Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Δευτέρα, 6 Οκτωβρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Β΄ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  210-5910896                                      
Αιγάλεω 6-10-2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
  
   Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής χαιρετίζει τους εκπαιδευτικούς που αντιστάθηκαν στην προσπάθεια εφαρμογής του νόμου για την αυτοαξιολόγηση- αξιολόγηση. Η μέχρι τώρα δράση μας έχει δημιουργήσει ισχυρό ρήγμα στην προσπάθεια εφαρμογής από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση. Η προσπάθεια γενίκευσης της αξιολόγησης σε όλο το Δημόσιο με το νόμο 4250/14, που το καλοκαίρι αντιμετώπισε σθεναρή αντίσταση στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, φανερώνει τις προθέσεις της κυβέρνησης, η  οποία  υλοποιώντας κατευθύνσεις της πολιτικής της ΕΕ, θα τη χρησιμοποιήσει σαν εργαλείο διάλυσης των κοινωνικών δομών και των εργασιακών σχέσεων.
   Ειδικότερα στην εκπαίδευση, όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει,  οι συνέπειες από την εφαρμογή της αξιολόγησης επικεντρώνονται στην κατηγοριοποίηση σχολείων και  εκπαιδευτικών,  με βασική επιδίωξη την απόλυτη χειραγώγηση – υποταγή των συναδέλφων/ισσων και ως εργαζόμενων και ως εκπαιδευτικών,  που θα οδηγήσει στην πλήρη  προσαρμογή- ισοπέδωση της εκπαιδευτικής τους δραστηριότητας.
   Η λεγόμενη αξιολόγηση δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη επιστημονικής– εκπαιδευτικής- παιδαγωγικής και διδακτικής στήριξης του εκπαιδευτικού για να επιτελέσει πιο αποτελεσματικά το έργο του. Με την αξιολόγηση επιχειρείται να αθωωθούν οι κυβερνητικές ευθύνες για τις αντιεκπαιδευτικές τους πολιτικές και να μεταφερθούν στις πλάτες εκπαιδευτικών - γονιών - μαθητών και στις επιλογές της σχολικής μονάδας.
   Αναλυτικότερα η εφαρμογή αυτών των αντιδραστικών νομοθετημάτων  θα οδηγήσει τις μεν σχολικές μονάδες σε συρρίκνωση ( χρηματοδότηση- μαθητές – τμήματα- οργανικές θέσεις) μέχρι το τελικό τους κλείσιμο, τους δε εκπαιδευτικούς σε μισθολογική καθήλωση, υποχρεωτικές μετακινήσεις, μετατάξεις και διαθεσιμότητες μέχρι τη τελική απόλυση τους. Στοχεύει στη διάλυση των συλλογικών οργάνων διοίκησης των σχολείων (σύλλογος διδασκόντων) και την αντικατάσταση τους από το Διευθυντή manager –αξιολογητή  των άβουλων , υποταγμένων και φοβισμένων εκπαιδευτικών που θα ανταγωνίζονται ατομικά για την εύνοιά  του, προσδοκώντας μια καλή ατομική αξιολόγηση.
   Σε ένα τέτοιο κλίμα που καταπατείται κατάφορα η δημοκρατία, δηλητηριάζεται η συλλογικότητα, υπονομεύεται η σχολική ζωή, το δημόσιο σχολείο στο επίπεδο της μόρφωσης και των ηθικών αξιών καταρρέει .
   Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς ο αγώνας αυτός μπαίνει σε άλλη φάση. Είναι προφανές ότι χρειάζεται συστηματική δουλειά στον κλάδο με ταυτόχρονο άνοιγμα σε γονείς και φορείς συνδέοντας την αξιολόγηση με το νέο Λύκειο , αποκαλύπτοντας την πραγματική κοινή φύση αυτών των νόμων που είναι η αποδόμηση του Δημόσιου σχολείου, το χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.
   Υλοποιώντας την απόφαση του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ στις 21/8/2014, με την οποία αποφασίστηκε η προκήρυξη Απεργίας – Αποχής, και την απόφαση της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ (17-9-14), η ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ (27-9-2014) κήρυξε Απεργία – Αποχή για τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης «από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10)». Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους Διευθυντές σχολείων και τους Σχολικούς Συμβούλους να μη συμμετάσχουν σε καμιά διαδικασία με την οποία υλοποιείται το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο για την Αξιολόγηση.
   Μέσα στα πλαίσια αυτά το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής καλεί:
ü  Τους διευθυντές να μη συμμετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησής τους.
ü  Τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετέχουν σε συνεδρίαση του συλλόγου για καθορισμό ομάδων εργασίας και στόχων της σχολικής μονάδας.
ü  Τους συναδέλφους/ισσες να αρνηθούν να συμμετέχουν στην ατομική τους αξιολόγηση. Ενημερώνουμε ιδιαίτερα εκείνους τους συναδέλφους που συνεχίζουν να έχουν αυταπάτες για το ρόλο της αξιολόγησης στην υπηρεσιακή τους εξέλιξη (εξέλιξη με ποσοστά του νόμου 4024, πάγωμα προαγωγών μέχρι το 2016, σύνδεση μισθών με δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας) και τους καλούμε να μην παίξουν το ρόλο του δούρειου ίππου μέσα στον κλάδο, διασπώντας την ενότητα και υπονομεύοντας τον αγώνα.
ü  Τους διευθυντές και τους σχολικούς συμβούλους να αρνηθούν μαζικά  να γίνουν αξιολογητές  εκφράζοντας την αντίθεση τους σε συνεργασία με την ΕΛΜΕ.
ü  Σε περίπτωση εξαναγκασμού (εντέλλεσθε) προς διευθυντές και σχολικούς συμβούλους θα υπάρξει κάλεσμα- απόφαση για μαζικές παραιτήσεις.
ü   Σε κάθε περίπτωση εξαναγκασμού εκπαιδευτικού από σχολικό σύμβουλο για αξιολόγηση μέσα στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί αρνούνται δηλώνοντας ότι συμμετέχουν στην Απεργία- Αποχή και με παρέμβαση του συλλόγου διδασκόντων και της ΕΛΜΕ ο σχολικός σύμβουλος χαρακτηρίζεται «ανεπιθύμητο πρόσωπο» στο σχολείο.

Το ΔΣ της Β’ ΕΛΜΕ προσκαλεί τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων Αιγάλεω, Αγίας Βαρβάρας και Χαϊδαρίου καθώς και τους Σχολικούς Συμβούλους, σε σύσκεψη για το θέμα της Αξιολόγησης – Αυτοαξιολόγησης την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014 και ώρα 2.00 μμ στο 9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω.

Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ

Ο Πρόεδρος

Νεκτάριος Κορδής

Ο Γεν. Γραμματέας

Συμεών Νικολαΐδης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου