώβρη 2013 και ώρα 19:00. Η παρουσία όλων μας είναι επιβεβλημένη για να συζητήσουμε όλες τις τελευταίες εξελίξεις και τις προτάσεις για το πρόγραμμα δράσης του κλάδου το επόμενο διάστημα.

Συνηθισμένα λάθη σε αρχαΐζουσες και όχι μόνο, εκφράσεις - Thessaloniki Arts and Culture

Συνηθισμένα λάθη σε αρχαΐζουσες και όχι μόνο, εκφράσεις - Thessaloniki Arts and Culture

H παιδεία είναι δικαίωμα όχι όνειρο

ΝΑ ΜΗ ΖΗΣΟΥΜΕ ΣΑ ΔΟΥΛΟΙ

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ, ΤΟ ΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
          Η δύναμη των λέξεων αλλά και των εικόνων που συνοδεύουν τη ζωή μας σ΄ έναν αέναο κύκλο επαναλήψεων είναι πάντα εντυπωσιακή και καθοριστική για τον τρόπο συμπεριφοράς μας και το ήθος μας. 
          Γεννιόμαστε και μεγαλώνουμε σ΄ ένα οικογενειακό περιβάλλον όπου οι  λέξεις και η φωνή των κανόνων, των επικρίσεων και των γονεϊκών συμβουλών μπορεί να δημιουργήσουν μια ισόβια φυλακή συνηθειών. Στο επίπεδο της ευρύτερης κοινωνίας με έναν επαναληπτικό-συγκεκριμένο λόγο δημιουργούμε την κουλτούρα μας. Είναι η ταυτότητά μας    που μας κάνει να ξεχωρίζουμε από τις άλλες κοινωνίες, συνάμα όμως μας εγκλωβίζει και μας υποδουλώνει, μας στερεί τη δυνατότητα να  δοκιμάζουμε διαφορετικά πράγματα, να πειραματιζόμαστε και να κάνουμε λάθη, να αναθεωρούμε και να μαθαίνουμε από τις εμπειρίες.
          Υπό αυτές τις συνθήκες γεννιούνται πολλαπλά  ερωτήματα για το νόημα της ύπαρξής μας και το ήθος μας: Αναλαμβάνουμε εμείς τις ευθύνες μας ή αποδίδουμε σε εξωτερικούς παράγοντες τις φαντασιώσεις μας; Μπορούμε ν΄ αντικρίσουμε κατάματα τις απώλειες και να υποστούμε την οδύνη τους; Αφιερώνουμε χρόνο για να προβληματιστούμε και να αναθεωρήσουμε τις σχέσεις μας ή πλέουμε ανερμάτιστοι στ΄ αβαθή των επαναλήψεων; Πώς θα διαγράψουμε ψυχικά το αντικείμενο που χάσαμε ώστε να συνεχίσει η ζωή στο δρόμο του μέλλοντος;   Μήπως οι ναρκισσιστικές αντιστάσεις μάς επιτρέπουν να βγούμε στον κόσμο  μόνο μέσα από άπειρους κύκλους επανάληψης του καταναλωτισμού   για να προβάλουμε το «έχειν» και όχι το «είναι» μας;
          Είναι γεγονός ότι οι μάζες  δε θυμούνται και επαναλαμβάνουν. Αφαιρούν από τα άτομα τη δυνατότητα αυτονομίας τους με αποτέλεσμα κανένας να μην έχει αρμοδιότητα και προσωπική ευθύνη. Συμπεριφέρονται σαν αγέλη και κινούνται σε επαναληπτικά πρότυπα μαζικής ψυχολογίας, δίχως ελπίδα εμβάθυνσης, κριτικής σκέψης και προσπάθειας απεγκλωβισμού .
Τα ΜΜΕ στα δελτία ειδήσεων, στις καμπάνιες του μάρκετιγκ και στις πάσης φύσεως προπαγανδιστικές εκπομπές του κεφαλαιοκρατικού συστήματος φροντίζουν με επιστημονικό τρόπο να μας πείσουν ότι επαναλαμβάνοντας το φαύλο κύκλο των κοινωνικών διακρίσεων και των προτύπων της πλαστικής απόλαυσης μπορούμε να είμαστε ηθικοί και πετυχημένοι. Παρόμοια επιφανειακή αντιμετώπιση της ζωής διακρίνουμε και στο περιεχόμενο και τον τρόπο της εκπαίδευσης, στο εθιμοτυπικό των επετειακών γιορταστικών εκδηλώσεων, των θρησκευτικών εορτών,  της χριστιανικής λατρείας …παντού επαναλήψεις του ίδιου μοτίβου, της ίδιας παραδοσιακής αξιακής κλίμακας.
          Ο άνθρωπος φαίνεται ανελεύθερος, εγκλωβισμένος στα πρέπει του πρώτου πυρήνα της κοινωνικής ζωής, της οικογένειας, που ενδεχομένως του ταιριάζουν και λόγω των κληρονομικών καταβολών και του δημιουργούν τάσεις. Επιπρόσθετα, η ανάγκη για μίμηση και ταύτιση με τα αγαπημένα του πρόσωπα , καθώς κι εκείνη της επιβολής των αξιών και των προτιμήσεών του στους άλλους , οδηγεί σε     διαιώνιση του ιδίου status.
          Παρόλο που ολόκληρος ο δυτικός πολιτισμός  στηρίχτηκε στην προχριστιανική ελληνική δημοκρατία των Αθηνών και αργότερα στα διδάγματα του χριστιανισμού, εντούτοις στην πράξη τα εφαρμόζει και τα βιώνει ανεστραμμένα. Στις οικογένειες, η διάκριση και οι συγκρούσεις των φύλων και η βίαιη ή αδιάφορη διαπαιδαγώγηση των παιδιών , εξακολουθεί να είναι νοσηρό γνώρισμα . Φασίζουσες συμπεριφορές στο οικογενειακό περιβάλλον απλώνουν τις ρίζες τους στην κοινωνία και στα θεσμικά της όργανα. Στα καφενεία από τη φωνή των γερόντων ακούγεται ακόμα η φράση «Ο έλληνας θέλει βούρδουλα» κι οι χρυσαυγίτες το ακούνε από τα παιδικά τους χρόνια  μέσα και έξω από το σπίτι, μόνο που άρχισαν να το εφαρμόζουν πρώτα  στους μετανάστες…
          Η καλλιέργεια της ψυχολογίας του φόβου, αντί του δέους και της αγάπης προς το Θεό και τους ανθρώπους από το διαστρεβλωμένο χριστιανισμό (αλλά και από όλες τις θρησκείες) , οι ποικίλοι δογματισμοί στο χώρο της αριστεράς που επαναλαμβάνονται για δεκαετίες αποτελούν τροχοπέδη για οποιαδήποτε αλλαγή, κακοποιούν τις συνειδήσεις και αφήνουν χώρο για σκληρότερες μορφές αήθους κοινωνικού και πολιτικού βίου .
          Η χαρά της ζωής δεν πετά πάνω από τις ράγες της τρελής κούρσας των καθορισμένων δρομολογίων που διανύουν τα ίδια μουντά τοπία. Η αφύπνιση και η συνειδητοποίηση των αδιεξόδων γίνεται μόνο μέσα από την απόκτηση γνώσεων (όχι των συνηθισμένων και των συγκεχυμένων), που θα δίνουν τη δυνατότητα  στον άνθρωπο να καταλάβει ότι  με  την κριτική σκέψη μπορεί να αγωνιστεί για να βελτιώσει τους όρους της ατομικής και κοινωνικής ελευθερίας του. Αυτή η δυνατότητα της κριτικής σκέψης καλλιεργείται κυρίως στο δημόσιο σχολείο που θα πρέπει να είναι κατάλληλα στελεχωμένο και ανανεωμένο, ανάλογα με τις απαιτήσεις των καιρών. Οι σημερινές πολιτικές επιλογές συρρίκνωσης σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού και περιεχομένου σπουδών ευνοεί την τεχνοκρατία σε όλους τους τομείς της ζωής. Και στους τεχνοκράτες σπανίζει το ήθος με ανθρώπινη χροιά.
 Ας φανταστούμε το μέλλον σαν το συναπάντημα των βουλήσεων των ανθρώπων που έμαθαν να αποδέχονται τους άλλους με τις ιδιαιτερότητές τους για να μπορούν να τους συγχωρούν, αλλά παράλληλα αγωνιούν και παλεύουν για περισσότερη δημοκρατία στην οικογένεια, στην εκπαίδευση και στην παγκόσμια κοινότητα. Τότε μόνον η επανάληψη γεννά χρηστά ήθη και αποκτά η ζωή νόημα ύπαρξης.
Παύλος Φουρνογεράκης
Ζάκυνθος 29-0-2013


Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2013

ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ
Η αναστολή της απεργίας των καθηγητών είναι απλώς ένα διάλειμμα πριν από τη μεγάλη μάχη, που θα δοθεί όταν (συντομότατα κατά δήλωση του υπουργού) η κυβέρνηση πραγματοποιήσει αυτό που έχει ήδη εξαγγείλει: ότι θα δώσει οργανική θέση σε όλους στα σχολεία.

Ως τώρα όλοι οι καθηγητές έχουν οργανική θέση στο Υπουργείο Παιδείας , ανεξάρτητα από το αν έχουν οργανικά τοποθετηθεί σε σχολείο. Αυτό δυσχεραίνει τη διαδικασία κατάργησης θέσεων και την εφαρμογή του μηχανισμού της διαθεσιμότητας. Αν δηλαδή η κυβέρνηση θελήσει να καταργήσει 50 θέσεις από κάποιο κλάδο, οφείλει να υπολογίσει τα μόρια (βάσει των αποφάσεων Κυρ. Μητσοτάκη) όλων των καθηγητών του κλάδου και να θέσει σε διαθεσιμότητα τους έσχατους του σχετικού πίνακα κάτι που , μεταξύ άλλων , θα προκαλέσει και μια σειρά ανόητων μετακινήσεων ανά την Ελλάδα. Αυτός άλλωστε είναι ο λόγος για τον οποίο η κυβέρνηση κατήργησε ολόκληρους κλάδους εκπαιδευτικών το καλοκαίρι κι απέφυγε να θίξει μερικώς άλλους που βρίσκονται από καιρό στο στόχαστρο.
Αν όμως συνδεθεί η οργανικότητα με συγκεκριμένα σχολεία, τότε οποιαδήποτε μεταβολή της κατάστασης των σχολείων (πχ μείωση τμημάτων, συγχώνευση και κατάργηση, αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα , αύξηση ωραρίου διδασκαλίας ) θα δημιουργεί πλεονάσματα που θα “επιλύονται” πανεύκολα με μια μοριοδότηση των υπηρετούντων εκεί και μόνο καθηγητών. Ο δρόμος προς τη διαθεσιμότητα, κινητικότητα, απόλυση γίνεται έτσι λεωφόρος.
Αν η ανάλυση αυτή δεν είναι εσφαλμένη νομικά κι αν αποτυπώνει τα σχέδια της κυβέρνησης στο πλαίσιο των μεσοπρόθεσμων δεσμεύσεών της, θα πρέπει η ηγεσία του κλάδου να ετοιμαστεί πολιτικά και νομικά για την επικείμενη επίθεση. Δεν αρκεί η ηρωική άρνηση. 
Πρέπει να καλέσει την κυβέρνηση να αποκαλύψει τους στόχους της. Κι αν επιβεβαιωθούν τα παραπάνω, πρέπει α) να προτείνει νομικά αντίδοτα που θα διασφαλίσουν τις θέσεις εργασίας στις περιπτώσεις μεταβολής της κατάστασης των σχολείων, β) να προσβάλει (συνεργαζόμενη με άλλους κλάδους του Δημοσίου) την νομιμότητα της διαδικασίας μοριοδότησης που προβλέπεται από τον νόμο του καλοκαιριού και τις αποφάσεις Κυρ. Μητσοτάκη και γ) να βρει τις πολιτικές συμμαχίες που θα καταγγείλουν τον σχεδιασμό της κυβέρνησης και θα πολεμήσουν για να αναστείλουν την εφαρμογή του.
Είναι κάτι επιβεβλημένο και για ένα άλλο λόγο: η διαδικασία μοριοδότησης σύμφωνα με τις αποφάσεις του Κυρ. Μητσοτάκη, πρακτικά ωθεί προς την έξοδο τους καθηγητές που προσλήφτηκαν με την επετηρίδα οι οποίοι , ως γνωστόν, “στοιχίζουν” πιο ακριβά στο κράτος. Πρόκειται λοιπόν για έναν προμελετημένο διεμβολισμό του σώματος των καθηγητών το οποίο απειλείται με διχασμό ανάμεσα σε παλιούς και νέους καθηγητές, μέσα σε ένα ήδη επιβαρυμένο κλίμα που δεν θα επιτρέψει ίσως σε όσους επιδιώκουν τη “δικαίωση” να διαβλέψουν καθαρά ότι η αυριανή οδός της “δικαίωσης” θα γίνει μεθαύριο η οδός και της δικής τους καταδίκης.
Η συνδικαλιστική ηγεσία πρέπει να διαφυλάξει την ενότητα του σώματος υπερβαίνοντας εαυτήν: διεκδικώντας ρυθμίσεις που θα αποδυναμώνουν την αρχαιότητα στο μισθό, στο ωράριο, στις μετακινήσεις και τοποθετήσεις και θα μοιράζουν αναλογικά τις επιπτώσεις της κρίσης σε όλους τους συναδέλφους . Πρέπει να πειστεί ότι μια τέτοια στάση είναι πιο σκόπιμη από μια  ανένδοτη αντιπαράθεση, όσο κι αν η τελευταία θεμελιώνεται σε δίκαια αιτήματα. Και η κυβέρνηση όμως θα πρέπει να αντιληφθεί ότι δεν την ωφελεί να καταστρέψει ηθικά έναν χώρο στον οποίο διαμορφώνεται η συνείδηση της νέας γενιάς. 
Η μάχη δεν πρέπει να διεξαχθεί στο εσωτερικό των εκπαιδευτικών. Ο αντίπαλος είναι έξω. Και για τους εκπαιδευτικούς και για την κυβέρνηση του τόπου.  Π.Ν.Τσουκαλάς


Picasonidis 40c: ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥ...

Picasonidis 40c: ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥ...: ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ   Π.Ν.Τσουκαλάς   Η αναστολή της απεργίας των καθηγητών είναι απλώς ένα διάλει...

Picasonidis 40c: Ήταν η απεργία διαρκείας των καθηγητών μονόδρομος;...

Picasonidis 40c: Ήταν η απεργία διαρκείας των καθηγητών μονόδρομος;...: Ήταν η απεργία διαρκείας των καθηγητών μονόδρομος; Η παρακαταθήκη της απεργίας τους ...

Picasonidis 40c: Κυκλοφόρησε το νεο χαρτονόμισμα των 25ευρώ

Picasonidis 40c: Κυκλοφόρησε το νεο χαρτονόμισμα των 25ευρώ: Κυκλοφόρησε το νεο χαρτονόμισμα των 25ευρώ Μ ετά την απόφαση της « συγκυβέρνησης οπερέτα» να αυξήσει το εισιτήριο εισόδου στα δη...
     

  ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
          ΔΙΕΥΘ. ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ 20                            ΤΗΛ. - FAX: 210-54.45.440

         www.omosp-goneon-athinas.org                    egaleo@omosp-goneon-athinas.org                 

                                                                                       

                                                                             


Αιγάλεω 24-09-2013
                                                                                                                                                                                               

ΠΡΟΣ: Δ.Σ. Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Αιγάλεω                  


Αγαπητοί γονείς,        

Το Δ.Σ. της  Ένωσης Γονέων Αιγάλεω μετά τις δυσμενείς εξελίξεις του καλοκαιριού με τις διαθεσιμότητες των καθηγητών, την ξαφνική κατάργηση των τομέων υγείας, αισθητικής και γραφικών τεχνών της Τεχνικής Εκπαίδευσης ,την ουσιαστική κατάργηση του ολοήμερου σχολείου και των τμημάτων ένταξης, τις συγχωνεύσεις σχολείων, τα 30άρια τμήματα και με κορύφωση την ψήφιση του νομοσχεδίου για το «Νέο Λύκειο» καλεί τα όλα Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων  να συνεδριάσουν και να καλέσουν τους γονείς άμεσα σε έκτακτη Γενική Συνέλευση για να τους ενημερώσουν σχετικά με τα θέματα αυτά. Οι γενικές συνελεύσεις μπορούν να γίνουν με την συμμετοχή του Συλλόγου των δασκάλων και των εκπαιδευτικών καθώς και με εκπροσώπους της Ένωσης, για αυτό σας παρακαλούμε να μας ενημερώσετε έγκαιρα για την ημερομηνία διεξαγωγής της συνέλευσης. 

Σας καλούμε σε Ανοιχτή Γενική Συνέλευση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων την Τετάρτη 02 Οκτωβρίου στις 7.00μμ στο 4ο Λύκειο Αιγάλεω με θέμα «Τις εξελίξεις στην Παιδεία – Νέο Σχολείο» και τον συντονισμό και προγραμματισμό της δράσης μας. 

Επίσης σας ενημερώνουμε ότι ενώσαμε τις δυνάμεις μας, με τις Ενώσεις του Χαϊδαρίου και της Αγίας Βαρβάρας και σας καλούμε να πάρετε αγωνιστικά μέρος στις παρακάτω κοινές εκδηλώσεις:

- Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 9.00 πμ. παράσταση διαμαρτυρίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (Μάκρης 3, Αιγάλεω) ενάντια στην ουσιαστική κατάργηση της λειτουργίας των ολοήμερων δημοτικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης
- Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 10.00 πμ. παρέμβαση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής (Τσόχα 15-17 Αθήνα), 9.00πμ. προσυγκέντρωση στο σταθμό του μετρό στο Αιγάλεω. 
- Τετάρτη 09 Οκτωβρίου 6.00 μμ. συγκεντρώσεις στους 3 δήμους (Αιγάλεω – Ιερά Οδός & Θηβών, Χαϊδάρι – Παλατάκι, Αγία Βαρβάρα – Αγία Ελεούσα) και πορείες διαμαρτυρίας με κοινό προορισμό την διασταύρωση Ιεράς Οδού & Ελ. Βενιζέλου.   

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.


                         
Κύριε Διευθυντά
Διαβάζοντας το άρθρο του συντάκτη σας κυρίου Στέφανου Κασιμάτη, που δημοσιεύτηκε στο φύλλο της 27ης Σεπτεμβρίου στην εφημερίδα σας, πραγματικά αδυνατούμε να κατανοήσουμε τη σχέση που μπορεί να έχει η μεγαλειώδης απεργία των εκπαιδευτικών ή η αναστολή της με τις ζημιές που παρατηρούνται σε ορισμένα σχολεία, που είναι ούτως ή άλλως καταδικαστέες τόσο από την Ομοσπονδία μας, αλλά και από τις τοπικές ΕΛΜΕ. Γι’ αυτό άλλωστε καλούμε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να περιφρουρούν τις κινητοποιήσεις που αυτόνομα επιλέγουν.
Τις ύβρεις και το σαρκασμό τα επιστρέφουμε στον αρθρογράφο, του συστήνουμε να σταματήσει να υποτιμά την εκπαιδευτική κοινότητα, να τη θεωρεί αβασάνιστα υποχείριο του όποιου πολιτικού κόμματος και να αρχίσει να αντιλαμβάνεται την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ολόκληρη η κοινωνία και η Παιδεία ειδικότερα.
Μακάρι ο γράφων να είχε επιδείξει την ίδια ευαισθησία για την απώλεια διδακτικών ωρών και την προηγούμενη σχολική χρονιά, που κατ’ ομολογία του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας, το διδακτικό έτος ολοκληρώθηκε με 32.000 διδακτικές ώρες κενές την εβδομάδα. Μακάρι να είχε επισημάνει με τον ίδιο ζήλο όλες τις ελλείψεις που η πολιτική των μνημονίων επέβαλε, αποδυναμώνοντας και κατ’ ουσίαν διαλύοντας το δημόσιο σχολείο. Εκτός βέβαια αν αυτές οι ελλείψεις αντιμετωπίζονται πάντα ως ρεαλιστική και απαραίτητη σπονδή στο βωμό των μνημονίων, ενώ η προσωρινή απώλεια διδακτικών ωρών λόγω των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών ή των μαθητών πάντα ως βιβλική καταστροφή.
Φανταζόμαστε ότι με το ίδιο πνεύμα θα αντιμετωπίσει ο γράφων τις κινητοποιήσεις και αποχές γονέων, που κρατούν τα παιδιά τους στο σπίτι, και μαθητών στους νομούς Σερρών, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας και σ’ ολόκληρη τη χώρα, λόγω της πλήρους ανικανότητας του Υπουργείου Παιδείας να διαχειριστεί αποτελεσματικά το μείζον πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, ακόμα και αυτών με ειδικές ανάγκες! Διότι, όπως φαίνεται, το να αναγκάζονται οι ανήλικοι μαθητές να μετακινούνται μόνοι τους 6 και 10 χιλιόμετρα -από και προς το σχολείο τους- αποτελεί άλλη μία «παιδαγωγική» και ρεαλιστική θυσία στις επιταγές της τρόικας.
Ενημερώνουμε παράλληλα τον αρθρογράφο ότι η σημερινή ηγεσία της ΟΛΜΕ εκλέχτηκε μόλις πριν από δύο μήνες με απόλυτα διαφανείς, δημοκρατικές και αντιπροσωπευτικές διαδικασίες και ως εκ τούτου οι χειρισμοί και οι αποφάσεις της εκφράζουν τη συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου, όπως φάνηκε από τη συμμετοχή χιλιάδων εκπαιδευτικών στις γενικές συνελεύσεις, την απεργία, τα συλλαλητήρια και όλες τις κινητοποιήσεις της περιόδου.
Για όποιον έχει μια στοιχειώδη γνώση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του τρόπου λειτουργίας των σχολείων, είναι φανερό ότι μια τέτοιου είδους μεταφορά ενός σχολείου σε ένα άλλο και μάλιστα διαφορετικής βαθμίδας, μόνο επιπλέον προβλήματα θα δημιουργήσει σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Με την ανακοίνωση, στην οποία αναφέρεται ο κύριος Κασιμάτης, η Ομοσπονδία μας διαφυλάσσει την νομιμότητα, εκτός αν ο ίδιος επιθυμεί να μας οδηγήσει σε επικίνδυνες παιδαγωγικές και εργασιακές ατραπούς ή μας προτείνει την επανασύσταση του κρυφού σχολειού, με απογευματινές όμως βάρδιες σ’ αυτό τον αιώνα.
Από το Γραφείο Τύπου της ΟΛΜΕ

Αθήνα 27-09-2013
ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ!!!
ΘΕΜΑ: Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων απόσπασης πλεοναζόντων εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ10, ΠΕ13 και ΠΕ15 σε άλλο Π.Υ.Σ.Δ.Ε. εντός της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
Έχοντας υπόψη:
Κ Α Λ Ο Υ Μ Ε
Τις Διευθύνσεις Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κιλκίς, Πιερίας και Χαλκιδικής να ενημερώσουν άμεσα και ενυπογράφως τους εξολοκλήρου πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς που περιλαμβάνονται στα ως άνω 3, 4, 5, 6, 8 και 10 σχετικά έγγραφα, να υποβάλουν αίτηση απόσπασης σε λειτουργικά κενά σχολικών μονάδων των ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Σερρών και Χαλκιδικής. Ο αριθμός των λειτουργικών κενών ανά ΠΥΣΔΕ παρουσιάζεται στα συνημμένα έγγραφα των αντίστοιχων Διευθύνσεων Δ.Ε.
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους, σύμφωνα με το συνημμένο υπόδειγμα, έως τη Δευτέρα 30-09-2013, ώρα 13:00, στις οικείες Διευθύνσεις Δ.Ε., οι οποίες θα τις διαβιβάσουν αυθημερόν στο Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας, ιδιοχείρως ή, εάν αυτό δεν είναι δυνατόν, με φαξ (2310 474328).
Παρακαλούνται οι Διευθύνσεις Δ.Ε. να ενημερώσουν με έγγραφό τους την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, εντός της ορισμένης προθεσμίας, και στην περίπτωση κατά την οποία δεν έχουν υποβληθεί αιτήσεις πλεοναζόντων εκπαιδευτικών τους.
Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες κατόπιν της απόσπασής τους σε άλλο Π.Υ.Σ.Δ.Ε. θα πραγματοποιηθούν με απόφαση των Διευθυντών Δ.Ε., ύστερα από πρόταση των οικείων Π.Υ.Σ.Δ.Ε.

Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2013

ΘΕΜΑ: ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
   Την Τετάρτη 25 και την Πέμπτη 26 Σεπτέμβρη συνεδρίασε το ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας για τη συζήτηση ενστάσεων και τις τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά. Κατά την έναρξη της συνεδρίασης κατέθεσα στα πρακτικά την ακόλουθη δήλωση: «Πραγματοποιήθηκε ΠΥΣΔΕ  σε ημέρα απεργίας των εκπαιδευτικών (Παρασκευή 20 Σεπτέμβρη) χωρίς παρουσία αιρετών κάτι που προσβάλλει το δικαίωμα ακρόασης και τα υφιστάμενα δικαιώματα των εκπαιδευτικών του ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας. Η σημερινή παρουσία μου σε ημέρα απεργίας γίνεται μετά από άδεια των ΕΛΜΕ της Γ΄Αθήνας και με δεδομένη τη θέση μου ως απεργός για να στηρίξω τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων/ισσων».
   Στη συνέχεια και πριν την έναρξη της συνεδρίασης δήλωσα τα εξής:
1.   Λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων του κλάδου και της μη παρουσίας αιρετών,  ζητώ να γίνει επανέλεγχος των τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά από την Α΄ φάση.
2.   Να γίνει έλεγχος των ωρολογίων προγραμμάτων για τη δίκαιη κατανομή των ωρών σε όλες τις ειδικότητες. Για το σκοπό αυτό να συσταθεί επιτροπή και με τη συμμετοχή εκπροσώπου των ΕΛΜΕ.
3.   Λόγω του πλήθους των ενστάσεων και για την αποκατάσταση του κλίματος δικαιοσύνης και διαφάνειας , να ελεγχθούν οι ανακοινώσεις των λειτουργικών κενών που δημιούργησαν μεγάλη σύγχυση.
   Πάνω στο θέμα αυτό  θέλω να τονίσω ότι εκλήθησαν ΑΠΕΡΓΟΙ εκπαιδευτικοί να υποβάλλουν δηλώσεις τοποθέτησης σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια μιας μέρας! Παράλληλα εκλήθησαν απεργοί εκπαιδευτικοί να αποστείλουν προγράμματα στη Διεύθυνση, μεσούσης της απεργίας! Οι ενέργειες αυτές αποτελούν σαφή απεργοσπαστικό μηχανισμό που υπονόμευσε τον μεγαλειώδη αγώνα του κλάδου.
   Σχετικά με τις τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά φαίνεται πως ξεκάθαρος στόχος του Υπουργείου είναι η δημιουργία ολικά πλεοναζόντων εκπαιδευτικών με 0 ώρες! Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το εμπιστευτικό κείμενο του υπουργού προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές στις αρχές Σεπτέμβρη προετοιμάζει το έδαφος για υποχρεωτικές αποσπάσεις εντός ή και εκτός ΠΥΣΔΕ! Είναι σαφές ότι προετοιμάζουν νέες «δεξαμενές» πλεοναζόντων! Οφείλουμε συνεπώς να υπερασπιστούμε το συλλογικό δικαίωμα να παραμείνουν όλοι στο ΠΥΣΔΕ που έχουν οργανική ή είναι τοποθετημένοι. Η περίφημη «κινητικότητα» ανατρέπει κάθε σταθερό κοινωνικό και εργασιακό δικαίωμα και μετατρέπεται σε εργασιακό εφιάλτη για όλους τους εκπαιδευτικούς. Ουδείς εκπαιδευτικός μπορεί να είναι σίγουρος για το αν θα έχει τάξη για να δουλέψει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι 57 Φιλόλογοι που πλεονάζουν (0 ώρες) σήμερα στη Γ΄Αθήνας! Το ίδιο συμβαίνει και με άλλες ειδικότητες. Προφανής στόχος του Υπουργείου να μας οδηγήσει σε «πόλεμο» ειδικοτήτων προσπαθώντας να μας διασπάσει. Τον ύπνο μας δεν πρέπει να τον ταράζει άλλο ο φόβος και το άγχος για το πού θα βρεθούμε αύριο, αν θα είμαστε οι επόμενοι της διαθεσιμότητας-απόλυσης,  αν θα πάρουμε το βαλιτσάκι μας για άλλη γη κι άλλα μέρη, αν σήμερα μπορούμε και διδάσκουμε το ένα μάθημα και αύριο όχι,  αν  σήμερα διδάσκουμε σε ένα σχολείο και αύριο σε δύο ή τρία, γιατί όσο αυξάνουν τους μαθητές στα τμήματα, εμείς θα πλεονάζουμε. Δεν μπορούμε να αντικρίζουμε το διπλανό συνάδελφο υπολογίζοντας μόρια και σειρά τοποθέτησης για το αν είμαι εγώ ή αυτός που φεύγει.  Δεν υπάρχει καμιά «ατομική» ή συντεχνιακή σωτηρία, ο μόνος δρόμος σωτηρίας είναι ο συλλογικός αγώνας για την ανατροπή αυτής της πολιτικής που διαλύει τη Δημόσια Εκπαίδευση.
Οι προτάσεις που κατέθεσα για την αντιμετώπιση των πλασματικών πλεονασμάτων είναι οι ακόλουθες:
ü  20 μαθητές κατά ανώτατο όριο στην τάξη, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια, διατήρηση των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.
ü  Να μη γίνει κατάργηση-συγχώνευση κανενός τμήματος κατεύθυνσης
ü  Να επαναλειτουργήσουν οι καταργημένες υποστηρικτικές δομές του δημόσιου σχολείου (Ενισχυτική διδασκαλία, ΠΔΣ, Βιβλιοθήκες, Τμήματα Ένταξης, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας). Οι δομές αυτές είναι απαραίτητες σήμερα όταν η λαϊκή οικογένεια προσβλέπει στο δημόσιο σχολείο.
ü  Να υπάρξει μέριμνα για συμπλήρωση ωραρίου σε γραμματειακή υποστήριξη που είναι απαραίτητη  για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
ü  Για την κάλυψη των λειτουργικών κενών να δοθούν από 8-10 ώρες σε όλους για να μην εμφανίζονται εκπαιδευτικοί με 0 ώρες. Είναι προφανές ότι με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίσουμε, σε κάποιο βαθμό, τους εκπαιδευτικούς και σταδιακά θα συμπληρωθούν και οι υπόλοιπες ώρες.
ü  Να γίνουν σεβαστές οι αναθέσεις μαθημάτων σε κάθε περίπτωση.
ü  Να επανέλθουν οι τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν.
ü  Στις ξένες Γλώσσες να εφαρμοστεί η παράλληλη διδασκαλία ανά τμήμα και τα τμήματα με τα επίπεδα.
ü  Να υπολογίζεται το σύνολο των εργαστηρίων στη μείωση των ωραρίων ειδικοτήτων.
ü  Να υπολογιστεί ο δεύτερος καθηγητής στα εργαστήρια των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ για πάνω από 13 μαθητές.
   Δυστυχώς οι περισσότερες από τις προτάσεις αυτές δεν έγιναν δεκτές από τη διοίκηση η οποία τόνισε ότι για το πρόβλημα των ολικά υπεράριθμων συνυπεύθυνα είναι τα σωματεία τα οποία πίεζαν το καλοκαίρι για τη μείωση του αριθμού των υπεράριθμων, με αποτέλεσμα να δοθούν οργανικές θέσεις τις οποίες δεν μπορούμε τώρα να διαχειριστούμε! Τα σχόλια νομίζω περιττεύουν πάνω στη θέση αυτή…
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
   Είναι προφανές ότι είναι πλέον ώρα ευθύνης για όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ! Η στάση μου είναι ξεκάθαρη: κανένας εκπαιδευτικός δεν πλεονάζει στο ΠΥΣΔΕ Γ΄Αθήνας. Με άξονα τη θέση αυτή θα παλέψουμε για τα δίκαια αιτήματα όλων των συναδέλφων. Κάτι που επιδιώξαμε καθ΄ όλη τη διάρκεια της θητείας μας. Προσπερνώντας κάποιες πρόσφατες  άδικες επιθέσεις θα ήθελα να ενημερώσω τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα υποβάλλω την παραίτησή μου από το ΠΥΣΔΕ, παραμένοντας ωστόσο στο μετερίζι του αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου και του Εκπαιδευτικού. Ευελπιστώ η παρουσία μου στο ΠΥΣΔΕ να άφησε θετικό πρόσημο στους εκπαιδευτικούς.
Υ.Γ. Σας αποστέλλω την απόφαση της ΓΣ προέδρων για τη στάση μας στα ΥΣ που προήλθε από πρωτοβουλία της Β΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής.

  ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ  ΑΙΡΕΤΟΣ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ               
Κιν. 6977513534 – nekordis@yahoo.gr