Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2017

ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων διαψεύδει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο δημοσίευμα ιστοσελίδας ότι προτίθεται να επαναφέρει διάταξη για τη διαγραφή από τους πίνακες αναπληρωτών, για την τρέχουσα και την επόμενη σχολική χρονιά, όταν δεν προσέρχονται για ανάληψη υπηρεσίας μετά την πρόσληψη τους.
Για τους έχοντες ασθενή μνήμη υπενθυμίζεται ότι η σχετική διάταξη του νόμου Διαμαντοπούλου καταργήθηκε το 2015 επί υπουργίας Αριστείδη Μπαλτά.
Τέτοια δημοσιεύματα υπηρετούν άλλους σκοπούς και πάντως όχι την ενημέρωση των πολιτών.
http://www.minedu.gov.gr/eidiseis/26652-31-01-17-to-ypourgeio-paideias-diapseydei

Σκέψεις για την εκπαιδευτική πολιτική ενόψει της συνδιάσκεψης του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ



Σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα αλλά και για την δημόσια εκπαίδευση πραγματοποιείται η Συνδιάσκεψη Παιδείας που θα διοργανώσει το επόμενο διάστημα το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ στην Αθήνα.
Το γεγονός ότι αυτή η συνδιάσκεψη συμπίπτει χρονικά με την ολοκλήρωση δύο χρόνων διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ στρέφει οπωσδήποτε το ενδιαφέρον όλων μας όχι μόνο στις θετικές κατακτήσεις και αλλαγές αυτής της διετίας στον χώρο της εκπαίδευσης και στην αναγκαιότητα της ανάδειξης, στήριξης και διεύρυνσής τους, αλλά και στις προοπτικές που ανοίγονται, ώστε αξιοποιώντας τις για να οδηγηθούμε σε ουσιαστική βελτίωση του δημόσιου σχολείου και πανεπιστήμιου.
Συμβαίνει πολλές φορές αυτή τη διετία να απολογούμαστε για τα προβλήματα της εκπαίδευσης σε ανθρώπους της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας για όσα δεν έγιναν, εξηγώντας τις δυσκολίες, τις οικονομικές αλλά και τις θεσμικές δεσμεύσεις που απορρέουν από τα Μνημόνια. Αυτό έχει λογική και πάντα πρέπει να έχουμε τα αυτιά μας ανοικτά για να ακούμε τον εκπαιδευτικό κόσμο αλλά και την κοινωνία ευρύτερα, με στόχο να διορθώνονται πολιτικές και πρακτικές από την εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική.
Αλλά αυτό που είναι πέρα από κάθε λογική να συμβαίνει είναι να απολογούμαστε σε εκείνους που οδήγησαν τη δημόσια εκπαίδευση σε κατάρρευση, όχι μόνο με την ακραία λιτότητα και τις δραματικές περικοπές από το 2010, αλλά και με τις ασκούμενες εκπαιδευτικές πολιτικές εδώ και 40 χρόνια, και κυρίως από 1997, με τις συνεχείς νεοφιλελεύθερου χαρακτήρα εκπαιδευτικές «μεταρρυθμίσεις» και με το «πάρτι» των κοινοτικών κονδυλιών που κατασπαταλήθηκαν, σε μεγάλο βαθμό, για έργα άσχετα με τη βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Το πιο ακραίο παράδειγμα αφορά τις εκπαιδευτικές δαπάνες. Είναι γεγονός πως η δημόσια εκπαίδευση στη χώρα μας υποχρηματοδοτείται διαχρονικά. Αλλά την πενταετία 2010-2014 η μείωση των εκπαιδευτικών δαπανών όχι μόνο ως ποσοστό επί του ΑΕΠ αλλά και σε απόλυτους αριθμούς, μειώθηκε κατά 34%! Πάνω δηλαδή από το 1/3 των εκπαιδευτικών δαπανών περικόπηκαν.
Αποκτά λοιπόν μεγάλη σημασία το γεγονός πως για πρώτη φορά μετά από 7 συνεχή χρόνια οι δαπάνες αυτές αυξάνονται κατά 5,4%. Και σε αυτούς που λένε πως αυτό δεν είναι ικανοποιητικό απαντάμε με ειλικρίνεια ότι προφανώς και δεν είναι ικανοποιητικό. Οι δαπάνες για την εκπαίδευση πρέπει να φτάσουν τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ. Αλλά αναλογιστείτε τι θα συνέβαινε σε όλα τα θέματα που απασχολούν τη δημόσια εκπαίδευση αν συνεχιζόταν η καταστροφική και για τη δημόσια εκπαίδευση διακυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ, και μόνο από το γεγονός ότι με το ψηφισμένο μεσοπρόθεσμο του 2015-18 (Ν.4263/14) προβλεπόταν μειωμένος ο προϋπολογισμός του ΥΠΠΕΘ για το 2017 κατά 691 εκατ. ευρώ ή κατά 15,6%. Έτσι οι δημόσιες δαπάνες παιδείας θα είχαν κατρακυλήσει στο 2,15% επί του ΑΕΠ, αντί του 2,85% που είναι σήμερα.

Δεν ξεχνάμε τι έγινε αυτά τα δύο χρόνια
Σημαντικό έργο έγινε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αυτή την περίοδο με απτά πρακτικά αποτελέσματα, που εκφράστηκαν και στην επιτυχημένη, σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, έναρξη των σχολείων τον Σεπτέμβριο.
Στη διετία αυτή προωθήθηκαν σημαντικές εκπαιδευτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης όπως:
* Η θεσμοθέτηση του Νέου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και αντίστοιχα του Δημοτικού Σχολείου εξασφαλίζοντας την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων καταργώντας τα εξοντωτικά για τους μαθητές/-τριες 7ωρα.
* Μειώθηκε ο εξεταστικός φόρτος στα Γυμνάσια και καθιερώθηκε επίσης η ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους.
* Καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο και αποδεσμεύτηκε ο βαθμός του απολυτηρίου του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
* Βελτιώθηκε το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη δυνατότητα της αύξηση των πεδίων που επιλέγουν οι μαθητές.
* Έγινε εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης των μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
* Δημιουργήθηκαν νέα προγράμματα σπουδών σε ορισμένα μαθήματα.
* Υλοποιήθηκε πρόγραμμα «σχολικών γευμάτων»..
* Καθιερώθηκε ένα νέο σύγχρονο πλαίσιο για την αντισταθμιστική εκπαίδευση.
* Για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια ιδρύθηκαν 600 σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και τμήματα ένταξης.
* Ξεκίνησε η λειτουργία των τμημάτων υποδοχής στα δημόσια σχολεία για τα προσφυγόπουλα - μεταναστόπουλα.
* Επανήλθαν ο έλεγχος και η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων στο υπουργείο Παιδείας, μπήκε φραγμός στην αυθαιρεσία των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων και προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
* Συγκροτήθηκε Εθνική Στρατηγική για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση με έμφαση στην αναγνώριση και ενίσχυση του κοινωνικού και του εργασιακού της ρόλου και τη σύνδεσή της με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό τη χώρας.
* Με τις αλλαγές στα ΕΠΑΛ προωθείται μια σημαντική μεταρρύθμιση στην επαγγελματική εκπαίδευση, με πρόσβαση αποφοίτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και δημιουργία μεταλυκειακού έτους μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
* Καταργήθηκε ο νόμος που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών.

* Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έγινε προκήρυξη 1.000 θέσεων ΔΕΠ, προκηρύχθηκαν προγράμματα για νέους διδάκτορες για απόκτηση διδακτικής εμπειρίας, καταργήθηκε η διαγραφή φοιτητών και οργανώθηκαν προγράμματα ενίσχυσης άπορων φοιτητών.
* Στον χώρο της έρευνας υπήρξε αποκατάσταση της μονιμότητας των ερευνητών Α’ και Β’ βαθμίδας και θέσπιση, για πρώτη φορά στη χώρα μας, Εθνικού Οργανισμού χρηματοδότησης της έρευνας (ΕΛΙΔΕΚ).
* Σημαντικές παρεμβάσεις έγιναν στη μειονοτική εκπαίδευση
* Καταργήθηκε οριστικά ο θεσμός της διαθεσιμότητας με αποτέλεσμα την επανένταξη στην εκπαίδευση των 2.500 εκπαιδευτικών της ΤΕΕ και ταυτόχρονη επαναλειτουργία των αντίστοιχων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, την επιστροφή στις θέσεις τους των διοικητικών των πανεπιστημίων, καθώς και των σχολικών φυλάκων.
* Διορίστηκαν μετά από 8 χρόνια όλοι οι διοριστέοι εκπαιδευτικοί του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.
* Αναγνωρίστηκε ολόκληρη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών μετά το 2010 και επεκτάθηκαν άδειες μονίμων.
* Καταργήθηκε το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια.
* Συστάθηκαν κλάδοι και οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να ενταχθούν 2.223 μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων από τη δευτεροβάθμια, καθώς είχε προηγηθεί και η σύσταση 1.686 οργανικών θέσεων για τις κοινές ειδικότητες.
* Πάγωσαν οι διαδικασίες της τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με τα χαρακτηριστικά που αυτή είχε, καταργήθηκε η σύνδεση της αξιολόγησης με μισθό και βαθμό και ξεπάγωσε η μισθολογική καθήλωση που ίσχυε από το 2011.
* Καταργήθηκε οριστικά ο θεσμός της αυτοδίκαιης αργίας.
* Εκδημοκρατισμός της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολείων και διοίκησης, που συμπεριλαμβάνει για πρώτη φορά με ψηφοφορία και την έκφραση γνώμης των εκπαιδευτικών, η οποία είχε σημαντικό λόγο στην επιλογή.
* Κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών.

Τι θα συζητήσουμε στη συνδιάσκεψη
Σε αυτές λοιπόν τις συνθήκες και με επίγνωση των δυσκολίων της περιόδου, αλλά και όσων σημαντικών έχουν υλοποιηθεί ή δρομολογηθεί, η συνδιάσκεψη θα συζητήσει σημαντικά θέματα όλων των βαθμίδων, που αποτελούν αντικείμενα της δημόσιας συζήτησης αλλά και πεδία στα οποία θα υλοποιηθούν πολιτικές από το υπουργείο Παιδείας την επόμενη χρονική περίοδο.
Τα θέματα της συνδιάσκεψης, όπως αυτά καθορίστηκαν από τη γραμματεία του Τμήματος Παιδείας, είναι:
* Προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου.
* Διοίκηση εκπαίδευσης, στελέχη: καθήκοντα, επιλογή και ρόλος τους.
* Ρόλος και περιεχόμενο σπουδών στο Λύκειο - πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
* Σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών - παιδαγωγική κατάρτιση.
* Διοίκηση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας.
* Μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.
Το στοίχημα το επόμενο διάστημα είναι να συμμετάσχουμε όλοι και όλες στις διαδικασίες συζήτησης που θα γίνουν σε όλη χώρα και να συμβάλουμε με τις απόψεις και την εμπειρία μας για να εμπλουτίσουμε και να εμβαθύνουμε τις θέσεις και τις προτάσεις του Τμήματος Παιδείας στο πλαίσιο των αποφάσεων του 2ου Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ. Να συμβάλουμε, από την πλευρά μας, για ακόμα θετικότερες εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης. Το οφείλουμε αυτό στους αγώνες και τα οράματά μας. Το οφείλουμε σε όσες γενιές συναγωνιστών/-στριών μας πάλεψαν μαζί μας ή πολύ πριν από εμάς για το όνειρο: να αποτυπωθεί με θετικό πρόσημο η πολιτική της Αριστεράς και στην επίσημα εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική.
Οι πολύχρονοι αγώνες μας μέσα από τα κινήματα, ό,τι κατακτήσαμε αυτά τα δύο χρόνια, αλλά και τα οράματά μας είναι ο δικός μας «πλούτος». Με αυτά θα πορευτούμε...
Θέμης Κοτσιφάκης, συντονιστής του τμήματος Παιδείας της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ


Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2017

ΟΛΜΕ

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΥΣΚΕΨΕΩΝ – ΗΜΕΡΙΔΩΝ
Συνάδελφοι,
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε τη διοργάνωση περιφερειακών συσκέψεων – ημερίδων στις ακόλουθες περιοχές:
  • ΗΡΑΚΛΕΙΟ: την Παρασκευή, 24/2/2017 (10.00 – 17.00) με θέμα: «Υπηρεσιακές μεταβολές – Διορισμοί – Εργασιακά εκπαιδευτικών»,
Καλούνται να συμμετέχουν:
Τα μέλη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνου, Χανίων καθώς και οι αιρετοί ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ των συγκεκριμένων περιοχών.
Ένας ή δύο συνάδελφοι από κάθε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιφέρειας Κρήτης, οι οποίοι θα οριστούν από τους Συλλόγους Διδασκόντων.
Οι ΕΛΜΕ θα συγκεντρώσουν τα ονόματα των μελών των ΔΣ, των αιρετών και των εκπροσώπων των Συλλ. Διδ/ντων και θα τα αποστείλουν μαζί με το διαβιβαστικό της ΟΛΜΕ (ακολουθεί στο τέλος του εγγράφου) στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης για να ζητηθεί η σχετική άδεια από τον Περιφερειακό Διευθυντή.
  • ΛΑΡΙΣΑ: Παρασκευή, 17/3 (10.00 – 17.00) με θέμα: «Νέο Λύκειο – Σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»,
Καλούνται να συμμετέχουν:
Τα μέλη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων, Καρδίτσας, Φθιώτιδας, Ευβοίας, Βοιωτίας, Φωκίδας και Ευρυτανίας καθώς και οι αιρετοί ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ των συγκεκριμένων περιοχών.
Ένας ή δύο συνάδελφοι από κάθε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας και Ανατ. Στερεάς-Εύβοιας οι οποία θα οριστούν από τους Συλλόγους Διδασκόντων.
Οι ΕΛΜΕ θα συγκεντρώσουν τα ονόματα των μελών των ΔΣ, των αιρετών και των εκπροσώπων των Συλλ. Διδ/ντων και θα τα αποστείλουν μαζί με το διαβιβαστικό της ΟΛΜΕ (ακολουθεί στο τέλος του εγγράφου) στις αντίστοιχες Περιφερειακές Διευθύνσεις για να ζητηθεί η σχετική άδεια από τον/την Περιφερειακό/-ή Διευθυντή/-ντρια.
ΚΟΖΑΝΗ: την Παρασκευή, 31/3 (10.00 – 17.00) με θέμα: «Αξιολόγηση-Αυτοαξιολόγηση σχολ. μονάδας»
Καλούνται να συμμετέχουν:
Τα μέλη των ΔΣ των ΕΛΜΕ των Περιφερειών Δυτ. Μακεδονίας, Ηπείρου καθώς και τα μέλη των ΔΣ των ΕΛΜΕ Ημαθίας, Πέλλας Α, Β, Πιερίας, Κιλκίς, καθώς και οι αιρετοί ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ των συγκεκριμένων περιοχών.
Ένας ή δύο συνάδελφοι από κάθε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας, Ηπείρου καθώς και των σχολικών μονάδων των περιφερειακών ενοτήτων Πιερίας, Ημαθίας, Πέλλας και Κιλκίς της Περιφέρειας Κεντρ. Μακεδονίας.
Οι ΕΛΜΕ θα συγκεντρώσουν τα ονόματα των μελών των ΔΣ, των αιρετών και των εκπροσώπων των Συλλ. Διδ/ντων και θα τα αποστείλουν μαζί με το διαβιβαστικό της ΟΛΜΕ (ακολουθεί στο τέλος του εγγράφου) στις αντίστοιχες Περιφερειακές Διευθύνσεις για να ζητηθεί η σχετική άδεια από τον/την Περιφερειακό/-ή Διευθυντή/-ντρια.

ΟΛΜΕ

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
για την πραγματοποίηση Γεν. Συνελεύσεων των ΕΛΜΕ
  Tο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στην τελευταία του συνεδρίαση αποφάσισε:
  • Να ζητήσει από τις ΕΛΜΕ να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου το πρώτο 15νθήμερο του Φλεβάρη (προτεινόμενες ημερομηνίες 13 – 17 /2/2017).
  • Να πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση Προέδρων ΕΛΜΕ στην Αθήνα στις 18 Φεβρουαρίου.
  • Να γίνει προσπάθεια από το Δ.Σ. στη διαμόρφωση εισήγησης προς τις ΓΣ των ΕΛΜΕ.

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2017

ΟΛΜΕ


   Ο.Λ.Μ.Ε.                    
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 33 11 338
e-mail:olme@otenet.gr                                                                        Αθήνα, 26/1/2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι αργία για τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς

Σχετικά με το ζήτημα που ανακύπτει από την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου για την ημέρα εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, υπενθυμίζουμε ότι παραμένει σε πλήρη ισχύ το ΠΔ 104/1979. Στο Άρθρο 2, παρ.3(β) ορίζεται ρητά ότι “Ημέραι αργίας των Γυμνασίων και Λυκείων ορίζονται: ...β) αι θρησκευτικαί εορταί των Τριών Ιεραρχών...”. Επίσης σύμφωνα με το Άρθρο 1 παρ.11(α) του νόμου 1157/1981 ορίζεται ρητά ότι “Ημέραι αργίας: ... η των Τριών Ιεραρχών για τους Εκπαιδευτικούς Λειτουργούς...”.
Τέλος στην Υπουργική Απόφαση 80033/Γ2 12/12/2006 και πιο συγκεκριμένα στο Άρθρο 2 παρ.3(β) ορίζεται επίσης ρητά για τα Επαγγελματικά Λύκεια ότι “Ημέρες αργίας ορίζονται:... β) Οι θρησκευτικές εορτές των Τριών Ιεραρχών... ”.
Από τα παραπάνω προκύπτει με σαφή τρόπο πως η συμμετοχή των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών σε εκδηλώσεις την ημέρα της 30ης Ιανουαρίου μόνο προαιρετικό χαρακτήρα μπορεί να έχει.
Ως εκ τούτου, το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας να μην δημιουργεί εντυπώσεις δημοσιεύοντας αποφάσεις που προκαλούν σύγχυση στην εκπαιδευτική κοινότητα.






Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2017

Για τη θεματική εβδομάδα στο Γυμνάσιο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Για τη θεματική εβδομάδα στο Γυμνάσιο
Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζοντας την αιφνιδιαστική και αποσπασματική τακτική του, αποφάσισε να αναπτυχθούν υποχρεωτικά στα γυμνάσια προγράμματα αγωγής υγείας, για την παρουσίαση των οποίων θα διατεθεί μία ολόκληρη εβδομάδα με απόφαση των Συλλόγων.  Σε κάποια σχολεία λειτουργούν ήδη με ελεύθερη επιλογή συναδέλφων/ισσών παρόμοια προγράμματα. Στα υπόλοιπα όμως θεωρούμε απαράδεκτο να επιβάλλεται στη μέση της χρονιάς κάτι τέτοιο, χωρίς να έχει γίνει η οποιαδήποτε ενημέρωση, προετοιμασία ή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Δεν μπορεί να αμφιβάλλει κανείς ότι η ανάπτυξη ουσιαστικών προγραμμάτων υγείας- πρόληψης στο δημόσιο σχολείο είναι μια μεγάλη αναγκαιότητα. Η θεματολογία που επιλέχθηκε επίσης, είναι πολύ κοντά στις ανησυχίες και τις ανάγκες της εφηβικής και προεφηβικής ηλικίας.
Προγράμματα όμως που αφορούν ζητήματα όπως οι εξαρτήσεις και οι διαφυλικές σχέσεις  είναι επιβεβλημένο να αναπτύσσονται αφού προηγηθεί  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, θεσμική σύνδεση του σχολείου με φορείς υγείας και πρόληψης και στελέχωσή του με ειδικό επιστημονικό προσωπικό. Διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος να αντιμετωπιστούν επιδερμικά ή ακόμα και να παραχθούν εκ διαμέτρου αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα.
Να θυμίσουμε επίσης,  ότι το Υπουργείο Παιδείας για να πετύχει την εξοικονόμηση προσωπικού υλοποιώντας τις μνημονιακές επιταγές, φρόντισε να  μειώσει τις ώρες της Βιολογίας και της Οικιακής οικονομίας - καθ΄ ύλην σχετικών μαθημάτων- και να αφαιρέσει τη δίωρη μείωση ωραρίου σε όσους υλοποιούσαν διάφορα προγράμματα, με αποτέλεσμα απλήρωτες ώρες υπερωριακής εργασίας.
Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε από το Υπουργείο να αποσύρει την υποχρεωτικότητα της Θεματικής εβδομάδας.
Καλούμε τους Συλλόγους διδασκόντων να συνεκτιμήσουν όλους τους παράγοντες που αναφέρθηκαν πριν πάρουν τις αποφάσεις τους και ζητάμε από την ΟΛΜΕ να καλύψει συνδικαλιστικά όσους Συλλόγους αποφασίσουν να μην υλοποιήσουν τη Θεματική εβδομάδα.
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΚ

18 Γενάρη 2017

Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2017

Οι ΣΥΝΕΚ για τις δημιουργικές εργασίες στα ΓΕΛ

Οι  ΣΥΝΕΚ για τις δημιουργικές εργασίες στα ΓΕΛ
                                                                                                            Γενάρης 2017
Οι δημιουργικές εργασίες είχαν εξαγγελθεί για πρώτη φορά το 1994, εφαρμόστηκαν αποσπασματικά το διάστημα 1999-2002, και επανέρχονται ξανά στο προσκήνιο με τον αιφνιδιασμό του Υπουργείου Παιδείας στη μέση της φετινής σχολικής χρονιάς.
Σε ό,τι αφορά τις Οδηγίες της Γενικής Δ/νσης Σπουδών (αρ. Πρωτ. 220473/Δ2 /23-12-2016 για την εφαρμογή του άρθρου 8 του Π.Δ. 46/2016), έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Οι δημιουργικές εργασίες ως μέσο καλλιέργειας της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας και της κριτικής σκέψης των μαθητών, αποτελούν παλιό αίτημα του κλάδου. Η προχειρότητα όμως με την οποία φαίνεται να σχεδιάστηκε η εφαρμογή τους από το Υπουργείο, η γραφειοκρατική διαδικασία και οι ασάφειες με τις οποίες ζητείται να υλοποιηθούν,  η χρονική συγκυρία (μέση σχολικού έτους) που επιλέχτηκε, όπως και το γεγονός ότι δεν έχει προηγηθεί κανενός είδους επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, οδηγούν στη βεβαιότητα ότι οι δημιουργικές αυτές εργασίες με τον τρόπο που επιχειρείται να επιβληθούν,  όχι μόνο δε θα λειτουργήσουν σε όφελος των μαθητών, αλλά θα διαταράξουν την ομαλή λειτουργία των Λυκείων και θα αυξήσουν ανώφελα το φόρτο εργασίας  των εκπαιδευτικών.
Για να μην αυτοακυρωθούν επομένως οι δημιουργικές εργασίες μέσα από μια τέτοια διεκπεραιωτική και αμφίβολης σκοπιμότητας διαδικασία, το Υπουργείο Παιδείας όφειλε αντί για αποσπασματικές κινήσεις εντυπωσιασμού, να αντιμετωπίσει πρώτα ζητήματα που βελτιώνουν τους όρους και τις συνθήκες άσκησης του παιδαγωγικού έργου, κάποια από τα οποία έχει μάλιστα διακηρύξει (Επιμόρφωση, σχολικές βιβλιοθήκες, υλικοτεχνική υποδομή, κ.ά.), και να στηρίξει τον εκπαιδευτικό που μετά 7 συνεχή χρόνια μνημονιακής λαίλαπας αγωνίζεται να κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο.
Από τις οδηγίες που στάλθηκαν στα ΓΕΛ και με βάση τη δύσκολη πραγματικότητα που βιώνουν εκπαιδευτικοί και σχολεία, προκύπτουν τα παρακάτω ζητήματα:
1) για τους εκπαιδευτικούς
Ø  Παντελής έλλειψη επιμόρφωσης και στήριξης του εκπαιδευτικού στο έργο του.
Ø  Υπερωριακή πολύωρη εργασία λόγω σχεδιασμού και διόρθωσης εργασιών. Η αύξηση του ωραρίου, οι αυξημένοι μαθητές ανά τμήμα και η κινητικότητα των εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο το εκπαιδευτικό έργο.
Ø  Αλλοίωση του εκπαιδευτικού ρόλου με επί πλέον διοικητικά καθήκοντα για τήρηση ατομικών μαθητικών φακέλων.
Ø  Η υποχρεωτικότητα και η ανάθεση περιορίζουν  την παιδαγωγική αυτονομία
Ø  Κίνδυνος  σύνδεσης των δημιουργικών εργασιών με την επερχόμενη αξιολόγηση σχολείων και εκπ/κών.
2) για τους μαθητές
Ø  Ανισότητα ευκαιριών μια που σε πολλά μικρά σχολεία (πχ νησιωτικότητα) υπάρχει υποστελέχωση εκπαιδευτικών κάποιων ειδικοτήτων.
Ø  Το περιβάλλον μέσα στο οποίο καλούνται να εργαστούν οι μαθητές θα είναι χαοτικό και μαζοποιημένο (ταυτόχρονα, στην ίδια αίθουσα θα εργάζονται άλλοι σε ομάδες και άλλοι ατομικά και θα δίνονται διαφορετικές οδηγίες στον καθένα).
Ø  Το χρονικό πλαίσιο είναι ασφυκτικό. Δύο 7ωρα με μεσοδιάστημα  10 ημερών, δεν επαρκούν για καμιά έρευνα και έμπρακτη ολοκλήρωσή της και μάλιστα από μαθητές στοιβαγμένους σε μεικτά τμήματα, των οποίων ο αριθμός δε θα μπορεί να ξεπερνά το Μ.Ο. του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.
Ø  Το προτεινόμενο σύστημα βαθμολόγησης των εργασιών είναι αναξιόπιστο και αντιπαιδαγωγικό (πχ. αξιολογείται αρνητικά η αδυναμία να φέρει «υλικό» ο μαθητής, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι  δεν έχουν όλοι στο σπίτι τους διαδίκτυο, Η/Υ, βιβλία).
Ø  Οι δημιουργικές εργασίες θα λειτουργήσουν έτσι εντείνοντας τις εκπαιδευτικές ανισότητες.
Ø  Κίνδυνος μαζικής προσφυγής σε φροντιστήρια, αν ο βαθμός των εργασιών επηρεάζει τη συνολική επίδοση σύμφωνα με το νέο τρόπο πρόσβασης σε Γ/βάθμια εκπ/ση.
Ø  Η ταυτόχρονη ύπαρξη ερευνητικών εργασιών και μάλιστα στις ίδιες τάξεις, καθιστά ανώφελη την παραπάνω διαδικασία.

3) για τη λειτουργία των σχολείων
Ø  Διαταραχή της ομαλής λειτουργίας των σχολείων (αλλαγές ωρολογίου προγράμματος, εκπαιδευτικοί που μετακινούνται μέχρι και σε 5 σχολεία, απώλεια ωρών για την Γ΄ λυκείου λόγω εκπαιδευτικών που διδάσκουν και στις άλλες τάξεις και θα αναλάβουν εργασίες, κλπ).
Ø  Η άνιση κατανομή των βαρών σε ορισμένες ειδικότητες και εκπαιδευτικούς έναντι άλλων,     θα διαταράξει το σχολικό κλίμα ηρεμίας και συνεργασίας.
Ø  Ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή  (Η/Υ, προτζέκτορες, αναγκαίες αίθουσες).
Ø  Ανυπαρξία σχολικών βιβλιοθηκών (και όπου υπάρχουν υπολειτουργούν και δε διαθέτουν τόσα βιβλία για την παράλληλη χρήση τους από πολλούς μαθητές).

Με βάση τα παραπάνω διεκδικούμε την εξασφάλιση των παρακάτω προϋποθέσεων με βάση τις οποίες οι δημιουργικές εργασίες θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν το ρόλο τους:
  • Να προηγηθεί η γενναία χρηματοδότηση των σχολείων και ο εξοπλισμός τους με την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή. Να λειτουργήσει άμεσα  και να επεκταθεί ο θεσμός των σχολικών βιβλιοθηκών.
  • Να γίνει ολοκληρωμένος σχεδιασμός με συγκεκριμένη στοχοθεσία που να λαμβάνει υπόψη την πραγματικότητα σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, και να έχει ως κατεύθυνση τη βελτίωση της ποιότητας και της «ελκυστικότητας» της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
  • Να στοχεύει εκτός των άλλων και στη μείωση των εκπ/κών ανισοτήτων με τρόπο που να μην τιμωρεί, αλλά να αντισταθμίζει το μορφωτικό κεφάλαιο που μεταφέρουν οι μαθητές από τις οικογένειές τους. Οι δημιουργικές εργασίες να μη βαθμολογούνται και να μη συνδέονται με ποσοτικά κριτήρια επίδοσης των μαθητών.
  • Να προηγηθεί ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ των εκπαιδευτικών και διάλογος με την ΟΛΜΕ.
  • Με την εξασφάλιση των παραπάνω  προϋποθέσεων, οι δημιουργικές εργασίες θα πρέπει να δοκιμαστούν  πρώτα πιλοτικά, για να κριθεί η αναγκαιότητα, ο τρόπος εφαρμογής και η αποτελεσματικότητά τους.

Απαιτούμε από το Υπουργείο να αποσύρει την εγκύκλιο για την εφαρμογή των δημιουργικών εργασιών, και την ΟΛΜΕ να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που δεν θα τις αναλάβουν.
   Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 33 11 338
e-mail:olme@otenet.gr                                                                        Αθήνα, 18/1/2017

ΚΑΛΕΣΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Είναι γνωστό ότι μετά την αποτυχημένη απόπειρα στρατιωτικού πραξικοπήματος στην Τουρκία, η κυβέρνηση Ερντογάν προχώρησε σε απολύσεις και έθεσε σε διαθεσιμότητα χιλιάδες  δημοσίους υπαλλήλους, μεταξύ των οποίων και εκπαιδευτικούς, με την κατηγορία, ή κα απλές υποψίες, για συμμετοχή ή υποστήριξη των πραξικοπηματιών ή όσων τους στήριζαν.
Από το συνδικάτο των εκπαιδευτικών της  Τουρκίας (EGITIM SEN) – με το οποίο η ΟΛΜΕ διατηρεί παραδοσιακούς δεσμούς αλληλεγγύης και ιδιαίτερων σχέσεων, στο πλαίσιο και των διεθνών σχέσεων της Ομοσπονδίας – 12.000 εκπαιδευτικοί τέθηκαν αρχικά εκτός υπηρεσίας. Από αυτούς οι 6.000 τελικά επέστρεψαν στα  σχολεία, για τους 5.200 εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις και είναι προς το παρόν σε διαθεσιμότητα, ενώ οι 800 έχουν απολυθεί οριστικά και εκκρεμούν επίσης σε βάρος τους και ποινικές διώξεις.
Το συνδικάτο (EGITIM SEN) έχει αναλάβει τη στήριξη αυτών και των οικογενειών τους. Το κόστος είναι δυσβάστακτο, στα δε έξοδα αυτά πρέπει να προστεθεί και το κόστος νομικής στήριξης όλων. Επίσης με βάση τους νόμους στην Τουρκία τα συνδικάτα δεν μπορούν να ενισχυθούν οικονομικά από άλλα σωματεία ή φορείς και το μόνο που απομένει είναι η διεθνής αλληλεγγύη και η μεταφορά πόρων συνδικάτων άλλων χωρών μέσω της ETUCE (Ευρωπαϊκή Ένωση Συνδικάτων Εκπ/σης).
Γι αυτό το λόγο το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί τις ΕΛΜΕ και όλες-όλους τους συναδέλφους  να ενισχύσουν οικονομικά το συνδικάτο των εκπαιδευτικών της Τουρκίας. Υπενθυμίζουμε τη στήριξη που είχαμε από τα συνδικάτα άλλων χωρών στο πρόσφατο παρελθόν.
Τα χρηματικά ποσά κατατίθενται στον εξής λογαριασμό     :
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΟΛΜΕ)

ΤΡΑΠΕΖΑ ALPHA BANK
IBAN Αρ. λογαριασμού: GR85 0140 1140 1140 0200 2005 940



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

   Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 33 11 338
e-mail:olme@otenet.gr                                                                    Αθήνα, 18/1/2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζοντας την αιφνιδιαστική και αποσπασματική τακτική του, αποφάσισε να αναπτυχθούν υποχρεωτικά στα γυμνάσια προγράμματα αγωγής υγείας, για την παρουσίαση των οποίων θα διατεθεί μία ολόκληρη εβδομάδα με απόφαση των Συλλόγων.  Σε κάποια σχολεία λειτουργούν ήδη με ελεύθερη επιλογή συναδέλφων/ισσών παρόμοια προγράμματα. Στα υπόλοιπα όμως θεωρούμε απαράδεκτο να επιβάλλεται στη μέση της χρονιάς κάτι τέτοιο, χωρίς να έχει γίνει η οποιαδήποτε ενημέρωση, προετοιμασία ή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Δεν μπορεί να αμφιβάλλει κανείς ότι η ανάπτυξη ουσιαστικών προγραμμάτων υγείας- πρόληψης στο δημόσιο σχολείο είναι μια μεγάλη αναγκαιότητα. Η θεματολογία που επιλέχθηκε επίσης, είναι πολύ κοντά στις ανησυχίες και τις ανάγκες της εφηβικής και προεφηβικής ηλικίας.
Προγράμματα όμως που αφορούν ζητήματα όπως οι εξαρτήσεις και οι διαφυλικές σχέσεις  είναι επιβεβλημένο να αναπτύσσονται αφού προηγηθεί  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, θεσμική σύνδεση του σχολείου με φορείς υγείας και πρόληψης και στελέχωσή του με ειδικό επιστημονικό προσωπικό. Διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος να αντιμετωπιστούν επιδερμικά ή ακόμα και να παραχθούν εκ διαμέτρου αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα.
Να θυμίσουμε επίσης,  ότι το Υπουργείο Παιδείας για να πετύχει την εξοικονόμηση προσωπικού υλοποιώντας τις μνημονιακές επιταγές, φρόντισε να  μειώσει τις ώρες της Βιολογίας και της Οικιακής οικονομίας - καθ΄ ύλην σχετικών μαθημάτων- και να αφαιρέσει τη δίωρη μείωση ωραρίου σε όσους υλοποιούσαν διάφορα προγράμματα, με αποτέλεσμα απλήρωτες ώρες υπερωριακής εργασίας.

Με βάση τα παραπάνω:

  • Απαιτούμε από το Υπουργείο να αποσύρει την υποχρεωτικότητα της Θεματικής Εβδομάδας.
  • Καλούμε τους Συλλόγους διδασκόντων να συνεκτιμήσουν όλους τους παράγοντες που αναφέρθηκαν πριν πάρουν τις αποφάσεις τους για τη χρονική διάρκεια, το περιεχόμενο των εργασιών και τους εμπλεκόμενους φορείς για την υλοποίηση της Θεματικής Εβδομάδας.




Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2017

ΣΥΝΕΚ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΚ (Συνεργαζόμενων Εκπ/κων Κινήσεων)
 Για την ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ στα ΕΠΑΛ
Πριν μερικές μέρες δόθηκε από το ΥΠΠΕΘ στη δημοσιότητα και απεστάλη στα σχολεία το Σχέδιο οδηγού εφαρμογής Μεταλυκειακού έτους-Τάξης Μαθητείας για την υλοποίηση του κατά το σχολικό έτος 2016-17.
Σε παλαιότερες  θέσεις της ΟΛΜΕ (Θέσεις και Προτάσεις της ΟΛΜΕ για το «Νέο Σχολείο» - «Νέο Λύκειο», Γενικό – Τεχνολογικό, 20/05/2011 και Απόφαση Γ.Σ. Προέδρων, 8/6/06) προτείνεται μια αναβαθμισμένη ΤΕΕ που θα πρέπει :
1. να συγκεντρώνεται σε ένα σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης με πιο ενιαία δομή,
2. να μεταφέρει την επιλογή επαγγέλματος και την εξειδίκευση του μαθητή σε πιο ώριμη ηλικία,
3. να δίνει διέξοδο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση,
4. να προσφέρει πρακτική άσκηση με ασφάλιση και αμοιβή και μια εποπτευόμενη και οργανωμένη επαφή με την εργασία σε ενήλικες μαθητές που είναι ήδη κάτοχοι του απολυτηρίου Λυκείου.
Η παράταξη των ΣΥΝΕΚ επίσης έχει ήδη τοποθετηθεί για τις επιχειρούμενες αλλαγές και γενικότερα για τις εξελίξεις στο χώρο της ΤΕΕ (https://synekde.files.wordpress.com/2016/05/synek-tropologia-epal-maios-2016.pdf και  https://synekde.files.wordpress.com/2016/10/2016_10-synek-gia-epal.pdf ) την περσινή χρονιά, αλλά και σε παλιότερες ανακοινώσεις της, όπου μεταξύ άλλων τονιζόταν <<η ανάγκη, στις σημερινές συνθήκες, λειτουργίας  προαιρετικού Μεταλυκειακού (4ου) Έτους Ειδίκευσης στα ΕΠΑΛ, το οποίο πρέπει να ανήκει στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και το περιεχόμενο σπουδών του να καθορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας. Για τη λειτουργία του έτους αυτού θα πρέπει να αξιοποιείται η υποδομή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑΛ και να περιλαμβάνει το σύνολο των ειδικοτήτων που παρέχονται σήμερα, αλλά και όποια άλλη κριθεί αναγκαίο να δημιουργηθεί με βάση τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Οι απόφοιτοι του έτους ειδίκευσης να αποκτούν επαγγελματικό πτυχίο επιπέδου 5. Στο έτος αυτό θα συνδυάζονται θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα της αντίστοιχης ειδικότητας στο σχολείο, και εξάσκηση στην εργασία. Η εξάσκηση στην εργασία των –ενηλίκων - αποφοίτων των ΕΠΑΛ στο προαιρετικό έτος ειδίκευσης (4ο έτος) θα πρέπει να βασίζεται στις παρακάτω προϋποθέσεις: να αφορά μόνο ενήλικους, ο εκπαιδευόμενος πρέπει να έχει αμοιβή τουλάχιστον στο 75% του κατώτατου μισθού και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα να υλοποιείται με τη συμμετοχή και την εποπτεία των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ>>.
Με βάση όλα αυτά τοποθετηθήκαμε θετικά κατ αρχάς στη θεσμοθέτηση του Μεταλυκειακού έτους- Τάξης Μαθητείας από φέτος (ν.4386), τονίζοντας τις θετικές και αρνητικές πλευρές και ζητώντας παράλληλα την κατάργηση του ν. 4186 - τροπολογίες πάνω σ αυτόν είναι οι ρυθμίσεις του ν.4386, και το ΥΠΠΕΘ άλλωστε αναφέρει ότι οι παρούσες διατάξεις είναι μεταβατικές και χρήζουν αλλαγών και μελέτης και μετά την εφαρμογή τους - και την αντικατάστασή του με νέο νομοθετικό πλαίσιο για μια νέα ΤΕΕ αντάξια του ρόλου στης σε μία σύγχρονη και αναπτυγμένη χώρα και πόλο έλξης για τους νέους και τις νέες μας. Θεωρούμε λοιπόν ως θετικά στοιχεία  υπό προϋποθέσεις τη σύνδεση των αποφοίτων ΕΠΑΛ με την εργασία, την ίδρυση του 4ου έτους και την περαιτέρω ειδίκευσή τους,  την άσκηση εποπτείας από τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ, τον καθορισμό από το ΥΠΠΕΘ του περιεχομένου σπουδών και κατευθύνσεων κατάρτισης στο χώρο εργασίας, την συμμετοχή των εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ στην πραγματοποίηση του προγράμματος και την αξιοποίηση του εξοπλισμού και των εργαστηρίων ΕΠΑΛ και ΕΚ, την εξασφάλιση αμοιβής, ασφαλιστικών δικαιωμάτων και δικαιωμάτων υγείας στον μαθητευόμενο, τη συμμετοχή του εκπαιδευτικού στα ΚΠΑ (κέντρα προώθησης απασχόλησης), την υπογραφή συμβάσεων με άμεση ευθύνη του ΕΠΑΛ, το γεγονός ότι η μαθητεία αναφέρεται μόνο σε ενήλικες, επίσης το ότι ο χρόνος παραμονής στην εργασία θεωρείται συντάξιμος και υπολογίζεται ως χρόνος για απόκτηση άδειας εξάσκησης επαγγέλματος,  κ.α.
Με την εφαρμογή, ουσιαστικά τώρα για 1η φορά, του 4ου έτους, μας δίνεται η ευκαιρία να τονίσουμε την ανάγκη οι συνάδελφοι και οι σύλλογοι των ΕΠΑΛ να εντείνουν τις προσπάθειες και την επαγρύπνησή τους ώστε αφ ενός τα θετικά στοιχεία που περιέχονται στις ρυθμίσεις να αξιοποιηθούν και να ενισχυθούν, αφ ετέρου να αποκλειστούν πλευρές και πιθανές παρεκκλίσεις – κυρίως από την πλευρά των επιχειρήσεων- που θα οδηγήσουν σε στενή κατάρτιση, σε σχολείο της αγοράς και σε χρησιμοποίηση των μαθητευομένων ως φτηνής και ευέλικτης εργασιακής δύναμης για την αντικατάσταση εργαζομένων και θέσεων εργασίας.
Για όλα αυτά εκτιμάμε  ότι  :
·           Η επιμόρφωση των εκπαιδευτών και των εκπαιδευτικών, καθώς και ή άμεση χρηματοδότηση για καλύτερα εργαστήρια και εξοπλισμό στα ΕΠΑΛ και ΕΚ, είναι απαραίτητοι όροι της επιτυχίας του 4ου έτους στο πλαίσιο των πάγιων θέσεων της ΟΛΜΕ και του κλάδου.
·           Για να μην διολισθήσει ο θεσμός της μαθητείας σε εξασφάλιση φτηνού και ευέλικτου εργατικού δυναμικού για τις ιδιωτικές κυρίως επιχειρήσεις και για να μην καταλήξει σε στενή κατάρτιση, θα πρέπει να εφαρμοστούν με απόλυτο τρόπο η εποπτεία, ο έλεγχος και τα αναλυτικά προγράμματα, τα φύλλα έργου και οι κατευθύνσεις στο περιεχόμενο της μαθητείας, του ΙΕΠ και του ΥΠΠΕΘ. Για τον ίδιο λόγο επιμένουμε ότι θα πρέπει η αναλογία ημερών στην εργασία και στο σχολείο να αλλάξει από 4 προς 1, σε 3 προς 2, ώστε να παρέχονται και συμπληρωματικά στο ΕΠΑΛ στέρεες ευρείες τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες, που στο συγκεκριμένο χώρο εργασίας μπορεί για διάφορους  λόγους να μην μπορούν να προσφερθούν.
·           Πρέπει να υπάρξει η δυνατότητα για όλους τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και όχι μόνο για το 33% που προβλέπεται, να συμμετέχουν σε αυτό το έτος. Είναι ουσιαστική από αυτή την άποψη η κατάργηση των ΕΠΑΣ-ΟΑΕΔ και η ενσωμάτωσή τους στην ΤΕΕ υπό την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ. Η πραγματοποίηση του 4ου έτους επίσης, δεν πρέπει να οδηγήσει σε κατηγοριοποιήσεις και διακρίσεις μεταξύ των ΕΠΑΛ και σε απόπειρες συγχωνεύσεων.
·           Πρέπει να ρυθμιστούν με σαφήνεια  τα επαγγελματικά δικαιώματα που θα προκύψουν από την εφαρμογή και του 4ου έτους .
·           Επειδή το όλο πρόγραμμα εντάχθηκε στην μη τυπική εκπαίδευση, με την αιτιολογία του Υπουργείου ότι έτσι “θα αποφευχθεί η ενσωμάτωση της κατάρτισης στο τυπικό εκπ/κο  σύστημα”, δε θα δεχτούμε την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που θα εμπλακούν στις διαδικασίες του 4ου έτους. Τα εργασιακά τους δικαιώματα πρέπει να εναρμονίζονται με αυτά που ισχύουν στην τυπική εκπαίδευση κατ  αναλογία.
·           Οι μέχρι στιγμής 7 ειδικότητες 4ου έτους πρέπει να αυξηθούν μέχρι να συμπεριληφθούν όλες οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ, για να αποφευχθούν αντιπαραθέσεις και ενίσχυση κάποιων ειδικοτήτων έναντι άλλων. Η νέα ΤΕΕ σαφώς δεν πρέπει να βασίζεται στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων. Θα πρέπει να μπορούν να ενταχθούν νέες ειδικότητες που καθιστούν απαραίτητες οι τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις, όπως και η ανάγκη ανάπτυξης όλων των δυνατοτήτων της χώρας.  
·           Είναι σαφές ότι η καθυστέρηση της οργάνωσης και της εφαρμογής της μαθητείας από την αρχή της σχολικής χρονιάς, αναγκάζει το ΥΠΠΕΘ να προχωρήσει σε βιαστική εφαρμογή της από τον Φεβρουάριο του 2017 με πολλά προβλήματα που θα προκύψουν από αυτό – πως θα καλυφθούν και πότε οι 9 μήνες, αν θα επεκταθεί και τους θερινούς μήνες, αν θα αναζητηθούν  και από ποιους (ακόμα και από μαθητές προβλέπεται) θέσεις μαθητείας σε επιχειρήσεις κλπ.
·           Η Στελέχωση ΚΠΑ πρέπει να προχωρήσει άμεσα για την οργανωμένη ανεύρεση θέσεων μαθητείας σε συνεργασία και με ΕΠΑΛ και φορείς.
·           Απαραίτητο ακόμα είναι να διευκρινιστούν οι απαιτήσεις και ο τρόπος πιστοποίησης για απόφοιτους του 4ου έτους, καθώς και η σωστή προετοιμασία προπαρασκευαστικών μαθημάτων πριν την πιστοποίηση από εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ με αμοιβή .
Οι ΣΥΝΕΚ πιστεύουν ότι το 4ο μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης είναι ένα ακόμα στοίχημα-πρόκληση για την ανάπτυξη της  ΤΕΕ στην Ελλάδα. Μετά από δεκαετίες καθυστέρησης δημιουργούνται οι αρχικές προϋποθέσεις για να καλυφθεί αυτό το μεγάλο κενό. Είναι προφανές ότι επειδή οι πολιτικοοικονομικές συνθήκες είναι δύσκολες, οι παρεμβάσεις μας, οι  διεκδικήσεις μας και η ετοιμότητά μας είναι κάτι περισσότερο από αναγκαίες.
 Οι οικονομικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες για την παραπέρα ισχυροποίηση και στήριξη της ΤΕΕ δεν μπορούν άλλο να παραμένουν κενό γράμμα. Δεν μπορούμε άλλο να αφήσουμε να υπονομεύεται το μέλλον και η ανάπτυξη της ΤΕΕ.
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2017

ΣΥΝΕΚ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΩΝ  (ΣΥΝΕΚ)

«ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΤΕΕ
ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»

Με αφορμή την ερώτηση:
(http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/9811485.pdf ) για τη λειτουργία των ΙΕΚ, που κατέθεσε η Νέα Δημοκρατία στη Βουλή,  μέσω του εκπροσώπου της βουλευτή κ. Θ. Φορτσάκη διαπιστώνουμε τα παρακάτω:
1.     Με πλήρως απαξιωτικό τρόπο: «δεν φαίνεται να έχουν την απαραίτητη για την επαγγελματική εκπαίδευση τεχνογνωσία»!,  αναφέρεται στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και στις γνώσεις που κατέχουν μέσα από τις σπουδές και την πολύχρονη διδακτική και την εργασιακή εμπειρία τους.
2.     Αναφέρεται στο «σύστημα διαθεσιμότητας καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα ΔΙΕΚ», μπερδεύοντας τον όρο διάθεση για συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου με την διαθεσιμότητα, την οποία φροντίζει να μας υπενθυμίζει. Δεν την ξεχάσαμε…. Γνωρίζουν όλοι, ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί της ΤΕΕ που τη βίωσαν, ότι η διαθεσιμότητα και οι απολύσεις στο δημόσιο, αποτελεί κεντρική πολιτική της ΝΔ και προσωπικά του αρχηγού της κ. Μητσοτάκη.
3.     Υπενθυμίζουμε τέλος πως ο νόμος για τη διάθεση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα ΙΕΚ για συμπλήρωση ωραρίου ψηφίστηκε από το ΠΑΣΟΚ το 2010 (ν.3879). Με απόφαση Υπουργού, αυταρχικά και χωρίς διαφάνεια. Σήμερα, μετά την τροποποίηση του νόμου, γίνεται από τα ΠΥΣΔΕ όπως και οι υπόλοιπες διαθέσεις για τη συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών (ν.4386/16).

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΚ
12 Γενάρη 2017