ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 16ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΗ Γ.Σ.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ
Για ΟΛΜΕ  διεκδικητική, ενωτική, αγωνιστική
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
   Καμία άλλη περίοδος της μεταπολιτευτικής ιστορίας του τόπου μας δε σημαδεύτηκε από μια τόσο σκληρή και ανάλγητη επίθεση σε βάρος των εργαζομένων όσο η τελευταία τριετία.
   Σε καμία άλλη περίοδο της νεοελληνικής ιστορίας δεν αμφισβητήθηκε και δεν υπονομεύτηκε τόσο ωμά και απροσχημάτιστα η εκπαίδευση ως δημόσιο και κοινωνικό αγαθό.
   Και αυτή τη διπλή επίθεση, στο εκπαιδευτικό μας έργο και στα εργασιακά μας δικαιώματα,  τη βιώνουμε με τον πιο επώδυνο τρόπο εμείς οι εκπαιδευτικοί.
   Σε μια τόσο αρνητική συγκυρία, στη σκιά της καταστροφικής πολιτικής της Τρόικας και των Μνημονίων, που ακολουθεί πιστά η τρικομματική συγκυβέρνηση (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ), καλούμαστε να εκλέξουμε τους αντιπροσώπους μας για το 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ.
   Οι μνημονιακές  νεοφιλελεύθερες  πολιτικές  που ασκήθηκαν την τελευταία τριετία στο χώρο της Παιδείας ήταν καταστροφικές για την Δημόσια Παιδεία όλων των βαθμίδων, πολύ περισσότερο που ήλθαν σαν συνέχεια των νεοφιλελεύθερων  επιλογών των κυβερνήσεων των προηγούμενων χρόνων. Το μνημόνιο όμως αποτέλεσε τομή, η κατάσταση έγινε δραματικότερη μετά την ψήφιση του μεσοπρόθεσμου και του προϋπολογισμού του 2013. Γιατί περισσότερο από ποτέ άλλοτε αμφισβητήθηκε και υπονομεύτηκε η Παιδεία σαν δημόσιο αγαθό και μετατράπηκε σε προνόμιο για λίγους. Υποβαθμίστηκε η γενική παιδεία. Καταργήθηκαν ακόμα και τα ελάχιστα προγράμματα στήριξης  των παιδιών που συναντούν δυσκολίες στο σχολείο. Υποβαθμίστηκε η ειδική αγωγή. Ιδιωτικοποιήθηκαν ή καταργήθηκαν οργανισμοί ( ΠΙ, ΟΣΚ, ΟΕΔΒ, ΙΓΜΕ) με σημαντικές επιπτώσεις στην παρεχόμενη εκπαίδευση και έρευνα. Το 14% των σχολικών μονάδων καταργήθηκε ή συγχωνεύθηκε στην πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου. Απαξιώθηκαν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων. Εφαρμόστηκε πολική αυστηρής λιτότητας και αυταρχισμού στα πανεπιστημιακά και τα τεχνολογικά ιδρύματα. Με το ν.4009/11 και τον 4076/12, εφαρμοστικό πλαίσιο του προηγούμενου, επιχειρήθηκε η κατάργηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αυτοδιοίκησης και η διάλυση κάθε ίχνους δημοκρατίας. Με την εφαρμογή αυτών των νόμων   διαλύονται τα επιστημονικά αντικείμενα των πτυχίων και υποβαθμίζονται τα γνωστικά περιεχόμενα των παρεχόμενων σπουδών. Επιταχύνεται η επιστημονική γενοκτονία των απόφοιτων. Όλο και μεγαλύτερος αριθμός νέων επιστημόνων, υπό το βάρος της τεράστιας ανεργίας, παίρνει τον δρόμο της μετανάστευσης.
   Σφοδρή είναι όμως η επίθεση και στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ζήσουν με 640 ευρώ οι μόνιμοι και 150-250 ευρώ οι ελαστικά εργαζόμενοι, οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις αυξάνονται συνεχώς ενώ η σταθερή και μόνιμη εργασία υποχωρεί, η ασφάλεια της οργανικής θέσης καταργείται με τη δυνατότητα υποχρεωτικής μετακίνησης, δρομολογείται η αύξηση ωραρίου που θα οδηγήσει στην ανεργία όλους τους αναπληρωτές, ενώ στην ίδια θέση θα βρεθεί και μεγάλος αριθμός μονίμων με όχημα την αξιολόγηση.Για να γίνει ευκολότερη η “μεταρρύθμιση” που σχεδιάζουν είναι προϋπόθεση ο φοβισμένος και υποταγμένος εκπαιδευτικός, η απειλή της απόλυσης μέσω της αξιολόγησης.
   Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», το σχέδιο νόμου για την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση»  (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), ο ν. 4024/11, το νέο πειθαρχικό δίκαιο και η έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελληνική εκπαίδευση (2011) συνιστούν ένα πλαίσιο με το οποίο συνδέεται απόλυτα η αξιολόγηση με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη αλλά και με τις απολύσεις εκπαιδευτικών.  Μαζί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σχεδιάζεται και η προωθούμενη αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων (εγκύκλιος για την αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης). Αυτό το πλέγμα, θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση  και την υποβάθμισή των σχολικών μονάδων, στη σύνδεση της αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση, αλλά και στο κλείσιμο αρκετών από αυτές.                      
   Τονίζουμε ότι η νέα «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση»  (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), θα κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο 830.000 ευρώ το χρόνο για 25 θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού με νέες προσλήψεις μεγαλοκαθηγητών, 37.900 € για μια θέση δ/ντη από την ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ ο πρόεδρος της αρχής θα παίρνει ετήσιο μισθό 62.400 €. Πάνω από 1 δις € συνολικά, θα δοθούν από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας σε ένα μηχανισμό καταστροφής, για να αξιολογεί σχολικές μονάδες και να παίζει με το μέλλον μαθητών και εκπαιδευτικών! Σε μια περίοδο που η παιδεία αιμορραγεί, που οι ανάγκες των σχολείων ακόμη και για θέρμανση και σίτιση των μαθητών, είναι τεράστιες, οι προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι άλλες!
   Βασική επίσης στόχευση της προωθούμενης αξιολόγησης είναι η απόκρυψη-συσκότιση των ευθυνών της πολιτείας για τη κατάσταση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και η μεταφορά των ευθυνών για τα προβλήματα, τα κενά, και τις στρεβλώσεις του σχολείου στις πλάτες των Εκπαιδευτικών. Όπως προβλέπεται στο άρθρ. 1-9 της τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας για την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση»  (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.),  αλλά και η έκθεση του ΟΟΣΑ (σελ. 66 – παρ. 126/127), οι επιδόσεις των μαθητών θα συνυπολογίζονται για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
   Σ' αυτή την  περίοδο της κρίσης και σ' αυτό το τοπίο αλλαγών στην Παιδεία, τα συνδικάτα χρειάζεται να μπουν σε μια πορεία ανασύνταξης, σε μια προσπάθεια μακράς πνοής για να συγκροτήσουν μια νέα ταξική ενότητα της εποχής, διεκδικώντας την ε­πα­ναϊδε­ο­λο­γι­κο­ποίη­ση του συνδικαλιστικού κινήματος.
   Με ρεαλισμό, αποφασιστικότητα και μαχητικότητα πρέπει να συστρατευτούν όλες οι δυνάμεις της Εκπαιδευτικής Ριζοσπαστικής Αριστεράς στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, να ανασυγκροτηθούμε, να προχωρήσουμε ταχύτατα σε ένα νέο τρόπο δουλειάς, να οργανώσουμε τις αντιστάσεις μας στις νεοφιλελεύθερες επιθέσεις, να προβάλλουμε τις δικές μας εναλλακτικές αριστερές λύσεις για την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό και να δώσουμε μια νέα ώθηση στον αυτόνομο ταξικό συνδικαλισμό. Να παλέψουμε μαζί με όλους τους εργαζόμενους για την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών και της κυβέρνησης που τις υπηρετεί.
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
    Για μας η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό. Αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει δημόσια δωρεάν εκπαίδευση ισότιμα σε όλους, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας.
Διεκδικούμε ενιαία 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική που θα παρέχεται δωρεάν σε κάθε παιδί χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Απαιτούμε τη δημιουργία ενός πραγματικά Ενιαίου Λυκείου, που θα βασίζεται στο συνδυασμό της θεωρίας με την πράξη, θα ενοποιεί τη γενική με την επαγγελματική εκπαίδευση, και θα περιλαμβάνει τόσο θεωρητικά μαθήματα όσο και πρακτικές δραστηριότητες ως αναπόσπαστο στοιχείο της γενικής μόρφωσης.
Διεκδικούμε, επίσης,  την άμεση ίδρυση ενός λυκείου της ΤΕΕ, που θα ενσωματώνει όλες τις δομές  εντός και εκτός Υπ. Παιδείας, με μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης για όλες τις ειδικότητες, με ισότιμη π΄ροσβαση των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.
Ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση των δομών της ειδικής Αγωγής, ειδικά μέτρα στήριξης των εργαζόμενων μαθητών και των εσπερινών σχολείων.
Το σχολείο, κατά τη δική μας αντίληψη, είναι χώρος πολύπλευρης γνωστικής καλλιέργειας, κριτικής σκέψης και δημιουργικής αμφισβήτησης. Σκοποί του είναι ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών, η γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική τους ωρίμανση σε περιβάλλον ελευθερίας και συλλογικότητας, η τόνωση της αυτοεκτίμησης και της αλληλοεκτίμησης, η ενίσχυση της πρωτοβουλίας και της ικανότητας συνεργασίας. Παρέχει την αναγκαία για τον σύγχρονο πολίτη γενική παιδεία, που  εξασφαλίζει την κατανόηση των βασικών προβλημάτων της φύσης και της κοινωνίας, αλλά και βασικές γνώσεις στην τεχνολογία. Προάγει την αισθητική αγωγή, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, τη φυσική αγωγή και άθληση, την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την αγωγή υγείας, τις καλές τέχνες και τον πολιτισμό, την ανάπτυξη δημιουργικών δραστηριοτήτων. Σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, χωρίς να εξαρτάται από τις δυνάμεις που ελέγχουν την αγορά. Σχολείο που εξασφαλίζει στα παιδιά κρατική πιστοποίηση της γνώσης σε πληροφορική και ξένες γλώσσες.
Ως  Αγωνιστική Συνεργασία-Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις στηρίζουμε σταθερά το διπλό στόχο του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήματος: να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και να διευρύνει τις κατακτήσεις τους, αλλά και να διασφαλίσει την εκπαίδευση ως δημόσιο και κοινωνικό αγαθό, χωρίς διακρίσεις ή αποκλεισμούς.
Το εκπαιδευτικό κίνημα μπορεί και πρέπει να ξαναβρεί το «κόκκινο νήμα» που θα το συνδέσει με τις πιο αγωνιστικές περιόδους της ιστορίας του, διεκδικώντας μια άλλη εκπαίδευση και, στο πλαίσιό της, έναν άλλο εκπαιδευτικό σε ένα ριζικά διαφορετικό κοινωνικό τοπίο, που μόνο οι ενωτικοί, μαζικοί αγώνες μας μπορούν να εξασφαλίσουν.  
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013

Στις    εκλογές αντιπροσώπων για το 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
Ψηφίζουμε – στηρίζουμε
Το ψηφοδέλτιο της Εκπαιδευτικής Ριζοσπαστικής Αριστεράς
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις)
Βενετσάνου Ιωάννα                                            2ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας
Βρακάς Γιάννης                                                  5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Γιαννώρου Φεβρωνία                                         2ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Δημήτρουλας Γιώργος                                        Εσπερινό Λύκειο Αιγάλεω
Καλαντζής Κώστας                                            3ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας
Καλογιαντσίδης Θανάσης                                  3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Καπετανίδου Θεοδοσία                                                6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κορδής Νεκτάριος                                              6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κρητικού Τριανταφυλλιά                                  Εσπερινό Γυμνάσιο Αιγάλεω
Κωνσταντίνου Μηνάς                                        1ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας
Λαμπρόπουλος Γιώργος                                               4ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Μαστοράκη Έλενα                                             ΤΕΕ Ειδ. Αγωγής Αιγάλεω
Μαυρόπουλος Δημήτρης                                    3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Μαυρωνάς Ανδρέας                                            2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Νομίδη Κατερίνα                                                         1ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Παπαδάκης Παναγιώτης                                    1ο Εσπ. ΕΠΑΛ Αιγάλεω
Παπαδόπουλος Ιορδάνης                                    2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Παυλάκη Παυλίνα                                              5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Πολυχρονίδου Νατάσσα                                               3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Σιαχάμης Βαγγέλης                                            5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Σταθόπουλος Ανδρέας                                        6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Φραγκίσκος Νίκος                                              1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]