Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013


ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΣΑΙ;
Έμαθα για την αύξηση του ωραρίου Πέμπτη πρωί . Το απόγευμα της ίδιας μέρας είχα κανονίσει να πιώ ένα καφέ με τρείς φίλους. Ο ένας , αδιόριστος φιλόλογος, συντηρείται με 3 ώρες ιδιαίτερα την εβδομάδα και τη "βοήθεια από το σπίτι". Ο άλλος δουλεύει στον "ιδιωτικό τομέα", για 600 ευρώ το μήνα με 10 ώρες εργασία την ημέρα. Η τρίτη είναι άνεργη εδώ και μήνες. Η πρόσφατη επαγγελματική της εμπειρία ήταν όταν δούλεψε για ένα μήνα και ποτέ δεν πληρώθηκε. Καθίσαμε γύρω από το τραπέζι και όταν με ρώτησαν "τι νέα;" ντράπηκα να απαντήσω. Τι να τους πω; Ότι μας αύξησαν το ωράριο για 2 ώρες;
Γύρισα σπίτι και προσπαθούσα να κοιμηθώ. Σκεφτόμουν. Μήπως είναι μια μορφή απόλυτα εγωκεντρικού, συντεχνιακού πνεύματος η αντίθεση στην αύξηση του ωραρίου; Σε μια χώρα που βουλιάζει στην ανεργία και στην ανέχεια, πόσο σημαντικό είναι το εάν οι εκπαιδευτικοί της θα εργάζονται 2 ώρες παραπάνω την εβδομάδα; Εάν με αυτό τον τρόπο καταφέρουμε να εξοικονομήσουμε έστω και λίγα κεφάλαια, δεν θα είναι κέρδος για το τόπο; Δεν πρέπει κι εγώ να κάνω κάποια θυσία(ακόμη μία), μικρή σε σχέση με τη θυσία που έχουν υποστεί οι χιλιάδες απολυμένοι του ιδιωτικού τομέα;
Έστριψα τσιγάρο και οι ώρες περνούσαν. Άφησα στην άκρη όλα τα επιχειρήματα "εσωτερικής χρήσης"(για το ωράριο του έλληνα εκπαιδευτικού που είναι το μέσο ευρωπαϊκό, για την εργασιακή εξόντωση που συνιστά ένα τέτοιο ωράριο κ.α.). Ήξερα ότι τίποτα από αυτά δεν ακούγεται πιστευτό σε όποιον δεν έχει μπει σε μια σύγχρονη σχολική αίθουσα. Σε μια χώρα που έχει μετατραπεί σε εργασιακή Βαγδάτη, λίγο ακόμη αίμα στην αρένα δεν συγκινεί κανέναν.
Όμως οι απολύσεις; Οι υποχρεωτικές μετακινήσεις και μεταθέσεις εάν δεν συγκεντρώνεις το 75% των ωρών σου εντός;  10.000 θέσεις που θα περισσέψουν, 10.000 ακόμη άνεργοι; Ας λένε οι οικονομολόγοι ότι για κάθε εργαζόμενο που απολύεται  στο  δημόσιο τομέα , απολύονται στη συνέχεια 2 στον ιδιωτικό. Και πόσες χιλιάδες "υπεράριθμοι", με μια βαλίτσα στο χέρι να περιδιαβαίνουν την επικράτεια, στη μεταμοντέρνα εκδοχή του "χωρίς οικογένεια"; Όχι , ούτε αυτό είναι αρκετό. Κανένα δάκρυ για τον εκπαιδευτικό με λίγα χρόνια προϋπηρεσίας. Για συναισθηματισμούς είμαστε τώρα; Εδώ καταρρέει το σύμπαν!
Το πρωί μου τηλεφώνησε ένας συνάδελφος. " Έχω 26 χρόνια. Γλυτώνω, μάλλον, τις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Με βάζουν  όμως να κάνω 20 ώρες. Δεν με νοιάζει εάν θα αντέξω μέχρι τα 65. Με τις συντάξεις βλέπεις τι γίνεται. Τους μαθητές δεν τους σκέφτονται;"
Όμως τα έχουν σκεφτεί όλα. Όταν δε θα μπορεί να διδάξει ο "παλιότερος" εκπαιδευτικός , τσακισμένος από ένα αντιπαιδαγωγικό ωράριο, μέσα σε αντιπαιδαγωγικά  συγχωνευμένα τμήματα ,θα αξιολογείται. Και αφού θα κρίνεται ακατάλληλος...θα απολύεται. Τέρμα το σχολείο της εξασφαλισμένης εργασίας. Ανταγωνισμός, κανιβαλισμός και μεσαίωνας. Πως αλλιώς θα διαχειριστούν 1, 5 εκ. ανέργους. Είναι τυχαία άραγε η ανακοίνωση ότι για τους 15.000 που θα απολυθούν ,θα προσληφθούν άλλες 15.000;
Όμως αυτό σημαίνει καπιταλισμός, θα μου πει ο παλαιολιθικός φίλος μου. Ο θάνατός σου , η ζωή μου και ο σώζων εαυτόν σωθήτω. Όμως δεν μπορεί να είναι όλα αυτά μονόδρομος. Δε γίνεται. Πρέπει να ξεκινήσω από τώρα να μιλώ. Να εξηγήσω στο συνάδελφο ότι εάν συνεχίσει να "ελπίζει ότι θα τη βολέψει ατομικά" θα δει το μικρόκοσμό του να διαλύεται ολοένα και περισσότερο.  Να εξηγήσω στο γονιό ότι αυτό το σχολείο θα ιδιωτικοποιηθεί. Και τότε θα του ζητήσουν να πληρώνει. Ότι τα παιδιά του δε θα μορφώνονται εξ ίσου , ούτε καν τυπικά, με τα τέκνα των βορείων προαστίων. Φτωχά σχολεία σε φτωχές γειτονιές θα παράγουν μαθητές χωρίς μόρφωση και χωρίς μέλλον. Θα πρέπει να μιλήσω στην κοινωνία. Και να της πω ότι ένα σχολείο που βασιλεύει η ανασφάλεια, ο φόβος , η ρουφιανιά, ο ραγιαδισμός δεν είναι ένα σχολείο που φωτίζει τον κόσμο. Πόσο ακόμη σκοτάδι θέλουν να σπείρουν;
Να μιλήσω με θάρρος. Χωρίς να ντραπώ. Να μιλήσω δυνατά. Να φωνάξω ότι οι δύο ή τέσσερις ώρες στο δικό μου ωράριο δεν είναι μόνο δικό μου πρόβλημα. Είναι άλλο ένα καρφί στο Γολγοθά της παιδείας.  Ότι δεν παλεύω για να βολευτώ. Παλεύω για τα τελευταία ίχνη παιδαγωγικής αξιοπρέπειας. Παλεύω για να είμαι δάσκαλος και όχι ανθρωποφύλακας. 
Το απόγευμα  θα πιώ ξανά καφέ με τους φίλους μου. Αλλά αυτή τη φορά δε θα ντραπώ, θα τους μιλήσω. Γιατί και η δική τους αγωνία και η δική μου, εάν δε βρούνε κοινό δρόμο να βαδίσουν, δε θα δικαιωθούν. Γιατί δεν υπάρχει πια συντεχνιακό αίτημα. Γιατί κάθε φορά που χτυπάει ένα σήμαντρο για οποιονδήποτε εργαζόμενο, χτυπάει για όλους.

Οι υποτιθέμενες κόκκινες γραμμές και η δήθεν διαπραγμάτευση!

Η 3κομματική κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι θέτει κόκκινες γραμμές προς τους δανειστές μας και ότι διεξάγει «ισχυρή» διαπραγμάτευση, ώστε να μην ληφθούν σκληρά μέτρα εναντίον των πολιτών και παραβιαστούν έτσι οι ως άνω κόκκινες γραμμές!
Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική και αποδεικνύει ότι υποτάσσεται πλήρως στις επιταγές της τρόικας.
Υπάρχουν μια σειρά από επώδυνα μέτρα που επιβλήθηκαν και τα οποία οι Ελληνικές κυβερνήσεις, από την αρχή της κρίσης μέχρι και σήμερα, δεν μπόρεσαν να τ’ αποτρέψουν, ούτε καν να τ’ απαλύνουν!
Δεν μπόρεσαν επί παραδείγματι ν’ αποτρέψουν τη μείωση του κατώτατου μισθού (υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να μειωθεί περεταίρω), την περικοπή του επιδόματος ανεργίας, τις δραματικές περικοπές σε μισθούς, συντάξεις, επιδόματα, την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την κατάργηση του τεκμηρίου της αθωότητας, εσχάτως τις απολύσεις των δημοσίων υπαλλήλων και τη συνέχιση της πληρωμής του χαρατσιού μέσω της ΔΕΗ κλπ. Επιπλέον τίποτα από τα παραπάνω δεν κατάφεραν να επαναφέρουν, έστω και σταδιακά, στα επίπεδα της προ της κρίσης εποχής του 2009. Εκτός και αν αποτελεί σθεναρή αντίσταση της 3κομματικής κυβέρνησης ο ισχυρισμός κάποιων υποστηρικτών της ότι κατάφερε να περιορίσει τις απολύσεις των δημοσίων υπαλλήλων από τις 25000, που ζητούσε η τρόικα, στις μόλις 15000! Αλήθεια, υπάρχει κάποιος πολίτης που να το πιστεύει;
Αποδεικνύεται λοιπόν από τα γεγονότα ότι δεν υπήρχαν κόκκινες γραμμές, παρά τα αντιθέτως λεχθέντα, ούτε έγινε καμιά σκληρή διαπραγμάτευση! Όχι τόσο από έλλειψη ικανοτήτων, όσο περισσότερο από έλλειψη διάθεσης και πίστης! Άλλωστε όταν μια κυβέρνηση έχει αποδειχθεί τη λύση του μονόδρομου, οι αναφορές στις κόκκινες γραμμές αποτελούν φληναφήματα και οι πιθανότητες για διαπραγμάτευση είναι μηδαμινές έως ανύπαρκτες!

Πάνος Κατσούλας
Εκπ/κός

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών στις 26.4.2013 και στη στήλη: «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ»


     Ο.Λ.Μ.Ε
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 225
FAX: 210 33 11 338
e-mail: olme@otenet.gr                                                           Αθήνα, 26/4/13


Η κυβέρνηση πάτησε τη σκανδάλη
Σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο για την εκπαίδευση (μετά το Πάσχα ξεκινούν οι εξετάσεις), η κυβέρνηση επιλέγει να βάλει μια ακόμη βόμβα στη δημόσια εκπαίδευση και στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών.
Σαν τον κλέφτη προωθεί ρύθμιση για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ακόμα και κατά 25%, προωθεί ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις οπουδήποτε σε όλη τη χώρα μετατρέποντας τους εκπαιδευτικούς σε περιπλανώμενους φαντάρους, προωθεί την υπογραφή ΠΔ για την αξιολόγηση – τιμωρία των εκπαιδευτικών που θα οδηγεί ακόμα και σε απολύσεις, προωθεί απολύσεις 10.000 αναπληρωτών από το Σεπτέμβρη, δημιουργεί ένα κλίμα τρομοκρατίας στα σχολεία με το νέο πειθαρχικό δίκαιο και την ένταξη εκατοντάδων εκπαιδευτικών σε καθεστώς υποχρεωτικής αργίας.
Όλα αυτά, εκτός από τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, θα έχουν δραματικές επιπτώσεις και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όχι μόνο γιατί οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητών αλλά και γιατί συνδυάζονται με νέα μέτρα όπως: δραματική περικοπή δαπανών που θα φτάσει στη μείωση κατά 47% των δαπανών το 2016 σε σχέση με το 2009, νέες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, κ.λπ.
Είναι η ώρα της μεγάλης ευθύνης για όλους μας.
Αν δεν αντιδράσουμε τώρα δεν θα υπάρχει δημόσιο σχολείο στο μέλλον.
Προειδοποιούμε την κυβέρνηση ότι αν προχωρήσει στη ψήφιση των μέτρων αυτών, ο κλάδος των καθηγητών θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και κατά την περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Την περίοδο την επέλεξε το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση και όχι οι εκπαιδευτικοί. Για ό,τι θα συμβεί το επόμενο διάστημα, την αποκλειστική ευθύνη έχει η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας. 
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά στο συλλαλητήριο της Κυριακής 28-4-13, στο Σύνταγμα , στις 18.30 (προσυγκέντρωση στην Ερμού). Επίσης καλούμε όλους και όλες τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις της 1η Μάη (στην Αθήνα προσυγκέντρωση Πολυτεχνείο 10.30 πμ και πορεία στην Πλατεία Κλαυθμώνος).
ΤΟ ΠΟΤΗΡΙ ΞΕΧΕΙΛΙΣΕ
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΤΕΙ ΚΑΙ Ο ΘΥΜΟΣ ΜΑΣ!

Πέμπτη, 25 Απριλίου 2013


Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                                                     Αιγάλεω 25/4/2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η  Β΄ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής  μετά και από τη νέα επίθεση που δέχεται ο κλάδος από την αύξηση του ωραρίου, ως συνέχεια
·       της αργίας για οποιαδήποτε δικαστική διαμάχη με κατάργηση του τεκμηρίου αθωότητας
·       της τρομοκράτησης για παραμονή στο Σχολείο 08.00-14.00 με έλεγχο από τους  ελεγκτές δημόσιας διοίκησης
·       της αξιολόγησης με τιμωρητικό χαρακτήρα
·       των μηδενικών διορισμών με ταυτόχρονη ουσιαστική εξαφάνιση των αναπληρωτών
·       τις υποχρεωτικές μετακινήσεις για τις «ανάγκες της οικονομίας»
·       και των επερχόμενων απολύσεων
απαιτεί από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων με άμεση σύγκλιση Γενικών Συνελεύσεων των ΕΛΜΕ μετά το Πάσχα  και Γενική Συνέλευση Προέδρων, το Σάββατο 18 Μαΐου  για  δυναμικές κινητοποιήσεις και δημιουργία ενός μεγάλου πανεκπαιδευτικού μετώπου.

Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ

Ο Πρόεδρος

Κορδής Νεκτάριος



Ο Γεν. Γραμματέας

  Σταθόπουλος Ανδρέας

Αλλαγές στις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών και όσων δεν έχουν οργανική θέση
Κατατέθηκε Π.Δ. για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας
Οι προϋποθέσεις μετάθεσης των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και όσων εκπαιδευτικών δεν έχουν οργανική θέση, καθορίζονται με σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που κατατέθηκε για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία στο Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Το επίμαχο διάταγμα εφαρμόζεται στις περιπτώσεις μετάθεσης των εκπαιδευτικών των δημοσίων σχολείων (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) που πλεονάζουν ή είναι περισσότεροι από τις προβλεπόμενες οργανικές θέσεις (υπεράριθμοι).
Σύμφωνα με το επίμαχο σχέδιο διατάγματος, οι εκπαιδευτικοί που πλεονάζουν και δεν συμπληρώνουν το 75% τουλάχιστον του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου τους σε σχολική μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων, της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας, «με μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της πρώτης και δεύτερης ειδικότητας, χαρακτηρίζονται με απόφαση του αρμόδιου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων, εξ' ολοκλήρου υπεράριθμοι».
Οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα χαρακτηριστούν εξ' ολοκλήρου υπεράριθμοι (ολικά υπεράριθμοι) κατατάσσονται σε πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης που συντάσσονται από τα υπηρεσιακά συμβούλια ανά περιοχή μετάθεσης, ανά κλάδο και ειδικότητα.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε κλάδους ή ειδικότητες στις οποίες επιτρέπεται να διδάσκουν και στις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης, χαρακτηρίζονται ολικά υπεράριθμοι και θα κατατάσσονται στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων, ύστερα από κοινή εισήγηση των υπηρεσιακών συμβουλίων και των δυο βαθμίδων. Μετά την έκδοση της πράξης χαρακτηρισμού των ολικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης επανακαθορίζουν τα οργανικά κενά ανά περιοχή μετάθεσης, ανά κλάδο και ειδικότητα.
Η πράξη επανακαθορισμού εκδίδεται ύστερα από εισήγηση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων, αναρτάται στην ιστοσελίδα της περιφερειακής διεύθυνσης και αποστέλλεται σε όλες τις σχολικές μονάδες της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης.
Για τη σύνταξη των πινάκων υποχρεωτικών μεταθέσεων σε περιοχές της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης (πίνακες περιφερειακής εμβέλειας), οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης καλούν τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν δηλώσεις συναίνεσης μέσα σε τρεις ημέρες. Όσοι εκπαιδευτικοί δηλώσουν ότι δεν συναινούν στην υποχρεωτική τους μετάθεση, καθώς και όσοι δεν υποβάλλουν δήλωση, κατατάσσονται στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας.
Μετά την υποβολή των δηλώσεων συναίνεσης, τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια συντάσσουν προσωρινούς πίνακες κατάταξης υποχρεωτικής μετάθεσης των εκπαιδευτικών «κατά φθίνουσα σειρά με βάση τις μονάδες - μόρια που οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώνουν και τα κριτήρια και την αποτίμησή τους». Οι προσωρινοί πίνακες αναρτώνται στην έδρα των διευθύνσεων εκπαίδευσης καθώς και στις ιστοσελίδες τους. Εντός τριών ημερών από την τελευταία ανάρτηση οι εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν ένσταση ως προς τη μοριοδότησή τους. Μετά την εξέταση των ενστάσεων, τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια συντάσσουν τους οριστικούς πίνακες κατάταξης υποχρεωτικής μετάθεσης και τους υποβάλλουν για έλεγχο νομιμότητας και κύρωση στον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης. Οι οριστικοί πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης κυρώνονται το αργότερο έως 15 Ιουνίου κάθε έτους. Οι οριστικοί πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης μετά την κύρωσή τους καθίστανται τελικοί.
Υποχρεωτική μετάθεση σε περιοχές της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης
Σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος μετά την έκδοση των τελικών πινάκων υποχρεωτικής μετάθεσης περιφερειακής εμβέλειας, οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης καλούν τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν δήλωση προτίμησης σχολείων ή ομάδων σχολείων των περιοχών μετάθεσης της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης στις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά και επιθυμούν να μετατεθούν. Οι προτιμήσεις των εκπαιδευτικών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τα τρία σχολεία και τις δυο ομάδες σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί που δεν δηλώνουν καμία προτίμηση, λογίζεται ότι συναινούν στη μετακίνησή τους σε όλες τις περιοχές μετάθεσης της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης.
Με βάση την κατάταξή τους στους τελικούς πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης περιφερειακής εμβέλειας και τις δηλώσεις προτίμησης, οι εκπαιδευτικοί μετατίθενται με απόφαση του υπουργού Παιδείας, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης και σχετική εισήγηση των αρμοδίων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων (ΑΠΥΣΔΕ - ΑΠΥΣΠΕ). Εάν οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν τη μετάθεσή τους στην ίδια θέση ισοβαθμούν, προηγείται ο εκπαιδευτικός που επιθυμεί τη μετάθεση, σύμφωνα με τη σειρά προτεραιότητας ή για συνυπηρέτηση συζύγων ή για λόγους εντοπιότητας.
Κατάταξη στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας
Οι εκπαιδευτικοί - σύμφωνα με το διάταγμα - που παραμένουν εξ' ολοκλήρου υπεράριθμοι, καθώς όσοι έχουν δηλώσει ότι δεν συναινούν στην υποχρεωτική τους μετάθεση σε οργανικά κενά ή δεν έχουν υποβάλει τη σχετική δήλωση, με απόφαση του υπουργού Παιδείας, κατατάσσονται σε πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης πανελλαδικής εμβέλειας, κατά φθίνουσα σειρά με βάση τις μονάδες που συγκεντρώνουν και καλούνται να υποβάλλουν δηλώσεις προτίμησης σχολείων ή ομάδων σχολείων των περιοχών μετάθεσης στις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά ανά την επικράτεια.
Με βάση την κατάταξή τους στους πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης πανελλαδικής εμβέλειας και τις δηλώσεις προτίμησης και με απόφαση του υπουργού Παιδείας, ύστερα από σύμφωνη γνώμη των αρμοδίων κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων (ΚΥΣΔΕ - ΚΥΣΠΕ), οι εκπαιδευτικοί μετατίθενται σε οργανικά κενά σχολείων ή ομάδων σχολείων περιοχών μετάθεσης ανά την επικράτεια.
Τέλος, για την κατάταξη των υπεράριθμων εκπαιδευτικών στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων θα εφαρμοστούν τα κριτήρια του Π.Δ. 50/1996 που είναι η συνυπηρέτηση, τα χρόνια υπηρεσίας, η εντοπιότητα και οι οικογενειακοί λόγοι.

Hμερομηνία :  25/4/13
Copyright:  http://www.kathimerini.gr



Συνεργαζόμενες  εκπαιδευτικές Κινήσεις
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ- ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

   Ξεκίνησαν με την υλική απαξίωση του διδακτικού έργου( έως και 40% μειώσεις μισθών). Συνέχισαν με την κατασυκοφάντησή μας και τον ηθικό μας διασυρμό. Όμως δεν ήταν αρκετό. Θεσμοθέτησαν μια αξιολόγηση-καρμανιόλα, με σκοπό να μας έχουν σε ένα καθεστώς διαρκούς τρομοκρατίας, πειθάρχησης και συναδελφικού κανιβαλισμού. Όμως ούτε αυτό ήταν αρκετό.
   Μας έθεσαν σε αργία γιατί διαδηλώσαμε ή γιατί είχαμε "ανάρμοστη συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας" ή γιατί είχαμε νομική αντιδικία οποιασδήποτε μορφής, καταστρατηγώντας αυτό που και ακόμη βάρβαρα, φασιστικά καθεστώτα τυπικά υπερασπίζονται: το τεκμήριο της αθωότητας.   Ούτε αυτό τους ήταν αρκετό. Έστειλαν ελεγκτές δημόσιας διοίκησης να μας ψάχνουν στα σχολεία, μπροστά στους μαθητές μας. Όχι, ούτε αυτό αρκούσε.
   Προχωρούν σε αύξηση ωραρίου. Κατά μέσο όρο 3 ώρες την εβδομάδα. Για το καλό του δημόσιου σχολείου; Κανείς δεν τους πιστεύει πλέον. Είναι γυμνοί και έκθετοι μπροστά σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Αυξάνουν το ωράριο του έλληνα εκπαιδευτικού (που ήταν στο μέσο όρο στην Ευρώπη) , το οδηγούν σε καθεστώς εργασιακής εξάντλησης (με ότι αυτό συνεπάγεται για το επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης στο δημόσιο σχολείο), για ένα και μόνο λόγο:  για να περικόψουν δαπάνες. Αυτός είναι ο σύγχρονος τρόπος για να περιγράφεται η διάλυση του Δημόσιου σχολείου και η σταδιακή ιδιωτικοποίησή του.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η συγκεκριμένη αύξηση ωραρίου μεταφράζεται σε 9.750 θέσεις εκπαιδευτικών. Εάν συνυπολογίσουμε τις επερχόμενες συγχωνεύσεις και καταργήσεις  τμημάτων και σχολείων, τη δαμόκλειο αξιολόγηση και το πειθαρχικό "δίκαιο" τότε να είμαστε σίγουροι ότι οι απολύσεις είναι ade portas.Εξ άλλου το πολυνομοσχέδιο μιλάει ρητά:  " Οι διατάξεις των περιπτώσεων 1 και 2( η αύξηση του ωραρίου) εφαρμόζονται για τον προσδιορισμό των κενών θέσεων, των λειτουργικών αναγκών και των τυχόν υπεραριθμιών, με σκοπό το διορισμό μόνιμων ή την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και τις μεταθέσεις, τις μετατάξεις και τις αποσπάσεις μόνιμων εκπαιδευτικών, και για το σχολικό έτος 2013-2014".
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Όλοι εμείς, που με  περίσσευμα υπευθυνότητας , φιλότιμου και αγάπης για τα παιδιά μας και το διδακτικό μας έργο, ουσιαστικά στηρίξαμε το Δημόσιο σχολείο όταν η συγκυβέρνηση το κατεδάφιζε , μέσω της υποχρηματοδότησης και της λειτουργικής και θεσμικής υπονόμευσης, έχουμε υποχρέωση  αυτή τη φορά να προστατεύσουμε τα δικαιώματά μας για ένα διδακτικό ωράριο που θα μας επιτρέπει να παραμείνουμε δάσκαλοι και όχι ανθρωποφύλακες.
Δεν συναινούμε σε ένα ωράριο εξόντωσης.
Δεν συναινούμε στις απολύσεις εκπαιδευτικών.
Δεν συναινούμε στη μετατροπή της εκπαίδευσης από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα.
Καλούμε την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ, κάθε παράταξη και κάθε συνάδελφο σε άμεση αντίδραση.
Να συμμετέχουμε μαζικά στο συλλαλητήριο της Κυριακής, στο Σύνταγμα , στις 18.30.
Να καλέσουμε συνελεύσεις του κλάδου αμέσως μετά το Πάσχα και συνέλευση Προέδρων, το Σάββατο 18 Μαΐου.
Να συντονίσουμε τη δράση μας με γονείς, μαθητές, δασκάλους για τη δημιουργία ενός μεγάλου πανεκπαιδευτικού μετώπου.

Η Γραμματεία των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Αθήνα, 25 Απριλίου 2013

Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

ΨΗΦΟΙ 16ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΛΜΕ  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ

ΨΗΦΙΣΑΝ 384 
ΑΚΥΡΑ 3 
ΛΕΥΚΑ 13 
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ -ΣΥΝΕΚ 187 (50,81%) 2 ( Κορδής- Σταθόπουλος)
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 83 (22,55%) 1 (Στυλιανουδάκης)
ΔΑΚΕ 51 (13,85%) 1 (Αντωνιάδης)
ΠΑΣΚ - -
ΕΣΑΚ-ΔΕΕ – ΠΑΜΕ ΕΚΠ/ΚΩΝ 47 (12,77%)

Τρίτη, 23 Απριλίου 2013


Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                                                           Αιγάλεω 23/4/2013

Εκπαιδευτικός που κινδυνεύει να απολυθεί για «απρεπή συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας»!
O    εκπαιδευτικός Γκουλιώνης Στέφανος, δάσκαλος του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λάρισας για παιδιά με αυτισμό παραπέμπεται άμεσα στο πειθαρχικό με την κατηγορία «της ανάρμοστης για δημόσιο υπάλληλο συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας». Μια σοβαρή πειθαρχική κατηγορία με βάση το άρθρο 107 παρ. ε του ν. 4057/2012 που επισύρει και τις ποινές της προσωρινής ή οριστικής παύσης.
Αιτία ή πρόφαση για την παραπομπή του Γκουλιώνη Στέφανου είναι η πρωτόδικη καταδίκη του από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Λάρισας με την ψεύτικη κατηγορία της αντίστασης κατά της αρχής μετά την παντελώς άδικη και αναίτια σύλληψη κατά την παρέλαση της 25η Μαρτίου του 2012 στην Λάρισα. Η υπόθεση αυτή σύντομα (24/10/2013) θα κριθεί και πάλι στο Εφετείο Λάρισας και είναι βέβαιο ότι η όποια ψευδής κατηγορία και ποινή θα καταπέσουν.
Όμως και ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η ποινική υπόθεση δεν έχει τελεσιδικήσει,  είναι προφανές ότι με καμία έννοια και με κανένα τρόπο δεν τεκμαίρεται «απρεπής συμπεριφορά». Ακόμη, διαχωρίζοντας την ποινική από την πειθαρχική δίωξη ο νέος πειθαρχικός κώδικας μπορεί να επιβάλει οποιαδήποτε ποινή ακόμη και αν δεν έχει τελεσιδικήσει η ποινική υπόθεση, που είναι ή υποτίθεται ότι είναι η αιτία παραπομπής του Δημόσιου Υπάλληλου και στην προκειμένη περίπτωση του εκπαιδευτικού Γκουλιώνη Στέφανου. Όμως, καμιά ποινική υπόθεση δεν μπορεί να παράγει αποτέλεσμα αν δεν έχει τελεσιδικήσει.  Η δε πειθαρχική κατηγορία της «ανάρμοστης συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας» δεν ορίζει ποια είναι ακριβώς αυτή η συμπεριφορά, η οποία δεν ταιριάζει με την εικόνα του Δημοσίου Υπάλληλου. Μ’ αυτή  την γενική και αόριστη κατηγορία «τσουβαλιάζονται» υπάλληλοι που μπορεί να έχουν μια αντιδικία με έναν ιδιώτη, υπάλληλοι με πολιτική δράση, συνδικαλιστές, κτλ.
Δημιουργείται  δηλαδή μια μεγάλη κατηγορία προς απόλυση υπαλλήλων. Ο Γκουλιώνης Στέφανος είναι άριστος εκπαιδευτικός με ήθος, αξιοπρέπεια και κοινωνική καταξίωση. Ωστόσο, αυτός ο εκπαιδευτικός μπορεί να είναι ένα από τα θύματα του νέου Πειθαρχικού Κώδικα και από τους πρώτους, μετά την μεταπολίτευση, υπάλληλος που κινδυνεύει να απολυθεί για τα συνδικαλιστικά, κοινωνικά και πολιτικά του ενδιαφέροντα και μάλιστα με την «ρετσινιά» του επίορκου.
Η Β΄ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής εκφράζει την αμέριστη και ανεπιφύλακτη συμπαράσταση στο συνάδελφο Στέφανο Γκουλιώνη.
Ζητούμε την κατάργηση του επαίσχυντου μνημονιακού νόμου , την άμεση αθώωση του συναδέλφου και την παύση κάθε δίωξης του.

Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ

Ο Πρόεδρος

Κορδής Νεκτάριος



Ο Γεν. Γραμματέας

  Σταθόπουλος Ανδρέας

Κυριακή, 21 Απριλίου 2013

1η ΕΚΘΕΣΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Α.Σ.Κ.Τ.
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΧΑΪΔΑΡΙ, ΠΑΛΑΤΑΚΙ 24-26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: 18:00-21:00
ΤΙΣ ΠΡΩΙΝΕΣ ΩΡΕΣ 09:00-14:00 KΑΤΟΠΙΝ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ:

Δ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ (ζωγραφική), 3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου

Τ. ΓΙΑΝΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ (ζωγραφική), 4ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου

Μ. ΚΑΡΑΛΟΥΚΑ (ζωγραφική), 1ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας

Γ. ΚΟΛΙΟΣ (χαρακτική), 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω

Φ. ΛΙΒΙΤΣΑΝΟΥ (ζωγραφική), 7ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου

Α. ΡΟΥΣΗ (ζωγραφική), 7ο Γυμνάσιο Αιγάλεω

Κ. ΤΣΕΚΟΥΡΑ (γλυπτική, φωτογραφία), 5ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου

Ι. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ (συλλέκτης, συλλογή έργων-εργαλείων Γ. Κεφαλληνού), 3ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας

B΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(ΑΙΓΑΛΕΩ- ΧΑΪΔΑΡΙ- ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ)
ΗΜΕΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(ΑΙΓΑΛΕΩ- ΧΑΪΔΑΡΙ- ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ)
ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Εκφράζουμε την αμέριστη κι ανεπιφύλακτη συμπαράστασή μας στο συνάδελφο Δημήτρη Αχείμαστο, καθηγητή του Γενικού Λυκείου Πελοπίου, ο οποίος τέθηκε σε αργία με την κατηγορία της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας.
Συγκεκριμένα η υπόθεσή του αφορά σε οικονομική αντιδικία με ιδιώτη, πλημμεληματικού χαρακτήρα και η οποία δεν έχει εκδικαστεί ούτε καν σε πρώτο βαθμό, λόγω αναβολής εξαιτίας αποχής των δικηγόρων – κι όχι από δική του υπαιτιότητα. Η σχετική απόφαση στηρίζεται στο μνημονιακό νόμο 4093/ 2012 ο οποίος επιβάλλει την αυτοδίκαιη αργία για οποιοδήποτε δημόσιο υπάλληλο από τη στιγμή που παραπέμπεται στο πειθαρχικό συμβούλιο και μόνο.
Πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση του συνταγματικά κατοχυρωμένου τεκμηρίου της αθωότητας, που στιγματίζει τον εργαζόμενο και θίγει την προσωπική του αξιοπρέπεια. Δημιουργείται έτσι ένα κλίμα φόβου, που δεσμεύει τον καθένα μας, καθώς αφορά στην καθημερινότητά μας και σε ζητήματα στα οποία θα μπορούσαμε ανθρωπίνως να εμπλακούμε όλοι. Επιπλέον η κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς» είναι εντελώς ασαφής και αυθαίρετη.
Η υπόθεση αυτή έρχεται ως συνέχεια της δίωξης για αστική διαφορά σε βάρος νηπιαγωγού στη Λέσβο.
Η στήριξη, λοιπόν, στους συναδέλφους δεν αποτελεί συντεχνιακό αίτημα ούτε έχει προσωπικό χαρακτήρα. Δεν είναι καν θέμα συναδελφικής αλληλεγγύης. Θέτει ζήτημα αποκατάστασης του δικαίου και της προσωπικής αξιοπρέπειας. Υπερασπιζόμαστε με αυτό τον τρόπο δικαιώματα κατοχυρωμένα όχι μόνο από το Σύνταγμά μας αλλά και από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Με την εφαρμογή του μνημονιακού αυτού νόμου είμαστε όλοι υπό διωγμό!

Ø      Ζητούμε την κατάργηση του μνημονιακού νόμου 4093/ 2012.
Ø      Ζητούμε την άμεση ανάκληση της αργίας του συναδέλφου μας.
Ø      Καλούμε τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ,ΔΟΕ)και την ΑΔΕΔΥ να αναδείξουν το σοβαρό αυτό πρόβλημα και να κινητοποιήσουν όλους τους εργαζόμενους.

Αιγάλεω 18-4-2013


 ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΙΓΑΛΕΩ  16/4/2013

   Η συνάδελφος Σοφία Ποταμιάνου είναι αιρετή στο ΠΥΣΔΕ Κεφαλλονιάς - Ιθάκης . Στις τελευταίες κρίσεις διευθυντών αρνήθηκε να συμμετάσχει στην αξιολόγηση και να βάλει βαθμό στη συνέντευξη των υποψήφιων. Έβαλε παύλα, υλοποιώντας την απόφαση που είχε πάρει η ΕΛΜΕ Κεφαλλονιάς - Ιθάκης.
   Για τη στάση της αυτή, και με αφορμή καταγγελίες ενιστάμενων πρώην διευθυντών, αντιμετωπίζει την κατηγορία της επιορκίας. Υπάρχει σε εξέλιξη ΕΔΕ που διενεργείται με εντολή Υπουργείου Παιδείας και Περιφερειακής Διεύθυνσης Ιονίων Νήσων και αφορά τις εν λόγω κρίσεις. Στο πλαίσιο της ΕΔΕ τίθεται στο στόχαστρο η πολιτική και συνδικαλιστική επιλογή της συναδέλφου να βάλει παύλα. Πρόκειται για ξεκάθαρη προσπάθεια να τρομοκρατηθεί όποιος τοποθετείται με έργα και όχι με λόγια ενάντια στην αξιολόγηση.
   Η συνάδελφος υλοποίησε την απόφαση της ΕΛΜΕ Κεφαλλονιάς - Ιθάκης για ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη. Το ενδεχόμενο δίωξή της αφορά ολόκληρο το συνδικαλιστικό κίνημα.
Καταγγέλλουμε σαν ΕΛΜΕ Β΄ Δυτ. Αττικής τη δίωξη αυτή και στεκόμαστε αλληλέγγυοι στη συνάδελφο.




                                                                                   

Σάββατο, 20 Απριλίου 2013


B΄  ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(ΑΙΓΑΛΕΩ- ΧΑΪΔΑΡΙ- ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ)
ΗΜΕΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

"Πάνω απ' όλα μ' ενδιαφέρει
Αυτός που δεν είμαι εγώ"
Μέσα στην καθημερινή επίθεση της αγριότητας και του φόβου για το αύριο η  Β΄ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής σας καλεί σε μια βραδιά ποίησης και συζήτησης και για την αγριότητα και για το φόβο και για την ποίηση.
Με την ποιήτρια Δήμητρα Χ. Χριστοδούλου (Κρατικό Βραβείο Ποίησης 2008) και το νέο βιβλίο της "Ο Τρόμος Ως Απλή Μηχανή". Διαβάζει η ηθοποιός Σοφία Γασπαρινάτου. Προλογίζει ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ και Φιλόλογος Νεκτάριος Κορδής.

Τρίτη 23 Απρίλη 20:00 Αίθουσα Δημαρχείου Χαϊδαρίου
(Στρ. Καραϊσκάκη και Επαύλεως)




B΄  ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(ΑΙΓΑΛΕΩ- ΧΑΪΔΑΡΙ- ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ)
ΗΜΕΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ



Κ. Χρυσόγονος: το νέο πειθαρχικό και οι αξιολογήσεις, είναι εργαλεία του συστήματος που θα υποβαθμίσουν τον δημόσιο τομέα

Από την ημερίδα της ΠΟΕ-ΟΤΑ για τη μεταρρύθμιση στη δημόσια διοίκηση:
Στο ερώτημα της ημερίδας αν το νέο πειθαρχικό δίκαιο και η αξιολόγηση οργανικών μονάδων και υπαλλήλων αποσκοπούν στην αναβάθμιση της δημόσιας διοίκησης ή αποτελούν απλώς εργαλεία υλοποίησης των μνημονιακών πολιτικών, η απάντηση είναι ότι όχι μόνο εξυπηρετούν τις τελευταίες, αλλά και ότι θα συμβάλλον στην περαιτέρω υποβάθμιση αντί για αναβάθμιση.
Δημόσιοι υπάλληλοι που διαπράττουν πειθαρχικά και ποινικά αδικήματα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν παντού. Το ότι στην Ελλάδα ο κολασμός τους είναι αργός και σε ορισμένες περιπτώσεις επιεικής δεν οφείλεται στους υπαλλήλους, αλλά στις ιδιαιτερότητες του κυρίαρχου πελατειακού – κλεπτοκρατικού της συστήματος.
Ακριβώς αυτό το σύστημα οδήγησε τη χώρα στην υπερχρέωση και την οικονομική κατάρρευση και τώρα προσπαθεί να επιβιώσει στηριγμένο στην τρόϊκα.
Η τρόϊκα όμως έχει τις δικές της νεοφιλελεύθερες εμμονές. Μια από αυτές είναι το με κάθε θυσία (δηλαδή ανθρωποθυσία) «λιγότερο» κράτος. Δεν την ενδιαφέρει αν είναι λιγότερο από τις πραγματικές ανάγκες ή ποιες θα είναι οι παράπλευρές συνέπειες στην απασχόληση και την οικονομία, σε μια εποχή που η ανεργία και η ύφεση καλπάζει. 
Προκειμένου λοιπόν αφενός να μην καταπέσουν εντελώς τα συνταγματικά προσχήματα (μονιμότητα) και αφετέρου να ικανοποιηθούν οι ιδεοληψίες των δανειστών εφευρέθηκαν οι «επίορκοι».
Κάθε υπάλληλος εναντίον του οποίου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη και έχει παραπεμφθεί στο ακροατήριο (ενίοτε με υπερβολική ευκολία, αφού κάποιοι εισαγγελικοί λειτουργοί δεν θέλουν να αναλάβουν την ευθύνη μιας απαλλαγής στο στάδιο της προδικασίας), ακόμη και για αδίκημα άσχετο με την υπηρεσία, βαπτίζεται «επίορκος» και τίθεται σε αργία (με δραστική μείωση των ούτως ή άλλως μειωμένων αποδοχών του).
Το ότι παραβιάζεται έτσι το τεκμήριο αθωότητας (άρθρο 6 παρ. 2 ΕΣΔΑ) είναι «ασήμαντη» λεπτομέρεια.
Το ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι φοβούνται πια ακόμη κα τη σκιά τους και θα αποφεύγουν ή θα καθυστερούν κάθε ενοχλητική για δικομανείς ιδιώτες διοικητική πράξη, προκειμένου να μην καταμηνυθούν από τους τελευταίους, είναι «αποδεκτή» παράπλευρη απώλεια. 
Όσο για την περιβόητη «αξιολόγηση» των υπαλλήλων, οι εμπνευστές της θα ήταν πειστικότεροι για τις καλές προθέσεις τους αν την ξεκινούσαν από τους εαυτούς τους.
Πως θα έπρεπε να αξιολογηθούν οι «σοφοί» τεχνοκράτες του ΔΝΤ, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, οι οποίοι προέβλεπαν «δημοσιονομικό πολλαπλασιαστή» 0,5 για το ελληνικό πρόγραμμα (δηλ. μισή ποσοστιαία μονάδα απώλεια εθνικού εισοδήματος για κάθε ποσοστιαία μονάδα μείωσης του δημοσιονομικού ελλείμματος) και στην πραγματικότητα αυτός αποδεικνύεται ότι βρίσκεται κοντά στο 2, καθιστώντας το όλο πρόγραμμα εμφανώς ουτοπικό;
Πως θα έπρεπε να αξιολογηθούν τα κόμματα της συγκυβέρνησης που υπόσχονταν προεκλογικά «επαναδιαπραγμάτευση» και μετεκλογικά συναίνεσαν στο τρίτο και χειρότερο μνημόνιο; 
Η Ελλάδα διολισθαίνει διαρκώς στο δρόμο προς τη συνταγματική εκτροπή. Η τρόϊκα και τα εγχώρια φερέφωνά της μας κλέβουν τα δικαιώματά μας και τελικά την ίδια μας τη ζωή. Η σωτηρία δεν βρίσκεται στη μνημονιακή υποτέλεια αλλά στην αποτίναξή της.

Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013


Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(ΑΙΓΑΛΕΩ – ΧΑΪΔΑΡΙ- ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ)
ΗΜΕΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ
«ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΕΝΟ ΤΣΟΥΚΑΛΙ»
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΕΟΝΤΗΣ
ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
ΘΕΑΤΡΟΠΟΙΗΣΗ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΝΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΑΠΡΙΛΗ 20:00 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΟ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ «ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ» (Κρήτης & Θεμιστοκλέους) 

ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών- συνωστισμένοι στην παραλία της Χρυσής Αυγής, του Ανδρέα Ζαφείρη


Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε.
ΑΘΗΝΑΣ
ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ 33
Κ. ΠΑΤΗΣΙΑ (8ο Λύκειο)
ΑΘΗΝΑ 112 53
ΤΗΛ - FAX: 210 5246795
email : alphaelme@yahoo.gr Αθήνα 18-4-2013
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1967 - ΙΟΥΛΙΟΣ 1974:
ΤΑ «ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ» ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ
Συμπληρώνονται εφέτος 46 χρόνια από το εγκληματικό πραξικόπημα της 21ης Απριλίου του 1967.
Η επτάχρονη δικτατορία, που ακολούθησε, δεν ήταν παρά ένα βάρβαρο και καταπιεστικό καθεστώς,
που δολοφόνησε, βασάνισε, έκλεισε στις φυλακές και έστειλε στα ξερονήσια δεκάδες χιλιάδες
δημοκρατικούς πολίτες. Γι’ αυτό και ποτέ δεν μπόρεσε να αποκτήσει τη συναίνεση και τη στήριξη του
ελληνικού λαού.
Αυτές τις μέρες μάς δίνεται η ευκαιρία να θυμηθούμε και να τιμήσουμε τους επώνυμους και
ανώνυμους αγωνιστές που όρθωσαν το ανάστημά τους απέναντι στην ωμή βία της
αμερικανόπνευστης δικτατορίας. Αποτίουμε φόρο τιμής στους δολοφονημένους από τη χούντα
αγωνιστές, σε όλους εκείνους που τα βασανιστήρια και οι κακουχίες της φυλακής και της εξορίας
τούς έκοψαν πρόωρα το νήμα της ζωής. Τιμάμε τους χιλιάδες πολίτες που πέρασαν από τα
«χειρουργεία» της Ασφάλειας, της ΕΣΑ και της ΚΥΠ, εκείνους που διώχθηκαν, «διότι δεν
συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις» του δικτατορικού καθεστώτος.
Σήμερα η χώρα μας δοκιμάζεται σκληρά από μια οικονομική κρίση για την οποία δεν φταίνε οι
εργαζόμενοι. Οι ισχυροί του πλούτου, όμως, θέλουν να επιβάλουν σ’ αυτούς να σηκώσουν το
δυσβάσταχτο βάρος της κρίσης. Τα αιτήματα του αγώνα κατά της Δικτατορίας για ψωμί, παιδεία,
ελευθερία, ανεξαρτησία και κοινωνική δικαιοσύνη εξακολουθούν να παραμένουν αιτήματα του
παρόντος, καθώς το δικαίωμα στη μόρφωση και στην εργασία, οι κατακτήσεις των εργαζομένων, η ίδια
η δημοκρατία, ακρωτηριάζονται από την πολιτική των μνημονίων.
Η Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας καλεί τους/τις εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και μαθήτριες, τους γονείς,
όλη την ελληνική κοινωνία σε συνεχή και ανυποχώρητο αγώνα για μια μεγάλη κοινωνική και
πολιτική αλλαγή, που καλούμαστε να πραγματώσουμε.
Αν «ο αγώνας της μνήμης εναντίον της λήθης δεν είναι παρά ο αγώνας της ελευθερίας εναντίον της
τυραννίας», τότε οποιαδήποτε αναφορά στον Αντιδικτατορικό Αγώνα αποκτά νόημα στο βαθμό που
αναδεικνύει την αντίσταση, την αγωνιστική-συνειδητή στάση ζωής, σε κινητήρια δύναμη της Ιστορίας.

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013


Συνεργαζόμενες  εκπαιδευτικές Κινήσεις
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο Ν. 4093/2012

            Για ακόμη μία φορά καταγγέλλουμε το ν. 4093/12 (3ο Μνημόνιο) και την εφαρμογή των διατάξεων του που οδηγούν σε αυστηροποίηση του πειθαρχικού δικαίου και σε αυτοδίκαιη αργία τους εκπαιδευτικούς.
Συγκεκριμένα: Αυστηροποιήθηκε το πειθαρχικό δίκαιο (ν.4057/12, ν.4093/12) με αποτέλεσμα να παραπέμπεται ο εκπαιδευτικός για το παραμικρό στα πειθαρχικά συμβούλια και με την παραπομπή του αυτή, πριν ακόμα κριθεί η υπόθεση,  να τίθεται αυτόματα σε αργία! Είναι χαρακτηριστικό ότι αν παραπεμφθεί εκπαιδευτικός στο πειθαρχικό συμβούλιο ακόμα και για το «αδίκημα» της «αναξιοπρεπούς ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας», στο οποίο χωρούν τα πάντα, τίθεται σε αργία.
Πρόσφατο κρούσμα αυτής της αυταρχικής αντιδημοκρατικής πολιτικής που καταργεί κάθε έννοια νομικού πολιτισμού και παραβιάζει κατάφωρα το «τεκμήριο αθωότητας» είναι η περίπτωση εκπαιδευτικού στην Ηλεία που τέθηκε σε αργία για «απρεπή συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας»!!
Συγκεκριμένα, η υπόθεσή του αφορά σε οικονομική αντιδικία με ιδιώτη, πλημμεληματικού χαρακτήρα και η οποία δεν έχει εκδικαστεί ούτε καν σε πρώτο βαθμό, λόγω αναβολής εξαιτίας αποχής των δικηγόρων – κι όχι από δική του υπαιτιότητα. Η σχετική απόφαση στηρίζεται στο μνημονιακό νόμο 4093/ 2012 ο οποίος επιβάλλει την αυτοδίκαιη αργία για οποιοδήποτε δημόσιο υπάλληλο από τη στιγμή που παραπέμπεται στο πειθαρχικό συμβούλιο και μόνο.
Το γεγονός αυτό έρχεται να προστεθεί σε δεκάδες περιπτώσεις εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε αργία πριν καν εκδικαστεί η υπόθεσή τους στα αρμόδια συμβούλια και βρίσκονται σε ιδιότυπη ομηρία (π.χ. Γιαννιτσά, Λακωνία, Θεσ/νίκη, κ.ά.).
Πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση του συνταγματικά κατοχυρωμένου τεκμηρίου της αθωότητας, που στιγματίζει τον εργαζόμενο και θίγει την προσωπική του αξιοπρέπεια. Δημιουργείται έτσι ένα κλίμα φόβου, μια διαρκής απειλή, καθώς αφορά στην καθημερινότητά μας ακόμα και σε ζητήματα στα οποία θα μπορούσαμε να εμπλακούμε όλοι.
            Επιπλέον τις τελευταίες ημέρες με εντολή του Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ελεγκτές δημόσιας διοίκησης ζήτησαν από το Υπ. Παιδείας ονομαστική κατάσταση εκπαιδευτικών με στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη των πειθαρχικών υποθέσεων υπαλλήλων, που ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπ. Παιδείας, η εκδίκαση των οποίων εκκρεμεί σε οποιοδήποτε πειθαρχικό όργανο της διοίκησης (μονομελές ή συλλογικό), στο Διοικητικό Εφετείο ή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς και στοιχεία όχι μόνο για εκκρεμείς Ένορκες Διοικητικές Εξετάσεις (ΕΔΕ), αλλά και για ΕΔΕ που έχουν ολοκληρωθεί για το χρονικό διάστημα από 1/1/2010 έως σήμερα!!
            Είναι εμφανές ότι, η πολιτική αυτή στοχεύει στην κατασκευή ενόχων και στην επίτευξη του στόχου για 15.000 απολύσεις στο Δημόσιο στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας της τρικομματικής κυβέρνησης με την τρόϊκα, και όχι στην απονομή δικαιοσύνης.

Απαιτούμε την κατάργηση του ν. 4093/2012
Όχι στην κατασκευή ενόχων και την κατάργηση του «τεκμηρίου αθωότητας»
Όχι στις απολύσεις
17/4/2013

Τρίτη, 16 Απριλίου 2013


ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΔΕΔΥ



«Γενική οπισθοχώρηση» κήρυξε η πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ

Την ώρα που η Κυβέρνηση μετά τη συμφωνία των πολιτικών αρχηγών ανακοινώνει μετά «βαΐων και κλάδων» χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων στο Δημόσιο και χρησιμοποιεί το θέμα των λεγόμενων επίορκων για να θολώσει τα νερά, η πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ με την τακτική της αντικειμενικά έρχεται να διευκολύνει τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η ανακοίνωση που εξέδωσαν σήμερα για την κινητοποίηση της Τετάρτης 17/4/2013 στην οποία ουσιαστικά δεν γίνεται καμιά αναφορά στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για μαζικές απολύσεις, δεν δίνεται απάντηση στα επικοινωνιακά τρυκ της συγκυβέρνησης για δήθεν προσλήψεις και δεν αποκαλύπτονται οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί για διάλυση των Δημόσιων Υπηρεσιών και την αποδιάρθρωση των υπηρεσιών που παρέχουν κοινωνικά αγαθά.
Ταυτόχρονα οι τοποθετήσεις ηγετικών στελεχών της ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ στην Εκτελεστική Επιτροπή, ότι δηλαδή η ΑΔΕΔΥ θα πρέπει να αλλάξει τακτική και να συμμετάσχει στις διαδικασίες αξιολόγησης των υπηρεσιών με παρατηρητές και να διατυπώσει μέσα στο μνημονιακό περιβάλλον προτάσεις για την αναβάθμιση των Δημόσιων υπηρεσιών, δείχνουν καθαρά ότι η πλειοψηφία έχει κηρύξει «γενική οπισθοχώρηση».
Ακόμα και η πρόταση για κινητοποιήσεις, ως άμεση απάντηση που έγινε από την πλευρά της Αυτόνομης Παρέμβασης, σχολιάστηκε αρνητικά από σημαντικό τμήμα της πλειοψηφίας της ΑΔΕΔΥ, ενώ η πρόταση για τις κινητοποιήσεις δεν ψηφίστηκε από όλους.
Η πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ σε μια κρίσιμη στιγμή που κρίνεται το δικαίωμα των εργαζομένων στο Δημόσιο για εργασία "εγκαταλείπει τα όπλα" και αφήνει τους Δημοσίους Υπαλλήλους απροστάτευτους μπροστά στα αντιλαϊκά μέτρα της συγκυβέρνησης και της τρόικας, ανατρέποντας ακόμα και παλιότερες αποφάσεις των οργάνων της.
Αυτή την ώρα πρέπει τα συνδικάτα, ανεξάρτητα από την απαράδεκτη στάση της πλειοψηφίας της ΑΔΕΔΥ, να πάρουν πρωτοβουλίες και να οργανώσουν συντονισμένες δράσεις για να προστατέψουν τους εργαζόμενους στο Δημόσιο από τη λεηλασία των δικαιωμάτων τους. Η υπεράσπιση του δικαιώματος στην εργασία, και των κοινωνικών αγαθών της υγείας της παιδείας της πρόνοιας και της ασφάλισης είναι το πρώτο καθήκον κάθε συνδικάτου.
Καλούμε τους εργαζόμενους στο Δημόσιο στην Αττική και στις περιοχές που θα πραγματοποιηθούν συλλαλητήρια να συμμετέχουν μαζικά στην τρίωρη στάση εργασίας την Τετάρτη  17 Απρίλη και στις απεργιακές συγκεντρώσεις, στην Αθήνα στην Πλατεία Κλαυθμώνος και με την κλιμάκωση του αγώνα να αποτρέψουμε τα κυβερνητικά σχέδια.
 Αθήνα 15-04-2013