Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2011

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ


Το νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο εργαλείο για νέες περικοπές των εισοδημάτων στο Δημόσιο


Το νέο μισθολόγιο –βαθμολόγιο  που προωθεί η κυβέρνηση για το Δημόσιο και που τις βασικές αρχές του περιέγραψαν  με κοινή τους δήλωση οι αρμόδιοι Υπουργοί αποτελεί νέα επίθεση στους εργαζόμενους στο Δημόσιο που θα έχει αρνητικές επιπτώσεις και στις ίδιες τις Δημόσιες Υπηρεσίες και στον πολίτη. Συγκεκριμένα:
1.           Η  κυβέρνηση στα πλαίσια των δημοσιονομικών στόχων και τις συμφωνίες με την Τρόικα προσανατολίζεται σε ένα μισθολόγιο με χαμηλές αποδοχές,  πολύ χαμηλότερες από αυτές που χορηγούνται  σήμερα σε όλους τους Δημόσιους Υπαλλήλους. Με τον τρόπο αυτό θέλει να αφήσει εκτός τακτικών αποδοχών τα κοινά γενικά επιδόματα, ακόμα και μέρος των βασικών αποδοχών, αλλά και τα κλαδικά επιδόματα για να μπορεί πιο εύκολα  ανάλογα με τις απαιτήσεις της Τρόικα και των δανειστών να κάνει και στο μέλλον τις σχετικές περικοπές. Η  μετατροπή μέρους των τακτικών αποδοχών σε προσωπική διαφορά αυτή τη σκοπιμότητα υπηρετεί.
Η επιλογή αυτή οδηγεί σε ένα μισθολόγιο που καταδικάζει άμεσα και έμμεσα τους εργαζόμενους στο Δημόσιο σε παρατεταμένη φτώχια και εξαθλίωση.
2.   Το νέο μισθολόγιο όχι μόνο δεν αίρει τις ανισότητες και τις διακρίσεις μεταξύ των υπαλλήλων των διάφορων κλάδων αλλά θα δημιουργήσει και νέες ακόμη και στο εσωτερικό των υπηρεσιών.
Έτσι από εδώ και στο εξής θα υπάρχουν στο Δημόσιο οι νέοι υπάλληλοι που θα αμείβονται με τα ψίχουλα του νέου μισθολογίου και οι υπηρετούντες που όμως είναι γνωστό μέσα από τις άναρχες κυβερνητικές επιδοματικές πολιτικές ανήκουν σε πολλές μισθολογικές ταχύτητες. Θα έχουμε, δηλαδή, σε μια Δημοσία Υπηρεσία υπαλλήλους με 800€, με 1000€, 1300€, 2000€ ή και παραπάνω ανάλογα με το πότε έχουν προσληφθεί και τις αποδοχές που έχουν σήμερα. Τελικός όμως και προφανής στόχος της κυβέρνησης είναι η περικοπή της προσωπικής διαφοράς και η μισθολογική ισοπέδωση του συνόλου των Δημοσίων Υπαλλήλων.
3.   Οι δεσμεύσεις που κατά καιρούς είχε αναλάβει η κυβέρνηση και οι σχετικές εξαγγελίες για βελτίωση των χαμηλόμισθων Δημοσίων Υπαλλήλων μέσα από το νέο μισθολόγιο αποκαλύπτεται ότι ήταν μια επικοινωνιακή τακτική της κυβέρνησης για να περάσει καλύτερα τις μειώσεις σε βάρος του συνόλου των εργαζομένων στο Δημόσιο και ιδιαίτερα των χαμηλόμισθων. Στα πλαίσια αυτά η κυβέρνηση έχει μειώσει κατά 40% τα εισοδήματα των Δημοσίων Υπαλλήλων με μεγαλύτερες μειώσεις στα χαμηλά εισοδήματα.
Το πάγωμα της μισθολογικής εξέλιξης και η μείωση κατά 50% του κινήτρου απόδοσης που θεσμοθετήθηκαν οριζόντια για όλους τους υπαλλήλους είχαν ως αποτέλεσμα τη μηνιαία μείωση του εισοδήματος κατά 85€ ανεξάρτητα από το ύψος των αποδοχών.
4.   Η σύνδεση του νέου μισθολογίου με το βαθμολόγιο έχει ως βασικό στόχο την μισθολογική καθήλωση της πλειοψηφίας των εργαζομένων στο Δημόσιο και τον κομματικό -  πελατειακό έλεγχο των Δημοσίων Υπηρεσιών.
Η κατάργηση της ακώλυτης μισθολογικής εξέλιξης, η σύνδεση μισθού με το βαθμό και την αξιολόγηση θα καταδικάσει του Δημοσίους Υπαλλήλους σε χαμηλότερα επίπεδα αποδοχών ενώ ταυτόχρονα θα οδηγήσει στην τακτοποίηση και το βόλεμα ημετέρων. Δηλαδή, η Δημόσια Διοίκηση το 2011 θα λειτουργήσει με το πλαίσιο του 1911.
5.   Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, που στα πλαίσια της μνημονιακής πολιτικής της κυβέρνησης και της Τρόικα ενάντια στις Δημόσιες Υπηρεσίες και τα δημόσια κοινωνικά αγαθά έχουν βρεθεί στο στόχαστρο της επίθεσης, πρέπει με ενότητα και αποφασιστικότητα να συνεχίσουν και να εντείνουν τον αγώνα τους και σε συνεργασία και συντονισμό με τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, τους ανέργους, τους μικρομεσαίους να ανατρέψουν την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.

25  Αυγούστου 2011

Υπάρχουν ερωτηματικά. Υπάρχουν απαντήσεις;

Καλοκαίρι του ’11. Αύγουστος, κάπου στις Κυκλάδες. Καύσωνες και μελτέμια. Πολύ και ωραίο το γαλάζιο του Αιγαίου, αλλά υπάρχουν και οι ειδήσεις. Κάποιοι κατεβάζουν ρολά, αγανακτισμένοι από τις πολιτικές και τους πολιτικούς, νομίζοντας ότι προστατεύουν την ψυχική τους υγεία. Δύσκολη η ανεμελιά στις μέρες μας, μπορεί να μεταλλαχθεί σε γραφική αφέλεια. Μέσα στον Αύγουστο νέο οικονομικό τσουνάμι. Δεν πρόλαβαν να χαρούν οι Ευρωπαίοι ηγέτες για τις αποφάσεις της 21ης Ιουλίου, που «έσωσαν» την Ελλάδα, και στο χορό μπήκαν τα «βαριά χαρτιά» της Ευρωζώνης (Ιταλία- Ισπανία) και ακολουθούν και άλλες. Σε κάθε φάση αυτής της βαθιάς κρίσης του συστήματος όλοι οι εκπρόσωποί του, οικονομικοί και πολιτικοί, συμφωνούν και πιέζουν στην κατεύθυνση: «Πάρτε μέτρα δημοσιονομικής πειθαρχίας και λιτότητας, ακολουθήστε το δρόμο που χάραξε η Ελλάδα». Να γίνουν όλοι Έλληνες σε μισθούς, συντάξεις, εργασία, έτσι για να μην αισθανόμαστε μόνοι μας.
Επειδή όμως ήρθε ο Σεπτέμβρης και το «παιχνίδι» με τις ζωές μας θα χοντρύνει πολύ, πρέπει γρήγορα να απαντηθούν τα ερωτηματικά.
Όλη η προηγούμενη χρονιά έδειξε ότι παρά τις μεγάλες δυσκολίες, -απαξίωση συνδικαλισμού, φόβος, αποπροσανατολισμός, κοινωνικοί αυτοματισμοί, άγρια καταστολή-, οι εργαζόμενοι βγήκαν στους δρόμους και τις πλατείες και το πάλεψαν. Τώρα η κυβέρνηση, στην Ελλάδα και όχι μόνο, παίρνοντας και νέα, πιο σκληρά μέτρα, ετοιμάζει από τη μία πιο άγρια καταστολή και από την άλλη τις πολιτικές εφεδρείες του συστήματος για μεγαλύτερη συναίνεση στην κορυφή, μήπως και εκτονώσει τις λαϊκές αντιδράσεις.
Τώρα η ευρύτερη αριστερά πρέπει να δώσει απαντήσεις, για ν’ αποκτήσουν άλλο περιεχόμενο και δυναμική οι αγώνες, για να υπάρξει η δυνατότητα εναλλακτικής προοδευτικής δημοκρατικής λύσης σε όφελος του λαού.
-          Πόσο σωστή, αξιόπιστη και φιλολαϊκή μπορεί να είναι η γραμμή και η τακτική της μεγαλύτερης δύναμης στο χώρο της αριστεράς, που από τη μία καλεί σε αγώνες μόνο μέσα από το ΠΑΜΕ και από την άλλη κατηγορεί, στο όνομα της γνήσιας ταξικότητας και της μοναδικής αλήθειας, όλες τις άλλες αριστερές δυνάμεις ότι κινούνται στα πλαίσια του συστήματος;
-          Τι σημαίνει η άποψη της κ. Παπαρήγα ότι με αυτούς τους αγώνες θα προκαλέσουμε ρήγματα στο σύστημα μέχρι την τελική ανατροπή για τη λαϊκή εξουσία;
-          Όταν θα γίνονται τα ρήγματα, ποια κυβέρνηση από την πλευρά των εργαζομένων θα τα ανοίξει για να φανεί ο άλλος δρόμος;
-          Όταν δεν κάνεις συμμαχίες – κοινωνικές και πολιτικές – μήπως αυτά τα ρήγματα θα σου τα τσιμεντάρει η εξουσία με τους μηχανισμούς της κι εσύ θα μείνεις πάλι στην απ’ έξω, με το όνειρο τσακισμένο;
-          Μπορεί να απαντηθεί με ένα καθαρό τρόπο αν οι δομές της Ε.Ε. και της Ευρωζώνης μπορούν να μετασχηματιστούν από μέσα, με αλλαγές των συσχετισμών των επιμέρους κυβερνήσεων, σε Ευρώπη των λαών και των εργαζομένων ή χρειάζεται ριζική αλλαγή, ανατροπή και διάλυση αυτού του αντιδραστικού οικοδομήματος των πολυεθνικών και των τραπεζιτών;
-          Αν χρειάζεται ανατροπή-διάλυση, αυτή θα γίνει με τη συνολική ωρίμανση των συσχετισμών σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. ή θα προκύψει μέσα από το σπάσιμο της αλυσίδας σε επί μέρους χώρες και τις τεκτονικές αλλαγές που θα ακολουθήσουν (ντόμινο);
-          Όταν βάζεις προαπαιτούμενο και άμεσο στόχο πάλης την έξοδο από το ευρώ και την Ε.Ε. χωρίς να έχεις τώρα στοιχειώδεις συσχετισμούς σε καμία χώρα, πόσο βοηθάς τη δημιουργία πολιτικο-κοινωνικών συμμαχιών (μετώπου δυνάμεων), τη στιγμή μάλιστα που τμήματα του υπερεθνικού κεφαλαίου εργάζονται για τη διαφοροποίηση της Ευρωζώνης σε ζώνες με διαφορετικό νόμισμα;
-          Βοηθάς στη δημιουργία πολιτικών και κοινωνικών συγκλίσεων όταν κινείσαι με απολυτότητες για το χρέος, γνωρίζοντας ότι η αντιμετώπισή του είναι κύρια ζήτημα εσωτερικών και διεθνών συσχετισμών, και μελλοντικά ως κυβέρνηση θα αναγκαστείς να το αντιμετωπίσεις με ιδιαίτερη προσοχή, γιατί η απόλυτη διαγραφή του μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε μεγάλα τμήματα των εργαζομένων (ασφαλιστικά ταμεία);
-          Και, σε τελική ανάλυση, θέλεις πλαίσιο στόχων τώρα που θα εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη συσπείρωση κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων για άλλη πορεία της χώρας και ταυτόχρονα η εφαρμογή του να ανοίγει το δρόμο των ρήξεων και των ανατροπών; Ή βάζοντας από τώρα τους τελικούς στόχους για τον κοινωνικό μετασχηματισμό (σοσιαλισμό) εξασφαλίζεις ισχυρό αριστερό προφίλ στον ανταγωνισμό των ηγεσιών συσπειρώνοντας τα μέλη σου, ενώ η ιστορία περνάει από δίπλα σου;
Γενικά, τώρα, και πιο απλά, εάν ως κυβέρνηση πεις στους δανειστές σου ότι άμεσα δεν μπορώ να πληρώσω αν α) δεν ελέγξω το πώς δημιουργήθηκε (επιτροπή λογιστικού ελέγχου), β) ποιο είναι το απεχθές κομμάτι του που δεν αναγνωρίζεται, γ) δεν αρχίσουν διαπραγματεύσεις πότε και πώς θα πληρωθεί το υπόλοιπο και, το κυριότερο, ΑΝ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ,
τι νομίζετε ότι θα απαντήσουν οι δανειστές, το ΔΝΤ, η Ε.Ε.;
Μήπως τότε αρχίζει η φάση των ανατροπών, των ρήξεων, η άλλη πορεία για τη χώρα;
Αυτά είναι ορισμένα κύρια ερωτήματα που καλούνται οι ηγεσίες των αριστερών δυνάμεων όχι να απαντήσουν θεωρητικά αλλά να τα αντιμετωπίσουν με υπερβάσεις, συγκλίσεις, συνθέσεις, πρακτικά και άμεσα.
Οι πλατείες, οι δρόμοι της Αθήνας και των ευρωπαϊκών πόλεων θ’ αφουγκραστούν τις απαντήσεις.
Η ιστορία δεν περιμένει. Αν το μέλλον δεν πάρει χρώμα, το μαύρο μας περιμένει στη γωνία.

Βασίλης Τζαφάς
Αντιπρόεδρος ΕΛΜΕ Ν. Αθήνας

Γκάφα του Υπουργείου Παιδείας με τους υποψήφιους ειδικών κατηγοριών
Ράνια Καλατζή 30/8/11
Μία ακόμη μεταρρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας  καταλήγει σε φιάσκο. Οι υπεύθυνοι του υπουργείου Παιδείας ανάμεσα στις άλλες «φιλόδοξες» εξαγγελίες τους δήλωσαν  ότι καταργούν από φέτος τις μετεγγραφές  από σχολή σε σχολή άλλης πόλης για να  αποφευχθεί ο συνωστισμός  στα τμήματα των μεγάλων αστικών κέντρων
Θέσπισε όμως ειδικές κατηγορίες τελειοφοίτων, στις οποίες ανήκουν πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, μουσουλμάνοι ή μαθητές που πληρούσαν άλλα κοινωνικά κριτήρια, για να τους δώσει την δυνατότητα να σπουδάσουν κοντά στον τόπο κατοικίας τους. Αυτές οι κατηγορίες που δηλώθηκαν στο μηχανογραφικό, διαμόρφωσαν  τις δικές τους βάσεις εισαγωγής με πολύ λίγα μόρια.
 
Έτσι στη   δημοφιλή σχολή Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ που για  αποφοίτους Ενιαίου Λυκείου διατήρησε και φέτος τη βάση της  στα ύψη (18,95), υποψήφιος  της ειδικής κατηγορίας μπήκε στη σχολή με μόλις 4,6 μέσο όρο

Άλλα παραδείγματα:
Ενώ τα μόρια που συγκέντρωσε ο τελευταίος υποψήφιος από Ενιαίο Λύκειο για την εισαγωγή στο Μαθηματικό Αθήνας ήταν 15,800 περίπου, ο υποψήφιος της ειδικής κατηγορίας έγραψε μόλις 2.664, διαμορφώνοντας τη βάση στο εισαγωγής στο 3,1.
Στη Φιλολογία Αθηνών, ο τελευταίος επιτυχών - απόφοιτος Ημερήσιου Λυκείου - κατόρθωσε να εισαχθεί με μέσο όρο 17,5,  ενώ ο υποψήφιος της ειδικής κατηγορίας εισήχθη με μόλις 2 (!) μέσο όρο

Η κατάσταση που διαμορφώνεται είναι κωμικοτραγική.
Προφανώς τα  άτομα που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες χρειάζονται κρατική υποστήριξη, πχ επιδόματα, υπηρεσίες αρωγής κ.α.  Αυτή όμως η εξαιρετικά μεγάλη ψαλίδα σε σχέση με τις βάσεις εισαγωγής των άλλων υποψηφίων  δημιουργεί ζήτημα ισονομίας
Δεν είναι η πρώτη φορά που το υπουργείο Παιδείας  βιάζεται να λύσει προβλήματα δημιουργώντας άλλα  ή που ολιγωρεί στην αντιμετώπιση προβλημάτων. Ενδεικτικά αναφέρονται κάποιες  περιπτώσεις
* Τον Φεβρουάριο του 2011 αντιλαμβάνονται στο υπουργείο Παιδείας ότι στα Λύκεια της χώρας δεν έχει σταλεί ακόμη η εγκύκλιος για την συμμετοχή των υποψηφίων στις πανελλήνιες εξετάσεις
 Η εγκύκλιος αποστέλλεται στις 8 Φεβρουαρίου και ορίζει ως έναρξη υποβολής δηλώσεων συμμετοχής την 10η Φεβρουαρίου. Τα Λύκεια έχουν δύο (!!!) ολόκληρες μέρες για να οργανώσουν την διαδικασία.
* Τον  Μάρτιο ανακοινώνεται  το « Νέο Λύκειο», που ανάμεσα στα άλλα φιλοδοξεί να αναδιαμορφώσει  το πρόγραμμα σπουδών, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της «νέας εποχής» (γι’ αυτό άλλωστε υποβαθμίζεται το μάθημα της Πληροφορικής, ενώ τα Θρησκευτικά  μένουν ακλόνητα, ίδια και απαράλλαχτα)
Τον Μάϊο και ενώ τα σχολεία κλείνουν για τις Πανελλήνιες, κανένα έγγραφο που να ενημερώνει για την προετοιμασία των αλλαγών στην Α’Λυκείου δεν έχει φτάσει στους διευθυντές (προφανώς όλα θα γίνουν τον Σεπτέμβρη)
* Γκάφα με τα δύο απολυτήρια Λυκείου
Το υπουργείο ανακοινώνει λίγο πριν ξεκινήσουν οι Πανελλήνιες  ότι δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να πάρουν απολυτήριο λυκείου χωρίς εξετάσεις, αλλά παραβλέπει να ενημερώσει πως οι μαθητές που θα πάρουν αυτό το απολυτήριο .... δεν θα γίνουν δεκτοί από σχεδόν κανένα ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο
* Το υπουργείο Παιδείας υποχρεώνει τους  υποψήφιους  των Εσπερινών Λυκείων να δώσουν  εξετάσεις το πρωί, μαζί με τους υποψήφιους των Ημερησίων, οδηγώντας έτσι  στην αποχή από τις εξετάσεις όλους εκείνους τους εργαζόμενους μαθητές που δεν είχαν την δυνατότητα να απουσιάσουν από την δουλειά τους για όλη την διάρκεια των Πανελληνίων εξετάσεων
*Προβλήματα στις Πανελλήνιες.
Οι πανελλήνιες εξετάσεις  του 2011 ξεκινούν με το μάθημα της Έκθεσης. Το Υπουργείο, προφανώς για λόγους οικονομίας, συγχωνεύει τις επιτροπές Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων σε μια επιτροπή θεμάτων,η οποία  πρέπει να βγάλει δυο θέματα σε ένα βράδυ, αφού όπως αναφέρεται και παραπάνω οι μαθητές και των ημερήσιων και των εσπερινών λυκείων γράφουν το πρωί. Η γκάφα δεν αργεί να γίνει  και έτσι, σε Εσπερινό Λύκειο μοιράζονται τα θέματα των Ημερησίων, τα παιδιά γράφουν κανονικότατα και όλοι αντιλαμβάνονται το λάθος μετά!
Δυο μέρες μετά, εξετάζονται τα Μαθηματικά γενικής παιδείας. Τα θέματα αποστέλλονται και 5 λεπτά μετά την διανομή τους στους μαθητές αποσύρονται κατεπειγόντως. Έτσι, υπάρχουν μαθητές που έχουν δει τα θέματα σε κάποια σχολεία, ενώ σε άλλα σχολεία οι υποψήφιοι αναγκάζονται να περιμένουν 45 λεπτά βουβοί για να τηρηθεί το αδιάβλητο των εξετάσεων. Τα νέα θέματα έρχονται με μια μικρή  διαφοροποίηση σε σχέση με τα αρχικά ( κάτι που θα μπορούσε να είχε γίνει  με προσθήκη απλής  διευκρίνησης, ώστε τουλάχιστον να μην καταστραφούν οι εκατοντάδες χιλιάδες φωτοτυπίες με τα θέματα που είχαν ήδη βγει)

*Γκάφα του Υπουργείου με το Μηχανογραφικό 
Τον Ιούνιο, το υπ. Παιδείας  συμπεριέλαβε στα μηχανογραφικά δελτία που συμπληρώσαν οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ 25 νέες θέσεις για την Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης ΕΠΑΘ, για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2011-2012, τη στιγμή που πριν μερικές εβδομάδες η κυβέρνηση ψήφισε νόμο  που καταργεί τη συγκεκριμένη σχολή.
* Να σημειωθεί ότι οι εξετάσεις φέτος ξεκίνησαν νωρίτερα και ολοκληρώθηκαν πιο αργά από κάθε άλλη χρονιά
Ακόμη  αξίζει να αναφέρουμε 
• τις  απαράδεκτες παλινωδίες του υπουργείου στις διαδικασίες  επιλογής διευθυντών ( μόνο οι συνεχείς «διευκρινιστικές» εγκύκλιοι ήταν περίπου 20), που οδήγησαν στο να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέσα Αυγούστου
• Το γεγονός ότι οι αιτήσεις για αποσπάσεις δεν έχουν ακόμη εξετασθεί
• Το γεγονός ότι δεν ξέρουμε αν τα γραφεία τα οποία υποτίθεται ότι κλείνουν φέτος θα παραμείνουν σύμφωνα με τα σενάρια που ακούγονται, για ένα ακόμη χρόνο ή μέχρι το τέλος του 2011. Ακόμη  δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει με τα  ΓΡΑΣΕΠ, ΕΚΦΕ κλπ
Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι τα σχολεία ανοίγουν στα πλαίσια μιας πρωτοφανούς διοικητικής απορρύθμισης  χωρίς βιβλία και χωρίς εκπαιδευτικούς , αυτά δηλαδή για τα οποία  πρώτα απ’ όλα θα έπρεπε να έχει φροντίσει το υπουργείο

ΣΤΑΘΗΣ -ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ


Τρίτη, 30 Αυγούστου 2011


«ΜΑΧΑΙΡΙ» ΣΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ
Νέα μείωση μισθών έως 150 ευρώ
Ενεργοποιείται η παρακράτηση της ειδικής εισφοράς υπέρ ανεργίας 2%, "ψαλιδίζεται" κατά 50% το κίνητρο απόδοσης, κόβονται αναδρομικά από 1ης Ιουλίου άλλα 20 επιδόματα από 10% έως και 30%
Νέο "μαχαίρι" μπαίνει στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων, αρχής γενομένης από τον Αύγουστο. Αφενός ενεργοποιείται η παρακράτηση της ειδικής εισφοράς υπέρ ανεργίας 2% και παράλληλα επιμερίζεται έως το τέλος του έτους η αναδρομική παρακράτηση της συγκεκριμένης εισφοράς από 1ης Ιανουαρίου 2011 και αφετέρου κόβεται στο μισό το κίνητρο απόδοσης.
Ετσι, μέσα σε πέντε μήνες θα παρακρατηθεί η εισφορά που αναλογεί σε δώδεκα μήνες και εφόσον συνυπολογιστεί το ψαλίδισμα κατά 50% του κινήτρου απόδοσης, τότε οι μηνιαίες απώλειες στο τελευταίο πεντάμηνο του έτους ξεκινούν από 48 ευρώ και μπορεί να φθάσουν και τα 150 ευρώ.
Με αυτά τα δεδομένα, σε ορισμένες περιπτώσεις η μείωση των αποδοχών "αγγίζει" το 10% τον μήνα ή μισό μισθό στο πεντάμηνο.
Επιπρόσθετα, πέραν από το κίνητρο απόδοσης, κόβονται αναδρομικά από 1ης Ιουλίου άλλα 20 επιδόματα από 10% έως και 30%. Πρόκειται για ειδικά επιδόματα που λαμβάνουν κάθε μήνα υπάλληλοι των ΟΤΑ, των ΝΠΔΔ, αστυνομικοί, λιμενικοί, πυροσβέστες, στρατιωτικοί, δικαστικοί, διπλωμάτες, πανεπιστημιακοί, καθηγητές των ΤΕΙ, ιατροί του ΕΣΥ, αρχιερείς, μουσικοί και ερευνητές κ.ά.

Τα παραπάνω εξειδικεύονται σε εγκύκλιο που εξέδωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης.
Ειδικότερα, λόγω της αναδρομικότητας της εισφοράς 2% από την αρχή του έτους προκύπτει μεγάλη επιβάρυνση στους τελευταίους πέντε μήνες του 2011.
Για παράδειγμα, ένας δημόσιος υπάλληλος με σύνολο τακτικών αποδοχών, πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων ύψους 1.000 ευρώ τον μήνα, θα δει τον μισθό του να μειώνεται κατά 20 ευρώ τον μήνα.
Ομως επειδή σε πέντε μήνες θα παρακρατηθούν και οι εισφορές του πρώτου επταμήνου (140 ευρώ), η παρακράτηση θα φθάσει τα 48 ευρώ τον μήνα έως την εκπνοή του τρέχοντος έτους.
Σε αυτές τις απώλειες θα πρέπει να προστεθούν και οι περικοπές από το κίνητρο απόδοσης, οι οποίες κυμαίνονται από 28,5 έως 50 ευρώ τον μήνα. Ετσι, ο συνολικός... λογαριασμός φθάνει μεταξύ 76,5 και 98 ευρώ τον μήνα.
Αντίστοιχα, ένας υπάλληλος με αποδοχές 1.500 ευρώ θα χάσει μεταξύ 100 και 122 ευρώ τον μήνα και με 2.000 ευρώ θα χάσει από 124,5 έως 146 ευρώ μηνιαίως.
Πιο αναλυτικά, με τη χθεσινή εγκύκλιο ορίζεται πως από 1ης Ιουλίου μειώνονται μεταξύ των άλλων (στον σχετικό πίνακα αναφέρονται αναλυτικά οι απώλειες από το ψαλίδισμα όλων των επιδομάτων) και τα ακόλουθα επιδόματα:
  • Κατά 50% το κίνητρο απόδοσης, το οποίο διαμορφώνεται μετά τη μείωση αυτή για υπαλλήλους που υπηρετούν σε Δημόσιο, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ κατά κατηγορία στα 28, 50, 40, 45 και 50 ευρώ μηνιαίως.
  • Κατά 30% το κίνητρο απόδοσης των διπλωματικών υπαλλήλων.
  • Κατά 25% το ειδικό ερευνητικό επίδομα για την εκτέλεση μεταδιδακτορικής έρευνας, καθώς και ταχύτερης και αποτελεσματικότερης προώθησης των ερευνητικών προγραμμάτων των ερευνητών και των ειδικών λειτουργικών επιστημόνων.
  • Κατά ποσοστό 20% το ειδικό ερευνητικό επίδομα, για την εκτέλεση μεταδιδακτορικής έρευνας και την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προώθηση των ερευνητικών προγραμμάτων των μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίων.
  • Το ερευνητικό επίδομα τεχνολογικής έρευνας των μελών ΕΠ των ΤΕΙ.
  • Το επίδομα για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προώθηση των ερευνητικών προγραμμάτων του προσωπικού του ΚΕΠΕ.
  • Το ειδικό ερευνητικό επίδομα των τακτικών καθηγητών και του λοιπού διδακτικού προσωπικού της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας.
  • Το επίδομα νοσοκομειακής απασχόλησης, απόδοσης και ειδικών συνθηκών άσκησης ιατρικού έργου των ιατρών του ΕΣΥ.
  • Το επίδομα αποκλειστικού ειδικού λειτουργήματος των αρχιερέων.
ΝΠΙΔ-ΝΠΔΔ-ΟΤΑ
"Ψαλίδι" 30% στο πριμ παραγωγικότητας
Κατά 30% μειώνονται τα ποσά που προβλέπονται ως κίνητρο ή πριμ παραγωγικότητας από συλλογικές συμβάσεις εργασίας ή διαιτητικές αποφάσεις ή κοινές υπουργικές αποφάσεις και καταβάλλονται σε προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ. Εάν τα ποσά της παρούσας περίπτωσης υπερβαίνουν τα 200 ευρώ μηνιαίως, το εν λόγω ποσοστό μείωσης καθορίζεται σε 15%. Εξάλλου, το επίδομα ειδικής απασχόλησης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντιστοίχων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος κόβεται κατά 10% και όχι 20% που προέβλεπε ο νόμος. Επίσης μπαίνει πλαφόν στις αμοιβές των δικαστικών λειτουργών και του κύριου προσωπικού του ΝΣΚ στα 8.314,56 ευρώ μηνιαίως και στους γιατρούς του ΕΣΥ στα 5.964,33 ευρώ.
Κώστας Τσαχάκης