Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Κυριακή, 31 Ιουλίου 2011


Ο.Λ.Μ.Ε.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ 15ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ (ΙΟΥΝΗΣ 2011)
1.      Το 15° Συνέδριο επικυρώνει τις αποφάσεις του κλάδου όπως καταγράφηκαν στην τελευταία Γ.Σ των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 19/3/2011.

Το κείμενο της απόφασης της ΓΣ  19/3/2011 είναι το παρακάτω:
Την Κυριακή 13-3-2011 ανακοινώθηκε η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην συγχώνευση ή κατάργηση 1933 σχολικών μονάδων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με την απόφαση αυτή τυπικά και ουσιαστικά η κυβέρνηση κήρυξε σε διωγμό τη δημόσια εκπαίδευση. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συγχωνεύονται ή καταργούνται 410 σχολικές μονάδες σε σύνολο 3185 (1895 Γυμνάσια και 1290 Γενικά Λύκεια) δηλαδή το 13% των σχολείων. Από αυτή την απόφαση θα προκύψουν πολύ σοβαρά εκπαιδευτικά και εργασιακά προβλήματα όπως ήδη έχουμε εκτιμήσει από την προηγούμενη ΓΣ προέδρων ΕΛΜΕ.
Το Υπουργείο Παιδείας επιβάλλει την πολιτική του ΔΝΤ  στο δημόσιο σχολείο. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα ανεχτεί να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το ΔΝΤ και η τρόικα.
Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια που επικαλείται η Υπουργός Παιδείας στην πραγματικότητα  είναι μόνο λογιστικά. Όμως η εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί. Η σχολική ζωή δεν είναι ασκήσεις επί λογιστικού χάρτου στις οποίες επιδίδονται το τελευταίο διάστημα  τόσο η πολιτική ηγεσία όσο και οι διορισμένοι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης.
Καταγγέλλουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τον αδιαφανή τρόπο με το οποίο προχώρησε όλη αυτή τη διαδικασία, αγνοώντας στις περισσότερες περιπτώσεις την τοπική κοινωνία, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές, ακόμα και τις δημοτικές αρχές, όπως αυτό ρητά προβλέπεται και από την ισχύουσα νομοθεσία (ν.1566/85). Είναι χαρακτηριστικό πως στο μεγαλύτερο Δήμο της χώρας, την Αθήνα όπου 36 σχολεία συγχωνεύονται ή καταργούνται δεν ολοκληρώθηκε καν η συζήτηση στο Δημοτικό της Συμβούλιο!! Ο οδοστρωτήρας αυτής της πολιτικής έφτασε στο σημείο να καταργεί σε ορισμένες περιοχές πάνω από το 30% ή και το 40% των σχολείων (π.χ. Σέρρες, Καρδίτσα, Πρέβεζα, Τρίκαλα).
Στο γενικό πολιτικό πεδίο, το Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας που επιβάλλεται με αυταρχικό τρόπο από το κυρίαρχο χρηματοπιστωτικό Κεφάλαιο, αποτελεί τη μεγαλύτερη επίθεση που έχει εξαπολυθεί μεταπολεμικά ενάντια στους εργαζόμενους της χώρας μας.
Η κυβέρνηση της χώρας μας συνυπογράφοντας αυτό το Σύμφωνο μας οδηγεί από τη λιτότητα του Μνημονίου στη διαρκή λιτότητα.
Οι εργαζόμενοι της χώρας μας όπως και των άλλων αδύναμων και χρεωμένων χωρών της περιφέρειας της Ευρωζώνης οδηγούνται στο όνομα της μείωσης του δημοσίου χρέους και των ελλειμμάτων που το ίδιο το Κεφάλαιο δημιούργησε, σιδεροδέσμιοι σε μια βίαιη φτωχοποίηση όπου θα κυριαρχούν οι τριτοκοσμικοί μισθοί, η πλήρης ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, η ανατροπή των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων και τα υψηλότατα ποσοστά ανεργίας, ως αποτέλεσμα των πολιτικών της λιτότητας.
Οι δεσμεύσεις που ανέλαβε η κυβέρνηση και συγκεκριμένα η εκποίηση δημόσιας περιουσίας αμύθητης κοινωνικής και οικονομικής αξίας αντί 50 δις. € και η εφαρμογή μονίμως μνημονιακών πολιτικών που θα «συνταγματοποιηθούν»- νομοθετηθούν ως αντάλλαγμα για την επιμήκυνση της αποπληρωμής του δανείου και τη μικρή μείωση του επιτοκίου είναι όχι μόνο βαρύτατες και απαράδεκτες αλλά επιτείνουν τα καταστροφικά αδιέξοδα της οικονομίας και εξασφαλίζουν την συνέχιση της πολιτικής αφαίρεσης εισοδημάτων και δικαιωμάτων από τους εργαζόμενους.  
Με το «μνημόνιο 4» προβλέπεται η ενεργοποίηση της «ειδικής ομάδας εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και της αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων» που προβλέπονταν και στο «μνημόνιο 3». Έτσι η ελληνική εκπαίδευση τίθεται ουσιαστικά και τυπικά υπό την κηδεμονία του ΔΝΤ μιας και θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να υλοποιεί τις προτάσεις της ειδικής ομάδας και αυτό θα ελέγχεται από την τρόικα!! (μνημόνιο  4). Έτσι πλέον οι αποφάσεις για τη λειτουργία της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων θα λαμβάνονται με αυστηρώς λογιστικά κριτήρια έχοντας ως δηλωμένο στόχο το «φτηνό σχολείο». Με το «νέο σχολείο της αγοράς» πρέπει να υπάρξει με κάθε τρόπο εξοικονόμηση κόστους, οικονομίες κλίμακας και αναζήτηση των φθηνότερων λύσεων αδιαφορώντας για τις σοβαρές εκπαιδευτικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με τις δραματικά μειωμένες δαπάνες για την παιδεία για το 2011 (2,75 % του ΑΕΠ).
Με τις αλλαγές στο επίπεδο Σχολικής Μονάδας που προτείνονται, το Υπουργείο σχεδιάζει να μετατρέψει τους Δ/ντές σε μάνατζερ αποσπασμένους από το σύλλογο διδασκόντων, που θα ελέγχουν και θα καθορίζουν σχεδόν τα πάντα μέσω της αυτοαξιολόγησης. Επιδιώκει να καταργήσει τη συλλογικότητα και το δημοκρατικό τρόπο λήψης των αποφάσεων στους συλλόγους διδασκόντων, να περιορίσει τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, να αυξήσει το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών,  να περάσει την αντίληψη (μέσω της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας) ότι ο εκπαιδευτικός φέρει τις βασικότερες ευθύνες για τα δεινά της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η Κυβέρνηση επιδιώκει μέσα από τη θεσμοθέτηση ενός νέου μισθολογίου στο δημόσιο τομέα να περικόψει ακόμα περισσότερο  τις αμοιβές μας, μέσω της κατάργησης των επιδομάτων και  της σύνδεσης μισθού με την «απόδοση».
Νέα μείωση των συντάξεών μας σχεδιάζεται με την νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης στην επικουρική ασφάλιση μέχρι 30-6-11 όπως προβλέπεται από το μνημόνιο. Η Κυβέρνηση όχι μόνο αρνείται να επιχορηγήσει τα επικουρικά μας  ταμεία, αλλά  τα οδηγεί με την πολιτική της στη διάλυση και την κατάργηση.
Η υγειονομική μας περίθαλψη υποβαθμίζεται συνέχεια. Ο ΟΠΑΔ, δεν καλύπτει πλέον σειρά ιατρικών πράξεων και εργαστηριακών εξετάσεων και πρέπει να τις πληρώνουμε οι ίδιοι. Αποτέλεσμα της οικονομικής κατάστασης του οργανισμού είναι σε αρκετές περιπτώσεις να πληρώνουμε ακόμα και τα φάρμακα.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ
(με βάση το πλαίσιο που εγκρίθηκε στη ΓΣ των προέδρων 5-1-2011)
1.           Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% τουλάχιστον του ΑΕΠ ή στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού. Όχι στις δραματικές περικοπές του νέου προϋπολογισμού για την παιδεία. Όχι στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων.
2.           ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ: Όχι στις νέες περικοπές των μισθών μας που ετοιμάζει με την προώθηση του μισθολογίου στο πλαίσιο του επικαιροποιημένου μνημονίου. Να καταργηθούν όλοι οι νόμοι με τους οποίους έγιναν περικοπές στους μισθούς μας. Γνήσιες και ουσιαστικές κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας, με ενσωμάτωση των γενικών επιδομάτων στο βασικό, ώστε ο μισθός του νεοδιόριστου να διαμορφωθεί στα 1.400 ευρώ καθαρά, με αναλογικές αυξήσεις στα υπόλοιπα μισθολογικά κλιμάκια. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη. Διπλασιασμός και σύνδεση (ως ποσοστό) της ωρομίσθιας αποζημίωσης με τις συνολικές αποδοχές του εκπαιδευτικού. Άμεση καταβολή της ειδικής παροχής των 176 € και του συνόλου των αναδρομικών για όλους και ενσωμάτωσή της στο βασικό μισθό.
3.           ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ: Να καταργηθεί ο νόμος 3865/10 με τον οποίο αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας για σύνταξη και μειώθηκαν οι συντάξεις. Όχι στο ξεθεμελίωμα του ασφαλιστικού συστήματος. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων «Σιούφα», «Ρέππα», «Πετραλιά». Πλήρης σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας χωρίς όριο ηλικίας. Ουσιαστική κρατική επιχορήγηση των ασφαλιστικών ταμείων ΤΩΡΑ, και ιδιαίτερα του ΤΠΔΥ και του ΟΠΑΔ, προκειμένου να ανταποκριθούν στις άμεσες υποχρεώσεις τους.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ: Να καταργηθεί ο νέος νόμος του Υπουργείου Παιδείας («πολυνομοσχέδιο»-ν.3948/10). Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση. Κατάργηση ΑΜΕΣΑ του θεσμού του ωρομισθίου και του αναπληρωτή μερικού ωραρίου. Είμαστε αντίθετοι με τις συμβάσεις αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ, να μετατραπούν τώρα σε συμβάσεις κανονικών αναπληρωτών. Να διοριστούν άμεσα όλοι οι συνάδελφοι που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα διορισμού (ΑΣΕΠ και πίνακες προϋπηρεσίας) από το Σεπτέμβρη  του 2010. Να αναγνωριστεί ολόκληρη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών-ωρομισθίων (και μετά τις 30-6-2010). Περιορισμός των προσλήψεων αναπληρωτών αυστηρά στις περιπτώσεις πραγματικής αναπλήρωσης (όπως και ο ν. 1566/85 ορίζει). 12μηνη σύμβαση για τους αναπληρωτές με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Κατάργηση του «Καθηκοντολογίου». Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Όχι στην κοινωνική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Όχι στο θεσμό του μέντορα.
Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ. 
4.           ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ: Δημόσια, 12χρονη υποχρεωτική και πραγματικά δωρεάν Εκπαίδευση. Υλοποίηση της πρότασης της ΟΛΜΕ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Καμία επιβάρυνση στον οικογενειακό προϋπολογισμό για μόρφωση και εκπαίδευση των μαθητών /-τριών.
Νομοθετική ρύθμιση τώρα για ανώτατο όριο μαθητών/-τριών στο τμήμα το 25, 20 στις κατευθύνσεις και την ΤΕΕ και 10 μαθητές ανά καθηγητή  στα εργαστήρια.
Να καταργηθεί ο κλειστός αριθμός εισακτέων για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια σε όλα τα παιδιά.
Διαφωνούμε κατηγορηματικά με οποιαδήποτε κατεύθυνση περιφερειακής οργάνωσης της εκπαίδευσης (σε διορισμούς, διαχείριση προσωπικού, αναλυτικά προγράμματα κ.λπ.). Όχι στα μέτρα που προωθούν την ιδιωτικοποίηση στη δημόσια εκπαίδευση.
Ουσιαστική στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις προτάσεις της ΟΛΜΕ, όπως: υπαγωγή στο Υπ. Παιδείας όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν σήμερα δευτεροβάθμια τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα υπουργεία, μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης.
5.           ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ: Καθιέρωση ετήσιας περιοδικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με την ευθύνη των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ και με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
Αιχμές αιτημάτων
·         Να ακυρωθούν όλα τα μέτρα που περικόπτουν τους μισθούς μας και τις συντάξεις. Όχι στο μισθολόγιο των νέων περικοπών. 1400 € οι καθαρές αποδοχές του νεοδιόριστου με αναλογικές αυξήσεις στα υπόλοιπα μισθολογικά κλιμάκια. 30 χρόνια πλήρη σύνταξη.
·         Όχι στην καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ.
·         Όχι στις περικοπές στην εκπαίδευση, την υγεία και την κοινωνική ασφάλιση. Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% τουλάχιστον του ΑΕΠ ή στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού.
·         Να αποσυρθεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων.
·         Άμεση οικονομική στήριξη των ασφαλιστικών μας ταμείων και του ΟΠΑΔ».

2.  Το 15° Συνέδριο διακηρύσσει ότι ο κλάδος των εκπαιδευτικών αγωνίζεται αταλάντευτα για να ανατραπεί το μνημόνιο μαζί με όλα τα μέτρα που απορρέουν από αυτό. Να μην ψηφιστεί το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ και το σύμφωνο για το Ευρώ.

3.      Αγωνιζόμαστε ενάντια στην εγκατάλειψη της εκπαίδευσης και την υποχρηματοδότηση, στις συγχωνεύσεις σχολείων την κατάργηση ολόκληρων τύπων σχολείων και εκπαιδευτικών θεσμών που οδηγούν την ελληνική εκπαίδευση πολλές δεκαετίες πίσω. Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. 25 μαθητές ανά τμήμα.

4.      Το εκπαιδευτικό κίνημα αγωνίζεται για τη δημοκρατία και την παιδαγωγική ελευθερία στο χώρο των σχολείων. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι και θα αντισταθούμε στη νέα αυταρχική διοικητική δομή, την αυτοαξιολόγηση και τη μετατροπή των διευθυντών σε αξιολογητές-μάνατζερς.



Από το Προεδρείο του 15ου Συνεδρίου 

Ο.Λ.Μ.Ε.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ 15ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ (ΙΟΥΝΗΣ 2011)
1.      Το 15° Συνέδριο επικυρώνει τις αποφάσεις του κλάδου όπως καταγράφηκαν στην τελευταία Γ.Σ των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 19/3/2011.

Το κείμενο της απόφασης της ΓΣ  19/3/2011 είναι το παρακάτω:
Την Κυριακή 13-3-2011 ανακοινώθηκε η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην συγχώνευση ή κατάργηση 1933 σχολικών μονάδων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με την απόφαση αυτή τυπικά και ουσιαστικά η κυβέρνηση κήρυξε σε διωγμό τη δημόσια εκπαίδευση. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συγχωνεύονται ή καταργούνται 410 σχολικές μονάδες σε σύνολο 3185 (1895 Γυμνάσια και 1290 Γενικά Λύκεια) δηλαδή το 13% των σχολείων. Από αυτή την απόφαση θα προκύψουν πολύ σοβαρά εκπαιδευτικά και εργασιακά προβλήματα όπως ήδη έχουμε εκτιμήσει από την προηγούμενη ΓΣ προέδρων ΕΛΜΕ.
Το Υπουργείο Παιδείας επιβάλλει την πολιτική του ΔΝΤ  στο δημόσιο σχολείο. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα ανεχτεί να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το ΔΝΤ και η τρόικα.
Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια που επικαλείται η Υπουργός Παιδείας στην πραγματικότητα  είναι μόνο λογιστικά. Όμως η εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί. Η σχολική ζωή δεν είναι ασκήσεις επί λογιστικού χάρτου στις οποίες επιδίδονται το τελευταίο διάστημα  τόσο η πολιτική ηγεσία όσο και οι διορισμένοι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης.
Καταγγέλλουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τον αδιαφανή τρόπο με το οποίο προχώρησε όλη αυτή τη διαδικασία, αγνοώντας στις περισσότερες περιπτώσεις την τοπική κοινωνία, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές, ακόμα και τις δημοτικές αρχές, όπως αυτό ρητά προβλέπεται και από την ισχύουσα νομοθεσία (ν.1566/85). Είναι χαρακτηριστικό πως στο μεγαλύτερο Δήμο της χώρας, την Αθήνα όπου 36 σχολεία συγχωνεύονται ή καταργούνται δεν ολοκληρώθηκε καν η συζήτηση στο Δημοτικό της Συμβούλιο!! Ο οδοστρωτήρας αυτής της πολιτικής έφτασε στο σημείο να καταργεί σε ορισμένες περιοχές πάνω από το 30% ή και το 40% των σχολείων (π.χ. Σέρρες, Καρδίτσα, Πρέβεζα, Τρίκαλα).
Στο γενικό πολιτικό πεδίο, το Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας που επιβάλλεται με αυταρχικό τρόπο από το κυρίαρχο χρηματοπιστωτικό Κεφάλαιο, αποτελεί τη μεγαλύτερη επίθεση που έχει εξαπολυθεί μεταπολεμικά ενάντια στους εργαζόμενους της χώρας μας.
Η κυβέρνηση της χώρας μας συνυπογράφοντας αυτό το Σύμφωνο μας οδηγεί από τη λιτότητα του Μνημονίου στη διαρκή λιτότητα.
Οι εργαζόμενοι της χώρας μας όπως και των άλλων αδύναμων και χρεωμένων χωρών της περιφέρειας της Ευρωζώνης οδηγούνται στο όνομα της μείωσης του δημοσίου χρέους και των ελλειμμάτων που το ίδιο το Κεφάλαιο δημιούργησε, σιδεροδέσμιοι σε μια βίαιη φτωχοποίηση όπου θα κυριαρχούν οι τριτοκοσμικοί μισθοί, η πλήρης ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, η ανατροπή των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων και τα υψηλότατα ποσοστά ανεργίας, ως αποτέλεσμα των πολιτικών της λιτότητας.
Οι δεσμεύσεις που ανέλαβε η κυβέρνηση και συγκεκριμένα η εκποίηση δημόσιας περιουσίας αμύθητης κοινωνικής και οικονομικής αξίας αντί 50 δις. € και η εφαρμογή μονίμως μνημονιακών πολιτικών που θα «συνταγματοποιηθούν»- νομοθετηθούν ως αντάλλαγμα για την επιμήκυνση της αποπληρωμής του δανείου και τη μικρή μείωση του επιτοκίου είναι όχι μόνο βαρύτατες και απαράδεκτες αλλά επιτείνουν τα καταστροφικά αδιέξοδα της οικονομίας και εξασφαλίζουν την συνέχιση της πολιτικής αφαίρεσης εισοδημάτων και δικαιωμάτων από τους εργαζόμενους.  
Με το «μνημόνιο 4» προβλέπεται η ενεργοποίηση της «ειδικής ομάδας εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και της αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων» που προβλέπονταν και στο «μνημόνιο 3». Έτσι η ελληνική εκπαίδευση τίθεται ουσιαστικά και τυπικά υπό την κηδεμονία του ΔΝΤ μιας και θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να υλοποιεί τις προτάσεις της ειδικής ομάδας και αυτό θα ελέγχεται από την τρόικα!! (μνημόνιο  4). Έτσι πλέον οι αποφάσεις για τη λειτουργία της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων θα λαμβάνονται με αυστηρώς λογιστικά κριτήρια έχοντας ως δηλωμένο στόχο το «φτηνό σχολείο». Με το «νέο σχολείο της αγοράς» πρέπει να υπάρξει με κάθε τρόπο εξοικονόμηση κόστους, οικονομίες κλίμακας και αναζήτηση των φθηνότερων λύσεων αδιαφορώντας για τις σοβαρές εκπαιδευτικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με τις δραματικά μειωμένες δαπάνες για την παιδεία για το 2011 (2,75 % του ΑΕΠ).
Με τις αλλαγές στο επίπεδο Σχολικής Μονάδας που προτείνονται, το Υπουργείο σχεδιάζει να μετατρέψει τους Δ/ντές σε μάνατζερ αποσπασμένους από το σύλλογο διδασκόντων, που θα ελέγχουν και θα καθορίζουν σχεδόν τα πάντα μέσω της αυτοαξιολόγησης. Επιδιώκει να καταργήσει τη συλλογικότητα και το δημοκρατικό τρόπο λήψης των αποφάσεων στους συλλόγους διδασκόντων, να περιορίσει τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, να αυξήσει το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών,  να περάσει την αντίληψη (μέσω της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας) ότι ο εκπαιδευτικός φέρει τις βασικότερες ευθύνες για τα δεινά της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η Κυβέρνηση επιδιώκει μέσα από τη θεσμοθέτηση ενός νέου μισθολογίου στο δημόσιο τομέα να περικόψει ακόμα περισσότερο  τις αμοιβές μας, μέσω της κατάργησης των επιδομάτων και  της σύνδεσης μισθού με την «απόδοση».
Νέα μείωση των συντάξεών μας σχεδιάζεται με την νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης στην επικουρική ασφάλιση μέχρι 30-6-11 όπως προβλέπεται από το μνημόνιο. Η Κυβέρνηση όχι μόνο αρνείται να επιχορηγήσει τα επικουρικά μας  ταμεία, αλλά  τα οδηγεί με την πολιτική της στη διάλυση και την κατάργηση.
Η υγειονομική μας περίθαλψη υποβαθμίζεται συνέχεια. Ο ΟΠΑΔ, δεν καλύπτει πλέον σειρά ιατρικών πράξεων και εργαστηριακών εξετάσεων και πρέπει να τις πληρώνουμε οι ίδιοι. Αποτέλεσμα της οικονομικής κατάστασης του οργανισμού είναι σε αρκετές περιπτώσεις να πληρώνουμε ακόμα και τα φάρμακα.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ
(με βάση το πλαίσιο που εγκρίθηκε στη ΓΣ των προέδρων 5-1-2011)
1.           Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% τουλάχιστον του ΑΕΠ ή στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού. Όχι στις δραματικές περικοπές του νέου προϋπολογισμού για την παιδεία. Όχι στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων.
2.           ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ: Όχι στις νέες περικοπές των μισθών μας που ετοιμάζει με την προώθηση του μισθολογίου στο πλαίσιο του επικαιροποιημένου μνημονίου. Να καταργηθούν όλοι οι νόμοι με τους οποίους έγιναν περικοπές στους μισθούς μας. Γνήσιες και ουσιαστικές κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας, με ενσωμάτωση των γενικών επιδομάτων στο βασικό, ώστε ο μισθός του νεοδιόριστου να διαμορφωθεί στα 1.400 ευρώ καθαρά, με αναλογικές αυξήσεις στα υπόλοιπα μισθολογικά κλιμάκια. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη. Διπλασιασμός και σύνδεση (ως ποσοστό) της ωρομίσθιας αποζημίωσης με τις συνολικές αποδοχές του εκπαιδευτικού. Άμεση καταβολή της ειδικής παροχής των 176 € και του συνόλου των αναδρομικών για όλους και ενσωμάτωσή της στο βασικό μισθό.
3.           ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ: Να καταργηθεί ο νόμος 3865/10 με τον οποίο αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας για σύνταξη και μειώθηκαν οι συντάξεις. Όχι στο ξεθεμελίωμα του ασφαλιστικού συστήματος. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων «Σιούφα», «Ρέππα», «Πετραλιά». Πλήρης σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας χωρίς όριο ηλικίας. Ουσιαστική κρατική επιχορήγηση των ασφαλιστικών ταμείων ΤΩΡΑ, και ιδιαίτερα του ΤΠΔΥ και του ΟΠΑΔ, προκειμένου να ανταποκριθούν στις άμεσες υποχρεώσεις τους.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ: Να καταργηθεί ο νέος νόμος του Υπουργείου Παιδείας («πολυνομοσχέδιο»-ν.3948/10). Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση. Κατάργηση ΑΜΕΣΑ του θεσμού του ωρομισθίου και του αναπληρωτή μερικού ωραρίου. Είμαστε αντίθετοι με τις συμβάσεις αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ, να μετατραπούν τώρα σε συμβάσεις κανονικών αναπληρωτών. Να διοριστούν άμεσα όλοι οι συνάδελφοι που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα διορισμού (ΑΣΕΠ και πίνακες προϋπηρεσίας) από το Σεπτέμβρη  του 2010. Να αναγνωριστεί ολόκληρη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών-ωρομισθίων (και μετά τις 30-6-2010). Περιορισμός των προσλήψεων αναπληρωτών αυστηρά στις περιπτώσεις πραγματικής αναπλήρωσης (όπως και ο ν. 1566/85 ορίζει). 12μηνη σύμβαση για τους αναπληρωτές με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Κατάργηση του «Καθηκοντολογίου». Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Όχι στην κοινωνική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Όχι στο θεσμό του μέντορα.
Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ. 
4.           ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ: Δημόσια, 12χρονη υποχρεωτική και πραγματικά δωρεάν Εκπαίδευση. Υλοποίηση της πρότασης της ΟΛΜΕ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Καμία επιβάρυνση στον οικογενειακό προϋπολογισμό για μόρφωση και εκπαίδευση των μαθητών /-τριών.
Νομοθετική ρύθμιση τώρα για ανώτατο όριο μαθητών/-τριών στο τμήμα το 25, 20 στις κατευθύνσεις και την ΤΕΕ και 10 μαθητές ανά καθηγητή  στα εργαστήρια.
Να καταργηθεί ο κλειστός αριθμός εισακτέων για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια σε όλα τα παιδιά.
Διαφωνούμε κατηγορηματικά με οποιαδήποτε κατεύθυνση περιφερειακής οργάνωσης της εκπαίδευσης (σε διορισμούς, διαχείριση προσωπικού, αναλυτικά προγράμματα κ.λπ.). Όχι στα μέτρα που προωθούν την ιδιωτικοποίηση στη δημόσια εκπαίδευση.
Ουσιαστική στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις προτάσεις της ΟΛΜΕ, όπως: υπαγωγή στο Υπ. Παιδείας όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν σήμερα δευτεροβάθμια τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα υπουργεία, μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης.
5.           ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ: Καθιέρωση ετήσιας περιοδικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με την ευθύνη των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ και με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
Αιχμές αιτημάτων
·         Να ακυρωθούν όλα τα μέτρα που περικόπτουν τους μισθούς μας και τις συντάξεις. Όχι στο μισθολόγιο των νέων περικοπών. 1400 € οι καθαρές αποδοχές του νεοδιόριστου με αναλογικές αυξήσεις στα υπόλοιπα μισθολογικά κλιμάκια. 30 χρόνια πλήρη σύνταξη.
·         Όχι στην καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ.
·         Όχι στις περικοπές στην εκπαίδευση, την υγεία και την κοινωνική ασφάλιση. Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% τουλάχιστον του ΑΕΠ ή στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού.
·         Να αποσυρθεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων.
·         Άμεση οικονομική στήριξη των ασφαλιστικών μας ταμείων και του ΟΠΑΔ».

2.  Το 15° Συνέδριο διακηρύσσει ότι ο κλάδος των εκπαιδευτικών αγωνίζεται αταλάντευτα για να ανατραπεί το μνημόνιο μαζί με όλα τα μέτρα που απορρέουν από αυτό. Να μην ψηφιστεί το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ και το σύμφωνο για το Ευρώ.

3.      Αγωνιζόμαστε ενάντια στην εγκατάλειψη της εκπαίδευσης και την υποχρηματοδότηση, στις συγχωνεύσεις σχολείων την κατάργηση ολόκληρων τύπων σχολείων και εκπαιδευτικών θεσμών που οδηγούν την ελληνική εκπαίδευση πολλές δεκαετίες πίσω. Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. 25 μαθητές ανά τμήμα.

4.      Το εκπαιδευτικό κίνημα αγωνίζεται για τη δημοκρατία και την παιδαγωγική ελευθερία στο χώρο των σχολείων. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι και θα αντισταθούμε στη νέα αυταρχική διοικητική δομή, την αυτοαξιολόγηση και τη μετατροπή των διευθυντών σε αξιολογητές-μάνατζερς.



Από το Προεδρείο του 15ου Συνεδρίου 

  Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2                                                                                                  Αθήνα,15/7/2011
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email: olme@otenet.gr                                                                                


                 ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΕΕ - ΔΝΤ

Η Κυβέρνηση, παρά τη γενικευμένη αντίδραση της ελληνικής κοινωνίας, όπως αυτή εκφράστηκε μέσα από τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις και τα πρωτόγνωρα σε μέγεθος και παλμό συλλαλητήρια, σκληραίνοντας συνεχώς τη στάση της, προχώρησε στην ψήφιση και εφαρμογή ενός ακόμη πιο ακραίου σε περιεχόμενο Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος αλλά και ενός νόμου για την εφαρμογή του και μάλιστα με συνοπτικές, αντισυνταγματικές και εκβιαστικές διαδικασίες.
Με τους νόμους αυτούς ξεπουλιέται κυριολεκτικά ο δημόσιος πλούτος της χώρας, ιδιωτικοποιούνται οι δημόσιες επιχειρήσεις (ρεύμα, συγκοινωνίες, νερό κ.λπ.) και υποβαθμίζονται δραματικά τα κοινωνικά αγαθά (υγεία, παιδεία κ.λπ.), μειώνονται ακόμα περισσότερο οι μισθοί των εργαζομένων, επιβάλλονται νέοι φόροι και αυξάνονται είδη λαϊκής κατανάλωσης.
Στην εκπαίδευση πιο συγκεκριμένα οι περικοπές του προϋπολογισμού θα συνεχιστούν μέχρι το 2015.  Επιβάλλεται μια εξωφρενική και απίστευτη μείωση των δημόσιων δαπανών και έτσι ουσιαστικά ξεθεμελιώνεται  και διαλύεται  η δημόσια εκπαίδευση με τις εντολές της τρόικας (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ). Έτσι  οι δαπάνες για τη δημόσια παιδεία θα φτάσουν, το 2015 μόλις στο 2,23 % επί του ΑΕΠ με  δραματικές επιπτώσεις στο δημόσιο σχολείο.
Μειώνονται τραγικά οι προσλήψεις και των εκπαιδευτικών με τη θεσμοθέτηση της αναλογίας 1:10 (μια πρόσληψη για κάθε 10 συνταξιοδοτήσεις), την παράταση της πρόσληψης των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ μέχρι το 2015, τη μείωση των αναπληρωτών για την επόμενη χρονιά κατά 50% σε σχέση με το 2010. Αυτά τα μέτρα, σε συνδυασμό με την αυξημένη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών λόγω των δυσμενέστατων συνταξιοδοτικών αλλαγών και περικοπών των συντάξεων, θα μειώσουν δραματικά τον συνολικό αριθμό των εκπαιδευτικών με όλες τις αρνητικές συνέπειες που αυτό θα έχει στις εργασιακές σχέσεις αλλά καις την παρεχόμενη εκπαίδευση (μεγαλύτερα τμήματα, περισσότερα κενά κ.λπ.).
Αρπαγή ενός ακόμα μισθού από τους εκπαιδευτικούς προβλέπεται με τις διατάξεις του νέου  νόμου «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-15».
Πιο συγκεκριμένα, προβλέπονται στον παραπάνω νόμο τα εξής:
·                 Θεσμοθέτηση νέας κράτησης υπέρ ανεργίας 2% στο σύνολο των.
·                 Θεσμοθέτηση νέας κράτησης υπέρ του ΤΠΔΥ 1% στο σύνολο των αποδοχών επιπλέον της υπάρχουσας.
·                 Νέα φορολογική κλίμακα με μείωση του αφορολόγητου από 12.000 € στα 8.000 €.
·                 Έκτακτη εισφορά στα εισοδήματα από το 2010, 1% μέχρι 20.000 € και 2% για εισοδήματα πάνω από 20.000 €  σε όλο το ποσό.
Στην πράξη αυτά τα μέτρα αντιστοιχούν σε απώλεια ενός ακόμα μισθού από το ισχνό εισόδημα των εκπαιδευτικών της χώρας, οι οποίοι είχαν ήδη υποστεί απώλεια άλλων δύο μισθών ετησίως ή ποσοστό μείωσης 12% στο ετήσιο εισόδημα από τα μέτρα του μνημονίου το 2010. Σύνολο απώλειας μέχρι στιγμής τριών ολόκληρων μισθών από το ετήσιο εισόδημά μας ή ποσοστό μείωσης 20% στο ετήσιο εισόδημα!
Αν, βέβαια, υπολογίσουμε και την απώλεια που θα έχουν οι εκπαιδευτικοί από το πάγωμα της μισθολογικής τους εξέλιξης από 1/7/11 (40 € το μήνα ή 480 € το χρόνο), την αύξηση του ΦΠΑ σε πολλά είδη λαϊκής κατανάλωσης, την αύξηση του πετρελαίου με ό,τι αυτή συνεπάγεται, την αύξηση των τελών των αυτοκινήτων κ.λπ., η πραγματική αξία των εισοδημάτων πλήττεται σημαντικά.
Και βέβαια, ας σημειώσουμε πως σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς την τρόικα επίκειται η ψήφιση του νέου μισθολογίου- φτωχολόγιου, με το οποίο σχεδιάζεται η ακόμα μεγαλύτερη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων στο Δημόσιο (συνεπώς και των εκπαιδευτικών) και η σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα και την απόδοση.
Όσον αφορά τις συντάξεις αυτές μειώνονται ακόμα περισσότερο με τα νέα μέτρα (θεσμοθέτηση κράτησης στις επικουρικές, μείωση 10% του εφάπαξ, μείωση σύνταξης για τους συνταξιούχους κάτω των 60 χρονών κ.λπ.). 
Είναι πλέον φανερό πως, αν δεν ανατραπεί άμεσα αυτή η πολιτική, που ασκεί η κυβέρνηση με τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ, οι εκπαιδευτικοί αλλά και όλοι εργαζόμενοι στη χώρα μας θα βιώσουν μαύρες μέρες. Γι’ αυτό με ενότητα και αντοχή να σχεδιάσουμε τη δική μας αντεπίθεση στην πολιτική αυτή, που καταστρέφει τη ζωή μας, το μέλλον των παιδιών μας, την ίδια τη χώρα.

ΟΧΙ  ΣΤΑ ΝΕΑ ΒΑΡΒΑΡΑ «ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΑ»
 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ-ΦΤΩΧΟΛΟΓΙΟ
ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΩΡΑ ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ  ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΕΕ – ΔΝΤ
ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΤΡΟΪΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2 ,                                      Αθήνα, 20/7/2011
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255, FAX: 210 32 27 382 , www.olme.gr, email: olme@otenet.gr     



            

Ανακοίνωση για το νομοσχέδιο 
για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση απειλεί να δώσει ένα συντριπτικό πλήγμα στη δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση. Καθόλου τυχαία, δόθηκε, στη δημοσιότητα τις μέρες που η κυβέρνηση ψήφιζε στη Βουλή το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα κοινωνικής λεηλασίας και εκποίησης των δημόσιων αγαθών, καθώς αποτελεί κομμάτι αυτής της πολιτικής.
    Η βάρβαρη καταστολή στην πλατεία Συντάγματος της 48ωρης απεργίας ενάντια στο μεσοπρόθεσμο βρίσκει τη συνέχειά της στις μεθοδεύσεις να ψηφιστεί το νομοσχέδιο Διαμαντοπούλου μέσα στο καλοκαίρι με κλειστά πανεπιστήμια. Η κυβέρνηση νομοθετεί στα κρυφά γιατί έχει χάσει κάθε στήριγμα στην κοινωνία και τον κόσμο της εκπαίδευσης. Ήδη η πανεπιστημιακή κοινότητα μέσα από τα θεσμικά της όργανα, αλλά και τις τοποθετήσεις των μελών της και των συλλογικών τους φορέων, απορρίπτει σχεδόν καθολικά αυτό το νομοσχέδιο. Η επίθεση με χημικά στους διαμαρτυρόμενους φοιτητές στο υπουργείο Παιδείας στις 11 Ιουλίου έδειξε για άλλη μια φορά τη μηδενική αξία όσων λέγονται από την κυβέρνηση και την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για δημοκρατία, διάλογο κλπ.
    Συγκεκριμένα με το νομοσχέδιο:
Σχεδιάζεται ένα κατ΄ επίφαση πανεπιστήμιο, που δεν θα είναι πλέον ούτε δωρεάν, ούτε δημόσιο, ούτε πανεπιστήμιο. Παύει να είναι πανεπιστήμιο πρώτα από όλα σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο. Διαμορφώνεται ένα εκπαιδευτήριο παροχής επαγγελματικής κατάρτισης με δίδακτρα. Με «σχολές – χυλό» και εξατομικευμένο, πολυδιασπασμένο πρόγραμμα μονοετών, διετών και τριετών σπουδών. Τα προγράμματα σπουδών και οι σχολές συγκροτούνται, συγχωνεύονται ή καταργούνται στη βάση της εξυπηρέτησης των αναγκών της αγοράς, δηλαδή των επιχειρηματικών συμφερόντων, τα οποία θα εγγυάται η πανίσχυρη αρχή διασφάλισης ποιότητας. Οι μαθητευόμενοι μάγοι του νεοφιλελευθερισμού με αλαζονεία επιχειρούν να καταργήσουν τα επιστημονικά αντικείμενα χωρίς φυσικά να εξηγήσουν τι θα υπάρχει στη θέση, λ.χ., της φυσικής, της ιστορίας ή της αρχιτεκτονικής. Την ίδια στιγμή όμως το νομοσχέδιο προβλέπει και «θύλακες» αριστοκρατικών προγραμμάτων σπουδών για την οικονομική-πολιτική και επιστημονικής ελίτ της χώρας. 
Οι σπουδές και τα πτυχία μετρώνται με πιστωτικές μονάδες που θα συλλέγονται από ΑΕΙ, ΤΕΙ αλλά και ιδιωτικά κολέγια που αναγνωρίζονται, έχουμε δηλαδή άμεση αναγνώριση πτυχίων κι εξίσωση ιδρυμάτων. Είναι εφιαλτική η προοπτική που θα δίνει το ψευδοπτυχίο-ατομικός φάκελος προσόντων, που συγκροτείται όχι πια με βάση πού, τι, γιατί και πώς έμαθε ο φοιτητής, αλλά πόσο επιδέξιος είναι για να εκτελέσει άμεσα μια δουλειά σε μια αγορά εργασίας που το μνημόνιο την έχει κάνει μια ζούγκλα χωρίς δικαιώματα. Παράλληλα, καθώς οι γνώσεις είναι «μιας χρήσης», καθίσταται αναγκαία για την επιβίωση η πιστοποίηση και επαναπιστοποίηση, της επιδεξιότητας με το οικονομικό βάρος στην πλάτη των αποφοίτων. 
Εισάγεται η πρωτοφανής αντίληψη ότι οι μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζονται με την τιμωρία, καθώς αλλάζει η ροή σπουδών: προαπαιτούμενα, όρια αριθμού μαθημάτων, ποινολόγια αποτυχόντων, διαγραφές συνθέτουν ένα τοπίο όπου κυριαρχεί η πλήρης εντατικοποίηση και πειθάρχηση. Οι υποβαθμισμένες σπουδές μετατρέπονται σε ατομικό αγώνα επιβίωσης και συλλογής του προαπαιτούμενου αριθμού πιστωτικών μονάδων από οπουδήποτε. Δηλαδή αντί της επιστήμης εισάγεται από το νομοσχέδιο ως σκοπός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η συσσώρευση ετερόκλητων και αποσπασματικών ψηφίδων επιφανειακής γνώσης. 
Ιδιαίτερος είναι ο κίνδυνος για τις  ανθρωπιστικές σπουδές και τις κοινωνικές επιστήμες, καθώς, όπως είναι φυσιολογικό, δεν μπορούν να αποδώσουν άμεσο οικονομικό κέρδος παρά μόνο κοινωνική ωφέλεια. 
Σε αυτές τις συνθήκες η δημοκρατική αυτοδιοίκηση του πανεπιστημίου θεωρείται βάρος και αναχρονισμός, και αντικαθίσταται από τον ασφυκτικό κρατικό και επιχειρηματικό έλεγχο. Θεσμοθετείται το πανίσχυρο συμβούλιο, που επιλέγεται με αδιαφανείς διαδικασίες, ο μάνατζερ-αφεντικό, ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζονται τα συλλογικά όργανα του πανεπιστημίου και γίνονται καθοριστικές παρεμβάσεις στη λειτουργία των φοιτητικών συλλόγων. Η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και η ριζική ανατροπή του εργασιακού καθεστώτος των διδασκόντων καταστρατηγούν την ακαδημαϊκή ελευθερία και τα δημοκρατικά δικαιώματα. 
Η εισαγωγή του  «προπαρασκευαστικού έτους», που προσθέτει ένα ακόμη φίλτρο ταξικής επιλογής στη συνέχιση των σπουδών, έρχεται να θυμίσει ότι το νομοσχέδιο αποτελεί συνέχεια των αντιεκπαιδευτικών και αποτυχημένων επιλογών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που περιορίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα, απαξιώνουν την παρεχόμενη εκπαίδευση και υποβαθμίζουν τον εκπαιδευτικό.
    Με δυο λόγια, αυτό το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας δεν παρά ένα κομμάτι της βάρβαρης πολιτικής μνημονίου, κυβέρνησης και Τρόικας. Προσχηματική είναι επίκληση των υπαρκτών προβλημάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς το μόνο που διασφαλίζεται δεν είναι παρά η διαιώνισή τους. Η ανεργία των πτυχιούχων έχει αιτία την πολιτική του Μνημονίου του 1 εκατ. ανέργων. Οι στρεβλώσεις στη δημοκρατική λειτουργία του πανεπιστημίου δε θεραπεύονται με λιγότερη δημοκρατία,με την απόλυτη εξουσία των μάνατζερ, που θα βρίσκονται έξω από κάθε έλεγχο.
    Οι αντιδραστικές αυτές αναδιαρθρώσεις λειτουργούν δεσμευτικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδικά στο λύκειο, το οποίο παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες παραμένει ένας εξεταστικός προθάλαμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η απαξίωση των σπουδών χωρίς μέλλον, η τυποποίηση που φέρνει το περιεχόμενο (τύπου ΙΕΚ), το μεγάλο κόστος χωρίς κατοχύρωση μας φέρνουν πιο κοντά σε κοινωνική απόρριψη του σχολείου και της παρεχόμενης γνώσης.
    Η ΟΛΜΕ θα βρεθεί δίπλα στην πανεπιστημιακή κοινότητα, τους διδάσκοντες, το διοικητικό και ερευνητικό προσωπικό, τους φοιτητές και σπουδαστές στην προσπάθεια να μην περάσει αυτό το νομοσχέδιο. Θα αναλάβει πρωτοβουλίες ενημέρωσης και διαλόγου προκειμένου να διαμορφωθεί ένα κίνημα παιδείας που θα ενώσει τον κόσμο της εκπαίδευσης και τους γονείς, τους εργαζόμενους και την κοινωνική πλειοψηφία στη μάχη για να ηττηθεί η πολιτική του Μνημονίου σε παιδεία και κοινωνία. 
    Ένα κίνημα διεκδίκησης μιας παιδείας δημόσιας, δωρεάν, δημοκρατικής, προσανατολισμένης στις ανάγκες της κοινωνίας και της νεολαίας, με αξιοπρεπείς εργασιακές σχέσεις. Για ένα Πανεπιστήμιο χώρο δημιουργίας, έρευνας και αναζήτησης, σφυρηλάτησης μιας κοινωνικής συνείδησης που βασίζεται στο ελεύθερο φρόνημα, την κοινωνική προσφορά και αλληλεγγύη και το δημοκρατικό ήθος.