Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014

ΒΟΥΛΗ

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ 27-1-14ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κατ’ αρχήν, να αναφερθώ στο παρόν νομοσχέδιο και συγκεκριμένα στο άρθρο 51 που αναφέρει από ποιούς θα γίνονται οι εργαστηριακές αναλύσεις τροφίμων και ότι αυτοί που θα τις αναλαμβάνουν, μπορούν να  εκτελούν και να υπογράφουν χημικές, μοριακές και μικροβιολογικές αναλύσεις. Περιμένουμε να έρθει η νομοτεχνική βελτίωση από τον κύριο Υπουργό, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι αυτό το θέμα θα λυθεί με ένα θετικό επιστημονικό τρόπο, δίνοντας τη δυνατότητα και στους χημικούς και στους βιολόγους να επιτελούν αυτές τις χημικές, μοριακές και μικροβιολογικές εξετάσεις. Θα τo δούμε στην τροπολογία που θα κατατεθεί.
Τώρα θα ήθελα να κάνω μία γενική παρατήρηση:
Κύριε Υπουργέ, δεν έπρεπε να δεχθείτε την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας. Έχουμε τη ρητή διαβεβαίωση του Προέδρου της Βουλής ότι τέτοιου είδους διεισδύσεις άσχετων τροπολογιών σε άλλα νομοσχέδια θα γίνονταν για τελευταία φορά πριν από λίγο καιρό που το συζητήσαμε. Εδώ έχουμε ουσιαστικότατα ζητήματα του Υπουργείου Παιδείας και στο ζήτημα της εκπαίδευσης και στο ζήτημα της Εκκλησίας, τα οποία δημιουργούν πελώρια προβλήματα. Δεν έχουν περάσει από την Επιτροπή όπου θα μπορούσαμε να τα συζητήσουμε.
Και το λέω αυτό, γιατί παρ’ όλο που ήρθαν σε άσχετο νομοσχέδιο και τοποθετήθηκαν Βουλευτές, το Υπουργείο, κύριε Υπουργέ, είχε την ευαισθησία -και τη χαιρετίζουμε- πάρα πολλές από τις υποδείξεις και ημών και των άλλων Βουλευτών από τα άλλα Κόμματα να τις κάνει δεκτές. Και στις νομοτεχνικές βελτιώσεις, τις οποίες είδαμε, πραγματικά υπήρχαν σημαντικές βελτιώσεις. Θα έλεγα ότι ακόμη και η νομοτεχνική βελτίωση, που πριν από δευτερόλεπτα ήρθε για το ζήτημα στο οποίο θα αναφερθώ παρακάτω, είναι σε μία θετική κατεύθυνση.
Με την έννοια αυτή, θα παρακαλούσα πάρα πολύ σοβαρά να δείτε το αίτημα και του ΣΥΡΙΖΑ και της ΟΛΜΕ όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι είναι σε διαθεσιμότητα. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο αρχικός αριθμός ήταν χίλιοι οκτακόσιοι σαράντα πέντε. Το μεγαλύτερο μέρος έχουν τακτοποιηθεί με τον άλφα ή βήτα τρόπο. Είναι θετικό ότι παίρνετε θέσεις από τους διοικητικούς που θα πήγαιναν ως διοικητικοί υπάλληλοι και γυρνάνε στην εκπαίδευση. Ζητάμε κάτι που  μπορεί να γίνει και σήμερα. Όπως δεχθήκατε άλλες υποδείξεις, προτάσεις και σκέψεις μας, να το κάνετε και σήμερα. Ποιο είναι αυτό; Οι χίλιες εκατόν είκοσι πέντε εκπαιδευτικές θέσεις που ιδρύετε στην παράγραφο 4.2 να γίνουν χίλιες τριακόσιες τριάντα επτά, δηλαδή να συσταθούν άλλες διακόσιες δώδεκα θέσεις.
Ξέρετε πάρα πολύ καλά -και απευθύνομαι στην ευαισθησία σας- ότι το οκτάμηνο της διαθεσιμότητας λήγει στις 22 Μαρτίου, σε λιγότερο από δύο μήνες, και αυτοί οι άνθρωποι θα πεταχτούν στο δρόμο, την ίδια στιγμή που έχουμε τρομακτικές ανάγκες στα ΕΠΑΛ και στα ΕΠΑΣ και τη στιγμή που, όπως είπε και η συνάδελφός μας κυρία Τριανταφύλλου προηγουμένως, δεν διδάσκονται ακόμη και σήμερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Άρα, η πρότασή μας είναι να προστεθεί στην παράγραφο 4.2 ότι ιδρύονται άλλες διακόσιες δώδεκα θέσεις, οι οποίες προκηρύσσονται μέχρι τις 31 Ιανουαρίου και ότι μετατάσσονται σε αυτές όλοι οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα με το άρθρο 82 του ν. 4176/2013. Είναι κάτι που νομίζω μέχρι το πέρας της συνεδρίασης μπορεί να γίνει.
Προσπάθησα να επικοινωνήσω με τον κύριο Υπουργό. Πρέπει να σας πω ότι δεν μπόρεσα να μιλήσω μαζί του. Νομίζω ότι είναι πάρα πολύ μίζερο να έχει μείνει ένας μικρός αριθμός εκπαιδευτικών που είναι και πάρα πολύ χρήσιμοι. Θα μπορούσε περίφημα να λυθεί το θέμα.
Το δεύτερο, αφορά την ΚΥΑ. Νομίζω ότι ο χρόνος έκδοσης της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τις κατηγορίες του ΕΔΙΠ και τα κριτήρια που αφορούν τη διαδικασία προκήρυξης θα πρέπει να επιταχυνθεί ώστε να μην παρέλθει το οκτάμηνο των υπό διαθεσιμότητα διοικητικών υπαλλήλων και να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση της διαδικασίας επανατοποθέτησής τους στο πλαίσιο της ενδοϊδρυματικής κινητικότητας.
Το τρίτο που ήθελα να πω είναι ότι προκειμένου να υλοποιηθεί πλήρως το πνεύμα που κι εσείς έχετε και δείξατε όσον αφορά τους ΙΔΑX και τους ΕΔΙΠ, θα μπορούσε να προστεθεί η φράση στην περίπτωση 5 ότι όλα όσα είναι να γίνουν, είναι πριν από τη δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος που προβλέπεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011.
Θα ήθελα να πω και κάτι για τις εκπαιδευτικές άδειες: Οι εκπαιδευτικές άδειες είναι ένας πάρα πολύ ωραίος θεσμός. Έχουν αποδώσει πάρα πολύ για τους εκπαιδευτικούς. Βεβαίως, η Κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια έχει περικόψει δραματικά την χορήγησή τους. Και τώρα εισάγετε ποινές εάν οι εκπαιδευτικοί δεν καταθέσουν τον τίτλο του διδακτορικού.
Το διδακτορικό στα Πανεπιστήμια, στα ΤΕΙ και στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα εν γένει, είναι τρία χρόνια, αλλά δίνεται μία διετία επιπλέον για τη συγγραφή. Εδώ πέρα βάζετε ένα χρόνο. Γιατί; Θα μπορούσατε να βάλετε άλλα δύο χρόνια.
Ξέρετε, οι εκπαιδευτικές άδειες δίνονται κάθε χρόνο μετά την υποβολή ετήσιας προόδου. Κανένας δεν λέει οι εκπαιδευτικοί να παίρνουν εκπαιδευτικές άδειες και να κάθονται ή να απουσιάζουν αναιτιολόγητα από το σχολείο. Οι ποινές, όμως, που βάζετε νομίζω ότι είναι υπερβολικές και θα μπορούσε να υπάρχει μία ρύθμιση ώστε να εξυπηρετηθεί το πνεύμα -που κι εμείς θέλουμε- και να ουσιαστικοποιηθούν οι εκπαιδευτικές άδειες, αλλά όχι με ένα τιμωρητικό –θα έλεγα- τρόπο.
Σε σχέση με την παράγραφο 1 θα έλεγα ότι υπάρχουν ορισμένες διατάξεις οι οποίες είναι θετικές, όπως είναι η τακτοποίηση θεμάτων των κληρικών όσον αφορά το διορισμό τους -εικοσιπέντε χρόνια εκκρεμούν οι διορισμοί- όπου εξαιτίας αυτού οι κληρικοί έχουν και θα έχουν προβλήματα στη συνταξιοδότησή τους. Αυτό είναι κάτι πάρα πολύ θετικό. Έπρεπε ήδη να έχει συμβεί. Όπως είπα προηγουμένως, αυτό θα έπρεπε να έχει έρθει σε ξεχωριστό νομοσχέδιο. Πλην όμως, εδώ πέρα υπάρχουν και διατάξεις όπου εξαιρούνται οι κληρικοί από τη διαθεσιμότητα. Εμείς δεν είμαστε καθόλου μα καθόλου της αντίληψης του κοινωνικού αυτοματισμού. Επειδή έχουν μπει άλλοι κλάδοι σε διαθεσιμότητα να μπούνε και οι κληρικοί. Όχι, καθόλου. Κανένας κληρικός σε διαθεσιμότητα, κανένας εργαζόμενος σε διαθεσιμότητα. Να καταργηθεί πλήρως το σχέδιο αυτό και η υλοποίηση της διαθεσιμότητας.
Αν δεν μπορείτε να το κάνετε συνολικά, να μην υπάρχει διαθεσιμότητα για κανέναν, μπορείτε να ονοματίσετε όλους τους κλάδους οι οποίοι εξαιρούνται της διαθεσιμότητας. Η μόνη διαθεσιμότητα που εμείς θα μπορούσαμε να δεχθούμε, είναι η διαθεσιμότητα της Κυβέρνησης, να φύγει μια ώρα αρχύτερα και να μπούμε σε έναν άλλο δρόμο.
Πρέπει, όμως, να σας πω ότι παράλληλα με το ότι λύνετε ζητήματα, όπως αυτά που ανέφερα προηγουμένως, των κληρικών, ταυτοχρόνως εισάγονται και ζητήματα που έχουν σχέση με τη διαχείριση της εκκλησιαστικής περιουσίας. Η εκκλησιαστική περιουσία βέβαια -κατά την άποψή μας κακώς- μπορεί να διευθετηθεί, αλλά θα έπρεπε να προηγηθεί το κτηματολόγιο και το περιουσιολόγιο. Υπάρχουν πάρα πολλά αμφισβητήσιμα σημεία. Είδαμε ότι γίνονται τέρατα και σημεία στην περίπτωση της Μονής Βατοπεδίου κλπ.. Εδώ θα έλεγα ότι επιτείνεται αυτός ο αδιαφανής τρόπος διαχείρισής της ιδιαίτερα με την παράγραφο 7 όπου δίνεται η δυνατότητα στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, αλλά και στα ιερά προσκυνήματα, εκκλησιαστικά ιδρύματα, εκκλησιαστικά μουσεία, να ιδρύουν κάθε νομικής μορφής εταιρεία, μονοπρόσωπη ή μη, με σκοπό την υποστήριξη του πολιτιστικού, μορφωτικού και λοιπού έργου.
Θα έλεγα ότι με τη διάταξη αυτή θα μπορεί ο κάθε  μητροπολίτης να ιδρύει μονοπρόσωπη εταιρεία, δηλαδή να είναι ο διευθυντής και ο ιδιοκτήτης της εταιρείας. Έτσι, με πρόσχημα -ή όχι- την υποστήριξη του πολιτιστικού, μορφωτικού, θρησκευτικού και φιλανθρωπικού έργου, θα μπορεί να ιδρύει μία τέτοια εταιρεία, με την οποία θα διαχειρίζεται όλη την περιουσία της Εκκλησίας.
Ακόμη, θα έλεγα ότι με την παράγραφο 5α’ της παρούσας τροπολογίας δίνεται η δυνατότητα στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο να συστήνει Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, να καθορίζει τους κανόνες λειτουργίας και διαχείρισής τους και να χειρίζεται την περιουσία τους με μόνο περιορισμό να μην έχουν κερδοσκοπικό σκοπό. Θα έλεγα ότι -σε ελεύθερη μετάφραση- η Εκκλησία θα έχει τη δυνατότητα να ιδρύει εταιρείες εν λευκώ. 
Αυτή είναι η τρίτη σας απόπειρα να το φέρετε εδώ. Έχει γίνει απόπειρα, όπως γνωρίζετε, άλλες δύο φορές να έρθει σε άσχετα νομοσχέδια. Και έρχεται σε αυτό το νομοσχέδιο. Θα έλεγα ότι δεν είναι καλό πράγμα για κανέναν να προσπαθείτε, βάζοντας θετικές διατάξεις, όπως αυτές που ανέφερα προηγουμένως, για την εκπαίδευση και για τα εργασιακά ζητήματα των κληρικών, να βάζετε και τέτοιες διατάξεις, μείζονος σημασίας, που έχουν σχέση με τη διαχείριση της περιουσίας της Εκκλησίας, χωρίς να έχει προηγηθεί περιουσιολόγιο και κτηματολόγιο. Θα έλεγα ότι αυτό δεν είναι καλό πράγμα για κανέναν, ούτε για τη Δημοκρατία, ούτε για την Εκκλησία, ούτε για την κοινωνία.  
Θα παρακαλούσα τον κύριο Υπουργό να αρνηθεί να προχωρήσουμε στην ψήφισή της τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας, που κατατίθεται σε αυτό το νομοσχέδιο. 
Κύριε Υφυπουργέ Παιδείας, θεωρώ ότι αυτά τα ζητήματα γύρω από την εκπαίδευση -όπου έχετε κάνει, όπως είπα, βήματα προς πολύ θετική κατεύθυνση για τακτοποίηση θεμάτων συναδέλφων εκπαιδευτικών- καθώς και ζητήματα που βάλαμε εμείς όσον αφορά την πρόσληψη των διακοσίων δώδεκα εκπαιδευτικών της μέσης εκπαίδευσης θα μπορούσαν να έρθουν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε έναν εποικοδομητικό διάλογο ώστε να λυθούν και αυτά τα ζητήματα και τα ζητήματα που έχουν σχέση με την Εκκλησία εν τω συνόλω ή εν μέρει.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου