Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Σάββατο, 31 Δεκεμβρίου 2011

Υπάρχει; του Στάθη


Οι πιο όμορφες φωτογραφίες που τράβηξαν ερασιτέχνες φωτογράφοι για το 2011


Άντε να ευχηθείς καλή χρονιά...
Καρτερός Θανάσης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 01/01/2012  Η ΑΥΓΗ
    ΑΝΤΕ να ευχηθείς καλή χρονιά. Με τις αυξήσεις στο ρεύμα, στα τρόφιμα, στο πετρέλαιο, στους φόρους, στις απαιτήσεις -αναδρομικές, παρούσες και μελλούμενες. Και τις μειώσεις στους μισθούς, στις δουλειές, στα μεροκάματα, στο αφορολόγητο, στην προσωπικότητα ή ό,τι έχει απομείνει από αυτή. Με ένα μαύρο σύννεφο εν ολίγοις πάνω από τα κεφάλια μας, μέσα στο οποίο χορεύουν αριθμοί, περικοπές, χαράτσια, ιδέες παλιές και ιδέες νέες για το πώς θα γίνουμε πιο φτωχοί, πώς θα φτάσουμε στο βάθος της ταπείνωσης, πώς η τιμωρία μας θα πάρει τον χαρακτήρα φρονηματισμού για όλους τους άλλους που έπονται και δεν το ξέρουν ακόμα οι έρμοι, απλώς το φοβούνται.
    ΑΝΤΕ να ευχηθείς καλή χρονιά με τις ουρές στα συσσίτια, με τα παιδιά να λιποθυμούν στα θρανία από ασιτία, με γονείς να ψάχνουν απεγνωσμένα πώς θα θρέψουν τα παιδιά τους, παιδιά να ψάχνουν απεγνωσμένα πώς θα θρέψουν τους γονείς τους, άστεγους να ψάχνουν απεγνωσμένα έναν τόπο ασφαλή και ζεστό σε μια χώρα που ούτε ασφαλής πια ούτε ζεστή μπορεί να είναι για τους κατοίκους της. Με την καμπύλη των αυτοκτονιών, των ψυχικών διαταραχών, της κατάθλιψης, της παραβατικότητας, της εξάρτησης από ουσίες να ανεβαίνει συνεχώς και με ρυθμούς που τρομάζουν όχι μόνο τον αδαή, αλλά και τον ειδικό. Και εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους να αναζητούν μια οποιαδήποτε δουλειά με ένα οποιοδήποτε ωράριο και με οποιουσδήποτε όρους για να εξασφαλίσουν ένα κομμάτι ψωμί -κυριολεκτικά.
    ΑΝΤΕ να ευχηθείς καλή χρονιά όταν η χρονιά που έρχεται θα είναι ακόμα πιο μαύρη από αυτή που πέρασε. Όταν σε όλο τον κόσμο τρέμουν τα πλοκάμια της κρίσης -μέχρι πού θα φτάσουν, ποιους ακόμα θα αρπάξουν, πόσους ακόμα θα βυθίσουν στον ωκεανό των αγορών, πόσα θύματα ακόμα θα καταμετρήσουν οι επερχόμενοι. Και όλοι, ειδικοί και μη, οικονομολόγοι και πολιτικοί, τον φόβο για το αύριο προτάσσουν και τα χειρότερα προβλέπουν για το 2012. Και δεν λείπουν και εκείνοι που μιλούν ήδη για μια οικονομική και κοινωνική οπισθοδρόμηση που θα πάει τον κόσμο σε ένα είδος Μεσαίωνα των αγορών, με τον τοκογλύφο στη θέση του φεουδάρχη.
    ΑΝΤΕ τέλος να ευχηθείς καλή χρονιά όταν βλέπεις ότι, παρ’ όλα αυτά, παρά τη δυστυχία και τον φόβο που απλώνεται στον κόσμο, η Ευρώπη επιμένει σε μια πολιτική που αντί να αντιμετωπίζει την κρίση την τρέφει, αντί να την καταστείλει τη θεριεύει. Οι εργαζόμενοι, οι απλοί άνθρωποι, καλούνται, θέλουν δεν θέλουν, όχι απλώς να πληρώσουν τα σπασμένα μιας κατάστασης για την οποία καθόλου δεν ευθύνονται, αλλά και να χρηματοδοτήσουν μελλοντικές επενδύσεις και μελλοντικά κέρδη στα οποία προσβλέπουν οι αγορές και οι πάπες της σημερινής πολιτικής. Ανίκανοι βέβαια να αντιληφθούν σε πόσο μεγάλο κίνδυνο μπαίνει έτσι όχι μόνο η κοινωνική σταθερότητα σε κάθε χώρα - θύμα, αλλά και η σταθερότητα του κόσμου ολόκληρου.
    ΚΑΙ ΟΜΩΣ πρέπει να ευχηθούμε καλή χρονιά. Και να προσπαθήσουμε όχι μόνο ως θύματα μιας ανάλγητης πολιτικής, ή ως αριστεροί, αλλά ως άνθρωποι που διεκδικούν το αυτονόητο δικαίωμα να ζουν και να υπολογίζονται ως άνθρωποι, να διακρίνουμε φύτρα αισιοδοξίας μέσα στο σκοτεινό τοπίο της φετινής πρωτοχρονιάς. Πού; Σε κείνες τις πρωτοβουλίες που δείχνουν ότι η κοινωνική αλληλεγγύη έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά, να δίνει το "παρών" σε γειτονιές και τόπους δουλειάς, να απαντά στην κρατική αθλιότητα και στη φιλανθρωπία των βολεμένων. Εκεί, σ’ αυτές τις πρωτοβουλίες, δοκιμάζονται απόψεις, στάσεις ζωής, ευαισθησίες και πολιτικές.
    ΔΙΟΤΙ καλό και άγιο είναι να καταγγέλλουμε την πολιτική που μας έφτασε έως εδώ. Ακόμα καλύτερο να είμαστε παρόντες στους αγώνες που επιχειρούν να ορθώσουν αντιστάσεις στον οδοστρωτήρα της τρόικας και των συνεργών της. Αλλά εδώ που έφτασαν τα πράγματα προέχει να σωθούν άνθρωποι, ζωές, παιδιά, να εμποδιστούν αγριότητες, να υπάρξει ένα δίχτυ της ίδιας της κοινωνίας που θα προστατεύει τα πιο αδύναμα μέλη της. Προστατεύοντας μαζί τον εαυτό της, την αξιοπρέπειά της και την προοπτική της αντίστασης μέχρι το τέλος.
    ΕΤΣΙ έχει ένα νόημα η ευχή "καλή χρονιά". Με ευχετήρια υποσημείωση την παλιά αλλά πολύ επίκαιρη στις μέρες μας παραίνεση: Λιγότερα συνθήματα και πιο πολλή δουλειά.

    Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011

    Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!

    Ο ΝΙΚΟΣ ΤΕΜΠΟΝΕΡΑΣ ΖΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ!


    ΕΡΡΙΦΘΗ Ο ΚΥΒΟΣ ΓΙΑ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2012

    Διπλό τεστ για 700.000 δημοσίους υπαλλήλους

    Στο μικροσκόπιο μπαίνουν ο δημόσιος τομέας και οι εργαζόμενοι στα πεδία δράσης του. Η αξιολόγηση των υπηρεσιών θα προηγηθεί εκείνης των 700.000 υπαλλήλων.                                                           ΠΗΓΗ :ΕΘΝΟΣ 30-12-11

    Οι Δ. Ρέππας, Ντ. Ρόβλιας και Π. Τζωρτζάκης κατά τη χθεσινή συνέντευξη όπου παρουσίασαν τον οδικό χάρτη για την αναμόρφωση του Δημοσίου
    Οι Δ. Ρέππας, Ντ. Ρόβλιας και Π. Τζωρτζάκης κατά τη χθεσινή συνέντευξη όπου παρουσίασαν τον οδικό χάρτη για την αναμόρφωση του Δημοσίου
    Στο μικροσκόπιο της αξιολόγησης μπαίνουν από το νέο έτος 700.000 δημόσιοι υπάλληλοι, με τη συνδρομή ιδιωτικών φορέων και με την εποπτεία του ΑΣΕΠ στο πλαίσιο της αναμόρφωσης της Δημόσιας Διοίκησης.
    Σε «ζώνη κινδύνου» φαίνεται πως βρίσκονται οι υπάλληλοι χαμηλών τυπικών προσόντων (ΥΕ και ΔΕ) και όσοι δεν κριθούν αποδοτικοί στο πλαίσιο της αξιολόγησης. Αυτό προέκυψε από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, η οποία παράλληλα παρουσίασε τον οδικό χάρτη για την αναμόρφωση του Δημοσίου, όπως άλλωστε προβλέπει το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ της Ελλάδας, της Γαλλίας και της task force.
    Η διαδικασία
    Σύμφωνα με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δ. Ρέππα, η διαδικασία που θα ακολουθηθεί αφορά πρώτα την αξιολόγηση των υπηρεσιών και μετά του προσωπικού, από την οποία θα κριθεί ποιοι θα μείνουν και ποιοι θα φύγουν.
    Διπλό τεστ για 700.000 δημοσίους υπαλλήλους
    Μάλιστα ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε «πρόκληση» τη δημιουργία του «επιτελικού» κράτους, με στόχο την πάταξη της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας, ενώ έκανε λόγο για «μεταρρύθμιση των μεταρρυθμίσεων».
    Πάντως, ο υπουργός επανέλαβε ότι η περικοπή οργανικών θέσεων δεν σημαίνει αυτομάτως και απολύσεις, σημειώνοντας ότι κανένας δεν το έχει ζητήσει επισήμως». Τόνισε, ωστόσο, την ανάγκη «να περάσουμε από την απαξίωση στην καταξίωση της Δημόσιας Διοίκησης, αλλά όχι ερήμην των υπαλλήλων και των πολιτών», προσθέτοντας πως «η μεταρρύθμιση δεν θα έχει καμία τύχη αν δεν είναι πρωτοστάτες οι εργαζόμενοι». Οι εξελίξεις δείχνουν πως ο δρόμος για τις απολύσεις έχει ανοίξει, αλλά το βάρος αυτήν τη φορά θα μετατεθεί στη διαδικασία των αξιολογήσεων στο Δημόσιο.
    Ο στόχος των 150 χιλιάδων λιγότερων δημοσίων υπαλλήλων έως το 2015 δύσκολα θα επιτευχθεί μόνο από συνταξιοδοτήσεις
    Ο στόχος των 150 χιλιάδων λιγότερων δημοσίων υπαλλήλων έως το 2015 δύσκολα θα επιτευχθεί μόνο από συνταξιοδοτήσεις
    Αναφερόμενος στις μεταρρυθμίσεις που πρέπει να προωθηθούν, ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Ντ. Ρόβλιας επεσήμανε την έλλειψη διυπουργικού συντονισμού, την ανάγκη ενίσχυσης της κεντρικής κυβέρνησης για την εφαρμογή των πολιτικών και την απαλλαγή από τη νομοθετική τυπολατρία και τη νομοθεσία χωρίς αποτέλεσμα.
    Σημειώνεται πως οι αλλαγές που προωθούνται θα βασίζονται στο κείμενο της έκθεσης του ΟΟΣΑ, τη λευκή βίβλο και το μνημόνιο συνεργασίας με την task force.
    Κατά τη συνέντευξη Τύπου διευκρινίστηκε ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της εφεδρείας για τους υπαλλήλους αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου, αλλά μέσα στον Ιανουάριο που η τρόικα θα επισκεφθεί ξανά τη χώρα μας, θα υπάρξουν τα τελικά στοιχεία.
    ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
    Πώς θα γίνει η αξιολόγηση φορέων και οργανισμών
    Ολες οι υπηρεσίες του δημόσιου τομέα μπαίνουν στο στόχαστρο της αξιολόγησης με στόχο η διαδικασία να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2012.
    Με τη συνδρομή και της task force, θα επανεξεταστούν από την αρχή οι δομές του κράτους προκειμένου να υπάρξουν συμπεράσματα για το ποιες υπηρεσίες είναι άνευ αντικειμένου ή αλληλοεπικαλύπτονται.
    Οι υπάλληλοι των υπηρεσιών που καταργούνται θα μετακινηθούν σε άλλες δομές, μέχρι να ξεκινήσει η διαδικασία της δικής τους αξιολόγησης, οπότε και θα κριθεί η παραμονή τους ή όχι στο Δημόσιο.
    Πάντως, η μέθοδος με την οποία θα γίνει η αξιολόγηση δεν έχει καθοριστεί, ωστόσο, αυτό που έγινε χθες γνωστό είναι ότι θα ξεκινήσει από τα υπουργεία, τα ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ του υπουργείου Οικονομικών. Σύμφωνα με όσα είπε χθες ο κ. Ρέππας, δεν αποκλείεται να υπάρξει συνδρομή και από ιδιωτικούς φορείς, αφού προηγηθεί διαγωνιστική διαδικασία και πάντα υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.
    Σημειώνεται ότι μέχρι το τέλος του έτους αναμένονταν και τα πορίσματα των επιτροπών που έχουν συσταθεί σε όλα τα υπουργεία για την αναδιοργάνωσή τους και τον περιορισμό των οργανικών μονάδων τους κατά τουλάχιστον 30%.
    Από τα μέχρι τώρα δεδομένα, προκύπτει ότι στόχος των 150 χιλιάδων λιγότερων υπαλλήλων έως το 2015 δύσκολα θα επιτευχθεί μόνο από συνταξιοδοτήσεις. Ετσι δεν αποκλείεται η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων να είναι αυτή που θα συμβάλει στην επίτευξη του στόχου.
    ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΡΙΜΑΛΗ

    Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2011

    Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ !!!


    I I?II1I³II±I?IR: cid:1.1642483651@web24818.mail.ird.yahoo.com    


    Χρωστάω ήδη 38.375 δολλάρια και έχω δικό μου μόνο ένα 


    κουκλόσπιτο

    ΝΑ ΤΑ ΠΩ;


    Καλήν ημέραν άρχοντες, μην το κουνάτε ρούπι
    Θα ακούσετε τα κάλαντα της Χαριλάου Τρικούπη.
    Χριστός γεννάται σήμερον εν Βηθλεέμ τη πόλει
    Οι ουρανοί αγάλλονται & κλαίει το πορτοφόλι.
    Ο βασιλεύς των ουρανών στη φάτνη των αλόγων
    & οι βοσκοί μιλούν για σπρεντς & πτώση ομολόγων.
    Πλήθος αγγέλων ψάλλουσι ουράνια μελωδία
    Αλλά μετά θα απολυθούν, θα βγουν στην εφεδρεία.

    Εκ της Περσίας έρχονται οι μάγοι με τα δώρα
     
    Φέρνουν βενζίνη & μαζούτ & πετρελαιοφόρα.
    Άστρο λαμπρό τους οδηγεί & ο Ιωσήφ ιδρώνει
    Γιατί το ρεύμα της ΔΕΗ εκείνος το πληρώνει.
    Η Παναγία δίπλα του είναι γεμάτη πίκρα
    Γιατί δεν θα Της δώσουνε επίδομα του ΙΚΑ.
    Μονάχα ο μικρός Χριστός γελάει ευτυχισμένος
    & ας γεννήθηκε φτωχός & καταχρεωμένος.

    Δύο χιλιάδες έντεκα χρόνια έχουν περάσει
     
    & είμαστε όλοι μας καλά, στην γη ειρήνη πάσι.
    Σ’ αυτό το σπίτι που ήρθαμε πέτρα να μην ραγίσει
    Να μην το πάρει η τράπεζα, ούτε να το πουλήσει.
    Κι ο νοικοκύρης του σπιτιού χρόνια πολλά να ζήσει
    Την φαμελιά απ’ τα χέρια του ποτέ να μην αφήσει.
    Κι αν θες εσύ νοικοκυρά λίγα ευρώ να ρίξεις
    Έχω δελτίο παροχής & κόβω αποδείξεις!.


    ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ
    ΚΑΙ ΕΙΣ ΕΤΗ ΠΟΛΛΑ...

    Μαζικές απολύσεις στο Δημόσιο φέρνει ο νέος χρόνος

    Ανοίγει διάπλατα, πλέον, η πόρτα για μαζικές απολύσεις προσωπικού στο Δημόσιο μετά και την επιστολή-σημείωμα που απέστειλε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ.Δημήτρης Ρέππας προς την τρόικα. Ο κ. Ρέππας με το εν λόγω σημείωμα καθιστά τους εκπροσώπους των δανειστών μας κοινωνούς των βασικών ρυθμίσεων που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του κράτους που θα έλθει προς ψήφιση στη Βουλή περί τα μέσα Ιανουαρίου 2012. 

    Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας για την εφεδρεία, η οποία αναγνωρίζεται απ' όλους πλέον ότι έχει μετεξελιχθεί σε φιάσκο, γεγονός που φέρνει ακόμη πιο κοντά τις απευθείας απολύσεις προσωπικού.

    Ο κ. Ρέππας, ο οποίος αναγνωρίζει ότι η εφεδρεία έχει «φάει τα ψωμιά της», αν και μπορεί να ισχύσει για ένα πολύ μικρό ποσοστό των υπό απόλυση υπαλλήλων, ενημερώνει τους εκπροσώπους της τρόικας ότι εντός του 2012 θα ξεκινήσει η πλήρης αξιολόγηση των δομών του κράτους και του προσωπικού του δημόσιου τομέα. Η αξιολόγηση του προσωπικού, σύμφωνα με πληροφορίες που έχει «Το Βήμα», θα διενεργηθεί σε δύο φάσεις:
    Η πρώτη αφορά την αξιολόγηση που έχει σχέση με τη βαθμολογική εξέλιξη του προσωπικού. Ηδη γι' αυτό το θέμα η διοίκηση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει καταρτίσει Προεδρικό Διάταγμα το οποίο προβλέπει τη σύσταση Συμβουλίων Αξιολόγησης κατά φορέα, που διασφαλίζουν την ορθή εφαρμογή του συστήματος, έτσι ώστε η αξιολόγηση να περιορίζεται αποκλειστικά «στην ικανότητα των υπαλλήλων, στην απόδοσή τους, ιδίως σε σχέση με τους προβλεπόμενους στόχους, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο μονάδας και στη συμπεριφορά τους στην υπηρεσία».

    Η αξιολόγηση αυτή θα πραγματοποιείται κάθε χρόνο και η σχετική έκθεση που θα συντάσσεται θα αποτελεί, εκτός των άλλων, και το «διαβατήριο» για τη βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων και συνακόλουθα τη μισθολογική τους κατάταξη, καθώς η διατήρηση στον ίδιο βαθμό συνεπάγεται και την καθήλωσή τους στα ίδια μισθολογικά κλιμάκια.

    Η δεύτερη φάση αφορά την αξιολόγηση συνολικά του προσωπικού του δημόσιου τομέα ταυτόχρονα με την αναμόρφωση των δομών του κράτους.

    Η αξιολόγηση αυτή, που είναι απολύτως βέβαιον ότι θα οδηγήσει σε περίπου 80.000 απολύσεις υπαλλήλων, έτσι ώστε να τηρηθεί και η «μνημονιακή δέσμευση» για αποχωρήσεις-συνταξιοδοτήσεις 150.000 υπαλλήλων ως το 2015, θα πραγματοποιηθεί από γάλλους εμπειρογνώμονες με βάση και σχετικό μνημόνιο που υπεγράφη με την Task Force.

     Το μνημόνιο, που οριστικοποιήθηκε κατά την πρόσφατη συνάντηση του κ. Ρέππα με τον κ. Χορστ Ράινχενμπαχ, προβλέπει τη συνεργασία των δύο πλευρών σε επτά τομείς (δομή και όργανα, διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, παρακολούθηση προϋπολογισμού, ηλεκτρονική διακυβέρνηση, καλή νομοθέτηση, καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, αντιμετώπιση της διαφθοράς), κάτι που σημαίνει ότι η αναμόρφωση του κράτους έχει περάσει και επίσημα πλέον στην ευθύνη της Task Force.
    Η εξέλιξη αυτή μετατοπίζει την πολιτική ευθύνη των μαζικών απολύσεων προσωπικού, σε προεκλογική μάλιστα περίοδο, από την κυβέρνηση στην Task Force. Γεγονός είναι όμως ότι οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που θα έλθει προς ψήφιση στη Βουλή στα μέσα Ιανουαρίου, μετά και την έγκριση της τρόικας η οποία θα βρίσκεται την περίοδο αυτή στην Αθήνα, διαμορφώνει ένα νέο τοπίο για τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων. Με βάση τις ρυθμίσεις αυτές οι υπάλληλοι που θα πάρουν τον δρόμο της εξόδου από το Δημόσιο θα είναι οι υπάλληλοι χαμηλών κυρίως προσόντων (Υποχρεωτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) που υπηρετούν:

    Πρώτον, σε οργανισμούς, τμήματα και διευθύνσεις που θα συγχωνεύονται ή θα καταργούνται, μόλις κρίνεται με βάση τα κριτήρια που θα θέτουν οι εμπειρογνώμονες της Task Force ότι είναι «άχρηστοι» ή «περιττοί» στο νέο περιβάλλον που θα διαμορφωθεί για το κράτος.
    Δεύτερον, οι υπάλληλοι που υπηρετούν σε τομείς του δημόσιου τομέα οι οποίοι θα εκχωρηθούν στους ιδιώτες, στους οποίους θα περάσει ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας του Δημοσίου, έτσι ώστε να επέλθει μείωση των δημοσίων δαπανών.

    Τρίτον, οι υπάλληλοι που υπηρετούν σε θέσεις που θεωρούνται ήδη «νεκρές», όπως είναι για παράδειγμα οι δακτυλογράφοι, και δεν θα συμπεριληφθούν ως εκ τούτου στα νέα οργανογράμματα.

    Τέταρτον, οι υπάλληλοι κυρίως χαμηλών προσόντων οι οποίοι δεν θα χωρούν στα πέντε «περιγράμματα θέσεων» ή στους διυπουργικούς κλάδους που θα συσταθούν πλέον με βάση και τα νέα οργανογράμματα σε κάθε υπουργείο.

    Παράλληλα με τις απολύσεις προσωπικού θα υπάρξουν και μαζικές μετατάξεις κυρίως των υπαλλήλων που υπηρετούν σε υπηρεσίες των οποίων οι αρμοδιότητες θα εκχωρηθούν στους δήμους και στις περιφέρειες.

    Οι μετατάξεις των υπαλλήλων που θα είναι υποχρεωτικές θα συνοδεύονται σ' αυτή την περίπτωση με τη μεταφορά και των οργανικών θέσεων που κατείχαν, καθώς οι κενές οργανικές θέσεις έχουν ήδη καταργηθεί.

    Αυτό σημαίνει ότι ένας σημαντικός αριθμός των υπαλλήλων των υπό κατάργηση και των υπό μεταφορά υπηρεσιών από τα υπουργεία στους ΟΤΑ θα μπορεί να απολυθούν στην περίπτωση κατά την οποία οι θέσεις τις οποίες κατέχουν δεν προβλέπονται στους φορείς υποδοχής τους.

    Συμπέρασμα: Το νέο έτος σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το Δημόσιο.
                                                                                                                   ΤΟ ΒΗΜΑ  29-12-11

    Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2011

    ΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ “ΝΕΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ” Το Λύκειο της ημιμάθειας!


    ΑΡΘΡΟ του Χρήστου Κάτσικα  
    Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εδώ και μήνες, με υπερκατανάλωση εύηχων λέξεων και επιδέξιων λόγων, έχει πιάσει όλα τα στασίδια των media για να «πουλήσει» τις προωθούμενες αλλαγές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες σαν τον εκπαιδευτικό παράδεισο.
                    Το Υπουργείο Παιδείας, συναγωνιζόμενο το Βαρώνο Μινχάουζεν, νονός της πιο διεστραμμένης διαστρέβλωσης των λέξεων και των εννοιών, προσπαθεί, αφενός, να σκεπάσει τα υπαρκτά προβλήματα που έχει δημιουργήσει η αντιεκπαιδευτική πολιτική στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας από το νηπιαγωγείο ώς το Πανεπιστήμιο, αφετέρου να παρουσιάσει το πιο αντιδραστικό εκπαιδευτικό «πακέτο» μετά τη μεταπολίτευση σαν δώρο στην ελληνική κοινωνία και στη νεολαία.
                    Σε μια περίοδο που στο σύνολό της η εκπαίδευση, από το νηπιαγωγείο ως το Πανεπιστήμιο, στενάζει κυριολεκτικά από τις περικοπές και τις συνέπειές τους, οι προωθούμενες αλλαγές χρησιμοποιήθηκαν αφενός για να καλύψουν τις διαμαρτυρίες της εκπαιδευτικής κοινότητας και αφετέρου για να παραπλανήσουν την κοινή γνώμη. Στην πραγματικότητα  βρισκόμαστε μπροστά στην εξέλιξη μιας επιχείρησης για να προσαρμοστεί η εκπαίδευση και η εργατική δύναμη στις «νέες συνθήκες», κοντολογίς στην ευελιξία, αποδοτικότητα, ανταγωνιστικότητα, επιχειρηματικότητα, απασχολησιμότητα, κόστος, κ.λπ., αλλά και να τις αναπτύξει, να τις τυποποιήσει περισσότερο, να τις μετρήσει και να τις ελέγξει, ώστε να διαμορφώσει τον σημερινό εργαζόμενο με εργασιακές προδιαγραφές 19ου αιώνα και παραγωγικές δυνάμεις 21ου αιώνα!  
    ΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ
                    Λιγότερα μαθήματα, ερευνητικές εργασίες, ελεύθερος χρόνος!  Αυτά είναι, μαζί με τις χιλιοπαιγμένες υποσχετικές, τα νέα συνθήματα του Υπουργείου Παιδείας για το «νέο Λύκειο». Να επισημάνουμε βεβαίως ότι το Υπουργείο Παιδείας είναι άσσος στις ταχυδακτυλουργίες. Η μείωση των μαθημάτων έγινε, τουλάχιστον σε ένα μέρος, με την παλιά διαφήμιση των σαμπουάν (2 σε 1, 3 σε 1 κλπ). Πήρε τρία φιλολογικά μαθήματα (Αρχαία, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) που διδάσκονται στο σημερινό Λύκειο 9 ώρες και τα «βάφτισε» ένα με τις ίδιες ώρες. Πήρε άλλα τρία μαθήματα (Φυσική, Χημεία και Βιολογία) και τα «βάφτισε» πάλι ένα.
                    Να πούμε, βέβαια, ότι τα τελευταία πολλά χρόνια, υπήρχαν πλήθος μαθήματα στο Λύκειο και αυτό δεν ήταν ότι καλύτερο καθώς δεν πατούσε σε κάποια πραγματική ανάγκη των μαθητών αλλά σε άλλες «ανάγκες». Ωστόσο το κύριο ζήτημα δεν είναι τόσο τα λιγότερα ή τα περισσότερα μαθήματα που διδάσκεται ένας μαθητής, αλλά η κατεύθυνση, τα περιεχόμενα μάθησης, η ποιότητα των διδακτικών εγχειριδίων, οι τρόποι διδασκαλίας και προπάντων οι επιδιώξεις της.
                    Όσον αφορά στην υποσχετική για περισσότερο ελεύθερο χρόνο των μαθητών αυτό μόνο πικρό γέλιο μπορεί να προκαλέσει. Η διάρθρωση του «νέου λυκείου» και οι νέοι όροι πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ μετατρέπουν το «νέο λύκειο» σε μαραθώνιο πολλών εμποδίων και εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς ότι αυτή η κατάσταση είναι το έδαφος που λιπαίνει την εξαφάνιση του ελεύθερου χρόνου.
    ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Α’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
    ΜάθημαΏρες
    Ελληνική Γλώσσα (*1)Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία5
    Νέα Ελληνική Γλώσσα2
    Νέα Ελληνική Λογοτεχνία2
    Θρησκευτικά2
    Ιστορία2
    Μαθηματικά (*2)Άλγεβρα2
    Γεωμετρία3
    Ξένη Γλώσσα3
    Φυσικές Επιστήμες (*3)Φυσική3
    Χημεία2
    Βιολογία1
    Φυσική Αγωγή2
    Ερευνητική Εργασία (Project)3
    Σύνολο </32 </
    1. Ενιαίο μάθημα με τρεις κλάδους: α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, β) Νέα Ελληνική Γλώσσα και γ) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία.2. Ενιαίο μάθημα με δύο κλάδους : α) Άλγεβρα και β) Γεωμετρία.
    3. Ενιαίο μάθημα με τρεις κλάδους : α) Φυσική, β) Χημεία και γ) Βιολογία. </
                    Να το ξεκαθαρίσουμε κι ας μην υπάρχει καμιά αυταπάτη: Αυτό που αντιμετώπισαν πρώτα οι μαθητές φέτος ήταν ένα φθηνό Λύκειο, με περισσότερους μαθητές στην τάξη, χωρίς Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ), με εκπαιδευτικούς πιεσμένους από τη μείωση των μισθών και την δραματική αλλαγή των εργασιακών τους σχέσεων,  χωρίς βιβλία, με εξαιρετικά περιορισμένες λειτουργικές δαπάνες,  και με ένα ωρολόγιο πρόγραμμα υποταγμένο πλήρως στο νέο σύστημα εισαγωγής που ψώνισε το Υπουργείο Παιδείας από τα καλάθια προσφορών των χρησιμοποιημένων και χιλιοαποτυχημένων συστημάτων πρόσβασης. Το «Νέο Λύκειο» αποτελεί μια βαθμίδα δεμένη απ’ το λαιμό με την πρώιμη εξειδίκευση, τη βαθμοθηρία, την παραπαιδεία, την εισαγωγή στην τριτοβάθμια.
                    Το  «Νέο Λύκειο» ήρθε, ως ένα νέο, κλωνοποιημένο υβρίδιο, μια νέα καλλιέργεια σε φτωχό, αλίπαστο, κακοπαθημένο, αποαζωτοποιημένο έδαφος:
                    – καλλικρατικές συγχωνεύσεις,  υποβιβασμοί και  λουκέτα στα σχολεία,
                    – διάλυση 50 εκπαιδευτικών οργανισμών, ανάμεσα στους οποίους ο ΟΣΚ και ο ΟΕΔΒ (με παραχώρηση του ψηφιακού βιβλίου στην ιδιωτική πρωτοβουλία μετά από κοινοτική επιδότηση),
                    – απόλυτη ελαστικοποίηση στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών (αναπληρωτές κανονικού ωραρίου, αναπληρωτές μειωμένου, ωρομίσθιοι και ΕΣΠΑτζήδες,
                    – επιχείρηση για νέο διοικητικό μοντέλο του υπερδιευθυντή και του ισοπεδωμένου συλλόγου,
                    – καλλικρατική κατάτμηση του ενιαίου της εκπαίδευσης και  ‘αποκέντρωση’ του τύπου ‘βγάλτε τα πέρα μόνοι σας’,
                    – δρομολογούμενη,  στην πράξη πια,  «αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού,
    -  δραματική κατρακύλα του προϋπολογισμού για την παιδεία, από το 3,1 στο 2,7%.  
    ΤΟ «ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ»
                    Όσο για το λεγόμενο σχέδιο έρευνας να το πούμε καθαρά: Δεν πρόκειται για μια αναγνώριση της ανάγκης διαφορετικής παιδαγωγικής προσέγγισης της γνώσης ώστε οι νέοι να αναζητούν, να ερευνούν και να ανακαλύπτουν, μέσα από ομαδική, κοινωνική δουλειά. Tο λιγότερο που έχουμε να πούμε είναι ότι δεν φυτρώνουν τριαντάφυλλα στο τσιμέντο και δεν έχει κανείς παρά να θυμηθεί τις «συνθετικές δημιουργικές εργασίες» που προέβλεπε ο αλήστου μνήμης ν. Αρσένη. Την ίδια ώρα που οι βιβλιοθήκες των σχολείων κλείνουν αντί να εμπλουτίζονται και η έρευνα έχει κηρύξει πτώχευση, το «σχέδιο έρευνας» θα καταντήσει είτε ένα γκουγκλάρισμα με copy paste είτε θα ανοίξει νέο κύκλο εργασιών στον κλάδο των project makers.
    ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
    Το «νέο Λύκειο» είναι μια παραλλαγή του παλιού Κλασικού – Πρακτικού με στοιχεία δεσμών και του Εθνικού Απολυτηρίου που είχε εξαγγελθεί την περίοδο 1995/6. Ουσιαστικά έχουμε μια αναδιάταξη του ωρολογίου προγράμματος, ένα πακέτο προσθαφαίρεσης διδακτικών ωρών και «συγχωνεύσεις μαθημάτων», τα οποία, ανάμεσα σε άλλα, εξυπηρετούν το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα οι όροι και οι προϋποθέσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, παρόλο που ακόμη δεν έχουν αποτυπωθεί με το ”νι και με το σίγμα” από το Υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο δεν υπόσχονται άμβλυνση των φροντιστηρίων αλλά αντίθετα λιπαίνουν το έδαφος για νέες αποικίες φροντιστηρίων.
    Αυτό που κυρίως αμφισβητείται και υπονομεύεται είναι η γενική μόρφωση, με την έννοια ενός επαρκούς και συνεκτικού σώματος γνώσεων που θα παρέχει στο μαθητή τη δυνατότητα να κατανοεί την πολυπλοκότητα των προβλημάτων του φυσικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος και να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του. Και βέβαια η ανάγκη γενικής, συγκροτημένης γνώσης και η ισότητα ευκαιριών δεν αναφέρονται πια ούτε προσχηματικά ως περιεχόμενο του νέου σχολείου. Αντίθετα οι δείκτες της PISA (κατηγοριοποίηση με βάση δείκτες του ΟΟΣΑ) και η ανάγκη απόκτησης ενός αθροίσματος βασικών δεξιοτήτων γίνεται σημαία, κριτήριο, κεντρική κατεύθυνση. Στα πλαίσια αυτά οι επιτελείς του Υπουργείου Παιδείας, με τα ευρωπαικά “σκονάκια” στα χέρια και με την υποτέλεια στο μυαλό, ως αναγκαία γενική γνώση παρουσιάζουν ένα «λιτό πυρήνα  μαθημάτων», μια απομίμηση ενός στεγνού φροντιστηριακού προγράμματος, για την ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων. Πρόκειται για την πλήρη προσαρμογή στις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου απαιτείται η γενική γνώση να είναι τόση και τέτοια, ώστε να είναι δυνατή η διά βίου κατάρτιση. Αυτού του τύπου η “γενική γνώση”  δεν έχει καμιά σχέση με τη συγκροτημένη, γενική γνώση που χρειάζεται σήμερα ο νέος άνθρωπος για να μπορεί να σταθεί εργασιακά, αξιακά, κοινωνικά και πολιτικά μέσα στις τεχνολογικές – επιστημονικές αλλαγές, στον καταιγισμό των πληροφοριών και στα αδιέξοδα της κρίσης.
                    Ουσιαστικά η νέα δομή του Λυκείου, υπηρετώντας κατά βάση τις απαιτήσεις του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι την πρωταρχικής σημασίας απαίτηση για επαρκή και συνεκτική γενική μόρφωση-δικαίωμα κάθε παιδιού, θα οδηγήσει τελικά τη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων σε βάρος των πιο αδικημένων.

    Παραλληλισμοί...ΤΥΧΑΙΟΙ ;;;


    Αν μιλήσεις θα σου κάψουμε το σπίτι..1967-1974..
    Αν δεν πλήρωσεις θα σου πάρουμε το σπίτι..2011..

    Αποφασίζουμε και διατάσσουμε..1967-1974..
    Αποφασίσαμε και επιβάλλουμε..2011..
    ...
    Υπόγραψε μεταμέλεια αλλιώς πας εξορία..1967-1974..
    Υπόγραψε μείωση μισθού αλλιώς απολύεσαι..2011..

    Δούλεψε από το πρωί ως το βράδυ και μη μιλάς..1967-1974..
    Δούλεψε υπερωρίες χωρίς αμοιβή..2011..

    Η Ελλάς είναι ο ασθενής και καλούμεθα να τη θεραπεύσουμε..1967-1974..
    Η Ελλάδα είναι σε κρίση και πρέπει να τη σώσουμε..2011..

       Ο.Λ.Μ.Ε.
    Ερμού & Κορνάρου 2
    ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
    FAX: 210 33 11 338
    e-mail:olme@otenet.gr                                                                Αθήνα, 23/12/11
                                                                                            A.Π.: 378


    ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΡΧΗΣ
    ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

    Της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης  Εκπαίδευσης, που εδρεύει στην Αθήνα, επί των οδών Ερμού αρ. 28 και Κορνάρου αρ. 2, όπως νόμιμα εκπροσωπείται.
    ΠΡΟΣ
    Τον Ιωάννη Κουμέντο, Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής, Αν. Τσόχα 15-17, Αμπελόκηποι-Αθήνα.


                Με τις υπ’αριθμ. πρωτ. 10132/11-11-2011, 19261/14-11-2011, 12033/15-11-2011, 15414/15-11-2011 αποφάσεις σας περί αναπλήρωσης ωρών λόγω καταλήψεων εγκρίνατε προηγούμενες προτάσεις Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπαγομένων στην περιφέρειά σας. Μεταξύ των ρυθμίσεων προτάθηκε από τους Διευθυντές και έγινε αποδεκτό από εσάς να αναπληρωθούν οι απωλεσθείσες ώρες, λόγω καταλήψεων, με υπερωριακή απασχόληση συναδέλφων,  υπερωριακή απασχόληση κατά τα Σάββατα ακόμη και κατά τις επίσημες αργίες, παρά τις αντιπροτάσεις συλλόγων διδασκόντων, συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και μαθητικών συμβουλίων.
    Στις ανωτέρω αποφάσεις σας επικαλείσθε την υπ’αριθμ. 116379/11-10-2011 εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΔΒΜΘ με θέμα «συμπληρωματικές ρυθμίσεις για την αναπλήρωση διδακτικών ωρών», στην οποία ρητώς αναφέρεται ότι  «1. Στα σχολεία που έχασαν διδακτικές ώρες, η αναπλήρωση εξασφαλίζεται, με τους παρακάτω τρόπους: α. Περικοπή περιπάτων και εκδρομών, β Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών, γ Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα) και δ εφόσον η ύλη δεν μπορεί να καλυφθεί με τους παραπάνω τρόπους, προστίθενται διδακτικές ώρες μετά την ολοκλήρωση του ημερησίου προγράμματος, και αξιοποιούνται τα Σάββατα.
    Συνεπώς εκ της εγκυκλίου και μόνον σαφώς προκύπτει ότι τα Σάββατα αντιμετωπίζονται ως εξαιρετική περίπτωση και αφού έχουν εξαντληθεί όλες οι προηγούμενες εναλλακτικές ενώ σε κανένα σημείο δεν αναφέρεται αξιοποίηση επίσημης αργίας!
    Στην επίμαχη εγκύκλιο γίνεται γενική αναφορά σε προηγούμενη κάλυψη τέτοιου είδους δαπανών- αφορωσών σε εξαιρετικές περιπτώσεις-με εγγεγραμμένες πιστώσεις του οικείου φορέα και ΚΑΕ. Είναι γνωστό ότι απόφαση για ανάθεση υπερωριακής απασχόλησης προϋποθέτει ότι ο οικείος φορέας έχει προηγουμένως εξασφαλίσει τις απαιτούμενες πιστώσεις.  
    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
     ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ διότι μεταξύ των προτεινομένων εκ των σχετικών διατάξεων τρόπων αναπλήρωσης απωλεσθεισών διδακτικών ωρών αφενός επιλέξατε τον έσχατο, και ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ α) να αναφέρετε  τις εγγεγραμμένες πιστώσεις εκ μέρους των οικείων φορέων για την ανάθεση υπερωριακής διδασκαλίας και β) να δεσμευθείτε για την άμεση έκδοση και πληρωμή ενταλμάτων πληρωμής των συναδέλφων που εργάσθηκαν υπερωριακά   για την αναπλήρωση της διδακτέας ύλης.

    Με την επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματός μας, αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής εντέλλεται α) όπως επιδώσει νόμιμα την παρούσα σε αυτήν που απευθύνεται για να λάβει γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες και β) να την αντιγράψει ολόκληρη στην έκθεση επίδοσης που θα συντάξει.

    Αθήνα, 21-12-2011

    Η εξωδίκως διαμαρτυρομένη και προσκαλούσα 

    Ενιαίο Μέτωπο Αντίστασης Καθηγητών
    στην Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας

    Αναπλήρωση μαθημάτων εξ αιτίας των μαθητικών καταλήψεων.
    Έγνοια για τη μόρφωση η επιβολή για την συμμόρφωση;

       Από τη δεκαετία του '90 το υπουργείο παιδείας, αντί να «ακούει» τις νεανικές ανησυχίες, να επιλύει τα προβλήματα της εκπαίδευσης που οφείλονται αποκλειστικά σε δικές του παραλείψεις και πολιτικές και αντί να κατανοεί τις αντικειμενικές αιτίες του φαινομένου των μαθητικών καταλήψεων, «κουνά το δάκτυλο» και επιδίδεται σε «επιχειρήσεις» και εγκυκλίους για την αναπλήρωση των μαθημάτων, με χαρακτήρα καθαρά απειλητικό, και τιμωρητικό.
       Ναι! Είναι αλήθεια ότι χάνεται κάθε σχολική χρονιά κάποιος κρίσιμος και χρήσιμος εκπαιδευτικός χρόνος: καθυστέρηση πλήρωσης θέσεων εκπαιδευτικών, αργοπορία διανομής βιβλίων (φέτος δεν δόθηκαν ακόμα όλα τα βιβλία), εκλογές, άδειες, απεργίες, μαθητικές καταλήψεις και κυρίως αυθαίρετη περικοπή του διδακτικού έτους με φτηνή δικαιολογία τον προγραμματισμό των πανελληνίων εξετάσεων.
        Από όλη αυτήν την απώλεια εκπαιδευτικού χρόνου το υπουργείο επιλεκτικά, αλλά αποκαλυπτικά, «ανησυχεί» μόνο για τις μέρες των μαθητικών καταλήψεων.
    Προφανώς  δεν τους νοιάζει αν η μόρφωση των παιδιών συντελείται ομαλά. Προφανώς δεν μπορούν  να ξεχάσουν ούτε και να συγχωρήσουν τις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις που ακύρωσαν τις συντηρητικές νεοφιλελεύθερες «μεταρρυθμίσεις» Κοντογιαννόπουλου, Αρσένη στη δεκαετία του '90. Το «κάτσε καλά Γεράσιμε» εγγράφηκε ως μόνιμος εφιάλτης του υπουργείου.
       Στην ουσία θέλουν να αναστείλουν και να παρεμποδίσουν στη γέννηση της την νεανική αμφισβήτηση, συμμετοχή και ενεργοποίηση.
       Οι εκπαιδευτικοί και το εκπαιδευτικό κίνημα, ξέρουμε πολύ καλά τη δουλειά μας. Ξέρουμε πώς με υπευθυνότητα να αντιμετωπίζουμε και καλύπτουμε ουσιαστικά, ποιοτικά, και με επάρκεια τον εκπαιδευτικό χρόνο που για κάθε λόγο χάνεται. Δεν περιμένουμε τις εγκυκλίους.
       Αρνούμαστε συνολικά την τιμωρητικού χαρακτήρα εγκύκλιο του υπουργείου. Δεν καταργούμε εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις, αργίες και Σάββατα. Δεν ακυρώνουμε την παιδευτική διαδικασία του σχολείου γιατί είναι πολύτιμη. Δεν εντατικοποιούμε την μάθηση γιατί αποβαίνει σε βάρος των μαθητών μας. Ιδιαίτερα σήμερα, την περίοδο της συνολικής κρίσης που δημιουργεί επί πλέον άγχος, ανασφάλεια και φόβο στους μαθητές μας δεν τους προσθέτουμε ένταση και δυσφορία.
       Τους κατανοούμε και είμαστε δίπλα τους στην διαδικασία μάθησης, διαμόρφωσης της προσωπικότητάς τους, στα ερωτήματα, τις ανησυχίες και στην προσπάθεια τους να ερμηνεύσουν τον κόσμο και να βρουν τη σωστή θέση τους στην κοινωνική πραγματικότητα.
       Δεν προσθέτουμε οριζόντια και αόριστα μέρες που δεν θα αντιμετωπίζουν το θέμα ουσιαστικά.
    Αναπληρώνουμε την εκπαιδευτική ύλη ποιοτικά και όχι ποσοτικά, δηλ. την ουσία μάθησης και αφομοίωσής της από τους μαθητές, με εσωτερικές διευθετήσεις του χρόνου και του ωρολογίου προγράμματος, με αληθινή έγνοια για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου.
       Εντέλει, προτείνουμε  στο υπουργείο, να μην κλείσει βίαια  και πρόωρα  και φέτος - κοντά στις  5 Μαΐου - τα  σχολεία, καταστρέφοντας  και  θυσιάζοντας  κρίσιμο και  χρήσιμο εκπαιδευτικό χρόνο δύο μηνών, στο βωμό της λογιστικής και της λιτότητας.
       Να πάρει πίσω τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, ...μήπως  όμως η εγκύκλιος είναι μέτρο της τρόικας που τα ξέρει όλα και φροντίζει για μας;
       Τότε πρέπει να ανατρέψουμε και την τρόικα.

    Πάτρα 21/12/11