Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Τρίτη, 31 Δεκεμβρίου 2013

ΤΟ ΓΕΛΙΟ...


Αυτή τη χρονιά, ας απολαύσουμε το ταξίδι (του μυαλού μας, της φυγής, του αγώνα, της μουσικής κλπ).
Εξ άλλου ο σκοπός ήταν πάντα το ταξίδι και όχι ο προορισμός!
Καλή χρονιά, με υγεία πάνω απ΄όλα!
NEΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ

http://www.youtube.com/watch?v=FhRSFbrS6Q0

Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2013

Καλή Πρωτοχρονιά σε όλους και όλες!
http://www.youtube.com/watch?v=fJRe09YMoy8

ΣΥΡΙΖΑ

ΣΥΡΙΖΑ: Να κάνουμε το 2014 τη χρονιά που η δημοκρατία θα νικήσει τον αυταρχισμό

Το Πρωτοχρονιάτικο μήνυμα του ΣΥΡΙΖΑ
Τη χρονιά που φεύγει συμπληρώθηκαν 3 χρόνια από την υπαγωγή της χώρας σε καθεστώς μνημονίου, τρία χρόνια από τη στιγμή που το φθαρμένο πολιτικό προσωπικό του δικομματισμού παρέδωσε τα κλειδιά της χώρας στους δανειστές. Οι ίδιοι που ψήφιζαν νέους μνημονιακούς νόμους ύφεσης και ανεργίας, συνέχισαν να μιλούν για μεταρρυθμίσεις και ανάκαμψη και για ένα success story που υπήρχε μόνο μέσα στο μυαλό τους.
Δεν δίστασαν ακόμα και να φιμώσουν τη φωνή της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, ρίχνοντας μαύρο στην ενημέρωση, τον πολιτισμό και τη δημοκρατία. Συνέχισαν με ψέματα και συκοφαντίες, με το φόβο και τον αυταρχισμό, να προσπαθούν να γαντζωθούν στην εξουσία.
Έφτασαν στο σημείο να στοχοποιούν τους κοινωνικούς αγώνες και την Αριστερά, θυμίζοντας τις χειρότερες στιγμές ενός εμφυλιοπολεμικού κλίματος που είχαμε αφήσει προ πολλού πίσω μας. Είναι οι ίδιοι που εξέθρεψαν το αβγό του φιδιού, που επέτρεψαν στη Χρυσή Αυγή να δρα ανενόχλητη, σκορπίζοντας το ναζιστικό της μίσος, φτάνοντας και στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα.
Η χρονιά όμως που έφυγε ήταν και μια χρονιά αντίστασης και αγώνων, υπενθύμισης ότι ο ελληνικός λαός δεν πρόκειται να σταματήσει να διεκδικεί τα δικαιώματά του, μέχρι να πάρει πίσω όλα όσα του ανήκουν. Μια χρονιά όπου η Αριστερά συνέχισε να αντιπροσωπεύει την Ελπίδα απέναντι στο φόβο και το Μέλλον απέναντι στους εκπροσώπους του παλιού και του φθαρμένου.
Είναι καθήκον όλων μας να κάνουμε το 2014 τη χρονιά που η δημοκρατία θα νικήσει τον αυταρχισμό και οι ανάγκες των ανθρώπων θα μπουν πάνω από τις ανάγκες των δανειστών. Να μην αφήσουμε κανένα συμπολίτη μας μόνο του στην κρίση, να δυναμώσουμε τα δίκτυα αλληλεγγύης, να στηρίξουμε δομές αυτοδιαχείρισης και να προβάλουμε ένα διαφορετικό παράδειγμα οργάνωσης της ζωής και της καθημερινότητάς μας.
Η χρονιά που θα βάλουμε τέλος στα μνημόνια και θα ανοίξουμε νέους δρόμους αλληλεγγύης και ανατροπής σε όλη την Ευρώπη. Θα ενώσουμε τις φωνές μας με τους υπόλοιπους ευρωπαϊκούς λαούς, θα δώσουμε -και με την υποψηφιότητα του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για την Κομισιόν- ένα πανευρωπαϊκό μήνυμα υπεράσπισης της δημοκρατίας. Η ελπίδα θα νικήσει το φόβο και η αλληλεγγύη θα νικήσει την καταστροφή. Ευχόμαστε σε όλους τους πολίτες, υγεία και δύναμη.
Και καλούς αγώνες.

Τζαφάρ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΚΠΙΑΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

Αρκετά ζητήματα προκύπτουν μετά και την τελευταία προκήρυξη για τις μετατάξεις ορισμένου αριθμού εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα σε νέες θέσεις. Όπως είναι γνωστό το αίτημα της ομοσπονδίας μας να καταργηθεί ο ν. 4172/13  (αρ.82) και να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους και παράλληλα να επαναλειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες και οι τομείς στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ είναι αδιαπραγμάτευτο. Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε την άμεση εργασιακή αποκατάσταση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ σε εκπαιδευτική θέση μέσα στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.
Τα Υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τις μέχρι σήμερα ανακοινώσεις τους ουσιαστικά οδηγούν σε απόλυση τουλάχιστον 474 εκπαιδευτικοί, αφού οι θέσεις που ανακοίνωσαν ή ήδη προκήρυξαν είναι 1400 (οι 150 από αυτές είναι εκτός Υπουργείου Παιδείας), ενώ οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν τα Υπουργεία είναι 1874. Οι θέσεις που προβλέπονται από τις ανακοινώσεις αυτές όχι μόνο δεν καλύπτουν  ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε  διαθεσιμότητα αλλά και επιβάλλουν αλλαγή επαγγέλματος (π.χ. σε διοικητικούς) ακόμα και υπουργείου και κλάδου(βρεφονηπιοκόμοι ΤΕ στους Δήμους από ΠΕ στην εκπαίδευση)! Υπάρχουν ακόμα ειδικότητες οι οποίες δεν αναφέρονται καθόλου στις προκηρύξεις, γεγονός που σημαίνει πως και αυτοί οι συνάδελφοι οδηγούνται κατευθείαν σε απόλυση.
Επίσης στις 233 θέσεις εκπαιδευτικών που κατέχουν και δεύτερο πτυχίο δεν περιλαμβάνονται εκπαιδευτικοί με πτυχίο π.χ. φυσικού, μαθηματικού, χημικού, θεολόγου, φυσικής αγωγής, οικονομολόγου, οικ.-διοίκησης αλλά και άλλων ειδικοτήτων, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα οι οποίοι κατέχουν τέτοια πτυχία. Ζητάμε για μια ακόμα φορά να προκηρυχθούν θέσεις για όλες τις ειδικότητες.
Καταγγέλλουμε την τακτική της κυβέρνησης που έχει θέσει σε πλήρη ομηρεία, αβεβαιότητα και ανασφάλεια χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
Την ίδια στιγμή επίσης, χιλιάδες μαθητές στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ της χώρας δεν κάνουν μαθήματα ειδικότητας (στους τομείς υγείας – πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών και αισθητικής – κομμωτικής) και είναι μαθητές Γ΄ Λυκείου οι οποίοι θα δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις και θα πάρουν πτυχίο σε κάποια ειδικότητα.

Απαιτούμε:
  • Να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που είναι σε διαθεσιμότητα σε μόνιμες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Παιδείας.
  • Καμία απόλυση εκπαιδευτικού.
  • Να δοθούν τόσες θέσεις όσες είναι οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα.
  • Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς που καταργήθηκαν.
  • Κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.

Τέλος όσον αφορά τη διαδικασία τοποθέτησης των εκπαιδευτικών σε νέες θέσεις, η οποία θα γίνει με την απόφαση μοριοδότησης του Υπουργείου διοικητικής Μεταρρύθμισης έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
Καταρχήν είμαστε απόλυτα αντίθετοι με τη μοριοδότηση γιατί πρακτικά αυτό σημαίνει την αποδοχή ότι οι θέσεις είναι λιγότερες από τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και άρα θα υπάρχουν απολύσεις.
Σε κάθε περίπτωση όμως και επειδή η διαδικασία αυτή ήδη προχωρά, θεωρούμε απαράδεκτο να υπάρχει διάκριση των εκπαιδευτικών ανάλογα με τον τρόπο διορισμού μεταξύ επετηρίδας και διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Οι εκπαιδευτικοί διοριζόμαστε με απολύτως αντικειμενικό τρόπο, χωρίς ρουσφετολογικές διαδικασίες. Μέχρι το 2001 για τις ειδικότητες αυτές ο τρόπος διορισμού ήταν η επετηρίδα. Μετά δημιουργήθηκαν δύο παράλληλοι δρόμοι, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και η μετεξέλιξη της επετηρίδας. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις εκπαιδευτικών που βρίσκονταν και στους δύο πίνακες διοριστέων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις, εκπαιδευτικοί επιτυχόντες του ΑΣΕΠ να διοριστούν τελικά με τους πίνακες της μετεξελιγμένης επετηρίδας γιατί αυτός ο διορισμός προηγούνταν χρονικά.
Ζητάμε λοιπόν να μην υπάρχει καμιά διάκριση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τον τρόπο διορισμού τους (ΑΣΕΠ - επετηρίδα).
Επίσης στην προκήρυξη για τις 925 θέσεις εκπαιδευτικών σε ΣΕΚ και ΙΕΚ ζητείται ως υποχρεωτικό προσόν το πτυχίο της ΑΣΠΑΙΤΕ, ακόμα και στις περιπτώσεις εκπαιδευτικών για τους οποίους δεν απαιτούνταν όταν διορίστηκαν. Ζητάμε να ισχύουν και εδώ οι όροι και τα προσόντα που ίσχυαν όταν έγιναν οι διορισμοί τους.

Για εμάς, αλλά και για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, κανείς και καμιά εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.
   Ο.Λ.Μ.Ε.                                      
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338                              
www.olme.gr                                                             
e-mail: olme@otenet.gr                                                                                   

Σχετικά με τις «μικρές επαναστάσεις» του κ. Συμεών Κεδίκογλου
στην πρωινή εκπομπή του MEGA (27-12-13)

«Επαναστάτης χωρίς αιτία» αποδεικνύεται ο Υφυπουργός κύριος Κεδίκογλου, στη σπουδή του να εκφράσει για άλλη μια φορά την απέχθειά του προς τα συνδικαλιστικά - και όχι μόνο – δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Θα ήταν όμως προτιμότερο να αφήσει κατά μέρος τις «μικρές επαναστάσεις» του και να πράξει τα αυτονόητα: να ενημερώνεται καλύτερα και να φροντίζει να πράττει το χρέος του προς τους μαθητές και τις οικογένειές τους καλύπτοντας τα κενά, που εν μέσω των εορτών και του σχολικού έτους υφίστανται ακόμη στα σχολεία και διαψεύδουν τις ελέω επικοινωνίας ανακρίβειες που εκτοξεύονται με ανησυχητικό πια ρυθμό από το Υπουργείο Παιδείας και τους επικεφαλής του.
Ας ενημερώσει, λοιπόν, κάποιος τον κύριο υφυπουργό, ότι οι εκπαιδευτικοί που λάμβαναν εκπαιδευτική άδεια για να εκπονήσουν τις μεταπτυχιακές σπουδές τους ήταν υποχρεωμένοι να προσκομίζουν κάθε χρόνο βεβαίωση που να αποδεικνύει την πρόοδο ή την ολοκλήρωσή τους. Άλλωστε αυτή ήταν και η ελάχιστη προϋπόθεση για την ανανέωση της άδειάς τους από έτος σε έτος. Αυτά βέβαια ίσχυαν τον καιρό που οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να πάρουν εκπαιδευτική άδεια για μεταπτυχιακές σπουδές. Τώρα πια οι εκπαιδευτικές άδειες, όπως και η συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, έχουν πρακτικά καταργηθεί.
Η αυτονόητη δήλωση ότι όποιος έχει δικαστεί δεν μπορεί να βρίσκεται σε θέση ευθύνης είναι, πολύ απλά, κενή περιεχομένου. Μάλλον «να έχει καταδικαστεί» θα ήθελε να πει ο κύριος υφυπουργός, κάτι το οποίο ισχύει ούτως ή άλλως (ν. 3848 αρ. 11 παρ. 12. «Δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκ­παιδευτικός ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα από αυτά που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, ΦΕΚ 26 Α΄) ή για τον οποίον συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα»).
Κενός περιεχομένου είναι και ο χαρακτηρισμός «μικρή επανάσταση», που αναφέρεται στο επίτευγμα του Υπουργείου Παιδείας να… ετοιμάζεται να καταθέσει νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή με σκοπό να καλυφθούν τα κενά! Είναι γνωστό σε όλους ότι τα κενά στα σχολεία δεν καλύπτονται με νομοσχέδια, αλλά με αύξηση των πιστώσεων και νέους διορισμούς. Σε μερικές μέρες μπαίνουμε στο νέο έτος. Το αντιλαμβάνεται αυτό ο κύριος υφυπουργός όταν μιλά για μικρές επαναστάσεις ή έχουν χάσει και οι λέξεις το νόημά τους;
Τέλος, αδυνατούμε ειλικρινά να σχολιάσουμε την εξαγγελία του κυρίου υφυπουργού σχετικά με τον καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αφήνουμε κι αυτή τη «μικρή επανάσταση» στην κρίση των μαθητών των πολύπαθων ΕΠΑΛ και των γονιών τους. Αλήθεια, γνωρίζει ο κύριος Κεδίκογλου ότι υπάρχουν ακόμα μαθητές που δεν διδάσκονται ούτε τα μαθήματα ειδικότητας στα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικά ή πρέπει κάποιος να τον ενημερώσει και γι’ αυτό;
Η μελετημένη και «κατόπιν αξιολόγησης των δομών» επίθεση του υπουργείου στην Τ.Ε.Ε και οι, επιεικώς, απαράδεκτοι χειρισμοί του υπουργείου έριξαν τους μαθητές και εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ σε μια περιπέτεια (διαθεσιμότητα) που δύσκολα μπορεί ο ανθρώπινος νους να συλλάβει. Άλλη μια «μικρή επανάσταση» κι αυτή, να υποθέσουμε;
Καλή χρονιά ευχόμαστε στον κύριο υφυπουργό και παραμένουμε στη διάθεσή του για να τον ενημερώσουμε για όλα όσα επιμένει να παριστάνει ότι αγνοεί.
Αθήνα 27-12-2013

Από το Γραφείο Τύπου της ΟΛΜΕ

Polyfimos: Εγκληματικές οργανώσεις

Polyfimos: Εγκληματικές οργανώσεις: Τελειωμό δεν έχουν οι αποκαλύψεις με τις μίζες των εξοπλιστικών προγραμμάτων που πέρασαν από τους πιστούς του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατ...

Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2013

ΕΥΧΕΣ


Σας εύχομαι Καλά Χριστούγεννα και το 2014 να είναι αγωνιστικό, δημιουργικό και ...ευχάριστα ανατρεπτικό!

ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ!

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ

ΑΙΡΕΤΟΣ ΣΤΟ ΑΠΥΣΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2013

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι,
   Σαν Αγωνιστική Συνεργασία-ΣΥΝΕΚ, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους που μας τίμησαν με την ψήφο τους στις  εκλογές της 18ης Δεκέμβρη , αλλά και όσους συνεργαστήκαμε μαζί, την προηγουμένη χρονιά, σε διάφορες πρωτοβουλίες, πολιτιστικές, κοινωνικές, κινηματικές. Η περαιτέρω ενίσχυση της παράταξής μας και οι 4 έδρες στο νέο Δ.Σ. γεννούν, αναμφίβολα, μεγάλες ευθύνες σε όλους μας. Επί σειρά ετών τα εκλεγμένα μέλη της Αγωνιστικής Συνεργασίας, αφιερώνοντας  κομμάτι από τη ζωή τους,  προσπαθούν  να υπηρετήσουν με συνέπεια το εκπαιδευτικό κίνημα, διεκδικώντας ενωτικά με κάθε μορφής αγώνα,  την στήριξη του δημόσιου σχολείου που μας μεγάλωσε, τα εργασιακά δικαιώματα  και την αξιοπρέπειά μας, που έγιναν έρμαιο στα χέρια των «εθνοσωτήρων» μας.
   Θεωρούμε ότι με τις εκλογές της 18ης Δεκέμβρη  δόθηκε ένα ξεκάθαρο μήνυμα καταδίκης των πολιτικών Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ, που διαλύουν τις ζωές όλων των εργαζόμενων και αποδοκίμασε αυτούς που εφαρμόζουν ή στηρίζουν αυτές τις πολιτικές. Παράλληλα καταδείχτηκε η αποφασιστικότητα των εκπαιδευτικών για τη συνέχιση των αγώνων με στόχο την ανατροπή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών και της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ  που τις εφαρμόζει.
   Το επόμενο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ χρειάζεται να δώσει σημαντικές μάχες, για να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Η αξιολόγηση-χειραγώγηση, οι διαθεσιμότητες-απολύσεις, η όξυνση του αυταρχισμού και των διώξεων στα σχολεία και η προβληματική λειτουργία των σχολείων αποτελούν τις αιχμές της επόμενης περιόδου. Είναι σαφές ωστόσο, ότι  δεν αρκεί η πρόθεση από την πλευρά των συναδέλφων να ψηφίσουν τα 7 μέλη του Δ.Σ. με λογικές ανάθεσης: «εμείς σας ψηφίζουμε, καθήκον σας να αγωνίζεστε». Θεωρούμε ότι συνδικαλισμός δεν είναι η κατάληψη μιας θέσης στο Δ.Σ. για να αποφασίζουμε, να ομιλούμε και να λειτουργούμε «αντ΄ αυτών». Θέλουμε και προσπαθούμε πάντα να είμαστε «συν αυτοίς». Οι περιστάσεις απαιτούν δράση συλλογική από ΟΛΟΥΣ. Για να συμβεί αυτό πρέπει να μάθουμε να ακούμε και για να ακούσουμε πρέπει να είμαστε εκεί, παρόντες «ψυχή τε και σώματι», στους συλλόγους, στις συνελεύσεις, στους δρόμους στις πλατείες. Να συμμετέχουμε στη συνδιαμόρφωση απόψεων, προτάσεων και στάσεων, ανοιχτοί προς κάθε τι ριζοσπαστικό και έτοιμοι να αναθεωρήσουμε πολλά στερεότυπα. Να αντλούμε τη δύναμη από τη συναδέλφισσα και το συνάδελφο που αγωνίζεται στο πλευρό μας ενάντια στις καταστροφικές πολιτικές που διαλύουν το Δημόσιο Σχολείο, απαξιώνουν τον καθένα μας και οδηγούν την κοινωνία στον όλεθρο!
   Η Αγωνιστική Συνεργασία-ΣΥΝΕΚ παρά την απόλυτη πλειοψηφία στο νέο Δ.Σ. θεωρεί ότι κανένα κομμάτι της Αριστεράς δε μπορεί μόνο του  να οργανώσει την αντίσταση στην τεράστια επίθεση που δεχόμαστε. Οι κατακερματισμένες δυνάμεις της αριστεράς απαιτείται να πορευτούν ενωτικά. Πρωταρχικό μέλημά μας ήταν και είναι η ενότητα της Εκπαιδευτικής  Αριστεράς, ιδιαίτερα στα πρωτοβάθμια σωματεία. Μέσα στα πλαίσια αυτά θα επιδιώξουμε, όπως κάναμε και τα προηγούμενα χρόνια, συνθετικές λύσεις με εκπροσώπηση όλων των δυνάμεων στη συγκρότηση του Δ.Σ., τη λειτουργία της ΕΛΜΕ, αλλά πολύ περισσότερο με την κοινή συλλογική μας δράση μέσα από τα Σωματεία, τις Επιτροπές Αγώνα, την καθημερινή δουλειά για να υπερασπίσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα, την αξιοπρέπειά μας, τη ζωή μας. Σε αυτόν τον αγώνα δεν περισσεύει κανένας συνάδελφος ή συναδέλφισσα.

Σας ευχόμαστε Καλές Γιορτές! Χρόνια Πολλά με υγεία και δύναμη για τους μεγάλους αγώνες που θα φέρουν την ανατροπή! Για να λάβουν τα όνειρά μας εκδίκηση!

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)

Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2013

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ  18ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ  2013
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
(Αιγάλεω, Χαϊδάρι, Αγ. Βαρβάρα)
ψηφισαν :429
ΑΚΥΡΑ: 5
ΛΕΥΚΑ;14
 ΑΓΩΝ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ -ΣΥΝΕΚ 225(54,88%) ΕΔΡΕΣ: 4
ΑΓΩΝ. ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 90(21,23%) ΕΔΡΕΣ:1
ΔΑΚΕ 44(10,73%) ΕΔΡΕΣ: 1
ΑΓΝ. ΣΥΣΠΕΙΡ-ΠΑΜΕ 35(8,54%) ΕΔΡΕΣ: 1
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ (ΜΠΟΥΡΙΤΗΣ)16 (3,90%) -

ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ:  Αγων. Συνεργασία-ΣΥΝΕΚ ( Κορδής Νεκτάριος, Σταθόπουλος Ανδρέας, Παπαδόπουλος Ιορδάνης, Νικολαΐδης Συμεών), Αγων. Παρέμβαση (Στυλιανουδάκης Ζαχαρίας), ΔΑΚΕ (Αντωνιάδης Ιορδάνης), Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών-ΠΑΜΕ (Μυλωνάς Θανάσης)
Από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ

Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2013

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΣ

ΑΠΟΦΑΣΗ Γ.Σ. 17ης ΔΕΚΕΜΒΡΗ
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί μέλη της Β΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλλει σε όλες τις σχολικές μονάδες το θεσμό της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και να προχωρήσει στην ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Θεωρούμε ότι με την αξιολόγηση αποδομείται το δημόσιο σχολείο και  επιχειρείται να αθωωθούν οι κυβερνητικές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές αφού η αξιολόγηση εξατομικεύει και προσωποποιεί στον εκπαιδευτικό την αποτυχία κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής, αποδίδοντας τις αστοχίες της στις επιμέρους σχολικές μονάδες.
Ζούμε σε μια περίοδο πλήρους απαξίωσης του εκπαιδευτικού και του έργου του, όπως εκφράζεται από:
                    την οικονομική του εξαθλίωση
                    την πολιτική της υποχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων
                    την πολιτική των μηδενικών διορισμών μόνιμων και των ελάχιστων προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών τακτικού προϋπολογισμού, που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία μας
                    τις υποχρεωτικές και εκβιαστικές μετακινήσεις από βαθμίδα σε βαθμίδα και από περιοχή σε περιοχή
                    την υποβάθμιση και ουσιαστική διάλυση των υποστηρικτών θεσμών των σχολείων και της μετατροπής τους σε “πιλοτικές δομές”, με αποτέλεσμα όπου λειτουργούν να λειτουργούν με προσωρινό προσωπικό μέσω των βραχυπρόθεσμων και κακοπληρωμένων προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Ταυτόχρονα εκτιμούμε ότι διαμέσου των διαφόρων αξιολογήσεων το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:
1.                   Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας – απόλυσης, και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του. Έτσι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα στιγματιστεί ως αποτυχημένος και στάσιμος υπηρεσιακά και μισθολογικά θεωρείται δεδομένος από τα πριν.
2.                   Να προωθήσουν το φτηνό σχολείο της αγοράς, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία η εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, ο άκρατος ανταγωνισμός. Στη θέση της συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των σχολείων μεταξύ τους, θα έχουμε στο εξής μεμονωμένες σχολικές μονάδες που θα επιδιώκουν την επιβίωσή τους, υιοθετώντας πρακτικές προβολής και ανταγωνισμού.
3.                   Να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.
Εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να κλειστεί σε «κουτάκια» και «δείκτες», ότι έχει άμεση σχέση με πολιτικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες που την επηρεάζουν και τη συνδιαμορφώνουν. Ειδικά σε μια περίοδο που οξύνονται τα προβλήματα των μαθητών και των οικογενειών τους δεν μπορεί να στοχοποιείται ο εκπαιδευτικός για μια σειρά προβλήματα που η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης δημιουργεί στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Εξάλλου, οι συνάδελφοί μας των ΕΠΑΛ που βρέθηκαν εκτός σχολείου λόγω της διαθεσιμότητας-απόλυσης, οι χιλιάδες συνάδελφοί μας που αυτή τη στιγμή είναι άνεργοι «αξιολογήθηκαν» από την παραπάνω πολιτική ως «αχρείαστοι» για ένα σύστημα που υποβαθμίζει όλο και περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.
 Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθεί ρεύμα αντίθεσης και αντίστασης απέναντι στην προωθούμενη αξιολόγηση  με αιχμή αυτή την περίοδο την επιβολή της αυτοαξιολόγησης.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει μέτρα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί και στην πράξη η ακύρωση των διαδικασιών που έχουν σχέση με την αξιολόγηση (π.χ. σεμινάρια διευθυντών). Καλούνται τα στελέχη της εκπαίδευσης και οι σχολικοί σύμβουλοι  να συνταχθούν με τις θέσεις του κλάδου και να μην συμπράξουν στην προώθηση αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών.

ΟΝΟΜΑ                                               ΣΧΟΛΕΙΟ                                ΥΠΟΓΡΑΦΗ


ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΣ

Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΣ 17/12/2013 ΓΙΑ «ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

     Σχετικά με τον πρόσφατα ψηφισμένο νόμο 4203/2013 που αφορά το Βιβλίο Παρουσίας Προσωπικού (Παρουσιολόγιο) θα θέλαμε να διευκρινίσουμε στους εκπαιδευτικούς του Σωματείου μας τα εξής:
Το άρθρο 25 αυτού του νόμου ορίζει ότι: «4. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ρυθμίζεται η δημιουργία του ιστοχώρου φιλοξενίας του πληροφοριακού συστήματος, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτό, ο τρόπος λειτουργίας αυτού, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου».

     Κατά συνέπεια η εφαρμογή του νόμου απαιτεί Υπουργική Απόφαση και δημιουργία ιστοχώρου  από το Υπουργείο Παιδείας. Μέχρι τότε καμία καταγραφή στοιχείων παρουσίας των εκπαιδευτικών δεν  νομιμοποιείται.

     Υπενθυμίζουμε επίσης ότι με βάση το Π.Δ.201/98, αρ. 6, που αφορά τα Βιβλία και Έντυπα για το Σχολείο, Βιβλίο Παρουσίας Προσωπικού δεν υφίσταται.

     Μέχρι την έκδοση Υ.Α. και τη δημιουργία ιστοχώρου, δεν είμαστε υποχρεωμένοι και δεν υπογράφουμε κανένα Παρουσιολόγιο.

     Ακόμα και όταν γίνουν οι παραπάνω ενέργειες από τη μεριά του Υπουργείου, οι εκπαιδευτικοί με μαζικές και συλλογικές διαδικασίες  θα  καταστήσουμε το νόμο ανενεργό.
     Είναι ένας ακόμα νόμος που προσπαθεί να σπιλώσει τους εκπαιδευτικούς, να τους εγγράψει στη συλλογική συνείδηση ως «κοπανατζήδες» και να αποπροσανατολίσει την κοινωνία από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και του τόπου.
Τα τελευταία χρόνια και ειδικά φέτος γίνεται συγκεκριμένη προσπάθεια να υποχρεωθεί δια μέσου του φόβου και της ανασφάλειας, το εκπαιδευτικό προσωπικό να παραμένει στη σχολική μονάδα κατά τη διάρκεια του εργασιακού του 6ώρου κατά παράβαση της νομοθεσίας (1566/1985). Η σκοπιμότητα μιας τέτοιας απόπειρας δεν είναι απλώς τιμωρητική. Το κράτος και το υπουργείο επιδιώκει να καλύψει τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό που δημιουργεί στο σχολείο η απόλυση 10.000 αναπληρωτών και οι μηδενικοί διορισμοί μονίμων, μέσα από την παραβίαση του ωραρίου. Κι επειδή δεν μπορεί ακόμα να το κάνει με νόμιμο τρόπο γιατί η υπάρχουσα νομοθεσία είναι σαφής, επιδιώκει να το επιβάλλει δια της πλαγίας οδού, των φημών και των παραινέσεων, των εκβιασμών και των απειλών από το διοικητικό μηχανισμό της εκπαίδευσης.

     Καλούμε τα μέλη της Β΄ ΕΛΜΕ να βρίσκονται σε διαρκή επαγρύπνηση σχετικά με τα κατοχυρωμένα δικαιώματα μας.
     Οποιαδήποτε προσπάθεια τήρησης Παρουσιολογίου, αυτή την εποχή, να καταγγέλλεται άμεσα στο ΔΣ.
     Το κλίμα ανασφάλειας και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών δεν θα περάσει. Αυτοί που διαλύουν το δημόσιο σχολείο δεν θα φορτώσουν το «επίτευγμά» τους στις πλάτες μας.
Η ΓΣ ΤΗΣ Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ


ΑΠΟΦΑΣΗ Γ.Σ. 17ης ΔΕΚΕΜΒΡΗ
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ myschool

ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΣΦΥΚΤΙΚΟ, ΑΥΤΑΡΧΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

Το ασφυκτικό, αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης, που έχει επιβάλλει η Κυβέρνηση (πειθαρχικό δίκαιο, αξιολόγηση, παρουσιολόγιο, καθηκοντολόγιο και άλλα), εμπλουτίζεται με ένα καινούργιο «εργαλείο». Πρόκειται για το Πληροφοριακό Σύστημα Σχολικών Μονάδων και Διοικητικών Δομών «My School».  Στο πλαίσιο αυτό το myschool, ενοποιεί μια σειρά βάσεων δεδομένων όπως το e-survey (αριθμός μαθητών / τμήμα, ωράρια εκπαιδευτικών – αναθέσεις μαθημάτων– συμπληρώσεις ωραρίων κλπ) και τη βάση δεδομένων ΝΕΣΤΩΡ / ΕΠΑΦΟΣ (στοιχεία μαθητών, αποτελέσματα φοίτησης κλπ). Επιπλέον, η συμπλήρωση και νέων στοιχείων, ακόμη και κάποιων που ενδεχομένως θα παραβιάζουν προσωπικά δεδομένα, καθίστανται υποχρεωτική (ΑΜΚΑ μαθητών).
Το my school είναι επεκτάσιμο με νέες εφαρμογές και στοιχεία που αφορούν το φάκελο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, την εξωτερική αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση. Στην επόμενη φάση θα ζητείται η καθημερινή ενημέρωσή του σχετικά με την παρουσία των εκπαιδευτικών, των μαθητών, τις απουσίες μαθητών, τις άδειες εκπαιδευτικών, τη συμμετοχή σε απεργίες, τις ποινές μαθητών και γενικότερα για κάθε ζήτημα της σχολικής ζωής. Τα στοιχεία αυτά θα διατηρούνται ηλεκτρονικά και θα συνοδεύουν τους καταγραφόμενους σε όλη τους την σχολική ή εργασιακή ζωή, με κίνδυνο κακής χρήσης ή και δημοσιοποίησης όπως έδειξε και το πρόσφατο παράδειγμα δημοσιοποίησης προσωπικών στοιχείων των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Με βάση τα στοιχεία αυτά, αφού καταγραφούν και κατηγοριοποιηθούν οι σχολικές μονάδες και το έμψυχο υλικό τους (μαθητές και εκπαιδευτικοί), θα «νομιμοποιηθούν» οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων, η μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, η περικοπή των δαπανών, η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στον προϋπολογισμό 2014, το myschool είναι ένα «σύστημα διοίκησης, διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, δημοσιονομικής διαχείρισης όλων των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας».
Με την εφαρμογή του προγράμματος αυτού ανακινούνται σοβαρά ζητήματα νομικής φύσης όπως η καταγραφή προσωπικών δεδομένων, η ασφάλεια των στοιχείων κ.λπ. και αποσκοπεί σε αυστηρότερη επιτήρηση, σκληρή προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις απαιτήσεις της αγοράς και των επιχειρήσεων, στην υποταγή και την τρομοκράτηση εκπαιδευτικών – μαθητών – γονέων.
Επιπλέον, αυξάνεται ο όγκος της γραφειοκρατικής δουλειάς στα σχολεία,  σε βάρος της εκπαιδευτικής – παιδαγωγικής, αφού θα πέσει στους ώμους εκπαιδευτικών και διευθυντών.
Ειδικότερα, αποστερείται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη σχολική κοινότητα, η δυνατότητα να αντιμετωπίζονται τα καθημερινά προβλήματα που προκύπτουν σε κάθε σχολείο (π.χ. απουσίες) με παιδαγωγικά κριτήρια και γνώμονα το καλό των μαθητών, και μεταβιβάζεται σε απρόσωπους «τεχνικούς της εξουσίας» η εφαρμογή της καταστροφικής πολιτικής της κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ.
Οι εκπαιδευτικοί, στρατευμένοι στον αγώνα για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα όνειρα των μαθητών μας και των οικογενειών τους, θα δώσουμε τη μάχη, μαζί με τους μαθητές και τους γονείς τους, για να ανατραπούν και να ακυρωθούν στην πράξη, με συλλογικές διαδικασίες και αποφάσεις, και αυτά τα μέτρα όπως και η πολιτική της κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ.
Η ΓΣ ΤΗΣ Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ


Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου 2013

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις)
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 18ης ΔΕΚΕΜΒΡΗ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
1)   ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
2)   ΒΡΑΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
3)   ΓΙΑΝΝΩΡΟΥ ΦΕΒΡΩΝΙΑ
4)   ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ  ΚΩΣΤΑΣ
5)   ΚΑΛΟΓΙΑΝΤΣΙΔΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
6)   ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΑ
7)   ΚΟΡΔΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ
8)   ΚΟΥΤΣΟΘΕΟΔΩΡΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
9)   ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
10) ΜΑΡΙΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
11) ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ ΕΛΕΝΑ
12) ΜΑΥΡΩΝΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
13) ΜΠΑΡΟΥΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
14) ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ
15) ΝΟΜΙΔΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
16) ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
17) ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ
18) ΠΑΥΛΑΚΗ ΠΑΥΛΙΝΑ
19) ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΟΥ  ΠΕΤΡΟΥΛΑ
20) ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ ΝΑΤΑΣΣΑ
21) ΣΑΡΙΔΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
22) ΣΙΑΧΑΜΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
23) ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
24) ΤΕΝΤΟΜΑΣ  ΛΑΖΑΡΟΣ
25) ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΝΙΚΟΣ
26) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

 ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε.

1)  ΑΡΓΥΡΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
2)  ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ
3)  ΠΑΓΩΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
4)  ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΑΔΕΔΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



          Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής καλεί αύριο, Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013, τα μέλη του Προεδρείου της Συνέλευσης του ΕΚΠΑ προκειμένου να δώσουν ένορκη κατάθεση.
          Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εκτιμά πως πρόκειται για απαράδεκτη επέμβαση στην εσωτερική λειτουργία των Συλλόγων και απόπειρα ποινικοποίησης της Συνδικαλιστικής Δράσης.
          Καλεί τις εργαζόμενες και τους εργαζόμενους, τις νέες και τους νέους, τους άνεργους και τους συνταξιούχους να υπερασπίσουν τις συνταγματικά κατοχυρωμένες συνδικαλιστικές ελευθερίες και το δικαίωμα στην απεργία.
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τα συνδικαλιστικά στελέχη των Ομοσπονδιών-μελών της και των πρωτοβάθμιων Σωματείων του Δημοσίου Τομέα να δώσουν δυναμικό «παρών» έξω από τη ΓΑΔΑ την Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου 2013, στις 8:30 π.μ., όπου εξετάζονται ενόρκως τα μέλη του Προεδρείου της Συνέλευσης του ΕΚΠΑ. 




Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

ΣΥΡΙΖΑ

16-12-2013 Ερώτηση Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς τον Υπουργό Παιδείας

09/12/2013
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: Απαράδεκτη η καθυστέρηση έκδοσης της εγκυκλίου για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2013-14
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία αναφορικά με τις αιτήσεις μετάθεσης (Π.Δ. 50/96, άρθρο 6, παράγραφος 2), αυτές υποβάλλονται από τους εκπαιδευτικούς μέσα στο μήνα Νοέμβριο κάθε έτους.
Σε αντίθεση με τις διατάξεις του προαναφερθέντος Π.Δ., και διανύοντας ήδη το Δεκέμβριο, η σχετική με τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών εγκύκλιος δεν έχει ακόμα εκδοθεί.
Θυμίζουμε ότι κατά το σχολικό έτος 2012-2013 η διαδικασία των μεταθέσεων είχε καθυστερήσει λόγω της ψήφισης νόμου, όπου περιλαμβάνονταν διατάξεις σχετικές με τις μεταθέσεις, με αποτέλεσμα να εκδοθεί στις 24 Ιανουαρίου 2013 και συμπληρωματική εγκύκλιος μεταθέσεων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2012-13.
Επειδή η όποια επιπλέον καθυστέρηση έκδοσης της εγκυκλίου θα έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών (ανακοίνωση μεταθέσεων, αποσπάσεις, προσλήψεις αναπληρωτών), επιτείνοντας το αίσθημα ανασφάλειας των εκπαιδευτικών αλλά και ανατρέποντας τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου,
ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Ποιος είναι ο λόγος της μεγάλης καθυστέρησης στην έκδοση της εγκυκλίου για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2013-2014 ;
• Σκοπεύει να προχωρήσει άμεσα στην υπογραφή της;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γιάννης Αμανατίδης
Τάσος Κουράκης
Έφη Γεωργοπούλου – Σαλτάρη

Συντονιστικό Σωματείων και Εργαζομένων στις Κυκλάδες: Δελτίο Τύπου της Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων και του Συλλόγου ...

Συντονιστικό Σωματείων και Εργαζομένων στις Κυκλάδες: Δελτίο Τύπου της Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων και του Συλλόγου ...: Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους/ ισσες που συμμετείχαν σήμερα στη στάση εργασίας για την ακύρωση των σεμιναρίων για την αυτοαξιολόγηση. Τα Δ...

Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2013

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις)
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
1)    ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
2)    ΒΡΑΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
3)    ΓΙΑΝΝΩΡΟΥ ΦΕΒΡΩΝΙΑ                             
4)    ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ  ΚΩΣΤΑΣ
5)    ΚΑΛΟΓΙΑΝΤΣΙΔΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ                            
6)    ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΑ
7)    ΚΟΡΔΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ                         
8)   ΚΟΥΤΣΟΘΕΟΔΩΡΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
9)   ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
10) ΜΑΡΙΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
11) ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ ΕΛΕΝΑ
12) ΜΑΥΡΩΝΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
13) ΜΠΑΡΟΥΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
14) ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ
15) ΝΟΜΙΔΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
16) ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
17) ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ
18) ΠΑΥΛΑΚΗ ΠΑΥΛΙΝΑ
19) ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΟΥ  ΠΕΤΡΟΥΛΑ
20) ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ ΝΑΤΑΣΣΑ
21) ΣΙΑΧΑΜΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
22) ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
23) ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΝΙΚΟΣ
24) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

 ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε.

1)  ΑΡΓΥΡΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
2)  ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ
3)  ΠΑΓΩΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

4)  ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
Έφτασε η ώρα της ανατροπής!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η Κυβέρνηση κλιμακώνει την επίθεσή της σε όλα τα επίπεδα. (επέμβαση στην ΕΡΤ, νέα μέτρα με φόρους, μείωση συντάξεων, εμπαιγμός και ομηρεία στους διαθέσιμους, αυταρχισμός στα πανεπιστήμια, προετοιμασία χιλιάδων απολύσεων Δ.Υ., πιλοτικές συγχωνεύσεις τμημάτων (Ανατολική Αττική), ξεκίνημα διαδικασίας αξιολόγησης με το Προεδρικό Διάταγμα 152/13 και τα σεμινάρια, 390 μόλις διορισμοί αναπληρωτών για κάλυψη κενών, ολοκλήρωση μετακινήσεων-μετατάξεων «πλεοναζόντων», μπλοκάρισμα και ομηρεία αποσπάσεων, παρουσιολόγιο, συνέχιση και επιτάχυνση με πειθαρχικές διώξεις συναδέλφων για απολύσεις κλπ).
Στην κεντρική πολιτική σκηνή, μετά την περίοδο ανάπτυξης αγώνων το Σεπτέμβρη και τη δολοφονία Φύσσα, κυριάρχησε η δολοφονία των μελών της ΧΑ, που αντικειμενικά λειτουργεί ως προβοκατόρικος αντιπερισπασμός απέναντι στο λαϊκό κίνημα και τους αγώνες, οι «διαπραγματεύσεις» με την τρόικα για τα νέα μέτρα, η πρόταση μομφής του ΣΥΡΙΖΑ. Όλα αυτά δημιουργούν μεγάλη κινητικότητα στις κορυφές του πολιτικού συστήματος, ενώ η αμηχανία και η μη συμμετοχή, με μαζικό τρόπο, του λαϊκού παράγοντα, είναι το χαρακτηριστικό της περιόδου. Είναι αναγκαία ωστόσο, η μετεξέλιξη της διάχυτης πολιτικής - κοινωνικής δυσαρέσκειας ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης σε διακριτό, αγωνιστικό, διεκδικητικό πλειοψηφικό ρεύμα που θα γεννιέται μέσα από τους αγώνες και τα κινήματα, θα πολιτικοποιεί το συνδικαλιστικό κίνημα και θα το μετατρέπει σε βασικό παράγοντα της πολιτικής ανατροπής.
Οι μνημονιακές πολιτικές καταστρέφουν την παιδεία
Παράλληλα ολοκληρώνεται το έργο της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της εργασιακής εξαθλίωσης των εκπαιδευτικών. Οι δημόσιες δαπάνες για την παιδεία μειώθηκαν 33% από το 2009, οι ετήσιες αποδοχές μας μειώθηκαν από 22% έως και 45% για τους νεοδιόριστους (640 ευρώ εισαγωγικός μισθός)! Επιπρόσθετα έχουμε τη βίαιη απομάκρυνση χιλιάδων νέων συναδέλφων αναπληρωτών που δίδασκαν χρόνια στα σχολεία και τις διαθεσιμότητες-απολύσεις 2.000 συναδέλφων, αφού κατάργησαν μέσα σε μια νύχτα 50 ειδικότητες των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ. Ταυτόχρονα χιλιάδες μαθητές των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ που συνεχίζουν στην τελευταία τάξη δεν κάνουν μαθήματα μέχρι σήμερα (420 ώρες τα κενά στη Γ΄ Αθήνας).
Στη συνέχεια και με βάση τα τεχνητά "πλεονάσματα" σε ειδικότητες, που δημιούργησαν (συγχωνεύσεις σχολείων (κλείσιμο 102 ΕΠΑΣ), συμπτύξεις τμημάτων (22 λιγότερα τμήματα στην Β΄ ΕΛΜΕ), πληθωρικά τμήματα, αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών), προχώρησαν στις υποχρεωτικές μετατάξεις 5.000 συναδέλφων στην Πρωτοβάθμια και σε διοικητικές θέσεις, δημιουργώντας απίστευτες συνθήκες εργασιακής ανασφάλειας, που διαλύουν τις εργασιακές σχέσεις και τις οικογενειακές συνθήκες ζωής των συναδέλφων.
Η περίοδος αυτή της ολομέτωπης επίθεσης στο δημόσιο σχολείο και στον εκπαιδευτικό, κορυφώθηκε με την ψήφιση του  νέου νόμου για το Λύκειο (4186/13). Με τον νόμο αυτό μπαίνουν νέοι ταξικοί φραγμοί για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, που θα αδυνατούν να ολοκληρώσουν το Γενικό Λύκειο, μέσα από ένα εξουθενωτικό πλέγμα εξεταστικών μέτρων και μορφωτικών φραγμών (πανεπιστημιακού επιπέδου μαθήματα κατεύθυνσης κυρίως στη Γ' Λυκείου) και θα οδηγούνται στα  Τεχνολογικά Λύκεια της μαθητείας (φτηνό εργατικό δυναμικό) και της πρόωρης κατάρτισης (μετά το Γυμνάσιο) ή πρόωρα στην αγορά εργασίας.
Οι αιχμές για την  επόμενη περίοδο.
1.       Νέα πλεονάσματα, μετακινήσεις συναδέλφων-μη κάλυψη κενών με διορισμούς, προοπτική νέων διαθεσιμότητων-απολύσεων
2.       Προβληματική λειτουργία των σχολείων (συμπτύξεις τμημάτων κατευθύνσεων, νέες συγχωνεύσεις σχολείων, μειωμένη χρηματοδότηση, μεταφορές μαθητών)
3.       Προσπάθεια εφαρμογής του νόμου για τα Λύκεια, με όλες τις συνέπειες που έχει για τη μόρφωση των μαθητών και τη λαϊκή οικογένεια
4.       Προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης και σύνδεσής της με απολύσεις σε συνδυασμό με την όξυνση του αυταρχισμού και των διώξεων στα σχολειά.
5.       Ταυτόχρονα αναμένονται νέα μέτρα με την ψήφιση του προϋπολογισμού (νέο μνημόνιο), που θα οδηγήσουν σε νέες μειώσεις μισθών-συντάξεων (επικουρικής-εφάπαξ), νέα αύξηση της φορολογίας και εκποίηση δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών (φως, νερό, συγκοινωνίες).
6.       Είναι πολύ πιθανό επίσης να βρεθούμε μπροστά σε νέες διαθεσιμότητες, αλλά ακόμα και απευθείας απολύσεις ακόμα και στο χώρο των εκπαιδευτικών. Μην ξεχνάμε ότι έχουμε μπροστά μας 12.500 νέες διαθεσιμότητες το Δεκέμβρη και 15.000 απολύσεις (2013-14) στο δημόσιο, από τις οποίες δεν εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί. Το ίδιο το Υπουργείο άλλωστε δηλώνει πως αρκούν 60.000 εκπαιδευτικοί για να ανταποκριθούν στις εκπαιδευτικές ανάγκες της Δευτεροβάθμιας (δηλαδή 13.000 λιγότεροι από τους σημερινούς).
Οι εξελίξεις αυτές μαζί με τα μεγάλα προβλήματα που αφορούν όλους τους εργαζόμενους (φορολογικά χαράτσια, ιδιωτικοποιήσεις, ξεπούλημα δημόσιου πλούτου, χρέη-δάνεια στις τράπεζες, πλειστηριασμοί, συλλογικές συμβάσεις, μισθοί-ασφάλιση, συντάξεις) επιβάλλουν και στους εκπαιδευτικούς , μαζί με όλους τους κλάδους των εργαζομένων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ομοσπονδίες και πρωτοβάθμια σωματεία, να δημιουργήσουν άμεσα ένα μεγάλο, ενωτικό, αγωνιστικό ρεύμα ανατροπής αυτής της πολιτικής.
Σε κοινό μέτωπο με όλους τους εργαζόμενους θα αναπτύξουμε αγώνες ώστε:
·         Να ανατραπεί τώρα αυτή η βάρβαρη πολιτική Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ
·         Να σταματήσει η κοινωνική καταστροφή και η λεηλασία του κοινωνικού πλούτου: το φως, το νερό, η ενέργεια, οι συγκοινωνίες, το περιβάλλον είναι κοινωνικά αγαθά που πρέπει να είναι προσιτά για όλο το λαό.
·         Να διαγραφεί το μεγαλύτερο μέρος του χρέους και να ενταθεί η πάλη ενάντια στο Σύμφωνο Δημοσιονομικής Σταθερότητας που επιβάλλει η ΕΕ σε όλα τα κράτη
·         Να γίνει γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, την Υγεία και την Κοινωνική Ασφάλιση, με ταυτόχρονη μείωση των στρατιωτικών δαπανών.
·         Να σταματήσει η καταλήστευση του λαού από τη φορολογική επιδρομή, να αλλάξει ριζικά το φορολογικό σύστημα με τη φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου
·         Να γίνει αναδιανομή του πλούτου υπέρ των εργαζόμενων με κατάργηση των μέχρι τώρα νόμων που μείωσαν μισθούς, συντάξεις και κοινωνικά επιδόματα.
·         Να πούμε όχι στη διάλυση των δομών της υγείας,  της επικουρικής ασφάλισης και στην εξαφάνιση του εφάπαξ.
·         Να υπερασπιστούμε τις λαϊκές ελευθερίες και τα δημοκρατικά δικαιώματα.
·         Να χτίσουμε αγωνιστική αλληλεγγύη για την υπεράσπιση κάθε αδύναμου εργαζόμενου, ειδικά των παιδιών, ανεξάρτητα εθνικότητας, θρησκείας και φύλου.
ΘΑ ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ ΓΙΑ:
§  Καμία διαθεσιμότητα-απόλυση και μετακίνηση εκπαιδευτικού. Να ανακληθούν οι διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, να καταργηθεί ο ν.4172/13. Να επανέλθουν οι τομείς και οι ειδικότητες της ΤΕΕ που καταργήθηκαν. Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
§  Άμεση κατάργηση των νόμων για το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο (ν.4093/12 και 4057/12) που έχει θέσει τους εκπαιδευτικούς υπό διωγμό.
§  Απόσυρση του ΠΔ για την Αξιολόγηση. Κατάργηση του ν.4142/13 για την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας.
§  Διασφάλιση των οργανικών θέσεων που απειλούνται από την αύξηση του διδακτικού ωραρίου (ν.4152/13, παρ. Θ). Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς.
§  Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα των νεώτερων. Κατάργηση του ν.4024/11.
§  Καμία κατάργηση-συγχώνευση σχολείου. 20 μαθητές κατ' ανώτατο όριο στην τάξη, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια. Ουσιαστική χρηματοδότηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
§  Να αποσυρθεί ο νόμος για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο (λέμε όχι στον εξεταστικό μαραθώνιο, την ιδιωτικοποίηση και την καθιέρωση της πρόωρης κατάρτισης μετά το Γυμνάσιο).
§  Καθιέρωση πραγματικά ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου που θα μορφώνει όλα τα παιδιά με όλη τη γνώση. Ουσιαστική στήριξη της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στο μεταβατικό διάστημα.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Οι εκλογές της 18ης Δεκέμβρη θα πρέπει να στείλουν σαφέστατο μήνυμα καταδίκης των πολιτικών Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ που διαλύουν τις ζωές μας. Η ανατροπή των μέτρων και των μνημονίων, καθώς και της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που τα προωθεί, είναι όχι μόνο θέμα πρώτης προτεραιότητας αλλά και όρος επιβίωσης για όλους και όλες μας. Χρειάζεται σκληρός αγώνας και οργανωμένο κίνημα μέσα στα σωματεία για να μπλοκάρουμε στην πράξη τα βάρβαρα μέτρα! Τώρα που η βαρβαρότητα μας έχει περικυκλώσει δεν έχουμε άλλη επιλογή από τη ρήξη!
Νοέμβρης 2013


Στις    εκλογές  για  την  ΕΛΜΕ
Ψηφίζουμε – στηρίζουμε
Το ψηφοδέλτιο της Εκπαιδευτικής Ριζοσπαστικής Αριστεράς
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

(Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις)