Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Τετάρτη, 7 Μαΐου 2014

ΟΛΜΕ

   Ο.Λ.Μ.Ε.                                                                
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 33 11 338                          
www.olme.gr                                                             
e-mail: olme@otenet.gr                                                           Αθήνα, 7/5/14

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (Απολογισμός – Εκτιμήσεις)

Η κυβέρνηση επέλεξε τη χρονιά που διανύουμε, να επιχειρήσει την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της με κάθε μέσο και τρόπο.
Έτσι, μέσα σ' ένα τοπίο που διαρκώς αλλάζει, που κάθε εκπαιδευτική, μορφωτική και εργασιακή σταθερά καταργείται, που οι αποφάσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ είναι το ευαγγέλιο της κυβέρνησης, δεχτήκαμε τον οδοστρωτήρα της αξιολόγησης εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολείων.
            Το προηγούμενο διάστημα αντιμετωπίσαμε με επιτυχία τις απειλές, τις προσπάθειες εκφοβισμού και τρομοκράτησης και η συντριπτική πλειοψηφία των συλλόγων διδασκόντων αποφάσισε να μην ορίσει ομάδες εργασίας για την ΑΕΕ ώστε να συμβάλει  στην καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης για το δημόσιο σχολείο.
            Η αξιολόγηση έχει στόχο να βαθύνει την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, είναι βασικός μοχλός για την εκδίωξη των μαθητών από φτωχά λαϊκά στρώματα από τις δομές της εκπαίδευσης και την εξώθησή τους στην κατάρτιση και την απλήρωτη μαθητεία. Είναι εργαλείο για την μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και τελικά τις απολύσεις.
            Γενικά, είναι το βασικό εργαλείο για την προσαρμογή της εκπαίδευσης στις ανάγκες της αγοράς και τις επιδιώξεις των μονοπωλιακών ομίλων για την ενίσχυση της “ανταγωνιστικότητας” και της κερδοφορίας τους.
            Το πόσο υποκριτικό είναι το ενδιαφέρον Κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ για τη βελτίωση και ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου γίνεται φανερό αρκεί κάποιος να ρίξει μια ματιά στους δείκτες και τα κριτήρια της ΑΕΕ, της Ατομικής Αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, της εξωτερικής αξιολόγησης ( Αρχή διασφάλισης Ποιότητας) και συνολικά σε όλο το νομικό πλέγμα της αξιολόγησης.
Προβλέπονται, αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών με βάση τα “εκπαιδευτικά αποτελέσματα”, τις επιδώσεις των μαθητών, τη φοίτηση και τη μαθητική διαρροή, την ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, τη διαχείριση και την αξιοποίηση μέσων και πόρων, την εξασφάλιση χορηγών και χορηγιών και άλλα.
Για όλα αυτά υπεύθυνοι είναι το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί και όχι μια σειρά κοινωνικές  παράμετροι που είναι άμεσα συνδεδεμένες με το κοινωνικοοικονομικό σύστημα και τους ταξικούς προσδιορισμούς που προκύπτουν απ' αυτό.
Η μετάθεση της ευθύνης για τα αδιέξοδα της εκπαίδευσης στο σχολείο και τον εκπαιδευτικό, στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα θα κλείσει τον κύκλο της, ρίχνοντας την ευθύνη στο γονιό και στο παιδί που τάχα “δεν παίρνει τα γράμματα” και πρέπει να φύγει για την κατάρτιση.
Είναι πρόκληση το γεγονός ότι σε περιόδους σκληρής λιτότητας και δραστικών περικοπών σε όλες τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές δαπάνες, το κόστος αυτής της φάσης της αξιολόγησης, φτάνει στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε πολύ μεγάλο αριθμό μόνιμων διορισμών και αναπληρωτών που χρειάζονταν για να καλυφθούν οι ανάγκες.
            Οι όποιες προσπάθειες να εμφανιστεί η δουλειά των ομάδων εργασίας ως βάση για την “Εκθεση της Γενικής Εκτίμησης της σχολικής μονάδας” την “Έκθεση Αξιολόγησης” και τα “Σχέδια Δράσης”  στερείται κάθε ουσιαστικής και τυπικής αξίας και νομιμοποιητικής βάσης, καθώς προέκυψε μέσα από διαδικασίες διοικητικού καταναγκασμού, απειλών και εκφοβισμού. Οι εκπαιδευτικοί δεν πρόκειται να συναινέσουμε με κανένα τρόπο στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής.
Εμείς ,οι εκπαιδευτικοί , γνωρίζουμε καλά ότι χρειάζεται να δημιουργηθεί ένα μεγάλο εκπαιδευτικό, μορφωτικό, αναζωογονητικό ρεύμα εκπαιδευτικών, μαθητών, λαϊκών οικογενειών, του κόσμου της εργασίας, με στόχο να επιβάλει, με πρακτικά βήματα, την κίνηση προς το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο που, από άποψη περιεχομένου, αναλυτικών προγραμμάτων, δομών, λειτουργιών, εκπαιδευτικών μεθόδων, βιβλίων, μέσων και υποστηρικτικών διαδικασιών, θα εξασφαλίζει την ενιαία πρόσβαση όλων των μαθητών στην επιστημονική γνώση, με κριτικό τρόπο, για την ολόπλευρη ανάπτυξη των νέων, σ' ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα χωράει όλους τους μαθητές και όλη τη γνώση και θα αποτελεί  βάση για τη διεκδίκηση αξιοπρεπούς εργασίας. Για να μη γίνει η νέα γενιά της ανεργίας, της απλήρωτης μαθητείας και της “κοινωφελούς εργασίας” χωρίς εργασιακά δικαιώματα.
            Για τη στοιχειωδώς επαρκή λειτουργία του δημόσιου σχολείου απαιτούνται άμεσα μέτρα όπως :
-          Ουσιαστική χρηματοδότηση, αύξηση του προϋπολογισμού για την παιδεία.
-          Κατάργηση του ν. 4186/13, μη εφαρμογή του φέτος στην Α΄ Λυκείου.
-          Επαναφορά τομέων και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν από την δημόσια ΤΕΕ και των εκπαιδευτικών που απολύθηκαν ή μετατάχθηκαν.
-          Σταθερό εκπαιδευτικό και εργασιακό περιβάλλον.
-          Αναβάθμιση του ρόλου και της λειτουργίας του Συλλ. Διδασκόντων, που πρέπει να είναι ο βασικός μοχλός όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και λειτουργίας του σχολείου.
-          Διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, τουλάχιστον τόσων όσοι συνταξιοδοτούνται.
-          Τμήματα με 20 μαθητές (15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια).
-          Ανάπτυξη όλων των υποστηρικτικών δομών (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, βιβλιοθήκη, γραμματεία)
-          Ανάπτυξη διαδικασιών παιδαγωγικής και διδακτικής στήριξης των έργου των εκπαιδευτικών.
-          Ολόπλευρη επιστημονική, οικονομική, εργασιακή στήριξη του εκπαιδευτικού, με ουσιαστική επιμόρφωση, μισθό, ασφάλιση – σύνταξη, για αξιοπρεπή ζωή και σταθερές εργασιακές σχέσεις, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί απρόσκοπτα στο ρόλο του.
Επειδή ένα τέτοιο πλαίσιο λειτουργίας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την  πολιτική της υπονόμευσης του δημόσιου σχολείου, της απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, του χτυπήματος των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας. Επειδή είναι προφανές ότι ο στόχος του μηχανισμού αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης είναι η νομιμοποίηση και η εφαρμογή της πολιτικής της κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών, της έξωσης των μαθητών από την δημόσια εκπαίδευση προς την εφήμερη κατάρτιση και την απλήρωτη μαθητεία, της καθήλωσης και μείωσης μισθών και τελικά των απολύσεων.
Δηλώνουμε ότι με τη συσπείρωση στα συνδικάτα μας, με τον συλλογικό και κοινό αγώνα εκπαιδευτικών, γονιών μαθητών, όλων των εργαζομένων, θα αποτρέψουμε την πολιτική Κυβέρνησης – Κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ, θα κάνουμε πράξη το Δημόσιο Σχολείο των κοινωνικών αναγκών και των οραμάτων μας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου