Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011


“ΝΕΟ” ΛΥΚΕΙΟ ΜΕ ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΑ ΥΛΙΚΑ....

των ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ ΕΛΕΝΗΣ και ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ ΘΕΜΗ
ΜΕΛΩΝ Δ.Σ. ΟΛΜΕ
Το Υπουργείο Παιδείας για μια ακόμη φορά δεν πρωτοτύπησε. Μετά τις συνεχείς διαρροές προς τον τύπο με διάφορες παραλλαγές και την καθοδηγούμενη “έρευνα” - δημοσκόπηση της GPO για το Λύκειο, επέλεξε την ημέρα της πανεκπαιδευτικής απεργίας – ημέρα αντίστασης των εκπαιδευτικών στην υποβάθμιση και τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης που επιβάλει η πολιτική του μνημονίου – να εξαγγείλει το “νέο” λύκειο, αποδεικνύοντας έτσι τον πανικό της μπροστά στις αντιδράσεις που ξεσήκωσαν οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα.
Δεν σεβάστηκε ούτε αυτά τα όργανα που προσδίδουν νομιμοποίηση στην πολιτική της, το ΕΣΥΠ του “διαλόγου”, αφού θα καταθέσει σε αυτό τις προτάσεις της μετά τη χθεσινή ανακοίνωσή τους. Δε σεβάστηκε ούτε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αφού το προσωπικό του διαμαρτύρεται με ανακοίνωσή του πως δεν έχει συζητηθεί τίποτα στα αρμόδια όργανα!
Η βασική μας κριτική στο σχέδιο για το «νέο» λύκειο που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας εστιάζεται στα παρακάτω:

  • δεν εντάσσει το λύκειο στην 12 χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση,
  • στοχεύει  στην εκμάθηση δεξιοτήτων και ικανοτήτων που έχει ανάγκη η αγορά, και όχι στη στέρεη γενική μόρφωση που δημιουργεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες και πολίτες,
  • δεν εξετάζει με ενιαίο τρόπο το Γενικό με το Επαγγελματικό Λύκειο (θα ακολουθήσει γι αυτό άλλη εξαγγελία μετά το Πάσχα, υποβαθμίζοντας για ακόμα μια φορά τη σημασία της ΤΕΕ ως δευτερεύουσας) και δεν αντιμετωπίζει την προοπτική του Ενιαίου Λυκείου θεωρίας και πράξης,
  • καταργεί μαθήματα γενικής παιδείας και μόρφωσης και ειδικά στη Β΄ και Γ' Λυκείου οδηγεί τους μαθητές μέσω των  επιλογών στην εξειδίκευση,
  • συνεχίζει και διευρύνει τη μετατροπή του λυκείου από αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα σε προθάλαμο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
  • μετατρέπει όλο το λύκειο σε ένα ανταγωνιστικό βαθμοθηρικό σχολείο, που παρά τις διακηρύξεις, θα αυξήσει την ανάγκη για φροντιστήρια και θα φουντώσει την παραπαιδεία, γι αυτό και δεν εξαγγέλλει ταυτόχρονα και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
  • οι ομαδικές εργασίες που προβλέπονται δεν συνοδεύονται από την αναγκαία στήριξη σε υλικοτεχνική υποδομή (π.χ. βιβλιοθήκες, εργαστήρια, πρόσβαση στο διαδίκτυο κλπ) και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα και αυτό το μέτρο να λαμβάνει ταξικά χαρακτηριστικά (π.χ. τα παιδιά των ευπορότερων οικογενειών θα έχουν μεγαλύτερες  δυνατότητες πρόσβασης σε πηγές κλπ),
  • επαναλαμβάνονται οι διακηρύξεις ότι με το νέο λύκειο θα έχουμε κατάργηση της παπαγαλίας και προαγωγή της κριτικής σκέψης, αλλά τα ίδια μας έλεγε και ο κ./Αρσένης το 1997, δημιουργώντας το σημερινό εξετασιοκεντρικό σχολείο των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ,
  • στη μεταρρύθμιση της κας Διαμαντοποϋλου δεν θα υπάρξουν νέα βιβλία, παρόλα αυτά θα «καλλιεργείται η κριτική σκέψη και η εμβάθυνση του αντικειμένου»!

Τέλος καμιά σοβαρή αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την αναγκαία αύξηση των δαπανών για την παιδεία και την ουσιαστική πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών. Και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν όμως θυσιαστεί στην πολιτική του μνημονίου που επιδιώκει το φτηνό και ιδιωτικοποιημένο σχολείο.

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

ΣΤΑΘΗΣ -ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ


ΦΟΥΚΟΥΣΙΜΑ : ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ


ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ
Οι απομείναντες

Ομως υπάρχουν ακόμα
λίγοι άνθρωποι
που δεν είναι κόλαση
η ζωή τους
υπάρχει το μικρό πουλί ο κιτρινολαίμης
η Fräulein Ramser
και πάντοτε του ήλιου οι απομείναντες
οι ερωτευμένοι με ήλιο ή με φεγγάρι
ψάξε καλά
βρες τους, Ποιητή!
κατάγραψέ τους προσεχτικά
γιατί όσο παν και λιγοστεύουν
λιγοστεύουν

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011


Το φιλί της γυναίκας αράχνης
ΤΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΤΡΑΝΟΥ*
Η παρελκυστική τακτική της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στην πιο κρίσιμη καμπή της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης δεν εξαντλείται απλώς στη λογιστική μανία και την τρέλα των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων. Επαναφέρει το μπαγιάτικο παιχνίδι γοητείας και σαγήνης, το απατηλό, μοιραίο κλείσιμο του ματιού προς την πελαγωμένη μεσαία τάξη. Αυτά, ενώ ήδη«[...]συντελείται ο κατακερματισμός του μεσαίου στρώματος, το οποίο είχε δημιουργηθεί από τις πολιτικές κοινωνικής πρόνοιας του παρελθόντος, και η κοινωνία πολώνεται μεταξύ λίγων πλούσιων και πολλών φτωχών», όπως αναφέρει ο Ιταλός ιστορικός Κάρλο Γκάλι.
Όσοι μπορείτε επιβιώστε, βολέψτε τα με το Νέο Σχολείο, το Διαρκές Φροντιστήριο, τα Νέα Πρότυπα–Πειραματικά Σχολεία, τους Πυρήνες Αριστείας -μοιάζει να προτείνει πονηρά το Υπουργείο Παιδείας σε ένα ανατριχιαστικό σενάριο κοινωνικού δαρβινισμού, που θα μπορούσε να έχει τον τίτλο “Το φιλί της γυναίκας-αράχνης”, οι υπόλοιποι κόψτε το λαιμό σας.
Όμως ο απτός, πιεστικός και άμεσος κίνδυνος της συνολικής υποβάθμισης της Παιδείας οδήγησε τελικά την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά σε μεγάλο βαθμό και την αγνοημένη από τη κεντρική εξουσία  τοπική αυτοδιοίκηση, σε έκρηξη και σε έντονη αντιπαράθεση με την ακολουθούμενη νεοφιλελεύθερη εκπαιδευτική πολιτική.
Τα περισσότερα υπό συγχώνευση σχολεία βρίσκονται στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της χώρας. Πουθενά σε αυτές τις περιοχές το  σχολείο δεν λειτουργεί στο κενό. Είναι ζωτικό τμήμα του κοινωνικού περιβάλλοντος στο οποίο διασφαλίζει την παροχή μόρφωσης. Οι γονείς, οι οποίοι δίκαια αντιδρούν, διαδραματίζουν έναν σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του σχολείου. Η τακτική ενημέρωσή τους και η ενεργητική συμμετοχή τους στη σχολική ζωή, ιδίως στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, είναι ζωτικής σημασίας προϋποθέσεις καλής λειτουργίας του σχολείου. Η συμμετοχή αυτή αδυνατίζει όταν το σχολείο βρίσκεται σε απόσταση από την τοπική κοινωνία. Το σχολείο αποξενώνεται από τους γονείς με αποτέλεσμα να ενισχύονται στο παιδί συναισθήματα ανασφάλειας και άγχους, που εκφράζονται με αρνητική στάση απέναντι στο σχολείο.
 
Με τις συνενώσεις προστίθενται και άλλα πολυπληθή σχολεία στα ήδη υπάρχοντα. Σε τέτοια σχολεία οι έρευνες δείχνουν διεθνώς ότι ενισχύονται, εκτός των αρνητικών συναισθημάτων, τα περιστατικά μαθητικής παραβατικότητας και βίας. Δεν είναι τυχαίο που τα τρία από τα δώδεκα σοβαρά περιστατικά ενδοσχολικής βίας, τα οποία προσπαθούν να διαχειριστούν οι εισαγγελείς ανηλίκων στη Θεσσαλονίκη,  προέρχονται από τα δύο υπό συγχώνευση Γυμνάσια στην Ξηροκρήνη.
 
Ενώ τα ελληνικά σχολεία στερούνται υποστήριξης από το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγους, κοινωνικές/-ούς λειτουργούς),  τόσο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όσο και οι τοπικές Αρχές της Εκπαίδευσης περί άλλων τυρβάζουν.
 
Οι επιπτώσεις των καταργήσεων/συγχωνεύσεων τόσο στο υπάρχον όσο και στο μελλοντικό εκπαιδευτικό προσωπικό είναι τεράστιες: κατάργηση της μόνιμης θέσης εργασίας και υποχρέωση καθημερινής ή μόνιμης μετακίνησης όχι μόνο στον τόπο του παραμένοντος σχολείου, αλλά και σε άλλη Περιφέρεια, δραματική μείωση των θέσεων εργασίας με συνέπεια τον ακόμη πιο ασφυκτικό συνωστισμό και των αδιόριστων εκπαιδευτικών  σε αδιέξοδες και ανέλπιδες λίστες αναμονής.
 
Με τις συνενώσεις ενισχύονται οι τάσεις εσωτερικής μετανάστευσης/ αστικοποίησης, καθώς πολλές οικογένειες θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν προς τις έδρες των νέων σχολείων, με συνέπειες αρνητικές για την ανάπτυξη της υπαίθρου.
 
Η πολιτική των συνενώσεων δημιουργεί την υποχρέωση στα παιδιά να μετακινούνται καθημερινά σε μικρές ή μεγάλες αποστάσεις συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες. Τα προβλήματα αυξάνονται στην περίπτωση παιδιών με αναπηρίες, ή ειδικές ανάγκες. Είναι γνωστό επίσης πόσο σοβαρά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί από την αδιαφορία των αρμόδιων παραγόντων να τηρούν τις οικονομικές υποχρεώσεις τους έναντι των ιδιοκτητών των μέσων αλλά και από τη σκανδαλώδη κατασπατάληση πόρων μέσω αδιαφανών διαδικασιών.
Κάτω από τέτοιες συνθήκες παρεμποδίζεται η τακτική φοίτηση, δημιουργούνται κενά στη μόρφωση και τελικά ενισχύονται φαινόμενα όπως ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική αποτυχία και η εγκατάλειψη του σχολείου (μαθητική διαρροή) φαινόμενα που, όπως επισημαίνει και  η πρόσφατη ετήσια έκθεση για την εκπαίδευση  του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ η οποία παραδόθηκε στη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, έχουν πάρει εφιαλτικές διαστάσεις και απαιτούν αλλαγή προτεραιοτήτων και άμεση αντιμετώπιση. 
____________
*Ο Τρ. Τρανός είναι εκπαιδευτικός, πρόεδρος Γ' ΕΛΜΕ-Θ.

ΣΤΑΘΗΣ - ΝΑΥΤΙΛΟΣ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ


με φόντο τους φόνους ...
Αν ο Παπανδρέου δεν ήταν μέλος του Δ.Σ. στο Ιδρυμα Καντάφι, τότε πώς «παραιτήθηκε απ' αυτό αμέσως μόλις ξέσπασε η κρίση», όπως διαβεβαίωσε ο κ. Δρούτσας τη Βουλή; (3.ΙΙΙ.2011) Ενώπιον της ιδίας Βουλής ο Παπανδρέου εψεύσθη ασυστόλως δηλώνοντας ότι ουδέποτε υπήρξε μέλος αυτού του Δ.Σ. Προφανώς απ' αυτό παραιτήθηκε (κατά Δρούτσαν) ο Φούφουτος. Η ευκολία με την οποίαν ψεύδεται ο Παπανδρέου και για τα μείζονα και για τα ελάσσονα ενώπιον της Βουλής αλλά κι ενώπιον του λαού, αντιμετωπίζεται απ' το πλείστον των ΜΜΕ ως κάτι το σχετικόν, σχεδόν αποδεκτό -του στυλ «σιγά μη στάξει η ουρά του γαϊδάρου!». Αν πρόκειται για γάιδαρο, λογικόν...
Ποια κοινωνία μπορεί να ζει με ελπίδα στο λιγότερο;
Διότι αυτό πλέον μας υπόσχεται και με τον νόμο η Ευρώπη του Δ' Ράιχ! Το λιγότερο!
Λιγότερους μισθούς.
Λιγότερη αγοραστική δύναμη.
Λιγότερη ασφάλιση.
Ποια κοινωνία μπορεί να ζει με την προοπτική του λιγότερου;
Λιγότερη εκπαίδευση.
Λιγότερη περίθαλψη.
Λιγότερες προσδοκίες. Για τα παιδιά μας, για τη ζωή τους.
Ποια κοινωνία μπορεί να ζει με πρόταγμα το λιγότερο; Με το λιγότερο ως ιδεολογία. Με το λιγότερο θεσμισμένο. Με το λιγότερο ως κανόνα, ως διαρκές έδικτον, ως διάταγμα και τα σκυλιά δεμένα.
......................................
Κι αν για τους περισσότερους το λιγότερο γίνεται η νέα θρησκεία
για τους λιγότερους το περισσότερο γίνεται η εκ νέου υπερέχουσα ηθική. Στην πραγματικότητα μια ηθική αρχαία όσον και ο κόσμος που συχνά καθιστά νόμιμο το ανήθικο.
Κι όχι μόνον, αλλά υποχρεωτικό για όλη την κοινωνία. Η οποία στρατεύεται έτσι υπέρ των ολίγων,
περισσότερος πλούτος για τους λίγους,
περισσότερη δύναμη,περισσότεροι πόλεμοι,
περισσότερη προπαγάνδα υπέρ των τυραννίδων και των ολιγαρχιών, περισσότερο σκοτάδι,
μεγαλύτερη καταλήστευση του πλανήτη,
με έναν λόγο λιγότερα για τους πολλούς, περισσότερα για τους λίγους. Αυτό είναι
(εκ νέου διότι είναι αρχαίο) το νέο αμυντικό, δηλαδή επιθετικό δόγμα της άρχουσας τάξης στον θαυμαστό κόσμο της Δύσης και σε όσον απ' τον υπόλοιπο κόσμο ελέγχει, κατέχει, εκμεταλλεύεται. Ολο και πιο πολύ, όλο και πιο απερίσκεπτα...
Με το συγκλονιστικό ποσό των 15 Ευρώ παραπάνω στο μεροκάματό τους αποζημιώνουν οι Ιάπωνες (εργοδότες) τους Ιάπωνες (επιστήμονες κι εργάτες) που εκτίθενται στον ραδιενεργό θάνατο, προσπαθώντας να τον αποτρέψουν...
ΣΤΑΘΗΣ Σ. 28.ΙΙΙ.2011 stathis@enet.gr

ΣΤΑΘΗΣ -ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ


ΑΠΕΙΛΕΣ, ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ, ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΔΕ ΜΑΣ ΠΤΟΟΥΝ
30 ΜΑΡΤΗ
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΟΛΟΙ
ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Το γράμμα της υπουργού παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου προς την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ όπου ζητείται να προταθούν τρόποι αναπλήρωσης των ωρών που χάνονται λόγω απεργιών είναι μνημείο θράσους και υποκρισίας. Από τη μια  φορτώνει στους εκπαιδευτικούς την ευθύνη για τις χαμένες ώρες στην εκπαίδευση, αντί να αναζητά τις ευθύνες στην πολιτική της κυβέρνησης που άφησε σχολεία για μήνες χωρίς εκπαιδευτικούς. Από την άλλη, την ώρα που καταργεί χίλια σχολεία επιδεινώνοντας δραστικά την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, θυμάται τις ώρες που χάθηκαν εξαιτίας της προσπάθειας των εκπαιδευτικών να υπερασπίσουν το δημόσιο σχολείο!
Παιδεία όμως δεν είναι μόνο οι ώρες πίσω από το θρανίο. Είναι και τα μαθήματα αντίστασης που παίρνουν οι μαθητές από τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς τους που αντιδρούν στις συγχωνεύσεις. Εκπαιδευτικοί και γονείς κατανοούν ότι οι υποχρεώσεις τους απέναντι στη νέα γενιά είναι κάτι ευρύτερο από την υλοποίηση του αναλυτικού προγράμματος. Γιατί, τι σόι σχολείο είναι αυτό που θα στοιβάζει τους μαθητές σε τριαντάρια τμήματα, σε παγωμένες αίθουσες και θα απαιτεί καθημερινή μετακίνηση; Που θα χρειάζεται διαρκή χρηματοδότηση από γονείς και χορηγούς για να λειτουργήσει; Που οι εκπαιδευτικοί του θα είναι ανασφαλείς, κακοπληρωμένοι εργαζόμενοι που θα μπορούν να βρεθούν από τη μια στιγμή στην άλλη στις εσχατιές της Ελλάδας, για «τις ανάγκες της υπηρεσίας» δηλαδή για να μη πέσει έξω ο διαρκώς μειούμενος προϋπολογισμός του υπουργείου;
Όμως το γράμμα δεν ήταν το μοναδικό ατόπημα της υπουργού. Με δελτίο τύπου του υπουργείου και παρέμβασή της στη Βουλή κατηγορεί ψευδώς συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς ότι στη διάρκεια κινητοποίησης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αθήνας προκάλεσαν καταστροφές στα γραφεία του κτιρίου ενώ προπηλακίστηκε ο Διευθυντής και εκδιώχθηκαν οι υπάλληλοι! Φαίνεται ότι η συκοφάντηση των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών είναι ένα από τα τελευταία όπλα του υπουργείου που έχει βρεθεί μπροστά σε μαζικές αντιδράσεις ενάντια στις συγχωνεύσεις. Δεκάδες καταλήψεις σχολείων σε όλη την Ελλάδα, κινητοποιήσεις κατοίκων, δυναμική παρουσία και συγκεντρώσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών στις παρελάσεις της 25ης Μαρτίου, είναι μηνύματα ότι αυτή η πολιτική δε θα περάσει έτσι εύκολα! Είναι ενδεικτικό ότι οι νομοί με τις λιγότερες συγχωνεύσεις είναι αυτοί στους οποίους υπήρξαν κινητοποιήσεις το προηγούμενο διάστημα.
Το τελευταίο κρούσμα αυθαιρεσίας ήταν οι προληπτικές συλλήψεις εκπαιδευτικών που έγιναν λίγο πριν τη μαθητική παρέλαση στο σύνταγμα για να εμποδιστεί η διαμαρτυρία που είχε προγραμματιστεί. Φαίνεται ότι «όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος» και, αφού οι εκπαιδευτικοί δε συνετίζονται με τα λόγια, χρειάζονται οι συκοφαντίες, οι απειλές και εν τέλει η ωμή καταστολή.
Βέβαια, αυτή η στάση της κυβέρνησης του μνημονίου δείχνει και τι είναι αυτό που φοβάται. Η κλιμάκωση των αγώνων μας, το ενιαίο μέτωπο εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών, ο κοινός αγώνας των εργαζομένων όλων των κλάδων και των λαϊκών στρωμάτων. Σ’ αυτή την κατεύθυνση η απεργία της 30 του μήνα δείχνει το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Απέναντι στην αδράνεια των κυρίαρχων παρατάξεων στη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ, που δε δίνουν συνέχεια στις μαζικές απεργιακές κινητοποιήσεις, πρέπει οι Ομοσπονδίες και τα πρωτοβάθμια σωματεία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα να προχωρήσουν σε κοινούς, συντονισμένους αγώνες όπως η απεργία στις 30 Μάρτη που στηρίζεται και από τις Ομοσπονδίες στο χώρο της υγείας. Η επιτυχία της απεργίας θα λειτουργήσει ως πίεση στη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ . Γι’ αυτό, παρότι μια 24ωρη δεν αρκεί, πρέπει να δουλέψουμε για τη μεγαλύτερη  κατά το δυνατόν συμμετοχή στην απεργία, ώστε να στηριχτεί το μέτωπο αντίστασης που έχει αρχίσει να δημιουργείται.
Μετά και τις τελευταίες «επιτυχίες» του Γιώργου Παπανδρέου στην σύνοδο κορυφής στην Ευρώπη, είναι πια καθαρό ότι το μνημόνιο ήρθε για να μείνει! Ο μόνος τρόπος για να ανατραπεί αυτή η πολιτική, να φύγει η κυβέρνηση που την προωθεί και να ηττηθούν τα κόμματα που τη στηρίζουν, είναι  η κοινή δράση όσων πιστεύουν ότι πρέπει να τους σταματήσουμε. Το χτίσιμο επιτροπών αγώνα ενάντια στο μνημόνιο στο χώρο των εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να έχουν επιτυχία οι αγώνες μας!
·        ΔΕΝ «ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ ΜΑΖΙ» - ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΜΕ - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ
·        ΠΑΙΔΕΙΑ – ΥΓΕΙΑ ΜΑΖΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
·        ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
·        ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ, ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ «ΔΩΡΕΕΣ» ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
·        ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ
ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
ΤΕΤΑΡΤΗ 30 ΜΑΡΤΗ
12:30 ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ΚΑΙ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ


Σε δύο κατευθύνσεις στην Α και Β χωρίζεται η Β Λυκείου με εννέα υποχρεωτικά μαθήματα δύο επιλογής και κοινή συνδιδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών και τριών άλλων μαθημάτων σύμφωνα το τελικό σχέδιο του υπ. Παιδείας το οποίο δημοσιεύει κατ αποκλειστικότητα το esos.gr
Στη Α Λυκείου τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι οκτώ με 32 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα
Ειδικότερα στη Β. Λυκείου:

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ Β ΛΥΚΕΙΟΥ
Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν την Α κατεύθυνση θα διδάσκονται υποχρεωτικά: 
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ: Οι μαθητές θα διδάσκονται συνολικά 5 ώρες την εβδομάδα  μαζί με τη Β κατεύθυνση σε κοινό τμήμα εφόσον δεν ξεπερνά τους 30 μαθητές . Για παράδειγμα εάν σε ένα τμήμα της Α κατεύθυνσης λειτουργεί ένα τμήμα με 15 μαθητές και στη Β κατεύθυνση λειτουργεί τμήμα με 13 μαθητές τότε θα δημιουργείται ένα κοινό τμήμα 28 μαθητών. 
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως κοινά με την Β κατεύθυνση και για τη δημιουργία κοινού τμήματος θα ισχύει ότι και για τη ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως κοινά με την Β κατεύθυνση και για τη δημιουργία κοινού τμήματος θα ισχύει ότι και για τη ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως κοινά με την Β κατεύθυνση και για τη δημιουργία κοινού τμήματος θα ισχύει ότι και για τη ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Οι μαθητές θα διδάσκονται 6 ώρες την εβδομάδα
ΦΥΣΙΚΗ: Οι μαθητές θα διδάσκονται 4 ώρες την εβδομάδα
ΧΗΜΕΙΑ: Οι μαθητές θα διδάσκονται 3 ώρες την εβδομάδα
ΙΣΤΟΡΙΑ: Οι μαθητές θα διδάσκονται δύο ώρες την εβδομάδα
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ή ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ : Εδώ οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ως υποχρεωτικό μάθημα εάν από τα δύο μαθήματα. Αυτό εξαρτάται τι σπουδές επιθυμούν οι μαθητές να ακολουθήσουν στα ΑΕΙ . Οι μαθητές θα διδάσκονται 3 ώρες την εβδομάδα.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Οι μαθητές έχουν τα δυνατότητα να επιλέξουν δύο από τα ακόλουθα μαθήματα:
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως κοινά με την Β κατεύθυνση και για τη δημιουργία κοινού τμήματος θα ισχύει ότι και για τη ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΧΗΜΕΙΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως 
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ή ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ : Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως 
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως 
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ : Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως 
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ : Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως 
Β ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν την Β κατεύθυνση θα διδάσκονται υποχρεωτικά:
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ: Οι μαθητές θα διδάσκονται συνολικά 5 ώρες την εβδομάδα και θα διδάσκεται μαζί με τη Β κατεύθυνση σςε κοινό τμήμα εφόσον δεν ξεπερνά τους 30 μαθητές . Για παράδειγμα εάν σε ένα τμήμα της Α κατεύθυνσης λειτουργεί ένα τμήμα με 15 μαθητές και στη Β κατεύθυνση λειτουργεί τμήμα με 13 μαθητές τότε θα δημιουργείται ένα κοινό τμήμα 28 μαθητών
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Θα διδάσκεται 3 ώρες εβδομαδιαίως
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ: Θα διδάσκεται 3 ώρες εβδομαδιαίως
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ: Θα διδάσκεται 5 ώρες εβδομαδιαίως
ΙΣΤΟΡΙΑ: Θα διδάσκεται 4 ώρες εβδομαδιαίως
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΎΣ ΘΕΣΜΟΥΣ: Θα διδάσκεται 3 ώρες εβδομαδιαίως 
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως κοινά με την Β κατεύθυνση και για τη δημιουργία κοινού τμήματος θα ισχύει ότι και για τη ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως κοινά με την Β κατεύθυνση και για τη δημιουργία κοινού τμήματος θα ισχύει ότι και για τη ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως κοινά με την Β κατεύθυνση και για τη δημιουργία κοινού τμήματος θα ισχύει ότι και για τη ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
       Οι μαθητές έχουν δικαίωμα να επιλέξουν δύο από τα ακόλουθα μαθήματα:
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως
ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: ΙΣΤΟΡΙΑ και ΚΕΙΜΕΝΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως
ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ : Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ; Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως κοινά με την Β κατεύθυνση και για τη δημιουργία κοινού τμήματος θα ισχύει ότι και για τη ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Η Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Η Α Λυκείου έχει μία κατεύθυνση με τα εξής με επτά υποχρεωτικά μαθήματα και μία Επιλογή
Ειδικότερα τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι τα εξής:
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Θα διδάσκεται 5 ώρες εβδομαδιαίως
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (Αρχαία-Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία): Θα διδάσκεται 10 ώρες εβδομαδιαίως
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως
ΙΣΤΟΡΙΑ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως
ΧΗΜΕΙΑ-ΦΥΣΙΚΗ:Θα είναι ένα μάθημα και θα διδάσκεται 5 ώρες εβδομαδιαίως
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ: Θα διδάσκεται 3 ώρες εβδομαδιαίως
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Θα διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως 
ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ :ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ 3 ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ.Εχει τον χαρακτήρα του υποχρεωτικού μαθήματος . Απλά οι μαθητές θα επιλέγουν ένα Σχέδιο Ερευνας κάθε τέσσερις μήνες . Ο αριθμός των Σχεδίων Ερευνας που θα καταρτίζει το κάθε Λύκειο θα είναι τόσα όσα και τα τμήματα που λειτουργούν στην Α Λυκείου της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.