Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2015

Σταύρο, παραμένεις κοντά μας...

Η ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΠΑ εκφράζει τη θλίψη της για τον αιφνίδιο θάνατο του πανεπιστημιακού δασκάλου και συντρόφου Σταύρου Κωνσταντακόπουλου.
Σύντροφος, φίλος, συναγωνιστής, συνάδελφος, οραματιστής, αυτός είναι ο Σταύρος Κωνσταντακόπουλος γιατί, αν και έφυγε από τη ζωή, θα βρίσκεται πάντα κοντά μας με τα κείμενά του, τη σκέψη του, τις αγωνίες και τους αγώνες του, τα οράματά του, τις διαφωνίες του και το αστείρευτο χιούμορ του.
Η «φυγή» του μας συγκλόνισε όλους, είτε τον ξέραμε προσωπικά είτε μέσα από τα κείμενά του.

Σταύρο, παραμένεις κοντά μας.

28-2-2015

Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015

Καλό ταξίδι Σταύρο...

Καλό ταξίδι σύντροφε...

Έφυγε αιφνίδια από τη ζωή, στα 57 του χρόνια, ο Σταύρος Κωνσταντακόπουλος, πολιτικός επιστήμονας, πανεπιστημιακός, μέλος της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ και συντονιστής της Οργάνωσης των Πανεπιστημιακών του - Συλλυπητήριο μήνυμα της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ για την απώλεια του Σταύρου Κωνσταντακόπουλου
Συλλυπητήριο μήνυμα της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ για την απώλεια του Σταύρου Κωνσταντακόπουλου
Έφυγε αιφνίδια από τη ζωή, στα 57 του χρόνια, ο Σταύρος Κωνσταντακόπουλος, πολιτικός επιστήμονας, πανεπιστημιακός, μέλος της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ και συντονιστής της Οργάνωσης των Πανεπιστημιακών του.
Ο Σταύρος, από τα φοιτητικά του χρόνια συμμετείχε στο κίνημα της αριστεράς, ως στέλεχος της Ε.Κ.Ο.Ν.- ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ και ως λαμπρός ρήτορας στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα, και μετά, ως οργανικός διανοούμενος της Αριστεράς και δραστήριο στέλεχος του πανεπιστημιακού κινήματος.
Διακρινόταν για τον τεκμηριωμένο λόγο του, την ευρύτητα των αναζητήσεών του, την ευρυμάθειά του και την ικανότητά του να εκλαϊκεύει την επιστημονική γνώση. 
Θα είναι επώδυνη η απώλειά του, ιδιαίτερα σήμερα που η Αριστερά έχει επωμιστεί το ιστορικό καθήκον της πολιτικής και κοινωνικής αλλαγής. Θα μας λείψεις, Σταύρο, θα μας λείψει η δημοκρατική προσήλωσή σου στη διαμόρφωση και διεκδίκηση της αριστερής ηγεμονίας στη χώρα μας.
 Στην οικογένεια, τους φίλους και τους συντρόφους του, εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας.


ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ/ΜΕΤΑ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Σχετικά με τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με το Υπουργείο Παιδείας

Στις 26/2/15 πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Από τη συνάντηση αυτή έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:
α) Το Υπουργείο Παιδείας δεσμεύεται μέσα σε ενάμιση μήνα, στο πρώτο πολυνομοσχέδιο που θα φέρει για ψήφιση στη Βουλή, να λυθούν σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου τα τρία βασικά ζητήματα που απασχόλησαν τα τελευταία δύο χρόνια την εκπαίδευση.
1)Επανατοποθέτηση άμεσα των συναδέλφων σε διαθεσιμότητα στα σχολεία με επανασύσταση των τομέων που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ.
2) Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του τρόπου προαγωγής των μαθητών που προέβλεπε η αντιδραστική μεταρρύθμιση για το Λύκειο της προηγούμενης κυβέρνησης.
3) Πάγωμα της αξιολόγησης με κατάργηση όλου του νομοθετικού πλέγματος που την θεμελίωνε.
β) Στα μισθολογικά αιτήματα όπως και το ζήτημα του ωραρίου, η θέση του Υπουργείου για το άμεσο μέλλον ήταν αρνητική.
γ) Στο ζήτημα των διορισμών υπήρξε δέσμευση για προσλήψεις χιλιάδων μονίμων εκπαιδευτικών, χωρίς να είναι δυνατό να προσδιοριστεί ο ακριβής αριθμός. Στη διαδικασία των προσλήψεων οι σκέψεις που παρουσίασε το Υπουργείο είναι ένα νέο σύστημα διορισμών μέσω ΑΣΕΠ με συνυπολογισμό του χρόνου προϋπηρεσίας, τυπικών προσόντων και κοινωνικών κριτηρίων, χωρίς διαγωνισμό.
δ) Για τις αλλαγές που θα γίνουν στη διοίκηση στο τέλος της σχολικής χρονιάς, ζήτησε τις θέσεις της ΟΛΜΕ.
Οι δυνάμεις των ΣΥΝΕΚ κατέθεσαν πρόταση για να βγει δελτίο Τύπου ενημερωτικό για τον κλάδο, το οποίο οι άλλες δυνάμεις αρνήθηκαν, βγάζοντας παραταξιακές ανακοινώσεις.
Επειδή το τελευταίο διάστημα κάποιοι ανακαλύπτουν το συνδικαλισμό και κάποιοι άλλοι ζουν με το άγχος και την αγωνία της διαφοροποίησης για τη νέα αντιπολίτευση, να το ξεκαθαρίσουμε για άλλη μία φορά:
Οι δυνάμεις των ΣΥΝΕΚ/ΜΕΤΑ όπως έκαναν πάντα, έτσι και τώρα, με τις θέσεις του κλάδου, μέσα από Γενικές Συνελεύσεις, θα καλέσουμε τους συναδέλφους συσπειρωμένοι στα σωματεία και την ΟΛΜΕ να συνεχίσουμε τους αγώνες για την πλήρη ανατροπή των πολιτικών της λιτότητας της ΕΕ και του ΔΝΤ, για το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας.
27-2-2015

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΑΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΚΔΟΘΗΚΕ
«Πραγματοποιήθηκε σήμερα 26-2-15 η πρώτη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων. Από την πλευρά του Υπουργείου ήταν ο Υπουργός κ. Αρ. Μπαλτάς, ο αναπληρωτής Υπουργός κ. Τ. Κουράκης και ο Γ.Γραμματέας κ. Χασάπης. Από την πλευρά της ΟΛΜΕ στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν ολόκληρο το ΔΣ και εκπρόσωποι από τα συντονιστικά των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα.
Από την πλευρά μας θέσαμε όλα τα ζητήματα που αναφέρονται στο υπόμνημα της ΟΛΜΕ.
Οι απαντήσεις που δόθηκαν ήταν οι παρακάτω:
  1. Για τις διαθεσιμότητες. Με πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που θα κατατεθεί προς το τέλος Μάρτη, θα επανασυσταθούν στα ΕΠΑΛ οι τομείς και οι ειδικότητες που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ και θα επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους. Μας δηλώθηκε ότι για τη διαδικασία με την οποία αυτό θα γίνει, τους βρίσκει σύμφωνους η πρόταση της ΟΛΜΕ (αναφέρεται στο υπόμνημα). Αν υπολογίσουμε και τη διαδικασίες ψήφισης της Βουλής και το Πάσχα, ο χρόνος μέχρι την υλοποίηση αυτών θα είναι τα τέλη Απρίλη. Για την πληρωμή των 85 εκπαιδευτικών στους οποίους έχει παράνομα διακοπεί η μισθοδοσία μας παρέπεμψαν στο Υπουργείο Διοικ. Μεταρρύθμισης.
  2. Για το ν. 4186/13. Θα καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων, ο νέος τρόπος προαγωγής και ο συνυπολογισμός των βαθμών για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα καταργηθούν οι ΣΕΚ.
  3. Για τα οικονομικά. Δεν υπάρχει καμιά περίπτωση αύξησης μισθών ή ικανοποίησης μισθολογικών αιτημάτων για μισθούς ή επιδόματα δώρων. Σημείωσαν χωρίς καμία όμως δέσμευση την πρότασή μας «να ξεπαγώσει η ωρίμανση στους υφιστάμενους βαθμούς και να γίνει η μισθολογική επανακατάταξη ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας».
  4. Για την Αξιολόγηση. Οι διαδικασίες της αξιολόγησης πάγωσαν και με το ίδιο πολυνομοσχέδιο θα καταργηθεί το υπάρχον νομοθετικό πλέγμα.
  5. Για τα εργασιακά: Δεν θα μειωθεί, τουλάχιστον προς το παρόν, το ωράριο που αυξήθηκε πριν δυο χρόνια.
  6. Εκπαιδευτικά: Θα εξετασθούν μεμονωμένα για να επαναλειτουργήσουν κάποιες περιπτώσεις σχολείων που καταργήθηκαν. Δεν θα μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στην τάξη.
  7. Προσλήψεις: για τη φετινή χρονιά «βρέθηκαν» 438 προσλήψεις αναπληρωτών και 500 ωρομισθίων για την πρόσθετη στα ΕΠΑΛ. Για την επόμενη χρονιά δεν μπορεί να απαντηθεί ποιος θα είναι ο διορισμός μονίμων εκπαιδευτικών, γιατί συνδέεται με τον συνολικό αριθμό που θα επιτραπεί στο δημόσιο (15.000 νέες προσλήψεις υπάρχουν συνολικά για όλα τα υπουργεία στον υπάρχοντα προϋπολογισμό). Οι νέες προσλήψεις θα γίνουν χωρίς διαγωνισμό αλλά μέσω του ΑΣΕΠ με μοριοδότηση (π.χ. προϋπηρεσία, πτυχίο, πρόσθετα προσόντα, κοινωνικά κριτήρια κ.λπ. που ακόμα δεν έχουν αποφασιστεί). Θα προηγηθούν βεβαίως όλοι όσοι έπρεπε να έχουν διορισθεί (διοριστέοι ΑΣΕΠ και διαφόρων πινάκων).


Το ΔΣ θα κάνει μια συνολική εκτίμηση της νέας κατάστασης, όπως αυτή αποτυπώνεται και από την συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και θα προχωρήσει άμεσα σε κύκλο γενικών συνελεύσεων του κλάδου, αλλά και Γενική Συνέλευση προέδρων στις 14/3/15 για να προγραμματίσουμε τη δράση μας το επόμενο διάστημα.»

Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου 2015

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΚΥΣΔΕ



Ενημερωτικό των αιρετών  στο  ΚΥΣΔΕ
          Νεκτάριου Κορδή & Χρήστου Φιρτινίδη
Εκλεγμένων  με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Θέμα: Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 19/2/2015

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
   Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ που έγινε την Πέμπτη 19 Φλεβάρη σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:
  1. Έγινε δεκτή 1 αίτηση παραίτησης εκπαιδευτικού . Παράλληλα έγιναν  δεκτές 3 αιτήσεις ανάκλησης παραίτησης και 1 αίτηση επανεξέτασης παραίτησης, ενώ απορρίφθηκαν 2 αιτήσεις, μειοψηφούντων των αιρετών.
  2. Έγιναν δεκτές 2 ανακλήσεις παραίτησης και επαναφορά εκπ/κων στην ενεργό υπηρεσία λόγω πλάνης ως προς το συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
  3. Έγινε δεκτή μετάταξη εκπαιδευτικού, σε προσωρινή θέση διοικητικού υπαλλήλου για σοβαρούς λόγους υγείας.
  4. Εγκρίθηκε η παράταση απόσπασης εκπαιδευτικού στην Ε.Ε. για συμμετοχή σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
  5. Τέλος εγκρίθηκαν 11 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν αποδέσμευση για  μετάταξη σε διοικητική θέση. Για το ίδιο θέμα απορρίφθηκαν 3 αιτήσεις.
  6. Αναφορικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών, στη Γενική Εκπαίδευση έχουμε συνολικά 3955 προσλήψεις και 429 ανακλήσεις, στην Ειδική Εκπαίδευση έχουμε 1665 προσλήψεις και 78 ανακλήσεις. Συνολικά στη Β/θμια Εκπ/ση οι προσλήψεις είναι 5620 και οι ανακλήσεις 507 με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να απασχολούνται 5113 εκπαιδευτικοί. Σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης εργάζονται αυτή 14735 αναπληρωτές. Οι διαθέσιμες πιστώσεις είναι περίπου 22 από τον τακτικό προϋπολογισμό και 200 μέσω ΕΣΠΑ! Παράλληλα υπάρχουν και 500 πιστώσεις για την ΠΔΣ στα ΕΠΑΛ που θα πρέπει να αξιοποιηθούν άμεσα. Τα κενά στη Γενική παιδεία είναι 160 πλήρους ωραρίου και 110 μειωμένου ωραρίου. Αρκετά κενά παραμένουν και στις δομές της Ειδικής Εκπαίδευσης  και των Μουσικών σχολείων. Είναι συνεπώς, επιτακτική ανάγκη η κάλυψη των κενών  αυτών!
  7. Σχετικά με το τεράστιο θέμα των «υποχρεωτικών» μετατάξεων, το αμέσως επόμενο διάστημα θα πρέπει να υπάρξει μια συνολική αντιμετώπιση με στόχο την αποκατάσταση της νομιμότητας.  

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
   Οι βίαιες οικονομικές περικοπές στον τομέα της παιδείας, που αποτελούσαν την στρατηγική επιλογή των μνημονιακών κυβερνήσεων, διαμόρφωσαν καθοριστικά το τοπίο της εκπαίδευσης κατά την πενταετία των μνημονίων (2010-2014), στοχεύοντας στην απαξίωση και συρρίκνωση του αγαθού της δημόσιας και δωρεάν παιδείας προς όφελος της ιδιωτικής αγοράς. Η οικονομική συρρίκνωση εκφράστηκε με την μείωση των εκπαιδευτικών, τις απολύσεις – διαθεσιμότητες και τις σαρωτικές καταργήσεις  και συγχωνεύσεις σχολείων. Οι αριθμοί που ακολουθούν επιβεβαιώνουν απόλυτα τις καταστροφικές συνέπειες των μνημονίων στην παιδεία:

ü  Κατά τη διάρκεια της πενταετίας των μνημονίων 2010 έως 2014 έγιναν αθρόες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.  Συνολικά 2.437 σχολικές μονάδες  συγχωνεύθηκαν σε 1.122.

ü  Επίσης την ίδια πενταετία καταργήθηκαν 605 σχολεία. Συγκεκριμένα 277 Δημοτικά σχολεία, 264 Νηπιαγωγεία, 35 Γυμνάσια, και 18 Λύκεια

ü  Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι από 11.694 σχολικές μονάδες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 3.740 στην δευτεροβάθμια που υπήρχαν το 2009, τώρα υπάρχουν 9.876 στην Πρωτοβάθμια και 3.740 στη Δευτεροβάθμια.

ü  Οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις οδήγησαν σε αύξηση των μαθητών στις τάξεις με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν 2.636 τάξεις (σε σύνολο 46.903) στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 5.966 (σε σύνολο 29.968) στη Δευτεροβάθμια, οι οποίες έχουν πάνω από 25 μαθητές.

ü  Επίσης κατά την ίδια πενταετία έγιναν 11.045 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και 16.205 στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες λόγω των πολύ λίγων προσλήψεων έχουν οδηγήσει σε χιλιάδες κενά. Συγκεκριμένα σήμερα υπάρχουν 3000 κενά σε όλη την εκπαίδευση!

ü  Το 2010 υπηρετούσαν 168.782 μόνιμοι εκπαιδευτικοί (74.518 στην πρωτοβάθμια και 94.264 στην δευτεροβάθμια) ενώ τώρα υπηρετούν 136.926 εκπαιδευτικοί  (68.235 στην  πρωτοβάθμια και 68.691 στη δευτεροβάθμια).
  
   Οι εκπαιδευτικοί το επόμενο διάστημα, συσπειρωμένοι ακόμα περισσότερο στα σωματεία και την ομοσπονδία μας, πρέπει να αγωνιστούμε για να ανοίξει οριστικά και αμετάκλητα ο δρόμος για τη λύση των μεγάλων προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Για να γίνουν οι πολιτικές και της λιτότητας οριστικό παρελθόν!  




Αθήνα 20 /2/2015



Νεκτάριος Κορδής,
αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6977513534,
ηλ. δ/νση:  nekordis@yahoo.gr)


Χρήστος Φιρτινίδης,
αιρετό αναπληρ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6974488454,
ηλ.δ/νση: firtinidis@gmail.com )



                     εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων




Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2015

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΟΛΜΕ

ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Στις 26/1/2015, μια μέρα μετά τις βουλευτικές εκλογές, ο πρώην Υπουργός Παιδείας υπέγραψε απόφαση με τον τίτλο «Έγκριση παροχής υπηρεσιών των στελεχών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την υποστήριξη και υλοποίηση των επιμορφωτικών δράσεων στο πλαίσιο της Πράξης "Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης" με κωδικό ΟΠΣ 453588 - Οριζόντια Πράξη».  
Με την απόφαση αυτή εγκρίνονται κονδύλια για την παροχή υπηρεσιών «εκτός ωραρίου εργασίας» από 15-3-2014 έως 31-10-2015  (!!!) για  «στελέχη» της Εκπαίδευσης (Διευθυντές Δ.Ε και Σχολικοί Σύμβουλοι) που ενάντια στις αποφάσεις του Κλάδου πρωτοστάτησαν στην εφαρμογή της αξιολόγησης - χειραγώγησης.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταδικάζοντας αυτή την απόφαση ζητάει την ανάκλησή της και την άμεση ακύρωση όλου του αντιεκπαιδευτικού νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση και την αυτό-αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων.
Σχετικά με την τοποθέτηση απερχόμενων Περιφερειακών Διευθυντών ως Σχολικών Συμβούλων
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί απαράδεκτη και προκλητική τη διάταξη του ν. 3879/10 (άρθρ. 26, παρ. 14) να τοποθετούνται οι Περιφερειακοί. Διευθυντές Εκπαίδευσης,οι Γενικοί ή Ειδικοί Γραμματείς, οι Πρόεδροι ή Διευθύνοντες Σύμβουλοι οργανισμών κατ’ εξαίρεση, μετά την αποχώρησή τους από τη θέση τους, ως σχολικοί σύμβουλοι (!!).
            Επιβραβεύονται με αυτό τον τρόπο στελέχη που επιλέγονται με κομματικά κριτήρια από τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας.
            Απαιτούμε για μια ακόμη φορά, όπως και στο πρόσφατο παρελθόν, την κατάργηση της σχετικής διάταξης του ν. 3879/10.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για τη μεγάλη καθυστέρηση καταβολής των επιμισθίων από το Νοέμβριο του 2014 μέχρι και σήμερα στους εκπαιδευτικούς που είναι αποσπασμένοι σε σχολεία του εξωτερικού.
Η καθυστέρηση αυτή έχει δημιουργήσει τεράστια οικονομικά προβλήματα στους συναδέλφους μας, οι οποίοι αδυνατούν να καλύψουν βασικές τους υποχρεώσεις, ακόμα και τις καθημερινές τους ανάγκες.
            Ζητάμε την άμεση λύση του τεράστιου αυτού προβλήματος και τη λήψη μέτρων για να μην επαναλαμβάνεται  κάθε χρόνο την ίδια περίοδο.
ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΔΙΑΚΟΠΗΚΕ Η ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ
Σε 85 από τους εκπαιδευτικούς που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα, έγινε περικοπή στη μισθοδοσία τους από 22/3/14 γιατί δεν είχαν κάνει αίτηση στις ανακοινώσεις κινητικότητας.
Το Υπουργείο Παιδείας όμως δεν εξέδωσε ποτέ διαπιστωτικές πράξεις απόλυσης για τους 85 εκπαιδευτικούς, και η διακοπή της μισθοδοσίας έγινε παράτυπα με απλό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας (1/4/15). Σε μια μόνο Δ.Δ.Ε. συνεχίστηκε η μισθοδοσία.
            Η ΟΛΜΕ κατέθεσε εξώδικα το Σεπτέμβρη  στους Διευθυντές Δ.Δ.Ε. ζητώντας την  επαναφορά της μισθοδοσίας. Αρκετές Δ.Δ.Ε. ξεκίνησαν τότε να πληρώνουν πάλι τους εκπαιδευτικούς (Νοέμβρης- Δεκέμβρης 2014).
Όμως το Υπουργείο Παιδείας αξιοποιώντας ένα έγγραφο του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης (στο οποίο όμως ο ίδιος παραδέχεται ότι πρέπει να προηγηθεί διαπιστωτική πράξη για να γίνει διακοπή της  μισθοδοσίας) έστειλε νέο έγγραφο με το οποίο έγινε και στους 85 εκπαιδευτικούς  νέα περικοπή μισθοδοσίας.
Ζητούνταν μάλιστα να επιστραφούν μέχρι 28-2-15, οι αποδοχές που είχαν λάβει. Η ΟΛΜΕ κατέθεσε μήνυση κατά των δύο Υπουργών για την νέα αυτή περικοπή.
Είναι γεγονός πως η περικοπή μισθοδοσίας των παραπάνω εκπαιδευτικών έγινε παράνομα, χωρίς διαπιστωτική πράξη, με ένα απλό έγγραφο του Υπουργείου.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ακυρώσει τα έγγραφα 190262/Ε2/25-11-14 και Υ.Σ./1-4-14 και με την ίδια διαδικασία, δηλ. με ένα απλό έγγραφο του Υπουργείου,  μέχρι να επιλυθεί νομοθετικά και συνολικά το θέμα των διαθεσιμοτήτων, να επαναφέρει  άμεσα και αναδρομικά από 22/3/14, τη μισθοδοσία των παραπάνω 85 εκπαιδευτικών.
ΘΕΜΑ: Αίτημα για συνάντηση με τον Υπουργό και τον αναπλ. Υπουργό Παιδείας
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επαναδιατυπώνει το από 3/2/2015 αίτημά του για ορισμό συνάντησης, προκειμένου να συζητήσουμε τα σοβαρά και οξυμμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο και ο εκπαιδευτικός. Για το λόγο αυτό σας έχουμε αποστείλει και σχετικό υπόμνημα με τις θέσεις της Ομοσπονδίας μας.

Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, για λόγους που δεν κατανοούμε, αυτή η συνάντηση δεν έχει οριστεί ακόμη και ως εκ τούτου, ζητάμε να οριστεί άμεσα. 

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

ΣΥΝΕΚ

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΑΛΛΑΪΚΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΛΙΤΟΤΗΤΑ
Η χώρα αλλάζει σελίδα. Οι εργαζόμενοι, που με τους αγώνες τους αντιπάλεψαν σταθερά τις πολιτικές της μονόπλευρης λιτότητας, της κατάργησης εργασιακών και ασφαλιστικών κατακτήσεων, τις πολιτικές καταρράκωσης της αξιοπρέπειας και της δημοκρατίας του λαού μας, συνέβαλαν αποφασιστικά, στις πρόσφατες εκλογές, στην ανάδειξη εκείνων των πολιτικών δυνάμεων που έχουν τη βούληση να ανοίξουν αυτό το δρόμο.
Η ελπίδα νίκησε το φόβο. Ελπίδα για αξιοπρέπεια, καλυτέρευση της ζωής μας.
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι πιέσεις που θα ασκηθούν για να συνεχιστεί η ίδια πολιτική θα είναι τεράστιες και ο δρόμος των διαπραγματεύσεων θα είναι δύσκολος.
Οι συνθήκες επιβάλλουν συνεχή εγρήγορση, ετοιμότητα και κινητοποίηση του λαού. Οι εκπαιδευτικοί μαζί με το λαό θα γεμίσουμε τις πλατείες όλης της χώρας, απαιτώντας να μπει οριστικό τέλος στη λιτότητα.
ΟΛΟΙ ΣΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 11/2/15 και ΚΥΡΙΑΚΗ 15/2/15 στις 6μμ.


ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΟΛΜΕ

Υπόμνημα του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Σας καταθέτουμε αυτό το υπόμνημα για τα άμεσα και επείγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός. Προβλήματα που έχουν οξυνθεί ή δημιουργηθεί από την πολιτική κυβερνήσεων – ΕΕ - ΔΝΤ και την εφαρμογή της πολιτικής των μνημονίων και στην εκπαίδευση (περικοπές δαπανών, κλείσιμο και συγχώνευση σχολείων, διαθεσιμότητες – απολύσεις, περικοπές μισθών, 13ου και 14ου μισθού, συντάξεων και εφάπαξ, προώθηση αξιολόγησης, επιδείνωση εργασιακών σχέσεων, νέος νόμος  για το λύκειο και την επαγγελματική εκπαίδευση και την κατάρτιση, αυστηροποίηση πειθαρχικού δικαίου κ.λπ.).
Οι περικοπές στις δημόσιες δαπάνες για την παιδεία συνεχίζονται όλα αυτά τα χρόνια. Για το 2015 έχουν προβλεφθεί οι δαπάνες  αυτές να είναι μόλις στο 2,47 % του ΑΕΠ (35,6% μείωση σε σχέση με το 2009) και προβλέπεται να πέσουν στο τραγικά χαμηλό ποσοστό του 1,9%, όπως προβλέπει το νέο μεσοπρόθεσμο για το 2018. Αυτή η πολιτική πρέπει να σταματήσει. Το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5 % του ΑΕΠ, είναι ώριμο και επείγον.   
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ – ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
Σε ομηρεία βρίσκονται εδώ και 19 μήνες 1625 εκπαιδευτικοί 50 ειδικοτήτων της ΤΕΕ που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα από τις 22 Ιουλίου 2013.
Από τους 2424 εκπαιδευτικούς που αρχικά τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, μόλις 174 τοποθετήθηκαν σε νέες θέσεις, ενώ πάνω από 400 μετατάχθηκαν βίαια στην διοίκηση και περίπου 200 ωθήθηκαν στη σύνταξη (οι περισσότεροι χωρίς τη θέλησή τους). Τέλος σε 85 εκπαιδευτικούς έχει διακοπεί η μισθοδοσία από 22/3/14 παράνομα αφού δεν έχει εκδοθεί διαπιστωτική πράξη.
Οι δραματικές συνέπειες της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών καταγράφηκαν με τραγικό τρόπο και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Χιλιάδες ώρες χαμένες, χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς ολόκληρη τη χρονιά, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Σε πολλές περιπτώσεις, ωρομίσθιοι εκπαιδευτές των ΙΕΚ κλήθηκαν να  διδάξουν και να εξετάσουν τους μαθητές των ΕΠΑΛ!!
Ζητάμε:
1. Να επαναλειτουργήσουν  στα  ΕΠΑΛ από το σχολικό έτος 2015-16, οι  τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν με το ν. 4186/13.
2. Οι εκπαιδευτικοί που δίδασκαν στις ειδικότητες που καταργήθηκαν από τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, να τοποθετηθούν άμεσα στα ΕΠΑΛ.
Για την  υλοποίηση των παραπάνω να γίνουν άμεσα οι παρακάτω αναγκαίες άμεσες νομοθετικές ρυθμίσεις:
-                      Να παραταθεί αναδρομικά  μέχρι σήμερα η διαθεσιμότητα σε όσους εκπαιδευτικούς έληξε από τις 22/3/2014, και να συνεχιστεί η μισθοδοσία τους, αναδρομικά από τις 22/3/2014.
-                      Οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, να επανατοποθετούν αυτόματα στις οργανικές θέσεις που κατείχαν.
-                      Οι εκπαιδευτικοί που εξαιρέθηκαν από τη διαθεσιμότητα και μετατάχθηκαν σε διοικητικές προσωποπαγείς θέσεις καθώς και οι εκπαιδευτικοί που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα και τοποθετήθηκαν ήδη σε άλλες θέσεις με την κινητικότητα, εφόσον το επιθυμούν, με αίτησή τους να επανατοποθετηθούν στις οργανικές τους θέσεις
-                      Οι εκπαιδευτικοί που ωθήθηκαν στην σύνταξη χωρίς τη θέλησή τους μετά την τοποθέτησή τους σε διαθεσιμότητα, εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει τα έτη για πλήρη σύνταξη, να έχουν τη δυνατότητα με αίτησή τους να επιστρέψουν στην εκπαίδευση αναστέλλοντας την σύνταξή τους, σε κενές οργανικές θέσεις των ΕΠΑΛ.
-                      Τα άρθρα 3 και 4 του άρθρου 82 του ν.4172/13 καταργούνται.
ΝΟΜΟΣ 4186/13 (ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ)
Τονίζουμε για μια ακόμα φορά την πλήρη αντίθεσή μας, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών φορέων της χώρας, στο νόμο 4186/13 και στη μετατροπή του Λυκείου σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και με τη δεσποτεία των τεστ και των τυπικών κριτηρίων  στην εξεταστική διαδικασία. Αυτά τα μέτρα αποτελούν το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και τελικά τη δημιουργία σχολείων διαφορετικών επιπέδων και ταχυτήτων.
Είχαμε ήδη προειδοποιήσει ότι η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων αυτού του νόμου θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου, όπως:
·          αύξηση της μαθητικής διαρροής και βίαιη εξώθηση των μαθητών και μαθητριών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και στην απλήρωτη  και εκμεταλλευτική μαθητεία,
·         ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου,
·         μεταβολή του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων, 
·         αποκλειστικό προσανατολισμό της λειτουργίας του σχολείου στις εξετάσεις με μοναδικό στόχο την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, 
·         ενίσχυση της προσφυγής στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.
Δυστυχώς, η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν άκουσε τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς στο αίτημά μας να μην υλοποιηθεί, έστω, για τη περσινή χρονιά η «Τράπεζα Θεμάτων». Μαζί με το νέο αυστηρότερο σύστημα προαγωγής, τα αποτελέσματα των εξετάσεων της περσινής Α΄ Λυκείου ήταν δραματικά για την πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος (μεγάλη αύξηση του αριθμού των μετεξεταστέων, αλλά και των μαθητών που τελικά απορρίφθηκαν). Ζητάμε να μην ισχύει το νέο σύστημα για την προαγωγή των μαθητών από την Α΄ στη Β΄ τάξη του Λυκείου τη φετινή χρονιά.
Τέλος, ζητάμε την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4186/13 και ιδιαίτερα της μετατροπής του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο, της θεσμοθέτησης της μεταγυμνασιακής κατάρτισης και της μαθητείας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
Είναι γεγονός ότι ο κλάδος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επλήγη από τις αλλεπάλληλες περικοπές που επέβαλαν τα μνημόνια και υλοποίησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Συγκεκριμένα η απώλεια εισοδήματος των εκπαιδευτικών σε αρκετές περιπτώσεις αγγίζει και το 45%. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι εκπαιδευτικοί ήταν οι χειρότερα αμειβόμενοι υπάλληλοι επί δεκαετίες, οι συγκεκριμένες περικοπές οδήγησαν τον κλάδο σε τραγική κατάσταση. Ιδιαίτερα τραγική είναι η οικονομική κατάσταση των νέων συναδέλφων μας, που καλούνται μάλιστα να παραμένουν μακριά από τον τόπο κατοικία τους.
Επισημαίνουμε δε ότι με το απαράδεκτο «ενιαίο» μισθολόγιο επιφυλάχτηκε στους εκπαιδευτικούς ακόμα δυσμενέστερη μεταχείριση, αφού καταργήθηκε και το Επίδομα Εξωδιδακτικής Απασχόλησης, με την λογική της κατάργησης δήθεν όλων των επιδομάτων, ενώ στην πραγματικότητα όλοι γνώριζαν ότι επρόκειτο για την αμοιβή της απογευματινής υπερωριακής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, την διόρθωση των γραπτών και την διδακτική προετοιμασία για την επόμενη μέρα.
·                     Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών τώρα και ειδικά των νεότερων. Κατάργηση του ν. 4024/11.
·                     Ως πρώτο βήμα, με την κατάργηση της σύνδεσης της βαθμολογικής-μισθολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, να ξεπαγώσει η ωρίμανση στους υφιστάμενους βαθμούς και να γίνει επανακατάταξη ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας.
·                     Αναπλήρωση των απωλειών που είχαν οι εκπαιδευτικοί από τις μνημονιακές πολιτικές (μισθοί, συντάξεις, εφάπαξ) με τελικό στόχο τα επίπεδα του 2009.
·                     Άμεση επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού στα πριν του 2009 επίπεδα.
·                     Καμιά μείωση συντάξεων (κύριων, επικουρικών, εφάπαξ).
·                     Καθιέρωση συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
·                     Να εξοφληθούν άμεσα όλες οι οικονομικές υποχρεώσεις του Υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς από τα προηγούμενα χρόνια. Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελούν οι Σχεδιαστές της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι επί σειρά ετών και εμπαίζονταν από τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του Υπ. Παιδείας.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΊΩΝ
Η αξιολόγηση που έχει ψηφιστεί έχει στόχο να βαθύνει την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αποτελεί βασικό μοχλό για την εκδίωξη των μαθητών που προέρχονται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, από τις δομές της εκπαίδευσης και την εξώθησή τους στην κατάρτιση και την απλήρωτη μαθητεία.
Είναι εργαλείο για τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και τελικά τις απολύσεις.
Το ΠΔ 152/13 για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» βασίζεται στο ν. 4024/11, με τον οποίο συνδέεται η μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.
Με το ΠΔ 152/13 και την αυστηροποίηση του πειθαρχικού δίκαιου (ν.4057/12 και 4093/12), οι ευθύνες για τα προβλήματα και τις στρεβλώσεις του σχολείου μεταφέρονται στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Οι εργασιακές σχέσεις διαλύονται. Τα μονοπρόσωπα όργανα αξιολόγησης επαναφέρουν τη λογική του επιθεωρητισμού στην εκπαίδευση και οδηγούν στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Ο ανταγωνισμός και η μετατροπή των διαπροσωπικών σχέσεων μέσα στο σχολείο σε «ζούγκλα» θα είναι το επακόλουθο αυτής της πολιτικής, η οποία βεβαίως δεν μπορεί παρά να εκφραστεί και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ουσιαστική στόχευση του ΠΔ και του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης είναι ο έλεγχος, η τιμωρία των εκπαιδευτικών και τελικά η προώθηση των απολύσεων.
Η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση των σχολείων συνδέεται με την εξωτερική αξιολόγησή τους, τις επιδόσεις των μαθητών, αλλά και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Όπως αναφέρεται στην έκθεση του ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η οποία παραγγέλθηκε το 2011 από το Υπουργείο Παιδείας και είναι η βάση για τις αλλαγές που υλοποιούνται, «η αυτοαξιολόγηση πρέπει να οργανωθεί με τρόπο ώστε να είναι συγκρίσιμη μεταξύ σχολικών μονάδων και ώστε να μπορεί να επικυρώνεται και να συμπληρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση» (σελ. 67). Ήδη με το νομοθετικό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί (ν.4024/11 για το μισθολόγιο -βαθμολόγιο, ν.4142/13 για την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση», ΠΔ 152/13 για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», ν.3848/10, ν.3679/10) όλες οι πλευρές της αξιολόγησης (όπως η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η αυτοαξιολόγηση και η εξωτερική αξιολόγηση σχολείων) έχουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ συνδεθεί μεταξύ τους.
Έχουμε με σαφήνεια διατυπώσει  την θέση μας πως το νομοθετικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί συνολικά από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν είναι αποδεκτό σε καμία περίπτωση από τους εκπαιδευτικούς και τις ομοσπονδίες τους.
            Επίσης, η μέχρι σήμερα ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική όχι μόνο δεν οδηγεί στη βελτίωση του δημόσιου σχολείου, αλλά αντίθετα οδηγεί στη διάλυσή του. Δραματική και συνεχής μείωση δαπανών, συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών,   κατάργηση βιβλιοθηκών, κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ, μεγάλη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών, εκατοντάδες κενά στα σχολεία ακόμα και στο μέσον της χρονιάς  κ.λπ. Όχι μόνο δεν στηρίζεται ο εκπαιδευτικός, αλλά οδηγείται στην εξαθλίωση, την εργασιακή ανασφάλεια και τη χειραγώγηση.
Ζητάμε:
-                      να παγώσουν άμεσα όλες οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων,
-                      κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων (που αναφέρθηκε παραπάνω),
-                      ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη και την κατάργηση του ν.4024/11, που τις συνδέει με την αξιολόγηση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
            Τα επείγοντα αιτήματά μας είναι τα παρακάτω:
·                     Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου.
·                     Ανώτερο όριο 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
·                     Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολείων για την ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων τους, τη βελτίωση της λειτουργίας τους, για τη σίτιση, ασφάλιση – υγεία των μαθητών μας.
·                     Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί βασικό όργανο διοίκησης. Κατάργηση καθηκοντολογίου.
·                     Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, με ταυτόχρονη απαλλαγή από διδακτικά καθήκοντα.
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Τα τελευταία πέντε χρόνια ο αριθμός των εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση μειώθηκε δραματικά (28.500 εκπαιδευτικοί λιγότεροι από το 2010 δηλ. το 27,3 % του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών).
Από την άλλη μεριά οι διορισμοί ουσιαστικά έχουν μηδενιστεί. Τα κενά στα  σχολεία δεν μπορούν να καλυφθούν. Ακόμα και σήμερα υφίστανται.
Το ωράριο των καθηγητών αυξήθηκε κατά 2 ώρες από το 2013, αυξάνοντας τον εργασιακό φόρτο των εκπαιδευτικών και επιδεινώνοντας την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ζητάμε:
·                     Να καλυφθούν άμεσα όλα τα υπάρχοντα κενά των σχολείων.
·                     Να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Άμεσος  διορισμός όσων είναι διοριστέοι από το 2008 (ΑΣΕΠ) και οι υπόλοιποι από τους πίνακες προϋπηρεσίας αναπληρωτών, να αναγνωριστεί ολόκληρη η προϋπηρεσία αναπληρωτών-ωρομισθίων από το 2010, να καταργηθούν οι αντίστοιχες διατάξεις του ν.3848/10. Για το απαιτούμενο εκπαιδευτικό – διδακτικό προσωπικό, ασφαλές ελάχιστο κριτήριο είναι ο αριθμός των αναπληρωτών (κάθε είδους) που απαιτήθηκε για να λειτουργήσουν φέτος οι σχολικές μονάδες καθώς και ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων της χρονιάς. Με βάση αυτό  πρέπει να προβλεφθούν οι απαραίτητες πιστώσεις για τη νέα σχολική χρονιά.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
·                     Διασφάλιση των οργανικών θέσεων που απειλούνται από την αύξηση του διδακτικού ωραρίου.  Επαναφορά του ωραρίου στην προηγούμενη κατάσταση. Κατάργηση του νόμου 4152/13.
·                     Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. Αναγνώριση ολόκληρη της προϋπηρεσίας αναπληρωτών (2010-12).
·                     Άμεση κατάργηση των νόμων για το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο (ν. 4093/12 και 4057/12). Σε κάθε περίπτωση ζητούμε να καταργηθούν άμεσα, η διάταξη που θέτει τον εκπαιδευτικό σε αργία με την απλή παραπομπή του στο πειθαρχικό συμβούλιο, για το σύνολο των πειθαρχικών αδικημάτων που προβλέπονται και  η διάταξη που ορίζει ως αδίκημα την «αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας».
·                     Σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης.
·                     Να γίνονται μόνο εθελοντικές μετατάξεις και μεταθέσεις. Να δημοσιοποιηθούν επιτέλους τα μόρια των υποχρεωτικών μετατάξεων που έγιναν το 2013.