Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2015

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΟΛΟΙ   ΤΗΝ 1η ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΣΤΗ Γ.Σ.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ
Για ΕΛΜΕ  διεκδικητική, ενωτική, αγωνιστική
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
   Στις μέρες μας ζούμε το δράμα χιλιάδων ανθρώπων που εξαναγκάζονται να ακολουθήσουν την έντονη μεταναστευτική – προσφυγική ροή ανθρώπων κυνηγημένων από την πείνα, την εξαθλίωση και τον πόλεμο. Στα νερά του Αιγαίου πνίγονται δεκάδες άνθρωποι, μεταξύ τους και πολλά παιδιά!  Οι ΗΠΑ – ΕΕ – ΝΑΤΟ και η ιμπεριαλιστική πολιτική τους στο όνομα των καπιταλιστικών κερδών, του ξεπεράσματος της κρίσης τους, των ανταγωνισμών τους και των γεωπολιτικών τους συμφερόντων, είναι οι μόνοι υπεύθυνοι. Είναι οι ίδιοι και οι μηχανισμοί τους που στραγγαλίζουν οικονομικά χώρες και υφαρπάζουν τον εθνικό τους πλούτο, όπως της Ελλάδας. Ο αγώνας του συνδικαλιστικού κινήματος ενάντια στις ιμπεριαλιστικές πολιτικές για την ειρήνη πρέπει να είναι αντικειμενικά η πρώτη μας προτεραιότητα. Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν να δείχνουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους παραδίδοντας το καλύτερο μάθημα ανθρωπιάς στους μαθητές τους!
   Στη χώρα μας οι εκλογές του Γενάρη 2015 γέννησαν  βάσιμες ελπίδες για μια διαφορετική πορεία στη ζωή της χώρας, για ριζικές αλλαγές στις ζωές των εργαζομένων, με πρώτο βήμα την ανατροπή των βάρβαρων μνημονιακών πολιτικών. Η προοπτική αυτή δεν δημιουργήθηκε από τα πάνω και από μόνη της. Είναι καρπός των μικρών ή μεγάλων συνεχών αγώνων του συνδικαλιστικού και ευρύτερα του λαϊκού κινήματος τα τελευταία χρόνια.
   Η επίθεση των δανειστών (ΕΕ – ΕΚΤ – ΔΝΤ) και του κεφαλαίου επιβεβαιώθηκε από τις πρώτες εβδομάδες ότι θα ήταν ανελέητη. Βασική επιδίωξη η πλήρης προσαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής στα πλαίσια των νεοφιλελεύθερων δογμάτων της ευρωζώνης. Μέσα στο κλίμα τεχνητής οικονομικής ασφυξίας που δημιούργησαν, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ επέλεξε να κάνει την πρώτη υποχώρηση-συμβιβασμό υπογράφοντας τη συμφωνία της 20ης Φλεβάρη.
   Στο διάστημα αυτό, και σαν αποτέλεσμα των αγώνων του κλάδου που είχαν προηγηθεί , υπήρξε θετική εξέλιξη σε μεγάλα προβλήματα του κλάδου και του δημόσιου σχολείου (επαναπρόσληψη διαθεσίμων – πάγωμα αξιολόγησης – κατάργηση τράπεζας θεμάτων – αλλαγές στο εξεταστικό, αλλαγές στο πειθαρχικό, κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης κ.α.), η οποία έδωσε αέρα ανάτασης και αισιοδοξίας στους εκπαιδευτικούς.
   Η κορυφαία στιγμή αυτής της περιόδου ήταν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος . Το περήφανο ΟΧΙ του 62% στο δημοψήφισμα ήταν ένα δυνατό μήνυμα δημοκρατίας, αντίστασης και αξιοπρέπειας του ελληνικού λαού ενάντια στις πολιτικές λιτότητας, ύφεσης και υποτέλειας. Ήταν αντικειμενικά μια απόφαση σοκ του λαού, που δημιουργούσε νέες δυνατότητες αντίστασης στον αγώνα για ανατροπή των μνημονίων, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα τη συνειδητοποίηση από πλατιές μάζες εργαζομένων της αντιδραστικής φύσης των υπερεθνικών οργανισμών εξάρτησης (ΕΕ – ΕΚΤ – ΔΝΤ).
   Μέσα σε ακραίους εκβιασμούς και συνθήκες τεχνητής χρηματοδοτικής ασφυξίας που η τρόικα προκάλεσε, η υπογραφή του 3ου μνημονίου από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αποτέλεσε μια επιλογή συμβιβασμού με τις δυνάμεις των δανειστών και του κεφαλαίου. Η ελπίδα και η ανάταση του ελληνικού λαού έδωσε την θέση της στην απογοήτευση και την αμηχανία.
Η υπογραφή του 3ου Μνημονίου αποτελεί σημείο καμπής για τις μετέπειτα εξελίξεις. Περιλαμβάνει νέα σκληρά μέτρα λιτότητας για τους εργαζόμενους, διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος, ιδιωτικοποίηση του εθνικού πλούτου, νέα φοροεπιδρομή και ύφεση για την ελληνική οικονομία. Η υπογραφή του αποτελεί την τελική φάση υποχωρήσεων – συμβιβασμών της κυβέρνησης σε καθεστώς ακραίων εκβιασμών και χρηματοδοτικής ασφυξίας.
Οι βασικές συνέπειες του 3ου Μνημονίου για τους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευση  αφορούν:
¨      νέο μισθολόγιο από 1-1-16.
¨      νέα φορολογικά βάρη και «κόκκινα δάνεια»
¨      νέα διαδικασία αξιολόγησης συνδεδεμένη με Έκθεση του ΟΟΣΑ (2016)
¨      περαιτέρω μείωση των δαπανών για την παιδεία
¨      επαγγελματική κατάρτιση και επέκταση της μαθητείας
¨      αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις (ωράριο, αναθέσεις, μετακινήσεις, διορισμοί, συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων).
   Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους μήνες που έρχονται οι εργαζόμενοι να δούν και να συνειδητοποιήσουν ότι με τις αγωνιστικές τους παρεμβάσεις σε επιμέρους αντιλαϊκά μέτρα μπορούν να παγώσουν πλευρές της εφαρμογής της μνημονιακής πολιτικής, ενώ ταυτόχρονα να δημιουργούνται προϋποθέσεις συνολικής ανατροπής των πολιτικών της λιτότητας μέσα από τις μεγάλες κεντρικές παρεμβάσεις των συνδικάτων.
   Προς αυτή την κατεύθυνση είναι αναγκαία η οικοδόμηση ενός μετώπου πάλης των εργαζομένων που με ενωτικούς και αποφασιστικούς αγώνες θα επιφέρει ρωγμές στις μνημονιακές πολιτικές δημιουργώντας ταυτόχρονα τις αναγκαίες κοινωνικές προϋποθέσεις ώστε η χώρα, μετά την ανατροπή των μνημονίων, να μπορεί να περάσει σε νέα φάση παραγωγικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης σε συνθήκες πραγματικής ανεξαρτησίας και λαϊκής κυριαρχίας.
Για την οικοδόμηση ενός τέτοιου κινήματος με τη συσπείρωση και τη συνεργασία των συνδικαλιστικών φορέων, οι δυνάμεις των ΣΥΝΕΚ μέσα στα σχολεία, τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ θα προσπαθήσουν να παίξουν καθοριστικό ρόλο με βάση τα μεγάλα, άμεσα προβλήματα των εκπαιδευτικών και γενικότερα των εργαζομένων, καθώς και των σχολείων. 
Α. Πρώτης προτεραιότητας ζήτημα είναι τα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων  (κενά, τμήματα και αριθμός μαθητών, μόνιμοι διορισμοί, προσλήψεις αναπληρωτών, αναθέσεις μαθημάτων και μετακινήσεις συναδέλφων) με αιχμές:
¨      Προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών  στη Γενική και Ειδική εκπαίδευση στην οποία το 85% των εκπαιδευτικών είναι αναπληρωτές.
¨      Κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών με αναπληρωτές που θα έχουν πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
¨      Ανώτατο όριο μαθητών 20 στα τμήματα γενικής παιδείας, 15 στην κατεύθυνση και 10 στα εργαστήρια.
¨      Ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ στην κατεύθυνση στήριξης των ειδικοτήτων που επανασυστήθηκαν.
¨      Καμία αλλαγή στις αναθέσεις  μαθημάτων την τρέχουσα σχολική χρονιά.
¨      Ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση της Δημόσιας ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.
¨      Οι μετακινήσεις συναδέλφων για την κάλυψη των λειτουργικών κενών να γίνονται μόνο σε εθελοντική βάση.
¨      Καμία αύξηση του διδακτικού ωραρίου με προοπτική την επαναφορά του στα ισχύοντα το 2013.
Β. Συνταξιοδοτικό – Κοινωνική Ασφάλιση
¨      Κατοχύρωση του αναδιανεμητικού χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης.
¨      ΟΧΙ στην ανατροπή των ορίων ηλικίας. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας.
¨      ΟΧΙ μειώσεις σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, ενίσχυση των ταμείων για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.
¨      Σταδιακή αποκατάσταση των απωλειών της τελευταίας 5ετίας.
Γ. Μισθολόγιο – αξιολόγηση
¨      Νέο μισθολόγιο με βελτίωση αποδοχών στους νέους συναδέλφους.
¨      Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη με σταδιακή αποκατάσταση απωλειών.
¨      Αποτροπή ψήφισης νέου μοντέλου αξιολόγησης – χειραγώγησης.
¨      Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.
¨      Προβολή της θέσης για άμεσα μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού έργου μέσα από  συλλογικούς θεσμούς  (σύλλογο καθηγητών -  σχολικό σύμβουλο) καθώς και συνεχής διαδικασία επιμόρφωσης.
Ταυτόχρονα η ΟΛΜΕ, μαζί με όλες τις οργανωμένες συνδικαλιστικές δυνάμεις και το λαό πρέπει να  συμβάλλει με αγωνιστικό τρόπο, στα μεγάλα ζητήματα που καθορίζουν το μέλλον της χώρας:
¨      Ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών λιτότητα και ύφεσης, κυβέρνησης - ΕΕ - ΕΚΤ - ΔΝΤ.
¨      Διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους.
¨      Τραπεζικό σύστημα με δημόσια ιδιοκτησία και κοινωνικό έλεγχο.
¨      Κοινωνικά δίκαιο φορολογικό σύστημα με κατάργηση ΕΝΦΙΑ και αφορολόγητο στις 12000 ευρώ.
¨      Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.
¨      Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
¨      Διασφάλιση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της παιδείας, της υγείας, της κοινωνικής ασφάλισης.
¨      Διασφάλιση της πρώτης κατοικίας.
¨      Κατοχύρωση των συνδικαλιστικών ελευθεριών, υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων και των συμφερόντων των λαϊκών στρωμάτων.
   Σε αυτή την ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα και τους εργαζομένους, έχουμε την υποχρέωση να εμβαθύνουμε, μέσα από δημοκρατικό διάλογο πάνω σε κορυφαία ζητήματα προσανατολισμού της χώρας, ανιχνεύοντας εναλλακτικές λύσεις νέας παραγωγικής ανάπτυξης σε δυναμική αντίθεση και αντιπαράθεση με μηχανισμούς εξάρτησης σε μια πορεία για πραγματική κατοχύρωση της εθνικής ανεξαρτησίας και κυριαρχίας της χώρας.

Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
    Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις πιστεύουν  ότι οι εκλογές της 3ης Δεκεμβρίου για ανάδειξη νέου Δ.Σ. γίνονται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία. Μέσα στα πλαίσια αυτά πρέπει να γίνει καθαρό σε κάθε συνάδελφο – εργαζόμενο ότι οι αντιστάσεις και οι αγώνες των εργαζομένων δημιουργούν τις κοινωνικές προϋποθέσεις για τους μεγάλους κοινωνικούς μετασχηματισμούς. Οτιδήποτε άλλο αποτελεί πολιτική ανάθεσης και όχι ενεργοποίησης των εργαζόμενων και του σ.κ., που αναπαράγει αντιλήψεις μεσσιανικές, συντηρητικοποιεί τους φορείς και την κοινωνία, αναπαράγει τα αδιέξοδα και στρώνει το δρόμο σε παραπέρα αντιδραστικές λύσεις.
   Οι άνθρωποι έχουν τη δύναμη να σταματήσουν και τις πιο σκληρές επιλογές, αρκεί να το θελήσουν. Ο συντονισμός και η συνεργασία του συνδικαλιστικού κινήματος πάνω στα μικρά και μεγάλα προβλήματα μπορεί να ανακόψει και τα πιο σκληρά μέτρα. Πιστεύουμε σε ένα κίνημα εκπαιδευτικό-συνδικαλιστικό  με συνείδηση του ρόλου του, σταθερά προσανατολισμένου στην ανάπτυξη των αγώνων που θα ανταποκρίνεται στις ευαισθησίες, θα επιβραβεύει την πρωτοβουλία, θα δέχεται την αυτενέργεια και θα δοκιμάζει το καινούριο. Καλούμε τους συναδέλφους να υπερψηφίσουν το ψηφοδέλτιο των ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ και να πουν ΝΑΙ στη Δημοκρατία, στη Διαφάνεια, στην Αντικειμενικότητα, στη Συλλογικότητα και στην Παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού.
Νοέμβρης 2015
Στις    εκλογές  για  την  ΕΛΜΕ
Ψηφίζουμε – στηρίζουμε
Το ψηφοδέλτιο της Εκπαιδευτικής Ριζοσπαστικής Αριστεράς
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
1.      Αδειλίνη Διονυσία                                                                                              5ο Γυμν. Χαϊδαρίου
2.      Βενετσάνου Ιωάννα                                                                                                        1ο Γυμν. Χαϊδαρίου
3.      Καλογιαντσίδης  Θανάσης                                                                                       3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
4.      Καπετανίδου  Θεοδοσία                                                                                                     6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
5.      Κατσωνόπουλος Θοδωρής                                                                                                 ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
6.      Κολιός Γιάννης                                                                                                            1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
7.      Κορδής  Νεκτάριος                                                                                                             6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
8.      Κουτσοθεοδωρής Λάμπρος                                                                                                 3ο ΓΕΛ Αιγάλεω
9.      Κρητικού  Τριανταφυλλιά                                                                    Εσπερινό Γυμνάσιο Αιγάλεω
10.  Λαμπρόπουλος  Γιώργος                                                                                                    4ο ΓΕΛ Αιγάλεω
11.  Μαρίνη Αλεξάνδρα                                                                                                             5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
12.  Μαστοράκη Έλενα                                                                                                             ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
13.  Μαστροδήμος Πανταζής                                                                                                  2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
14.  Μπαρούς Γιάννης                                                                                                      5ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
15.  Μπέζου Κατερίνα                                                                                               ΤΕΕ Ειδ. Αγωγής Αιγάλεω
16.  Ναούμης Γιώργος                                                                                               ΤΕΕ Ειδ. Αγωγής Αιγάλεω
17.  Ντάμπου Παρασκευή                                                                                                       4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
18.  Παπαδάκης Παντελής                                                                                                      3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
19.  Περιστέρη Ελένη                                                                                                                ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
20.  Πολυχρονιάδου Πετρούλα                                                                                          4ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
21.  Ποτηροπούλου Μαρία                                                                                       2ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
22.  Σαριδάκη Βασιλική                                                                                                          1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω
23.  Σκλαβενίτη Άννα                                                                                                         9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
24.  Σταθόπουλος Ανδρέας                                                                                                        6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
25.  Σταμάτης Παναγιώτης                                                                               ΕΕΕΕΚ Τυφλών Πολυαναπήρων

26.  Φραγκίσκος Νίκος                                                                                                      1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου