Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΟΛΟΙ ΤΗΝ 13η ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΣΤΗ Γ.Σ.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ
Για ΕΛΜΕ διεκδικητική, ενωτική, αγωνιστική
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Για όγδοη συνεχή χρονιά -και μετά την υπογραφή 3 μνημονίων- οι εργαζόμενοι και η κοινωνία στο σύνολό της βιώνουν τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών λιτότητας που εφαρμόζονται μέχρι σήμερα από όλες τις κυβερνήσεις. Η διαχείριση των σκληρών μνημονιακών πολιτικών από την κυβέρνηση κατά τα 2 τελευταία χρόνια, μπορεί να επιβράδυνε τις διαδικασίες βίαιης φτωχοποίησης ανακουφίζοντας προσωρινά τα ασθενέστερα στρώματα, δεν μπόρεσε όμως να αλλάξει τη γενική εικόνα φτώχειας και ύφεσης της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας, πράγμα που ήταν αναμενόμενο, από τη στιγμή που οι κεντρικές κατευθύνσεις της κυβερνητικής πολιτικής παρέμειναν στη λογική υλοποίησης των μνημονιακών προαπαιτούμενων.
Ειδικά για χώρο της εκπαίδευσης, στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπιζε ήδη το δημόσιο σχολείο από τη χρόνια υποχρηματοδότηση και εγκατάλειψη, προστέθηκαν και αυτά που επέφεραν οι μνημονιακές πολιτικές, με αποτέλεσμα να υποβαθμιστεί παραπέρα η εκπαίδευση σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, και να καταστρατηγηθούν συγχρόνως πολλά από τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Η υλοποίηση κατά την τελευταία διετία, κάποιων αποσπασματικών αλλαγών που ακουμπούν σε διεκδικήσεις του εκπ/κού κινήματος περιέχοντας θετικά στοιχεία (κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης & της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για μαθητικές κινητοποιήσεις, μείωση εξετάσεων - αύξηση του διδακτικού έτους στα γυμνάσια, μείωση ύλης, αλλαγές σε δομή ΕΠΑΛ-τομείς στη Β΄ τάξη, ειδικότητες στη Γ΄ τάξη-, θεσμοθέτηση μεταλυκειακού έτους σε σύνδεση με το χώρο εργασίας, κατάργηση των ΣΕΚ, κ.ά), εφόσον δεν εκφυλίζονταν από τις παλινωδίες του Υπουργείου (πχ συμμετοχή του Συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή του διευθυντή), επισκιάστηκαν από το γκρίζο συνολικό τοπίο της υποχρηματοδότησης και της αδιοριστίας, που επιδεινώνει ιδιαίτερα τους όρους και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών.
Αποβλέποντας στην εξοικονόμηση πόρων και προσωπικού, το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις του 3ου Μνημονίου, με περικοπές δαπανών, μηδενικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, μείωση αναπληρωτών, αύξηση της ελαστικής εργασίας, υποβάθμιση εργασιακών συνθηκών (δουλειά σε 3-5 σχολεία, πληθωρικά τμήματα), μειώσεις ωρών μαθημάτων, αλλαγές αναθέσεων, περιορισμός ολιγομελών τμημάτων, αύξηση τεχνητών πλεονασμάτων, μεγάλη μείωση μεταθέσεων & αποσπάσεων, παρατεταμένη μισθολογική καθήλωση, μειώσεις συντάξεων και δραματική αύξηση ορίων ηλικίας για συνταξιοδότηση.
Αυτή την περίοδο, προετοιμάζεται το έδαφος για την αναδιάρθρωση του Λυκείου και την Αξιολόγηση, στα πλαίσια των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ. Είναι επομένως ιδιαίτερα κρίσιμο σε αυτή τη φάση, το εκπαιδευτικό κίνημα να παρέμβει δυναμικά, για να προωθήσει τα αιτήματά του και να εμποδίσει τη θεσμοθέτηση μέτρων που υποβαθμίζουν τη μορφωτική διαδικασία και δυσχεραίνουν τις εργασιακές συνθήκες.
Είναι αναγκαία η ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού κινήματος που θα οργανώνεται με βάση στοχευμένες δράσεις, εξασφαλίζοντας τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή και θα ενώνεται με τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του εργατικού και γενικότερα του λαϊκού κινήματος για την υπεράσπιση των κοινωνικών αγαθών (με πρόταγμα Παιδεία, Υγεία, Στέγη) και για την αποτροπή των μνημονιακών πολιτικών, των ιδιωτικοποιήσεων, της φορολογίας και της επερχόμενης επίθεσης σε εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Το συνδικαλιστικό κίνημα και οι αγώνες των εργαζομένων πρέπει να ενταθούν για να αποτελέσουν μοχλό εξελίξεων που θα βάλει φραγμό στη συντηρητική αναδίπλωση, δημιουργώντας ρωγμές στις σκληρές δημοσιονομικές πολιτικές, ανοίγοντας έτσι άλλους δρόμους. Δρόμους , που θα υλοποιούν δημοκρατικές – αριστερές μεταρρυθμίσεις , πάντα με στήριγμα τους αγώνες των εργαζομένων, και θα θεμελιώνουν την οριστική έξοδο της χώρας από το καθεστώς της επιτροπείας και των μνημονίων σε ρήξη με τις πολιτικές ΕΕ και ΔΝΤ.
Η ΕΛΜΕ κύτταρο συλλογικότητας, αλληλεγγύης, διεκδίκησης και αγώνα.
Με βασικό άξονα την αυτοτέλεια του Συνδικάτου, συνεχίζουμε να παλεύουμε μέσα στο Σωματείο για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και του δημόσιου σχολείου. Θεωρώντας πρώτιστης σημασίας την αναζωογόνηση της ΕΛΜΕ με τη συμμετοχή όλων των συναδέλφων και συναδελφισσών, προτείνουμε και δεσμευόμαστε για:
• Περιοδείες μελών ΔΣ ΕΛΜΕ – ενίσχυση της ζωντανής επαφής με τα σχολεία. Άνοιγμα των ζητημάτων αιχμής για συζήτηση σε κάθε Σύλλογο.
• Ανάδειξη και ενεργοποίηση του θεσμού του αντιπροσώπου του σχολείου. Σε βασικά θέματα, πριν από τα ΔΣ ή τις ΓΣ των ΕΛΜΕ, επιδιώκουμε συνεδριάσεις συλλόγων για επεξεργασία των εισηγήσεων και διαμόρφωση προτάσεων. Αξιοποίηση του Διαδικτύου για συλλογή προτάσεων και σκέψεων από τους συλλόγους των καθηγητών, υλικό που θα εμπλουτίζει τη συζήτηση στα ΔΣ ή στις ΓΣ.
• Συνεχίζουμε να δίνουμε βάρος στα καθημερινά εργασιακά προβλήματα των συναδέλφων και στην προσπάθεια επίλυσής τους μέσα από παρεμβάσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις.
• Εκτός από τα κυρίαρχα ζητήματα, προσανατολιζόμαστε και σε επιμέρους διεκδικήσεις και πρωτοβουλίες που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των συναδέλφων (εξασφάλιση εκπτωτικών προσφορών για τους εκπαιδευτικούς σε συγκοινωνιακά μέσα, σίτιση, τρόφιμα, θεάματα, κλπ).
• Με στόχο την ουσιαστική συμμετοχή και παρέμβαση του κάθε συναδέλφου στη δημόσια ζωή του σωματείου (συνέλευση, ημερίδες, εκδηλώσεις, κλπ), θα στηρίξουμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις που θα ευνοούν την εμπλοκή των “ανένταχτων” συναδέλφων στη συζήτηση και την επεξεργασία προτάσεων για τη λύση προβλημάτων, ώστε οι άγονες μικροπαραταξιακές αντιπαραθέσεις να δώσουν τη θέση τους σε πραγματικά συλλογικές- συμμετοχικές δημοκρατικές διαδικασίες.
ΑΙΤΗΜΑΤΑ-ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ
• Δημόσια και δωρεάν Παιδεία ως πραγματικά κοινωνικό αγαθό. Όχι στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.
• Αύξηση των κρατικών δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ ή στο 15% των δαπανών του Κρατικού Προϋπολογισμού.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
• Μόνιμοι διορισμοί για κάλυψη των κενών με νέο σύστημα επιλογής (με την ευθύνη του ΑΣΕΠ, με προϋπηρεσία και κοινωνικά κριτήρια).
• Αναπληρωτές με πλήρη και ίσα δικαιώματα. Όχι στην ελαστική εργασία.
• Προάσπιση εργασιακών δικαιωμάτων και συνδικαλιστικών ελευθεριών.
• Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών με δικαίωμα υπογραφής συλλογικών συμβάσεων (άμεσα μισθολογικό ξεπάγωμα ), ενίσχυση των νέων, άρση μισθολογικών ανισοτήτων.
• Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα. Κατοχύρωση οργανικών θέσεων. Μέχρι δύο σχολεία για κάλυψη ωραρίου.
• Ανώτατο όριο 20 μαθητών στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια. Στήριξη των ολιγομελών τμημάτων.
• Όχι στις νέες μειώσεις των συντάξεων το 2019. Σταδιακή ανάκτηση των απωλειών.
• Συντάξεις αξιοπρεπείς με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας. Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
• Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης - χειραγώγησης. Όχι στην ατομική και την εξωτερική αξιολόγηση. Όχι στην αξιολόγηση στελεχών που υλοποιεί μνημονιακές δεσμεύσεις. Όχι στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις.
• Κατάργηση καθηκοντολόγιου. Νέο θεσμικό πλαίσιο για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και την επιλογή στελεχών, με κυρίαρχο και καθοριστικό το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων. Μέτρα στήριξης της διδακτικής πράξης, της παιδαγωγικής ελευθερίας και της βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου με την ενεργοποίηση του Συλλόγου. Αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου με ευθύνη του Συλλόγου διδασκόντων και με αποκλειστικά εσωτερικές δημοκρατικές διαδικασίες, που θα αποσκοπούν στη βελτίωση της δημόσιας εκπ/σης και του δημόσιου χαρακτήρα των υποδομών της, και όχι στην υποβάθμιση, την κατηγοριοποίηση, την ιδιωτικοποίηση και τη συρρίκνωσή της.
• Ουσιαστική Επιμόρφωση με βάση τις θέσεις της ΟΛΜΕ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
• Ενιαία 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, που θα παρέχεται δωρεάν χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Αναβάθμιση της ποιότητας και του περιεχομένου της εκπαίδευσης με εκσυγχρονισμό αναλυτικών προγραμμάτων, διδακτικών βιβλίων, μεθόδων διδασκαλίας, εποπτικών μέσων.
• Στελέχωση των σχολείων με το αναγκαίο διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό.
• Ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση των δομών της ειδικής αγωγής, στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό. Κανένα παιδί εκτός της δομής που έχει ανάγκη.
• Έγκαιρη και συστηματική λειτουργία αντισταθμιστικών μέτρων στήριξης των μαθητών (ενισχυτική, πρόσθετη, παράλληλη διδακτική στήριξη, ΖΕΠ, κ.ά ). Ισότιμη ένταξη - σχολική και κοινωνική - όλων των παιδιών που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στη σχέση τους με το εκπαιδευτικό σύστημα.
• Ίδρυση και νέων Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων σε όλη τη χώρα. Δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για άνοιγμα νέων τμημάτων ένταξης, όπου κρίνεται αναγκαίο. Αναθεώρηση του σημερινού, ιδρυματικού περισσότερο, χαρακτήρα των ΕΕΕΕΚ.
• Ουσιαστική στήριξη της ΤΕΕ ως ισότιμου πυλώνα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με ενσωμάτωση στα ΕΠΑΛ και των δομών εκτός Υπ. Παιδείας. Μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης για όλες τις ειδικότητες και σύνδεση με το χώρο της εργασίας, οργανικά ενταγμένο στο ΕΠΑΛ, με ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.
• Ειδικά μέτρα στήριξης των εργαζόμενων μαθητών και των εσπερινών σχολείων, ειδική επιμόρφωση εκπαιδευτικών καθώς και πρόγραμμα σπουδών και βιβλία προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους.
• Άμεση αντιμετώπιση των ιδιαίτερων προβλημάτων (υποδομές, εκπαιδευτικοί ειδικότητας, μεταφορά μαθητών) για τα μουσικά, καλλιτεχνικά και διαπολιτισμικά σχολεία.
• Ένταξη των προσφυγόπουλων στα δημόσια σχολεία με λειτουργία τάξεων υποδοχής και δημιουργία των αναγκαίων υποδομών.
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις πιστεύουν ότι οι εκλογές της 19ης Δεκεμβρίου για ανάδειξη νέου Δ.Σ. γίνονται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία. Μέσα στα πλαίσια αυτά πρέπει να γίνει καθαρό σε κάθε συνάδελφο – εργαζόμενο ότι οι αντιστάσεις και οι αγώνες των εργαζομένων δημιουργούν τις κοινωνικές προϋποθέσεις για τους μεγάλους κοινωνικούς μετασχηματισμούς. Οτιδήποτε άλλο αποτελεί πολιτική ανάθεσης και όχι ενεργοποίησης των εργαζόμενων και του σ.κ., που αναπαράγει αντιλήψεις μεσσιανικές, συντηρητικοποιεί τους φορείς και την κοινωνία, αναπαράγει τα αδιέξοδα και στρώνει το δρόμο σε παραπέρα αντιδραστικές λύσεις.
Πιστεύουμε σε ένα κίνημα εκπαιδευτικό-συνδικαλιστικό με συνείδηση του ρόλου του, σταθερά προσανατολισμένου στην ανάπτυξη των αγώνων που θα ανταποκρίνεται στις ευαισθησίες, θα επιβραβεύει την πρωτοβουλία, θα δέχεται την αυτενέργεια και θα δοκιμάζει το καινούριο. Καλούμε τους συναδέλφους να υπερψηφίσουν το ψηφοδέλτιο των ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ και να πουν ΝΑΙ στη Δημοκρατία, στη Διαφάνεια, στην Αντικειμενικότητα, στη Συλλογικότητα και στην Παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού.
Συναδέλφισσα, συνάδελφε,
δε θέλουμε απλά την ψήφο σου. Θέλουμε τη συμμετοχή και τη στήριξη σου στο συλλογικό μας αγώνα!
Στις εκλογές για την ΕΛΜΕ
Ψηφίζουμε – στηρίζουμε
Το ψηφοδέλτιο της Εκπαιδευτικής Ριζοσπαστικής Αριστεράς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]