ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΣΧΗΜΑ
ΟΧΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΟ «ΦΤΗΝΟ» ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΝΤ
ΟΧΙ ΠΑΓΩΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ – ΟΧΙ ΜΑΖΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Μνημόνιο 3 : « η κυβέρνηση συστήνει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2011, μια ανεξάρτητη ειδική ομάδα εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) και της αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων»!!
Με απόλυτη αδιαφάνεια, κατά διαταγή της τρόικας, με πλήρη απουσία των τοπικών κοινωνιών και των εκπροσώπων τους ,η κυβέρνηση προχωρά στην εφαρμογή του σχεδίου «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ». Πώς ;
Δίνει τη δυνατότητα στους Περιφερειακούς Διευθυντές και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, με την αμέριστη συμπαράσταση των τοπικών κυβερνητικών - κομματικών στελεχών που έχουν εκπαιδευτεί να σκύβουν εύκολα τη μέση, να προχωρήσουν σε ένα μαζικό σχέδιο συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολείων που θα έχει σοβαρές κοινωνικές και εκπαιδευτικές συνέπειες.
Να λοιπόν τι σημαίνει ο «Καλλικράτης στην εκπαίδευση» και το «νέο σχολείο»
Οι φωστήρες του υπουργείου και της τρόικας το μόνο που καταλαβαίνουν είναι το «οικονομικό κόστος» της λειτουργίας των σχολείων και αυτό για να γίνουν οι σωτήρες της κερδοφορίας των τραπεζών.
Εμάς μας ενδιαφέρει όμως πρώτα και κύρια το «εκπαιδευτικό – παιδαγωγικό – κοινωνικό κόστος».
Η επιλογή των καταργήσεων κύρια στη περιφέρεια και των συγχωνεύσεων- καταργήσεων στα κεντρικά σχολεία των πόλεων σημαίνει :
1)Αύξηση του αριθμού μαθητών στα τμήματα . 2) Δημιουργία τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων με σοβαρές δυσλειτουργίες και ειδικά στα λύκεια, όπου με βάση το σχέδιο για τα αναλυτικά προγράμματα του νέου σχολείου, ο κύριος κορμός των μαθημάτων στην Β και Γ τάξη θα είναι επιλεγόμενα. 3) Σοβαρό κίνδυνο αύξησης της σχολικής διαρροής, ειδικά στη περιφέρεια λόγω της δυσκολίας μετακίνησης και των κινδύνων ασφάλειας ειδικά το χειμώνα. 4) Ελαχιστοποίηση ακόμα και αυτού του οικονομικού κόστους που προσδοκούν , αφού τα έξοδα των μετακινήσεων των μαθητών στη περιφέρεια θα είναι πολλαπλάσια αν συνυπολογίσουμε και το όργιο σπατάλης που έχει καταγραφεί στο τομέα της μεταφοράς.
Τα «φτηνό σχολείο» είναι ήδη εδώ:
α) φέτος έγιναν οι λιγότεροι διορισμοί της τελευταίας δεκαετίας, β) καταργήθηκε ουσιαστικά η Πρόσθετη και η Ενισχυτική Διδασκαλία, γ) αποψιλώθηκαν τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, δ) οδηγήθηκαν σε κλείσιμο πολλά Αθλητικά Σχολεία, δ) φέτος οι δαπάνες για την παιδεία έπεσαν στο μικρότερο ποσοστό των τελευταίων 30 χρόνων !!, ε) καταργούνται δεκάδες Γραφεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, Γραφεία Φυσικής Αγωγής και Τεχνικής Εκπαίδευσης κι ενοποιούνται σε οικονομικό και διοικητικό επίπεδο οι περιφερειακές διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας σε κάθε περιφέρεια. Στ) δραστική μείωση των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.
Σε αυτά τα σχέδια θα βρουν συμμάχους τους νέους Καλλικρατικούς Δημάρχους του μνημόνιου; Θα αναλάβουν οι Δήμοι να εκτελέσουν τις εντολές της τροϊκανής κυβέρνησης; Διεκδικούμε από τους νέους δημάρχους να πάρoυν σαφή θέση και να σταθούν αλληλέγγυοι με τους εκπαιδευτικούς – γονείς – μαθητές και να ενταχθούν σε ένα κίνημα αντίστασης στα σχέδια του σχολείου του ΔΝΤ.
ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ «ΛΟΓΙΣΤΕΣ» ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με :
α) τη μείωση των θέσεων εργασίας, την κατάργηση οργανικών θέσεων ( οι μετατάξεις στην εκπαίδευση είναι μακριά;) , την αυήξηση των ελαστικών μορφών εργασίας,
β) με την δραστική μείωση των προσλήψεων στην εκπαίδευση ( καταργήθηκε η εξαίρεση της παιδείας από την αναλογία 1 προς 5 των διορισμών)
γ) τις μαζικές υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μάλιστα σε άλλες περιφέρειες που έχουν ήδη ξεκινήσει να γίνονται και μάλιστα χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συναδέλφων,
δ) την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τη σύνδεση του μισθού των εκπαιδευτικών με την «παραγωγικότητα» ( βλέπε αυτοαξιολόγηση σχολείων και ατομική αξιολόγηση που έρχεται) και με τις επιδόσεις των μαθητών,
ε) τον «εξορθολογισμό» του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δηλαδή την αύξησή του,
στ) την κατάργηση κάθε θεσμού στήριξης της μαθησιακής προσπάθειας (ΠΔΣ, Ενισχυτική διδασκαλία) ,
ζ) τη θεσμοθέτηση υποδιευθυντή οικονομικού «μάνατζερ» για να βγάζει το σχολείο «το ψωμί του», την αναζήτηση «χορηγών»,
η) συνολική αναδιοργάνωση της ως τώρα πυραμίδας διοίκησης-εποπτείας και ελέγχου της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και προσαρμογής στη νέα «καλλικρατική» δομή της δημόσιας διοίκησης,
θ) τη χρηματοδότηση των σχολείων με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησής τους, την σταδιακή «απόσυρση» του κράτους και την μετακύλιση του κόστους λειτουργίας των σχολείων μέσω των δήμων στη τσέπη των γονιών .
ι) με τη διαφαινόμενη ιδιωτικοποίηση, μέσω της κατάργησης του ΟΕΔΒ, του συστήματος διανομής και παραγωγής των σχολικών βιβλίων, πέφτουν τίτλοι τέλους για το δωρεάν σχολικό βιβλίο .
Ζητάμε :
• Να θεσμοθετηθεί ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τμήμα το 25 – στα μαθήματα κατεύθυνσης, να είναι 20 μαθητές - αναλογία των 10 μαθητών ανά καθηγητή στα εργαστήρια σε όλους τους τύπους σχολείων
• Να μη γίνουν καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων
• προτεραιότητα σήμερα : στη πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών , στην ενίσχυση των μαθητών (π.χ. με προγράμματα αντισταθμιστικής αγωγής) , στην επίλυση προβλημάτων υλικοτεχνικής και κτιριακής υποδομής που αντιμετωπίζουν τα σχολικά κτίρια ( να χρηματοδοτηθούν οι σχολικές επιτροπές)
• πρώτιστο μέλημα η ποιότητα στην εκπαίδευση, και όχι το «φθηνό σχολείο».
Όχι στο σχολείο της αγοράς και της ακριβοπληρωμένης αμάθειας
Αγώνας μαζικός πανεκπαιδευτικός, μαζί με γονείς και μαθητές
Ενότητα στη δράση, μέσα στο σωματείο, των δυνάμεων που αντιστέκονται
Post Page Advertisement [Top]
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου