ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.


Πρόταση των ΣΥΝΕΚ για την αξιολόγηση στο 19ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
ΨΗΦΙΣΑΝ:
ΥΠΕΡ: ΣΥΝΕΚ     ΚΑΤΑ: ΠΑΜΕ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΠΕΚ    ΛΕΥΚΟ: ΔΑΚΕ
1) Η κατάργηση της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων, με την ακύρωση του ΠΔ152/2013 και του αντίστοιχου πλαισίου που έθεταν οι νόμοι 3848/10, 3879/10, 4024/2011, 4072/12, 4142/13 είναι μια θετική εξέλιξη που έρχεται ως αποτέλεσμα ενός μακροχρόνιου αγώνα που έδωσε το εκπαιδευτικό κίνημα ενάντια στην αξιολόγηση–χειραγώγηση. Ο κλάδος θα αντισταθεί με κάθε μέσο σε οποιαδήποτε επαναφορά της ατομικής αξιολόγησης και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων, από οποιαδήποτε επόμενη κυβέρνηση.

2) Οι διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπ/κού έργου ως εσωτερική, δημοκρατική και συλλογική διαδικασία του Συλλόγου διδασκόντων, μπορούν να εξελιχθούν  σε εργαλεία θετικής ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού έργου μόνο εφόσον διασφαλίζεται ότι θα είναι μία αποκλειστικά εσωτερική διαδικασία, χωρίς αποτύπωση σε φόρμες, ποσοτικούς δείκτες και δημοσιοποίηση των τελικών εκθέσεων που θα οδηγεί στη σύγκριση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Εάν δεν διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις αυτές καμία διαδικασία αποτίμησης δεν θα γίνει αποδεκτή από τον κλάδο, ο οποίος με έκτακτες ΓΣ θα αποφασίσει τις μορφές αγώνα για τη μη εφαρμογή της.
3) Η ολοκληρωτική, ποσοτική και αμφίδρομη αξιολόγηση των στελεχών σε όλη τη διοικητική ιεραρχία, αντικειμενικά δημιουργεί σχέση εξάρτησης και υποταγής, που η προέκτασή της θα επηρεάζει και την εκπ/κή διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό, θα λειτουργήσει αρνητικά και με καθοριστικό τρόπο, η αμφίδρομη αξιολόγηση διευθυντή και υποδιευθυντή σχολικής μονάδας. Eίμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην αξιολόγηση διευθυντών και υποδιευθυντών από τους εκπαιδευτικούς.  Το εκπαιδευτικό κίνημα θα παλέψει να μην εφαρμοστεί και τελικά να καταργηθεί.
4) Το εκπαιδευτικό κίνημα διεκδικεί διευθυντή αιρετό και ανακλητό, με ρόλο συντονιστή και όχι διοικητικού στελέχους–μάνατζερ, και κατάργηση του Καθηκοντολόγιου με ταυτόχρονη θέσπιση ενός νέου δημοκρατικού θεσμικού πλαισίου διοίκησης της σχολικής μονάδας, με αποφασιστικό τον ρόλο του συλλόγου διδασκόντων, όχι μόνο στην επιλογή του διευθυντή από όλα τα μέλη του (μόνιμους, αναπληρωτές, ωρομίσθιους), αλλά και στα διοικητικά, παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά θέματα.
ΑΙΤΗΜΑΤΑ
-Όχι στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
-Όχι στην αξιολόγηση στελεχών που θα υλοποιεί μνημονιακές δεσμεύσεις. Κατάργηση των άρθρων 37-45 του ν.4547/2018.
-Διευθυντής συντονιστής, αιρετός και ανακλητός από τον σύλλογο διδασκόντων
-Ουσιαστική Επιμόρφωση σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ. Μέτρα παιδαγωγικής και διδακτικής στήριξης του εκπ/κού και του έργου του, σε συνθήκες εργασιακής ασφάλειας, παιδαγωγικής ελευθερίας και συλλογικότητας σε ένα δημοκρατικό σχολείο.

Για τη Δημοκρατία στο σχολείο:
Κατάργηση καθηκοντολόγιου. Αναβάθμιση του ρόλου του Συλλόγου, συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό και τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής. Ο Σύλλογος κυρίαρχο όργανο σε όλα τα θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου.
Ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου με:
Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, μαζικούς μόνιμους διορισμούς σε όλα τα πάγια κενά, πλήρη στελέχωση όλων των δομών εκπαίδευσης, βελτίωση των όρων και των συνθηκών άσκησης του παιδαγωγικού έργου, εκσυγχρονισμό προγραμμάτων σπουδών, σχολικών βιβλίων και διδακτικών μεθόδων, αντισταθμιστικά μέτρα στήριξης των μαθητών,  στελέχωση των σχολείων με το απαραίτητο διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό.

Πρόταση ΣΥΝΕΚ για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
ΨΗΦΙΣΑΝ:
ΥΠΕΡ:ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ    ΚΑΤΑ:ΠΑΜΕ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ   ΛΕΥΚΟ: ΔΑΚΕ

ü    Ουσιαστική αρχική (Πανεπιστημιακή) εκπαίδευση των εκπαιδευτικών με έμφαση την πρακτική τους άσκηση, καθώς πάνω σε αυτή θα στηριχτεί η οποιαδήποτε μετέπειτα επιμόρφωσή τους.
ü    Ταχύρρυθμη εισαγωγική επιμόρφωση.
ü    Επιμορφωτική υποστήριξη και συστηματική βοήθεια των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για μια ομαλή και επιτυχημένη επαγγελματική εξέλιξη.
ü    Περιοδική επιμόρφωση ετήσιας διάρκειας για όλους τους εκπαιδευτικούς, τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου, με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα, ώστε να μπορούν να αφοσιωθούν απερίσπαστοι στην επιμόρφωσή τους.
ü    Δωρεάν μεταπτυχιακά προγράμματα και ποιοτική επιμόρφωση από δημόσια Πανεπιστήμια και φορείς για τους εκπαιδευτικούς.
ü    Διαμόρφωση ενός λειτουργικού και σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για μεταπτυχιακές σπουδές και εκπαιδευτικές άδειες, θέσπιση συστήματος υποτροφιών.
ü    Καθιέρωση βραχύχρονων προγραμμάτων επιμόρφωσης ποικίλων μορφών, με βάση τις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες των εκπαιδευτικών.
ü    Όχι στο εμπόριο τίτλων και προσόντων. Αυστηρός έλεγχος από την Πολιτεία όσων εμπορευματοποιούν την ανάγκη για απόκτηση μεταπτυχιακών τίτλων και πιστοποιήσεων.
ü    Πλήρης αποσαφήνιση του πλαισίου συνάφειας  των μεταπτυχιακών τίτλων με τα εκάστοτε απαιτούμενα προσόντα ή τη μοριοδότηση.


Πρόταση ΣΥΝΕΚ για το ΓΕΛ και τα Προγράμματα Σπουδών
 στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

ΨΗΦΙΣΑΝ:
ΥΠΕΡ:ΣΥΝΕΚ     ΚΑΤΑ:ΠΑΜΕ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ   ΛΕΥΚΟ: ΔΑΚΕ-ΠΕΚ

Για τον χαρακτήρα της Παιδείας και τις εκπαιδευτικές αλλαγές.
Για τις ΣΥΝΕΚ η Παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό. Αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, ισότιμα σε όλους και όλες, με τρόπο που να καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες και να αντισταθμίζει τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Οι όποιες αλλαγές αφορούν την εκπαίδευση γενικά ή το Λύκειο ειδικότερα, πρέπει να υπηρετούν τους παραπάνω στόχους, να σχεδιάζονται προσεκτικά ώστε να είναι εφαρμόσιμες, να είναι σταδιακές χωρίς αιφνιδιασμούς, και σε καμία περίπτωση να μην καταστρατηγούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Οι πάγιες θέσεις μας για το ΓΕΛ είναι:
Ενιαία 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική, που θα παρέχεται δωρεάν χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Στρατηγικός μας στόχος είναι ένα πραγματικά Ενιαίο Λύκειο, που θα βασίζεται στο συνδυασμό της θεωρίας με την πράξη και θα ενοποιεί τη γενική με την επαγγελματική εκπαίδευση, αξιοποιώντας τα θετικά χαρακτηριστικά του Πολυκλαδικού Λυκείου (ΕΠΛ). Μέχρι τη δημιουργία των απαιτούμενων συνθηκών για την επίτευξη αυτού του στόχου,  στο μεταβατικό διάστημα διεκδικούμε:
Ενιαίο χαρακτήρα της γνώσης  σε όλες τις  τάξεις  του Γενικού Λυκείου, ουσιαστική αποδέσμευσή του από το σύστημα πρόσβασης και δημιουργία προϋποθέσεων για ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις με το τέλος της Γ’ Λυκείου. Μέχρι την υλοποίηση των παραπάνω προϋποθέσεων, η πρόσβαση να γίνεται με Πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων μετά την αποφοίτηση  από το Λύκειο, και με την ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπ/σης.

Βασικές διεκδικήσεις για ένα λύκειο που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ενιαίας 12χρονης δημόσιας εκπαίδευσης, είναι:
  • Επανάκτηση της Γ΄ ΓΕΛ ως τάξης ολοκλήρωσης των αναγκαίων γνώσεων  γενικής παιδείας, με ισόρροπη ανάπτυξη μαθημάτων προσανατολισμού και μαθημάτων γενικής παιδείας και κατάργηση του προπαρασκευαστικού της χαρακτήρα.
  • B΄ ΓΕΛ ως τάξη γενικής παιδείας με ενιαίο πρόγραμμα για όλους.
  • Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα: 20 στα τμήματα γενικής παιδείας, 15 στα τμήματα προσανατολισμού και 10 στα εργαστήρια.
  • Σταδιακή αύξηση αριθμού εισακτέων στα ΑΕΙ και συνεχής διεύρυνση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τελικό στόχο την ελεύθερη πρόσβαση. Ανεξάρτητα από δομές και συστήματα μετάβασης, όλοι οι  μαθητές/τριες πρέπει να έχουν το δικαίωμα και τη δυνατότητα “οριζόντιας κινητικότητας” καθώς και της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (13ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ). 
·       Θεσμοθέτηση και λειτουργία μέτρων ενισχυτικής αντισταθμιστικής στήριξης για τον περιορισμό των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και της σχολικής διαρροής, αλλά και για την κατοχύρωση ισότιμων μορφωτικών ευκαιριών και δικαιωμάτων.
·       Όχι στον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του σχολείου.

Προγράμματα σπουδών και βιβλία

·       Ενιαίος και συνεχής χαρακτήρας των Π.Σ. από το δημοτικό έως τη Γ΄ Λυκείου.
·       Εκσυγχρονισμός αναλυτικών προγραμμάτων, περιεχομένου σπουδών, διδακτικών βιβλίων, μέσων και μεθόδων διδασκαλίας, ώστε να συμβαδίζουν με τις νέες τάσεις στο χώρο της επιστήμης, τόσο όσον αφορά στο γνωστικό περιεχόμενο των διδακτικών αντικειμένων όσο και  στην παιδαγωγική και διδακτική τους προσέγγιση.
·       Προγράμματα σπουδών, στηριγμένα στις βασικές γνώσεις των επιστημών  (ανθρωπιστικές, θετικές, κοινωνικές και εφαρμοσμένες) με χαρακτηριστικά διεπιστημονικότητας και στοιχεία απόκτησης δεξιοτήτων, στάσεων και συμπεριφορών, που βοηθούν τους μαθητές να εξελιχθούν σε κριτικά σκεπτόμενους πολίτες,  υιοθετώντας τις δημοκρατικές αξίες και τις αξίες του έμφυλου και διαπολιτισμικού σεβασμού. Εναρμονισμός της αξιολόγησης του μαθητή με τα νέα Π.Σ. και βιβλία. Εναρμονισμός της αξιολόγησης του μαθητή με τα προγράμματα σπουδών.
·       Εξορθολογισμός της ύλης, με έμφαση στην καλλιέργεια της κριτικής, συνδυαστικής και αφαιρετικής ικανότητας, καθώς και άλλων δημιουργικών δεξιοτήτων, και όχι στην αποστήθιση, τη φροντιστηριοποίηση και την εξειδίκευση.
·       Ένταξη νέων διδακτικών αντικειμένων (τεχνολογίας-υγείας- περιβάλλοντος-τέχνης στα ΓΕΛ) που θα ανταποκρίνονται στη σύγχρονη εποχή και στα ενδιαφέροντα των μαθητών/-τριών .
·       Αναβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας και της φυσικής αγωγής.
·       Αναβάθμιση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες. Μετά το τέλος της Β΄ τάξης σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, να παρέχεται από το δημόσιο σχολείο η δυνατότητα απόκτησης πιστοποιητικού γλωσσομάθειας και χρήσης Η/Υ, ύστερα από πιστοποίηση δημόσιου χαρακτήρα.
·       Ένταξη του ΣΕΠ στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου, αλλά και ενίσχυσή του μέσα από δράσεις και δημιουργικές δραστηριότητες.

Πρόταση ΣΥΝΕΚ για την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων στο
19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
ΨΗΦΙΣΑΝ:
ΥΠΕΡ: ΣΥΝΕΚ   ΚΑΤΑ: ΔΑΚΕ-ΠΑΜΕ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ   ΛΕΥΚΟ: ΠΕΚ
Προκειμένου να βελτιωθεί η παρεχόμενη εκπαίδευση με όρους διαπολιτισμικής δημοκρατίας και λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία και τις υπάρχουσες επιστημονικές μελέτες προτείνουμε τα εξής:
·             Φοίτηση όλων των παιδιών πολιτών τρίτων χωρών και ανιθαγενών, στις δομές εκπαίδευσης,  χωρίς την προϋπόθεση  της υπαγωγής τους σε καθεστώς πρόσφυγα ή την πρότερη πιστοποίηση γλωσσικής επάρκειας των ελληνικών.
·             Οι  ΔΥΕΠ ικανοποιούν, από τη μια,  συγκεκριμένες ανάγκες καθώς υπάρχουν πολλές αφίξεις παιδιών στη μέση της σχολικής χρονιάς ή πλήρως αποσχολειοποιημένα παιδιά, που πρέπει να προετοιμάζονται σε όλα τα επίπεδα (γλωσσικό, κοινωνικό, παιδαγωγικό) για την εγγραφή τους στα σχολεία. Από την άλλη ωστόσο, προκειμένου να μη δυσχεραίνεται η πλήρης ένταξη, η λειτουργία τους πρέπει να ενισχυθεί και να πλαισιωθεί με οργανωμένες διαδικασίες και δράσεις, που θα φέρνουν σε επαφή και επικοινωνία τους μαθητές των ΔΥΕΠ με τους συμμαθητές τους αλλά και τους εκπαιδευτικούς των πρωινών τμημάτων.
·             Οι Τάξεις Υποδοχής (ΖΕΠ) πρέπει να αυξηθούν, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες φοίτησης σε όλες της βαθμιδες της 12χρονης εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να υπάρξει για τη φοίτηση και σε ΕΠΑΛ και ΣΜΕΑΕ με αύξηση των Τ.Υ σε αυτά τα σχολεία.  Πρέπει επίσης το πρόγραμμα ΙΙ ΖΕΠ  που ακολουθεί την πρώτη χρονιά φοίτησης σε Τ.Υ. I ΖΕΠ, να ενεργοποιηθεί και στη Β/θμια εκπαίδευση (προς το παρόν εφαρμόζεται μόνο στην Α/θμια), ώστε να διευκολύνει τη διαδικασία ένταξης του μαθητή πρόσφυγα σε όλα τα επίπεδα. Να λειτουργήσουν άμεσα (το επόμενο σχολικό έτος 2019-20) και ΤΥ ΙΙ ΖΕΠ .
·             Είναι εξαιρετικά σημαντικό οι εκπαιδευτικοί των Τ.Υ. αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου να μπορούν να αναβαθμιστούν σε πλήρους, παραμένοντας σε Τ.Υ. ώστε να υπάρχει σταθερότητα στην παρουσία των εκπαιδευτικών και να μην αλλάζουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Οι ώρες στις ΤΥ ΙΙ ΖΕΠ (μπορούν να είναι 8 ώρες) και να καλύπτονται από τους εκπαιδευτικούς της ΤΥ Ι ΖΕΠ.
·             Απαραίτητη είναι η συστηματική και έγκαιρη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των ΔΥΕΠ και των Τ.Υ., όχι μόνο των φιλολόγων που αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, αλλά και όλων των ειδικοτήτων, ακόμα και αυτών που δεν διδάσκουν σε Τ.Υ. ή ΔΥΕΠ, αλλά βρίσκονται σε σχολεία στα οποία φοιτούν μαθητές πρόσφυγες ή μαθητές άλλων ευάλωτων κοινωνικών ομάδων με πολιτισμικές και γλωσσικές ιδιαιτερότητες (Ρομά, παλιννοστούντες , μετανάστες).
·             Προϋπόθεση είναι η έγκαιρη ίδρυση των Τ.Υ. και των ΔΥΕΠ στην αρχή της χρονιάς ή μόλις διαπιστωθεί η σχετική ανάγκη, η έγκαιρη στελέχωσή τους και η έγκαιρη χορήγηση των σχολικών εγχειριδίων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας. Επίσης, είναι απαραίτητη η στελέχωση με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και διαπολιτισμικούς μεσολαβητές (διερμηνείς και μεταφραστές) και η δημιουργία σταθερών διαύλων επικοινωνίας με τις οικογένειες των παιδιών.
·             Προκειμένου να επιτευχθεί η ουσιαστική ένταξη στη σχολική κοινότητα, σημαντικό είναι να ενθαρρυνθεί και να σχεδιασθεί πιο συστηματικά (όπως άλλωστε προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο) η ενεργός συμμετοχή των παιδιών προσφύγων ιδιαίτερα στα μαθήματα εικαστικών, μουσικής και φυσικής αγωγής, τα οποία από τη φύση τους προσφέρουν πολλές δυνατότητες ανάπτυξης του διαπολιτισμικού σεβασμού και της επικοινωνίας
·             Απαραίτητη είναι η εξασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών διαβίωσης των οικογενειών, ώστε να διασφαλιστεί η ένταξη και των παιδιών τους στην ελληνική κοινωνία, όπως και τα μορφωτικά τους δικαιώματα, καθώς και η διδασκαλία μητρικής γλώσσας στα παιδιά με αξιοποίηση προσφύγων/μεταναστών εκπαιδευτικών –όχι με όρους εθελοντισμού- και ελληνικών στους πρόσφυγες γονείς.
·             Στόχος των εκπαιδευτικών πολιτικών που σχετίζονται με τους πρόσφυγες, αλλά και οποιοσδήποτε άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, πρέπει να είναι η ένταξη με όρους αποδοχής και σεβασμού και όχι η γκετοποίηση ή η ισοπεδωτική αφομοίωση.
Το σχολείο της συμπερίληψης μπορεί να δείξει το δρόμο του διαπολιτισμικού σεβασμού, της ανεκτικότητας σε κάθε είδους διαφορετικότητα και του ανθρωπισμού σε ολόκληρη την κοινωνία και να συμβάλει στον επαναπροσδιορισμό των αξιών της. Με τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό της εκπαίδευσης προσφύγων, την προστασία και διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, καθώς και την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών όλων των μαθητών/τριών, μπορεί να  γίνει ένα τεράστιο βήμα προς την αποδοχή και την αλληλεγγύη ώστε να επηρεασθεί θετικά ολόκληρη η κοινωνία.

Πρόταση ΣΥΝΕΚ για Οικονομικά – Συνταξιοδοτικά θέματα στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
ΨΗΦΙΣΑΝ:
ΥΠΕΡ: ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ     ΚΑΤΑ: ΠΑΜΕ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ    ΛΕΥΚΟ: ΔΑΚΕ
  • Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών μέσω υπογραφής συλλογικών συμβάσεων.
  • Άμεσο μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17.
  • Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.
  • Άρση των μισθολογικών ανισοτήτων με οικονομική ενίσχυση  των νέων συναδέλφων.
  • Κοινωνικά δίκαιο φορολογικό σύστημα με αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ. Φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου και του μεγάλου πλούτου, ελάφρυνση και απαλλαγή των χαμηλών εισοδημάτων.
·       Σταδιακή αποκατάσταση των απωλειών σε μισθούς και συντάξεις.
·       Πλήρης σύνταξη στα 60 με 30 χρόνια υπηρεσίας και με το ύψος της κύριας σύνταξης στο 80% του τελικού μισθού.
·       Καμία μείωση νέων συντάξεων, επικουρικών και εφάπαξ που προβλέπονται από το νόμο Κατρούγκαλου.
·       Άρση του ισχύοντος χρονικού περιορισμού για τους εκπαιδευτικούς σε ό,τι αφορά την υποβολή αίτησης παραίτησης για συνταξιοδότηση.
·       Πλήρης και ποιοτική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
·       Κρατική χρηματοδότηση που θα καλύπτει τις ανάγκες του ασφαλιστικού συστήματος για την απονομή αξιοπρεπών συντάξεων, και θα προέρχεται από τη φορολόγηση των μεγάλων κερδών και του πλούτου, από συμπληρωματικούς δημόσιους πόρους και νέες πηγές χρηματοδότησης οι οποίες δεν θα επιβαρύνουν τους εργαζόμενους, καθώς και από την επιστροφή στα Ταμεία των αποθεματικών που λεηλατήθηκαν διαχρονικά από τις κυβερνήσεις, την εργοδοσία και τις τράπεζες.
  • Κατάργηση της μαύρης, ανασφάλιστης και ενοικιαζόμενης εργασίας, των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και μέτρα κατά της εισφοροδιαφυγής του κεφαλαίου, βάζοντας τέρμα στη νεοφιλελεύθερη εμμονή, η οποία στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης, απαλλάσσει από τα βάρη τους εργοδότες και τα μετακυλίει στους εργαζόμενους.
·       Προστασία της πρώτης κατοικίας και των κοινωνικών αγαθών. Καμιά ιδιωτικοποίηση σε ρεύμα, νερό, δημόσιες συγκοινωνίες.
·       Παιδεία – Υγεία – Πρόνοια, δημόσια κοινωνικά αγαθά, για όλο τον λαό.


Πρόταση ΣΥΝΕΚ για τους διορισμούς στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
ΨΗΦΙΣΑΝ:
ΥΠΕΡ: ΣΥΝΕΚ  ΚΑΤΑ: ΔΑΚΕ-ΠΑΜΕ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΠΕΚ
1.     Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί στα χιλιάδες πραγματικά κενά που δημιουργήθηκαν λόγω της παρατεταμένης αδιοριστίας που επέβαλαν οι μνημονιακές πολιτικές. Άμεση υλοποίηση των 4.500 μονίμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή το 2019. Πραγματοποίηση πέραν των εξαγγελθέντων 10.500 διορισμών της Γενικής Παιδείας για τα έτη 2020 και 2021, και όσων ακόμα χρειάζονται για την πλήρη κάλυψη όλων των κενών. Κατανομή του αριθμού των διοριστέων ανάμεσα στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης και στις διάφορες ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες.
2.     Όχι στην πριμοδότηση αντικειμενικών κριτηρίων που έχουν άμεση ταξική αναφορά στη δυνατότητα πρόσβασης και απόκτησής τους και οδηγούν στην υποβάθμιση του βασικού πτυχίου. Βασικά κριτήρια διορισμού να είναι ολόκληρη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών και τα κοινωνικά κριτήρια. Όχι σε γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
3.     Η ΟΛΜΕ  θα δημιουργήσει άμεσα ομάδα εργασίας η οποία, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες στην εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα, θα προτείνει στη βάση του κλάδου άξονες προς συζήτηση για το ζήτημα του τρόπου διορισμού μονίμων εκπαιδευτικών.
4.     Αγωνιζόμαστε παράλληλα για γενναία αύξηση δαπανών για την παιδεία, σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση, μείωση διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα και του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Πρόσληψη αναπληρωτών για πραγματική αναπλήρωση σε έκτακτα κενά, τοποθέτησή τους από τα ΠΥΣΔΕ, κατάργηση αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και ΕΣΠΑ, πλήρη και ίσα εργασιακά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.

Πρόταση ΣΥΝΕΚ για την ΤΕΕ στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
ΨΗΦΙΣΑΝ:
ΥΠΕΡ: ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ ΚΑΤΑ:ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΛΕΥΚΟ: ΔΑΚΕ-ΠΑΜΕ
1.     Στο πλαίσιο της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης διεκδικούμε μακροπόθεσμα ενιαίο λύκειο με τα χαρακτηριστικά του πολυκλαδικού, το οποίο θα ενσωματώνει την ΤΕΕ σε ΠΛΗΡΗ ανάπτυξη. Στην πορεία για το οραματικό αυτό σχολείο, παράλληλα με τους αγώνες για τη δημιουργία των κατάλληλων κοινωνικοπολιτικών και οικονομικών συνθηκών, αναγνωρίζουμε ως απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίησή του, την πλήρη ανάπτυξη της Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΤΕΕ), ώστε να καταστεί ισότιμη, ελκυστική και αξιόπιστη επιλογή των μαθητριών-των που αποφοιτούν από το γυμνάσιο. Διεκδικούμε ΤΕΕ που θα παρέχει γνώσεις και δεξιότητες υψηλών προδιαγραφών, διέξοδο των αποφοίτων της στην αγορά εργασίας, δίνοντας παράλληλα την εναλλακτική επιλογή διεύρυνσης και εμβάθυνσης γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και τη συνέχιση σπουδών σε ανώτερο και ανώτατο επίπεδο, αποτελώντας αποφασιστικό παράγοντα της παραγωγικής ανασυγκρότησης της ελληνικής οικονομίας.
2.     ΤΕΕ ενταγμένη στη λυκειακή βαθμίδα σε ένα και μόνο λύκειο της ΤΕΕ (ΕΠΑΛ), με ενσωμάτωση σε αυτό όλων των άλλων δομών που έχουν ακόμα απομείνει εκτός  Υπουργείου Παιδείας.
3.     Αύξηση της χρηματοδότησης της ΤΕΕ, μέσα στο πλαίσιο της διεκδίκησής μας για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία. Εκσυγχρονισμός και ενίσχυση της υλικοτεχνικής της υποδομής. Άμεση υλοποίηση και βελτίωση των προγραμμάτων του ΥΠΠΕΘ για εργαστήρια, υλικά, βιβλία, αναλυτικά προγράμματα, διδακτικές μεθόδους, κ.α.
4.     Εξασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων και συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ και άμεση υλοποίηση της εξαγγελθείσας επιμόρφωσής τους. Ουσιαστική επιμόρφωση για όλους.
5.     Επιμόρφωση και μειωμένο ωράριο για τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ που διδάσκουν και εποπτεύουν στο 4ο μεταλυκειακό έτος και απαλλαγή από γραφειοκρατικές διαδικασίες.
6.     Να διατηρηθεί το σημερινό ποσοστό εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑΛ – πρωινών και εσπερινών – στα ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (ενστόλων).
7.     Διεύρυνση του θεσμού της μαθητείας στο 4ο μεταλυκειακό έτος, μετά την απόκτηση του πτυχίου και απολυτηρίου του ΕΠΑΛ, σε όλες τις ειδικότητες. Μαθητεία σε πρωινά και εσπερινά ΕΠΑΛ. Μαθητεία με τους όρους που έθεσε το εκπαιδευτικό κίνημα για το μεταλυκειακό έτος – ενταγμένη οργανικά στο ΕΠΑΛ-, σύνδεσή της με το χώρο εργασίας, εργασιακά δικαιώματα, αμοιβή, ασφάλιση, άδειες κ.α. για τους συμμετέχοντες σε αυτήν απόφοιτους ΕΠΑΛ. Όχι στις σχολές πρόωρης κατάρτισης μετά ή πριν το γυμνάσιο. Όχι στη μαθητεία ανηλίκων.
8.     Αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα για όλες τις ειδικότητες.
9.     Στήριξη των ολιγομελών τμημάτων.
10.  Βελτίωση και επέκταση του θεσμού του συμβούλου-καθηγητή, των ψυχολόγων και της ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλες τις τάξεις.
11.  Εκσυγχρονισμός τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, ακολουθώντας τις εξελίξεις στην κοινωνία και  την τεχνολογία. Εμπλουτισμός με νέες ειδικότητες, αφού προηγουμένως υπάρξει εισήγηση των Συλλόγων Διδασκόντων ΕΠΑΛ, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και επιστημονικές ενώσεις, Δήμους και επαγγελματικές ενώσεις, με την τελική απόφαση να είναι στην ευθύνη του ΥΠΠΕΘ.
12.  Ενίσχυση της Α΄ τάξης των ΓΕΛ με μαθήματα τεχνικοεπαγγελματικού προσανατολισμού.
13.  Επαναφορά του υπευθύνου ΤΕΕ σε κάθε ΔΔΕ. Στελέχωση κάθε εργαστηριακού κέντρου (ΕΚ)– όπως άλλωστε προβλέπεται στις ισχύουσες διατάξεις – με μόνιμο διοικητικό προσωπικό, υπεύθυνο για τα υλικά των εργαστηρίων.
14.  Σε κάθε ΠΥΣΔΕ να προβλέπεται ο ορισμός ενός μέλους – είτε του τακτικού είτε του αναπληρωματικού – από εκπαιδευτικό της ΤΕΕ, που θα συμμετέχει στις διαδικασίες που αφορούν την ΤΕΕ.
15.  Ορισμός 3ου υποδιευθυντή στα ΕΠΑΛ με περισσότερους από 500 μαθητές.
16.  Ίδρυση πειραματικών ΕΠΑΛ.

Πρόταση ΣΥΝΕΚ για την Ειδική Αγωγή στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
ΨΗΦΙΣΑΝ:
ΥΠΕΡ: ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ ΚΑΤΑ: ΠΑΜΕ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΛΕΥΚΟ:ΔΑΚΕ
1.     Όλα τα παιδιά, με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πρέπει να τυγχάνουν ισότιμης κοινωνικής και σχολικής ένταξης. Κανένα παιδί εκτός σχολείου. Απαραίτητοι όροι είναι η αύξηση των δαπανών για την ΕΑ, η επάρκεια δομών ΕΑ, η βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, του αναγκαίου εξοπλισμού και των εύλογων προσαρμογών, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ΕΑ αλλά και των εκπαιδευτικών γενικής παιδείας.
2.     Πλήρης στελέχωση των ΚΕΣΥ, και γενικά όλων των ειδικών σχολείων και έγκαιρη στελέχωση των προγραμμάτων υποστήριξης μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στο γενικό σχολείο με ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, σχολικούς νοσηλευτές και ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Επιλογή της πιο κατάλληλης για το κάθε παιδί εκπαιδευτικής δομής ΕΑ από το ΚΕΣΥ σε συνεργασία με τους κηδεμόνες και τις σχολικές μονάδες.
3.     Ίδρυση και νέων σχολικών μονάδων ΕΑ, ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης σε κάθε περιοχή, σύσταση απαιτούμενων οργανικών θέσεων στα τμήματα ένταξης και κάλυψη των κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑ. Διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών ΕΑ. Άμεση και έγκαιρη κάλυψη των έκτακτων αναγκών με αναπληρωτές ΕΑ.
4.     Αποσπάσεις μονίμων εκπαιδευτικών χωρίς πρόσόντα ΕΑ σε κενά ΕΑ να επιτρέπονται μόνο σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων των αναπληρωτών ΕΑ και μετά από αίτησή τους. Σε καμία περίπτωση, εκπαιδευτικοί χωρίς τα απαιτούμενα προσόντα ΕΑ, να μην καταλαμβάνουν θέσεις ΕΑ.
5.     Εκσυγχρονισμός του πλαισίου και των προγραμμάτων σπουδών των ΕΕΕΕΚ με στόχο να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών τους.
6.     Στη Γενική Εκπαίδευση να βελτιωθεί η διάταξη με ευνοϊκότερη πρόβλεψη για μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, σε περίπτωση που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
7.     Νέα προγράμματα σπουδών με ενισχυμένο βιωματικό χαρακτήρα σε όλες τις ΣΜΕΑΕ.
8.     Ανάπτυξη δομών δια Βίου Εκπαίδευσης και Υποστήριξης, μετά την αποφοίτηση των μαθητών από τα ΕΕΕΕΚ και άλλες δομές, με στόχο τη διά βίου εκπαιδευτική και κοινωνική τους υποστήριξη και αποκατάσταση, καθώς και τη σύνδεση με την τοπική και επαγγελματική κοινότητα.
9.     Είμαστε υπέρ της εκπαιδευτικής ένταξης των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία, ώστε να περιοριστούν οι διακρίσεις, η περιθωριοποίηση και ο κοινωνικός ρατσισμός.

Πρόταση ΣΥΝΕΚ για τα εργασιακά θέματα στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
ΨΗΦΙΣΑΝ:
ΥΠΕΡ: ΣΥΝΕΚ   ΚΑΤΑ: ΠΑΜΕ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ   ΛΕΥΚΟ: ΔΑΚΕ-ΠΕΚ
       Δημόσια και δωρεάν Παιδεία ως πραγματικά κοινωνικό αγαθό. Όχι στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.
       Αύξηση των κρατικών δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ ή στο 15% των δαπανών του Κρατικού Προϋπολογισμού
       Μόνιμοι διορισμοί για κάλυψη των πραγματικών κενών. Πρόσληψη αναπληρωτών για πραγματική αναπλήρωση.
       Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση, κατάργηση αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και αναπληρωτών ΕΣΠΑ.
       Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς.
       Κατάργηση του «Καθηκοντολογίου».
       Ανώτατο όριο 20 μαθητών στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
       Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
       Στην ήδη υπάρχουσα κλιμάκωση μείωσης του ωραρίου με βάση την προϋπηρεσία, θεσμοθέτηση μιας νέας κατηγορίας για τους εκπαιδευτικούς που έχουν συμπληρώσει τα 28 χρόνια υπηρεσίας, ώστε να έχουν και αυτοί κατά δύο ώρες μείωση στο υποχρεωτικό τους ωράριο. 
       Μέχρι δύο σχολεία για κάλυψη ωραρίου. Μείωση διδακτικού ωραρίου κατά 1 ώρα σε κάθε σχολείο, σε περίπτωση μετακίνησης εκπαιδευτικού για συμπλήρωση ωραρίου σε πάνω από 2 σχολεία. Οικονομική κάλυψη των εξόδων μετακίνησης.
       Μείωση του διδακτικού ωραρίου λόγω προβλημάτων υγείας, όπως ισχύει και για τους υπολοίπους δημοσίους υπαλλήλους.
       Επαναφορά 3ωρου Υπευθύνων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής, καθώς και επαναφορά της μείωσης ωραρίου κατά 2 ώρες για τους Υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων.
       Απαραίτητη προϋπόθεση για τους Συμβούλους καθηγητές στα ΕΠΑΛ, που έχουν την υποχρέωση να παρακολουθούν μαθητές, η παροχή επιμόρφωσης και η μείωση του ωραρίου τους για την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων τους.
       Απόδοση οργανικής με 10 ώρες σε μια ή δύο σχολικές μονάδες.
       Καθορισμός ωραρίου μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων για την απόκτηση από τους μαθητές πιστοποιητικού ξένης γλώσσας, γνώσεων χειρισμού Η/Υ και μουσικών γνώσεων.
       Βελτίωση των ρυθμίσεων του ν.4386/2016 που αφορούν τόσο στην άρση της προθεσμίας της 30ης Σεπτεμβρίου μέχρι την οποία μπορεί να γίνεται συμπλήρωση ωραρίου με γραμματειακή υποστήριξη όσο και στη συμπλήρωση ωραρίου των κοινών ειδικοτήτων της Α/μιας και Β/μιας.
       Θεσμοθέτηση νέου πλαισίου για τη συγκρότηση και λειτουργία υπηρεσιακών συμβουλίων ανεξάρτητων και μη ελεγχόμενων από την εκάστοτε εξουσία, με εκλογή 3ου αιρετού. Ενός πλαισίου που θα κατοχυρώνει τη διαφάνεια, την αντικειμενικότητα, τη δικαιοσύνη και τη δημοκρατική τους λειτουργία.
       Συμμετοχή των αιρετών του ΚΥΣΔΕ στη διαμόρφωση από την Κεντρική υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ των οριστικών κενών για τις μεταθέσεις και τους διορισμούς, ανά περιοχή και ειδικότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ για κενά και πλεονάσματα. Σε αυτά να συνυπολογίζονται οι συνταξιοδοτήσεις που θα πρέπει να οριστικοποιούνται εγκαίρως.
       Δυνατότητα προσφυγής μετά από απόρριψη της ένστασης ή της αίτησης θεραπείας του ΠΥΣΔΕ ή του ΑΠΥΣΔΕ σε ΑΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΔΕ αντίστοιχα.
       Σαφές νομοθετικό πλαίσιο χορήγησης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου και συνάφειας μεταπτυχιακών.
       Άμεση τροποποίηση του άρθρου 13 του ΠΔ 50/1996 για την αναδιατύπωση και εκσυγχρονισμό των ιατρικών όρων των ασθενειών και έναρξη ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας ασθενειών με αυτές που υπάρχουν ήδη στη σχετική νομοθεσία.
       Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας χωρίς όριο ηλικίας και με το ύψος της κύριας σύνταξης στο 80% του τελικού μισθού.

Μεταθέσεις-αποσπάσεις:
       Αναμοριοδότηση των κριτηρίων μετάθεσης, καθώς και ένταξη νέων κριτηρίων, (χρόνια υπηρεσίας, παιδιά, συνυπηρέτηση, μονογονεϊκές οικογένειες, σύμφωνο συμβίωσης), για μια πιο δίκαιη, πιο ρεαλιστική και ισορροπημένη μοριοδότηση.
       Οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ και τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης σε κάθε περιοχή. Οι αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ, με προκήρυξη συγκεκριμένων θέσεων, ανακοίνωση των αντίστοιχων προσόντων που απαιτούνται, με συγκεκριμένη μοριοδότηση και διαφάνεια. Οι αποσπάσεις αυτές να γίνονται για μια 3ετία. Έγκαιρη πραγματοποίηση όλων των αποσπάσεων μέχρι τις 30 Ιούνη.
       Ειδικά όσον αφορά στα διαπολιτισμικά, καλλιτεχνικά, μουσικά σχολεία, συγκεκριμενοποίηση των αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων για τις μεταθέσεις και αποσπάσεις  σε αυτά.
Αναπληρωτές:
       Τοποθετήσεις αναπληρωτών υποχρεωτικά από τα ΠΥΣΔΕ σε μία φάση.
       Πλήρη και ίσα εργασιακά δικαιώματα με τους μόνιμους.
       Ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας.
       Κατάργηση της υποχρέωσης ιατρικών εξετάσεων για κάθε χρονιά που προσλαμβάνονται.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]