11.11.2019
Με αφορμή
τις δηλώσεις του κ.Αντωνίου
(προτεινόμενου προέδρου του ΙΕΠ)
(προτεινόμενου προέδρου του ΙΕΠ)
Δεν θα επιτρέψουμε την επιστροφή της δημόσιας εκπαίδευσης
στη σκοτεινή «κανονικότητα» του 2010-2014.
Ο λαλίστατος προτεινόμενος νέος Πρόεδρος του ΙΕΠ, κ. Αντωνίου, πριν καλά καλά αναλάβει τα νέα
του καθήκοντα, έσπευσε να περιγράψει τις νεοφιλελεύθερες κατευθύνσεις της
αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της ΝΔ που είναι σε εξέλιξη, μιλώντας για ανάγκη
«επιστροφής στην περίοδο 2010-2014» για «να ξαναχτιστεί αυτό που γκρεμίστηκε»
από τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας μάλιστα, ότι «οι δυνάμεις της
αντιμεταρρύθμισης καιροφυλακτούν και ανασυντάσσονται».
Αυτό που ανασυντάσσεται όμως, είναι το σκοταδιστικό προσωπείο της
πιο αντιδραστικής και αυταρχικής εκπαιδευτικής πολιτικής της 4ετίας που
νοσταλγεί ο κος Αντωνίου και η Κεράμειος «αριστεία», η οποία είχε εγκληματικές
επιπτώσεις στη δημόσια εκπαίδευση, στους/τις μαθητές/τριες και τους/τις
εκπαιδευτικούς και έχει αμετάκλητα καταδικαστεί στη συνείδηση
ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Συμπεριλάμβανε μεταξύ άλλων: υποχρηματοδότηση, λιτότητα και
αιματηρές περικοπές, κλείσιμο και συγχωνεύσεις χιλιάδων σχολείων, κατάργηση
Τομέων και Ειδικοτήτων, διαθεσιμότητες, απολύσεις, υποχρεωτικές μεταθέσεις και
μετατάξεις εκπαιδευτικών, αξιολόγηση-χειραγώγηση με ποσοστώσεις για υπηρεσιακή
στασιμότητα-απόλυση, πειθαρχικό αυθαιρεσίας και αυτοδίκαιη αργία, αύξηση
ωραρίου, μειώσεις μισθών, αδιοριστία και ελαστικοποίηση εργασιακών
σχέσεων, επιστράτευση και περιορισμό συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.
ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ «ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ» ΠΟΥ
ΓΚΡΕΜΙΣΑΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ, ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΝΑΧΩΜΑ,
ΔΕ ΘΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΠΙΣΩ!
Στους τρεις μήνες διακυβέρνησης της ΝΔ, είναι ξεκάθαρα τα δείγματα
γραφής. Προτεραιότητα κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας
·
δεν είναι οι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών -που
οδηγούν σε χιλιάδες χαμένες ώρες μαθημάτων-, αλλά το ιδεοληπτικό δόγμα «νόμος
και τάξη» και η κατάργηση του Ασύλου.
·
Αντί
της αύξησης δαπανών για την Παιδεία, μείωσή τους,
·
Αντί
της διεύρυνσης της δυνατότητας ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ, θεσμοθετούν
κατάργηση των “πράσινων σχολών”, κατάργηση των διετών
προγραμμάτων στα ΑΕΙ για τους αποφοίτους ΕΠΑΛ, κλείσιμο της Νομικής Πάτρας,
κατάργηση 37 πανεπιστημιακών τμημάτων και εξίσωση επαγγελματικών
δικαιωμάτων δημόσιων πανεπιστημίων και ιδιωτικών κολλεγίων.
·
Αντί
για αντισταθμιστικά προγράμματα στήριξης των αδύναμων μαθητών , προαναγγέλλουν μείωση εισακτέων, τράπεζα θεμάτων, βάση του 10, αύξηση των εξετάσεων σε
Γυμνάσιο και Λύκειο, και επανίδρυση προτύπων σχολείων «Αριστείας» για λίγους
και εκλεκτούς,
·
Αντί για παιδαγωγική ελευθερία και βελτίωση των όρων και των
συνθηκών εργασίας των εκπ/κών, επιμένουν στην αδιοριστία, στην επαναφορά του
αυταρχικού επιθεωρητισμού και την τιμωρητική εξωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικών
και σχολείων, ενώ στη θέση της δημοκρατίας στα σχολεία επαναφέρουν τον περιορισμό
συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, και τον αποκλεισμό των αιρετών του κλάδου από τα
Υπηρεσιακά Συμβούλια, ώστε να αναβιώσει το πελατειακό σύστημα των
«ημετέρων».
·
Αντί
για την οικονομική στήριξη των σχολείων, τα έξοδα των οποίων μετακυλίονται
συχνά στις τσέπες των γονιών, προετοιμάζουν το κλίμα για «αυτόνομα» σχολεία,
σύνδεσή τους με την αγορά, αναζήτηση χορηγών, διευθυντές μάνατζερ, και παραπέρα
ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.
·
Αντί
για την ποιοτική αναβάθμιση του περιεχομένου της εκπαίδευσης, σχεδιάζουν
κατηχητικά και ιερομόναχους στα σχολεία και εθνικιστική κατεύθυνση στο μάθημα
της Ιστορίας, καταργώντας το κοινωνιολογικό της περιεχόμενο.
·
Τέλος, αντί για στελέχωση και λειτουργία των τάξεων υποδοχής,
στερούν την εκπαιδευση στα παιδιά που δεν “δικαιούνται” ΑΜΚΑ, υποθάλπουν στον κόρφο
τους το εκκολαπτόμενο αυγό του φιδιού, και καλύπτουν με τη σιωπή τους
ρατσιστικές - εθνικιστικές δηλώσεις και επιθέσεις.
Οι κατευθύνσεις αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, πρέπει να
νομοθετηθούν άμεσα εντός του 2019 «τώρα που το κλίμα είναι ευνοϊκό και όχι μετά
από δύο χρόνια», σύμφωνα με τον φερέλπιδα Πρόεδρο του ΙΕΠ, για να
αντιμετωπιστεί το «απροϋπόθετο σχολείο» της «ραστώνης» και της «ήσσονος
προσπάθειας» και «ο εξισωτισμός προς τα κάτω». Προφανώς ο κος Αντωνίου έχει
επίγνωση των δίκαιων αντιδράσεων που θα δημιουργήσει η νεοφιλελεύθερη
πολιτική που υπηρετεί, όχι μόνο στην
εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, που θα
υπερασπιστεί, όπως οφείλει -και
όπως έκανε πάντα- το δημόσιο δωρεάν αγαθό της
Παιδείας και το μέλλον της ίδιας και των παιδιών της. Θα επιβεβαιώσουμε τους
φόβους του, η πολιτική που πρεσβεύει θα αποτύχει ξανά, όπως απέτυχε και η
επιβολή της «αξιολόγησης» του 2013-14 στην οποία ο ίδιος πρωτοστάτησε. Η
Ιστορία δεν γυρίζει πίσω!
Του
θυμίζουμε μονάχα, πως, όταν η κατοχή βαρύγδουπων τίτλων της
ΝεοΔημοκρατικής «Αριστείας» (που μας κυβερνά και που συνεχώς επικαλούνται) έχει
ως στόχο τον καριερισμό και την ατομική ανέλιξη, και όταν η επιστημονική γνώση
αντί να μετουσιώνεται σε ανθρωπιστικές αξίες και να προάγει τα κοινωνικά
συμφέροντα, τίθεται στην υπηρεσία
των ισχυρών και των οικονομικών
τους συμφερόντων, τότε μιλάμε για ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑ (γνωστό πολίτευμα της
αρχαιότητας που μετεξελισσόταν συχνά σε Ολιγαρχία και Τυραννία).
Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου