Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Σάββατο, 31 Ιανουαρίου 2015

SYRIZA-PODEMOS VENCEREMOS!!!

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
-----
Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr
E-mail: press@minedu.gov.gr

Μαρούσι,  31 Ιανουαρίου 2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: '' Διευκρινίσεις για τις εξεταστικές διαδικασίες του λυκείου κατά το τρέχον σχολικό έτος''

Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει τις ευθύνες της εν μέσω της σχολικής χρονιάς. Βρίσκει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων με τις λειτουργίες τους σε πλήρη εξέλιξη και με τα πολλά και μεγάλα προβλήματα που κληροδότησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Βασική μέριμνα τούτη τη στιγμή είναι να μη διαταραχθούν οι εκπαιδευτικές λειτουργίες, αλλά και να ρυθμιστούν κάποια επείγοντα ζητήματα που θα τις διευκολύνουν.

Σχετικά με τη δημόσια συζήτηση που ξεκίνησε άκαιρα τις τελευταίες μέρες, το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων διευκρινίζει ότι προτίθεται να προτείνει στον Πρωθυπουργό να περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του τα παρακάτω:

1. Για το τρέχον σχολικό έτος (2014-2015) οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ Λυκείου παραμένουν ως έχουν.

2. Δεδομένων των πολλών προβλημάτων που έχουν ανακύψει σε σχέση με τον βαθμό προαγωγής, και προκειμένου να δοθεί χρόνος για την αναγκαία εις βάθος μελέτη του θέματος, επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5) όπως ενδεικτικά περιγράφεται στο άρθρο 32 του Π.Δ. 60/2006.

3. Απαιτείται να ενισχυθεί ο αυτόνομος διδακτικός και παιδαγωγικός ρόλος της Λυκειακής βαθμίδας. Στις επικρατούσες συνθήκες, το να συνυπολογίζεται ο βαθμός των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιβαίνει αυτόν τον στόχο ενώ οι σχετικές διατάξεις του υπάρχοντος νομικού πλαισίου δεσμεύουν προκαταβολικά και με τρόπο αντιπαιδαγωγικό το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για επόμενα έτη. Για αυτό τον λόγο, και μέχρι ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και εις βάθος, η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το αιτούμενο σύστημα εισαγωγής θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους.

4. Η επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων κατά 50% από την Τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές και μαθήτριες της Α και Β΄ Λυκείου παύει να ισχύει από την εξεταστική περίοδο Μαΐου – Ιουνίου 2015. Οι διδάσκοντες των οικείων μαθημάτων θα επιλέγουν, κατά την κρίση τους, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων αποκλειστικά μέσα από την διδαχθείσα υλη. Η Τράπεζα θεμάτων μπορεί απλώς να χρησιμοποιηθεί συμβουλευτικά.

5. Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες 'αξιολόγησης' δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους.

6. Άλλα ζητήματα που έχουν απασχολήσει τη δημοσιότητα τις τελευταίες μέρες καθώς και όλα τα πολλά και μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης θα αντιμετωπιστούν συστηματικά κατά το παραπάνω πνεύμα μετά την ψήφιση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης.





Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2015

Η αθλιότητα... χωρίς άλλα σχόλια!

Αφήστε μας να το χαρούμε λίγο, ρε γαμώτο! της Έλενας Ακρίτα



      Πρώτη φορά βλέπω να βρίζουν όλοι επειδή μια νέα κυβέρνηση δηλώνει ΜΕΤΕΚΛΟΓΙΚΑ ότι θα υλοποιήσει όσα δεσμεύτηκε ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ. Δεν έχει ξαναγίνει, μιλάμε για παράνοια.

      Αφήστε μας να το χαρούμε λίγο, ρε γαμώτο! Απ' τη μύτη, μας το βγάζετε. Κάνετε σαν το κωλόπαιδο που όλοι είχαμε στην τάξη και μας έβγαζε ξινή την πενταήμερη: Μια θα βρέξει, μια το μπέργκερ χάλια, μια μου πήρες τη μερέντα, μια αλλάξτε μουσική. Ίδιοι είστε!

      Τι μίρλα είναι αυτή. Τι γκρίνια, τι μιζέρια, τι λαός είμαστε εμείς, έλεος κάπου! Κάθεται ο άλλος σαν κυράτσα και παραμονεύει πότε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΠΑΝΑΓΑΘΕ, θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ τη στραβή.

      Read my lips, δεξιούλη μου: Θα τη κάνει τη στραβή, που να πάει ο διάολος. Θα την κάνει, στο λέω και στο υπογράφω. Νέοι είναι, άπειροι είναι, πρώτη φορά αριστερή κυβέρνηση είναι, θα γίνει η πατάτα, θα γίνει το φάουλ, θα γίνει το λάθος: Μόνο οι νεκροί είναι αλάνθαστοι.

      Αλλά αυτό το σίχαμα που βιώνουμε τρεις μέρες τώρα, δεν παλεύεται με τίποτα, αδερφάκι μου. Με τί-πο-τα:Κάθεται η ΝΔ σαν τη γριά στο κατώφλι και κουτσομπολεύει όποιον περνάει μπροστά της:
      Κι όταν λέω 'γριά', δεν εννοώ την γιαγιούλα την καλοκάγαθη.
      Την 'άλλη' εννοώ: την μικρόψυχη, την κακιασμένη, τη στρίγγλα πεθερά. Αυτή που έμεινε χήρα κι ανέραστη στα 30  της - και της φταις εσύ γι' αυτό.

                  Γκρίνια, γκρίνια, γκρίνια...

      Γιατί ορκίστηκαν στην «τιμή και στη συνείδηση» τους κι όχι στο Ευαγγέλιο.
      Γιατί δεν φόρεσαν γραβάτες.
      Γιατί δεν έβαψαν ρίζα.
      Γιατί έφτυσαν τσίχλα στον κήπο (κάτι ξέρω 'γω που τις καταπίνω).
      Γιατί πήγε η Κωνσταντοπούλου με κίτρινο παλτό.
      Γιατί ο Βαρουφάκης το βράδυ έφαγε στη 'Ράτκα'.
      Γιατί έχει λιλά σημειωματάριο.

      Λίιιιγο να το χαρούμε, πάει; Να μην ξεσκιζόμαστε, πάει; Να στείλουμε στα τσακίδια αυτή την εμφυλιοπολεμική φάση, πάει;
      Και στα πίσω πίσω - ειδικά εμείς που δεν ανήκουμε πλέον στη «γενιά της τρελής χαράς» γιατί που πολλά έχουν δει τα μάτια μας - κρατάμε από πριν μικρό καλάθι.

      Αλλά να εγκαλούμε μια κυβέρνηση επειδή δηλώνει ότι θα τιμήσει τις δεσμεύσεις της - ε, καλά δεν υπάρχει αυτό, τέρμα!
      Βγήκε ο Τσίπρας στο υπουργικό συμβούλιο κι - όσο μας επέτρεψε να ακούσουμε ένας που έβηχε συνέχεια κολλητά στον ηχολήπτη - έβαλε 4 προτεραιότητες. Τις οποίες 4 προτεραιότητες ΟΛΩΣ ΤΥΧΑΙΩΣ είχε βάλει και πριν την 25η:
      
            Μίλησε για αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
            Μίλησε για την ανεργία και την Οικονομία.
            Μίλησε για διαπραγμάτευση με τους εταίρους.
            Μίλησε για φορολογία, διαπλοκή, διαφθορά.

      Τι το 'θελε; Την ίδια μέρα πέσανε πάνω μας οι εφτά πληγές του Φαραώ. Χρηματιστήρια πάτωσαν, επενδυτές έφυγαν, τράπεζες πήραν ταγάρι ζητιανιάς και γενικώς ήρθαν τα πάνω κάτω.
(Παρένθεση: Το γεγονός ότι όλα όοοολα ΟΟΟΛΑ αυτά παίζει να είναι εσκεμμένες ενέργειες εν όψει διαπραγματεύσεων, ούτε που να μας διαπεράσει το πλατινέ. Κλείνει παρένθεση).

      Και από τηλεοράσεως, δάχτυλα άρχισαν να κουνιούνται:
                  «Πού θα βρείτε τα λεφτά;»

      Κι έβλεπες στο μάτι τους αυτή την χαιρεκακία, αυτή την ξινίλα, αυτό το μίσος από τους «πατριώτες». Που προτιμάνε να πάει η χώρα κατά διαόλου - μόνο και μόνο για να πανηγυρίσουν «σας τα ΄λεγα εγώ, δοξάστε με!». Που λένε «μακάρι να βγω» ψεύτης. Και το βλέπει το μάτι το γουρλωμένο «μακάρι να φουντάρουμε παρά να βγω ψεύτης».

                  Που θα βρούνε τα λεφτά;;;
            Δεν ξέρω - αν ήξερα θα ήμουνα ο Δραγασάκης. Μπορεί να τα βρούνε, μπορεί και όχι. Μπορεί να την πατήσουμε όλοι μαζί, μπορεί να προχωρήσουμε όλοι μαζί.  Μπορεί να δικαιωθούμε, μπορεί και να διαψευστούμε.

      Δεν ξέρει κανείς που θα μας βγάλει  αυτός ο δρόμος. Αφήστε μας όμως να απολαύσουμε τη διαδρομή. Αφήστε μας να το χαρούμε λίγο, ρε γαμώτο!
      Και ποιος ξέρει; Μπορεί - λέω εγώ τώρα - ΑΥΤΗ η πολιτική να μας βγάλει σε ξέφωτο...
      Γιατί η ΑΛΛΗ πολιτική μας έβγαλε στον Καιάδα.


Υ.Γ. Α, μην ξεχάσω. Όποιος ΝΔκράτης πρώην υπουργός χρειάζεται χαρτί υγείας, ευχαρίστως να του δώσω. Πήγα σήμερα σουπερ μάρκετ και guess what: Είχε στοίβες, Σοφία μου.

Τρίτη, 27 Ιανουαρίου 2015

θα μας λείψεις...

ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ

Σήμερα μπορώ να ονειρεύομαι

Του Αλκίνοου Ιωαννίδη 


Σήμερα πήρα ανάσα! Είτε ξαναβουτήξω είτε όχι, έχω αέρα στα πνευμόνια και χαρά στην καρδιά.

Σήμερα νιώθω πως κερδίσαμε μια μεγάλη μάχη απέναντι στον φόβο, στην κακογουστιά, στην ασχήμια, στην ανηθικότητα, στην αδικία και στην ανοησία που μας μικραίνει.

Σήμερα ελπίζω πως θα γίνει σύντομα παρελθόν αυτό που κυρίως εκπροσώπησε τα όσα μ’ έδιωχναν απ’ τη χώρα μου, αυτό που, όποτε ξεπηδούσε μέσα απ’ την οθόνη, ή εμφανιζόταν απρόσκλητο σε κάθε πτυχή της ζωής μου, μ’ έκανε να θέλω να κλείσω τα αυτιά και τα μάτια των παιδιών μου.

Σήμερα χαίρομαι που όλα αυτά τα χρόνια απέφυγα κάθε κομματική ανάμιξη και θέση, ώστε να μπορώ να γράφω απ' την καρδιά μου, χωρίς βαρίδια, τα όσα γράφω.

Σήμερα εγώ, ο εμμονικά ακομμάτιστος, ο (λόγω καθοριστικών για τη διαμόρφωσή μου εμπειριών) καχύποπτος απέναντι σε κάθε ηγεσία, ο χωρίς συμφέρον να εκτίθεται (και ειδικά σε περιπτώσεις που νομοτελειακά μόνο εναντίον του θα γυρίσουν), εκθέτω τη συγκίνησή μου ευχαρίστως, κι ας μου βγει και σε κακό.

Σήμερα ελπίζω πως όσα έθρεψαν το ναζιστικό φίδι μπορούν να εξαλειφθούν. Μαζί τους, αναπόφευκτα, θα εξαλειφθεί κι αυτό.

Σήμερα χαίρομαι που ζω στην Ελλάδα. Χαίρομαι που, ενώ έφτασα τόσο κοντά, δεν την εγκατέλειψα και είμαι εδώ τώρα, μαζί με τους ανθρώπους του τόπου μου, μπροστά σε ένα αύριο άγνωστο, επικίνδυνο, δύσκολο αλλά δικό μας.

Σήμερα νιώθω υπερήφανος που ανήκω σε μια χώρα που ξεκινά επιτέλους τον αγώνα της για δικαιοσύνη και ανθρωπιά, όρθια, γυμνή και σίγουρη, ενάντια στην απάνθρωπη ψύχρα των λογιστών του θανάτου.

Σήμερα ο τόπος μου από κακό παράδειγμα γίνεται πρόταση.

Σήμερα οι ξένοι φίλοι μου, καλλιτέχνες και μη, προοδευτικοί και μη, μας κοιτάνε αλλιώς. Πάλι σαν ούφο βέβαια, αλλά αλλιώς...

Σήμερα μπορώ να ελπίζω πως δεν θα αντιμετωπίζομαι πια από τους προύχοντες, εγώ και ο κάθε πολίτης, σαν υποτακτικός, άσχετος, λίγος, αμελητέος, ανεπαρκής, ανίκανος, απατεώνας, ζητιάνος, ουτοπιστής, παράξενος, ρομαντικός, χέστης, ηλίθιος και μόνος.

Σήμερα νιώθω πως χαμογέλασαν, έστω και λειψά, τα νεκρά παιδιά του Βουνού, οι κατατρεγμένοι, οι βασανισμένοι, οι φυλακισμένοι, οι εκτελεσμένοι, οι αφημένοι να σαπίζουν ανώνυμοι στα χαντάκια της ιστορίας, οι ήρωες που εξαφάνισε η αφήγηση των κουστουμαρισμένων, φρεσκοξυρισμένων συνεργατών κάθε λογής κατακτητών. Κι ας μην είναι μόνον έτσι, κι ας μην είναι ακριβώς έτσι, κι ας είναι δύσκολα θέματα αυτά για να τα πιάνουμε εύκολα στο στόμα μας.

Σήμερα εύχομαι να ακούσει κάποιος τα παιδιά μας που αγκομαχούν λυπημένα κάτω από ένα σύστημα παιδείας απάνθρωπο, βλακώδες και αναποτελεσματικό.

Σήμερα εύχομαι ο ασθενής, ο ορφανός, ο μετανάστης, ο φυλακισμένος, ο άνεργος και ο φτωχός να γίνουν οι πρωταγωνιστές της σκέψης και της έμπρακτης έγνοιας μας.

Σήμερα εύχομαι ο Πολιτισμός να πάψει να θεωρείται πολυτέλεια για αργόσχολους και να γίνει το ψωμί και το νερό της κάθε μέρας και της ψυχής μας. Όλος ο Πολιτισμός και όχι μόνον αυτός των διασήμων. Να γίνει συγκάτοικος στο σπίτι μας και πρόσωπό μας εντός και εκτός συνόρων.

Σήμερα εύχομαι το ποδόσφαιρο να γίνει ξανά ένα άθλημα και όχι η γλώσσα μιας άναρθρης χώρας.

Σήμερα ξέρω πως χωρίς την ακούραστη συμμετοχή όλων μας, θα επιστρέψουμε σε κυβερνήσεις λοβοτομής. Πως δεν μας παίρνει πια να απέχουμε, να κριτικάρουμε από μακριά, να θέτουμε την διακυβέρνηση έξω από το όριο της φωνής, της γνώμης και της πράξης μας.

Σήμερα εύχομαι η Ευρώπη να γίνει Ευρωπαϊκή, κι εμείς κομμάτι της ουσίας της.

Σήμερα τα παιδιά μου, που πάλευα να φύγουν, να ζήσουν αλλού, μπορώ να τα ονειρεύομαι μεγάλα και δημιουργικά εδώ, στον τόπο τους.

Σήμερα επαναπατρίζω οριστικά τα όνειρα, τα σχέδια και τις προσδοκίες που τοποθέτησα αλλού, τότε που ετοιμαζόμουν να τα ακολουθήσω στα ξένα.

Σήμερα δέχομαι ευχαρίστως να πληρώσω όσα αναλογούν στην χρόνια ανοχή μου απέναντι σε διαφθορείς και διεφθαρμένους, καθώς και την όποια συμμετοχή μου, από άγνοια, αδυναμία, υποχρέωση ή συνήθεια, στο παιχνίδι τους. Φτάνει να πληρώσουν αναλογικά και αυτοί.

Σήμερα χαίρομαι που δεν ζήτησα και δεν πήρα τίποτα ιδιωτικά από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, και χαίρομαι διπλά που δεν θα ζητήσω τίποτα ιδιωτικά από τις επόμενες.

Σήμερα μπορώ να ονειρεύομαι μια συλλογική διακυβέρνηση αντί για εξουσία. Θα πέσω έξω, το ξέρω, μου το φωνάζουν η πραγματικότητα και η ιστορία. Όμως, και μόνο που μπορώ να το ονειρεύομαι, είναι μεγάλο πράγμα.

Σήμερα μπορώ να ελπίζω πως σύντομα η σχέση Εκκλησίας-Κράτους θα τελειώσει. Γιατί δεν τιμά κανέναν από τους δύο και υποτιμά θρήσκους και άθρησκους πολίτες.

Σήμερα εύχομαι η Κύπρος να αντιμετωπιστεί επιτέλους με τη σοβαρότητα, τη γνώση, τη συνέπεια και την αγάπη που της αξίζει. Γιατί, αν χαθεί, θα χαθεί μαζί της και η Ελλάδα.

Σήμερα ελπίζω πως μπορεί να ανεβεί επιτέλους το επίπεδο του πολιτικού λόγου.

Σήμερα ελπίζω πως η πολιτική μπορεί κάποτε να πάψει να αποτελεί βρισιά.

Σήμερα μαζεύω τα κομμάτια μου, τινάζω τη σκόνη δεκαετιών από τα όνειρά μου και ετοιμάζομαι για τα δύσκολα που ακολουθούν.

Σήμερα, επιτέλους, ελπίζω.

Και εύχομαι το σήμερα να κρατήσει στο αύριο.
Αλκίνοος Ιωαννίδης, 25/1/15

Το κείμενο αυτό είναι το αποτύπωμα της παρούσας στιγμής. Γράφτηκε με την ανακοίνωση των πρώτων αποτελεσμάτων των σημερινών εκλογών, με την υπερβολή της συγκίνησης, που κι αυτή πρέπει να καταγράφεται.

Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ 
Ο νεαρότερος Έλληνας πρωθυπουργός.
Ο πρώτος αριστερός Έλληνας πρωθυπουργός.
Ο πρώτος Έλληνας πρωθυπουργός που έδωσε πολιτικό όρκο.
Ο πρώτος Έλληνας πρωθυπουργός που δεν φοράει γραβάτα.
Ο πρώτος Έλληνας πρωθυπουργός που ως πρώτη συμβολική κίνηση μετά την ορκωμοσία του αποτίει φόρο τιμής στους πεσόντες της Καισαριανής και της Εθνικής Αντίστασης γενικότερα.
Οι παραδόσεις υπάρχουν για να σπάνε, οι παραδόσεις υπάρχουν και για να γεννιούνται καινούργιες.
Ψυχή βαθιά και καλό κουράγιο, σύντροφε Αλέξη...

Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σημερινή παρέμβαση για τα κενά στα σχολεία

Picasonidis 40c: Μια εποχή στην κόλαση

Picasonidis 40c: Μια εποχή στην κόλαση: Μια εποχή στην κόλαση TOY ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΤΡΑΝΟΥ Μ έρα με τη μέρα τα γεγονότα που σημάδεψαν οδυνηρά τον τόπο και τους πολίτες, οδηγώ...

Καταστροφέας εγγράφων του Παύλου Χαραμή

 Καταστροφέα εγγράφων ευμεγέθη και υψηλής καταστροφικής ισχύος παρήγγειλαν από το Μαξίμου τρεις μέρες μετά τη διάλυση της Βουλής, αποκαλύπτουν δημοσιογραφικές πηγές. Η ακρίβεια με την οποία προσδιορίστηκε το ποσό της σχετικής δαπάνης, 639,60 ευρώ, δείχνει πιθανώς προσανατολισμό σε συγκεκριμένο τύπο καταστροφέα, διαφορετικό από τους συνήθεις ολετήρες που επιχωριάζουν στα μέγαρα της εξουσίας. Το όλο θέμα σε κάθε περίπτωση κρίνεται υψίστης εθνικής σημασίας και κάθε σφάλμα είναι πιθανόν να έχει ολέθριες συνέπειες. Γι’ αυτό και σπεύσαμε, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες που μας αναλογούν, να καταστροφολογήσουμε κι εμείς ασύστολα, προχωρώντας σε μια συστηματική έρευνα της οικείας αγοράς και εκθέτοντας ανεπανόρθωτα τα πιο σημαντικά πορίσματα της έρευνάς μας. 
    Το πρώτο μας πόρισμα είναι πως ένας καλός καταστροφέας των ανεπιθύμητων εγγράφων και πάσης φύσεως εγγραφών πρέπει να εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά. «Σαν να μην υπήρξαν ποτέ», σύμφωνα με σχετική διαφήμιση, αυτές οι μισητές μήτρες τεκμηρίωσης της ενοχής, «για να είστε σίγουροι ότι ένα έγγραφο δεν θα πέσει σε λάθος χέρια», όπως συμπληρώνει άλλη ιντερνετική ρεκλάμα. 
    Ταυτόχρονα όμως πρέπει να διασφαλίζει υψηλό δείκτη παραγωγικότητας. «Πολυχρηστικός, μεγάλου όγκου, βιομηχανικός καταστροφέας», σαν αυτόν που διαφημίζει μια από τις πιο γνωστές εταιρείες του χώρου, φαίνεται να καλύπτει ένα τόσο υψηλό επίπεδο απαιτήσεων. Άλλο, στρατηγικής σημασίας, πλεονέκτημά του είναι πως, πέρα από τις μεγάλες ποσότητες χαρτιού και χαρτονιών, κομματιάζει και δισκέτες, σιντί, πιστωτικές κάρτες, ακόμα και αλουμινένια κουτιά και πλαστικά μπουκάλια. Διαθέτει καινοτόμο σύστημα τεμαχισμού βασισμένο σε τουρμπίνα που συνδυάζεται με λεπίδες που περιστρέφονται με μεγάλη ταχύτητα. Το όλο σύστημα εξασφαλίζει εξαιρετικά μικρού βηματισμού σταυρωτή κοπή κάθε τεκμηρίου που εισάγεται σ’ αυτό, σύμφωνα με τα επίπεδα ασφαλείας 5 και επέκεινα, το στέλνει, με άλλα λόγια, το τεκμήριο αδιάβαστο. Το κόστος του βέβαια ξεπερνά κατά πολύ την εγκεκριμένη δαπάνη, αλλά όταν διακυβεύονται υπέρτατα εθνικά συμφέροντα κάθε υπέρβαση είναι συγγνωστή. Αρκεί μόνο να αναλογιστεί ο καλοπροαίρετος αναγνώστης μας τι ανακούφιση θα προσέφερε στις φυλακές του Κορυδαλλού η έγκαιρη προμήθεια ενός τέτοιου πολυμηχανήματος, αφανίζοντας δόλιες μαρτυρίες και εξασφαλίζοντας τεκμήρια αθωότητας σε πλείστες όσες κατηγορίες νυν εγκλείστων. Διαθέτοντας, επιπλέον, προστασία από την υπερθέρμανση, διασφαλίζει, με 24ωρη συνεχή λειτουργία, την έγκαιρη περάτωση του έργου χωρίς αυτοκαταστροφικούς κινδύνους. 
    Δεν θα έπρεπε να αγνοήσουμε και την οικολογική διάσταση του όλου θέματος, καθώς η σταθερή δέσμευσή μας στην πράσινη ανάπτυξη δεν θα μπορούσε ανεχθεί προδιαγραφές επιζήμιες για το περιβάλλον. Όλα τα υποπροϊόντα της σχετικής διεργασίας, έμψυχα και μη, μπορούν θαυμάσια να ανακυκλωθούν στη συνέχεια.
      Τούτων δοθέντων θα ήταν μείζον ατόπημα τυχόν πρόχειρη και αβασάνιστη επιλογή συσκευής, ισοδύναμο με εθνικό έγκλημα. Εφόσον μάλιστα υπάρχει και υπόλοιπο προς ανάληψη από το σχετικό κονδύλι, ανερχόμενο σε ολίγες εκατοντάδες ευρώ, είναι απαραίτητο να αναθεωρηθεί το ύψος της σχετικής δαπάνης. Η ανάγκη αυτή αποβαίνει αδήριτος, αν συνεκτιμήσει η αρμόδια υπηρεσία του κ. Πρωθυπουργού και τις λοιπές συναφείς ανάγκες της, που δεν καλύπτονται ουδαμώς με το αναλυτικώς περιγραφέν πολυμηχάνημα. 
     Μια εμπεριστατωμένη μελέτη του θέματος θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με συμπληρωματικά στοιχεία όπως: υλικά στεγανοποίησης έναντι κάθε είδους διαρροών, τεχνικές απαλοιφής της συλλογικής μνήμης ή εκλεκτικής λειτουργίας της, συστήματα απάμβλυνσης συνειδήσεων, δολιοφθορείς ηθικών αξιών, αναστολείς του αισθήματος δικαιοσύνης. Όλα τα μέσα στην υπηρεσία του σκοταδισμού και του περαιτέρω εκχυδαϊσμού του δημόσιου βίου.

Παρασκευή, 23 Ιανουαρίου 2015

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΙΔΕΙΑ

Δεν θα γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την κάλυψη των αναγκών της επόμενης σχολικής χρονιάς σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ξεκαθαρίζει και ο Συντονιστής Παιδείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ. Οι μόνιμοι διορισμοί θα γίνουν από τις λίστες αδιόριστων επιτυχόντων του ΑΣΕΠ και τους πίνακες αναπληρωτών. Ο Τάσος Κουράκης, υποψήφιος στην Α΄Θεσσαλονίκης αναλύει στο 360pedia όλο το σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ για την εκπαίδευση, αν γίνει κυβέρνηση. Η συγκεκριμένη ενότητα ερωτήσεων και απαντήσεων αφορά σε όλα τα θέματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς.
Οι πίνακες αναπληρωτών αριθμούν περίπου 28.000 δάσκαλους και καθηγητές που έχουν προϋπηρεσία στην εκπαίδευση και μάλιστα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, οι περισσότεροι. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως λέει ο Τάσος Κουράκης, θα αντλήσει από αυτή την μεγάλη δεξαμενή και από τους επιτυχόντες διαγωνισμών ΑΣΕΠ που παραμένουν αδιόριστοι, τους εκπαιδευτικούς που πρέπει να διοριστούν για τις ανάγκες των σχολείων το 2015-2016. Λέει μάλιστα ότι οι πίνακες αναπληρωτών θα επικαιροποιηθούν, προφανώς για να συμπεριλάβουν όσους υπηρέτησαν ως αναπληρωτές από το 2010 και μετά και δεν εντάχθηκαν επειδή είχε παγώσει η τροφοδότησή τους.
Οι μετατάξεις καθηγητών ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα επανεξεταστούν και θα κοινοποιηθούν οι πίνακες μοριοδότησης, λέει ο κ. Κουράκης και  επαναλαμβάνει τις δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τους διαθέσιμους και την αξιολόγηση. Προανήγγειλε επίσης άμεσες αλλαγές στη διοίκηση της εκπαίδευσης.
Ακολουθούν οι απαντήσεις του Συντονιστή Παιδείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ στις ερωτήσεις του 360pedia για τους εκπαιδευτικούς.
Τι θα γίνει με τους διαθέσιμους;
Δεσμευόμαστε ότι  άμεσα θα καταργηθεί ο θεσμός της διαθεσιμότητας και όλοι οι «διαθέσιμοι» εκπαιδευτικοί και διοικητικοί υπάλληλοι θα επιστρέψουν στις θέσεις τους.
 Τι θα γίνει με την αξιολόγηση;
Με την λεγόμενη διαδικασία της «αυτό-αξιολόγησης» και «αξιολόγησης», η οποία ξεκίνησε την περσινή σχολική χρονιά και συνεχίζεται φέτος εν μέσω καταγγελιών, μηνύσεων, απεργιών και εν τέλει αποχής από το μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας, το Υπουργείο Παιδείας, κατόρθωσε να αποδείξει περίτρανα, αυτό που όλα τα εμπλεκόμενα μέρη είχαν εξαρχής επισημάνει : η συγκεκριμένη διαδικασία έχει απονομιμοποιηθεί στην συνείδηση των εκπαιδευτικών, ως ένα εργαλείο χειραγώγησης, ως ένας εκβιαστικός και αυταρχικός μηχανισμός, ο οποίος χρησιμοποιώντας μέσα όπως αυτό της μισθολογικής καθήλωσης και της απειλής για «διαθεσιμότητες», καταστρατηγεί δικαιώματα, στραγγαλίζει την εκπαιδευτική διαδικασία, απαξιώνει το εκπαιδευτικό έργο και επιτίθεται συνολικά στον χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, έχει δηλώσει πολλές φορές, ότι αυτού του είδους η αξιολόγηση δεν εκφράζει την εκπαιδευτική του πολιτική και δεν εξυπηρετεί τους στόχους του για τη δημόσια εκπαίδευση. Έχουμε δεσμευτεί ότι θα καταργήσουμε τους σχετικούς με την αξιολόγηση Νόμους 4024/11, 4142/13 και 3848/10 και το Προεδρικό Διάταγμα 152/13 και ότι δεν  θα επικυρώσουμε εκ των υστέρων τετελεσμένα που απορρέουν από την εφαρμογή αυτού του αυταρχικού νομοθετικού πλαισίου.
 Πως θα αποτιμάται το εκπαιδευτικό έργο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας και σε επίπεδο διδασκόντων;
 Η Κυβέρνηση της Αριστεράς, προκρίνει αντί της αυταρχικής αξιολόγησης του Υπουργείου Παιδείας, ένα ουσιαστικό πλαίσιο θεσμικής στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο θα περιλαμβάνει τόσο την επιμόρφωση και την στήριξη των εκπαιδευτικών, όσο και την συμμετοχική διαχείριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν συνόλω. Σε κάθε περίπτωση, η όποια αποτίμηση του έργου των δασκάλων και της επίδοσης των μαθητών, θα αποσκοπεί στο να εξαχθούν συμπεράσματα για τις αναγκαίες ενέργειες στήριξης των δασκάλων και των μαθητικών αναγκών και όχι στον  εξοβελισμό, στην  τιμωρία και  στην περιθωριοποίηση.
 Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών έχει σχεδόν παγώσει επί χρόνια. Τα κονδύλια ΕΣΠΑ προορίζονται για καινοτόμα προγράμματα. Πότε εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμα τα νέα προγράμματα σπουδών ώστε να ξεκινήσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών;
Έχουμε δεσμευτεί στα άμεσα μέτρα του προγράμματός μας για την Παιδεία, ότι  θα υπάρξει διασφάλιση της χρηματοδότησης για τις πιεστικές ανάγκες της εκπαίδευσης και  αναπροσαρμογή των κονδυλίων του ΕΣΠΑ για την  ουσιαστική αξιοποίηση τους.
Tι θα γίνει με τα στελέχη εκπαίδευσης;
 Η συνολική αναδιάρθρωση   του θεσμικού πλαισίου και της δομής της διοίκησης και της οργάνωσης της εκπαίδευσης θα είναι αποτέλεσμα διαλόγου και  συνεργασίας με την εκπαιδευτική κοινότητα και απαιτεί χρόνο.
Επιβάλλεται χωρίς καμία διάθεση ρεβανσισμού να υπάρξουν συγκεκριμένες αλλαγές :
§  Οι Περιφερειακοί Διευθυντές θα αντικατασταθούν άμεσα.
§  Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια θα λειτουργούν με πλήρη διαφάνεια και με 3  αιρετά μέλη. Σήμερα το ΠΔ 1/2003 προβλέπει 2 αιρετά μέλη, θα προχωρήσουμε σε  τροποποίηση του ως προς τον αριθμό των αιρετών μελών. Το τρίτο αιρετό μέλος, λόγω του ότι ήδη έχουν γίνει οι εκλογές ανάδειξης τους, θα ορίζεται από τις αντίστοιχες συνδικαλιστικές οργανώσεις και για όσο διάστημα θα ισχύει το μεταβατικό θεσμικό πλαίσιο.
§  Για τους Διευθυντές εκπαίδευσης θα περιοριστούν δια νόμου οι αρμοδιότητες τους, αλλά θα παραμείνουν μέχρι τη λήξη της θητείας τους, δηλ τον Ιούλιο του 2015.   Θα οριστούν νέα κριτήρια για την ανάδειξη των  διευθυντών  εκπαίδευσης και θα γίνουν οι κρίσεις.
§  Για τους Σχολικούς συμβούλους θα υπάρξει άμεση τροποποίηση δια νόμου των αρμοδιοτήτων τους, ο ρόλος τους θα είναι μόνο παιδαγωγικός και συμβουλευτικός. Θα οριστούν κριτήρια και θα γίνουν  οι κρίσεις.
Τι θα γίνει με τους Συντονιστές εκπαίδευσής Εξωτερικού που αλλάζουν αιφνιδιαστικά και μέσα στην προεκλογική περίοδο.
Η κίνηση του Υπουργείου Παιδείας να εκδώσει προκήρυξη πλήρωσης θέσεων Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, σε προεκλογική περίοδο, ήταν απαράδεκτη και καταγγέλθηκε. Οι θέσεις των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού θα κριθούν μετά τη λήξη της θητείας τους, δηλαδή τον Ιούλιο του 2015.
Οι μετατάξεις στην Πρωτοβάθμια (3.900 καθηγητές ειδικοτήτων) ολοκληρώθηκαν μετά από δύο χρόνια, λίγο πριν τα Χριστούγεννα και με απολύτως αδιαφανείς διαδικασίες, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και οι αιρετοί στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Οι οργανικές θέσεις διαρρέεται ότι θα δημιουργηθούν εκ των υστέρων και προεκλογικά. Υπάρχει νομικό θέμα και πως θα το αντιμετωπίσετε με δεδομένο ότι είναι όντως απαραίτητος αυτός ο αριθμός εκπαιδευτικών και ακόμη μεγαλύτερος, για τη λειτουργία των ολοήμερων;
Η διαδικασία των Μετατάξεων εκπαιδευτικών οκτώ ειδικοτήτων από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αποτελεί θλιβερό παράδειγμα της προχειρότητας και τηςαδιαφάνειας με την οποία το Υπουργείο Παιδείας χειρίστηκε μείζονα εκπαιδευτικά ζητήματα στην «μνημονιακή» αυτή περίοδο. Ο τεράστιος αριθμός ενστάσεων από τους εκπαιδευτικούς αλλά και οι καταγγελίες από όλες τις πλευρές (Επιστημονικές Ενώσεις, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, Υπηρεσιακά Συμβούλια…) δυστυχώς αποδεικνύουν την παραπάνω διαπίστωση. Για να αντιμετωπίσουμε την περίπλοκη  αυτή κατάσταση, δεν θα κάνουμε τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από αυτό που αιτούνται οι εμπλεκόμενοι θεσμικοί φορείς : την επανεξέταση και κοινοποίηση των πινάκων με τα μόρια των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών και την επανεξέταση τόσο του θεσμικού πλαισίου (Ν.4172/2013) όσο και του συνόλου των υποχρεωτικών μετατάξεων και τηνπραγματοποίηση των αναγκαίων μετακινήσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των Δημοτικών Σχολείων και με τήρηση σαφών και δίκαιων νομικών κανόνων.
Θα γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών και πότε;

Δεν θα γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ, όσον αφορά τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών. Σχεδιάζουμε έναν νέο προγραμματισμό μόνιμων προσλήψεων προσωπικού που θα υλοποιηθεί άμεσα  με την συνεκτίμηση του συνόλου των προσόντων κάθε εκπαιδευτικού. Κατάπροτεραιότητα θα διοριστούν όσοι ανήκουν σε κλειστές λίστες, και έχουν διοριστεί προηγούμενοί τους (Διοριστέοι ΑΣΕΠ, 30μηνο, 24μηνο +ΑΣΕΠ, λίστα Πολυτέκνων) και εφόσον εξαντληθούν αυτές οι λίστες οι διορισμοί θα γίνουν από τη νέα επικαιροποιημένη λίστα προϋπηρεσίας αναπληρωτών. Έτσι  θα εξασφαλίσουμε τη λειτουργία και τη διοίκησης όλων των σχολείων. Ταυτόχρονα, σταδιακά θα καταργήσουμε όλες τις ευέλικτες μορφές εργασίας. Μεταβατικά θα αξιοποιήσουμε και τις δυνατότητες προσλήψεων μέσω προγραμμάτων για να καλυφθούν τα υπόλοιπα κενά, ενισχύοντας όμως τις χαμηλές αμοιβές τους. Επίσης, θα επιδοτήσουμε τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς σε απομακρυσμένες περιοχές, ώστε να διασφαλιστεί η αξιοπρεπής διαβίωση των εκπαιδευτικών και η επαρκής στελέχωση των σχολικών μονάδων σε αυτές τις περιοχές.

ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΑΛΙ;

Α. ΤΣΙΠΡΑΣ - ΟΜΟΝΟΙΑ 22 ΓΕΝΑΡΗ

ΑΔΕΔΥ

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εκφράζει την έντονη αγανάκτησή της για το απαξιωτικό και συκοφαντικό, για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο, βίντεο της ΟΝΝΕΔ με θέμα την «αξιολόγηση».
Δεν θα είχε αξία αναφοράς το δήθεν χιουμοριστικό-προεκλογικό βίντεο της ΟΝΝΕΔ αν πίσω  από τα πολυχρησιμοποιημένα αρνητικά στερεότυπα δεν κρύβονταν τα αποτελέσματα της κυβερνητικής πολιτικής στο Δημόσιο και οι δραματικές επιπτώσεις τους στην Υγεία, στην Εκπαίδευση, στην καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών. Εκείνο που δεν μπορεί να κρυφτεί είναι το μίσος για κάθε συλλογικότητα, για το Δημόσιο, αλλά και για τον κόσμο της εργασίας συνολικότερα.
Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για την υπεράσπιση των κοινωνικών αγαθών και του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους και όλες ενάντια στην πολιτική των απολύσεων, των διαθεσιμοτήτων της ανεργίας και της εξαθλίωσης ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

ΕΛΛΗΝΟΦΡΕΝΕΙΑ 23/1/2015

Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2015

ΣΥΡΙΖΑ

Και οι  Εκπαιδευτικοί ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ 
(του Δημήτρη Παπαθεοδώρου, φιλόλογου,
πρώην προέδρου Ε΄ΕΛΜΕ Αν. Αττικής και πρώην αιρετού ΠΥΣΔΕ)

Και οι  Εκπαιδευτικοί ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ 
Πρώτα πρώτα γιατί είναι δάσκαλοι και βιώνουν καθημερινά όλες τις  παρεμβάσεις  που έγιναν  τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση με πρόσχημα την οικονομική κρίση. Στο όνομα της  «μεταρρύθμισης» , του «εκσυγχρονισμού»,  της   «αναδιάρθρωσης» του  « εξορθολογισμού»  (πάντα δεινοί γλωσσοπλάστες κάποιοι  από τους κυβερνώντες) οι μνημονιακές κυβερνήσεις δημιούργησαν ένα έκτρωμα απωθητικό για το μαθητή και δυσβάσταχτο για το γονιό, μια σισύφεια κατάρα για το  δάσκαλο.  Τράπεζα θεμάτων, ανεξάντλητη ύλη, βιβλία παρωχημένα ή δυσνόητα και εξετάσεις, εξετάσεις , εξετάσεις. Χωρίς αιδώ σηκώνουν  τείχη αποκλεισμού από το αγαθό της ουσιαστικής παιδείας για τη μεγάλη πλειοψηφία  των παιδιών , αφήνοντας τα έρμαιο στην πολιτιστική υποβάθμιση , που τόσο απλόχερα προσφέρεται από τους εκλεκτούς τους καναλάρχες, αδύναμα να αντισταθούν στη μνημονιακή λαίλαπα, υποχείρια της μοίρας που τους επιφυλάσσει η πανίσχυρη «αγορά», μοίρα άνεργου ή εξαθλιωμένου εργαζόμενου, στην αξία και τη δύναμη της οποίας ομνύουν τα παπαγαλάκια της εξουσίας  κάθε φορά που κάποιος προσπαθεί να προφέρει λόγο αντίστασης ,την πνοήν του αχόρταστοι επιθυμώντας (ας με συγχωρέσει ο ποιητής). Κι ο δάσκαλος να προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην επιστήμη και την ανθρωπιά του από τη μια  και στις αλλοπρόσαλλες  και συνεχώς μεταβαλλόμενες εντολές του αναλυτικού προγράμματος από την άλλη .

Και οι  Εκπαιδευτικοί ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ 
Όχι για να επανέλθει το σχολείο στα 2009 αλλά για να γίνει πράξη το όραμα για ένα σχολείο δημοκρατικό που θα χωράει( μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά σε κανονικές αίθουσες) όλα τα παιδιά . Που χωρίς να παραγνωρίζει την ανάγκη για πρακτικές γνώσεις , θα προσφέρει μια ολόπλευρη ανθρωπιστική παιδεία , θέτοντας  τις βάσεις για  ολοκληρωμένους ανθρώπους , πολίτες μιας κοινωνίας ανθρωπιάς και αλληλεγγύης. Οι  Εκπαιδευτικοί ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ  γιατί δεν αντέχουν πια να βλέπουν την απελπισία τους να αντανακλάται στα μάτια των μαθητών τους.

Και οι  Εκπαιδευτικοί ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ 
Γιατί είναι σκληρά εργαζόμενοι και αυτό όχι μόνο δεν αναγνωρίζεται αλλά αντίθετα έχουν γίνει ο αποδιοπομπαίος τράγος για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης. Γιατί βιώνουν την εργασιακή ανασφάλεια, την ελαστική εργασία, γιατί πηγαίνουν κάθε μέρα και κάποιες φορές και την ίδια μέρα σε άλλο σχολείο, γιατί απαιτούν κάθε μέρα σε λιγότερους  ολοένα και περισσότερα: τούς αυξάνουν το ωράριο , τις εφημερίες και τη γραφειοκρατική δουλειά στο σχολείο με το σπαθί του Δαμοκλή  της «αξιολόγησης» να κρέμεται πάνω από το κεφάλι τους. Γιατί καλούνται να είναι παραγωγικοί με την έννοια που δίνουμε στη λέξη όταν μιλάμε για μηχανή παραγωγής κουμπιών. Γιατί  κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή  να βρεθούν σε διαθεσιμότητα με μια ΕΔΕ με την κατηγορία της «απρεπούς συμπεριφοράς» επειδή στραβοκοίταξαν το διευθυντή  ή πήραν μέρος σε μια «μη εγκεκριμένη πορεία» ή γιατί  «διαπληκτίστηκαν στο φανάρι με άλλον οδηγό» ή γιατί δεν απέτρεψαν καυγά στο διάλλειμα ανάμεσα σε μαθητές τους που είχε ως αποτέλεσμα «τον ελαφρύ τραυματισμό του εν λόγω μαθητή στο κάτω χείλος».  Κι όλα με το μισθό να μην τους φτάνει για το μήνα.

Και οι  Εκπαιδευτικοί ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ 
Γιατί, είτε είναι νέοι και έχουν τη ζωή μπροστά τους, είτε έχουν γκριζάρει και αγωνιούν για το μέλλον των παιδιών τους ή για το αν θα πάρουν ποτέ σύνταξη, ξέρουν ότι με κυβέρνηση Σαμαρά και προθύμων δεν μπορούν να ονειρεύονται , δεν τους επιτρέπεται να ελπίζουν.

Και οι  Εκπαιδευτικοί ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ 
Όχι γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το μόνο αριστερό κόμμα που καταγγέλλει όλα αυτά και παλεύει για την ανατροπή τους , αλλά γιατί η υπερψήφισή του την Κυριακή και η συγκρότηση για πρώτη φορά μιας κυβέρνησης της Αριστεράς στη χώρα μας, με λυμένα τα χέρια να εφαρμόσει το πρόγραμμα της,  τα ανατρέπει και θέτει τις βάσεις για ένα άλλο εκπαιδευτικό τοπίο. Ένα σχολείο σαν αυτό που ονειρεύτηκαν ο Δελμούζος, η Ιμβριώτη και κάθε φωτισμένος δάσκαλος στο παρελθόν ενισχυμένο με τη βοήθεια που μπορεί να προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία.
Και οι  Εκπαιδευτικοί ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ 
Γιατί μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη στιγμή θα περιβάλει με εμπιστοσύνη τον έλληνα δάσκαλο και θα τον κάνει  να αισθάνεται σίγουρος για το εργασιακό του μέλλον ,  θα αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα του δύσκολου έργου του , θα τον στηρίζει με επιμόρφωση αντί να τον εκφοβίζει και να τον απειλεί θεωρώντας τον  apriori ύποπτο  για τεμπελιά και ανεπάρκεια. Για να μπορεί ο δάσκαλος κάθε βαθμίδας να πάει στο σχολείο του για  να κάνει απερίσπαστος αυτό που πριν λίγα ή πολλά χρόνια επέλεξε: να μπει στην τάξη του και να προσφέρει τις γνώσεις του και την καρδιά του στους μαθητές του.

Για όλα αυτά και για πολλά άλλα και οι εκπαιδευτικοί μαζί με όλους τους άλλους εργαζόμενους παραμερίζουν  το φόβο, το ψέμα, την υποκρισία που και στους τελευταίους σπασμούς  του σκορπάει γύρω του το Χτες και πηγαίνουν με χαμόγελο και αισιοδοξία την Κυριακή να δώσουν μια ευκαιρία στην Ελπίδα.

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ

ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΣ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΑΣ! Μέχρι και την τελευταία στιγμή της προεκλογικής περιόδου...

http://tinyurl.com/m8muglf

Τετάρτη, 21 Ιανουαρίου 2015

ΝΔ- ΛΕΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ!

ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ΣΠΟΤ ΤΗΣ ΝΔ!

Αλ. Τσίπρας στη ΘεσσαλοΝΙΚΗ: Η Ελλάδα νικά τον σκοταδισμό

ΣΥΡΙΖΑ

Οι δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την
Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση
Τα άμεσα μέτρα
Τα άμεσα μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ για την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση στοχεύουν στην ανατροπή της εκπαιδευτικής πραγματικότητας στην οποία μας οδήγησαν οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και στη διεκδίκηση ενός δημόσιου δημοκρατικού σχολείου, μιας δημόσιας, δωρεάν δεκατετράχρονης εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, αναβαθισμένης ποιοτικά με περήφανους και πλήρως καταρτισμένους εκπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο αυτό δεσμευόμαστε για:
-Κατάργηση του αυταρχικού νομοθετικού πλαισίου που αναφέρεται στην αξιολόγησηδηλαδή των νόμων 4024/11, 4142/13 και 3848/10 και του ΠΔ 152/13. Δεν αναγνωρίζονται τετελεσμένα που δημιουργήθηκαν από την εφαρμογή αυτών των νόμων. Οι θέσεις όλες επαναπροκηρύσσονται.
-Κατάργηση των ν.4057/12 και 4093/12 για το πειθαρχικό δίκαιο.
-Συνολική αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου και της δομής της διοίκησης και της οργάνωσης της εκπαίδευσης μετά από διάλογο και συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα.Επανεξέταση του ρόλου των Διευθυντών Εκπαίδευσης, των Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών των Σχολείων. Αναβαθμισμένη λειτουργία αλλά και κυρίαρχος ρόλος των συλλόγων διδασκόντων, ενίσχυση των συλλογικών και δημοκρατικών δομών προγραμματισμού και ελέγχου όπου οι σύλλογοι των διδασκόντων θα έχουν πρωτεύοντα ρόλο.
-Επίλυση των λειτουργικών προβλημάτων όλων των τύπων των σχολείων, με στόχο την ομαλή λειτουργία τους και συγκεκριμένα:
-Ακύρωση της λιτότητας στη Παιδεία, με τη σταδιακή αύξηση των κονδυλίων για την παιδεία και την έρευνα από τον κρατικό προϋπολογισμό και την αναπροσαρμογή και ουσιαστική αξιοποίηση των πόρων του νέου ΕΣΠΑ. Αύξηση της χρηματοδότησης, ώστε οι λειτουργικές δαπάνες των σχολείων να καλύπτονται από την πολιτεία και όχι από τους γονείς,
-Κάλυψη των αναγκών των σχολείων σε εκπαιδευτικούς. Πιο συγκεκριμένα για το σχολικό έτος 2015-2016 προβλέπουμε 7.000 μόνιμους διορισμούς και κάλυψη των κενών με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, με κατάργηση της «εργασιακής εφεδρείας» και των ευέλικτων μορφών εργασίας στην εκπαίδευση (ωρομίσθιοι, αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, αναπληρωτές ΕΣΠΑ).
-Επαναπρόσληψη άμεση όλων όσων τέθηκαν σε διαθεσιμότητα ή απολύθηκαν(εκπαιδευτικοί, σχολικοί φύλακες).
-Επαναφορά των τομέων και ειδικοτήτων της ΤΕΕ που καταργήθηκαν.
-Κατάργηση όλων των άρθρων που καθορίζουν τις τάξεις μαθητείας. Λαμβάνεται πρόνοια για τους ήδη ακολουθούντες τα συγκεκριμένα προγράμματα, ώστε να ολοκληρώσουν τη φοίτηση τους.
-Υπαγωγή στο Υπουργείο Παιδείας όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν σήμερα Τεχνική-Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
-Άμβλυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους ενισχύουμε τις δομές που σήμερα λειτουργούν υποστηρικτικά ως δομές αλληλεγγύης. Από τη νέα σχολική χρονιά επαναφέρουμε σταδιακά αναβαθμισμένη την ενισχυτική διδασκαλία και την πρόσθετη διδακτική στήριξη.
-Ενίσχυση των θεσμών αντισταθμιστικής εκπαιδευτικής πολιτικής και εφαρμογής προγραμμάτων παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
-Θεσμοθέτηση της μαθητικής μέριμνας. Οργανώνουμε σχολικά συσσίτια, δεκατιανό για όλους τους μαθητές και γεύμα στα ολοήμερα δημοτικά καθώς και δωρεάν προληπτικό υγειονομικό έλεγχο των παιδιών που δεν έχουν υγειονομική περίθαλψη. Στους μαθητές και μαθήτριες δίνεται η δυνατότητα δωρεάν μετακίνησης και μειωμένης τιμής σε θέατρα και κινηματογράφους.
-Βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με σταδιακή αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων (δηλαδή των νόμων που ορίζουν τι διδάσκεται, πότε και με ποιό τρόπο), των βιβλίων και ποιοτική αναβάθμιση-αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών με ταυτόχρονη μείωση της ύλης.
-Υποστήριξη των εκπαιδευτικών στο έργο τους. Είναι αναγκαία η μορφωτική, κοινωνική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολείων, με έμφαση στην αρχική εκπαίδευση και τη μακράς διάρκειας επιμόρφωση, την ενίσχυση των ευκαιριών για μεταπτυχιακές σπουδές, τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους και την πολύπλευρη στήριξη των νεοδιορίστων.
-Επιδότηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένες περιοχές ώστε να διασφαλίζεται η στελέχωση των σχολικών μονάδων σε αυτές τις περιοχές όπως και η αξιοπρεπής διαμονή των εκπαιδευτικών.

Για τη Β/βάθμια:
-Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, ως μορφής εξετάσεων πανελλαδικού τύπου στην Α΄ και Β΄ Λυκείου, που διαστρεβλώνει την ουσία της παιδείας και οδηγεί στην επιπλέον φροντιστηριοποίηση.
-Αποσύνδεση των εξετάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από την απόκτηση απολυτήριου Λυκείου. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές της Α, Β Λυκείου προάγονται με ενδοσχολικές εξετάσεις και συνυπολογισμό των προφορικών βαθμών των τετραμήνων. Τα θέματα θέτουν οι διδάσκοντες/σες.  Η απόκτηση του απολυτήριου του Λυκείου γίνεται με ενδοσχολικές εξετάσεις στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα που διδάχτηκαν οι μαθητές στη Γ΄ Λυκείου.
-Διεξαγωγή των εξετάσεων για την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των αποφοίτων όλων των τύπων λυκείων, μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο. Για τον Ιούνιο του 2015 οι εξετάσεις θα διεξαχθούν με τον ισχύοντα νόμο.                             Οι
-Θεσμοθέτηση της δυνατότητας επικοινωνίας των επιστημονικών πεδίων ή κατευθύνσεων μεταξύ τους. Η πρόσβαση στις Παιδαγωγικές Επιστήμες να μπορεί να γίνει από όλα τα επιστημονικά πεδία. Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος επιλογής σχολών για το 2016 θα νομοθετηθεί μετά από διάλογο με την σχολική και την ακαδημαϊκή κοινότητα.
-Μείωση του χρόνου των εξετάσεων στα Γυμνάσια προς όφελος του διδακτικού χρόνου, με καθιέρωση νέων τρόπων αποτίμησης της γνώσης.
-Κατάργηση των Πειραματικών-Πρότυπων Σχολείων με παράλληλη διατήρηση τουπειραματικού χαρακτήρας τους. Κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στα πειραματικά σχολεία και επαναφορά της κλήρωσης ως τρόπου “επιλογής” των μαθητών..
-Υπαγωγή στο Υπουργείο Παιδείας όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν σήμερα Τεχνική-Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Για την Προσχολική Αγωγή:
Καθιέρωση της διετούς υποχρεωτικής φοίτησης. Άμεση τροποποίηση του 1566/1985 και του 3518/2006 με την οποία να θεσμοθετείται ότι την ευθύνη για όλα τα θέματα που αφορούν τη προσχολική αγωγή έχει το Υπ. Παιδείας και ότι η προσχολική αγωγή πρέπει απαραίτητα να παρέχεται απ’ αυτούς που έχουν το ανάλογο πτυχίο.

Για την Ιδιωτική εκπαίδευση :
Επαναφορά σε ισχύ των άρθρων 30 και 33 του ν. 682/1977 «Περί Ιδιωτικών σχολείων Γενικής Εκπαιδεύσεως και Σχολικών Οικοτροφείων» (Α΄ 244) και της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του ν. 1351/1983 «Εισαγωγή σπουδαστών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» (Α΄ 56), που καταργήθηκαν με την παράγραφο Ζ, του ν.4254/2014.  Η διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων σε αυτά αποτελεί αδιαπραγμάτευτη επιλογή για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.


ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ – Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ