Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Κυριακή, 30 Νοεμβρίου 2014

ΔΗΛΩΣΗ

Ο Νίκος Ρωμανός πρέπει να ζήσει και να σπουδάσει
Δήλωση εκπαιδευτικών λειτουργών, σήμερα βουλευτών, αιρετών της Τ.Α. και μελών της Κεντρικής Επιτροπής  του ΣΥΡΙΖΑ
Παραμονές της τραγικής επετείου της εν ψυχρώ  δολοφονίας του 14χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου από ασυνείδητο «όργανο της τάξης», ο τότε συνομήλικός του, αυτόπτης μάρτυρας της δολοφονίας και σήμερα εικοσάχρονος Νίκος Ρωμανός αντιμετωπίζει επίσης την πιθανότητα του θανάτου από απεργία πείνας μέσα στη φυλακή.
Ο Νίκος Ρωμανός, κρατούμενος σήμερα, εκτίοντας την ποινή του βρήκε τη δύναμη να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις, μέσα από τη φυλακή, για να σπουδάσει και πέτυχε την εισαγωγή του σε ΤΕΙ της Αθήνας. Βραβεύτηκε μάλιστα για το επίτευγμά του και από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Η απόφαση της διοίκησης να του στερήσει τη δυνατότητα της φοίτησης στη σχολή του, ύστερα από την επιτυχία του, είναι ιδιαζόντως σκληρή και απεχθής.
Είναι στέρηση ελπίδας και ζωής όχι μόνον για τον ίδιο –που γι’ αυτό δείχνει αποφασισμένος να πεθάνει– αλλά, συμβολικά, για κάθε νέο άνθρωπο, παραβατικό ή μη, για τη νεότητα με τη φωτιά και τα λάθη της, στην οποία η πολιτεία πρέπει ν’ ανοίγει δρόμους και να δίνει ευκαιρίες και όχι να συντρίβει και να καταρρακώνει.
Είναι εκτός των ορίων κάθε έννοιας ανθρωπιστικής και κοινωνικά επανορθωτικής και όχι τιμωρητικής λειτουργίας του σωφρονιστικού συστήματος και του κράτους δικαίου, ιδιαίτερα δε εκτός της ευρωπαϊκής παράδοσης από το διαφωτισμό έως σήμερα.
Είναι, τέλος, οδυνηρή απαξίωση του μορφωτικού αγαθού, της Παιδείας, που υπέρτατο σκοπό έχει την κοινωνική διαπαιδαγώγηση, την υποστήριξη και τη διαμόρφωση των πολιτών. Γι’ αυτό ακριβώς πρέπει να είναι ανοιχτή και προσβάσιμη σε όλους, χωρίς διακρίσεις.
Εμείς, λειτουργοί και αρωγοί της Παιδείας όλων των βαθμίδων, αιρετοί/ες στο Κοινοβούλιο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση και μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, θεωρούμε όνειδος για την ελληνική αλλά και την ευρωπαϊκή κοινωνία και πολιτεία ακόμη και το ενδεχόμενο μιας τέτοιας «δολοφονικής» έκβασης. Ο Νίκος Ρωμανός έχει δικαίωμα, όπως και οι άλλοι συγκρατούμενοί του, να σπουδάσει, πάνω δε απ’ όλα το αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ανθρώπου, ακόμη και μέσα στη φυλακή, να ζήσει με αξιοπρέπεια.

Απευθύνουμε δημόσια έκκληση σε όλους τους θεσμικούς και πολιτικούς φορείς και ιδιαίτερα στην ελληνική κυβέρνηση, τον υπουργό Δικαιοσύνης και τον υπουργό Παιδείας, στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ως ανώτατο πολιτειακό παράγοντα και στους αντίστοιχους Επιτρόπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Εκπαίδευση και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να λάβουν τώρα όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την υλική και ηθική επανόρθωση μιας τόσο κραυγαλέας προεξαγγελθείσης βαρβαρότητας στην καρδιά της Ευρώπης, πριν να είναι πολύ αργά. Δηλώνουμε ότι προτιθέμεθα να ασκήσουμε όλα τα μέσα που παρέχει το ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο για το σκοπό αυτό.

Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2014

ΣΥΝΕΚ- Β΄ ΕΛΜΕ

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
(ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)
Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΣΤΗ Γ.Σ.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ 11 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ
Για ΕΛΜΕ  διεκδικητική, ενωτική, αγωνιστική



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
   Οι εκπαιδευτικοί και ολόκληρη η κοινωνία στενάζει από τις συνέπειες των καταστροφικών νεοφιλελεύθερων  μνημονιακών πολιτικών. Η κυβέρνηση των μνημονίων και της υποδούλωσης της χώρας μας στο διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο, όσο παραμένει στην εξουσία γίνεται πιο επικίνδυνη: ξεπουλά πλέον το δημόσιο πλούτο της χώρας!
   Το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και των συνταξιούχων έπεσε βίαια στα επίπεδα της δεκαετίας του ’70 και του ’80, οι άνεργοι δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις βασικές τους ανάγκες, οι νέοι μεταναστεύουν στο εξωτερικό και με τα μέτρα φορολόγησης των ακινήτων κινδυνεύει με δήμευση η μικρή και μεσαία ιδιοκτησία. Οι ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων υπηρεσιών, η εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών και η μη ανταποδοτικότητα στις όποιες κοινωνικές παροχές και στις παροχές υγείας, καθώς και η περικοπή των κοινωνικών επιδομάτων έχει φέρει τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους σε απόγνωση και την κοινωνία σε κατάσταση ανθρωπιστικής κρίσης.
   Οι απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων συνεχίζονται, ήδη σχεδιάζονται 6.500 νέες μέχρι τέλος του 2014, ενώ με το νέο σύστημα της «αξιολόγησης» επιχειρείται η δημιουργία μόνιμου μηχανισμού διαθεσιμοτήτων/απολύσεων. Παρά τα αδιέξοδα που έχουν εμφανιστεί από την εφαρμογή του νέου Πειθαρχικού Δίκαιου και τη βιομηχανία πειθαρχικών διώξεων που έχει αναπτυχθεί, η Κυβέρνηση αρνείται κάθε αλλαγή, ποινικοποιώντας ουσιαστικά κάθε κοινωνική, πολιτική και συνδικαλιστική δράση. Ο νέος συνδικαλιστικός νόμος που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να φέρει στη βουλή, έχει ένα ξεκάθαρο στόχο: να περιοριστούν τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και οι δυνατότητες αντίδρασης των εργαζομένων.
Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ
    Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, στη δημόσια Εκπαίδευση βρίσκεται σε εξέλιξη μια πρωτοφανής επιχείρηση αποδόμησης και υπονόμευσης του Δημόσιου Σχολείου, του επιπέδου ζωής, των βασικών δικαιωμάτων και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Αποτέλεσμα των ακολουθούμενων εκπαιδευτικών πολιτικών είναι να καταπατάται βάναυσα το δικαίωμα στη μόρφωση, στην εργασία και τελικά στη ζωή και το μέλλον της νεολαίας.
Οι πιο πρόσφατες συνέπειες αυτής της βάναυσης επίθεσης, μετά τη δραματική μείωση μισθών και συντάξεων και την τραγική υποβάθμιση της ασφάλισης και περίθαλψης, είναι εξίσου καταστροφικές: Βίαιη κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, κατάργηση των ΕΠΑΣ, χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, διαθεσιμότητες/απολύσεις, νέος νόμος για το Λύκειο που ωθεί χιλιάδες μαθητές στη μαθητεία και την κατάρτιση. Ταυτόχρονα, επιχειρείται μέσω της «αξιολόγησης/χειραγώγησης» να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία με στόχο πολλά από αυτά να καταργηθούν και οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτά να οδηγηθούν στη διαθεσιμότητα/απόλυση, και όλα αυτά μέσα σε ένα κλίμα ανταγωνισμού, αντιπαραθέσεων, τρομοκρατίας, υποταγής και φόβου. Την ώρα που ο πρωθυπουργός με ακραία κυνικό τρόπο δηλώνει: « η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων θα συνδέεται με τις επιδόσεις των μαθητών, γιατί μόνο έτσι στο σχολείο θα γίνεται πραγματικό μάθημα και οι γονείς δεν θα πληρώνουν ιδιαίτερα και φροντιστήρια»  Μέσα σε ένα τέτοιο αυτοματοποιημένο κοινωνικό μοντέλο, με όχημα την «αξιολόγηση», για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης θα φταίει ο εκπαιδευτικός και όχι οι ασκούμενες πολιτικές! Το «νέο» Λύκειο με τις αλλεπάλληλες εξετάσεις του θα διώχνει μαθητές και οι βαθμοί των μαθητών σε αυτές τις εξετάσεις θα οδηγούν στην απόλυση εκπαιδευτικούς!
Οι πρακτικές αυτές συνδυάζονται με την υποβάθμιση και διάλυση βασικών υποστηρικτών δομών της εκπαίδευσης (ενισχυτική διδασκαλία, γραμματειακή υποστήριξη, βιβλιοθήκες, φύλαξη σχολείων κ.ά.), καθώς και με συγχωνεύσεις σχολείων και συμπτύξεις τμημάτων (ακόμα και κατευθύνσεων της Γ΄ Λυκείου), με αποτέλεσμα να προκύπτουν πληθωρικά τμήματα και σχολεία, πράγμα που δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο το έργο του σχολείου και των εκπαιδευτικών.
Με τις διαθεσιμότητες/απολύσεις, το μηδενισμό των νέων προσλήψεων μονίμων, τους «εθελοντές» που θα καλύπτουν τα κενά χωρίς μισθό αλλά με «μόρια», το «εμπόριο ελπίδας» που στήθηκε σε βάρος χιλιάδων αναπληρωτών και τη μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους, την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, τη δραματική μείωση των μεταθέσεων και αποσπάσεων, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις, την ανάθεση διδακτικού έργου μέχρι και σε πέντε σχολικές μονάδες, τη διάλυση της οργανικότητας και την προσπάθεια σύνδεσης της με τη σχολική μονάδα, τη βίαιη εξώθηση στη συνταξιοδότηση, με επιστέγασμα τις νέες αναθέσεις μαθημάτων και με φόβητρο το νέο πειθαρχικό δίκαιο, κατάφεραν να συρρικνώσουν τον κλάδο μας κατά 30.000 μέσα σε μια πενταετία! Καλλιέργησαν ένα κλίμα εμφύλιου πολέμου, ατομισμού και ανταγωνισμού ανάμεσα σε συναδέλφους διαφορετικών ειδικοτήτων, με αρνητικές συνέπειες στο ίδιο το έργο του σχολείου, μια και είναι προφανές ότι οι εργασιακές σχέσεις των καθηγητών επηρεάζουν άμεσα τις συνθήκες μόρφωσης των παιδιών. Στη βάση όλων αυτών είναι προφανές ότι βρίσκεται ο βασικός στόχος των μνημονιακών δυνάμεων: η δραματική μείωση των δημόσιων δαπανών για την Παιδεία, μια μείωση που ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση  βασικών λειτουργιών της δημόσιας εκπαίδευσης.
ü Επειδή τα δημόσια κοινωνικά αγαθά δεν είναι εμπορεύματα προς αγοραπωλησία,
ü επειδή το μέλλον της νεολαίας δεν μπορεί να είναι μαθητεία - κατάρτιση και ανεργία,
ü επειδή η μόρφωση δεν μπορεί να παρέχεται από υποταγμένους, άβουλους, φοβισμένους και  εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς,
Η κατάσταση αυτή πρέπει άμεσα να αντιστραφεί! Οι πολιτικές εξαθλίωσης των εργαζομένων και ξεπουλήματος της χώρας πρέπει άμεσα να ΑΝΑΤΡΑΠΟΥΝ!
Είναι αυτονόητο ότι πραγματική ανατροπή δεν γίνεται χωρίς τη μαζική, αγωνιστική  συμμετοχή των εργαζομένων. Οι αγώνες και οι αντιστάσεις του λαού  είναι η μοναδική εγγύηση για την άλλη πορεία της χώρας. Το συνδικαλιστικό κίνημα σε όλα τα επίπεδα, ως ο βασικός πόλος συσπείρωσης των εργαζόμενων, θα πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη των αγώνων παρεμβαίνοντας «από τα κάτω» στις πολιτικές διεργασίες για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.
   Αυτός ο ιδιαίτερος ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος, σ’ αυτή τη δραματική συγκυρία για τη χώρα, προϋποθέτει: ταξικό προσανατολισμό, οργανωτική ενότητα εργαζομένων-ανέργων κατά κλάδο, και σύγκλιση και συνεργασία των αριστερών δυνάμεων. Δεν υπάρχουν περιθώρια για χάσιμο άλλου χρόνου!
Ξαναπιάνουμε το νήμα των μεγάλων κινητοποιήσεων και συνεχίζουμε τον αγώνα  για:
ü  Ακύρωση των μνημονίων και των εφαρμοστικών τους νόμων.
ü  Διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, που δεν το δημιούργησαν οι εργαζόμενοι.
ü  Την κοινωνία των αναγκών και των οραμάτων μας, με κέντρο τον άνθρωπο και όχι το κέρδος.
ü  Προστασία της δημόσιας Δωρεάν παιδείας – υγείας – κοινωνικής ασφάλισης και πρόνοιας.
ü  Υπεράσπιση των μισθών, των συλλογικών συμβάσεων, των συντάξεων και των δικαιωμάτων μας. Να ζούμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι οικογένειές μας!
ü  Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους!
ü   Να μην περάσουν οι απολύσεις και η διαθεσιμότητα. Επαναπροκήρυξη των θέσεων και επαναφορά των καταργημένων τομέων και ειδικοτήτων στην ΤΕΕ.
ü  Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4186 για το «νέο» Λύκειο. Ενιαία δωδεκάχρονη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους τους μαθητές , όλους τους εκπαιδευτικούς, όλη τη γνώση.
ü  Να σταματήσουμε την αξιολόγηση-χειραγώγηση και την αύξηση του ωραρίου. Άμεση κατάργηση των Ν. 4142/13, 3848/10 και του ΠΔ 152/13.
ü  Να καταργηθεί ο ν. 4024/11 για το νέο μισθολόγιο-βαθμολόγιο που συνδέει το μισθό και τον βαθμό με την αξιολόγηση.
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
    Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις πιστεύουν  ότι οι εκλογές της 11ης Δεκεμβρίου για ανάδειξη νέου Δ.Σ. θα πρέπει να στείλουν σαφέστατο μήνυμα καταδίκης των πολιτικών Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ που διαλύουν τις ζωές μας. Η ανατροπή των μέτρων και των μνημονίων, καθώς και της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που τα προωθεί, είναι όχι μόνο θέμα πρώτης προτεραιότητας αλλά και όρος επιβίωσης για όλους και όλες μας. Οι άνθρωποι έχουν τη δύναμη να σταματήσουν και τις πιο σκληρές επιλογές, αρκεί να το θελήσουν. Ο συντονισμός και η συνεργασία του συνδικαλιστικού κινήματος πάνω στα μικρά και μεγάλα προβλήματα μπορεί να ανακόψει και τα πιο σκληρά μέτρα. Πιστεύουμε σε ένα κίνημα εκπαιδευτικό-συνδικαλιστικό  με συνείδηση του ρόλου του, σταθερά προσανατολισμένου στην ανάπτυξη των αγώνων που θα ανταποκρίνεται στις ευαισθησίες, θα επιβραβεύει την πρωτοβουλία, θα δέχεται την αυτενέργεια και θα δοκιμάζει το καινούριο.
    Εμείς επιμένουμε στην επιτακτική ανάγκη το μάθημα σε κάθε τάξη να ζωντανέψει, να γίνει εναλλακτικό, ανατρεπτικό, ελκυστικό. Να μιλήσει στην καρδιά και στο νου του εφήβου, να παρασύρει  στο παιχνίδι της γνώσης τη νεολαία, να αλλάξει συνειδήσεις. Να βγει το μάθημα από τις τάξεις, να ενωθούν οι εμπειρίες και οι πρωτοβουλίες των σχολείων  της κάθε περιοχής σε ένα μεγάλο μορφωτικό-πολιτιστικό ρεύμα. Ένα κίνημα διεκδίκησης της γνώσης και του πολιτισμού, ένα κίνημα που θα ζωγραφίζει το σχολείο του δικού μας μέλλοντος.
    Καλούμε τους συναδέλφους να υπερψηφίσουν το ψηφοδέλτιο των ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ και να πουν ΝΑΙ στη Δημοκρατία, στη Διαφάνεια, στην Αντικειμενικότητα, στη Συλλογικότητα και στην παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού.
Νοέμβρης 2013
Στις    εκλογές  για  την  ΕΛΜΕ
Ψηφίζουμε – στηρίζουμε
Το ψηφοδέλτιο της Εκπαιδευτικής Ριζοσπαστικής Αριστεράς
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
(Αγωνιστική Συνεργασία)

1.      Αργύρης Βαγγέλης                                                                                                          Εσπ. ΓΕΛ Αιγάλεω
2.      Βενετσάνου Ιωάννα                                                                                                  2ο Γυμν. Αγ. Βαρβάρας
3.      Δουλτσίνος Δημήτρης                                                                                          Εσπερινό ΕΠΑΛ Αιγάλεω
4.      Ζουγανέλης Κώστας                                                                                                 2ο Γυμν. Αγ. Βαρβάρας
5.      Θωμόπουλος Παναγιώτης                                                                                                   3ο ΓΕΛ Αιγάλεω
6.      Καλογιαντσίδης  Θανάσης                                                                                       3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
7.      Καπετανίδου  Θεοδοσία                                                                                                     6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
8.      Κατσωνόπουλος Θοδωρής                                                                                                 ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
9.      Κολιός Γιάννης                                                                                                            1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
10.  Κορδής  Νεκτάριος                                                                                                             6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
11.  Κουτσοθεοδωρής Λάμπρος                                                                                                 3ο ΓΕΛ Αιγάλεω
12.  Κρητικού  Τριανταφυλλιά                                                                    Εσπερινό Γυμνάσιο Αιγάλεω
13.  Λαμπρόπουλος  Γιώργος                                                                                                    4ο ΓΕΛ Αιγάλεω
14.  Μαρίνη Αλεξάνδρα                                                                                                             5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
15.  Μαυρωνάς  Ανδρέας                                                                                                         2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
16.  Μπαρούς Γιάννης                                                                                                      5ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
17.  Ναούμης Γιώργος                                                                                               ΤΕΕ Ειδ. Αγωγής Αιγάλεω
18.  Νικολαϊδης Συμεών                                                                                                          2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
19.  Νομίδη Κατερίνα                                                                                                     1ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
20.  Νούτσης Γιώργος                                                                                                             4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
21.  Ντάμπου Παρασκευή                                                                                                       4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
22.  Παγουλάτου Λίτσα                                                                                                           2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
23.  Παπαγεωργίου Γιάννης                                                                                                      ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
24.  Παπαδάκης Παναγιώτης                                                                                     Εσπερινό ΕΠΑΛ Αιγάλεω
25.  Παπαδάκης Παντελής                                                                                                      3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
26.  Παπαδόπουλος  Ιορδάνης                                                                                                   4ο ΓΕΛ Αιγάλεω
27.  Παυλάκη Παυλίνα                                                                                                                          5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
28.  Πολυχρονιάδου Πετρούλα                                                                                          4ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
29.  Πολυχρονίδου Νατάσσα                                                                                          3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
30.  Ποτηροπούλου Μαρία                                                                                       2ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
31.  Σαριδάκη Βασιλική                                                                                                          1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω
32.  Σιαχάμης Βαγγέλης                                                                                                             5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
33.  Σκλαβενίτη Άννα                                                                                                         9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
34.  Σταθόπουλος Ανδρέας                                                                                                        6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
35.  Φραγκίσκος Νίκος                                                                                                      1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
(Αγωνιστική Συνεργασία)
Δύναμη αντίστασης, ενότητας, σύνθεσης και προοπτικής



H παραβολή του Βούδα για το φλεγόμενο σπίτι
του Μπέρτολτ Μπρεχτ
Γοθάμας, ο Βούδας, δίδασκε την αλληγορία του πύρινου τροχού της απληστίας , όπου είμαστε μπλεγμένοι και συμβούλευε, λυτρωμένοι από κάθε μας επιθυμία και χωρίς καμιά σκέψη στο μηδέν να εισχωρήσουμε που τ’ ονόμαζε Νιρβάνα. Τότες τον ερώτησαν οι μαθητές του: ” πως είναι αυτό το Μηδέν ,δάσκαλε; Όλοι μας θέλουμε ν’ απαρνηθούμε τις απολαύσεις , όπως μας συμβούλεψες , αλλά πες μας αν αυτό το Μηδέν, όπου έπειτα θα εισχωρήσουμε θα ναι όμοιο μ’ εκείνο το Ένα με όλα μαζί του τα δημιουργημένα, θα ναι όπως όταν ξαπλώσεις μ’ ανάλαφρο κορμί στο νερό το μεσημέρι σχεδόν χωρίς λογισμούς, νωχελικά ή όπως στο βαθύ τον ύπνο, όταν χωρίς σχεδόν να νιώθεις ότι σου σιάχνουν τα σκεπάσματα, εσύ γρήγορα εκμηδενίζεσαι;
Πες μας αν αυτό το μηδέν είναι ένα χαρούμενο, ένα βολικό Τίποτε, ή μήπως αυτό το Τίποτε που μας διδάσκεις είναι παρά ένα απλό, σκέτο Μηδέν ψυχρό, άδειο και ασήμαντο ;”
Ο Βούδας σώπαινε ώρα πολλή, ύστερα είπε βαριεστημένα : ”Δεν υπάρχει απάντηση στο ερώτημά σας ”.
Το δειλινό σα φύγανε ο Βούδας καθόταν ακόμα στ’ αρτόδενδρο από κάτω κι είπε στους άλλους, σ’ εκείνους που δεν ρώτησαν, την παρακάτω παραβολή:
”τελευταία είδα ένα σπίτι που καιγόταν. Τη σκεπή του την έγλυφαν οι φλόγες . Ζύγωσα και παρατήρησα ότι μέσα μέναν ακόμη άνθρωποι. Έφτασα στην πόρτα και τους φώναξα: ¨Καίγεται η σκεπή σας ”. Τους παρότρυνα να βγουν γρήγορα έξω. Εκείνοι όμως δεν βιάζονταν. Ένας με ρώτησε καθώς η πύρρα του καψάλιζε τα φρύδια, τι γίνεται έξω, μήπως βρέχει, μήπως φυσάει αγέρας, ή αν υπάρχει κι άλλο σπίτι, και τα παρόμοια.
Δίχως να του απαντήσω βγήκα πάλι έξω. Αυτοί, σκέφτηκα , θα γίνουν στάχτη αν δεν σταματήσουν να ρωτάνε.
Κι αληθινά, φίλοι μου, σ’ όποιον το χώμα που πατά δεν έγινε τόσο καυτό και θέλει να το πατά, αντίς να τ’ αποφεύγει, και να το αντικαθιστά , σ’ αυτόν εγώ δεν έχω τίποτ’ άλλο να πω». Αυτά είπε ο Γκοτάμα ο Βούδας .
Αλλά κι εμείς που πάψαμε πια ν’ ασχολούμαστε με την τέχνη της Υπομονής και καταπιανόμαστε, από καιρό τώρα, με την τέχνη της μη ανοχής προβάλλοντας στους ανθρώπους λογιώ- λογιώ προοπτικές για την επίγεια ζωή, και εξορκίζοντάς τους να αποτινάξουν πάνωθέ τους τους βασανιστές, έχουμε τη γνώμη, πως, όταν τα βομβαρδιστικά της Κεφαλαιοκρατίας ολοένα ζυγώνουν, κι’ αυτοί ρωτούν και ξαναρωτούν, πώς εμείς το βλέπουμε το ζήτημα, και πώς το φανταζόμαστε, και τι θ’ απογίνει με το κομπόδεμά τους και τα γιορτινά τους τα βρακιά, μετά από μια κοινωνική ανατροπή, έ! σ’ αυτούς τους ανθρώπους εμείς , δεν έχουμε πολλά πράγματα να πούμε.


Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2014

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


 ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε.  ΚΑΙ Ε.Λ.Μ.Ε.

Συντονίζουμε τη δράση μας
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Ε.Λ.Μ.Ε.: Νότιας Αθήνας, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής,  Γ΄ Αθήνας, Ε΄Αθήνας, Ε΄ Ανατ. Αττικής, Α΄ Δυτικής Αθήνας, Β΄ Δυτικής Αθήνας, Α΄ Δυτικής Αττικής, Α΄ Κυκλάδων, Ε΄ Θεσ/νίκης, Χανίων

Σύλλογοι Εκπ/κών Π.Ε.: Α’ Αθηνών, Αιγάλεω, Άνδρου-Κέας-Κύθνου-Σερίφου «Θ. Καΐρης», Αμαρουσίου, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, «Αριστοτέλης», «Γληνός», Δ. Αττικής, Ιεράπετρας «Μ. Λιουδάκη», «Κ. Σωτηρίου», Καλλιθέας-Μοσχάτου, Κερατσινίου – Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», Κορινθίας, Κύμης, Λαγκαδά, Λευκάδας «Αγγ. Σικελιανός», Ν. Σμύρνης, Νίκαιας, Παρθενώνας, Σαλαμίνας, «Γ. Ρίτσος» (Μολάων), Σύρου-Τήνου-Μυκόνου, Χαϊδαρίου, Χανίων

Πρακτικά βήματα
για τη μη εφαρμογή της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης
ΑΠΕΡΓΙΑ–ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

 Σε όλη τη διάρκεια της περσινής χρονιάς δόθηκε ένας μεγάλος αγώνας για την αποτροπή της εφαρμογής της Α.Ε.Ε. η οποία σαφώς συνδέεται με την αξιολόγηση των νόμων 3848, 4024 και του ΠΔ 152. Στον αγώνα αυτό, εκτός όλων των άλλων, αναδείχτηκε ο κυρίαρχος ρόλος του συλλόγου διδασκόντων ως του οργάνου που αποκλειστικά αποφασίζει για τη στάση της σχολικής μονάδας.

Τα Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. - Ο.Λ.Μ.Ε.  έχουν ήδη κηρύξει απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία που αφορά την αξιολόγηση και την Α.Ε.Ε. από 2-11-2014 μέχρι και 23-12-2014 που ανανεώνεται κάθε δίμηνο.
Σύμφωνα με την κοινή  ανακοίνωσή ΟΛΜΕ - ΔΟΕ καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί να απέχουν από όλες τις διαδικασίες Α.Ε.Ε. και αξιολόγησης, να μην δεχθούν να αξιολογήσουν αλλά και να αξιολογηθούν. Δεν διατρέχουν κανένα πειθαρχικό κίνδυνο με το να μην συμμετέχουν στην όποια διαδικασία αξιολόγησης και δεν τίθεται θέμα παρακράτησης χρημάτων αφού εκτελούν πλήρως το εκπαιδευτικό τους έργο και όλα τους τα καθήκοντα ως εκπαιδευτικοί και απέχουν μόνο από τις αξιολογικές διαδικασίες.

Τι σημαίνει απεργία-αποχή;
Aπέχουμε από το συγκεκριμένο κάθε φορά αξιολογικό έργο και όχι από κάθε έργο. Δεν είναι στάση εργασίας. Εκτελούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά μας (διδακτικά και διοικητικά) εκτός από αυτά που απορρέουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης. Με βάση αυτό καλούμε:
 Α. τους/τις Διευθυντές/ντριες  του Δημοτικού σχολείου, του Γυμνασίου ή του Λυκείου και τους/τις προϊστάμενους/ες του νηπιαγωγείου:
Ø    Να δηλώσουν  απεργία-αποχή και να μην συμμετέχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης.
Ø    Να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησής τους και να μην καταθέσουν το portfolio (προσωπικό φάκελο) στην πλατφόρμα αξιολόγησης
Ø    Να μην συμμετέχουν στις δια ζώσεις και εξ αποστάσεως επιμορφώσεις και ενημερώσεις για την αξιολόγηση κι όσοι/ες συμμετείχαν να αποσύρουν τις εργασίες τους.
Ø    Να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς και να μην πιέζουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους να συμμετέχουν σε όποια σχετική με την αξιολόγηση διαδικασία.
Β. Τους εκπαιδευτικούς συνολικά:
Ø    Να μην κάνουμε αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.
Ø    Να δηλώνουμε απεργία-αποχή και να μην παραδίδουμε έκθεση ατομικής αξιολόγησης. Να μην δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη.
Ø    Να μην αναρτούμε τίποτα στο Παρατηρητήριο της αξιολόγησης, δε συναινούμε στην ανάρτηση του προγραμματισμού, δε δεχόμαστε την εκπόνηση του σχεδίου δράσης και τη συμμετοχή μας στις σχετικές ομάδες, δε συμβάλλουμε στη διαφοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο.

Για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων:
1.    Όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων όπου έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση, δηλώνουμε προφορικά τη συμμετοχή μας  στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ – ΟΛΜΕ. Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αφορά το συγκεκριμένο και μόνο θέμα, της ημερήσιας διάταξης. Αν δηλ. ο σύλλογος διδασκόντων έχει κι άλλα θέματα, συμμετέχουμε σε όλα τα υπόλοιπα και απέχουμε στο θέμα που αφορά την αυτοαξιολόγηση
Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχει στην απεργία-αποχή, δεν υπάρχει απαρτία και ο σύλλογος διδασκόντων δεν προχωρά στην υλοποίηση της όποιας διαδικασίας σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση, ακόμη και αν κάποια μειοψηφία εκπαιδευτικών θέλει να συμμετέχει. Σε αντίθετη περίπτωση ο κάθε συνάδελφος, ανεξαρτήτως του αν η πλειοψηφία συμμετέχει στην αυτοαξιολόγηση, έχει το δικαίωμα να απέχει στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην απεργία-αποχή.
Στην περίπτωση που η πλειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων συμμετέχει στην απεργία-αποχή
>ο διευθυντής/ντρια του Δημοτικού σχολείου, του Γυμνασίου ή Λυκείου και η/ο προϊσταμένη/ος Νηπιαγωγείου γράφει στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή/προϊσταμένης ότι λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με Α.Π. 1201/31-10-2014 ή η Ο. Λ. Μ. Ε. με την απόφασή της με την από 7/10/2014 απόφαση της ΓΣ προέδρων και με το εξώδικο που απέστειλε προς τον Υπουργό Παιδείας και Οικονομικών, ο σύλλογος διδασκόντων που καλέστηκε με θέμα την εγκύκλιο «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015», ουδεμία διαδικασία που αφορά την αυτοαξιολόγηση δεν προχωρά και τίποτα δεν αναρτάται στο Παρατηρητήριο.
ή
>συντάσσεται πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων στο οποίο αναφέρεται: «Συγκλήθηκε σύλλογος διδασκόντων με θέμα την εγκύκλιο “Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπ/κου Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015”. Οι εκπαιδευτικοί (ομόφωνα ή κατά πλειοψηφία) δήλωσαν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με Α.Π. 1201/31-10-2014 ή η Ο. Λ. Μ. Ε. με την απόφασή της με την από 7/10/2014 απόφαση της ΓΣ προέδρων και με το εξώδικο που απέστειλαν προς τον Υπουργό Παιδείας και Οικονομικών. Ως εκ τούτου, ουδεμία διαδικασία που αφορά την αυτοαξιολόγηση δεν προχωρά και τίποτα δεν αναρτάται στο Παρατηρητήριο»
Το πρακτικό αυτό, υπογράφεται από όλους αλλά δεν γράφονται τα ονόματα των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή, εκτός κι αν οι ίδιοι το ζητήσουν.

2.    Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων είναι δεσμευτικές για τον/τη διευθυντή/ντρια, προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας να μην αναρτήσει ΤΙΠΟΤΑ στο Παρατηρητήριο. Οτιδήποτε αναρτάται στο Παρατηρητήριο θεωρείται συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση αλλά και αξιολογήσιμο υλικό για τις επερχόμενες 5μελείς Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης. Οποιαδήποτε ανάρτηση που παραβιάζει την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων είναι παράνομη (υπενθυμίζουμε και τη σχετική απόφαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ). Οι σύλλογοι διδασκόντων δικαιούνται και πρέπει να ελέγχουν την τήρηση των αποφάσεών τους.
Στο Παρατηρητήριο δεν μπορούν να αναρτηθούν ατομικές δράσεις ή απόψεις που δεν έχουν εγκριθεί από το σύλλογο διδασκόντων γιατί η αυτοαξιολόγηση, με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, αποτελεί την  κατά πλειοψηφία αποτίμηση της σχολικής μονάδας και όχι ατομική άποψη.

3.    Οι διευθυντές/τριες και προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων δε συγκροτούν ομάδες εργασίας μόνοι τους ούτε ισχύει το περσινό «εντέλλεσθε». Σε οποιαδήποτε περίπτωση καλύπτονται από την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

4.    Οι σύλλογοι διδασκόντων δε δεσμεύονται από την περσινή απόφαση τους, ακόμα και αν είχαν αποφασίσει–προγραμματίσει σχέδιο δράσης. Τους καλούμε να συμμετέχουν στην απεργία-αποχή και να μην προχωρήσουν φέτος καμία διαδικασία που να αφορά την αυτοαξιολόγηση.

5.    Στα πλαίσια εφαρμογής της αξιολόγησης, ήδη, Δ/ντές Εκ/σης κα  σχολικοί σύμβουλοι, καλούν τους Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων, προϊσταμένους/ες ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων σε ενημερωτικές συναντήσεις. Δηλώνουμε απεργία-αποχή και δεν συμμετέχουμε ενώ οι Σύλλογοι Π.Ε.-ΕΛΜΕ με παραστάσεις διαμαρτυρίας των Δ.Σ. και στάσεις εργασίας (ώστε να καλύπτονται και οι υπόλοιποι συνάδελφοι και να συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις) οργανώνουν τη ματαίωση των προαξιολογικών συναντήσεων.

6.    Σε κάθε κλίση ατομικής αξιολόγησης απαντάμε οργανωμένα, δεν πηγαίνουμε ο/η καθένας/καθεμία ξεχωριστά αλλά όλοι μαζί οι υπό αξιολόγηση δ/ντές και προϊστάμενοι/ες και στα πλαίσια κινητοποίησης όλου του Συλλόγου Π.Ε.-ΕΛΜΕ και δηλώνουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι ομοσπονδίες.

7.    Οι διευθυντές/ντριες και οι προϊσταμένες/οι δηλώνουν τη συμμετοχή στους στην απεργία – αποχή στο βιβλίο πράξεων διευθυντή – προϊσταμένου ως εξής: «Δεν συμμετέχω στις διαδικασίες της αξιολόγησης, υλοποιώντας την με Α.Π. 1201/31-10-2014  απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ή της Ο.Λ.Μ.Ε. με την από 7/10/2014 απόφαση της ΓΣ προέδρων και την οποία εξωδίκως κοινοποίησαν στους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών.» 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι πιέσεις από το διοικητικό μηχανισμό της αξιολόγησης για να αλλάξουν οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων και σε πολλές περιπτώσεις για να γίνουν παραβιάσεις στην πλατφόρμα. Το ΥΠΑΙΘ προτρέπει έμμεσα σε εκβιασμούς, θεωρώντας τη συμμετοχή ή όχι της σχολικής μονάδας στην αυτοαξιολόγηση προσόν ή μειονέκτημα για την ατομική αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης! Θα βρεθούν διάφορα πρόθυμα στελέχη εκπαίδευσης που θα προσπαθήσουν με εκβιασμούς, ακόμα και αναρτώντας στην πλατφόρμα της ΑΕΕ, διαφορετικά στοιχεία από αυτά που αποφάσισε ο σύλλογος διδασκόντων για να εξασφαλίσουν καλούς βαθμούς στην αξιολόγησή τους! Κάθε εκβιασμός και παραβίαση των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων από όπου κι αν συμβεί θα καταγγελθεί επώνυμα.

Μπορούμε να μπλοκάρουμε την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Αυτό έχει γίνει στο υπόλοιπο δημόσιο, όπου ΔΕΝ προχωρά καμία απολύτως διαδικασία αξιολόγησης του προσωπικού ενώ με βάση την ψηφισμένη νομοθεσία θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τον Ιούνιο του 2014.

Αγωνιζόμαστε ενάντια στο σχολείο της αγοράς, ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση, που οδηγεί στο κλείσιμο σχολείων και προωθεί τη διαθεσιμότητα-κινητικότητα-απόλυση των εκπαιδευτικών, ενάντια  στη δουλεία των ελαστικών-ευέλικτων εργασιακών σχέσεων, τη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και την προώθηση του σχολείου της αγοράς, τον εγκλωβισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των μετρήσιμων δεικτών που αυτές επιβάλλουν, ενάντια στην κατάρτιση, μαθητεία, φτηνή εργασία για τους μαθητές μας.

ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ 12ΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
 για όλα τα παιδιά
Ενάντια στις απολύσεις, την αξιολόγηση, τις περικοπές,
τη διάλυση του δημόσιου σχολείου