Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2011

ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΕΜΑΛ

http://www.youtube.com/watch?v=5LrGmEhEUMA

Ε, ΟΧΙ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ….

Ε,  ΟΧΙ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ….

Διαβάζουμε σε ανακοίνωση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, που δημοσιεύτηκε και στο Ριζοσπάστη του Σαββάτου 29-1-11: «Με πρόταση του ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ θα γίνει 3ωρη στάση εργασίας τη Δευτέρα 31 Γενάρη, και κάθε φορά που επιχειρείται η εφαρμογή των εγκυκλίων υποχρεωτικών μετακινήσεων εκπαιδευτικών ή συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολείων»!!
Ποια είναι όμως η αλήθεια;
Η σχετική απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ συζητήθηκε σε μίνι σύσκεψη την Πέμπτη το μεσημέρι με όσα μέλη του ΔΣ βρίσκονταν στα γραφεία της ΟΛΜΕ. Ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ κατά τη συνήθη πρακτική του εδώ και δύο χρόνια, απουσίαζε από την ομοσπονδία!  
Έτσι ποτέ δεν κατατέθηκε, είτε προφορικά είτε γραπτά είτε στη γραμματεία είτε στο ΔΣ, τέτοια πρόταση από τον εκπρόσωπο του ΠΑΜΕ. Μπορεί να τη σκέφτηκε, βέβαια….
Αλήθεια, ο συντάκτης της ανακοίνωσης  πιστεύει πως τα ψέματα που γράφει αθωώνονται στο όνομα του «ταξικού συνδικαλισμού»;
Και η υποκρισία είναι απύθμενη όταν, μετά την αναστολή της συγκεκριμένης κινητοποίησης που αποφάσισε το ΔΣ της ΟΛΜΕ, αφού έγινε ουσιαστικά ανάκληση της εγκυκλίου από το Υπ. Παιδείας με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας  του Υπουργείου και κάτω από την πίεση που άσκησε η ΟΛΜΕ, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καταγγέλλει την «πλειοψηφία της ΟΛΜΕ γιατί  ΑΝΑΚΑΛΕΣΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ 31 ΓΕΝΑΡΗ, αποδεικνύοντας τον υπονομευτικό ρόλο της»!!
Με αφορμή αυτό το γεγονός καταγγέλλουμε δημόσια σε όλους τους συναδέλφους μας, για μια ακόμη φορά, το γεγονός της πλήρους ανυπαρξίας στη ζωή της ΟΛΜΕ του εκπροσώπου του ΠΑΜΕ από το τελευταίο συνέδριο μέχρι σήμερα.
Ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ στην ΟΛΜΕ αδιαφορεί πλήρως  για την λειτουργία της ομοσπονδίας, αλλά εντέλει και για την ίδια την εκπροσώπηση της παράταξής του και των συναδέλφων που τον εξέλεξαν στο ΔΣ. Άραγε γνωρίζουν οι συνάδελφοι, ακόμα και τα μέλη και οι ψηφοφόροι του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, πως ο εκπρόσωπός τους εμφανίζεται στην ΟΛΜΕ για λίγες ώρες μια φορά την εβδομάδα και μόνο για τις συνεδριάσεις του ΔΣ; Τελευταία, βέβαια, μετά την εκλογή του και στην ΕΕ της ΑΔΕΔΥ (!) ούτε σε αυτές έρχεται από την αρχή όταν συμπίπτουν με τις συνεδριάσεις της διοίκησης της ΑΔΕΔΥ.
Το υπόλοιπο διάστημα, σύμφωνα με δήλωση του ίδιου είναι στην «ταξική πάλη» δηλ. στα γραφεία του κόμματος στο Περισσό.
Το ποτήρι της υποκρισίας ξεχείλισε.
Κανένας μας  δεν είναι υπεράνω κριτικής, επειδή δηλώνει αυτάρεσκα, όπως ο εν λόγω εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ, «ταξικός συνδικαλιστής». Είναι πέρα για πέρα παράλογο ακόμα και σε αποφάσεις με τις οποίες συμφωνεί και ο ίδιος να μην συμβάλλει στην υλοποίησή τους. Όπως είναι έξω από κάθε λογική να εμφανίζεται σε περιοδείες που τον στέλνει η ΟΛΜΕ ως εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ και να την καταγγέλλει.
Και η πολιτικο-συνδικαλιστική αντιπαράθεση έχει τα όριά της. 
Και η στοιχειώδης αξιοπρέπεια είναι απαραίτητη σε όλους μας….

31-1-2011

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΓΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ



Μαρούσι, 28 Ιανουαρίου 2011
Αρ. Πρ. - 137 -
Προς: κ.
Δήμαρχο


Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε,

Δράττομαι της ευκαιρίας να σας συγχαρώ για την εκλογή σας και να σας ευχηθώ καλή δύναμη και επιτυχία στο δύσκολο έργο σας. Ελπίζω σε μια συνεχή και εποικοδομητική συνεργασία σε όλους τους τομείς συναρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με κοινό μας στόχο την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων της χώρας.

Το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργηθεί ένα έντονο κλίμα αναφορικά με τις Συνενώσεις – Ιδρύσεις των Σχολικών Μονάδων. Με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα  να καταστήσω σαφές ότι φιλοσοφία όλων των δράσεων μας είναι το συμφέρον του μαθητή και η ποιότητα της παρεχόμενης Εκπαίδευσης. Θέτοντας ως βάση παιδαγωγικά κριτήρια κατά τη διαδικασία συνενώσεων ιδρύσεων σχολείων, συνυπολογίζουμε την απόσταση, χιλιομετρική και χρονική, το γεωγραφικό ανάγλυφο της κάθε περιοχής, το οδικό δίκτυο και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Προφανείς εξαιρέσεις αποτελούν οι απομακρυσμένες, δύσβατες και ακριτικές περιοχές, όπως θα διαπιστώσετε και στη επισυναπτόμενη εγκύκλιο. Προτεραιότητα μας είναι η εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών και των καινοτόμων δράσεων του «Νέου Σχολείου».

Με γνώμονα τις αρχές της αποκέντρωσης και της περιφερειακής ανάπτυξης και σε συνδυασμό με τα δημογραφικά στοιχεία της κάθε περιοχής, η διαδικασία των συνενώσεων – ιδρύσεων σχολείων είναι ιδιαίτερη για κάθε περίπτωση χωριστά. Κάθε περιοχή  που εμφανίζει ικανοποιητικούς δείκτες οικονομικής ανάκαμψης και αυξητική τάση μετοίκησης πληθυσμού, εξετάζεται  με ιδιαίτερη προσοχή. Για την πληρέστερη ενημέρωση σας, σας επισυνάπτουμε τη σχετική εγκύκλιο και προσβλέπουμε στη συμβολή σας. Η γνώμη σας είναι βαρύνουσα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.


                                                                                                Με ιδιαίτερη εκτίμηση,

Εύη Χριστοφιλοπούλου
Υφυπουργός Παιδείας,
Διά Βίου Μάθησης και  Θρησκευμάτων

Άσυλο και Ρατσισμός! Γ. Χουρμουζιάδης

Άσυλο και Ρατσισμός! Γ. Χουρμουζιάδης



Από τον "Δρόμο της Αριστεράς", 29.1.2011

Το ΄Άσυλο" είναι κατάκτηση. Ο αρχικός του σκοπός ήτανε να εμποδίσει την εισβολή των αστυνομικών γκλομπς και των στρατιωτικών τανκς στους χώρους όπου η έρευνα γεννάει καινούργιες Ιδέες, κι αυτές, με τη σειρά ους, γεννούν τον καινούργιο Κόσμο. Ήρθε, όμως, ο καιρός και τα γκλομπς ξαναγύρισαν στις θήκες τους (έστω και δομικαστικά) και τα τανκς πάρκαραν οριστικά(;) στους στρατώνες. Το "Άυλο", όμως, παρέμεινε. Ως Σύμβολο όμως και όχι ως συρματόπλεγμα του Έβρου. Κι αυτό σημαίνει πως δεν μπορεί κανείς να το κεριζώσει εκεί όπου το εγκατέστησαν, εμπνευσμένοι από τον έμφυτο Πολιτισμό τους, οι αγώνες ενός λαού που εδώ και καιρό μπορεί να κουράστηκε, μπορεί και να φοβάται. Και ίσως έπαψε να υποψιάζεται πως τα γκλομπς είναι εύκολο να βγουν από τις θήκες τους και τα τανκς να βγουν από τους στρατώνες. Ίσως ξέχασε πως τα σύμβολα που γεννούν οι Πολιτισμοί δεν ξεριζώνονται με τίποτε. Και όποτε χρειαστεί κατεβαίνουν στο πεζοδρόμιο. Γίνονται γροθιές, κραυγές, φωτιά και καπνός.

Βέβαια, το κράτος της παραδοσιακής και της μεταμοντέρνας Δεξιάς έψαξε να βρει τρόπους να τελειώνει με το "Άσυλο". Να ξεχάσει Πολιτισμούς, Έρευνα, Ιδέες, Σύμβολα. Έφτιαξε νόμους, προμηθεύτηκε καινούργια γκλομπς, ξαναλάδωσε τις ερπύστριες των τανκς, ξανατάισε τα τηλεοπτικά της παπαγαλάκια, δρομολόγησε και τα κατάφερε νέους συμβιβασμούς. Δεν μπόρεσε να νικήσει, όμως. Γιατί, το είπαμε, τα σύμβολα δεν νικιούνται. Έρχονται και γίνονται ένα με την Ιστορία. Γράφονται στους τοίχους και στοιχειώνουν εκεί. Σπέρνονται στα χωράφια και ξαναφυτρώνουν. Γίνονται τραγούδια, ζωγραφιές. Εμπνέουν κινήματα. Τουφεκίζονται την αυγή και μόλις ανατείλει ο ήλιος και ξεραθούν τα αίματα ξαναγίνονται γαρύφαλλα και μοσκοβολάνε. Το κράτος της παραδοσιακής και της μεταμοντέρνας Δεξιάς δεν ησυχάζει, όμως. Οι Πολιτισμοί και τα Σύμβολα δεν τη βολεύουν. Της κλείνουν το δρόμο. Νοσταλγεί τα γκλομπς, νοσταλγεί τα τανκς, κι ας μην το ομολογεί, γιατί φοβάται την Ιστορία, τα Τραγούδια, τους γραμμένους Τοίχους, τα ξαναγεννημένα Γαρύφαλλα, τα ξαναφυτρωμένα Χωράφια.

Όλα τα φοβάται ένα τέτοιο κράτος που μας το έχουν φορέσει σαν το "Σιδηρούν προσωπείο" του παραμυθιού και μεις δεν λέμε να το διώξουμε από πάνω μας.
Και τώρα τελευταία άρχισε να φοβάται και τους μετανάστες. Αυτούς που, τελικά, δεν πνίγονται στο δρόμο της απελπισμένης φυγής τους. Που δεν μπλέκουν στα συρματοπλέγματα του Έβρου. Που πληρώνουν ακριβά για μια φέτα λασπωμένο ψωμί.
Έπρεπε, λοιπόν, να βρεθεί ένας τρόπος να μπούνε δίπλα στο "Άσυλο" και οι Μετανάστες. Να προβληθεί το πρώτο ως αιτία της κοινωνικής ανησυχίας και οι δεύτεροι ως αιτία της ανεργίας και του "αφελληνισμού". Και να η κατάληψη της Νομικής.
Έτσι, πρώτα ο Θεός, ήρθαν όλα και "έδεσαν". Μη μου πείτε πως είναι τυχαίο!

ΕΠΙΣΤΟΛΗ Ι. ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ & Μ. ΔΟΥΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΥΛΟ

Με επιστολή που διένειμαν στον Τύπο, οι συγγραφείς Ιωάννα Καρυστιάνη και Μάρω Δούκα παίρνουν θέση για τα γεγονότα της Νομικής του 2011. 

«Τελικά μόνον ένα άσυλο λειτουργεί τέλεια στον τόπο μας, το Κοινοβούλιο, και μόνο για παρανομήσαντες βουλευτές, που δεν αίρεται η ασυλία τους, και παρανομήσαντες υπουργούς, που προστατεύονται από τον κατάπτυστο και κραταιό νόμο τους.

Το Σύνταγμα κατοχυρώνει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών παντού. Το πανεπιστημιακό άσυλο έχει ευρύτερο νόημα, την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όταν πλήττονται βάναυσα και ιδίως στις μέρες μας, αποδεκατίζονται ραγδαία, σε βάρος όλων, Ελλήνων και μεταναστών, ηλικιωμένων και νέων. Ίσως οι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι και φοιτητές στο σύνολό τους θα έπρεπε να σκεφτούν ότι η κοινωνία στρέφεται προς αυτούς προσδοκώντας πιο γενναία υπεράσπιση των δημοκρατικών θεσμών και του ρόλου των πανεπιστημίων στις ταραγμένες δύσκολες εποχές.

Ο,τι συμβαίνει στη Νομική δεν είναι μια δυσάρεστη κατάσταση, είναι μια δραματική κατάσταση. Αλλά αυτές τις μέρες κυριάρχησαν φωνές του τύπου "γιατί δεν συνέλαβαν τους μετανάστες στα Χανιά", "γιατί δεν τους πιάσανε στο βαπόρι μαζί με τον καπετάνιο", "γιατί δεν τους πέταξαν έξω από το κτήριο αμέσως", "ποιος τους υποκίνησε;", "ποιος έφερε το «κοπάδι» στην πρωτεύουσα". Η ομαδική απεργία πείνας μέχρις εσχάτων είναι απόφαση απελπισμένων ανθρώπων. Το μεταναστευτικό, με τις πολλές όψεις και πολλαπλές συνέπειες, δεν το δημιούργησαν οι ίδιοι οι μετανάστες, για να στοχοποιούνται ως υπαίτιοι δεινών. Θα είναι ντροπή για τους Έλληνες πολίτες να στραφούνε εναντίον τους, εναντίον θυμάτων. Χάσαμε πολλά, ας μη χάσουμε και την ανθρωπιά μας. Θα είναι η έσχατη ταπείνωση και ήττα. Ίσως δεν μας πολυαρέσει που κάποιοι άλλοι στις τωρινές συνθήκες αγωνίζονται με αποφασιστικότητα. Η πανεπιστημιακή κοινότητα έχει σπουδαίο και πολύπλευρο ρόλο να διαδραματίσει, να φωτίσει αιτίες, να συμβάλει θετικά. Η Νομική Σχολή θα μπορούσε να αναλάβει πρωτοβουλίες επιστημονικού χαρακτήρα για τη διεθνοποίηση του μεταναστευτικού προβλήματος. Ήδη συμβαίνουν πολλά. Θα συμβούν και άλλα. Η Ελλάδα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει αυτή τη μεγάλη ανθρωπιστική και οικονομική κρίση μόνη της. Είναι άδικο και άθλιο να αφήνεται από την Ε.Ε., τον ΟΗΕ, και τις μεγάλες χώρες να πληρώνει τα σπασμένα από τους πολέμους και τις ληστρικές οικονομικές επεμβάσεις τους».

ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΣΤΑΘΗ

Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2011

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΙΓΑΛΕΩ- ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ-ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ

Β’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ  ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ  ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΙΓΑΛΕΩ- ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ-ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Αγαπητοί γονείς,
απευθυνόμαστε σε σας για τις κρίσιμες εξελίξεις στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα για το ζήτημα των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων.To Υπουργείο Παιδείας πιστό στο πνεύμα και τις επιταγές του ΔΝΤ προχωρά σε συγχωνεύσεις –καταργήσεις σχολικών μονάδων. Εκμεταλλευόμενο τη μεταβατική περίοδο μέχρι τη συγκρότηση του «Καλλικράτη»  αναθέτει αυτήν την αρμοδιότητα στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, παρακάμπτοντας τις τοπικές κοινωνίες και απαξιώνοντας έτσι τη γνώμη και το ρόλο των οργάνων λαϊκής συμμετοχής.
Η τακτική που ακολούθησε ως τώρα το Υπουργείο καθώς και τα κριτήρια που θέτει για τη συγχώνευση,  μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως δεν επιδιώκει έναν εξορθολογισμό της υπάρχουσας κατάστασης αλλά μια σημαντική μείωση του αριθμού των σχολείων. Αυτό θα έχει μια σειρά αρνητικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως:
Ø  Οδηγούμαστε σε τμήματα 30 μαθητών στη δευτεροβάθμια και 25 στην πρωτοβάθμια  γεγονός που θα  μειώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης,
Ø   Δημιουργία τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων με κίνδυνο να χαθεί το στοιχείο της αλληλεπίδρασης μεταξύ καθηγητών και μαθητών, κάτι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία τους,
Ø   Η ανεπάρκεια των υποδομών είναι πιθανό  να οδηγήσει πολλά σχολεία να λειτουργούν και με λυόμενες ή γενικά με ακατάλληλες για διδασκαλία αίθουσες,
Ø   Αύξηση του χρόνου  μετακίνησης από και προς το σχολείο με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια και τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών,
Ø   Αύξηση της μαθητικής διαρροής αφού δρομολογείται η κατάργηση του Εσπερινού Γυμνασίου και Λυκείου Αιγάλεω και η υποχρέωση των εργαζόμενων μαθητών, να μετακινούνται καθημερινά  στο Περιστέρι !
Με την   κατάργηση σχολικών  μονάδων  το σχολείο της γειτονιάς  θα αποτελέσει παρελθόν .Γίνεται κατανοητό πως το Υπουργείο κινείται με μόνο γνώμονα τη μείωση του κόστους από την πλευρά του κράτους για την εκπαίδευση. Βλέπουν την παιδεία ,τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μόνο σαν έξοδα και πρέπει από αυτούς να κάνουν οικονομία.

Ø  Φέτος οι δαπάνες για την Παιδεία (2,75% του ΑΕΠ) είναι στο μικρότερο ποσοστό των τελευταίων 30 χρόνων!!
Ø  Η   κρατική   επιχορήγηση φτάνει στα σχολεία με πολύ μεγάλη καθυστέρηση  αλλά και σημαντικά μειωμένη     (έως 60%). Τα σχολεία  ήδη δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές λειτουργικές τους ανάγκες. Με τον «Καλλικράτη» μεταφέρει τις δαπάνες για τη συντήρηση των σχολείων, τη μεταφορά των μαθητών και τη μισθοδοσία των σχολικών καθαριστριών στους νέους  υποχρηματοδοτούμενους δήμους.
Ø   Ήδη το Υπουργείο, στο πλαίσιο των περικοπών και όχι βέβαια της αναβάθμισης του σχολείου και σε μια περίοδο έντονης μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος της μέσης οικογένειας, έχει καταργήσει την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και την Ενισχυτική Διδασκαλία στέλνοντας τα παιδιά στα φροντιστήρια.
Ø  Οδηγήθηκαν σε κλείσιμο το Αθλητικά σχολεία Χαϊδαρίου και Αιγάλεω.
Ø  Φέτος έγιναν οι λιγότεροι διορισμοί εκπαιδευτικών της τελευταίας δεκαετίας.
Ø  Απαξιώνονται οι Σχολικές Βιβλιοθήκες με κίνδυνο να κλείσουν οριστικά!
Ø   Καταργείται ο ΟΕΔΒ  με απώτερο στόχο την κατάργηση της δωρεάν διανομής των   σχολικών βιβλίων.       
 Έτσι οι γονείς από τη μια θα κληθείτε για ακόμη μια φορά να σηκώσετε το βάρος της ενίσχυσης του δημόσιου αγαθού της παιδείας. Τα σχολεία από την άλλη θα κληθούν να βρουν χορηγούς για να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα, με ό,τι σημαίνει αυτό για τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης. Είναι φανερό πως πίσω από τις ηχηρές εκφράσεις της Υπουργού,              κ. Διαμαντοπούλου, για το «Νέο Σχολείο» με το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής», κρύβεται μια πραγματικότητα που δεν είναι καθόλου ευχάριστη ούτε για τους μαθητές ούτε και για το μέλλον του δημόσιου σχολείου.
Σας καλούμε να συμπαραταχθείτε στην προσπάθειά μας για την υπεράσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Μαζί ν’ αποτρέψουμε τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για υποβάθμιση της εκπαίδευσης που θα επιφέρει το επιχειρούμενο κλείσιμο των σχολείων. Οι τοπικές κοινωνίες και οι σύλλογοι γονέων οφείλουν να αντιδράσουν και να μην ανεχθούν την παράκαμψή τους στα ζητήματα παιδείας. Οφείλουν να μεταφέρουν τη βούλησή τους για ένα καλύτερο σχολείο στους Δήμους, στις Περιφέρειες και στη Διοίκηση της εκπαίδευσης με ανακοινώσεις, παραστάσεις και διαμαρτυρίες υπερασπιζόμενοι το λειτουργικό και ανθρώπινο πρόσωπο του σχολείου της γειτονιάς τους.  Μαζί να διεκδικήσουμε ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει όλα τα παιδιά.
Αιγάλεω Φλεβάρης 2011                                               

Η υποκρισία που γράφει «νομιμότητα» στο κούτελο

Με αφορμή μια πρόσφατη – μα … καταχωνιασμένη- απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Γράφει ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΑΤΟΣ
Ω, ναι. Το αφομοιώσαμε το παραμύθι: υποτίθεται ότι η ελληνική κυβέρνηση ενδιαφέρεται απλώς για «την τήρηση της νομιμότητας» στο θέμα των μεταναστών – θέμα σύνθετο και τεράστιο, που είναι εξ αντικειμένου αδύνατον να «στριμωχτεί» σε ένα πανεπιστημιακό κτίριο ή να συζητηθεί με κραυγές. Για σκέψου! Κλίνουν σε όλες τις πτώσεις τη λέξη «νομιμότητα» εκείνοι που με το Μνημόνιο έκαναν χαρτί υγείας κοτζάμ Σύνταγμα (ναι, ντε, αυτό στο όνομα του οποίου κατά τα άλλα ορκίζονται και ξελαρυγγιάζονται), αλλά όχι, δεν θα λοξοδρομήσω. Είναι σαν να ακούω τη γαλαρία να φωνάζει «επί του θέματος, παρακαλώ!» και επανέρχομαι.Θέμα: η υποκρισία της καθεστωτικής «νομιμοφροσύνης» στο κεφάλαιο των μεταναστών- πλάι σε καμιά πενηνταριά κεφάλαια ακόμη…«Γιατί η κυβέρνηση δεν διευκολύνει όσους μετανάστες – και είναι πάρα πολλοί- θέλουν να μεταβούν σε άλλες χώρες;». Στο ερώτημα αυτό κλήθηκε να απαντήσει το προηγούμενο γκουβέρνο (κυρίως στα «τελειώματά του»), όπως καλείται τώρα και αυτό του «ΓΑΠ». Η απάντηση, στερεότυπη: «Αν το κάνουμε, θα παραβιάσουμε τη διεθνή νομιμότητα και συγκεκριμένα τη Συνθήκη του Δουβλίνου». Μάλιστα. Σιγά μην έβρισκαν την ειλικρίνεια και το σθένος να παραδεχτούν ότι τη «νομιμότητα» τη θεωρούν, ως είθισται άλλωστε, όχι σταθερό χαρτί σε μια καθαρή παρτίδα αλλά μπαλαντέρ: πότε «ευαγγέλιο» και πότε σκουπιδόχαρτο.Πού «κολλάει» το δεύτερο, το περί σκουπιδόχαρτου; Πριν από λίγες ημέρες το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εξέδωσε καταδικαστική απόφαση σε βάρος της Ελλάδας και του Βελγίου. Ο λόγος: έκρινε ότι ο τρόπος με τον οποίο οι δύο χώρες συμπεριφέρονται στους αιτούντες πολιτικό άσυλο παραβιάζει δυο άρθρα της κείμενης νομοθεσίας. Το άρθρο 3 περί κακής μεταχείρισης και το άρθρο 13 περί στέρησης πρόσβασης σε ένδικα μέσα. Για την ακρίβεια: το Βέλγιο καταδικάστηκε επειδή έστειλε έναν Αφγανό πρόσφυγα πίσω στην Ελλάδα, δηλαδή τη χώρα η οποία έχει … πολιτογραφηθεί ως «κράτος ανίκανο να σεβαστεί δικαιώματα προσφύγων». Προς τι τα εισαγωγικά; Είναι αυτολεξεί η φράση του Έσκο Ρέπο, εκπροσώπου των υπηρεσιών μετανάστευσης της Φινλανδίας, η οποία προσφάτως ανακοίνωσε ότι σταματά να επαναπροωθεί πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Γιατί όλα αυτά; Κυρίως επειδή η χώρα μας απέκτησε τη φήμη του κράτους που έπαψε επί της ουσίας να εξετάζει αιτήσεις χορήγησης ασύλου: το 2009 χορήγησε άσυλο στο 0,3% όσων το ζήτησαν, έναντι του 31% που ήταν (κατά το ίδιο έτος) ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ακόμη κι αν συνυπολογιστούν οι απόλυτοι αριθμοί των αιτήσεων σε συνάρτηση με τον πληθυσμό κάθε χώρας, πάλι προκύπτει αβυσσαλέα διαφορά.
Τι συμβαίνει, λοιπόν; Είναι απλό: η χώρα θεωρεί ότι έχει την άνεση – όπως κρίνει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων – να παρανομεί όταν θέλει να αποθαρρύνει ανθρώπους που ζητούν πολιτικό άσυλο και ταυτοχρόνως αρνείται να βοηθήσει μετανάστες να ταξιδέψουν αλλού επειδή ξαφνικά την πιάνει … κρίση τυπολατρικής νομιμοφροσύνης; Τόσος φαρισαϊσμός; Τόσος κι άλλος τόσος…
Όπως αντιλαμβάνεστε, οι σκέψεις αυτές δεν φιλοδοξούν να αγγίξουν τον πυρήνα του θέματος της μετανάστευσης, ούτε τις σημαντικότερες παραμέτρους του- τις γενικές του διαστάσεις, τις «χώρες – περάσματα» όπως η Ελλάδα, το τι και πώς θα μπορούσε να γίνει (ή να σταματήσει να γίνεται) ώστε να διευκολυνθούν οι χώρες του Τρίτου Κόσμου να θρέψουν τους πληθυσμούς τους, το πώς θα έπρεπε να ζουν οι μετανάστες, κλπ. Για όλα αυτά θα χρειάζονταν πολλά σημειώματα τέτοιας έκτασης. Την υποκρισία προσπαθούν να θέσουν στο επίκεντρό τους οι σκέψεις που σήμερα διατυπώνονται. Ιδίως την υποκρισία που εμφανίζεται με τη λέξη «νομιμότητα» στο κούτελο κι νομίζει πως ξεμπερδεύει. Ποια είναι η καλύτερη φίλη της υποκρισίας; Η … επιλεκτική μουγκαμάρα των ΜΜΕ! Αλήθεια, σε πόσα δελτία ειδήσεων ακούσατε για την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου περί Ελλάδας και Βελγίου; Ναι, φαντάζομαι. Σε … αμέτρητα. Όπως ακριβώς «ακούγονταν»- μήνες, τώρα- και οι εκτιμήσεις σοβαρότατων, γνωστών, ξένων οικονομολόγων για τον αργό (;) οικονομικό θάνατο που επιφέρει το Μνημόνιο και η εν γένει γραμμή του «ΓΑΠ»…    
Δημοσιεύτηκε SportDay, 28 Ιανουαρίου 2011

Γ.Σ. Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΙΣ 3/2/2011

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                                Αιγάλεω 31/01/2011


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Καλούνται οι καθηγητές της Β’ ΕΛΜΕ σε έκτακτη Γ.Σ την Πέμπτη  3 Φεβρουαρίου 2011 στο 90 Γυμνάσιο Αιγάλεω (Ψαρών και Ιερά Οδός) στις 13:00 μ.μ.
          Τα θέματα που θα συζητηθούν είναι:
1)    Εισήγηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ προς τις Γ.Σ των ΕΛΜΕ για τις φετινές κινητοποιήσεις του κλάδου.
2)   Συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων.

Συνάδελφοι τα οικονομικά και εκπαιδευτικά προβλήματα που αντιμετωπί-ζουμε είναι οξυμμένα και αναμένεται να οξυνθούν ακόμα περισσότερο την χρονιά που έρχεται. Γι’ αυτό η παρουσία όλων μας στη Γενική Συνέλευση είναι απαραίτητη.
Παρακαλούνται οι Δ/ντές των σχολείων να διευκολύνουν τη συμμετοχή των συναδέλφων  στη Γ.Σ.


Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ


Ο Πρόεδρος

Κορδής Νεκτάριος


Ο Γεν. Γραμματέας

Στυλιανουδάκης Ζαχαρίας


ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΟΛΜΕ

  Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email: olme@otenet.gr                                                         
Αθήνα, 29/1/11



ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ 31-1-2011 ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ


             Μετά από την αντίδραση τη ομοσπονδίας στις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας που προέβλεπαν τις μετακινήσεις «πλεοναζόντων» εκπαιδευτικών σε άλλη περιφέρεια και την κήρυξη κινητοποιήσεων, το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε νέα εγκύκλιο (8142/Δ2/28-1-11) που αναφέρει ότι: «Οι μετακινήσεις τυχόν πλεοναζόντων εκπαιδευτικών από Περιφέρεια σε Περιφέρεια θα πραγματοποιηθούν μόνο με αίτησή τους, εφόσον βρισκόμαστε στο μέσο της σχολικής χρονιάς. Οι εκπαιδευτικοί όμως που πλεονάζουν πρέπει να αξιοποιηθούν με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες της Περιφέρειάς σας. Σας ενημερώνουμε πως τα κενά που αναφέρονται στην εγκύκλιο με αριθ. Πρωτ. 6905α/Δ2/25.1.2010 θα καλυφθούν από αναπληρωτές εφόσον δεν υπάρχει αίτηση ενδιαφερομένου».    
             Μετά από αυτή την εξέλιξη, το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναστέλλει την κινητοποίηση που είχε εξαγγείλει (στάση εργασίας και παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις) για τη Δευτέρα 31-1-2011.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ δηλώνει πως ο κλάδος μας παραμένει σταθερά αντίθετος με την σχετική διάταξη του ν.3848/10 (άρθρ. 31, παρ. 3) , της οποίας απαιτεί την κατάργηση. Απαιτούμε η αξιοποίηση των καθηγητών/-τριών να γίνεται για τις εκπαιδευτικές ανάγκες του νομού που βρίσκονται.
Θα συνεχίζουμε τον αγώνα μας για την κατάργηση του ν.3848/10.



Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2011

Άνθρωποι χωρίς χαρτιά

Άνθρωποι χωρίς χαρτιά
«Το 2008 έκανα απεργία πείνας γιατί δεν μου έδιναν άδεια παραμονής στην Ελλάδα, που δικαιούμουν. Τελικά η αίτησή μου έπειτα από πολλές προσπάθειες έγινε αποδεκτή. Ηρθα να συμπαρασταθώ στους μετανάστες που αν και πληρούν τις προϋποθέσεις, η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτε»

Tου Παντελη Μπουκάλα
Απορία πρώτη: Αν καταλαμβανόταν η Ακρόπολη ή η Μητρόπολη από Τούρκους αλεξιπτωτιστές στο πλαίσιο κάποιας «Βαριοπούλας», πόσο μεγαλύτερος θα μπορούσε να γίνει ο ηθικοεθνικός μας πανικός, όταν τώρα η παρουσία των 237 μεταναστών σε κτίριο της Νομικής που δεν χρησιμοποιούνταν στην εκπαιδευτική διαδικασία οδήγησε αστραπιαία στην κατάχρηση (από πολιτικούς και δημοσιογράφους) ενός εθνικοαπελευθερωτικού λεξιλογίου που του στερεί κάθε νόημα η ίδια η κατάφωρη υπερβολή του; Αν τώρα η «ιερή αγανάκτηση» μιλάει για «ανακατάληψη» ή «απελευθέρωση της Νομικής» (από ανθρώπους, παρεμπιπτόντως, που συμφωνούν στη μετακίνησή τους σε άλλο δημόσιο κτίριο), πού θα βρεθούν λέξεις ικανές να αποδώσουν την οργή όταν θα συμβεί κάτι όντως οριακό, απίστευτο κ. λπ.;

Απορία δεύτερη: Οσοι τώρα, μηνίοντες, διατείνονται ότι «μόνο στην Ελλάδα γίνονται τέτοια αδιανόητα πράματα», δεν διαθέτουν υπολογιστή; Υπάρχει πάντως η λύση των ίντερνετ καφέ. Αν πληκτρολογήσουν στο ψαχτήρι τις λεξούλες «sans-papiers», θα θυμηθούν ότι και στη Γαλλία «γίνονται τέτοια αδιανόητα πράγματα». Το 1996, στην κορύφωση του κινήματος των «ανθρώπων χωρίς χαρτιά», τριακόσιοι μετανάστες κατέλαβαν την εκκλησία του Αγίου Βερνάρδου, με αιτήματα ίδια με των απεργών πείνας της Νομικής. Αν η κατάληψη ενός ναού κριθεί ύβρις, τι είναι άραγε, για το σύστημα σκέψης οιουδήποτε χριστιανού, η εισβολή στην παρισινή εκκλησία 1.500 αστυνομικών, οι οποίοι, πιθανόν σταυροκοπηθέντες πρώτα, μπούκαραν και «χειροτόνησαν» τους καταληψίες; Μάλλον δεν γνώριζαν τι έπραξαν οι Σπαρτιάτες εναντίον του κατηγορηθέντος για δοσοληψίες με τον Ξέρξη στρατηγού Παυσανία, που είχε προσφύγει ικέτης σε ναό: έχτισαν την είσοδο και τα παράθυρα και τον οδήγησαν σε θάνατο από ασιτία. Είναι μια λύση.

Απορία τρίτη: Αραγε, δεν μπορούμε να κρύψουμε το αίσθημα υπεροχής μας έναντι των ξένων ούτε και όταν δηλώνουμε ότι τους νοιαζόμαστε; Μάλλον. Αλλιώς δεν εξηγείται η σιγουριά όλων των βοώντων εν τη τηλεοπτική ερήμω ότι τους μετανάστες «τους καθοδήγησαν» και τους «παραπλάνησαν». Τους θεωρούμε δηλαδή πρόβατα προς διαβουκόληση, ανίκανους να έχουν πολιτική σκέψη, ανίκανους να κάνουν λόγο την ανάγκη και την αγωνία τους, να διεκδικήσουν. Και όμως, διαβάζοντας δηλώσεις τους σε εφημερίδες άλλα πληροφορείσαι. Ιδού η δήλωση του Μαροκινού Νουά στον προχθεσινό «Ελεύθερο Τύπο»: «Το 2008 έκανα απεργία πείνας γιατί δεν μου έδιναν άδεια παραμονής στην Ελλάδα, που δικαιούμουν. Τελικά η αίτησή μου έπειτα από πολλές προσπάθειες έγινε αποδεκτή. Ηρθα να συμπαρασταθώ στους μετανάστες που αν και πληρούν τις προϋποθέσεις, η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτε». Λοιπόν, αν αντιστρέψει κανείς όχι τα πράγματα, αλλά τον τρόπο που τα βλέπουμε, ίσως το κτίριο της Νομικής είναι αυταπόδεικτα το καταλληλότερο: Εκεί δεν διδάσκεται το Δίκαιο;

Πηγή: Καθημερινή
Επιτυχία του εκπαιδευτικού κινήματος: Έκανε πίσω για τώρα το Υπουργείο Παιδείας στο θέμα των αποσπάσεων πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, από Περιφέρεια σε Περιφέρεια, σε κενές θέσεις
28/01/2011 - 22:40
Του Χρήστου Κάτσικα
Επιτυχία του εκπαιδευτικού κινήματος μπορεί να θεωρηθεί μια πρώτη μικρή υποχώρηση του Υπουργείου Παιδείας στο θέμα στο θέμα των αποσπάσεων πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, από Περιφέρεια σε Περιφέρεια, σε κενές θέσεις. Με κατεπείγουσα Εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι "οι μετακινήσεις τυχόν πλεοναζόντων εκπαιδευτικών από Περιφέρεια σε Περιφέρεια θα πραγματοποιηθούν μόνο με αίτησή τους, εφόσον βρισκόμαστε στο μέσο της σχολικής χρονιάς" και ότι "τα κενά που αναφέρονται στην εγκύκλιο με αριθ. Πρωτ. 6905α/Δ2/25.1.2010 θα καλυφθούν από αναπληρωτές εφόσον δεν υπάρχει αίτηση ενδιαφερομένου".
Βεβαίως τίποτε δεν έχει λήξει καθώς η υφυπουργός Παιδείας τονίζει ότι δεν προχωρά σε υποχρεωτικές αποσπάσεις "εφόσον βρισκόμαστε στο μέσον της χρονιάς" που σημαίνει ότι η κατεύθυνση των υποχρεωτικών αποσπάσεων εκτός περιφέρειας παραμένει μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Δείτε το Έγγραφο:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Μαρούσι, 28-1- 2011  
 Αρ.Πρωτ.      Βαθμός Προτερ.
 8142/Δ2           ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Δ.Ε
ΤΜΗΜΑ Γ΄


Ταχ. Δ/νση: Αν. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 151 80 Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.ypepth.gr
email:
Πληροφορίες: Ν. Κονδύλης  
Τηλέφωνο: 210-344 2126
FAX:             210-344 2282
e-mail:

Αποσπάσεις πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, από Περιφέρεια σε Περιφέρεια, σε κενές θέσεις


Οι μετακινήσεις τυχόν πλεοναζόντων εκπαιδευτικών από Περιφέρεια σε Περιφέρεια
θα πραγματοποιηθούν μόνο με αίτησή τους, εφόσον βρισκόμαστε στο μέσο της σχολικής χρονιάς.
Οι εκπαιδευτικοί όμως που πλεονάζουν πρέπει να αξιοποιηθούν
με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες της Περιφέρειάς σας.
Σας ενημερώνουμε πως τα κενά που αναφέρονται στην εγκύκλιο με αριθ. Πρωτ. 6905α/Δ2/25.1.2010
θα καλυφθούν από αναπληρωτές εφόσον δεν υπάρχει αίτηση ενδιαφερομένου.


Η     ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ                                                    


                                                                         ΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

http://www.youtube.com/watch?v=lF5kkNFXm_U

Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Β' ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Β’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω                                              Αιγάλεω  26-1- 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
          Συνάδελφοι
    Το Υπουργείο Παιδείας πιστό στο πνεύμα και τις επιταγές του ΔΝΤ προχωράει σε συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων. Ήδη η σχετική διαβούλευση «ολοκληρώθηκε» στο διαδίκτυο, μέσα σε τέσσερεις(4)   ημέρες.   Όλα αυτά τη στιγμή που:
      1.  Οι κρατικές δαπάνες για την παιδεία έπεσαν στον  φετεινό προϋπολογισμό στο 2,75%, πολύ μακριά από τις προεκλογικές υποσχέσεις της κυβέρνησης για 5%.
       2.Η   κρατική   επιχορήγηση φτάνει στα σχολεία με πολύ μεγάλη καθυστέρηση  αλλά και σημαντικά μειωμένη. Τα σχολεία  ήδη δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές λειτουργικές τους ανάγκες.
       3.Καταργείται ο ΟΕΔΒ  με απώτερο στόχο την κατάργηση της δωρεάν διανομής των   σχολικών βιβλίων.
        4. Κλείνουν τα  αθλητικά σχολεία.
        5. Οδηγούμαστε  σε τμήματα των 30 μαθητών.
       6.Οι διορισμοί εκπαιδευτικών μειώνονται δραστικά. (Μία  πρόσληψη  για πέντε  αποχωρήσεις)
       7. Ετοιμάζεται το ενιαίο μισθολόγιο που θα οδηγήσει σε νέα  συρρίκνωση το  εισόδημα  των εργαζομένων.                                                                     
       Το  Δ.Σ.  της Β΄ΕΛΜΕ εκφράζει την έντονη αντίθεσή του σ’ αυτή την προσπάθεια. Πιστεύουμε ότι στόχος του Υπουργείου, είναι η δημιουργία του φθηνού και ευέλικτου σχολείου της αγοράς, η περικοπή των δαπανών , η εφαρμογή του «Καλλικράτη» και τέλος η διάλυση της δημόσιας δωρεάν παιδείας.
Με την   κατάργηση σχολικών  μονάδων  το σχολείο της γειτονιάς  θα αποτελέσει παρελθόν. Θα οδηγηθούν σε ταλαιπωρία πολλοί  μαθητές  και εκπαιδευτικοί ενώ σίγουρα θα έχουμε και αύξηση της μαθητικής διαρροής. Ιδιαίτερα αναφορά πρέπει να γίνει στο κλείσιμο των νυχτερινών σχολείων.( Για την περιοχή μας, δρομολογείται η κατάργηση των  εσπερινών  Γυμνασίων  και Λυκείων Αιγάλεω και Αγίων  Αναργύρων και η μεταφορά όλων των μαθητών στο Περιστέρι). Πιστεύουμε ότι οι μαθητές αυτοί , εργαζόμενοι στο σύνολό τους, πρέπει να έχουν την υποστήριξη της πολιτείας και όχι αυτή  να τους βάζει εμπόδια στην προσπάθειά τους.
             Για το σκοπό αυτό επισκεφθήκαμε την Δευτέρα 17-1 το Διευθυντή Δ/θμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας κ. Ζαφειρακίδη   και του εκφράσαμε την αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς του Υπουργείου. 
          Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε αγωνιστική συστράτευση για να μην περάσουν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης και του ΔΝΤ. Μαζί με τους γονείς, τους μαθητές και την τοπική  κοινωνία πρέπει   να αγωνιστούμε για:

ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ  ΚΑΝΕΝΑ  ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΝΙΑΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟ 12ΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΝΑ       ΜΗΝ  ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ  ΜΕΤΡΑ     ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ.

ΓΙΑ   ΤΟ  Δ.Σ.

                            Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                            Ο   ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ  
ΚΟΡΔΗΣ  ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ                               ΣΤΥΛΙΑΝΟΥΔΑΚΗΣ  ΖΑΧΑΡΙΑΣ

«Στρατιωτικός νόμος» στην εκπαίδευση ! των Ζωγραφάκη Ελένης και Κοτσιφάκη Θέμη

Με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας στις 25-1-2011 προς τις εκπαιδευτικές περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Ηπείρου και Πελοποννήσου επιχειρείται να αποσπαστούν στη μέση της χρονιάς εκπαιδευτικοί που «πλεονάζουν» σύμφωνα με το υπουργείο, οπουδήποτε στη χώρα!!
 Το γεγονός αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στα χρονικά της εκπαίδευσης  κατ’ εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού ν. 3848/2010 (υπενθύμιση ότι τιτλοφορείται «για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού»).   
Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό και αφορά 15 ειδικότητες καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Καταγγέλλουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας γιατί «μαγείρεψε» πλασματικά τις ανάγκες της εκπαίδευσης και των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό καθώς
κατάργησε την πρόσθετη διδακτική στήριξη, τα ΓΡΑΣΥ και τα ΤΑΔ πρόσφατα,
δημιούργησε εκατοντάδες πληθωρικά τμήματα άνω των 25, αλλά και άνω των 27 μαθητών (που ήταν το όριο που ή ίδια η Υπουργός Παιδείας έθεσε δημόσια),
επιμένει να μιλά για ψηφιακό σχολείο με 22 μαθητές και 1 καθηγητή στην πληροφορική,
επιμένει σε μεγάλες   αναλογίες καθηγητών ανά μαθητή στα εργαστήρια γυμνασίων – λυκείων  και της ΤΕΕ.
Μετά από αυτά τα μέτρα οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζονται «υπεράριθμοι» κατά το Υπουργείο και πρέπει να μετακινηθούν ακόμα και στη μέση της χρονιάς, οπουδήποτε στην Ελλάδα, αλλά βέβαια αυτό θα γίνει με ….. «κοινωνικά» κριτήρια, όπως είπε η υφυπουργός Παιδείας στις αντιπροσωπείες της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.
Σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί αυτοί είχαν αποσπαστεί με απόφαση του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας στην αρχή της σχολικής χρονιάς!
Στρατιωτικός νόμος λοιπόν…..
Αποφασίσαμε και σε διατάσσουμε.
Το θέμα αφορά όλο τον κλάδο. Ας σκεφτούμε τι θα γίνει την επόμενη χρονιά με τις προωθούμενες μαζικές συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων  και την αθρόα «παραγωγή» υπεραριθμιών, αλλά και την ουσιαστική κατάργηση των διορισμών τα επόμενα χρόνια.
 Όλα αυτά, βέβαια, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής λιτότητας και του περιορισμού των δημόσιων και κοινωνικών αγαθών που προβλέπουν τα μνημόνια κυβέρνησης – τρόικας.
Να αντισταθούμε λοιπόν σε αυτή την πολιτική.
Δεν θα επιτρέψουμε καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού από περιφέρεια σε περιφέρεια. Να αξιοποιηθούν όλοι σε εκπαιδευτικές εργασίες μέσα στο νομό τους.