Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2012


Μάθημα ιστορίας
 
Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/01/2012 Η ΑΥΓΗ
ΤΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΤΡΑΝΟΥ*

Η ιστορία, έγραφε ο Τζέιμς Τζόυς, είναι ένας εφιάλτης από τον οποίο δεν μπορώ να ξυπνήσω! Πριν από λίγα χρόνια η ταινία του Όλιβερ Χιρσμπίγκελ Η Πτώση κατέγραφε με ανάλογο εφιαλτικό τρόπο τις τελευταίες παράλογες ημέρες του ναζιστικού καθεστώτος και την πεισματική άρνηση ενός Χίτλερ που καταρρέει και παραφρονεί να παραδώσει το Βερολίνο και να σώσει την πόλη και τους κατοίκους του που σφυροκοπούνταν ανελέητα.
Η προοπτική της διαχείρισης του δύσκολου μέλλοντος του τόπου από τον παραλυμένο και πανικόβλητο συνασπισμό εξουσίας των πολιτικών δυνάμεων και των λοιπών προθύμων συνεργατών που συναπαρτίζουν τη συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου παρουσιάζει ανησυχητικές ομοιότητες με την παράνοια και το πνευματικό κλίμα εκείνης της εποχής του παραλογισμού και της φρίκης.
Σήμερα η κυβέρνηση Παπαδήμου ετοιμάζεται να διαλύσει ό,τι έχει ακόμη απομείνει όρθιο υποκύπτοντας στις παράλογες αξιώσεις -κρυφές και φανερές- του ΣΕΒ και της τρόικας. Θα επιβληθούν έτσι εκβιαστικά το νέο τσεκούρωμα μισθών και συντάξεων, η ακύρωση της ΕΓΣΣΕ, η μείωση ή κατάργηση του 13ου-14ου μισθού, η κατάργηση των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, η γενίκευση της ευελιξίας στην εργασία, η κατάργηση των επιδομάτων ανεργίας και των ωριμάνσεων και όλων των ελάχιστων κοινωνικών παροχών, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για τους εργοδότες και 150.000 απολύσεις στο Δημόσιο.
Με μέσο την επιτήρηση διά επιτρόπου θα επιβάλλονται αυτόματες σαρωτικές περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές δαπάνες. Οι τράπεζες, οι πολυεθνικές και η Ε.Ε. θα αποφασίζουν για τα πάντα, τα συμφέροντα του κεφαλαίου θα γίνουν απόλυτος νόμος για τους λαούς της Ευρώπης. Αυτές οι εξελίξεις, που συνδέονται η μία με την άλλη, αφορούν πλέον όλη την Ευρώπη και δημιουργούν μια νέα, αφόρητη κατάσταση για τον κόσμο της δουλειάς και για την κοινωνία, ενώ στον τόπο μας η φτώχεια διογκώνεται και οι άνεργοι ξεπερνούν πλέον το ένα εκατομμύριο.
Μονιμοποιείται η λιτότητα, το ισχνό κοινωνικό κράτος οδηγείται στην πλήρη καταστροφή, οδηγούμαστε στη θεαματική αύξηση της ανεργίας, στην απόλυτη υπονόμευση των ασφαλιστικών ταμείων, των συντάξεων και του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων, ενώ δρομολογείται επιδρομή και λεηλασία της δημόσιας περιουσίας, υποθηκεύεται η κυριαρχία της χώρας, διευρύνονται η ύφεση, η φτώχεια, η υπερφορολόγηση των αδύναμων, η καταστροφή της Υγείας και της Παιδείας.
Η υπουργός Παιδείας θα έπρεπε να έχει ήδη παραιτηθεί για λόγους στοιχειώδους πολιτικής αξιοπρέπειας, καθώς και για τη συνεχιζόμενη απουσία των βιβλίων από τα σχολεία. Αλλά οι κατ' αποκλειστικότητα κήνσορες της κοινής λογικής στον τόπο μας, όπως είναι ο κύριος Πάγκαλος που αποκαλούσε «επαρχιώτη λέκτορα» κάθε οικονομολόγο που είχε διαφορετική αντίληψη για την κρίση από τον κύριο Τόμσεν και την παρέα του, αλλά και η κυρία Διαμαντοπούλου, που ζητάει κάθε λίγο και λιγάκι από τους εκπαιδευτικούς «ονόματα και διευθύνσεις», για να πεισθεί πως ο κόσμος υποφέρει στ' αλήθεια και πως υπάρχουν παιδιά που υποσιτίζονται, δεν παραιτούνται· αντίθετα, επιμένουν να μας επιβάλλουν μέχρι τελικής πτώσεως ένα πρόγραμμα το οποίο οι ίδιοι δεν διάβασαν ποτέ και που ακόμη και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΝΤ θεωρούν ήδη από τον Οκτώβριο αποτυχημένο. Παρέχοντας μάλιστα και λεπτομέρειες της λειτουργίας του μηχανισμού, που ανέλαβε να φέρει εις πέρας το πρόγραμμα σταθερότητας, παραδέχονται ανοιχτά πως ήταν «εντελώς λάθος για την Ελλάδα», πως πρόκειται για «λάθος συνταγή», «λάθος φάρμακο», «λάθος πρόγραμμα», πως ήταν δυσβάστακτο για τον ελληνικό λαό και πως οδήγησε σε αύξηση του χρέους και σε μία πρωτοφανή, για τα ευρωπαϊκά χρονικά, ύφεση. Είναι υποχρέωσή μας να διδαχθούμε από τις παράλογες καταστροφές του παρελθόντος. Πρέπει να ξυπνήσουμε και να επιστρέψουμε στη σκηνή της Ιστορίας και να μη φύγουμε από εκεί αν δεν πέσουν πρώτα αυτοί! Ή αυτοί ή εμείς!

* Ο Τριαντάφυλλος Τρανός είναι εκπαιδευτικός, πρόεδρος Γ' ΕΛΜΕ-Θ.

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ                              Προς
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242      Διεύθυνση Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης
Τηλ – Fax  5910896                                                Γ’ Αθήνας
                                                                            
                                                                           Αιγάλεω 31/1/2012


Θέμα: Κήρυξη δίωρης στάσης εργασίας

Το Δ.Σ της Β’ ΕΛΜΕ έχει καλέσει τα μέλη της ΕΛΜΕ σε έκτακτη Γ.Σ την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012 στο 90 Γυμνάσιο Αιγάλεω (Ψαρών και Ιερά Οδός) στις 12:30 μ.μ.
          Τα θέματα που θα συζητηθούν είναι:
1)    Εισήγηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ προς τις Γ.Σ των ΕΛΜΕ για τις  κινητοποιήσεις του κλάδου.
2)   Ενημέρωση από Δ.Σ της ΕΛΜΕ για προβλήματα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων της περιοχής μας.

Παρακαλούνται οι Δ/ντές των σχολείων να διευκολύνουν τη συμμετοχή των συναδέλφων στη Γ.Σ.
Σε όσα σχολεία η διοίκηση τους αρνηθεί τη διευκόλυνση των συναδέλφων προκειμένου να συμμετέχουν στη Γ.Σ. το Δ.Σ της ΕΛΜΕ κηρύσσει δίωρη διευκολυντική στάση εργασίας τις δύο τελευταίες ώρες 12μ.μ μέχρι 2μ.μ προκειμένου να συμμετάσχουν στη Γ.Σ της ΕΛΜΕ όσοι συνάδελφοι δεν διευκολυνθούν από το σχολείο τους.


Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ

Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2012

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΜΑΓΙΣΣΑΣ ΤΟΥ ΜΕΣΗΜΕΡΙΟΥ-ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΣ



Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email: olme@otenet.gr                                                            Αθήνα, 30/1/2012

                                                                                    ΠΡΟΣ:
                                                                                    ΕΛΜΕ
                                                                                    Μ.Μ.Ε



                                                            ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΑΣ,  κα ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Ξεπέρασε κάθε όριο η Υπουργός Παιδείας στη δημόσια ομιλία της
στην εκδήλωση «Για την Ελλάδα τώρα», στις 20/1/12.

Συγκεκριμένα:
·                     Είπε συνειδητά απαράδεκτα ψέματα:
«34 χρόνια δεν έχει αξιολογηθεί δάσκαλος και καθηγητής σε αυτή τη χώρα. Ξεκινήσαμε μόλις ανέλαβα την αξιολόγηση. Ξεκινήσαμε την αξιολόγηση στα σχολεία, έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Πρώτα η αξιολόγηση του σχολείου και μετά η αξιολόγηση του δασκάλου. Είπα τον πρώτο χρόνο εθελοντικά, τον δεύτερο υποχρεωτικά. Δήλωσαν μερικές χιλιάδες σχολεία μέσα σε μια βδομάδα. Μπήκαν μέσα στα σχολεία με ξύλα, με ρόπαλα, χτύπησαν καθηγητές, έβαλαν μέχρι και φωτιές. Τα χιλιάδες σχολεία μέσα σε μια βδομάδα έγιναν 500. Δεν υπήρξε μια ανακοίνωση κόμματος, μια διαμαρτυρία από την τοπική κοινωνία».
Αλήθεια, πότε έγιναν αυτά, κα Διαμαντοπούλου; Σε ποια σχολεία; Γιατί τόση λάσπη στο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών; Επειδή δεν είναι το «καλό παιδί» του Υπουργείου να συμφωνεί μαζί σας στην επιβολή της πιο αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής, που διαλύει την ελληνική εκπαίδευση και εξοντώνει τους εκπαιδευτικούς; Αλλά και αν, όπως εσείς λέτε, έγιναν αυτά και διαμαρτύρεστε σήμερα για το ότι δεν υπήρξε καμιά διαμαρτυρία, σας ρωτάμε: εσείς πότε τα καταγγείλατε δημόσια;
Είναι γνωστό σε όλους πως, βεβαίως, δεν έγιναν τέτοια επεισόδια στα σχολεία. Απλώς, επιχειρείται με αυτά τα συνειδητά ψέματα να αποκρυφτεί η απόρριψη της ανάλγητης πολιτικής του Υπουργείου από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών της χώρας. Και έτσι, παρά το γεγονός πως η «γραμμή» που είχε δοθεί από το Υπουργείο στους σχολικούς συμβούλους ήταν να πείσουν τους συλλόγους διδασκόντων πως «η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας δεν έχει καμία σχέση με την ατομική αξιολόγηση», η όλη προσπάθεια έπεσε στο κενό και η πλειονότητα  των συλλόγων διδασκόντων, καθώς αντιλήφθηκαν πού οδηγούν αυτά τα μέτρα τόσο τη σχολική μονάδα  όσο και τον εκπαιδευτικό, τα απέρριψαν.

·                     Ανέδειξε την πιο ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική:
Με τον πλέον απόλυτο τρόπο η Υπουργός Παιδείας μίλησε για το τιμωρητικό και ακραία νεοφιλελεύθερο μοντέλο αξιολόγησης που προωθεί, οδηγώντας όχι μόνο στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και στη μισθολογική και  βαθμολογική καθήλωσή τους, αλλά και στις απολύσεις.
Αποκαλυπτικές οι σχετικές εκφράσεις της κας Διαμαντοπούλου: «Θα εφαρμοστεί ο νόμος όχι  βάζοντας αστυνομικούς και πυροβολώντας τα σχολεία. Όλα τα πράγματα εξελίσσονται και αυτή είναι η τέχνη της πολιτικής. Να κάνεις τη μεγάλη τομή, να πείθεις, να βρίσκεις συμμάχους, να υλοποιείς αυτό που χρειάζεται χωρίς να δημιουργείς βίαιες αντιπαραθέσεις χωρίς όρια. Φέτος θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά, γιατί όσοι καθηγητές και δάσκαλοι δεν συμμετέχουν δεν θα μπορούν να έχουν καμία εξέλιξη. Όλα λύνονται και όλα ωριμάζουν και όλα αλλάζουν όταν υπάρχει η πρώτη βασική τομή»!!
Αυτή λοιπόν είναι η περίφημη «πειθώ» της κας Διαμαντοπούλου. Η απόλυτη σύνδεση μισθού και βαθμού με την αξιολόγηση – απόδοση, θέση που απορρίπτεται ακόμα και από τους ένθερμους θιασώτες της εκπαιδευτικής αξιολόγησης. Ο «ελεύθερα» εξαρτώμενος από τη διοίκηση και το υπουργείο εκπαιδευτικός θέλουν να είναι υποταγμένος και να μην προβάλλει αντιστάσεις για τα όσα μας επιβάλλει η καταστροφική «τροϊκανή» εκπαιδευτική και οικονομική πολιτική τους, στην εφαρμογή της οποίας η κα Διαμαντοπούλου φαίνεται πως επιδιώκει τον επιτελικό ρόλο του «διευθυντή της ορχήστρας».
Την ίδια ώρα στα φιλικά μέσα ενημέρωσης (βλ. εφημερίδα  ΤΑ ΝΕΑ, 24-1-12) διοχετεύεται η «πληροφορία» πως οι επιδόσεις των μαθητών θα καθορίζουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών!! Είναι προφανές ότι, παρά το γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία και οι τεχνοκράτες του ΥΠΕΠΘ γνωρίζουν πολύ καλά τις κοινωνικές παραμέτρους της σχολικής επίδοσης, στοχεύουν ξεκάθαρα μέσα από την καθιέρωση της αξιολόγησης στην απόλυτη χειραγώγηση και τις απολύσεις των εκπαιδευτικών.  Άλλωστε και  οι πρόσφατες δηλώσεις του κ. Ρέππα για την αξιολόγηση και την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών, την κατάργηση των οργανικών θέσεων με αποφάσεις επιτροπών σε κάθε Υπουργείο αλλά και την «αξιολόγηση» του προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ έπειτα από γραπτές εξετάσεις και συνεντεύξεις αποκαλύπτουν τα εργαλεία που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση για την κατάργηση σχολικών μονάδων και απολύσεις στο δημόσιο, έχοντας συμφωνήσει με την τρόικα για τη μείωση κατά 150.000 του αριθμού των δημόσιων υπαλλήλων ως το 2015.

Είναι αποκαλυπτική η τοποθέτηση της Υπουργού Παιδείας για τους δημοκρατικούς θεσμούς: «Η ανόρθωση της χώρας προέχει. Εκλογές γρήγορα, κατά την εκτίμησή μου, σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα, θα είναι μια πρόσκαιρη νίκη του λαϊκισμού, των αντιμεταρρυθμιστικών δυνάμεων, οι οποίες συσπειρώνονται. Αυτές οι αντιμεταρρυθμιστικές δυνάμεις υπάρχουν παντού, οριζόντια. Συσπειρώνονται με κραυγές και πάλι για πολλοστή φορά και ενώ η χώρα είναι στο χείλος του γκρεμού. Οι επιπτώσεις μπορεί να είναι καταστροφικές και γι’ αυτό είπα και το ιστορικό παράδειγμα».

Η πραγματικότητα (εκπαιδευτική και οικονομική), δυστυχώς, είναι πολύ σκληρή. Οι μαθητές σε πολλά σχολεία δεν έχουν ακόμα τα βιβλία τους, υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικές υποστηρικτικές δομές διαλύονται, σχολεία κλείνουν, οι εκπαιδευτικοί εξαθλιώνονται οικονομικά,  και η Υπουργός Παιδείας ασχολείται με το πώς θα «σώσει τη χώρα» απαξιώνοντας τους εκπαιδευτικούς και το δημόσιο σχολείο.
Αυτή η κυβέρνηση δεν έχει καμία δημοκρατική νομιμοποίηση.
Να φύγουν τώρα κυβέρνηση και τρόικα από τη χώρα.
Να ανατραπεί τώρα αυτή η πολιτική.
















Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2012

Σιγά μην Κλάψω - Αγγελάκας και Οι Επισκέπτες

http://www.youtube.com/watch?v=PiFCfMbOyyE

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΗ  ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΑΣ...

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                               Αιγάλεω 26/1/2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

       Μετά από πρόσκληση του Διευθυντή Β/θμιας Γ΄Αθήνας κ. Ζαφειρακίδη τα Δ.Σ των Α΄ και Β΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής ενημερώθηκαν  για τις εντολές μεταστέγασης των υπηρεσιών διοίκησης της Γ’ Διεύθυνσης Αθήνας.  
Η μεταστέγαση σε δημόσια κτίρια των υπηρεσιών προκειμένου να αποφευχθούν τα αστρονομικά ενοίκια (200.000 περίπου ευρώ το χρόνο) προς τους ιδιώτες, βρίσκει σύμφωνο το Δ.Σ της ΕΛΜΕ αρκεί:
α) Να εξασφαλίζεται η κτιριακή ποιότητα και επάρκεια για τη στέγαση των υπηρεσιών της εκπαίδευσης.
β) Η πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές να είναι εύκολη για τους συναδέλφους. Δηλαδή να βρίσκονται οι υπηρεσίες αυτές κοντά σε κύριους οδικούς άξονες που θα εξασφαλίζουν συχνή συγκοινωνία και χώρους στάθμευσης.
γ) Να εξασφαλίζεται η καταλληλότητα των χώρων για τους εργαζόμενους συναδέλφους και τους υπαλλήλους των υπηρεσιών αυτών.
δ) Να αποφευχθεί η πολυδιάσπασή τους και να εξασφαλιστεί η λειτουργικότητά τους ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι συνάδελφοι και ο κόσμος της εκπαίδευσης στη διεκπεραίωση των υποθέσεών του.
   Το Δ.Σ της Β΄ ΕΛΜΕ  θεωρεί πως ο τεράστιος χώρος των 67 στρεμμάτων και κάποια κτίρια του 6ου ΓΕΛ. Αιγάλεω (πρώην πολυκλαδικού) μπορούν να αξιοποιηθούν προκειμένου να στεγαστούν κάποιες υπηρεσίες της Γ΄ Δ/νσης, γιατί πληρούν τις συγκοινωνιακές προϋποθέσεις ενώ  διατίθεται και χώρος στάθμευσης για την πρόσβαση των συναδέλφων.
  Η άποψη αυτή του Δ.Σ της ΕΛΜΕ προϋποθέτει:
α)     τη σύμφωνη γνώμη και των άλλων ΕΛΜΕ της περιοχής μας
β)  τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής αυτοδιοίκησης της περιοχής που βρίσκεται ο εν λόγω χώρος.
  Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ επιμένει πως όποια λύση και να επιλεγεί πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ποιότητας της στέγασης και της εξυπηρέτησης των συναδέλφων (προσβασιμότητα και συνθήκες εργασίας).
Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ


Ο Πρόεδρος

Κορδής Νεκτάριος





Ο Γεν. Γραμματέας

Ποταμιάνος Γιάννης

Ο.Λ.Μ.Ε.                               
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338                              
www.olme.gr                                                 
e-mail: olme@otenet.gr                                                           Αθήνα, 27/1/12


ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ



            Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση διαμαρτυρίας που οργανώνει η Πανελλήνια Ένωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών και το Συντονιστικό Αναπληρωτών και Ωρομισθίων τη Δευτέρα, 30/1/12 στις 11 π.μ. στο Υπουργείο Παιδείας.

Διεκδικούμε:

·         Μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση
·         Να μπει τέλος στις ελαστικές μορφές εργασίας
·         Όχι στη μισθολογική καθήλωση των αναπληρωτών


Ο.Λ.Μ.Ε.                               
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338                              
www.olme.gr                                                 
e-mail: olme@otenet.gr                                                           Αθήνα, 27/1/12


ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ


Στις 22/12/2011 δημοσιεύθηκε το υπ’ αριθμ. 124662/Γ2/1-11-2011 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. με θέμα «Έγκριση Προγραμμάτων Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την πιλοτική τους εφαρμογή του επιστημονικού πεδίου Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης», όπου αναφέρεται ότι θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα της Μουσικής και των Εικαστικών τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής καταργείται πλέον στα πιλοτικά Δημοτικά Σχολεία. Το μάθημα του Θεάτρου δε θα ενταχθεί στα πιλοτικά Γυμνάσια, ενώ έχει ήδη καταργηθεί από τον Σεπτέμβρη του 2011 το μάθημα Στοιχεία Θεατρολογίας στο Νέο Λύκειο.
Αποδεικνύεται πως το «νέο σχολείο» κάθε άλλο παρά τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών εξυπηρετεί. Το Υπουργείο Παιδείας με απαράδεκτο και αποσπασματικό τρόπο προχωρά σε αντιεκπαιδευτικές αλλαγές οδηγώντας στη λογική του «σχολείου της αγοράς».
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητά την ένταξη της θεατρικής αγωγής στα προγράμματα σπουδών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. 

Η συμπαιγνία Κυβέρνησης Τρόικας και ΣΕΒ «εξαφανίζει» τα δικαιώματα.

Οι σημερινές εξελίξεις μετά τη συνάντηση Κουτρουμάνη, Τρόικας επιβεβαιώνει την εκτίμηση ότι σχεδιάζουν την ανατροπή του συνόλου των κατακτήσεων του εργατικού κινήματος του τελευταίου αιώνα.
Η συμπαιγνία τρόικα, κυβέρνησης και ΣΕΒ έχουν βάλει στόχο να καταργήσουν τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, να «εξαφανίσουν» τους μισθούς και τις  επικουρικές συντάξεις στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα, να διαλύσουν το κοινωνικό κράτος, οδηγώντας τους εργαζόμενους στην φτώχεια, στην ανεργία και στην απόλυτη εξαθλίωση.
Το μαύρο αντιλαϊκό αντεργατικό μέτωπο ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-Ακροδεξιάς και ο δοτός πρωθυπουργός της δεν έχουν καμιά λαϊκή νομιμοποίηση να «κινεζοποιήσουν» τους μισθούς και τις εργασιακές σχέσεις στη χώρα μας.
Θεωρούμε ότι οι μεθοδεύσεις αυτές είναι απαράδεκτες ιδιαίτερα όταν γίνονται από πρώην συνδικαλιστές όπως ο κ Κουτρουμάνης, που το εργατικό κίνημα πρέπει αυτή τη στιγμή να ζητήσει την παραίτησή του.
Οι εργαζόμενοι, όλος ο ελληνικός λαός, δεν θα επιτρέψει να περάσουν αυτά τα βάρβαρα μέτρα και θα αγωνιστούν για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και των κομμάτων που τη στηρίζουν.
Επισημαίνουμε, για μια ακόμα φορά. ότι η συμμετοχή της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ στο διάλογο με το ΣΕΒ και τους εργοδότες για τις μειώσεις των μισθών είναι απαράδεκτη, γιατί νομιμοποιεί την τρόικα και την κυβέρνηση να προχωρήσουν στο σφαγιασμό των μισθών, των συντάξεων και των συλλογικών συμβάσεων.
Καλούμε την πλειοψηφία της ΓΣΕΕ να εγκαταλείψει, πριν είναι αργά, το διάλογο απάτη και να κηρύξει ΤΩΡΑ μαζί με την ΑΔΕΔΥ Γενική Απεργία και να οργανώσουν την αντίσταση των εργαζομένων.

27-1-2012

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2012


Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                                Αιγάλεω 26/1/2012


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Καλούνται οι καθηγητές της Β’ ΕΛΜΕ σε έκτακτη Γ.Σ την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012 στο 90 Γυμνάσιο Αιγάλεω (Ψαρών και Ιερά Οδός) στις 12:30 μ.μ.
          Τα θέματα που θα συζητηθούν είναι:
1)    Εισήγηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ προς τις Γ.Σ των ΕΛΜΕ για τις  κινητοποιήσεις του κλάδου.
2)   Ενημέρωση από Δ.Σ της ΕΛΜΕ για προβλήματα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων της περιοχής μας.

Συναδέλφισσες,συνάδελφοι,
 Τα οικονομικά και εκπαιδευτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι οξυμμένα και αναμένεται να οξυνθούν ακόμα περισσότερο την χρονιά που έρχεται. Οι μισθοί μας έχουν γίνει μισθοί πείνας και η εκπαίδευση υποβαθμίζεται συνεχώς. Η παρουσία όλων μας στη Γενική Συνέλευση είναι απαραίτητη για να συζητήσουμε τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του κλάδου στο κρίσιμο διάστημα που ακολουθεί.
Παρακαλούνται οι Δ/ντές των σχολείων να διευκολύνουν τη συμμετοχή των συναδέλφων στη Γ.Σ. 

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
Η ΑΔΕΔΥ ΝΑ ΚΗΡΥΞΕΙ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 9 ΦΛΕΒΑΡΗ

Οι επιθέσεις που έχουμε δεχθεί τα τελευταία χρόνια, οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού δεν έχει τέλος. Μειώσεις μισθών και συντάξεων, αύξηση της φορολογίας, αύξηση των ειδών πρώτης ανάγκης εκμηδενίζουν το ήδη πολύ χαμηλό εισόδημα και οδηγούν χιλιάδες συνανθρώπους μας σε πλήρη εξαθλίωση.
Και δυστυχώς το έργο τους δεν σταματάει εδώ. Ήδη ετοιμάζονται να υπογράψουν τη νέα δανειακή σύμβαση και να πάρουν ακόμη πιο σκληρά αντεργατικά μέτρα.
Προωθούν χιλιάδες απολύσεις στο Δημόσιο, αποδιαρθρώνουν πλήρως τις εργασιακές σχέσεις, μεθοδεύουν την κατάργηση του 13ου  και 14ου    μισθού στον Ιδιωτικό τομέα, θέλουν να μειώσουν τον κατώτερο μισθό, να καταργήσουν τις συλλογικές συμβάσεις, αποφασίζουν νέες αυξήσεις (12% από 1η Ιανουαρίου) στη ΔΕΗ, ενώ ακολουθούν ανάλογες αυξήσεις το νερό και στα μέσα μεταφοράς για να πουλήσουν «κερδοφόρες» επιχειρήσεις στους αυριανούς ιδιοκτήτες τους.
Προγραμματίζουν την μείωση του προσωπικού στο δημόσιο κατά 150.000 ακόμα και με απολύσεις, με άλλοθι τάχα την αξιολόγηση, εκχωρούν αρμοδιότητες στον ιδιωτικό τομέα, καταργούν δημόσια κοινωνικά αγαθά, στα οποία θα έχουν πρόσβαση μόνο όσοι μπορούν να πληρώσουν, μειώνουν το εισόδημα μέχρι και 60%, καλλιεργούν κλίμα τρομοκρατίας και ανασφάλειας.
Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά δυστυχώς, η πλειοψηφία και στην ΑΔΕΔΥ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων. Παρότι έχει ληφθεί απόφαση από το Γενικό Συμβούλιο για Γενική Απεργία εδώ και δύο βδομάδες, αρνήθηκε χθες στην συνεδρίαση της ΕΕ να συγκεκριμενοποιήσει την ημερομηνία της απεργίας, (ακόμα και ως πρόταση στη ΓΣΕΕ) και να παρθούν στοιχειώδη μέτρα προετοιμασίας και οργάνωσης της κινητοποίησης, προκειμένου να διασφαλιστεί η μαζική συμμετοχή των εργαζομένων στο Δημόσιο.
Με την παρελκυστική τακτική της πλειοψηφίας στην ΑΔΕΔΥ ξοδεύεται πολύτιμος χρόνος, ενώ της ίδια ώρα είναι προ των πυλών νέα επώδυνα μέτρα που συνοδεύουν την συμφωνία του PSI.
Επιπλέον η πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ αρνήθηκε να στηρίξει ακόμα και την κινητοποίηση ενάντια στα χαράτσια, που διοργανώνεται από πρωτοβουλίες, σωματεία, επιτροπές κατοίκων γειτονιάς, γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με παλαιότερες αποφάσεις της ΑΔΕΔΥ για στήριξη τέτοιων πρωτοβουλιών.
Η Αυτόνομη Παρέμβαση στην ΑΔΕΔΥ καλεί έστω και τώρα της πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ να εγκαταλείψει αυτή την τακτική και να προχωρήσει άμεσα στην κήρυξη Γενικής Απεργίας στις 9 Φλεβάρη μαζί με τη ΓΣΕΕ προκειμένου να δοθεί αγωνιστική απάντηση στους αντεργατικούς σχεδιασμούς Κυβέρνησης και τρόικας.

25 Ιανουαρίου 2012


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Το 1ο και το 4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ   σας προσκαλούν στην εκδήλωση παρουσίαση της ερευνητικής εργασίας για το «ρεμπέτικο τραγούδι» που οργανώνουν οι  ομάδες των μαθητών της Α΄ τάξης και των δύο σχολείων, με τίτλο:
«Ρεμπέτικα απ’ τα παλιά, στο Αιγάλεω ξανά».
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012, ώρα 19.00 μ.μ.
στο πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Αιγάλεω «ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ»
Πλαστήρα & Κουντουριώτου
Το πρόγραμμα συμμετέχει μουσικό συγκρότημα από μαθητές
                         και των δύο σχολείων που θα μας θυμίσουν αξέχαστα ρεμπέτικα τραγούδια.
Την εκδήλωση θα τιμήσουν με την παρουσία τους :
Ο συγγραφέας Αλέξανδρος Ασωνίτης και ο Σπύρος Ζαγοραίος 

Θόδωρος Αγγελόπουλος (A tribute to filmography Theo Angelopoulos)

Θ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ


Η Ελλάδα πεθαίνει. Έκανε τον κύκλο της.
Μα αν είναι να πεθάνει, να το κάνει γρήγορα, γιατί η αγωνία κρατάει πολύ και κάνει πολύ θόρυβο."
http://www.youtube.com/watch?v=pjlJh0zA2pE&feature=share

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                               Αιγάλεω 26-1-2012


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ

   Σύμφωνα με το Π.Δ. 104/1979, η γιορτή των Τριών Ιεραρχών, την 30η Ιανουαρίου, είναι μέρα αργίας για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

   Το Π.Δ. 201/1998, σύμφωνα με το οποίο την 30η Ιανουαρίου γίνεται εκκλησιασμός  και πραγματοποιούνται εκδηλώσεις με παρουσία όλου του διδακτικού προσωπικού αφορά μόνο τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

   Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θεωρεί ότι η μέρα αυτή δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για αναπλήρωση μαθημάτων. Καλούμε τους συλλόγους των καθηγητών να υπερασπιστούν τις θεσμοθετημένες σχολικές αργίες, οι οποίες έχουν παιδαγωγική σημασία και δεν προσφέρονται για αναπλήρωση μαθημάτων.
  
  Σας επισυνάπτουμε σχετική ανακοίνωση της ΟΛΜΕ.  


Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ


Ο Πρόεδρος

Κορδής Νεκτάριος



Ο Γεν. Γραμματέας

 Ποταμιάνος Γιάννης


Ο.Λ.Μ.Ε.                               
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338                              
www.olme.gr                                                 
e-mail: olme@otenet.gr                                                                       Αθήνα, 26/1/12


ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ 30η  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
(Εορτή Τριών Ιεραρχών)


Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη ενέργεια να καλούν τους συναδέλφους για αναπλήρωση μαθημάτων τη Δευτέρα 30/1, μέρα της Γιορτής των Τριών Ιεραρχών. Η συγκεκριμένη μέρα είναι αργία για τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί παράνομα καλούνται για εργασία, όπως δείχνει το ΠΔ 104/79 στο άρθρο 2:
3. Ημέραι αργίας των Γυμνασίων και Λυκείων ορίζονται :
α) Άπασαι αι Κυριακαί,
β) αι θρησκευτικαί εορταί των Τριών Ιεραρχών και του Αγίου Πνεύματος,
γ) αι εθνικαί επέτειοι της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου,
δ) η Καθαρά Δευτέρα,
ε) η 1η Μαΐου και
στ) η κατά τας κειμένας διατάξεις ημέρα αργίας διά την έδραν εκάστου σχολείου λόγω τοπικής θρησκευτικής ή εθνικής εορτής.
Πρέπει να διευκρινιστεί ότι το Π.Δ. 201/1998, που αναφέρεται στο άρθρο 4 σε εκκλησιασμό στις 30/1 και παρουσία του διδακτικού προσωπικού σε εκδηλώσεις, αφορά μόνο την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
1. Τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης δεν λειτουργούν: …
 Την 30ή Ιανουαρίου, εορτή των Τριών Ιεραρχών. Την ημέρα αυτή γίνεται εκκλησιασμός και πραγματοποιούνται σχετικές εκδηλώσεις, στις οποίες παίρνει μέρος όλο το διδακτικό προσωπικό. Σε περίπτωση που η 30η Ιανουαρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή τις δύο πρώτες ώρες και το θέμα του εκκλησιασμού ρυθμίζεται μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους του ιερού ναού, σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 13, του παρόντος Π.Δ.
Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με μια προσπάθεια υπονόμευσης των εργασιακών τους δικαιωμάτων, όπως συμβαίνει εξάλλου με όλους τους εργαζόμενους του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Είναι τέτοια η αυθαιρεσία που δεν τηρείται καν η νομοθεσία που αφορά τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Τονίζουμε ότι είναι μια διαδικασία παράνομη, αλλά και παιδαγωγικά άγονη. Δεν μας διαφεύγει το γεγονός ότι εξαιτίας της καθυστέρησης της αποστολής των βιβλίων, πολλά σχολεία προχώρησαν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Για αυτό το λόγο και προτείναμε να παραταθούν τα μαθήματα κατά μία βδομάδα το Μάιο. Από τις ανακοινώσεις του υπουργείου φαίνεται πως μάλλον θα υιοθετηθεί η πρόταση.
Η περιττή λοιπόν συζήτηση για αναπλήρωση ωρών ουσιαστικά δεν είναι παρά μια εκδικητική ενέργεια σε βάρος της εκπαιδευτικής κοινότητας που αγωνιά και αγωνίζεται για θέματα τόσο σημαντικά όπως τα βιβλία και οι άλλες αντιεκπαιδευτικές ενέργειες του υπουργείου (συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων, διακοπές μεταφορά μαθητών κ.ά). Είναι επίσης και ένα κακό σημάδι για όσα ετοιμάζονται με την αξιολόγηση που μετράει την παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών με την υπακοή, μεταξύ άλλων, στις εντολές των προϊσταμένων υπό την απειλή μισθολογικής-βαθμολογικής καθήλωσης, αλλά και απόλυσης με βάση τις πρόσφατες δηλώσεις υπουργών.
Καλούμε τους καθηγητές των σχολείων που τους δίνουν την παράνομη εντολή να εργαστούν τη Δευτέρα 30/1 που είναι μέρα αργίας να απέχουν από τα μαθήματα. Η αποδοχή από τους εκπαιδευτικούς της παραβίασης των εργασιακών τους δικαιωμάτων ανοίγει προοπτικές άρνησης από την κυβέρνηση των πιο βασικών κατακτήσεων των εργαζομένων.
Όχι στη δόλια υπονόμευση δικαιωμάτων και κατακτήσεων.

Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2012


Οι μαθητές «καθρέφτης» για τους εκπαιδευτικούς

Οι επιδόσεις τους θα είναι κριτήριο στην αξιολόγηση 160.000 δασκάλων και καθηγητών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ Nίκος Μάστορας

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012   ΤΑ ΝΕΑ 

Με την πορεία των μαθητών τους θα συνδυάζεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που γίνεται ουσιαστικά υποχρεωτική από φέτος για τους περίπου 160.000 δασκάλους και καθηγητές στην Ελλάδα, καθώς συνδέεται άμεσα με την υπηρεσιακή τους εξέλιξη.
Επειτα από τις ανακοινώσεις του Δ. Ρέππα για γραπτά τεστ και συνέντευξη στους δημοσίους υπαλλήλους, η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου ξεκαθάρισε ότι οι εξετάσεις αφορούν και τους εκπαιδευτικούς:
«Ολοι θέλουμε την αξιολόγηση, με όποιον μιλήσετε στην ελληνική κοινωνία, με όποιον καθηγητή μιλήσετε, με όποιον δάσκαλο μιλήσετε, λέει δεν γίνεται να μην αξιολογούμε πλέον. Θα εφαρμοστεί ο νόμος όχι βάζοντας αστυνομικούς και πυροβολώντας τα σχολεία. Ολα τα πράγματα εξελίσσονται και αυτή είναι η τέχνη της πολιτικής. Να κάνεις τη μεγάλη τομή, να πείθεις, να βρίσκεις συμμάχους, να υλοποιείς αυτό που χρειάζεται χωρίς να δημιουργείς βίαιες αντιπαραθέσεις χωρίς όρια. Φέτος θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά, γιατί όσοι καθηγητές και δάσκαλοι δεν συμμετέχουν δεν θα μπορούν να έχουν καμία εξέλιξη», είπε χαρακτηριστικά μιλώντας προχθές στην εκδήλωση «Για την Ελλάδα, τώρα». Μάλιστα η κ. Διαμαντοπούλου επιτέθηκε εναντίον όσων επιχείρησαν πέρυσι να εμποδίσουν και να περιορίσουν τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, παρότι βρίσκονταν σε εθελοντική φάση: «Επί 34 χρόνια δεν έχει αξιολογηθεί δάσκαλος και καθηγητής σε αυτή τη χώρα. Ξεκινήσαμε την αξιολόγηση στα σχολεία, έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Πρώτα η αξιολόγηση του σχολείου και μετά η αξιολόγηση του δασκάλου. Είπα τον πρώτο χρόνο εθελοντικά, τον δεύτερο υποχρεωτικά. Δήλωσαν μερικές χιλιάδες σχολεία μέσα σε μία εβδομάδα. Μπήκαν μέσα στα σχολεία με ξύλα, με ρόπαλα, χτύπησαν καθηγητές, έβαλαν μέχρι και φωτιές. Τα χιλιάδες σχολεία μέσα σε μία εβδομάδα έγιναν 500. Δεν υπήρξε μια ανακοίνωση κόμματος, μια διαμαρτυρία από την τοπική κοινωνία».
Η ακριβής διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δεν έχει ακόμα διασαφηνιστεί, όπως και οι επιπτώσεις που θα έχει πιθανή αρνητική αξιολόγηση και τα οφέλη που θα επιφέρει η θετική. Σύμφωνα με τον σχετικό νόμο πάντως, για τους νεοδιορίστους αρνητική κρίση τα πρώτα δύο χρόνια μπορεί να έχει ως επίπτωση ακόµα και απoµάκρυνσή τους. Επίσης η αυτοαξιολόγηση προβλέπεται να εφαρμοστεί από φέτος σε όλα τα σχολεία.

Οι μαθητες. Ανάμεσα στα κριτήρια που ήδη προβλέπονται στην αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι και η πορεία των μαθητών τους: φοίτηση, επίδοση, διαρροή, ατομική - συναισθηματική - κοινωνική ανάπτυξη, ατομικές και ομαδικές εργασίες, ποσοστό τήρησης του ωρολογίου προγράμματος και ύλης που διδάχθηκε, μετεγγραφές από και προς το σχολείο, μαθητές που σημειώνουν υψηλά ποσοστά επιτυχίας στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κ.ά.
Στη συνολικότερη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης υπάρχουν πέντε συγκεκριμένα πεδία που εξετάζονται για να αξιολογηθούν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί τους: Μέσα και Πόροι, Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείου, Κλίμα και Σχέσεις, Εκπαιδευτικές Διαδικασίες και Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα.
Στο τελευταίο πεδίο, που αφορά ιδίως τους εκπαιδευτικούς, αποτιµάται επίσης η πολιτική του σχολείου για την παρακολούθηση της φοίτησης των µαθητών και την αντιµετώπιση πιθανών προβληµάτων φοίτησης και διαρροής.
Επίσης εκτιµάται η εικόνα του σχολείου ως προς τις επιδόσεις των µαθητών του σε σχέση µε τους στόχους που θα τεθούν στο πρόγραμμα σπουδών.

Ένα επίκαιρο κείμενο για τους αδιάφορους

«Μισώ τους αδιάφορους. Πιστεύω ότι το να ζεις σημαίνει να εντάσσεσαι κάπου Όποιος ζει πραγματικά δεν μπορεί να μην είναι πολίτης και ενταγμένος. Η αδιαφορία είναι αβουλία, είναι παρασιτισμός, είναι δειλία, δεν είναι ζωή. Γι’ αυτό μισώ τους αδιάφορους. Η αδιαφορία είναι το νεκρό βάρος της ιστορίας. Η αδιαφορία δρα δυνατά πάνω στην ιστορία. Δρα παθητικά, αλλά δρα. Είναι η μοιρολατρία. Είναι αυτό που δεν μπορείς να υπολογίσεις. Είναι αυτό που διαταράσσει τα προγράμματα, που ανατρέπει τα σχέδια που έχουν κατασκευαστεί με τον καλύτερο τρόπο. Είναι η κτηνώδης ύλη που πνίγει την ευφυΐα. Αυτό που συμβαίνει, το κακό που πέφτει πάνω σε όλους, συμβαίνει γιατί η μάζα των ανθρώπων απαρνείται τη βούλησή της, αφήνει να εκδίδονται νόμοι που μόνο η εξέγερση θα μπορέσει να καταργήσει, αφήνει να ανέβουν στην εξουσία άνθρωποι που μόνο μια ανταρσία θα μπορέσει να ανατρέψει. Μέσα στη σκόπιμη απουσία και στην αδιαφορία λίγα χέρια, που δεν επιτηρούνται από κανέναν έλεγχο, υφαίνουν τον ιστό της συλλογικής ζωής, και η μάζα είναι σε άγνοια, γιατί δεν ανησυχεί. Φαίνεται λοιπόν σαν η μοίρα να συμπαρασύρει τους πάντες και τα πάντα, φαίνεται σαν η ιστορία να μην είναι τίποτε άλλο από ένα τεράστιο φυσικό φαινόμενο, μια έκρηξη ηφαιστείου, ένας σεισμός όπου όλοι είναι θύματα, αυτοί που τον θέλησαν κι αυτοί που δεν τον θέλησαν, αυτοί που γνώριζαν κι αυτοί που δεν γνώριζαν, αυτοί που ήταν δραστήριοι κι αυτοί που αδιαφορούσαν. Κάποιοι κλαψουρίζουν αξιοθρήνητα, άλλοι βλαστημάνε χυδαία, αλλά κανείς ή λίγοι αναρωτιούνται: αν είχα κάνει κι εγώ το χρέος μου, αν είχα προσπαθήσει να επιβάλλω τη βούλησή μου, θα συνέβαινε αυτό που συνέβη; Μισώ τους αδιάφορους και γι’ αυτό: γιατί με ενοχλεί το κλαψούρισμά τους, κλαψούρισμα αιωνίων αθώων. Ζητώ να μου δώσει λογαριασμό ο καθένας απ’ αυτούς με ποιον τρόπο έφερε σε πέρας το καθήκον που του έθεσε και του θέτει καθημερινά η ζωή, γι’ αυτό που έκανε και ειδικά γι’ αυτό που δεν έκανε. Και νιώθω ότι μπορώ να είμαι αδυσώπητος, ότι δεν μπορώ να χαλαλίσω τον οίκτο μου, ότι δεν μπορώ να μοιραστώ μαζί τους τα δάκρυά μου. Είμαι ενταγμένος, ζω, νιώθω ότι στις συνειδήσεις του χώρου μου ήδη πάλλεται η δραστηριότητα της μελλοντικής πόλης, που ο χώρος μου χτίζει. Και μέσα σ’ αυτήν την πόλη η κοινωνική αλυσίδα δεν βαραίνει τους λίγους, μέσα σ’ αυτήν κάθε συμβάν δεν οφείλεται στην τύχη, στη μοίρα, μα είναι ευφυές έργο των πολιτών. Δεν υπάρχει μέσα σ’ αυτήν κανείς που να στέκεται να κοιτάζει από το παράθυρο ενώ οι λίγοι θυσιάζονται, κόβουν τις φλέβες τους. Ζω, είμαι ενταγμένος. Γι’ αυτό μισώ αυτούς που δεν συμμετέχουν, μισώ τους αδιάφορους».
Αντόνιο Γκράμσι - 11 Φλεβάρη 1917
Mετάφραση: Τόνια Τσίτσοβιτς

Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΕΝΟΣ ΜΕΓΙΣΤΟΥ...

“Δεν έχω άλλο σπίτι από το ταξίδι”
Επί σαράντα χρόνια κάνω αυτό που ονειρεύομαι; να ταξιδεύω κι όταν φτάνω σε ένα λιμάνι να ξεκινάω για το επόμενο. Δεν έχω άλλο σπίτι από το ταξίδι. Όλα γεννιούνται πάνω στο ταξίδι. Η ιδανική θέση είναι πλάι σε κάποιον που οδηγεί, με ανοιχτό το παράθυρο και το τοπίο να φεύγει. Αν δεν μπορούσα να ταξιδεύω θα αισθανόμουν φυλακισμένος. Ανεξάρτητα από αν έχει ή όχι επιτυχία η ταινία, ούτως ή άλλως το ταξίδι είναι κερδισμένο”Θ.Αγγελόπουλος



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ



Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

            Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε την πραγματοποίηση ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ το Σάββατο, 4/2/2012 προκειμένου να εγκριθεί το πρόγραμμα δράσης της Ομοσπονδίας για το επόμενο διάστημα.
            Η εισήγηση θα σας σταλεί άμεσα.
            Επίσης, σας ενημερώνουμε ότι στα σχολεία έχουν σταλεί τα έντυπα με τη μελέτη στοιχείων του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ για το «Ωράριο και τους Μισθούς των Εκπαιδευτικών». Παρακαλούμε να ελέγξετε ενδεικτικά εάν έχουν φτάσει στα σχολεία των περιοχών ευθύνης σας.