Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2015

Προσλήψεις αναπληρωτών

Από Δευτέρα 5 Οκτώβρη θα πρέπει να γίνει η Β΄φάση προσλήψεων αναπληρωτών Δ.Ε και να προχωρήσουν οι πρώτες προσλήψεις στα Μουσικά Σχολεία και την Ειδική Αγωγή. Μετά τις 908 πρώτες προσλήψεις έχουν απομείνει 236 πιστώσεις για τη Γενική Εκπαίδευση και 119 για την Ειδική από τον Τακτικό Προϋπολογισμό. Οι πιστώσεις αυτές μαζί με τις πιστώσεις του ΠΔΕ και του ΕΣΠΑ θα πρέπει να αξιοποιηθούν άμεσα για να καλυφθούν τα κενά στις δομές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2015

Για το Σεπτέμβρη που μας αποχαιρετά....

Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  210-5910896                                                  

Αιγάλεω 29-9-2015


Να λειτουργήσουν κανονικά ΟΛΑ τα σχολεία!

Όλοι στο Υπουργείο Παιδείας
την Πέμπτη 1 Οκτώβρη 2015 στις 1:30 μ.μ.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
   Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής στη συνεδρίαση της 29ης Σεπτέμβρη αποφάσισε τη συμμετοχή του σωματείου μας στη μεγάλη κινητοποίηση την Πέμπτη 1 Οκτώβρη στις 1:30 μ.μ. στο Υπουργείο Παιδείας.

Απαιτούμε:
·        Να ανοίξουν τώρα όλα τα σχολεία Ειδικής Εκπαίδευσης!
·        Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά με μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών! Καμία διδακτική ώρα χαμένη!
·        Λειτουργία τμημάτων με όχι πάνω από 25 μαθητές στη Γενική Παιδεία, 20 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια!

ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 1 ΟΚΤΩΒΡΗ ΚΑΙ ΩΡΑ 13:30

( Για τη Διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων το ΔΣ κηρύσσει 2ωρη στάση εργασίας για τις δυο τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου)

                   Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ



Ο Πρόεδρος


Νεκτάριος Κορδής



Η Γεν. Γραμματέας


Κατερίνα Νομίδη


Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2015

Kαλή ξεκούραση και ευχάριστο ΣΚ σε όλους τους φίλους και τις φίλες!
https://www.youtube.com/watch?v=inVDPs2CqNg

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2015

Eνημέρωση για τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Προσλήψεις αναπληρωτών 2015-2016
Οι οριστικοί πίνακες αναπληρωτών ΔΕ θα ανακοινωθούν αύριο 25 Σεπτέμβρη. Τα Κενά είναι 3531 πλήρους και 305 μειωμένου ωραρίου. Εξ αυτών υπάρχουν 1966 κενά πλήρους και 55 κενά μειωμένου στις ειδικότητες ΠΕ02,ΠΕ03 και ΠΕ04 συνολικά. Τα κενά των Μουσικών είναι περίπου 920. Για την Ειδική Αγωγή ακριβή στοιχεία δεν υπάρχουν. Συνεπώς με τα δεδομένα αυτά η Α΄ Φάση προσλήψεων θα γίνει τη Δευτέρα 28 Σεπτέμβρη.
Νεκτάριος Κορδής

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2015

Προσλήψεις αναπληρωτών 2015-2016

Προσλήψεις αναπληρωτών 2015-2016
Με κάποια πρώτα στοιχεία υπάρχουν περίπου 3600 κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  και τουλάχιστον 1000 κενά Μουσικών ειδικοτήτων. Για την ειδική Αγωγή δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία. Με κάποιους πρόχειρους υπολογισμούς τα κενά πρέπει να είναι πάνω από 2000.Για οτιδήποτε νεώτερο θα υπάρξει ενημέρωση.
Νεκτάριος Κορδής

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2015

KYΣΔΕ

Προσλήψεις αναπληρωτών 2015-2016

Σχετικά με τις πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ σας ενημερώνω για τα ακόλουθα:

Στο Πρόγραμμα υποστηρικτών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΔΕΑΥ-ΚΕΔΔΥ)  θα γίνουν 353 προσλήψεις σε δύο φάσεις με την πρώτη να γίνεται τον Οκτώβρη .

Στο Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών  με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα γίνουν  1023 προσλήψεις στη Δευτεροβάθμια (819 σε Α΄ Φάση) , 320 προσλήψεις ΕΒΠ και 746 προσλήψεις ΕΕΠ συνολικά.

Για το Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα γίνουν  510 προσλήψεις ΕΒΠ και 60 προσλήψεις ΕΕΠ.

Για την Υλοποίηση Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα γίνουν  514 προσλήψεις στη Δευτεροβάθμια (260 σε Α΄ Φάση) , 96 προσλήψεις ΕΒΠ και 59 ΕΕΠ συνολικά σε τρεις φάσεις  με πρώτη το Σεπτέμβρη.

Συνολικά κατά την Α΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών αναμένεται να καλυφθούν συνολικά  5800 πιστώσεις μέσω ΕΣΠΑ. Οι διαθέσιμες πιστώσεις είναι συνολικά 11000, ενώ υπάρχουν και 1000 πιστώσεις για ενισχυτική διδασκαλία.

Από τις διαθέσιμες 3000 πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού περίπου 1300 θα κατανεμηθούν στη Δευτεροβάθμια ενώ υπάρχουν και 55000 ώρες για ωρομίσθιους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για την κατανομή των πιστώσεων ανά ειδικότητα, δεν υπάρχει ακριβής εικόνα. Στην Α΄ φάση (24-25 Σεπτέμβρη) δεν θα υπάρχουν προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, αφού δεν έχουν βγει οι προσωρινοί πίνακες.

Νεκτάριος Κορδής
Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ



Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2015

Ενημέρωση για τα Κενά εκπαιδευτικών

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Τα κενά και τα πλεονάσματα που ανακοίνωσα σήμερα αφορούν τη Β΄φάση αποσπάσεων και όχι τις προσλήψεις αναπληρωτών. Προέρχονται από το my school το οποίο παρουσιάζει προβλήματα σε αρκετές περιπτώσεις. Τα κενά για τις προσλήψεις αναπληρωτών θα επικαιροποιηθούν στις αρχές της εβδομάδας. Στη συνέχεια θα γίνουν οι πρώτες προσλήψεις.
Νεκτάριος Κορδής
Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ Δ.Ε

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ Δ.Ε

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ Δ.Ε

ΚΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ Β΄ ΦΑΣΗΣ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΚΥΣΔΕ



Ενημερωτικό του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ
          Νεκτάριου Κορδή
εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Θέμα: Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 17/9/2015

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

    Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ που έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:
1.      Έγινε δεκτή 1 ανάκληση απόσπασης σε Καλλιτεχνικά Σχολεία.
2.      Απορρίφθηκαν 7 ενστάσεις επί των αποσπάσεων σε Μουσικά Σχολεία. Για το ίδιο θέμα έγιναν 7 συμπληρωματικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών ΠΕ16/ΤΕ16 σε Μουσικά Σχολεία.
3.      Έγινε δεκτή 1 ανάκληση απόσπασης. Παράλληλα ικανοποιήθηκε 1 ένσταση επί των αποσπάσεων, ενώ απορρίφθηκε άλλη 1.
4.      Ικανοποιήθηκαν 7 αιτήσεις για ένταξη σε ειδική κατηγορία αποσπάσεων ενώ απορρίφθηκαν 4 αιτήσεις.
5.      Έγιναν δεκτές 2 αιτήσεις για ανάκληση παραίτησης εκπαιδευτικών. Για το ίδιο θέμα έγιναν δεκτές 7 αιτήσεις παραίτησης.
6.      Σχετικά με τη Β΄ φάση αποσπάσεων ικανοποιήθηκαν 367 αιτήσεις. Είχαμε ένα ποσοστό ικανοποίησης πάνω από 55% συγκριτικά με τις αιτήσεις επανεξέτασης. Με βάση και τις αποσπάσεις της Α΄ Φάσης, ικανοποιήθηκαν συνολικά πάνω από 3000 αιτήσεις. Παρόλα αυτά εξακολουθούν να υπάρχουν εκπαιδευτικοί με εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα που αιτούνται απόσπασης. Οι περιπτώσεις αυτές θα επιδιώξουμε να συζητηθούν στην επόμενη συνεδρίαση.
7.      Η Α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με τα σημερινά δεδομένα, θα γίνει στις 24-25 Σεπτεμβρίου. Για την καλύτερη ενημέρωση των εκπαιδευτικών σας παραθέτουμε τα κενά επί των οποίων έγιναν οι αποσπάσεις της Β΄ Φάσης.
Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς
Αθήνα 18/9/2015  



Νεκτάριος Κορδής,
αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6977513534,
ηλ. δ/νση:  nekordis@yahoo.gr



  Άκης Λουκάς   
  αιρετό αναπλ. μέλος του ΚΥΣΔΕ   
 ( τηλ.:6974320189, 
 ηλ.δ/νση: loukasevangelos@gmail.com



                     εκλεγμένων  με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων



Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2015

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ - ΔΥΝΑΜΗ ΖΩΗΣ

Εγκαίρως ξεκίνησε η μεταφορά των μαθητών με κάλυψη του 91% των αναγκών
Συνεχίζουμε…
Φέτος, για πρώτη φορά, ξεκίνησε εγκαίρως η μεταφορά σχεδόν του συνόλου των μαθητών της Περιφέρειας Αττικής από και προς τα σχολεία τους.
Συγκεκριμένα,  13.900 μαθητές όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων έχουν ήδη στη διάθεση τους τα, μισθωμένα από την Περιφέρεια Αττικής, μεταφορικά μέσα. Σε αυτούς, εντός των ερχόμενων ημερών θα προστεθούν δρομολόγια για επιπλέον 3.200 μαθητές – με βάση τη σχετική ΠΝΠ της 10ης Σεπτεμβρίου 2015.
Συνολικά 17.100 μαθητές μετακινούνται προς και από τα σχολεία τους, με μισθωμένα μεταφορικά μέσα από την Περιφέρεια. Καλύπτεται δηλαδή το 91% των αναγκών.
Ανά Περιφερειακή Ενότητα οι 13.900 μαθητές κατανέμονται ως εξής: Ανατολική Αττική: 7.470, Δυτική Αττική 2.370, Π.Ε. Πειραιά: 850, Π.Ε. Νήσων: 650, Κεντρικός Τομέας: 490, Νότιος Τομέας: 650, Δυτικός Τομέας: 760, Βόρειος Τομέας 660.
Η κάλυψη αυτή επιτεύχθηκε χάρη στον έγκαιρο προγραμματισμό και την προετοιμασία που ξεκίνησαν ήδη από το Φεβρουάριο του 2015, καθώς και στη συντονισμένη προσπάθεια της Περιφέρειας Αττικής με τη σχολική κοινότητα.
Να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά οι διαδικασίες έλαβαν χώρα με Διεθνείς Ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, γεγονός που διασφαλίζει τη διαφάνεια και την αξιοπιστία των διαδικασιών. Έτσι κάθε πολίτης μπορεί να λάβει γνώση και να ελέγξει όλες τις αποφάσεις και όλα τα έγγραφα σε όλα τα στάδια της διαδικασίας.
Επίσης, φέτος, για πρώτη φορά έχουν εγκαίρως εξοφληθεί για το σύνολο του μεταφορικού έργου της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, σε αντίθεση με ό,τι γινόταν μέχρι σήμερα που οι πληρωμές πραγματοποιούνταν με έναν χρόνο καθυστέρηση.
Η Περιφέρεια Αττικής όμως συνεχίζει να εργάζεται μεθοδικά, προκειμένου, το συντομότερο δυνατόν, να γίνει δυνατή η ασφαλής μεταφορά και των υπολοίπων μαθητών, με μισθωμένα από την Περιφέρεια μεταφορικά μέσα στα σχολεία τους.

Γιατί έστω κι αν ένας μαθητής της Περιφέρειας Αττικής δεν μεταφέρεται από και προς το σχολείο του, πιστεύουμε ότι έχουμε ακόμη πολλά να κάνουμε. 

Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ


ΟΛΜΕ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
To ΔΣ. της ΟΛΜΕ, με αφορμή το σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει αναπληρώτρια καθηγήτρια η οποία βρίσκεται ήδη σε αναρρωτική άδεια αντιμετωπίζοντας σοβαρές δυσκολίες και προβλήματα, θεωρεί ότι η συγκεκριμένη περίπτωση εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σύνολο ανάλογων περιστατικών, με κοινό χαρακτηριστικό  την αδυναμία του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου να τα καλύψει επαρκώς. Συνεπώς ,εκτιμά, ότι είναι αναγκαία η συνολική αναθεώρηση του τρόπου αντιμετώπισης όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα . Για το λόγο αυτό ζητά:
1.      Την εξίσωση των συναδέλφων αναπληρωτών και ωρομισθίων με τους μόνιμους σε ό,τι αφορά τις αναρρωτικές άδειες, ώστε να παρέχεται ο ίδιος αριθμός αναρρωτικών αδειών.
2.      Τη δυνατότητα άσκησης αποκλειστικά διοικητικού έργου σε σχολικές μονάδες ή/και σε άλλες δομές της εκπαίδευσης, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, κατά τη διάρκεια της αποθεραπείας τους.
3.      Την άμεση  συμπλήρωση του άρθρου 13 του ΠΔ 50/96, όπως έχει συμπληρωθεί από τα άρθρα 17 του ν. 3402/2005 και 1 του ν. 3194/2003, και της απόφασης 19 της 217ης ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (18-09-2008), ώστε να συμπεριληφθούν πολλές άλλες σοβαρές  ασθένειες που εντάσσουν τους εκπαιδευτικούς σε ειδικές κατηγορίες μετάθεσης.

4.      Τη μείωση ωραρίου λόγω προβλημάτων υγείας και σε εκπαιδευτικούς, όπως ισχύει και για τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (παρ. 8 άρθρου 30 του ν. 3731/2008 και  αρ. 8 του ν. 2880/2001, όπως αναφέρονται  στη  ΔΙΑΔΠ/Φ. Β.3/11-2-2013). Επισημαίνεται ιδιαίτερα, ότι σύμφωνα με την  υπ’ αριθ. 268/2012 Γνωμοδότηση του ΣΤ΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η μείωση ωραρίου για λόγους υγείας  δεν εξαιρεί τους εκπαιδευτικούς αλλά αντίθετα με σαφήνεια τους εντάσσει όπως ρητά αναφέρει : « επομένως, η κατά τα ανωτέρω διευκόλυνση του μειωμένου κατά μία (1) ώρα  την ημέρα ωραρίου εργασίας συνιστά αυτοτελές δικαίωμα των υπαλλήλων που καλύπτουν τις νόμιμες προϋποθέσεις, το οποίο δεν απονέμεται μόνο σε όσους από αυτούς εργάζονται με το γενικώς ισχύον ωράριο εργασίας, καθόσον τέτοιος περιορισμός δεν τάσσεται ρητά στο νόμο, αλλά, σωρευτικά και σε όσους ήδη απολαμβάνουν ειδικού ωραρίου, το οποίο θεσπίζεται από άλλες διατάξεις που ρυθμίζουν τις εργασιακές τους συνθήκες» και κάθε άλλη απόπειρα ερμηνείας της ευθέως την καταστρατηγεί .

ΟΛΜΕ

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
www.olme.gr
Fax: 210 33 11 338
email: olme@otenet.gr                                                            Aθήνα, 15/9/15
                                                                                                Α.Π.: 10                     
                                                                                                ΠΡΟΣ:
                                                                                                την Υπ. Παιδείας
                                                                                                κα Αγγ. Ευφρ. Κιάου-Δημάκου

ΘΕΜΑ: Επείγοντα προβλήματα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Σας στέλνουμε υπόμνημα για ορισμένα επείγοντα προβλήματα που απασχολούν την  Τεχνική  Επαγγελματική  Εκπαίδευση καθώς και τα αντίστοιχα μέτρα  που προτείνουμε για την άμεση επίλυσή τους:
Α)  Θεωρούμε αναγκαίο για φέτος και επειδή οι τομείς και οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα επαναλειτουργούν μετά από δύο χρόνια, να ληφθεί πρόνοια ώστε να λειτουργήσουν τα νέα αυτά τμήματα στη Β΄ τάξη με λιγότερους μαθητές ανά τμήμα από όσους προβλέπεται  στις διατάξεις για την λειτουργία των ΕΠΑΛ, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να ξεκινήσουν αυτές οι ειδικότητες. Κατ’ επέκταση προτείνεται για προφανείς λόγους να ισχύσει το ίδιο και για όλες τις άλλες ειδικότητες των ΕΠΑΛ.
Β)  Επισημαίνουμε την ανάγκη να διατεθούν στις σχολικές μονάδες της Τ.Ε.Ε. αμέσως όλα τα βιβλία ειδικότητας και να ληφθεί ειδική μέριμνα για την εκτύπωση και διανομή βιβλίων που θα διδαχτούν στις ειδικότητες που επαναλειτουργούν στα ΕΠΑΛ μετά την επιστροφή των καθηγητών που ήταν σε διαθεσιμότητα – γιατί τα τελευταία δύο χρόνια αυτά τα βιβλία δεν εκτυπώνονταν.
Γ)Σχετικά με το νέο κανονισμό (Υ.Α. με Αρ. Πρωτ. 95978/Δ4/17-06-2015) των ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ (ΕΚ):
στο Άρθρο 12,  σε όσα διαλαμβάνονται σχετικά με στον χαρακτηρισμό των εργαστηρίων κατεύθυνσης του Μηχανολογικού Τομέα δεν περιλαμβάνεται το εργαστήριο των Εργαλειομηχανών από τα πιο βασικά εργαστήρια του μηχανολογικού τομέα, με βαρύ και εξειδικευμένο εξοπλισμό, που απαιτεί και ανάλογη αντιμετώπιση.
Προτείνουμε να συμπεριληφθεί μαζί με τα υπόλοιπα.

Δ) Τέλος, θεωρούμε αναγκαίο να εξασφαλιστεί στους αποφοίτους των  ΕΠΑΛ η δυνατότητα πρόσβασης και στα ΑΕΙ, η οποία μετατέθηκε -και με ασαφή τρόπο-  σε μεταγενέστερο έτος απ’ αυτό που ο μαθητής έλαβε το απολυτήριό του, με το νόμο 4310/2014 . 

ΣΥΡΙΖΑ- ΕΡΓΑΣΙΑ - ΑΣΦΑΛΙΣΗ

Προστασία της εργασίας και ενίσχυση της απασχόλησης

 Τα εργασιακά δικαιώματα βρέθηκαν στο επίκεντρο των μνημονιακών πολιτικών των τελευταίων ετών καθώς η διάλυση των εργασιακών σχέσεων συνιστά τον πυρήνα του ακραίου νεοφιλελεύθερου πειράματος που εφαρμόστηκε κατά τρόπο βίαιο σε βάρος του λαού μας.

Σε απόλυτη αντίθεση με το νεοφιλελεύθερο δόγμα, στο στρατηγικό όραμα του ΣΥΡΙΖΑ, η εγγύηση της αυτοδύναμης προστασίας των εργαζομένων σε συνδυασμό με την θεσμική αναβάθμιση των όρων εργασίας συνιστούν τους βασικούς παράγοντες της αυξημένης παραγωγικότητας και ενίσχυσης της οικονομίας.

Ο συμβιβασμός και οι προοπτικές που διανοίγονται

Η άμεση αποκατάσταση των εργασιακών δικαιωμάτων  που καταργήθηκαν τα τελευταία χρόνια βρέθηκε στο επίκεντρο μιας μάχης που δεν κατορθώσαμε να κερδίσουμε το σύντομο διάστημα της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Διαπραγματευτήκαμε όμως σκληρά και πετύχαμε η νέα συμφωνία όχι μόνο να μην περιλαμβάνει μέτρα απορρύθμισης της εργασίας αλλά να περιέχει σαφή αναφορά για τη δημιουργία  θεσμικού πλαισίου για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις  που στην ουσία είχε καταργηθεί τα προηγούμενα χρόνια.


Η πρώτη κυβέρνηση της Αριστεράς πέτυχε:


ü  Την ανάσχεση της γενικευμένης απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων.
ü  Την προστασία των θεσμικών όρων της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για όλο το 2015.
ü  Την κατάργηση του αντιδημοκρατικού θεσμού της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών
ü  Την αναβάθμιση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των ελέγχων, ώστε να περιοριστεί η μαύρη εργασία και η τρομοκρατία στους χώρους δουλειάς.
ü  Την ακύρωση των απολύσεων στον δημόσιο τομέα και την επαναπρόσληψη των αδίκως απολυθέντων.
ü  Την ακύρωση των ομαδικών απολύσεων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
ü  Την εφ’ άπαξ επιδότηση ανέργων, απολυμένων εργαζομένων μέσω των σχετικών πιστώσεων του ΟΑΕΔ.
ü  Τον τερματισμό της  κατασπατάλησης των χρημάτων από τα προγράμματα κατάρτισης και την αύξηση του ποσοστού που πηγαίνει στους άνεργους  από 25-40% σε 60-75%.
Προγραμματικές δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ

·         Προωθούμε νέο νομοθετικό πλαίσιο για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, το συνδικαλιστικό νόμο και την προστασία των εργαζομένων από τις ομαδικές απολύσεις, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Μοντέλου και τη συνδρομή της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 

·         Φέρνουμε άμεσα προς ψήφιση τον αναθεωρημένο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης.

·         Υιοθετούμε νέο νομοθετικό πλαίσιο που επαναρρυθμίζει το πεδίο των συλλογικών διαπραγματεύσεων ώστε  μέσω αυτών να αποκατασταθούν εργασιακά δικαιώματα και να υπάρξει αύξηση του κατώτατου μισθού. 

·         Συνεχίζουμε την αναβάθμιση του ΣΕΠΕ με πρωτοβουλίες άμεσης ενίσχυσης σε προσωπικό, αναδιοργάνωση υπηρεσιών και νομοθετικές παρεμβάσεις για  καλύτερη λειτουργία του Σώματος.

·         Διασφαλίζουμε την αποτελεσματική δικαστική και εξωδικαστική προστασία των μισθωτών και την επιτάχυνση διαδικασιών επίλυσης των εργατικών υποθέσεων με  θεσμικές παρεμβάσεις.
Βιώσιμη και αξιοπρεπής Κοινωνική Ασφάλιση
Η διεκδίκηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι  ένα δημόσιο και καθολικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης με αναδιανεμητικό χαρακτήρα και δεν περιορίζεται στις εγγυήσεις για την επαρκή χρηματοδότηση. Η μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού αποτελεί τμήμα μιας συνολικότερης προσπάθειας ενίσχυσης του κράτους πρόνοιας, των κοινωνικών δομών, καταπολέμησης των κοινωνικών ανισοτήτων και εξάλειψη της φτώχειας.

Ο συμβιβασμός και οι προοπτικές που διανοίγονται
Στην διαπραγμάτευση πετύχαμε να μας δοθεί η δυνατότητα να διαμορφώσουμε μια δική μας εναλλακτική πρόταση μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού σε αντικατάσταση των μνημονιακών μέτρων που προβλέπουν εφαρμογή της αντιασφαλιστικής νομοθεσίας ΠΑΣΟΚ-Νέας Δημοκρατίας του 2010 και 2012
Γι αυτό τον λόγο συγκροτήθηκε ήδη στο υπουργείο Εργασίας μια ειδική επιτροπή με αντικείμενο την υποβολή εναλλακτικών προτάσεων στην κατεύθυνση αυτή. Οι προτάσεις αυτές θα  τεθούν σε ευρύτατη διαβούλευση και θα αποτελέσουν τη βάση ενός εθνικού σχεδίου για ένα δίκαιο και βιώσιμο συνταξιοδοτικό σύστημα με την εφαρμογή του οποίου θα αντικατασταθούν οι επώδυνες πλευρές της συμφωνίας . 

Η πρώτη κυβέρνηση της Αριστεράς πέτυχε:
ü  Με τη ρύθμιση των 100 δόσεων στα ασφαλιστικά ταμεία δόθηκε καθοριστική «ανάσα» στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στους αυτοαπασχολούμενους και στα ασφαλιστικά ταμεία και απεγκλωβίστηκαν  χιλιάδες ασφαλισμένοι  που λόγω των οφειλών τους δεν μπορούσαν να βγουν σε σύνταξη.
ü  Αποποινικοποίηση των οφειλών των αυτοαπασχολουμένων προς τα ασφαλιστικά ταμεία και μείωση των ασφαλιστικών τους εισφορών με τη θεσμοθέτηση της δυνατότητας να επιλέγουν ως τρεις χαμηλότερες ασφαλιστικές κλάσεις
ü  Διατήρηση των ίδιων εισοδηματικών κριτηρίων για χορήγηση ΕΚΑΣ  για το 2015, και αντιστάθμιση των σταδιακών μειώσεων (μέχρι το 2019)  με σαφή αναφορά μέσα στη συμφωνία για υιοθέτηση παράλληλων μέτρων στήριξης.
ü  Κατάργηση χαριστικών νομοθετικών ρυθμίσεων για μεγαλοοφειλέτες
ü   Απλοποίηση της λειτουργίας των ΚΕΠΑ με την καθιέρωση νέου, βελτιωμένου συστήματος παροχής και παρακολούθησης των αναπηρικών συντάξεων.
ü  Παράταση συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας καθώς και χορήγηση προνοιακού επιδόματος και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε περιπτώσεις λήξης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και εφόσον εκκρεμεί  στα ΚΕΠΑ ιατρική κρίση, χωρίς υπαιτιότητα των ασφαλισμένων.
Προγραμματικές δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ
·         Καθιέρωση ενός νέου κοινωνικά δίκαιου ασφαλιστικού συστήματος με καλύτερη ισορροπία μεταξύ των γενεών και εξασφάλιση όλων των συνταξιούχων από τον κίνδυνο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού.
·         Σύνδεση ασφαλιστικών εισφορών με εισοδηματικά κριτήρια για τους αυτοαπασχολούμενους με κατεύθυνση την επιβάρυνση των υψηλών εισοδημάτων  και τη μείωση εισφορών για όσους έχουν χαμηλά εισοδήματα
·         Καταπολέμηση της “μαυρης” εργασίας με τη δημιουργία εθνικού σχεδίου για τη συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος  της ανασφάλιστης  και υπο- ασφαλισμένης εργασίας. Στήριξη, στελέχωση και ενίσχυση των  ελεγκτικών μηχανισμών και    βελτίωση της αποτελεσματικότητας των ελέγχων με νομοθετικές παρεμβάσεις, χρήση των πληροφοριακών συστημάτων του υπουργείου εργασίας και ενεργή  συμμετοχή  συνδικαλιστικών οργανώσεων και εργαζομένων.
·         Πλήρης ηλεκτρονική διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων των ασφαλιστικών ταμείων και διασύνδεσή τους με τα ΚΕΠ προκειμένου να επιτευχθεί η ταχύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.
·         Δυνατότητα συμψηφισμού απαιτήσεων μεταξύ ασφαλισμένων και Δημοσίου ώστε να διευκολύνεται η εκπλήρωση των ασφαλιστικών τους υποχρεώσεων.
·         Διεύρυνση των κοινωνικών παροχών προς τους συνταξιούχους (δωρεάν διανομή ετήσιων καρτών μετακίνησης στα ΜΜΜ με εισοδηματικά κριτήρια, διεύρυνση των κοινωνικών τιμολογίων της ΔΕΗ κλπ).




Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου 2015

Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΣΥΡΙΖΑ







Τα διλήμματα για το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο
είναι σκληρά και δεν σηκώνουν αυταπάτες.


Σε ποιους θα εμπιστευτούμε το μέλλον του Δημόσιου σχολείου;

Ø Σε αυτούς που εν μια νυκτί κατάργησαν κλάδους και ειδικότητες των ΕΠΑΛ για να τους παραδώσουν βορά στην ιδιωτική εκπαίδευση;
Ø Σε αυτούς που έθεσαν σε διαθεσιμότητα–απόλυση 2500 εκπαιδευτικούς;
Ø Ή σε εκείνους που αφουγκράστηκαν το κίνημα των εκπαιδευτικών, ανασύστησαν τους καταργημένους κλάδους και ειδικότητες και επαναπροσέλαβαν τους απολυμένους εκπαιδευτικούς;
Ø Σε αυτούς που μέχρι το 2014 είχαν απλώσει το φόβο και την τρομοκρατία σε όλα τα σχολεία της χώρας μας, ή σε εκείνους που από τις αρχές του 2015 επανέφεραν τη Δημοκρατία και την παιδαγωγική Ελευθερία στα Δημόσια σχολεία που είναι το οξυγόνο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των εκπαιδευτικών;


ΞΕΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ


ΓΙΑΤΙ  ΜΟΝΟ  ΕΤΣΙ  ΜΠΟΡΟΥΜΕ  ΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ
ΚΑΙ  ΝΑ  ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ  ΤΟ  ΑΥΡΙΟ


ΣΥΡΙΖΑ



·        Η κυβέρνηση της Αριστεράς έδωσε δείγμα γραφής, ακόμα κι αν κυβέρνησε μόνο εφτά μήνες και σε συνθήκες πολιορκίας.
·        Προώθησε το νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση, που βοήθησε περισσότερους από 400.000 ανθρώπους, με παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, κάρτα σίτισης και επιδότηση ενοικίου.
·        Θέσπισε το οξυγόνο των 100 δόσεων.
·        Σταμάτησε τις απολύσεις των δημοσίων υπαλλήλων και έφερε πίσω στη δουλειά τους τις καθαρίστριες, τους σχολικούς φύλακες, τους καθηγητές των ΕΠΑΛ, το διοικητικό προσωπικό των ΑΕΙ.
·        Κατάργησε τα 5 ευρώ για εξέταση στα νοσοκομεία.
·        Έσπασε το λουκέτο της ΕΡΤ.
·        Έδωσε λύση στο θέμα των μεταναστών δεύτερης γενιάς.
·        Συγκρούστηκε με τα συμφέροντα, για να προστατεύσει το περιβάλλον από καταστροφικές επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως στις Σκουριές της Χαλκιδικής.
·        Έκανε πιο ανθρώπινο το σωφρονιστικό σύστημα.
·        Ταυτόχρονα άνοιξε το μέτωπο με τη διαφθορά και τη διαπλοκή: Με το νομοσχέδιο για τις ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες. Με τις πρώτες καμπάνες για τους έχοντες που καταγράφονται στις λίστες τύπου Λαγκάρντ. Με το τέλος της ασυλίας των ιδιοκτητών ΜΜΕ, που καλούνται να πληρώσουν αυτά που χρωστούν στο Δημόσιο. Με τις πρώτες αλλαγές στη Δικαιοσύνη.

Και τώρα, στις εκλογές της 20ής Σεπτέμβρη, ο ΣΥΡΙΖΑ διεκδικεί την πιο μεγάλη λαϊκή στήριξη, για να συνεχίσει και να ολοκληρώσει αυτό που άρχισε!


Αποφασίζουμε με το χέρι στην καρδιά
και το μυαλό στο αύριο


          Σε αυτές τις εκλογές η ψήφος στο ΣΥΡΙΖΑ δυναμώνει την προοπτική για μια Ελλάδα της κοινωνικής αλληλεγγύης, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της κοινωνικής προκοπής.
          Δυναμώνει την προοπτική για ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας.

ΞΕΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ

ΚΕΡΔΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Καλοπληρωμένοι, τεμπέληδες και υπεράριθμοι οι εκπαιδευτικοί μας; Τα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο. Του Δημήτρη Τσιριγώτη

«Τεμπέληδες, καλοπληρωμένοι, που δουλεύουν λίγο, που έχουν πολλές διακοπές, που φοβούνται την αξιολόγηση». Αυτές είναι μόνο λίγες από τις κατηγορίες που προσάπτουν όσοι θέλουν να «στριμώξουν» τους Έλληνες εκπαιδευτικούς του δημοσίου σχολείου. Μάλιστα αρκετοί από αυτούς εμφανίζουν και ψευδή στατιστικά στοιχεία για να στηρίξουν τις κατηγορίες αυτές. Φυσικά πίσω από τέτοιες ενέργειες παραποίησης ή μη αντικειμενικής ανάγνωσης των στοιχείων υπάρχει δόλος με στόχο την προώθηση των προτάσεων του ΟΟΣΑ και των μνημονίων που επιδιώκουν να πετύχουν δραστική συρρίκνωση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας. Και ο τρόπος για να πετύχουν κάτι τέτοιο είναι να «στριμώξουν» εκείνους που αντιστέκονται στα άνομα αυτά σχέδια, τους εκπαιδευτικούς. Εδώ θα πρέπει να πω ότι η παραποίηση στοιχείων για τη χώρα μας δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο αλλά θεωρώ ότι λίγη αποκατάσταση της αλήθειας είναι επιβεβλημένη .Ας τα πάρουμε με τη σειρά.
Οι έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν λίγες διδακτικές ώρες την εβδομάδα
 
Πηγή: Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ευρυδίκη (Eurydice) (Αριθμοί Κλειδιά της Εκπαίδευσης στην Ευρώπη 2009)
1) Ο μέσος αριθμός διδακτικών ωρών την εβδομάδα για τους έλληνες καθηγητές είναι 20.5 ώρες ενώ ο μέσος όρος όλων των χωρών της Ε.Ε (Ευρωπαϊκής Ένωσης) είναι 18.8 ώρες.    
2) Σε μόλις 5 από τις 25 χώρες της Ε.Ε (στις οποίες υπάρχουν στοιχεία) οι καθηγητές διδάσκουν περισσότερες ώρες την εβδομάδα από ότι στη χώρα μας.
Οι έλληνες εκπαιδευτικοί είναι καλοπληρωμένοι
 
Πηγή :Teachers and School Heads Salaries and Allowances in Europe 2013-2014 (European Commission)
1) Ο μέσος βασικός ακαθάριστος ετήσιος μισθός ενός καθηγητή στην Ελλάδα είναι περίπου 13.000 € όταν ο αντίστοιχος μισθός κατά μέσο όρο για τις χώρες της Ε.Ε είναι περίπου 27.000 € (δηλαδή υπερδιπλάσιος).
2) Ο μηνιαίος καθαρός μισθός ενός νεοδιόριστου έλληνα εκπαιδευτικού χωρίς παιδιά είναι 670 €. Αν σκεφτούμε ότι οι νέοι διορισμοί, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, γίνονται στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας ,όπου ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός είναι αναγκασμένος να ζήσει αρκετά χρόνια, καταλαβαίνουμε πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα ακόμα και για την απλή επιβίωσή του.
Ναι αλλά οι έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν μεγάλες διακοπές
 
Πηγή :Μελέτη στοιχείων για τους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευση στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες 2012 (ΚΕΜΕΤΕ- ΟΛΜΕ)
1) Οι έλληνες καθηγητές διδάσκουν 36 εβδομάδες τον χρόνο όταν ο μέσος όρος για τις χώρες της Ε.Ε είναι επίσης 36 εβδομάδες τον χρόνο. Εδώ οφείλουμε να πούμε ότι στους αρχικούς πίνακες του ΟΟΣΑ οι εβδομάδες που είχαν δηλωθεί ήταν μόλις 31. Αυτό το στοιχείο χρησιμοποιήθηκε ως αφορμή για να επιβληθεί η γνωστή αύξηση ωραρίου κατά 2 ώρες στους έλληνες εκπαιδευτικούς το 2013.Όμως το στοιχείο αυτό ήταν ψευδές γιατί δεν συμπεριλάμβανε και τις 5 περίπου εβδομάδες εξετάσεων (προαγωγικές, επαναληπτικές, πανελλήνιες κ.λ.π ) που λαμβάνουν χώρα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα. Να τονίσουμε εδώ ότι οι άλλες χώρες και θεωρούν τις μέρες των εξετάσεων ως μέρες διδασκαλίας αλλά και έχουν πολύ λιγότερες μέρες εξετάσεων από το δικό μας σχολείο.
Οι έλληνες εκπαιδευτικοί είναι πολλοί σε σχέση με τους μαθητές
 
Πηγή :Education at a Glance 2014: OECD Indicators
1) Ο μέσος όρος του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι λίγο μεγαλύτερος (22 μαθητές ανά τμήμα) από μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε (21 μαθητές ανά τμήμα).
2) Πρέπει να σταθούμε αρκετά στην αναλογία εκπαιδευτικών- μαθητών. Τα στοιχεία του παραπάνω πίνακα είναι του 2012 και όπως διαπιστώνετε περιλαμβάνει μόνο 15 ευρωπαϊκές χώρες. Ουσιαστικά δεν έχουν καταχωρηθεί στοιχεία για τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Στο 3ο μνημόνιο που ψηφίστηκε πρόσφατα προβλέπεται «Ευθυγράμμιση αριθμού διδακτικών ωρών ανά μέλος προσωπικού και αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό, με βέλτιστες πρακτικές ΟΟΣΑ» έως τον Ιούνιο 2018.Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία του 2012 είμαστε ήδη σε ευθυγράμμιση. Όμως σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ που δεν τα έχει επικαιροποιήσει από το 2007, η Ελλάδα είχε τότε μεγάλη αναλογία εκπαιδευτικών- μαθητών (1 εκπαιδευτικός ανά 8,5 μαθητές) ενώ ο μέσος όρος για τις χώρες της Ε.Ε ήταν σαφώς μικρότερος (1 εκπαιδευτικός ανά 12 μαθητές).Σήμερα όμως 8-9 χρόνια μετά τα νούμερα αυτά έχουν αλλάξει δραματικά και σίγουρα δεν ισχύουν, εξαιτίας κυρίως των ελάχιστων διορισμών και των μαζικών αποχωρήσεων.
Επίσης τίθεται και ένα μείζον θέμα εγκυρότητας τέτοιων στατιστικών μελετών που ουσιαστικά για να βρουν την αναλογία εκπαιδευτικών- μαθητών απλά κάνουν μια διαίρεση του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών με τον συνολικό αριθμό των μαθητών χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης της κάθε χώρας. Ειδικά για τη χώρα μας δεν λαμβάνουν υπόψη ότι υπάρχουν πάρα πολλά νησιά και απομακρυσμένα χωριά όπου οι εκπαιδευτικοί είναι πολλές φορές ακόμα και περισσότεροι από τους μαθητές.  
3) Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε το τεράστιο έλλειμμα βοηθών διδασκόντων και βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία της Ελλάδας σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, η αναλογία βοηθών διδασκόντων –μαθητών στην Ελλάδα είναι : 1 βοηθός ανά 2.500 μαθητές ,ενώ κατά μέσο όρο στις χώρες της Ευρώπης είναι : 1 βοηθός ανά 330 μαθητές.
Επίσης η αναλογία βοηθητικού προσωπικού –μαθητών για την Ελλάδα είναι μόλις : 1 βοηθός ανά 3.300 μαθητές ενώ στην Ευρώπη είναι 1 βοηθός ανά 65 μαθητές.
Συμπερασματικά
1) Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι από τους πιο κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς της Ευρώπης. Μάλιστα αν προσαρμόσουμε τους μισθούς στην πραγματική αγοραστική τους αξία σε κάθε χώρα ξεχωριστά ( ppp index by country ) τότε οι μισθοί των Ελλήνων εκπαιδευτικών κατρακυλούν στις τελευταίες θέσεις. Τα τελευταία 6 χρόνια έχουν υποστεί τεράστιες μειώσεις στις αποδοχές τους (ο βασικός μισθός πρωτοδιόριστου έχει μειωθεί κατά 45%).
2) Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί ασκούν τα διδακτικά τους καθήκοντα κατά μέσο όρο 20.5 ώρες την εβδομάδα που αποτελεί τον 6ο μεγαλύτερο χρόνο από τις χώρες της Ε.Ε. Επίσης ο αριθμός των εβδομάδων που διδάσκουν σε ένα έτος είναι ακριβώς ίσος με το μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε (36 εβδομάδες ανά έτος). Οι συνολικές διακοπές τους είναι περίπου 11 εβδομάδες ανά έτος που επίσης ισούται με το μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε. Μάλιστα είναι κατάφωρη αδικία για τους ‘Έλληνες εκπαιδευτικούς να λαμβάνεται υπόψη μόνο ο διδακτικός χρόνος όσον αφορά την εργασία των εκπαιδευτικών, αφού είναι επιφορτισμένοι και με αρκετές γραφειοκρατικές και διοικητικές εργασίες ,σε αντίθεση με την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων τους στις άλλες χώρες που η εργασία τους αφορά μόνο τα διδακτικά τους καθήκοντα. Στη χώρα μας οι βοηθοί διδασκόντων, το βοηθητικό προσωπικό και η γραμματειακή υποστήριξη θεωρούνται άσκοπες πολυτέλειες.
3) Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, όχι απλά δεν είναι υπεράριθμοι σε σχέση με τις ανάγκες αλλά είναι επιβεβλημένο να γίνουν άμεσα και νέοι διορισμοί. Είναι άλλωστε φαιδρό να μιλάμε για υπεραριθμίες όταν κάθε Σεπτέμβριο έχουμε πάνω από 20.000 κενά. Η αναλογία μαθητών-εκπαιδευτικών είναι ένας μη έγκυρος δείκτης (δεν λαμβάνει υπόψη του την ανομοιογενή κατανομή των μαθητών στα διάφορα μέρη της χώρας) που χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει τη συγχώνευση και το κλείσιμο σχολικών μονάδων.
Αντί επιλόγου
Είναι αστείο να κατηγορούν τους Έλληνες εκπαιδευτικούς για τεμπέληδες, υπεράριθμους και καλοπληρωμένους. Τα στοιχεία είναι αδιάσειστα και δείχνουν τα ακριβώς αντίθετα. Με αυταπάρνηση και βαθιά συναίσθηση του ρόλου τους κρατάνε ακόμα όρθιο το ελληνικό σχολείο παρά την απαξίωση, την αμφισβήτηση και τον πόλεμο που δέχονται.
Είναι αναμφισβήτητο ότι πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα όσον αφορά την εκπαίδευση αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Υπάρχει όμως μια βασική προϋπόθεση που αν δεν ικανοποιηθεί δεν μπορεί να γίνει καμία αλλαγή: Απαιτείται από το κράτος να θέλει να επενδύσει στην εκπαίδευση και όχι να τη θεωρεί ως βάρος που θέλει να ελαφρύνει ή να αποτινάξει τελείως από πάνω του. Καμία βελτίωση δεν μπορεί να γίνει χωρίς την αύξηση δαπανών για την παιδεία και χωρίς την παροχή στήριξης και εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς. Ζητούμενα στην εκπαίδευση πλέον είναι μόνο τα αυτονόητα.
Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός