ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Αδιαφανείς διαδικασίες και προβλήματα

Με την παράγραφο 11 του άρθρου 82 του Ν4172/2013 περί υποχρεωτικών μετατάξεων ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2013 η περιπέτεια περίπου 4.000 εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που κατέθεσαν αιτήσεις για μετάταξη από τη Βθμια Εκπαίδευση στην Αθμια.

Σε εφαρμογή της νομοθεσία που ανέφερε ότι « ο ποσοτικός προσδιορισμός των κενών θέσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, των υπηρεσιακών αναγκών, καθώς και το πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης, γίνεται με διαπιστωτική πράξη που εκδίδεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης…» εκδόθηκαν διαπιστωτικές πράξεις με αριθμό θέσεων εκπαιδευτικών που μετατάσσονται υποχρεωτικά ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Οι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν τις αιτήσεις τους και στις 30-8-2013 εκδόθηκε το σχετικό ΦΕΚ το οποίο περιελάμβανε τα ονόματα 3.122 εκπαιδευτικών Βθμιας που μετακινήθηκαν στην Αθμια εκπαίδευση.

Η όλη διαδικασία χαρακτηρίστηκε από έλλειψη διαφάνειας σύμφωνα με συνδικαλιστικά όργανα και συλλόγους εκπαιδευτικών. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι με ανακοίνωσή τους σύλλογοι εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ζητούσαν στις 14 Μαρτίου του 2014 «να μεριμνήσει ο Υπουργός Παιδείας , ώστε άμεσα να καλυφθεί το κενό διαφάνειας που δημιουργήθηκε με τη μη γνωστοποίηση της μοριοδότησης των περίπου 4.000 εκπαιδευτικών, που μετατάχθηκαν υποχρεωτικά από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με σειρά Υπουργικών Αποφάσεων από τα τέλη Αυγούστου του 2013».

Ο αιρετός στο ΚΥΣΠΕ κ. Μπράτης με ανάρτησή του τον Αύγουστο του 2013 τόνιζε ότι «για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης καθορίζονται ελλείμματα και πλεονάσματα σε περιοχές, χωρίς εισηγήσεις των αρμόδιων Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ -ΠΥΣΔΕ). Έτσι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης (Α/θμιας και Β/θμιας) έδωσαν πλεονάσματα και κενά, οι Περιφερειακοί Διευθυντές τα υπέβαλαν στον υπουργό Παιδείας ο οποίος έκανε και τις σχετικές διαπιστωτικές πράξεις. Μονοπρόσωπα όργανα αποφάσισαν παντού : Διευθυντής Εκπαίδευσης, Περιφερειακός Διευθυντής, Υπουργός Παιδείας. Αποφάσεις πίσω από κλειστές πόρτες και χωρίς κανέναν έλεγχο». 

Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν αποδεικνύονται και από το μεγάλο αριθμό ενστάσεων που κατάθεσαν οι εκπαιδευτικοί (περισσότερες από 1.500) καθώς και από τον αριθμό αυτών που ικανοποιήθηκαν.


Το διάστημα Οκτώβριος του 2013 με Φεβρουάριο του 2014 ικανοποιήθηκαν οι ενστάσεις αιτήσεις θεραπείας 701 εκπαιδευτικών ( νέες μετατάξεις, τροποποιήσεις ανακλήσεις).


Ακολούθησαν και νέες αποσπάσεις, τροποποιήσεις που ανέβασαν τον αριθμό των εκπαιδευτικών που μετακινήθηκαν από τη Βθμια στην Αθμια περίπου στις 3650.

Ερωτήσεις στη Βουλή

Το θέμα έφθασε πολλές φορές στη Βουλή ωστόσο οι γραπτές απαντήσεις που δόθηκαν θα μπορούσαμε να τους χαρακτηρίσουμε ως «ξερές» αφού ήταν καθαρά γραφειοκρατικές παρουσιάζοντας το νομοθετικό πλαίσιο των μετατάξεων και απαριθμώντας ΦΕΚ με αριθμούς μεταταχθέντων εκπαιδευτικών.

Χριστούγεννα και μετατάξεις

Η «ιστορία» των υποχρεωτικών μετατάξεων δεν έχει τέλος. Οι ενστάσεις των εκπαιδευτικών συνεχίστηκαν και στο γραφείο του Υπουργού βρίσκονταν περίπου 500 ενστάσεις εκπαιδευτικών όπως έγραψε και το news.gr σε σχετικό του άρθρο. Λίγες μέρες πριν τη λήξη του 2014 το Υπουργείο Παιδείας δελτίο τύπου έκανε γνωστά τα αποτελέσματα των ενστάσεων ανακοινώνοντας δύο πίνακες με ονόματα εκπαιδευτικών.

Στον πίνακα Α περιλαμβάνονταν 157 εκπαιδευτικοί που μετακινούνταν υποχρεωτικά από τη Βθμια στην Αθμια και στον πίνακα Β υπήρχαν 111 τροποποιήσεις εκπαιδευτικών που μετακινούνταν σε άλλη Διεύθυνση Αθμιας Εκπαίδευσης.

Η ΔΟΕ με ανακοίνωσή της σχολιάζοντας τις υποχρεωτικές μετατάξεις ανέφερε:

“Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά η εκπαιδευτική κοινότητα γίνεται θεατής στο ίδιο κακόγουστο έργο. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επέλεξε αιφνιδιαστικά -λίγες μόνον ώρες πριν τα Χριστούγεννα- να προχωρήσει σε νέο κύμα μετατάξεων και τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών χωρίς να λαμβάνει υπόψη της τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις της Δ.Ο.Ε. αλλά και τις δίκαιες φωνές αγωνίας των συναδέλφων των ειδικοτήτων που υπηρετούν εδώ και χρόνια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση…»

Ο αιρετός στο ΚΥΣΠΕ κ. Παληγιάννης σε ενημερωτικό του τόνιζε ότι «οι αποφάσεις για το σύνολο των μετατάξεων χαρακτηρίζονται από αδιαφάνεια, αναξιοκρατία, και άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών. Δημιούργησαν, δε, τεράστια προβλήματα στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που συνειδητά είχαν επιλέξει να διοριστούν και να υπηρετήσουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αναμφισβήτητα, οι αστήρικτες και αδικαιολόγητες αποφάσεις Αρβανιτόπουλου και Λοβέρδου ήταν, στο σύνολό τους, τιμωρητικές για τους Εκπαιδευτικούς Ειδικοτήτων Π.Ε. Τους στέρησαν το δικαίωμα της μετάθεσης, ακόμα και της απόσπασης στον τόπο των συμφερόντων τους αλλά, το κυριότερο, τους απογοήτευσαν, αφού ισοπέδωσαν τα «πιστεύω» τους για αξιοκρατία, διαφάνεια, ισονομία και αντικειμενικότητα.

Είναι σίγουρο πως όλες οι Υπουργικές αποφάσεις που αφορούν τις υποχρεωτικές μετατάξεις θα ανατραπούν στα διοικητικά δικαστήρια».

Χωρίς οργανικές θέσεις

Δεν ήταν μόνο οι αδιαφανείς διαδικασίες, όπως υποστηρίζουν πολλοί από τον εκπαιδευτικό χώρο, που δημιούργησαν προβλήματα στους περίπου 4.000 εκπαιδευτικούς αλλά και η έλλειψη οργανικών θέσεων που είχε ως αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών να μετακινείται σε μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων ενώ η μη σύσταση οργανικών θέσεων στέρησε σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς το δικαίωμα να καταθέσουν αίτηση μετάθεσης το σχολικό έτος 2013-14.

Η εγκύκλιος των μεταθέσεων είχε χωρίο που όριζε ότι μέχρι τη σύσταση οργανικών θέσεων σε σχολικές μονάδες ή ομάδες σχολείων οι μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί θα παραμείνουν για ένα έτος ακόμα σε προσωρινή τοποθέτηση και επομένως δεν θα υποβάλλουν αιτήσεις…»

Σημειώνουμε ότι σε ερώτηση σε γραπτή απάντηση του Υπουργού Παιδείας για τις υποχρεωτικές μετατάξεις στις 4 Αυγούστου του 2014, δηλαδή σχεδόν ένα χρόνο μετά τη διαδικασία, αναφέρονταν ότι το Υπουργείου μεριμνά για τη σύσταση των οργανικών θέσεων.

Σε επικοινωνία που είχε το news.gr στις 18 Δεκεμβρίου με την Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας, με αφορμή δελτίο τύπου για τη διαδικασία των ενστάσεων, γνωστοποιήθηκε ότι μετά την ολοκλήρωση της εξέτασής τους θα ξεκινήσει η διαδικασία καθορισμού των οργανικών θέσεων.

Φημολογείται ότι προωθείται προς υπογραφή η Υπουργική Απόφαση για τη σύσταση των περίπου 3.600 θέσεων, μια κίνηση που δημιουργεί πολλά ερωτηματικά λόγω του γεγονότος ότι βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν τις εκλογές. Ότι δεν έγινε σε 1,5 χρόνο περίπου φαίνεται να γίνεται μέσα σε λίγες μέρες.

Προβλήματα και αδικίες

Το newsbeast.gr επικοινώνησε με τους αιρετούς στο ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ κ. Παληγιάννη και Κορδή για το όλο θέμα. Και οι δυο αιρετοί έκαναν λόγο για αδιαφανείς διαδικασίες αφού δεν ανακοινώθηκαν τα μόρια των εκπαιδευτικών που πήραν απόσπαση ή τροποποιήθηκε η περιοχή της τοποθέτησής τους.

Ο κ. Παληγιάννης τόνισε ότι η ουσία δε βρίσκεται στο αν θα ανακοινωθεί η Υπουργική Απόφαση για τη σύσταση των οργανικών θέσεων επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχει σταθερό σύστημα εκπαίδευσης και ούτε καν βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός. « Αν αλλάξει η δομή του σχολείου τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς;» ανέφερε ο αιρετός στο ΚΥΣΠΕ λέγοντας ότι «με τις ενέργειες το Υπουργείο κατάφερε να έχει διαμαρτυρόμενους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που κατέθεσαν αίτηση μετάταξης καθώς και τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων της Αθμιας».

Ο ίδιος επεσήμανε ότι η διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων καταδίκασε τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων της Αθμια Εκπαίδευσης καθώς πολλοί εξ αυτών δεν μπορούν να πάρουν όχι μόνο μετάθεση αλλά ούτε απόσπαση ενώ σχετικά με τις οργανικές θέσεις εξέφρασε την άποψη ότι θα διεκδικηθούν από τους μεταταχθέντες.

Ο αιρετός στο ΚΥΣΔΕ τόνισε με τη σειρά του ότι το ερώτημα που τίθεται είναι ποιοι θα διεκδικήσουν τις οργανικές θέσεις. «Θα αφορά μόνο τους μεταταχθέντες αποκλείοντας τους εκπαιδευτικούς που ήδη υπηρετούν στην Αθμια;» και συνέχισε τονίζοντας ότι η μη ανακοίνωση των μορίων δημιουργεί ερωτήματα όπως και το γεγονός ότι υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες ότι σε περιοχές που δεν υπήρχαν κενά πήραν μετάταξη εκπαιδευτικοί.

Στα παραπάνω προβλήματα να προσθέσουμε και άλλο ένα που αναδεικνύεται με το τελευταίο δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας που τιτλοφορείται «Μεταθέσεις στην Πέλλα γρήγορα και με…ΦΕΚ».

«Πως είναι δυνατόν να συμπεριλαμβάνεται στην 6η φάση μετατάξεων εκπαιδευτικών και η μετάταξη εκπαιδευτικού Γερμανικής Φιλολογίας από τη Δευτεροβάθμια Πέλλας, ενώ στις προηγούμενες πέντε φάσεις (επί της θητείας του Καθηγητή Κ. Αρβανιτόπουλου στο Υ.ΠΑΙ.Θ) δε συνέβη κάτι παρόμοιο» υπογραμμίζεται στο δελτίο τύπου

«Φαίνεται πως στο γραφείο του κ. Λοβέρδου έχουν μπερδέψει τις υποχρεωτικές μετατάξεις με τις μεταθέσεις! Διότι σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 4172/2013 εκδόθηκαν διαπιστωτικές πράξεις από τον Υπουργό Παιδείας και σύμφωνα με αυτές δεν διαπιστώθηκε πλεόνασμα εκπαιδευτικού Γερμανικής Φιλολογίας στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας. Εφόσον δε διαπιστώθηκε επισήμως πλεόνασμα, ποια είναι η νομιμοποιητική βάση, πάνω στην οποία στηρίχτηκε η εν λόγω ενέργεια;» αναφέρει η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής.

Πάντως η απάντηση στα προβλήματα, όπως μας δήλωσε ο κ. Παληγιάννης λέγεται «διαφάνεια». Αν το Υπουργείο είχε ανακοινώσει τα μόρια των εκπαιδευτικών και οι θέσεις διεκδικούνταν από εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας και των δυο βαθμίδων δεν θα υπήρχαν προβλήματα.


                                                                                                Καλόγηρος Βασίλειος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]