Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2015

ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΚΥΣΔΕ ΓΙΑ ΤΟ 17ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ







Έκθεση πεπραγμένων
του ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΚΟΡΔΗ

εκλεγμένου  στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο
 με το ψηφοδέλτιο  των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Στο 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

1 Ιουλίου 2015













                   Έκθεση πεπραγμένων του  αιρετών στο  ΚΥΣΔΕ
                 Νεκτάριου Κορδή & Ευάγγελου Λουκά
εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Χαιρετίζω το 17ο Συνέδριο του κλάδου μας και εύχομαι οι διαδικασίες του να στεφθούν με επιτυχία που θα αναδείξει μια Ομοσπονδία ικανή να συσπειρώσει το σύνολο του κλάδου σε αποφασιστικούς και ενωτικούς αγώνες για τη μεγάλη δημοκρατική αλλαγή στην Παιδεία, την ουσιαστική αναβάθμιση της εργασίας και της ζωής μας. Το 17ο συνέδριο της ΟΛΜΕ γίνεται για πρώτη φορά σε ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα, μετά από  πέντε χρόνια μνημονίων και λιτότητας. Στις νέες πολιτικά συνθήκες συνυπάρχουν η ελπίδα για μια άλλη πορεία της χώρας με το συνεχή αγώνα για τον αποκλεισμό κάθε περίπτωσης επανόδου στο καταστροφικό παρελθόν. Στο κλίμα φόβου, στη  σύγχυση και τη ρευστότητα που καλλιεργούν συστηματικά και επίπονα οι διεθνείς κύκλοι των τοκογλύφων δανειστών (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ) και αναπαράγουν πειθήνια τα εγχώρια πολιτικά και «μιντιακά παπαγαλάκια» οι εργαζόμενοι πρέπει να απαντήσουν με τη συσπείρωση και τον αποφασιστικό αγώνα τους.   
Στο χώρο της εκπαίδευσης, ειδικότερα,  είχαμε τις πρώτες νομοθετικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των άμεσων και επειγόντων ζητημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Η κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου της ατομικής αξιολόγησης/χειραγώγησης, η κατάργηση των διατάξεων του Ν. 4186/2013 για το «Νέο Λύκειο» και την ΤΕΕ (Τράπεζα Θεμάτων, αποδέσμευση του απολυτηρίου από τις προαγωγικές εξετάσεις, νέος τρόπος προαγωγής μαθητών),  η επαναπρόσληψη όλων των εκπαιδευτικών που βρίσκονταν σε διαθεσιμότητα-απόλυση και η επανασύσταση των αντίστοιχων τομέων και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν από την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, η κατάργηση της αυτοδίκαιης αργίας, της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών και του μνημονιακού πειθαρχικού δικαίου, ο νέος, πιο δημοκρατικός τρόπος επιλογής των στελεχών, όπου για πρώτη φορά καθιερώνεται να μετράει η γνώμη του συλλόγου διδασκόντων για τους υποψήφιους διευθυντές σχολείων, η κατάργηση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών και επέβαλλε αναπλήρωση ωρών, χωρίς τη γνώμη της σχολικής κοινότητας, καταστρατηγώντας και εργασιακά δικαιώματα, η κατάργηση των υποχρεωτικών μεταθέσεων, η αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, του δικαιώματος σε εκπαιδευτικές άδειες και τη μη διαγραφή τους για 2 χρόνια από τους πίνακες για όσους αρνηθούν μια χρονιά διορισμό, η επαναφορά της ευθύνης για τα ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια στο Υπουργείο Παιδείας,  αποτελούν ιστορικής σημασίας νίκες της μαχόμενης εκπαίδευσης, υπό την έννοια ότι δικαιώνουν σκληρούς αγώνες, κατοχυρώνουν δικαιώματα, κρατούν ενεργό και διευρύνουν το πεδίο της μάχης  για την ανατροπή.
Αν και είναι αναγνωρίσιμο σε κάθε σχολείο ένα αίσθημα ψυχολογικής ανακούφισης, αισιοδοξίας και αυτοπεποίθησης σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, το σκηνικό στην εκπαίδευση είναι πολύ δύσκολο.  Μας περιμένουν μεγάλοι αγώνες για την πλήρη ανατροπή της πολιτικής της λιτότητας, για την αντιμετώπιση του βασικού προβλήματος της υποχρηματοδότησης της παιδείας (2,47% του ΑΕΠ), που εμποδίζει την ουσιαστική επίλυση κομβικών ζητημάτων όπως η αύξηση μισθών (ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων και των αναπληρωτών) και συντάξεων, η μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα , η μείωση του ωραρίου η κάλυψη των σοβαρών  κενών με μόνιμους διορισμούς, η κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας  με την μονιμοποίηση των αναπληρωτών, η  στήριξη και πλήρης λειτουργία όλων των σχολείων και των υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών και τέλος η αποκατάσταση των δραματικών μισθολογικών και ασφαλιστικών περικοπών της τελευταίας πενταετίας.
Τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν το ΚΥΣΔΕ κατά την προηγούμενη διετία είναι τα ακόλουθα:

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 είχαμε 100 μόνιμους διορισμούς (!) ( ΠΙΝ. 1) οι οποίοι φυσικά ήταν αδύνατο να καλύψουν τα σοβαρά κενά εκπαιδευτικών. Πιο αναλυτικά:

Διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
σχολικού έτους 2013-2014
ΚΛΑΔΟΣ
ΑΣΕΠ
ΕΙΚΟΣΙΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Ενιαίος Πίνακας Διορισμών
Σύνολο
ΠΕ02

30

30
ΠΕ03

1

1
ΠΕ04.02

1

1
ΠΕ14.04
2

1
3
ΠΕ15
4

2
6
ΠΕ17.02
1

15
16
ΠΕ17.03


7
7
ΠΕ17.06
3

11
14
ΠΕ17.07
14

2
16
ΠΕ18.18
2

2
4
ΠΕ18.23
1

1
2
Σύνολο
27
32
41
100

Μετά τους διορισμούς αυτούς έχουν απομείνει 436 διοριστέοι του ΑΣΕΠ 2008, 360 επιτυχόντες, 719 από τον πίνακα 24μηνου 2012-2013 και 560 από τον πίνακα 30μηνου 2012-2013. Η πρόταση που έχει κατατεθεί για το μεταβατικό σύστημα διορισμών είναι να υπάρξει μια ενιαία λίστα στην οποία η κατάταξη θα καθορίζεται από το βαθμό επιτυχίας του τελευταίου ΑΣΕΠ ( π.χ του 2008 ή του 2006 για τον κάθε εκπαιδευτικό) επί Χ συντελεστή που θα καθοριστεί και τους μήνες προϋπηρεσίας επί το Χ συντελεστή που θα καθοριστεί. Το συνολικό άθροισμα θα καθορίζει και τη σειρά κατάταξης στην ενιαία λίστα. 
Παράλληλα τη σχολική χρονιά 2013-2014 εργάστηκαν συνολικά 3349 αναπληρωτές. Πιο αναλυτικά στη Γενική εκπαίδευση εργάστηκαν 1631, στα Μουσικά Σχολεία 432, στην ειδική Αγωγή εργάστηκαν συνολικά 1286 αναπληρωτές. Τη σχολική χρονιά 2014-2015 εργάστηκαν συνολικά 5196 αναπληρωτές. Πιο αναλυτικά στη Γενική εκπαίδευση εργάστηκαν 3173, στα Μουσικά Σχολεία 417, στην ειδική Αγωγή εργάστηκαν συνολικά 1606 αναπληρωτές. Από τις προσλήψεις αυτές 1415 καλύφθηκαν με πιστώσεις από τον Τακτικό προϋπολογισμό, 1919 από το Εθνικό σκέλος του ΠΔΕ και 1862 από το ΕΣΠΑ (ΠΙΝ.2,3). Λαμβάνοντας υπόψη ότι το 2013-2014 εργάστηκαν συνολικά στην εκπαίδευση  14456 αναπληρωτές και το 2014-2015 17781 είναι απόλυτα ρεαλιστικό το αίτημα των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών για μόνιμους και μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών!

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
Κατά τις μεταθέσεις του 2013 υποβλήθηκαν 11209 αιτήσεις και ικανοποιηθήκαν 606 (ποσοστό ικανοποίησης 5,41%)! Επίσης έγιναν 103 μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία, 13 σε Διαπολιτισμικά, 5 σε καλλιτεχνικά και  292 στην Ειδική Αγωγή. Κατά τις μεταθέσεις του 2014 υποβλήθηκαν 8358 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 751 (ποσοστό ικανοποίησης 8,99% ΠΙΝ.5)! Επίσης έγιναν 102 μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία, 11 σε Διαπολιτισμικά, 9 σε καλλιτεχνικά και  90 στην Ειδική Αγωγή. 
   Στις 22 Ιουλίου 2014 ολοκληρώθηκε τελικά μετά από πολλές περιπέτειες η διαδικασία των γενικών μεταθέσεων εκπαιδευτικών Δ.Ε για το 2014. Από τις 8389 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν τελικά 751 (ποσοστό 8,99%). Η αρχική εισήγηση του ΚΥΣΔΕ την Παρασκευή 18 Ιουλίου μιλούσε για 741 μεταθέσεις (ποσοστό 8,83%). Οι  αρχικές εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ μιλούσαν για 1717 κενά!
    Οι μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν τελικά με βάση κάτι καινοφανές: να αποδεχτούν τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ επιλεκτικά, εξαιρώντας τους κλάδους ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04.01 για τους οποίους πήγαν στις εκτιμήσεις του συστήματος! Αποτέλεσμα της επιλογής αυτής ήταν από τις 1595 αιτήσεις των φιλολόγων να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 4%, από τις 646 αιτήσεις των μαθηματικών να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 11%, και από τις 526 αιτήσεις των Φυσικών να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 3,5%!
   Καταψηφίσαμε τόσο τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων, όσο και τους πίνακες μεταθέσεων με βάση τη Δήλωση που σας επισυνάπτουμε (ΠΙΝ.6).   Τέλος τονίσαμε ότι «η διαδικασία των μεταθέσεων απαιτεί διαφάνεια και άμεση κοινοποίηση των αποφάσεων και των πινάκων μετάθεσης. Είναι απαράδεκτο να απαγορεύεται σε αιρετούς εκπροσώπους  του κλάδου να μην ενημερώνουν για τις αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων έγκαιρα σε τόσο σοβαρά ζητήματα που κρατούν σε αγωνία χιλιάδες συναδέλφους. Όπως εξαρχής έχουμε δηλώσει, ως εκπρόσωποι των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων «θα υπάρχει από την πλευρά μας πλήρης διαφάνεια, συνεχής ενημέρωση και στενή συνεργασία με την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ και κάθε συνάδελφο για όλα τα θέματα. Είναι σταθερή η δέσμευσή μας να κινηθούμε στο ΚΥΣΔΕ με γνώμονα τις θέσεις και τις επιλογές του κλάδου μας για τις υπηρεσιακές μεταβολές και το εργασιακό μας καθεστώς.  Αρχική δέσμευσή μας είναι να είμαστε το άγρυπνο μάτι του κλάδου, ελέγχοντας, αποκαλύπτοντας και καταγγέλλοντας κάθε πελατειακή πρακτική, κάθε αυθαιρεσία, κάθε αντισυναδελφική, αυταρχική και άδικη ενέργεια της Διοίκησης. Στη δέσμευση αυτή θα εμμείνουμε μέχρι τέλους».
   Για το 2015 έχουν υποβληθεί 607 αιτήσεις για Μουσικά Σχολεία, 195 για ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, 76 για Καλλιτεχνικά Σχολεία, 77 σε Διαπολιτισμικά και 8248 για τη Γενική Εκπαίδευση. Για τις Γενικές Μεταθέσεις του 2015 είχαμε 8098 ενεργές  αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 1718 (ποσοστό 21,22%). Οι Γενικές Μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν με βάση τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ, επί συνόλου 1411 κενών.   Για το 2015 από τις 1698 αιτήσεις Φιλολόγων ικανοποιήθηκαν οι 500 (ποσοστό 29,45%),  από τις 319 αιτήσεις Μαθηματικών ικανοποιήθηκαν οι 291 (ποσοστό 52,30%) και από τις 529 αιτήσεις των Φυσικών ικανοποιήθηκαν οι 140 (ποσοστό 26,47%) (ΠΙΝ 4).
Καταψηφίσαμε τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων με βάση την ακόλουθη Δήλωση: «Το ΚΥΣΔΕ καλείται να υπολογίσει κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού, βάσει της εγκυκλίου 77679/Ε2/15-05-2015, με σοβαρή χρονική καθυστέρηση που οφείλεται στις αλλαγές αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων της Γ΄ Λυκείου, καθώς το ΠΔ 50/96 ορίζει ότι οι εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου αποστέλλονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και ότι για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων καταρτίζονται μέχρι τις 10 Μαρτίου κάθε σχολικού έτους πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης. Επίσης, ο υπολογισμός των κενών δεν μπορεί να είναι αξιόπιστος  αφού τα Υπηρεσιακά Συμβούλια δεν έχουν ολοκληρωμένη και σαφή εικόνα των κενών και πλεονασμάτων ανά ειδικότητα,  μιας και δεν μπορούν να εκτιμηθούν οι τομείς και οι ειδικότητες των καταργημένων τομέων και ειδικοτήτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που θα επαναλειτουργήσουν. Εξακολουθούμε να εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας στην κατά 2 ώρες αύξηση του ωραρίου μας, στις καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, στις συμπτύξεις τμημάτων, στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Τα μέτρα στόχο είχαν τη συρρίκνωση του αγαθού της δημόσιας δωρεάν παιδείας και τη συνέχιση δύσκολων εργασιακών σχέσεων για χιλιάδες συναδέλφους. Η συνέχιση αυτής της πολιτικής θα βρει τον κλάδο αντιμέτωπο με τα ίδια προβλήματα και τη νέα χρονιά. Με βάση τα παραπάνω καταψηφίζω τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως αναφέρει και η εγκύκλιος 77679/Ε2/15-05-2015 για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών».
   Μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων, θα σταλεί στα σχολεία η εγκύκλιος των αποσπάσεων και θα ακολουθήσει η υποβολή αιτήσεων απόσπασης πριν τη λήξη του σχολικού έτους στις 30 Ιουνίου, θα ακολουθήσουν οι αμοιβαίες μεταθέσεις, οι μετατάξεις από κλάδο σε κλάδο, οι διορισμοί ( 2500-3000 σε όλη την εκπαίδευση), οι αποσπάσεις σε φορείς μέχρι τα τέλη Ιουλίου για να καταλήξουμε στις αποσπάσεις στο διάστημα 20-28 Αυγούστου και στις πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών στις αρχές Σεπτέμβρη.

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Κατά τη σχολ. χρονιά 2013-2014 έγιναν 2157 αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ. Παράλληλα έγιναν και 2605 αποσπάσεις σε άλλους φορείς. Επιπρόσθετα έγιναν και 922 αποσπάσεις σε σχολεία του εξωτερικού και 40 στα Ευρωπαϊκά Σχολεία. Κατά τη σχολ. χρονιά 2014-2015  έγιναν  3728 αποσπάσεις σε σχολεία και 1750 σε φορείς.  Το σύνολο των αποσπάσεων ανέρχεται σε 5478 (ΠΙΝ.7,8)
   Το 2013 οι ελάχιστες αποσπάσεις έγιναν το Σεπτέμβρη δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους εκπαιδευτικούς ενώ η σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε με εκατοντάδες εκπαιδευτικούς να περιμένουν ακόμη την αποδέσμευσή τους, ενώ θεωρητικά ήταν αποσπασμένοι σε άλλα ΠΥΣΔΕ! Καταγγείλαμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την απαράδεκτη τακτική της σε ό,τι αφορά τις αποσπάσεις κρατώντας σε ομηρεία χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οδηγώντας τους ουσιαστικά σε απόγνωση!  Μετά τις ρουσφετολογικές αποσπάσεις σε φορείς που υπέγραψε ο Υπουργός Παιδείας και τις εκβιαστικές-αδιαφανείς διαδικασίες μετατάξεων συναδέλφων στην πρωτοβάθμια και σε διοικητικές θέσεις η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δε σεβάστηκε τελικά τα δικαιώματα των χιλιάδων συναδέλφων με βάση και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισαν  μακριά από  τις οικογένειές τους!
   Το 2014 οι αποσπάσεις πραγματοποιήθηκαν στις 28 Αυγούστου. Η τελική πρόταση του Συμβουλίου ήταν 2759 αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ. Πιο συγκεκριμένα:
  1. Οι ενεργές αιτήσεις για τις Γενικές Αποσπάσεις ήταν 4512. Εξ αυτών ικανοποιήθηκαν 2759 (ποσοστό ικανοποίησης 61,14% ΠΙΝ.9). Πιο συγκεκριμένα έγιναν 744 αποσπάσεις κατά προτεραιότητα και 2015 αποσπάσεις με μόρια από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ ( 879 στην Α/θμια και 1136 στην Β/θμια). Το 2013-14 είχαν πραγματοποιηθεί συνολικά  2156 αποσπάσεις.
  2. Παράλληλα  πραγματοποιήθηκαν 89 αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ, 8 αποσπάσεις σε Καλλιτεχνικά Σχολεία, 77 αποσπάσεις εκπαιδευτικών γενικών ειδικοτήτων και 56 αποσπάσεις εκπαιδευτικών μουσικής παιδείας σε αντίστοιχα Μουσικά Σχολεία. Τέλος πραγματοποιήθηκαν και 29 αμοιβαίες μεταθέσεις.
  3. Τα λειτουργικά κενά πριν τις αποσπάσεις ήταν 2601 και τα πλεονάσματα 4142. Μετά τις αποσπάσεις είχαμε 2244 κενά και 2805 πλεονάσματα. Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν ότι οι αποσπάσεις δε δημιουργούν νέα κενά, αφού τελικά είχαμε 357 λιγότερα κενά και 1337 λιγότερα πλεονάσματα. Τα εναπομείναντα κενά στους κλάδους ΠΕ02, 03, 04 είναι 1444.
   Διαφωνήσαμε  με τον τρόπο διεξαγωγής των αποσπάσεων με βάση την δήλωση που σας επισυνάπτουμε (ΠΙΝ.10) και καταψηφίσαμε τους πίνακες. Κατά τη διαδικασία συζήτησης επί των αποσπάσεων τονίσαμε ότι: Για όλους τους εκπαιδευτικούς που εντάσσονται σε αποσπάσεις κατά προτεραιότητα η θέση μας είναι να τους δοθούν αποσπάσεις ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΚΕΝΩΝ. Με τον τρόπο αυτό τα ελάχιστα  λειτουργικά κενά θα χρησιμοποιηθούν για να ικανοποιηθεί ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός αιτήσεων. Παράλληλα δηλώσαμε ότι αποσπάσεις θα μπορούσαν να γίνουν και από πλεονασματικές σε πλεονασματικές περιοχές με στόχο οι εκπαιδευτικοί να έρθουν κοντά στον τόπο τους. Οι θέσεις μας αυτές δεν έγιναν αποδεκτές. Παράλληλα σας επισυνάπτουμε  και τη δήλωση που καταθέσαμε στις 16 Σεπτέμβρη για τη Β΄ φάση των αποσπάσεων (ΠΙΝ.11)
   Σχετικά με τις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης  το ΚΥΣΔΕ ομόφωνα συμφώνησε στην αναγκαιότητα ένταξης και νέων σοβαρών ασθενειών στην ειδική κατηγορία μεταθέσεων. Είναι προφανές ότι η συντριπτική πλειονότητα από τις 215  αιτήσεις αναφέρεται σε πολύ σοβαρές ασθένειες!  Πάγια θέση της ΟΛΜΕ είναι η ένταξη νέων ασθενειών στην ειδική κατηγορία μεταθέσεων. Θεωρούμε ότι η ένταξη ασθενειών θα πρέπει να επανεξετάζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, αφού τα επιστημονικά δεδομένα της Ιατρικής μεταβάλλονται ταχύτατα .Απαιτείται συνεπώς η  ΑΜΕΣΗ συγκρότηση της  ειδικής επιστημονικής επιτροπής που θα καθορίζει με σαφήνεια τις ασθένειες που εντάσσονται σε ειδική κατηγορία ( νεώτερες ασθένειες πιθανά να ενταχθούν και παλαιότερες πιθανά να αφαιρεθούν) και η απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση.

ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ
   Το 2013 είχαμε 10 μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο. Πιο συγκεκριμένα 2 στον κλάδο ΠΕ02, 2 στον κλάδο ΠΕ04.04, 1 στον κλάδο ΠΕ09, 2 στον κλάδο ΠΕ12.05, 1 στον κλάδο ΠΕ13, 1 στον κλάδο ΠΕ14.04 και 1 στον κλάδο ΠΕ16.01
  Το 2014 είχαμε 23 μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο. Πιο συγκεκριμένα 4 στον κλάδο ΠΕ02, 4 στον κλάδο ΠΕ03,  6 στον κλάδο ΠΕ04.01, 3 στον κλάδο ΠΕ04.04,  1 στον κλάδο ΠΕ04.05 , 1 στον κλάδο ΠΕ08, 1 στον κλάδο ΠΕ10, 2 στον κλάδο ΠΕ12.05 και 1 στον κλάδο ΠΕ17.07 (ΠΙΝ.12)
   Με το ΦΕΚ 986/3-9-13 είχαμε 3122 υποχρεωτικές μετατάξεις  στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στις 3 Φλεβάρη το Υπουργείο ανακοίνωσε 177 υποχρεωτικές μετατάξεις, 98 τροποποιήσεις και 38 ανακλήσεις μετατάξεων. Με το ΦΕΚ 570/5-5-14 είχαμε 25 μετατάξεις στην ΠΕ, 11 τροποποιήσεις και 10 ανακλήσεις μετατάξεων. Τέλος με το ΦΕΚ 714/6-6-14 είχαμε 14 μετατάξεις στην ΠΕ και 23 ανακλήσεις μετατάξεων. Συνολικά είχαμε 3650 μετατάξεις.
   Σχετικά με το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων στην Α/θμια Εκπαίδευση η θέση μου στην επιτροπή ήταν απόλυτα αρνητική πάνω στην εισήγηση για ανάκληση όλων των μετατάξεων, υπερασπίζοντας και τις προτάσεις της ΟΛΜΕ που είναι απόλυτα ρεαλιστικές. Δεν υπάρχει νεώτερη εξέλιξη στο ζήτημα αυτό σε αναμονή της σύστασης οργανικών θέσεων στην Α/θμια Εκπαίδευση.
  
ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ- ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
     Το 2012 είχαμε 3198 συνταξιοδοτήσεις, το 2013 είχαμε συνολικά 3985 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από την υπηρεσία. Το 2014 είχαμε συνολικά 3235 αποχωρήσεις και το 2015 1882! Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στα πλαίσια των αντιλαϊκών μνημονιακών πολιτικών βιώσαμε μια δραματική συρρίκνωση των εκπαιδευτικών. Το 2010 υπηρετούσαν 94264 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στη Δευτεροβάθμια και το 2015 68472! Έχουμε συνεπώς μια μείωση  25792 εκπαιδευτικών ( ποσοστό  μείωσης 27,3%)   (ΠΙΝ.13,14, 15).
   Σχετικά με το σοβαρό θέμα των παραιτήσεων πάγια θέση μας είναι να εγκρίνονται οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών για σοβαρούς λόγους που υποβάλλονται στη διάρκεια της χρονιάς. Για το ζήτημα αυτό καταθέσαμε στις 13 Νοέμβρη στο ΚΥΣΔΕ τη συνημμένη  δήλωση (ΠΙΝ 16)  καταλήγοντας ως εξής:
«Είναι περισσότερο από προφανές ότι το Υπουργείο, με την αυθαίρετη και αυταρχική απόρριψη των αιτήσεων συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών,  τους στερεί το αναφαίρετο δικαίωμά τους να ορίσουν αυτοί τις ζωές τους και τις συνθήκες διαβίωσής τους, αποχωρώντας με ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ από το σχολείο! Τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών είναι αδιαπραγμάτευτα! Δεν τα χαρίζουμε σε ΚΑΝΕΝΑΝ! Για τους λόγους αυτούς ζητώ να γίνουν σεβαστές οι αρχικές εισηγήσεις του ΚΥΣΔΕ».

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στο  πλαίσιο της συνεχούς επικοινωνίας και ενημέρωσης των συναδέλφων δημοσιοποιήσαμε  πάνω από 60 ενημερωτικά σημειώματα για πολλά εκπαιδευτικά ζητήματα:



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
     Το 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ πρέπει να παίξει καθοριστικό ρόλο στη χάραξη του διεκδικητικού πλαισίου και στη δημιουργία προϋποθέσεων για τη συσπείρωση των συναδέλφων και τον προσανατολισμό των αγώνων της νέας περιόδου. Είναι προφανές ότι πρέπει να προετοιμαστούμε για τις ριζικές αλλαγές που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση, το νέο καταστατικό χάρτη για την Παιδεία. Εκεί θα δοθούν οι τελικές απαντήσεις στα μεγάλα ζητήματα: 12χρονη εκπαίδευση - νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία - πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, ρόλος του συλλόγου διδασκόντων κ.α. Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα αφού απλώς πήραμε μια ανάσα για να συνεχίσουμε τους αγώνες μας για ένα δημοκρατικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση,  για καλύτερες συνθήκες εργασίας και αμοιβής των εκπαιδευτικών.
Το συνδικαλιστικό κίνημα μπορεί και πρέπει να γίνει σημείο αναφοράς και συσπείρωσης ευρύτερων κοινωνικών δυνάμεων με πολιτικά αιτήματα και χαρακτηριστικά.
ü  Οι ζωές μας – ενάντια στις όποιες απειλές και τους εκβιασμούς-  είναι πάνω από τις πολιτικές ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ!
ü  Με τους μαζικούς αγώνες μας ακυρώνουμε μνημόνια και λιτότητα!
ü  Διασφαλίζουμε την εκπαίδευση ως δημόσιο κοινωνικό αγαθό!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
   Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις αλλά και όλη η εκπαιδευτική κοινότητα αποχαιρετήσαμε στις 14 Απρίλη το Χρήστο Φιρτινίδη  αναπληρωματικό μέλος του ΚΥΣΔΕ. Έφυγε ένας δικός μας άνθρωπος, ο άξιος εκπαιδευτικός, ο πολύτιμος συνάδελφος και φίλος Χρήστος, που υπερασπίστηκε με αμεροληψία και ανιδιοτέλεια τα συμφέροντα του κλάδου, με αφοσίωση στη συλλογική δράση και με αδιάλειπτη συμμετοχή στους αγώνες του κλάδου μας.  Στη μνήμη του αλλά και στη μνήμη όλων των εκπαιδευτικών που χάθηκαν τα τελευταία χρόνια- πολλοί από αυτούς και μέσα στα σχολειά- προτείνω στο Προεδρείο και με την έγκριση των συνέδρων να τους τιμήσουμε κρατώντας ενός λεπτού σιγή.

Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς

Νεκτάριος Κορδής                                         Ευάγγελος Λουκάς
Αιρετό τακτικό μέλος του ΚΥΣΔΕ               αιρετό αναπλ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ. 6977513534                                          ( τηλ 6974320189
ηλ. δ/νση: nekordis@yahoo.gr )                   ηλ. δ/νση loukasevangelos@gmail.com)





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου