Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]












Έκθεση πεπραγμένων
του ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΚΟΡΔΗ

εκλεγμένου  στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΚΥΣΔΕ)
 με το ψηφοδέλτιο  των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΥΝ.Ε.Κ.)

Στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

29 Ιουνίου 2019



           
                    Έκθεση πεπραγμένων του  αιρετού στο ΚΥΣΔΕ
        Νεκτάριου Κορδή
           εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο  των
   Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

   Χαιρετίζω το 19ο Συνέδριο του κλάδου μας και εύχομαι οι διαδικασίες του να στεφθούν με επιτυχία που θα αναδείξει μια Ομοσπονδία ικανή να συσπειρώσει το σύνολο του κλάδου σε αποφασιστικούς και ενωτικούς αγώνες για τη μεγάλη δημοκρατική αλλαγή στην Παιδεία, την ουσιαστική αναβάθμιση της εργασίας και της ζωής μας.
   Το 19ο συνέδριο της ΟΛΜΕ διεξάγεται μια μόλις εβδομάδα πριν τις βουλευτικές εκλογές της 7ης Ιουλίου. Μετά τις πυκνές πολιτικές εξελίξεις που ακολούθησαν την ψήφιση της Συμφωνίας των Πρεσπών, των Αυτοδιοικητικών και Ευρωπαϊκών εκλογών  και την αναδιάταξη των πολιτικών δυνάμεων, είναι αναμενόμενο ότι ενόψει της επερχόμενης εκλογικής αναμέτρησης έχει ενισχυθεί κατακόρυφα η πόλωση, καθώς διαμορφώνονται δυο κυρίαρχες λογικές, που η υπερίσχυση της μιας ή της άλλης θα κρίνει ανάλογα το μέλλον της χώρας και του λαού.
   Από τη μια, υπάρχουν οι δυνάμεις εκείνες που είναι έτοιμες να εκμεταλλευτούν όποια ευνοϊκή χαραμάδα δημιουργείται από τη λήξη των μνημονίων, αποσκοπώντας σε αποτελεσματικότερους αγώνες για την ανατροπή των πολιτικών λιτότητας, καθώς  και τη βελτίωση των όρων ζωής και δουλειάς, προσφέροντας έτσι περιθώρια ελπίδας και ανάσας στους εργαζόμενους.
   Από την άλλη, υπάρχουν οι θιασώτες του νεοφιλελευθερισμού με τις εθνικιστικές ή και ακροδεξιές αποκλίσεις τους,  που με τη συντονισμένη επικοινωνιακή προπαγάνδα των ελεγχόμενων ΜΜΕ, επιδιώκουν να ανακόψουν αυτήν την πορεία με την επάνοδό τους στην κυβερνητική εξουσία. Μοναδικός τους στόχος είναι να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των ισχυρών ελίτ και να διαφυλάξουν τα κέρδη και την ασυλία τους, ακυρώνοντας οποιαδήποτε θετικά βήματα έγιναν κατά τη διάρκεια των τεσσάρων τελευταίων χρόνων και παραδίνοντας ξανά τη χώρα και τους εργαζόμενους στις πιο ακραίες δυνάμεις της αγοράς.
   Για την ελληνική κοινωνία και τους εργαζόμενους, που δεν πρέπει να ξεχνούν ποιοι ευθύνονται για τη χρεοκοπία, τα μνημόνια, τη φτωχοποίηση και τη διάλυση της κοινωνικής συνοχής, η κατάσταση που διαμορφώνεται αποτελεί ιστορική πρόκληση. Το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει να σταθεί ανάχωμα στα νεοφιλελεύθερα πισωγυρίσματα και στο ακροδεξιό κάλυμμα της νεοφιλελεύθερης διαχείρισης του συστήματος, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη συσπείρωση στα σωματεία και στη διεκδίκηση λύσεων μέσα από την ανάπτυξη μαζικών αγώνων που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές και κοινωνικές ανάγκες, θα προασπίζουν τα κοινωνικά αγαθά, θα δημιουργούν ρωγμές στις πολιτικές λιτότητας μέχρι την οριστική ανατροπή τους και θα διευρύνουν το όραμα μιας δημοκρατικής και δικαιότερης κοινωνίας. Μόνο συνδικάτα με κινηματική υπεράσπιση αξιών και δικαιωμάτων, μέσα από νίκες και ήττες, μπορούν να αποκτήσουν την αναγκαία αξιοπιστία και να αποτελέσουν σημαντικό κοινωνικοπολιτικό παράγοντα προοδευτικών αλλαγών.
   Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παρά τα επιμέρους θετικά βήματα που έγιναν την τελευταία περίοδο, μεγάλα ζητήματα παραμένουν ανοικτά, επηρεάζοντας αρνητικά τις εργασιακές συνθήκες και αποτελώντας προκλήσεις για την οργανωμένη παρέμβαση του συνδικαλιστικού κινήματος: μαζικοί διορισμοί, δικαιώματα αναπληρωτών, μισθολόγιο και άρση αδικιών για τους νέους συναδέλφους, περιορισμός της μετακίνησης σε περισσότερα από δύο σχολεία, επαναφορά διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα, μείωση των μαθητών ανά τμήμα, λειτουργία ολιγομελών τμημάτων, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ουσιαστική αύξηση μεταθέσεων και αποσπάσεων, στελέχωση σχολείων και Υποστηρικτικών Δομών με επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό, αποκατάσταση μνημονιακών απωλειών σε μισθούς και συντάξεις, πλήρης σύνταξη στα 60 με 30 χρόνια υπηρεσίας για τους εκπαιδευτικούς.
   Ακόμα, το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει άμεσα να εντείνει τις  πιέσεις του,  ώστε οι αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο του Γενικού Λυκείου και στο σύστημα πρόσβασης στην Γ/βάθμια να είναι στην κατεύθυνση των θέσεων του κλάδου, ενώ παράλληλα πρέπει να αντιπαλέψει την αξιολόγηση Διευθυντών και Υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων, η οποία θα επηρεάσει αρνητικά την εκπαιδευτική διαδικασία.
   Οι σημαντικές κατακτήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος την περίοδο 2015-2019 (επαναπρόσληψη και αποκατάσταση διαθέσιμων, κατάργηση αυτοδίκαιης αργίας και πολιτικής επιστράτευσης, επαναφορά αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια, ξεπάγωμα μισθολογικών κλιμακίων, έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών, μέτρα στήριξης της ΤΕΕ, έγκριση περισσότερων ολιγομελών τμημάτων, κατάργηση ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων κ.ά.) ανοίγουν το δρόμο για τη διεύρυνση των διεκδικήσεών μας. Παράλληλα, οι κατακτήσεις αυτές πρέπει να προστατευθούν ώστε να αποτραπεί η μετάλλαξη του  δημόσιου σχολείου στο νεοφιλελεύθερο «αυτόνομο» σχολείο της αγοράς!
   Απέναντι σε μια τέτοια απευκταία προοπτική, έχουμε να αντιτάξουμε τους αγώνες μας για την υπεράσπιση της εκπαίδευσης ως κοινωνικού δημόσιου αγαθού και το όραμά μας για ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο.
   Στην κατεύθυνση αυτή, και μετά από την κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης-χειραγώγησης, τα επόμενα στοιχήματα του κλάδου που πρέπει να κερδηθούν είναι: ο προγραμματισμός/αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου -ως εσωτερική και συλλογική ανατροφοδοτική διαδικασία του Συλλόγου (8ο Συνέδριο ΟΛΜΕ)-, οι ομάδες εκπαιδευτικών, η συνεργασία των σχολείων και η αναδιοργάνωση των Υποστηρικτικών Δομών με τις προϋποθέσεις που διεκδικούμε (πλήρη στελέχωση, σαφήνεια στο ρόλο και το έργο τους, χρηματοδότηση, δημιουργία αναγκαίων υποδομών, μείωση της γραφειοκρατίας). Έτσι δημιουργώντας τις προϋποθέσεις παρέμβασης  των  μάχιμων εκπαιδευτικών, είναι δυνατό να αποτραπεί κάθε μελλοντική προσπάθεια αντιδραστικού πισωγυρίσματος, να διεκδικηθεί στην πράξη η δημοκρατία στο σχολείο και να στηριχθεί η συλλογικότητα που θα αποτρέψουν λογικές γραφειοκρατικού εκφυλισμού, κρυφής ιδιωτικοποίησης  και κατηγοριοποίησης σχολείων. 
       Τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν το ΚΥΣΔΕ κατά την προηγούμενη διετία είναι τα ακόλουθα:

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
   Την περίοδο 2017-2019 είχαμε συνολικά 695 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών από τους πίνακες του ΑΣΕΠ 2008. Είναι προφανές ωστόσο, ότι με δεδομένη την πρόσληψη 31.300 αναπληρωτών για τις ανάγκες όλης της εκπαίδευσης, οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών καθίστανται επιτακτική ανάγκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι  μόνο την 10ετία 2010-2019 είχαμε συνολικά 21.670 αποχωρήσεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λόγω παραιτήσεων, τη στιγμή που οι μόνιμοι διορισμοί από το 2010 είναι μόλις 2.768!  
ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ 2010-2019
ΕΤΟΣ
ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
2010
1334
2011
413
2012
181
2013
100
2014
0
2015
0
2016
45
2017
228
2018
45
2019
422
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ
2.768

   Από τους 695 μόνιμους διορισμούς της περιόδου 2017-2019 οι 248 είναι Φιλόλογοι ΠΕ02 (ποσοστό 35,6%), ακολουθούν 54 Φυσικοί ΠΕ04.01  ( 7,7%), 50 Αγγλικής ΠΕ06 (7,1%),  49 Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 (7%) και τέλος 47 Γαλλικής ΠΕ05 (6,7%). Ο συνολικός αριθμός των μονίμων  υπηρετούντων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια είναι 66.530 Στις εκλογές του Νοεμβρίου του 2018 για την ανάδειξη των μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ήταν εγγεγραμμένοι 71.575 εκπαιδευτικοί.  Το σχολικό έτος 2008-2009 ο αριθμός των υπηρετούντων ήταν 103.247 εκπαιδευτικοί. Έχουμε συνεπώς μια μείωση των εκπαιδευτικών από το 2008 κατά 36.717 που αντιστοιχεί σε ποσοστό μείωσης 35,56%! Σε σχέση με την ηλικιακή επιβάρυνση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα της κρίσης, λόγω της μακροχρόνιας αδιοριστίας, είναι χαρακτηριστικό ότι η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρει ότι στη Β/θμια το 39% των εκπαιδευτικών έχουν ηλικία από 40-49 ετών. Το 2014 ο Μ.Ο των υπηρετούντων στα Γυμνάσια ήταν τα 46,3 έτη, στα Γενικά Λύκεια τα 47,5 έτη και στα ΕΠΑΛ τα 45,7 έτη (ΚΑΝΕΠ 2017).
   Σχετικά με την προκήρυξη 3ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ για τους 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, υποβλήθηκαν συνολικά 28.097 αιτήσεις εκπαιδευτικών. Δεδομένου ότι αρκετοί υποψήφιοι με τις αιτήσεις τους διεκδικούν περισσότερες από μία θέσεις της ίδιας Κατηγορίας Εκπαίδευσης, το πλήθος των προτιμήσεων των υποψηφίων ανέρχεται σε 29.711.  Οι 6.470 αιτήσεις αφορούν τους Φιλόλογους ΠΕ02 (ποσοστό 21,7%)  ακολουθούν με 1.642 αιτήσεις οι Μαθηματικοί ΠΕ03 (5,5%) και έπονται με 1.454 οι Φυσικής Αγωγής (4,8%) και με 930 οι ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών (3,1%). Ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί με όλες τις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ είναι 43.059
       Οι προσλήψεις αναπληρωτών τη σχολική χρονιά 2018/19 ανέρχονται συνολικά σε 9.578. Η Περιφέρεια Αττικής, η Κεντρική Μακεδονία, η Κρήτη και το Νότιο Αιγαίο έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά προσλήψεων Αναπληρωτών.  Αυτοί κατανέμονται ως εξής:

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2018-19
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΜΩ
ΑΠΩ
ΑΘΡΟΙΣΜΑ
ΕΚΚΝ ΑΥΛΩΝΑ
-
13
13
18 ΑΝΩ
1
2
3
ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠ.
407
4204
4611
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ
-
9
9
ΚΕΔΔΥ
-
58
58
ΜΟΥΣΙΚΑ
118
319
437
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ
130
934
1064
ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ
1
6
7
ΣΜΕΑΕ
20
2337
2590
ΔΥΕΠ
34
15
49
Τ.Υ.ΖΕΠ
256
30
286
Τ.Υ. ΖΕΠ ΣΙΒΙΤ.
2
-
2
Μ.Ν.Α.Ε.
155
288
443
Μ.Ν.Α.Ε. ΣΙΒΙΤ.
-
1
1
ΑΘΡΟΙΣΜΑ
1.223
8.355
9.578

   Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση! Το σχολικό έτος 2011/12 το ποσοστό των αναπληρωτών επί των μονίμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, το 2013/14 9%, το 2015/16 9,26%, το 2017/18 11,12%  και το 2018/19 14,39%. Ως βάση αναφοράς θεωρούνται οι 66.530 μόνιμοι εκπαιδευτικοί.
   Οι προσλήψεις αναπληρωτών το 2014-15 ήταν 5.164 εκπαιδευτικοί, το 2015-16 ήταν 6.162 και το 2018-19 είναι 9.578 εκπαιδευτικοί. Έχουμε συνεπώς μια αύξηση των προσλήψεων σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά κατά 2.174 εκπαιδευτικούς (ποσοστό αύξησης 29,36%). Μάλιστα σε σχέση με τη σχ. χρονιά 2014/15 η αύξηση  προσλήψεων ανέρχεται σε 4.414 εκπαιδευτικούς δηλαδή σε ποσοστό  85,4%!
   Ο συνολικός αριθμός των αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια είναι 21.718. Εξ αυτών οι 8.854 προσλήψεις αφορούν την ΕΑΕ. Συνολικά στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση απασχολούνται 12.566 αναπληρωτές. Τα δύο τρίτα των υπηρετούντων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής έχουν συμβάσεις αναπληρωτή!
   Ο συνολικός αριθμός των αναπληρωτών σε όλη την εκπαίδευση ανέρχεται σε 31.300 κάτι που καθιστά  απόλυτα ρεαλιστικό το αίτημα των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών για μόνιμους και μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών!
   Η αναλυτική κατανομή των προσλήψεων από το 2014 είναι η ακόλουθη:
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
2014-15
5164
2015-16
6162
2016-17
6007
2017-18
7404
2018-19
9578
  

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
   Αρχικά να τονίσουμε ότι οι διαδικασίες των μεταθέσεων 2018 & 2019 ολοκληρώθηκαν έγκαιρα –εντός του Μαρτίου- γεγονός που κρίνεται θετικό. Πάγια θέση μας είναι οι υπηρεσιακές μεταβολές να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Ιουνίου.  
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ 2018
   Κατά τις Γενικές μεταθέσεις του 2018 είχαμε 6673 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 472  (ποσοστό 7,07%). Επίσης έγιναν 48 μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία, 8 σε Διαπολιτισμικά, 41 σε καλλιτεχνικά και 51 στην Ειδική Αγωγή (ποσοστό 33%). Τα στατιστικά στοιχεία δίνονται στους  (ΠΙΝ. 1 & 2).
   Οι Γενικές Μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν με βάση τις εκτιμήσεις των Περιφερειακών Διευθυντών εκπαίδευσης. Τα συνολικά κενά που δηλώθηκαν ήταν 2072 με πολλά από αυτά να είναι κατανεμημένα στη νησιωτική χώρα. Τα κενά αυτά δεν καλύπτονται οργανικά και δεν προτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς. Η Αττική, η Κεντρική Μακεδονία και η Θεσσαλία είναι οι περιοχές που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις των εκπαιδευτικών. Με τα δεδομένα αυτά είχαμε αυξημένο ποσοστό σε σχέση με το 2017 κατά 259 εκπαιδευτικούς (αύξηση κατά 4% περίπου)!
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ 2019
   Σχετικά με τις Γενικές μεταθέσεις του 2019 είχαμε 6357 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 498 (ποσοστό 7,83%). Τα δηλωθέντα κενά ήταν 2.568 Συνεπώς είχαμε ελαφρά αυξημένο ποσοστό (0,8%)  σε σχέση με το 2017.
   Επίσης έγιναν 77 μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία, 8 σε Διαπολιτισμικά, 13 σε Καλλιτεχνικά, 84 στην Ειδική Αγωγή (56,85%) και 79 σε ΚΕΣΥ με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό (89,77%)  (ΠΙΝ. 3, 4 & 5)
   Καταψηφίσαμε και τις δύο χρονιές συνολικά τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων με βάση και τις θέσεις της ομοσπονδίας τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι στη συμπλήρωση των πινάκων δεν υπολογίστηκαν οι αλλαγές του ωρολογίου προγράμματος στα Λύκεια και ειδικά στη Γ΄ ΓΕΛ, τα Τμήματα Ένταξης, ενώ υπολογίστηκαν μόνο οι αυτοδίκαιες αποχωρήσεις εκπαιδευτικών λόγω ορίου ηλικίας. Παράλληλα στη συμπλήρωση των πινάκων οργανικών κενών δεν υπήρξε η στήλη  «εκτίμηση  ΠΥΣΔΕ» παρά μόνο οι εκτιμήσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος είναι οι πίνακες κενών να συμπληρώνονται με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων και όχι αποκλειστικά και μόνο από το Διευθυντή του σχολείου. Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη των αποφάσεων για τον υπολογισμό κενών να καλύπτεται από συλλογικά και όχι μονοπρόσωπα όργανα. Τέλος θεωρούμε ότι το ελάχιστο που θα μπορούσε να γίνει αποδεκτό είναι οι εκπαιδευτικοί που εντάσσονται σε ειδική κατηγορία να μετατίθενται ανεξαρτήτως κενών για να ικανοποιηθεί μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων!
   Τα ποσοστά ικανοποίησης των μεταθέσεων τα τελευταία χρόνια είναι τα ακόλουθα:
ΠΟΣΟΣΤΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ
ΕΤΟΣ
ΑΙΤΗΣΕΙΣ
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ
2012
14855
2434
16,39%
2013
11260
607
5,4%
2014
8389
751
8,99%
2015
8098
1718
21,22%
2016
6997
404
5,77%
2017
6874
213
3,10%
2018
6673
472
7,07%
2019
6357
498
7,83%

   Παράλληλα είχαμε και τις εξής αμοιβαίες μεταθέσεις: Το 2017 26 αμοιβαίες μεταθέσεις, το 2018 22  και το 2019 30 μεταθέσεις.
   Σχετικά με τις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης πάγια θέση μας αποτελεί η  αναγκαιότητα ένταξης και νέων σοβαρών ασθενειών στην ειδική κατηγορία μεταθέσεων κάτι που αποτελεί και πάγια θέση της ΟΛΜΕ. Θεωρούμε ότι η ένταξη ασθενειών θα πρέπει να επανεξετάζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, αφού τα επιστημονικά δεδομένα της Ιατρικής μεταβάλλονται ταχύτατα Έτσι εμφανίζονται περιπτώσεις με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω που δεν εντάσσονται σε ειδική κατηγορία! Η ένταξη σε ειδική κατηγορία οδηγεί σε μετάθεση μόνο στην περίπτωση που υπάρχουν οργανικά κενά στην περιοχή μετάθεσης που ζητά ο κάθε εκπαιδευτικός.
.Απαιτείται συνεπώς η  άμεση επικαιροποίηση των ασθενειών με βάση τα νεότερα πορίσματα του ΚΕΣΥ που θα συμπληρώνει το Π.Δ. 50/96 και θα καθορίζει με σαφήνεια τις ασθένειες που εντάσσονται σε ειδική κατηγορία (νεότερες ασθένειες πιθανά να ενταχθούν και παλαιότερες πιθανά να αφαιρεθούν) και η απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση.

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ 2017
   Στις 20-7-2017 ολοκληρώθηκαν οι αποσπάσεις 2017. Είναι πολύ σημαντικό ότι μετά από πολλά χρόνια η εξέταση των αιτήσεων έγινε στις 20 Ιουλίου κάτι πολύ ουσιώδες για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα Σχετικά με τις γενικές αποσπάσεις οι ενεργές αιτήσεις ήταν 4408 τα λειτουργικά κενά της Δευτεροβάθμιας επί των οποίων έγιναν οι αποσπάσεις ήταν 3077 και αποσπάστηκαν 1986 εκπαιδευτικοί (ποσοστό ικανοποίησης 45%).
Εξ αυτών 736 αποσπάστηκαν κατά προτεραιότητα και 1250 βάσει μορίων. Παράλληλα αποσπάστηκαν 110 εκπαιδευτικοί στα Μουσικά Σχολεία (66,5%), 6 εκπαιδευτικοί στα Καλλιτεχνικά (46%) και 139 εκπαιδευτικοί στις δομές της Ειδικής Αγωγής (61,5%).
Τέλος έγιναν και 1354 αποσπάσεις  εκπαιδευτικών  Δ.Ε. σε φορείς (ΠΙΝ. 6 & 7)
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ 2018
   Στις 28-6-2018 ολοκληρώθηκαν οι αποσπάσεις 2018. Σχετικά με τις γενικές αποσπάσεις οι ενεργές αιτήσεις ήταν 4083. Τα λειτουργικά κενά των αποσπάσεων επί των οποίων έγιναν οι αποσπάσεις ήταν 3436. Τα αντίστοιχα εναπομείναντα λειτουργικά κενά της Πρωτοβάθμιας ήταν 3667 με πολλά από αυτά να είναι κατανεμημένα στη νησιωτική χώρα. Τα κενά αυτά δεν καλύπτονται λειτουργικά και δεν προτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς. Η Αττική, η Κεντρική Μακεδονία και η Θεσσαλία είναι οι περιοχές που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις των εκπαιδευτικών. Τελικά αποσπάστηκαν 696 εκπαιδευτικοί κατά προτεραιότητα και  1880 βάσει μορίων. Εξ αυτών 532 αποσπώνται στην Πρωτοβάθμια. Το ποσοστό ικανοποίησης των αιτήσεων συνολικά είναι 63%. Παράλληλα αποσπάστηκαν 140 εκπαιδευτικοί στα Μουσικά Σχολεία, 10 εκπαιδευτικοί στα Καλλιτεχνικά και 148 εκπαιδευτικοί στις δομές της Ειδικής Αγωγής (70%). (ΠΙΝ. 8 & 9).
   Είναι πολύ σημαντικό ότι μετά τις λίγες μεταθέσεις, ικανοποιήθηκε ένας σημαντικός αριθμός αιτήσεων που θα επιτρέψει σε αρκετούς εκπαιδευτικούς να έρθουν κοντά στις  μόνιμες κατοικίες τους Επίσης είναι πολύ σημαντικό ότι μετά από πολλά χρόνια η εξέταση των αιτήσεων έγινε στις 28 Ιουνίου κάτι πολύ ουσιώδες για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
   Καταψηφίσαμε και τις δύο χρονιές τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ είναι μια διαδικασία η οποία επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να εργάζονται κοντά στις οικογένειες τους και στον τόπο τους και αποτελούν αναφαίρετο δικαίωμα των εκπαιδευτικών! Δε δημιουργούν νέα κενά αφού οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί καλύπτουν λειτουργικά κενά σε άλλα ΠΥΣΔΕ ή και ΠΥΣΠΕ προσφέροντας εκπαιδευτικό έργο. Για ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών με σοβαρότατα οικογενειακά ή οικονομικά προβλήματα, με προβλήματα  υγείας, η απόσπαση αποτελεί τη μοναδική τους πλέον διέξοδο μετά και την πραγματοποίηση  λίγων μεταθέσεων
   Πάγια θέση μας είναι ότι οι αποσπάσεις θα πρέπει να γίνονται  επί των πραγματικών λειτουργικών κενών με βάση και τη μοριοδότηση που ισχύει από το 2011. Παράλληλα στη συμπλήρωση των πινάκων λειτουργικών κενών δεν υπήρξε η στήλη  «εκτίμηση  ΠΥΣΔΕ» παρά μόνο οι εκτιμήσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Κύρια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος είναι οι πίνακες κενών να συμπληρώνονται με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων και όχι αποκλειστικά και μόνο από το Διευθυντή του σχολείου. Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη των αποφάσεων για τον υπολογισμό κενών να καλύπτεται από συλλογικά και όχι μονοπρόσωπα όργανα! Με τα δεδομένα αυτά  και με βάση τις θέσεις της ΟΛΜΕ για τον υπολογισμό των κενών, θεωρούμε ότι ο αριθμός των λειτουργικών κενών θα ήταν μεγαλύτερος!
   Κατά τη διαδικασία συζήτησης επί των αποσπάσεων τονίσαμε ότι: Για όλους τους εκπαιδευτικούς που εντάσσονται σε αποσπάσεις κατά προτεραιότητα η θέση μας είναι να τους δοθούν αποσπάσεις ανεξαρτήτως κενών. Με τον τρόπο αυτό τα λειτουργικά κενά θα χρησιμοποιηθούν για να ικανοποιηθεί ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός αιτήσεων. Παράλληλα δηλώσαμε ότι αποσπάσεις θα μπορούσαν να γίνουν και από πλεονασματικές σε πλεονασματικές περιοχές με στόχο οι εκπαιδευτικοί να έρθουν κοντά στον τόπο τους. Οι θέσεις μας αυτές δεν έγιναν αποδεκτές.
   Κατά τη Β΄ φάση αποσπάσεων του 2018 αποσπάστηκαν 402 εκπαιδευτικοί (ποσοστό ικανοποίησης 30,5%) και 18 σε ΣΜΕΑΕ-ΚΕΣΥ (ποσοστό ικανοποίησης 54,55%).  (ΠΙΝ. 10 & 11)
Οι συνολικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς και ΣΔΕ είναι 2339. (ΠΙΝ.12)
      
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ
   Το 2016 είχαμε 39 μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο με το ΦΕΚ 908/τΓ/26-9-2016 και ΦΕΚ 1260/τΓ/9-12-2016  
   Το 2017 είχαμε 21 μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο με το ΦΕΚ 648/τΓ/5-7-2017
   Το 2018 είχαμε 35 μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο με το ΦΕΚ 750/τΓ/2-7-2018 και ΦΕΚ 1093/τΓ/28-9-2018.
   Πιο συγκεκριμένα για το 2018: 1 στον κλάδο ΠΕ01, 8 στον κλάδο ΠΕ03, 2 στον κλάδο ΠΕ04.04, 1 στον κλάδο ΠΕ04.05, 5 στον κλάδο ΠΕ78, 3 στον κλάδο ΠΕ79.01, 3 στον κλάδο ΠΕ80,  1 στον κλάδο ΠΕ87.01, 1 στον κλάδο ΠΕ87.03, 1 στον κλάδο ΠΕ87.08, 3 στον κλάδο ΠΕ87.09, 1 στον κλάδο ΤΕ02.02 και 5 στον κλάδο ΤΕ01.19
   Παράλληλα το 2017 είχαμε και 282 μετατάξεις εκπαιδευτικών σε θέσεις ΕΔΙΠ/ΕΕΠ. Το 2018 είχαμε 28 μετατάξεις εκπαιδευτικών σε θέσεις ΕΔΙΠ/ΕΕΠ. Τέλος το 2019 είχαμε 117 μετατάξεις εκπαιδευτικών σε θέσεις ΕΔΙΠ/ΕΕΠ. (ΠΙΝ.13) Επιπρόσθετα μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας είχαμε συνολικά 5 μετατάξεις και 1 να βρίσκεται σε εξέλιξη. Το σύνολο των αιτήσεων που συζητήθηκαν είναι 216 με τις 78 από αυτές να αποδεσμεύονται από το ΚΥΣΔΕ.(ΠΙΝ.14) Πάγια θέση μας είναι να αποδεσμεύονται οι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου και να συμμετέχουν ισότιμα στη διαδικασία της κινητικότητας. Εξάλλου η αποδέσμευση του εκπαιδευτικού δεν σημαίνει και μετάταξη μέσω ΕΣΚ με βάση τις 5 μετατάξεις που έχουν ολοκληρωθεί.
   Σχετικά με τις μετατάξεις εκπαιδευτικών σε Διοικητικές θέσεις το 2018 είχαμε 43 μετατάξεις και το 2019 311 μετατάξεις εκ των οποίων 136 στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και  αρκετές από τις υπόλοιπες σε Διευθύνσεις Δ.Ε & Π.Ε. και Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές από τις αιτήσεις μετάταξης χρονολογούνται από το 2013 & 2014 και ολοκληρώθηκαν το 2019. (ΠΙΝ. 15 & 16)

ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ- ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
   Οι συνολικές αποχωρήσεις εκπαιδευτικών που είχαν  γίνει το 2018 στην δευτεροβάθμια είναι 1092. Τα αναλυτικά στοιχεία έχουν ως εξής:

ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2018

Α/Α
ΑΙΤΙΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚ.
1
ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΛΛΗΣ ΘΕΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
4
2
ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
72
3
ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΛΟΓΩ ΘΑΝΑΤΟΥ
94
4
ΜΕΤΑΤΑΞΗ
79
5
ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΠΑΥΣΗ
7
6
ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚ. ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ
99
7
ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ
719
8
ΣΩΜΑΤΙΚΗ/ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
18

ΣΥΝΟΛΟ
1092

   Παράλληλα οι αποχωρήσεις εκπαιδευτικών που έχουν γίνει το σχολικό έτος 2018-2019 και μέχρι 30-5-2019 στη δευτεροβάθμια είναι 1676. Την προηγούμενη χρονιά οι αντίστοιχες αποχωρήσεις ήταν 1092. Έχουμε συνεπώς μια αύξηση αποχωρήσεων κατά 584 εκπαιδευτικούς (αύξηση κατά 53%). Η αύξηση επιμερίζεται κυρίως στις παραιτήσεις μετά τη λήξη του σχολικού έτους που από 719 το 2018 αυξήθηκαν φέτος κατά 436 άτομα δηλαδή σε ποσοστό  60%  και στις μετατάξεις που από 79 το 2018 αυξήθηκαν αντίστοιχα κατά 164 άτομα δηλαδή σε ποσοστό πάνω από 200%! Τα αναλυτικά στοιχεία έχουν ως εξής:2
ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2019

Α/Α
ΑΙΤΙΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚ.
1
ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΛΛΗΣ ΘΕΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
2
2
ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
103
3
ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΛΟΓΩ ΘΑΝΑΤΟΥ
67
4
ΜΕΤΑΤΑΞΗ
243
5
ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΠΑΥΣΗ
7
6
ΕΚΠΤΩΣΗ ΛΟΓΩ ΠΟΙΝ. ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ
2
7
ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚ. ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ
88
8
ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ
1155
9
ΣΩΜΑΤΙΚΗ/ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
9

ΣΥΝΟΛΟ
1676

   Η κατανομή των αποχωρήσεων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς είναι η ακόλουθη:

ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ 2018-2019 (στοιχεία στις 30-5-2019)
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
Κλάδος/ Ειδικότητα
ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΛΛΗΣ ΘΕΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΛΟΓΩ ΘΑΝΑΤΟΥ
ΕΚΠΤΩΣΗ ΛΟΓΩ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ
ΜΕΤΑΤΑΞΗ
ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΠΑΥΣΗ
ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ  ΕΤΟΥΣ 
ΣΩΜΑΤΙΚ Ή ΠΝΕΥΜΑΤ.ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
Γενικό Άθροισμα
ΔΕ02.01






1
1
ΔΕ02.02

1





1
ΠΕ01
1
3
1
3

3

11
ΠΕ02

18

28
1
13

60
ΠΕ03

12

15
2
7
1
37
ΠΕ04.01

7

9
1
6
1
24
ΠΕ04.02

4

7

2
1
14
ΠΕ04.04



1


1
2
ΠΕ04.05



1

2

3
ΠΕ05

2

56

3

61
ΠΕ06

1

14

10

25
ΠΕ07



15

3
1
19
ΠΕ08

1

13

3

17
ΠΕ11

1

7

1

9
ΠΕ78
1
4

3

1

9
ΠΕ79.01

1

3

5

9
ΠΕ80

2

6

5

13
ΠΕ81

1

2

1

4
ΠΕ82



3



3
ΠΕ83

2

2

3

7
ΠΕ84



3
1
1

5
ΠΕ85





2

2
ΠΕ86

3
1
44

14
1
63
ΠΕ87.01

1

2



3
ΠΕ87.02



2


1
3
ΠΕ87.05



1



1
ΠΕ88.01




1
2

3
ΠΕ88.02

1





1
ΠΕ89.01



2



2
ΠΕ90




1


1
ΠΕ91.01



1



1
ΤΕ01.04

1





1
ΤΕ01.06






1
1
ΤΕ01.13





1

1
ΤΕ02.01

1





1
Γενικό Άθροισμα
2
67
2
243
7
88
9
418
  
  
   Πιο συγκεκριμένα οι αποχωρήσεις που έγιναν το 1ο δεκαήμερο του Απρίλη και οι αυτοδίκαιες αποχωρήσεις είναι 1258 και  κατανέμονται ως εξής:

ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ 2018-2019 (ΠΟΥ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ) ΛΟΓΩ α) ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΟ 1ο 10-ΜΕΡΟ ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΙΟΥ β) ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ (στοιχεία στις 20-5-2019)
Αιτιολογία-
Κλάδος/ Ειδικότητα
α) Αίτηση παραίτησης
β) Αυτοδίκαιη αποχώρηση
Γενικό Άθροισμα
ΔΕ02.01
2
2
ΔΕ02.02
4
4
ΠΕ01
47
1
48
ΠΕ02
238
6
244
ΠΕ03
160
32
192
ΠΕ04.01
87
12
99
ΠΕ04.02
55
4
59
ΠΕ04.03
3
3
ΠΕ04.04
25
6
31
ΠΕ04.05
23
3
26
ΠΕ05
61
1
62
ΠΕ06
78
4
82
ΠΕ07
19
19
ΠΕ08
11
3
14
ΠΕ11
83
2
85
ΠΕ78
38
1
39
ΠΕ79.01
17
2
19
ΠΕ80
54
3
57
ΠΕ81
20
1
21
ΠΕ82
40
3
43
ΠΕ83
23
1
24
ΠΕ84
9
4
13
ΠΕ86
26
4
30
ΠΕ87.01
4
1
5
ΠΕ87.02
2
1
3
ΠΕ87.04
2
2
ΠΕ87.05
2
2
ΠΕ88.01
5
2
7
ΠΕ88.02
4
4
ΠΕ88.03
2
2
ΠΕ90
1
1
ΤΕ01.04
1
1
ΤΕ01.06
1
1
ΤΕ01.07
3
3
ΤΕ01.19
1
1
ΤΕ02.01
1
2
3
ΤΕ02.02
4
1
5
ΤΕ02.04
1
1
ΤΕ16
1
1
Γενικό Άθροισμα
1.155
103
1.258

   Η πλειονότητα μεταξύ των 1258 αποχωρούντων εκπαιδευτικών στην Δευτεροβάθμια, είναι Φιλόλογοι ΠΕ02 (244 19,3% επί των συνολικών αποχωρήσεων). Ακολουθούν οι Μαθηματικοί ΠΕ03 (192 15,2%), οι Φυσικοί ΠΕ04.01  (99 και 7,8%), οι Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 (85 και 6,7%) και τέλος οι Αγγλικής Φιλολογίας ( 82 και 6,5% επί των αποχωρήσεων).   
   Σχετικά με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών την 10ετία 2010-2019 είχαμε συνολικά 21.670 αποχωρήσεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2015 αποχώρησαν 1.667 λιγότεροι εκπαιδευτικοί συγκριτικά με το 2011 (μείωση αποχωρήσεων κατά 47,6%), το 2016 αποχώρησαν 2.526 λιγότεροι εκπαιδευτικοί συγκριτικά με το 2011 (μείωση αποχωρήσεων  κατά 72,1%) και το 2017 2.994 λιγότεροι εκπαιδευτικοί από το 2011 (μείωση αποχωρήσεων κατά 85,5%)! Αντίθετα το 2018 αποχώρησαν 381 εκπαιδευτικοί περισσότεροι από το 2017 (αύξηση αποχωρήσεων κατά 74,8%). Τέλος το 2019 (μέχρι σήμερα)  έχουμε αύξηση αποχωρήσεων κατά 368 εκπαιδευτικών συγκριτικά με το 2018 (αύξηση αποχωρήσεων κατά 41,3%).  Σχετικά με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών υπενθυμίζουμε ότι από το 2010 οι συνολικές αποχωρήσεις των εκπαιδευτικών από όλη την εκπαίδευση ανέρχονται σε 35.770! Για την Δευτεροβάθμια τα στοιχεία των αποχωρήσεων είναι τα εξής:
ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Δ.Ε.
ΕΤΟΣ
ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ
2010
2839
2011
3503
2012
3186
2013
3442
2014
3235
2015
1836
2016
977
2017
509
2018
890
2019
1258








  



   Εκτιμώ ότι στο 19ο συνέδριο της ΟΛΜΕ,  το ασφαλιστικό των εκπαιδευτικών πρέπει να αναδειχτεί ως ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα! Μέσα στα πλαίσια αυτά θα πρέπει να αναγνωριστεί η ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος και να μειωθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης. Το αίτημα για πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας, ώστε να ανανεωθεί το έμψυχο δυναμικό της εκπαίδευσης, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να αμβλυνθεί το οξύ πρόβλημα της ανεργίας των νέων εκπαιδευτικών, παραμένει πάντα στην πρώτη γραμμή!  

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
   Ο αριθμός των μονίμων εκπαιδευτικών το 2019 ήταν 66.530. Η κατανομή των μόνιμων εκπαιδευτικών  Δ.Ε. ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης είναι η ακόλουθη:

ΔΙΕΥΘ. Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΟΣΟΣΤΟ
Α΄ ΑΘΗΝΑΣ
4225
6,35%
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
1586
2,38%
ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
3051
4,58%
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
2890
4,34%
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
592
0,88%
ΑΡΚΑΔΙΑΣ
557
0,83%
ΑΡΤΑΣ
525
0,89%
ΑΧΑΪΑΣ
2191
3,29%
Β΄ ΑΘΗΝΑΣ
2572
3,86%
ΒΟΙΩΤΙΑΣ
871
1,30%
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ
3132
4,70%
ΓΡΕΒΕΝΩΝ
256
0,38%
Δ΄ΑΘΗΝΑΣ
2602
3,91%
ΔΡΑΜΑΣ
692
1,04%
ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
3247
4,88%
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
1142
1,71%
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
1353
2,03%
ΕΒΡΟΥ
820
1,23%
ΕΥΒΟΙΑΣ
1297
1,94%
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
175
0,26%
ΖΑΚΥΝΘΟΥ
311
0,46%
ΗΛΕΙΑΣ
1097
1,64%
ΗΜΑΘΙΑΣ
983
1,47%
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
1987
2,98%
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
416
0,62%
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
1060
1,59%
ΚΑΒΑΛΑΣ
893
1,34%
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
821
1,23%
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
389
0,58%
ΚΕΡΚΥΡΑΣ
850
1,27%
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
301
0,45%
ΚΙΛΚΙΣ
529
0,79%
ΚΟΖΑΝΗΣ
1212
1,82%
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
971
1,45%
ΚΥΚΛΑΔΩΝ
940
1,41%
ΛΑΚΩΝΙΑΣ
523
0,78%
ΛΑΡΙΣΑΣ
1841
2,76%
ΛΑΣΙΘΙΟΥ
522
0,78%
ΛΕΣΒΟΥ
785
1,17%
ΛΕΥΚΑΔΑΣ
253
0,38%
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
1346
2,02%
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
966
1,45%
ΞΑΝΘΗΣ
641
0,96%
ΠΕΙΡΑΙΑ
3147
4,73%
ΠΕΛΛΑΣ
928
1,39%
ΠΙΕΡΙΑΣ
1042
1,56%
ΠΡΕΒΕΖΑΣ
456
0,68%
ΡΕΘΥΜΝΟΥ
600
0,90%
ΡΟΔΟΠΗΣ
514
0,77%
ΣΑΜΟΥ
348
0,52%
ΣΕΡΡΩΝ
1095
1,64%
ΤΡΙΚΑΛΩΝ
934
1,40%
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
950
1,42%
ΦΛΩΡΙΝΑΣ
427
0,64%
ΦΩΚΙΔΑΣ
257
0,38%
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
713
1,07%
ΧΑΝΙΩΝ
1149
1,72%
ΧΙΟΥ
557
0,83%
ΣΥΝ. ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠ.
66.530

  
   Με βάση τα στοιχεία αυτά παρατηρούμε ότι οι 5 μεγαλύτερες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι η Α΄ Αθήνας με 6,35% των μονίμων και ακολουθούν η Δυτική Θεσσαλονίκη με 4,88%, ο Πειραιάς με 4,73%, η Γ΄ Αθήνας με 4,70% και η Ανατολική Θεσσαλονίκη με 4,58%. Αντίστοιχα οι 5 Διευθύνσεις με τον μικρότερο αριθμό μονίμων εκπαιδευτικών είναι η Ευρυτανία με 0,26% και ακολουθούν οι Λευκάδα, τα Γρεβενά και η Φωκίδα με 0,38% και η Κεφαλληνία με 0,45%.  Στην Περιφέρεια Αττικής υπηρετούν 19.710 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 29,62% των υπηρετούντων, στην Κεντρική Μακεδονία 11.588 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 17,41% των υπηρετούντων, στην Θεσσαλία 4.942 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 7,42% των υπηρετούντων, στην Δυτική Ελλάδα 4.874 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 7,32% των υπηρετούντων  και τέλος στην Κρήτη 4.258 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 6,40% των υπηρετούντων. Στις πρόσφατες εκλογές του Νοεμβρίου για την ανάδειξη των μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ήταν εγγεγραμμένοι 71.575 εκπαιδευτικοί. Στην Επαγγελματική εκπαίδευση το 24,2% του προσωπικού υπηρετεί στην Αττική, το 18,6% στην Κεντρική Μακεδονία, το 8,6% στην Θεσσαλία, το 7,5% στην Κρήτη και το 6,7% στην Δυτική Ελλάδα. Μεταξύ των ετών 2015/16 και 2016/17 η μεγαλύτερη μείωση του προσωπικού στα Γυμνάσια, σημειώθηκε στην δυτική Ελλάδα κατά 4%  και στο Νότιο Αιγαίο κατά3,2%, στα Λύκεια στη Δυτική Μακεδονία κατά 4,5% και στο Βόρειο Αιγαίο κατά 4,2%. Στην Επαγγελματική εκπαίδευση αντίστοιχα, η μεγαλύτερη μείωση μεταξύ 2016 και 2017 σημειώθηκε στην Στερεά Ελλάδα κατά 10% και στην Πελοπόννησο κατά 5,3%. 

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΝΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

   Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η περιφέρεια Αττικής συγκεντρώνει το 34,3% του σχολικού πληθυσμού των Γυμνασίων, το 35,7% του σχολικού πληθυσμού των Λυκείων και το 23,6% των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία με 17,8% στα Γυμνάσια, 18% στα Λύκεια και το 15,4% των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η Κρήτη με 6,8% στα Γυμνάσια, 6,2% στα Λύκεια και το 6,4% των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η Θεσσαλία με 6,7% στα Γυμνάσια και 6,5% στα Λύκεια και το 8,1% των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τέλος η Δυτική Ελλάδα με 6,4% στα Γυμνάσια και 6,1% στα Λύκεια και το 7,3% των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

ΜΕΙΩΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
   Ένα πολύ σοβαρό ζήτημα για όλη την εκπαίδευση, είναι η πολύ σοβαρή μείωση του αριθμού των γεννήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από 114.766 γεννήσεις το 2010, το 2017 είχαμε μια μείωση κατά 26.233 δηλαδή σε ποσοστό 22,8% φτάνοντας στις 88.553. Την στιγμή που ο δείκτης αναπλήρωσης των γενεών είναι 2,1 παιδιά ανά γυναίκα στην Ελλάδα το 1987 βρισκόμασταν στο 1,5! Το 1999 πέσαμε στο 1,24 και σήμερα βρισκόμαστε στο 1,4!  Το 2017 οι θάνατοι ξεπέρασαν τις γεννήσεις κατά 35.948! Η διαφορά γεννήσεων θανάτων μεταξύ 2010 και 2017 είναι αυξημένη κατά 30.266 δηλαδή σε ποσοστό 84,2%! O δείκτης γήρανσης του πληθυσμού από 130,7% το 2010 παρουσίασε μια αύξηση 15,7% για να φτάσει το 2018 στο 151,3%. Ο δείκτης γήρανσης είναι η αναλογία γεροντικού πληθυσμού (ηλικίας 65 ετών και άνω) προς τον ηλικιακά νεότερο (0-14 ετών). Είναι χαρακτηριστικό ότι ο γεροντικός πληθυσμός (ηλικίας 65 ετών και άνω) από 12,7% του πληθυσμού το 1981 και 17,7% το 2001, σήμερα βρίσκεται στο 21,8% και το 2035 αναμένεται να φθάσει στο 27,9%. Παράλληλα τα παιδιά έως 14 ετών έχουν συρρικνωθεί από 23,7% το 1981 και 14,5% το 2001, σε 14,4% σήμερα και αναμένεται να πέσουν στο 11% το 2035! Με βάση την απογραφή του 2011 το 19,6% των κατοίκων της χώρας έχει ηλικίες από 0-19 ετών. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2018 ανάγουν το ποσοστό αυτό στο 19,44% Η μεγάλη μείωση του αριθμού των γεννήσεων επηρεάζει προφανώς και την εξέλιξη της σχέσης εργαζόμενων προς συνταξιούχους, που κινδυνεύει το 2050 να πέσει στον 1,4 εργαζόμενο προς 1 συνταξιούχο! Ο δείκτης εξάρτησης, δηλαδή η αναλογία του μη οικονομικά ενεργού πληθυσμού (0-14 και 65 ετών και άνω), προς τον οικονομικά ενεργό πληθυσμό το 2016 ήταν στο 55,9% σημειώνοντας μία αύξηση 5 μονάδων συγκριτικά με το 2010 που ήταν στο 51%!
   Η καθαρή μετανάστευση εκτιμήθηκε το 2018 σε 8920 άτομα που αντιστοιχούν σε 112.247 εισερχόμενους και 103.327 εξερχόμενους μετανάστες. Στα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται και άτομα που βρίσκονται στην χώρα μας λόγω προσφυγικής κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2010, στο ξεκίνημα της κρίσης, οι εισερχόμενοι μετανάστες ήταν 60.462 και οι εξερχόμενοι 62.041. Συνεπώς υπάρχει μια αύξηση των εισερχόμενων μεταναστών κατά 85,64% και των εξερχόμενων κατά 66,54%.
   Είναι  χαρακτηριστικό ότι η υπογεννητικότητα και η αυξημένη μετανάστευση που ακολούθησε μετά το ξέσπασμα της κρίσης και συνεπώς η μείωση του μαθητικού πληθυσμού, είναι ήδη ορατή σε όλες τις  βαθμίδες της εκπαίδευσης! Το σχολικό έτος 2010/11 οι εγγεγραμμένοι μαθητές στα Γυμνάσια ήταν 332.005 και στα Λύκεια 247.220. Το έτος 2017 ο αντίστοιχος αριθμός για τα Γυμνάσια ήταν 310.734 (μείωση 6,51%) και για τα Λύκεια 221.356 (μείωση 10,46%). Σχετικά με το διδακτικό προσωπικό τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δίνουν το 2010/11 49.039 εκπαιδευτικούς στα Γυμνάσια και  29.837 στα Λύκεια και το 2016/17 38.599 στα Γυμνάσια (μείωση κατά 21,28%) και 24.010 στα Λύκεια (μείωση κατά  19,52%).

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στο πλαίσιο της συνεχούς επικοινωνίας και ενημέρωσης των συναδέλφων δημοσιοποιήσαμε  πάνω από 60 ενημερωτικά σημειώματα για πολλά εκπαιδευτικά ζητήματα:

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
     Το 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ πρέπει να παίξει καθοριστικό ρόλο στη χάραξη του διεκδικητικού πλαισίου και στη δημιουργία προϋποθέσεων για τη συσπείρωση των συναδέλφων και τον προσανατολισμό των αγώνων της νέας περιόδου. Οι διαδικασίες του 19ου Συνεδρίου θα πρέπει να δώσουν μια ακόμα ευκαιρία να συζητηθούν και να αντιμετωπιστούν στη ρίζα τους τα πραγματικά προβλήματα και η κρίση στο συνδικαλιστικό κίνημα, έτσι ώστε να παρθούν μέτρα για την αποφασιστική ανασυγκρότηση και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της ΟΛΜΕ και του συνδικαλιστικού κινήματος (αναγκαιότητα συγκλήσεων-συνθέσεων για τη λήψη αποφάσεων, την άμεση έκδοση ανακοινώσεων-εισηγήσεων, την οργάνωση δράσεων και τέλος τη λήψη μέτρων για την  ενεργοποίηση των μελών στα πρωτοβάθμια σωματεία).
       Μέσα στα πλαίσια αυτά επιβάλλεται η ενωτική και αγωνιστική δράση όλων μας για τη στήριξη της Ομοσπονδίας, για την αποτελεσματικότερη διεκδίκηση των αιτημάτων του κλάδου, την προάσπιση του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Ευθύνη όλων μας συνεπώς είναι να αναδείξουμε μια ΟΛΜΕ αγωνιστική, ριζοσπαστική, ενωτική, που θα γίνει η φωνή και η δύναμή μας, ανάχωμα στα πισωγυρίσματα, πρωτοπόρα στις διεκδικήσεις για την προάσπιση των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης ως δημόσιου και κοινωνικού αγαθού.

Αθήνα 29 Ιουνίου 2019
Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς

Νεκτάριος Κορδής                                     Ευάγγελος Λουκάς
Αιρετό τακτικό μέλος του ΚΥΣΔΕ               αιρετό αναπλ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ. 6977513534,6932600870                  ( τηλ 6974320189
ηλ. δ/νση: nekordis@yahoo.gr )          ηλ. δ/νση loukasevangelos@gmail.com)


nekordis64.blogspot






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]