Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΚΥΣΔΕ

Ενημερωτικό των αιρετών στο ΚΥΣΔΕ
Νεκτάριου Κορδή & Χρήστου Φιρτινίδη
εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Θέμα: Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 26/3/2015

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ που έγινε την Πέμπτη 26 Μάρτη σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:
  1. Έγιναν δεκτές 3 αιτήσεις Διευθυντών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου.
  2. Έγιναν δεκτές 2 αιτήσεις μετάταξης εκπαιδευτικών, σε προσωρινή θέση διοικητικού υπαλλήλου για σοβαρούς λόγους υγείας.
  3. Έγιναν δεκτές 2 αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών, ενώ απορρίφθηκε 1 αίτηση μεοψηφούντων των αιρετών. Παράλληλα έγιναν δεκτές 2 αιτήσεις ανάκλησης παραίτησης, και 1 αίτηση επανεξέτασης παραίτησης, ενώ απορρίφθηκε 1 αίτηση, μειοψηφούντων των αιρετών.
  4. Επίσης εγκρίθηκαν 4 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν αποδέσμευση για μετάταξη σε διοικητική θέση. Για το ίδιο θέμα ανεβλήθη η απόφαση για περαιτέρω διερεύνηση 1 αίτησης με βάση το ν. 4301/2014 και διορθώθηκε ο κλάδος μετάταξης σε 1 αίτηση. Το άρθρο 24 του ν. 4301 αναφέρει: “Εκπαιδευτικοί του κλάδου των Θεολόγων (ΠΕ01) δύνανται να μεταταγούν σε υφιστάμενες κενές οργανικές θέσεις εκκλησιαστικών υπαλλήλων της Εκκλησίας της Ελλάδος, των Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, του Διορθόδοξου Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος, των Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Κρήτης και των Ιερών Μητροπόλεων της Δωδεκανήσου, με ταυτόχρονη κατάργηση των οργανικών θέσεων που κατέχουν. Η μετάταξη πραγματοποιείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού, γνώμης του ΚΥΣΔΕ (εάν ανήκει στη Γενική Εκπαίδευση) ή του ΥΣΔΕΕ (εάν ανήκει στην Εκκλησιαστική Εκπαίδευση) και της σύμφωνης γνώμης της ενδιαφερομένης εκκλησιαστικής αρχής, με ταυτόχρονη μεταφορά της αντίστοιχης πίστωσης. Στην περίπτωση κατά την οποία δεν υφίστανται κενές οργανικές θέσεις, οι ως άνω μετατάξεις διενεργούνται με μεταφορά της θέσης, που κατέχουν οι μετατασσόμενοι.
  5. Αναφορικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών, στη Γενική Εκπαίδευση έχουμε συνολικά 3301 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 314 μειωμένου ωραρίου. Στα Μουσικά σχολεία 332 προσλήψεις πλήρους ωραρίου και 114 μειωμένου. Στην Ειδική Αγωγή 1274 πλήρους και 426 μειωμένου. Τέλος οι ανακλήσεις αφορούν 391 πλήρους και 165 μειωμένου ωραρίου. Οι συνολικές προσλήψεις αναπληρωτών, συμπεριλαμβανομένων των προσλήψεων Ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού αναμένεται να φθάσουν στις 18500 περίπου. Το 2013-14 είχαμε συνολικά 14546 προσλήψεις αναπληρωτών. Με τα δεδομένα αυτά ο αριθμός των συνολικών εκπαιδευτικών κενών για τη φετινή σχολική χρονιά ξεπερνά τις 20000! Την ίδια στιγμή το 2012 είχαμε συνολικά σε όλη την εκπαίδευση 4872 παραιτήσεις το 2013 5817 παραιτήσεις και το 2014 5262 παραιτήσεις. Οι αναμενόμενες συνταξιοδοτήσεις το 2015 αναμένεται να φτάσουν τις 5300. Ο συνολικός αριθμός των αποχωρήσεων την τελευταία τετραετία αναμένεται να φτάσει στις 21250 εκπαιδευτικούς! Οι πιστώσεις του νέου ΕΣΠΑ για την Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση με τα τωρινά δεδομένα αναμένονται αρκετά μειωμένες κατά 300 εκατ. Ευρώ περίπου, καθιστώντας εξαιρετικά σύνθετο το πρόβλημα κάλυψης των κενών αυτών για τη νέα χρονιά! Για το ζήτημα των συνταξιοδοτήσεων η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ με κοινό υπόμνημα ζητούν μεταξύ άλλων: “
    1. Όσοι παραιτούνται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου (για να υπολογίζονται τα κενά) να γίνεται λύση της υπαλληλικής τους σχέσης την 31η Αυγούστου και όχι την 1η Ιουλίου. Αυτό διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς στη συμπλήρωση των αντίστοιχων χρόνων συνταξιοδότησης, γιατί οι εκπαιδευτικοί διορίζονται το Σεπτέμβρη.
    2. Να δίνεται, επιπλέον, η δυνατότητα στο τέλος των τριμήνων (Α΄ και Β΄ ) ή του τετραμήνου στα Λύκεια, να υποβάλλονται παραιτήσεις των εκπαιδευτικών για συνταξιοδότηση, με την υποχρέωση να έχουν προειδοποιήσει δεσμευτικά τρεις μήνες πριν την υπηρεσία, ώστε να προγραμματίζεται η ανάλογη αναπλήρωση”.
  1. Σχετικά με την καθυστέρηση στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, είναι προφανές ότι θα πρέπει το ταχύτερο δυνατό να επιλυθεί το ζήτημα των μετατάξεων στην Πρωτοβάθμια. Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ έχουν ήδη καταλήξει σε κάποιες κοινές θέσεις για το θέμα των μετατάξεων:
  2. Παράλληλα θα πρέπει να οριστικοποιηθούν οι όποιες αλλαγές στο εξεταστικό του Λυκείου, στα ωρολόγια προγράμματα και στις αναθέσεις μαθημάτων.
  3. Τέλος σχετικά με το ζήτημα της επιλογής στελεχών να υπενθυμίσουμε ότι το 2010 για τις 58 θέσεις Διευθυντών Δευτεροβάθμιας ( με λήξη θητείας στις 31/7/2015) είχαν υποβληθεί 420 αιτήσεις και για τις 420 θέσεις Σχολικών Συμβούλων ( λήξη θητείας 31/7/15) είχαν υποβληθεί 1356 αιτήσεις . Η θέση των ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ για την αναγκαιότητα δημοκρατικών αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της δημόσιας εκπαίδευσης αποτυπωνεται στη σημερινή ανακοίνωση της Γρααμματείας των ΣΥΝΕΚ/ΜΕΤΑ http://tinyurl.com/nzhhdjb


Αθήνα 27/3/2015
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Νεκτάριος Κορδής,
αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6977513534,
ηλ. δ/νση: nekordis@yahoo.gr)


Χρήστος Φιρτινίδης,
αιρετό αναπληρ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6974488454,
ηλ.δ/νση: firtinidis@gmail.com )

εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ 
ΣΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το τελευταίο διάστημα γίνεται μεγάλη δημόσια συζήτηση για τις αλλαγές που πρέπει να προωθηθούν στη διοίκηση της εκπαίδευσης.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην πρόταση για επιλογή των διευθυντών των σχολικών μονάδων με άμεση εκλογή από το σύλλογο των εκπαιδευτικών.

Από τις απόψεις που έχουν εκτεθεί μέχρι τώρα (σ.σ. επιλογή Διευθυντών από τους εκπαιδευτικούς του κάθε σχολείου) φαίνεται ότι κάποιοι «κύκλοι» τρομάζουν μπροστά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ενώ άλλοι προσπαθούν να μειώσουν ή να υποβαθμίσουν την αξία τέτοιων επιλογών.

 Σ’ αυτή την ιδιαίτερη συγκυρία είναι η κατάλληλη στιγμή να ανοίξουμε ένα ζωντανό και σε βάθος διάλογο προβάλλοντας τεκμηριωμένα τις θέσεις μας στο ζήτημα των δημοκρατικών θεσμικών αλλαγών που είναι αναγκαίο να γίνουν στο σχολείο.
Ορισμένες βασικές αφετηριακές παραδοχές μας είναι οι παρακάτω:
1. Το ζήτημα των μεγάλων δημοκρατικών αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη συνολική δημοκρατική αναβάθμιση που έχει ανάγκη η εκπαίδευση στη χώρα μας.
2. Οι μεγάλες δημοκρατικές τομές, για να είναι ολοκληρωμένες και να προχωρήσουν σε βάθος, πρέπει να προέλθουν μέσα από έναν εξαντλητικό διάλογο και διαπραγμάτευση με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς, να συμπυκνώνουν τα εκπαιδευτικά αιτήματα και να αντιστοιχίζονται με τους αγώνες και τις αγωνίες της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας.
3. Οποιεσδήποτε επιμέρους αναγκαστικές κινήσεις χρειαστεί να γίνουν το άμεσο διάστημα, όπως αλλαγή διευθυντών των οποίων τελειώνει η θητεία το καλοκαίρι, πρέπει να έχουν χαρακτήρα προσωρινό, πειραματικό και μεταβατικό, και να κινούνται στην κατεύθυνση της διεύρυνσης της δημοκρατίας στο σχολείο, προετοιμάζοντας τις γενικότερες αλλαγές.
4. Με αυτό το χαρακτήρα, η εκλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων από το σύλλογο εκπαιδευτικών του σχολείου μεταβατικά, για ένα χρόνο, αποτελεί αναμφίβολα πείραμα εκδημοκρατισμού, δημοκρατική τομή χειραφέτησης των εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα ενίσχυσης της συλλογικής ευθύνης στη λειτουργία του σχολείου.
5. Το συγκεκριμένο μέτρο είναι εναρμονισμένο με τη βούληση της πλειονότητας των εκπαιδευτικών και αποτελεί, συμβολικά και ουσιαστικά, στοιχείο αναγκαίας κάθαρσης αλλά και νέας δυναμικής, μετά το αντιδραστικό και αυταρχικό πλέγμα πειθαναγκασμού και χειραγώγησης που επιβλήθηκε με τη μνημονιακή εκπαιδευτική πολιτική.
6. Είναι προφανές ότι τέτοιες δημοκρατικές επιλογές πρέπει να συνοδευτούν με μέτρα ενίσχυσης του συλλόγου των διδασκόντων στη διοίκηση του σχολείου και την άμεση κατάργηση του «καθηκοντολογίου». Η πολιτεία επιτέλους θα πρέπει να περιβάλλει με εμπιστοσύνη τους εκπαιδευτικούς και να τους στηρίζει πολύπλευρα στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Η στήριξη και η εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό και το έργο του και όχι ο αυστηρός έλεγχος και η τιμωρία, πρέπει να είναι βασικό στοιχείο του σχολείου που οραματιζόμαστε για το μέλλον.
Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας χρειάζεται επειγόντως να δρομολογηθούν μεγάλες δημοκρατικές τομές. Αυτές πρέπει να πάρουν τη θέση που τους αρμόζει στην ατζέντα, στα αιτήματα και στις διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος.
Εγγύηση είναι οι αγώνες μας για το δημοκρατικό σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας.
Αθήνα, 27-3-2015
Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ/ΜΕΤΑ 

Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2015

Γιώργος Ανδρέου - Στο μεταξύ, η Ελλάδα ταξιδεύει..

Συντονιστική Επιτροπή Εκπαιδευτικών Δ.Ε. σε Διαθεσιμότητα: Μετά από 21 μήνες Διαθεσιμότητας, ΚΑΠΟΙΟΙ βάλθηκαν...

Συντονιστική Επιτροπή Εκπαιδευτικών Δ.Ε. σε Διαθεσιμότητα: Μετά από 21 μήνες Διαθεσιμότητας, ΚΑΠΟΙΟΙ βάλθηκαν...: Οι δολοφόνοι επιστρέφουν .....ξανά και ξανά στον τόπο του εγκλήματος! Με την ευκαιρία της δημοσίευσης του νομοσχεδίου που αφορά στην επ...

Τρίτη, 24 Μαρτίου 2015

Επιστροφή στην πραγματικότητα

Επιστροφή στην πραγματικότητα
Η συνεχιζόμενη κατάληψη των γραφείων του σταθμού και η εκδίωξη των εργαζομένων του από τον εργασιακό τους χωρο είναι ακατανόητη και προσβλητικη καθώς η συνεχιση της καταληψης θέτει ανυπέρβλητα εμπόδια στην άσκηση αυτής της εργασίας μας. Άλλωστε, η ύπαρξη αυτής της «φωνής» είναι τώρα εξίσου κρίσιμη και χρήσιμη
 

Εμείς, οι εργαζόμενοι στον «105,5 Στο Κόκκινο» από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του ραδιοφωνικού σταθμού τον Φεβρουάριο του 2006 εργαστήκαμε και υπερασπιστήκαμε με επαγγελματική ακεραιότητα και σθένος την επιλογή μας να δημιουργήσουμε ένα μέσο ενημέρωσης διαφορετικό από όλα τα άλλα. Ένα μέσο ενημέρωσης με μικρόφωνα ανοικτά σε κάθε δίκαιη διεκδίκηση, ένα μέσο που θα δίνει «φωνή» σε κάθε κίνημα για τη διεύρυνση των πολιτικών, κοινωνικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων, ένα μέσο που θα αντιστέκεται στον φασισμό και τους υποστηρικτές του.

Σε καιρούς δυσοίωνους για την ενημέρωση αναδείξαμε σε μείζονα τα κοινωνικά αιτήματα για την βελτίωση των όρων διαβίωσης των κρατουμένων, σταθήκαμε στο πλάι όσων με κίνδυνο της ζωής τους διεκδίκησαν τα δικαιώματά τους, αντιταχθήκαμε στις φυλακές Τύπου Γ', καταγγείλαμε τους νόμους που επιχειρούν να τρομοκρατήσουν τον λαό και να ποινικοποιήσουν εν γένει την συμμετοχή σε εργατικούς και κοινωνικούς αγώνες, περπατήσαμε στους δρόμους τον Δεκέμβριο του 2008, ενώσαμε τις φωνές μας με τα κινήματα για την υπεράσπιση της αξιοπρέπειας των εργαζομένων κάθε εργασιακού κλάδου και για την υπεράσπιση του περιβάλλοντος μπροστά στο αδηφάγο κέρδος. Δώσαμε τα μικρόφωνα του σταθμού σε συμβολικές και δυναμικές παρεμβάσεις.

Προειδοποιήσαμε για την επικίνδυνη πολιτική άνοδο των ναζί της Χρυσής Αυγής και των συνοδοιπόρων της, πρωτοστατήσαμε στο να τσακιστεί η δημόσια εικόνα, που άλλα μέσα ήθελαν να καλλιεργήσουν για τους στυγνούς φασίστες δολοφόνους.

Η αταλάντευτη αυτή στάση μας και η καθημερινή μας σύγκρουση με συμφέροντα και καθεστωτικές πρακτικές, όπου και όσο «ψηλά» κι αν βρίσκονταν, καθιέρωσε το ραδιόφωνο «105,5 Στο Κόκκινο» στη συνείδηση του λαού και των αλληλέγγυων αγωνιστών ως ένα μέσο ενημέρωσης ταγμένο στα συμφέροντα του εργαζόμενου, του ανέργου, του κάθε πολίτη που διεκδικεί την αξιοπρέπειά του και την ελευθερία στην έκφραση.

Με αυτά τα δεδομένα, η συνεχιζόμενη κατάληψη των γραφείων του σταθμού και η εκδίωξη των εργαζομένων του από τον εργασιακό τους χωρο είναι ακατανόητη και προσβλητικη καθώς η συνεχιση της καταληψης θέτει ανυπέρβλητα εμπόδια στην άσκηση αυτής της εργασίας μας. Άλλωστε, η ύπαρξη αυτής της «φωνής» είναι τώρα εξίσου κρίσιμη και χρήσιμη.

Ως συνέλευση εργαζομένων στον 105,5 στο Κόκκινο καλουμε ομοφωνα σε ομαλή λήξη της καταληψης.

ΘΕΜΗΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ

Ένα σχόλιο για την ανακοίνωση της κας Ε. Χριστοφιλοπούλου (23/3/15)

Με ανακοίνωσή της η κα Ε. Χριστοφιλοπούλου, ως εισηγήτρια του ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, αναφέρεται  στην πρόταση της ΟΛΜΕ για την κατάργηση των αναπληρώσεων μαθημάτων από τις μαθητικές καταλήψεις στις διακοπές του Πάσχα.
Είναι γνωστό σε όλους ότι κατά την αντίληψη της ομοσπονδίας τα εκπαιδευτικά ζητήματα δεν λύνονται με αστυνομικά μέτρα ούτε με εισαγγελείς, όταν οι μαθητές διεκδικούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Γι' αυτό πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος είναι η κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις των μαθητών.
Πολύ περισσότερο, την αναπλήρωση των μαθημάτων οφείλουμε να τη σχεδιάζουμε όχι ως τιμωρία, αλλά ισχυριζόμαστε ότι αυτό πρέπει να γίνεται από το σύλλογο καθηγητών με παιδαγωγικά κριτήρια και σε συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα. Έτσι θα λειτουργήσει παιδαγωγικά και παιδευτικά προς τους μαθητές και όχι τιμωρητικά.
Οφείλουμε να είμαστε κοντά στους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων μας, να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και τους προβληματισμούς τους. Να ακούμε τα νέα παιδιά, ακόμα και αν πολλές φορές, όπως στις καταλήψεις, μας το λένε με «ακραίο» τρόπο για τα ικά μας κριτήρια.
Η ΟΛΜΕ λοιπόν πρότεινε και εφέτος, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, για την αναπλήρωση των μαθημάτων να αποφασίζουν τα σχολεία με παιδαγωγικά κριτήρια. Μάθημα ως τιμωρία για εμάς δεν νοείται.
Δυστυχώς, πολλοί και πολλές που πέρασαν από ηγετικές θέσεις του Υπουργείου Παιδείας δείχνουν, και με τις μετέπειτα απόψεις που δημόσια διακηρύσσουν, ότι δεν κατάλαβαν τίποτε από το τι πραγματικά σημαίνει εκπαίδευση και καθημερινότητα στη σχολική ζωή. Τι σημαίνει εφηβεία, νεολαία και πως την προσεγγίζεις με παιδαγωγικούς όρους. Δυστυχώς, το ίδιο φαίνεται πως ισχύει και για την κα Χριστοφιλοπούλου, από τις χτεσινές της δηλώσεις.
Και επειδή η πρώην Υφυπουργός Παιδείας αναφέρεται απαξιωτικά και στο πρόσωπό μου, μιλώντας μάλιστα ξεδιάντροπα για «συνδιαλλαγή», διαπιστώνουμε πως ακόμα δυστυχώς δεν κατανοεί ούτε το στοιχειώδες, ότι δηλ. οι αποφάσεις της ΟΛΜΕ, όπως και κάθε συνδικάτου, είναι συλλογικές και όχι προσωπική πολιτική του εκάστοτε προέδρου.
Τελειώνοντας, θα υπενθυμίσω στην πρώην Υφυπουργό ότι εγώ, ο «συναλλασσόμενος» πρόεδρος της ΟΛΜΕ, βρίσκομαι και από τη δική της ψήφο και πολιτική επιλογή, μαζί με άλλους 2.500 εκπαιδευτικούς της ΤΕΕ, εδώ και 20 μήνες, στη διαθεσιμότητα (και χωρίς μισθό εδώ και ένα χρόνο). Διαθεσιμότητα  που διαστροφικά μυαλά πολιτικών, ξένων και ντόπιων, σχεδίασαν πλήττοντας όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους αλλά και χιλιάδες μαθητές των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, που τους απέκλεισαν από τις εκπαιδευτικές τους επιλογές στέλνοντάς τους στην αγκαλιά των ιδιωτών σχολαρχών. Άραγε κατ' αυτόν τον τρόπο εξακολουθεί να αντιλαμβάνεται η πρώην Υφυπουργός Παιδείας την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος;
Λίγο τσίπα και συστολή, κα Χριστοφιλοπούλου, δεν θα έβλαπτε…
Και μια συγγνώμη στα θύματά της πολιτικής σας, έστω εκ των υστέρων, θα ήταν λυτρωτική ίσως για εσάς.

Ο «ΣΥΝΑΛΛΑΣΟΜΕΝΟΣ», ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ και ΧΩΡΙΣ ΜΙΣΘΟ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
Θέμης Κοτσιφάκης
Αθήνα, 24/3/15


Δευτέρα, 23 Μαρτίου 2015

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΚΥΣΔΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ



Ενημερωτικό των αιρετών στο  ΚΥΣΔΕ
          Νεκτάριου Κορδή & Χρήστου Φιρτινίδη
εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Θέμα:   Παραιτήσεις Εκπαιδευτικών – Λύση Υπαλληλικής Σχέσης

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

   Σε λίγες μέρες και συγκεκριμένα στα διάστημα από 20-30 Απρίλη θα υποβληθούν οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για παραίτηση από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης. Στο ενημερωτικό που ακολουθεί παρατίθενται κάποιες χρηστικές πληροφορίες. Ας δούμε αρχικά τις περιπτώσεις παραιτήσεων:

   Α. Αυτοδίκαιες απολύσεις λόγω τριακονταπενταετίας και ορίου ηλικίας εκπαιδευτικών :
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 155 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 ΦΕΚ τ. Α’ 26/9-2-2007) :
1. Ο υπάλληλος απολύεται αυτοδικαίως από την υπηρεσία με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας του.
2. Κατ’ εξαίρεση ο υπάλληλος απολύεται αυτοδικαίως από την υπηρεσία με τη συμπλήρωση του 60ού έτους της ηλικίας του και τριάντα πέντε (35) ετών πραγματικής και συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας.
Αν ο υπάλληλος, κατά τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας του δεν έχει συμπληρώσει τριάντα πέντε (35) ετών πραγματική και συντάξιμη δημόσια υπηρεσία, παρατείνεται η παραμονή του στην υπηρεσία έως τη συμπλήρωση της υπηρεσίας αυτής και πάντως όχι πέραν του 67ου έτους της ηλικίας του.
3. Ως ημέρα γέννησης, για την εφαρμογή των προηγούμενων παραγράφων, θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης.
4. Ως πραγματική δημόσια υπηρεσία θεωρείται κάθε υπηρεσία που έχει παρασχεθεί στο Δημόσιο, νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ή Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου ή που αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία με βάση ειδικές διατάξεις. Ο χρόνος στράτευσης πριν από την έναρξη της υπαλληλικής σχέσης δεν θεωρείται χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 4 παρ. 1 του Ν. 3687/2008, οι κατά το άρθρο 155 του Υπαλληλικού Κώδικα απολύσεις λόγω ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετούς υπηρεσίας, για τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πραγματοποιούνται στο τέλος του διδακτικού έτους, από τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας και της τριακονταπενταετούς υπηρεσίας.
Μετά τα ανωτέρω, στο τέλος του διδακτικού έτους 2014-2015 (30-6-2015) θα απολυθούν αυτοδίκαια, λόγω συμπλήρωσης 35 ετών πραγματικής και συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας και του 60ου έτους της ηλικίας, όσοι γεννήθηκαν μέχρι και το έτος 1954 και έχουν μέχρι 30-6-2015 τριάντα πέντε (35) έτη πραγματικής και συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας Εάν η 35ετία συμπληρώνεται από 1-7-2015 έως 31-8-2015 απολύονται την ημερομηνία συμπλήρωσης αυτής (θεωρείται και τελευταία εργάσιμη ημέρα), ανεξάρτητα αν συμπίπτει με αργία (παράδειγμα : εκπαιδευτικός που γεννήθηκε μέχρι το έτος 1954 και συμπληρώνει την 35ετία στις 27-7-2015, απολύεται στις 27-7-2014).
Σημειώνεται ότι κατά τη διαδικασία αυτοδίκαιης απόλυσης των υπαλλήλων λόγω ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας εφαρμόζονται και οι διατάξεις του άρθρου 1, παράγραφος 1 του Ν. Δ. 4352/1964, όπως επανήλθε σε ισχύ και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του Ν. 1232/1982 (Φ.Ε.Κ. 22 τ.Α΄/25-2-1982), σύμφωνα με τις οποίες, τρεις μήνες τουλάχιστον πριν από τη συμπλήρωση των 35 ετών πραγματικής και συντάξιμης υπηρεσίας του υπαλλήλου, εκδίδεται και κοινοποιείται σ’ αυτόν πράξη με την οποία βεβαιώνεται αιτιολογημένα ο χρόνος υπηρεσίας που συμπληρώνει ο υπάλληλος με τη λήξη του τριμήνου αυτού. Σε περίπτωση που το Δημόσιο ή ο ενδιαφερόμενος υπάλληλος αμφισβητεί τη βεβαιούμενη με την ανωτέρω πράξη πραγματική και συντάξιμη υπηρεσία, μπορεί για την άρση της αμφισβήτησης αυτής να καταθέσει, μέσα σε 10 ημέρες από την κοινοποίηση της ως άνω πράξης, αίτησή του στο αρμόδιο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Γ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου).
Στην περίπτωση απόλυσης λόγω ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας οι διαπιστωτικές πράξεις εκδίδονται από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης (παρ. 6 του άρ. 19 και παρ. 25 του άρ. 24 της με αριθ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 – Φ.Ε.Κ. 1340/τ. Β΄/ 16-10-2002).
Οι πράξεις με τις οποίες θα διαπιστώνεται η συμπλήρωση της 35ετίας και του 60ου έτους της ηλικίας, μέχρι 30-6-2015 ή μέχρι 31-8-2015, θα εκδοθούν και θα κοινοποιηθούν στους εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στις ανωτέρω περιπτώσεις, εντός του Μαρτίου του 2015, προκειμένου να καταθέσουν, σε περίπτωση αμφισβήτησης, στο Γ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου (δια της Υπηρεσίας μας) σχετική αίτηση, μέσα σε 10 ημέρες από την κοινοποίηση της σχετικής πράξης.
Όσοι εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν το 65ο έτος της ηλικίας και δεν έχουν συμπληρώσει τριάντα πέντε (35) έτη πραγματικής και συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας, παραμένουν στην Υπηρεσία μέχρι τη συμπλήρωση της τριακονταπενταετίας και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της συμπλήρωσης του 67ου έτους της ηλικίας τους, εφαρμοζομένων των διατάξεων του άρθ. 4 παρ. 1 του Ν. 3687/2008.
Με το άρθ. 33 (υποπαράγραφος 1β εδάφιο πρώτο) του Ν. 4024/2011, καταργήθηκε η διάταξη του άρθ. 10 παρ. 19 του Ν. 3863/2010 και κατά συνέπεια δεν υπάρχει δυνατότητα υποβολής αίτησης για παραμονή στην Υπηρεσία, μετά τη συμπλήρωση 35 ετών πραγματικής και συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας και του 60ου έτους της ηλικίας. Σημειώνεται ότι η διάταξη της παρ. 1γ του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011 (35ετία και 55ο έτος της ηλικίας μέχρι 31-12-2013) δεν έχει εφαρμογή στους εκπαιδευτικούς (άρθρο 33, παρ. 7 του Ν. 4024/2011).

Β. Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών :
1. Οι αιτήσεις παραίτησης υποβάλλονται, γίνονται αποδεκτές και λύεται η υπαλληλική σχέση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 - ΦΕΚ τ. Α΄ 26/9-2-2007)
2. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 (παρ. 2) του Ν. 3687/2008, όπως τροποποιήθηκε - συμπληρώθηκε με την παρ. 6 εδάφιο β του άρθ. 329 του Ν. 4072/2012 (ΦΕΚ τ. Α΄ 86/11-4-2012) και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 36 (παρ. 20) του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ τ. Α΄ 193/17-9-2013) : «Οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υποβάλλονται μετά την 31η Μαΐου, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (Κ.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.), για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Αίτηση παραίτησης μόνιμου εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση, με το τέλος του διδακτικού έτους.»
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 ΦΕΚ τ. Α’ 26/9-2-2007) α. αίρεση, όρος ή προθεσμία στην αίτηση παραίτησης θεωρούνται ότι δεν έχουν γραφεί (παρ. 1)  β. η παραίτηση θεωρείται ότι δεν έχει υποβληθεί, εάν κατά την υποβολή της ισχύουν τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 και γ. ο υπάλληλος που έχει τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 (παρ. 3) του Υπαλληλικού Κώδικα, δεν έχει δικαίωμα να παραιτηθεί πριν λήξει ο χρόνος που ορίζεται στη διάταξη αυτή. Η ανωτέρω διάταξη αφορά το χρόνο εκπαιδευτικής άδειας και σύμφωνα με το άρθρο 36 (παρ. 21) του Ν. 4186/2013, ο χρόνος υποχρέωσης παραμονής στην Υπηρεσία καθορίστηκε ίσος με το χρόνο της εκπαιδευτικής άδειας και πάντως όχι μεγαλύτερος των πέντε (5) ετών.
Μετά τα παραπάνω, αιτήσεις για παραίτηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007), που θα υποβληθούν από τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης :
 
  Β1.  Το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου 2015, θα υποβληθούν αιτήσεις  (άρθρο 19 παρ. 7 της υπ’αριθμ. 105657/Δ1/8-10-2002, ΦΕΚ τ. Β΄ 1340/16-10-2002 Υπουργικής Απόφασης) και θα λυθεί αυτοδίκαια η υπαλληλική σχέση με το τέλος του διδακτικού έτους 2014-2015 και συγκεκριμένα στις 1-7-2015, (τελευταία ημέρα εργασίας και τακτικής μισθοδοσίας η 30-6-2015).
   
     Τα ανωτέρω ισχύουν, μόνο στην περίπτωση κατά την οποία ο αιτών εκπαιδευτικός δεν αναιρέσει, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία ενός (1) μηνός που δικαιούται, την αίτηση παραίτησης που έχει υποβάλει κατά το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου του 2015 (άρθρο 148 παρ. 4 του Υ.Κ. – Ν. 3528/2007).
Οι ημερομηνίες υποβολής αίτησης παραίτησης και παρέλευσης αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός για ανάκληση, καθορίζονται αυστηρά ως εξής :

Ημερομηνία
αίτησης παραίτησης Δικαίωμα ανάκλησης εντός μηνός, μέχρι
21-4-2015 20-5-2015
22-4-2015 21-5-2015
23-4-2015 22-5-2015
24-4-2015 25-5-2015
27-4-2015 26-5-2015
28-4-2015 27-5-2015
29-4-2015 28-5-2015
30-4-2015 29-5-2015

Η ημερομηνία καταβολής της προκαταβολής σύνταξης (Ν. 4151/29-4-2013, άρθρο 1), θα γίνει αναδρομικά από την επομένη της λύσης της υπαλληλικής σχέσης και συγκεκριμένα από 1-7-2015. Οι λεπτομέρειες για την καταβολή της ως άνω προκαταβολής, καθώς και τον έλεγχο των καταβαλλόμενων ποσών, καθορίστηκαν με την υπ’αριθμ. 75302/0092/31-5-2013 (ΦΕΚ τ. Β΄ 1344/3-6-2013) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
Οι αιτήσεις παραίτησης θα υποβληθούν στις Διευθύνσεις Δ.Ε. του κάθε υπαλλήλου, κατά τις προαναφερόμενες ημερομηνίες, αυτοπροσώπως ή από εξουσιοδοτημένο πρόσωπο.
Κατά συνέπεια οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αίτηση κατά το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου 2015, θα πρέπει να ζητούν να παραιτηθούν από την Υπηρεσία και όχι να συνταξιοδοτηθούν, αφού η αίτηση για συνταξιοδότηση έπεται της λύσης της υπαλληλικής σχέσης.  Η αποδοχή της αίτησης παραίτησης από την Υπηρεσία, γίνεται αυτοδίκαια (εκτός των περιπτώσεων που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα, Ν. 3528/2007 και για τους εκπαιδευτικούς που έχουν τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 του Υπαλληλικού Κώδικα), με το τέλος του διδακτικού έτους 2014-2015 (30-6-2015, λύση της υπαλληλικής σχέσης στις 1-7-2015), χωρίς ωστόσο η ανωτέρω αποδοχή να κατοχυρώνει απαραίτητα συνταξιοδοτικό δικαίωμα και άμεση καταβολή της σύνταξης. Για το λόγο αυτό και για την αποφυγή φαινομένων ανάκλησης παραιτήσεων που θα γίνουν αποδεκτές, οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να παραιτηθούν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, αναφορικά με τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος και άμεσης καταβολής της σύνταξης, αφού για την άμεση καταβολή της σύνταξης, πέραν της θεμελίωσης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, απαιτείται και η συμπλήρωση του απαραίτητου ορίου ηλικίας, σε διαφορετική περίπτωση (μη συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας) η σύνταξη καταβάλλεται με την ανάλογη μείωση αυτής (ποινή), το ύψος της οποίας εξαρτάται από το πόσο νωρίτερα από την ημερομηνία συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας θα ασκηθεί το δικαίωμα αυτό. Σημειώνεται ότι με το άρθρο 4, παρ. 10, περ. α και β του Ν. 4151/2013 (ΦΕΚ τ. Α΄ 103/29-4-2013), ρυθμίζεται η επαναφορά στην Υπηρεσία μετά από αίτηση του υπαλλήλου που παραιτήθηκε από πλάνη περί τα πράγματα που δεν πληρούσε τους όρους και τις προϋποθέσεις για την άμεση καταβολή της σύνταξης του, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 3 μηνών από την ημερομηνία που φέρει το έγγραφο της αρμόδιας Διεύθυνσης Συντάξεων. Το χρονικό διάστημα από την αποχώρηση από την Υπηρεσία μέχρι την επαναφορά σε αυτή δεν λογίζεται συντάξιμο και δεν καταβάλλονται αποδοχές για αυτό.
Οι βασικές διατάξεις σχετικά με την απονομή συντάξεων κωδικοποιήθηκαν σε ενιαίο κείμενο με το Π.Δ. 169/2007 (ΦΕΚ τ. Α΄ 210/31-8-2007). Επειδή όμως μετά την ανωτέρω κωδικοποίηση εκδόθηκαν και νεότερες διατάξεις, για περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με συνταξιοδοτικά θέματα (προϋποθέσεις, διαδικασία, ποσόν σύνταξης κ.λπ.) μπορείτε να επισκέπτεστε τη διαδικτυακή πύλη του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους  :
https://portal.gsis.gr/portal/page/portal/SYNTMIST/Content/Syntaxeis
Οι αιτήσεις για απονομή κύριας σύνταξης, επικουρικών συντάξεων και ασφαλιστικής παροχής (εφάπαξ) και η σχετική υπεύθυνη δήλωση, υποβάλλονται από την επομένη της τελευταίας εργάσιμης ημέρας (1-7-2015).
Οι εκπαιδευτικοί που θα απολυθούν αυτοδίκαια στις 30-6-2015 (λόγω 35ετίας και ορίου ηλικίας) μπορούν να προσκομίζουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για τη συνταξιοδότησή τους , στις αρμόδιες Διευθύνσεις προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα η ηλεκτρονική συμπλήρωση του ΔΑΥΚ, ενώ οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αίτηση παραίτησης κατά το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου, μπορούν να προσκομίζουν τα δικαιολογητικά από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης παραίτησης, η ηλεκτρονική συμπλήρωση όμως του ΔΑΥΚ δεν μπορεί να ξεκινήσει πριν την παρέλευση ενός μηνός από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

Β2. Μετά την 31η Μαΐου 2015, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, θα γίνουν αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του ΚΥΣΔΕ, για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημοσίων Νοσοκομείων, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.
Σημειώνεται ότι παραιτήσεις για λόγους υγείας δεν έχουν κανένα από τα συνταξιοδοτικά ευεργετήματα της απόλυσης κατά τις διατάξεις του άρθρου 153 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 - ΦΕΚ τ. Α’ 26/9-2-2007), για σωματική ή πνευματική ανικανότητα και για το λόγο αυτό οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ως προς τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και άμεσης καταβολής της σύνταξης.
Οι ως άνω αιτήσεις παραίτησης θα υποβάλονται στις Διευθύνσεις Δ.Ε., προκειμένου να διαβιβαστούν στο Υ.ΠΑΙ.Θ., με τα απαραίτητα δικαιολογητικά και σύμφωνα με τα οριζόμενα στις υπ’αριθμ. 34160/Δ1/11-3-2013 (ανακοινοποίηση στο ορθό 20-3-2013), 79133/Δ1/11-6-2013 (ανακοινοποίηση στο ορθό 11-6-2013) εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Η υπαλληλική σχέση λύεται με την κοινοποίηση της Υπουργικής Απόφασης στον ενδιαφερόμενο. Αν η απόφαση αυτή δεν κοινοποιηθεί μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από τη δημοσίευσή της στην εφημερίδα της κυβέρνησης, η υπαλληλική σχέση λύεται αυτοδίκαια με την πάροδο του εικοσαημέρου (άρθρο 156 του Υπαλληλικού Κώδικα) και οι αιτήσεις για απονομή κύριας σύνταξης, επικουρικών συντάξεων και ασφαλιστικής παροχής (εφάπαξ) και η σχετική υπεύθυνη δήλωση, θα υποβάλλονται από την επομένη της λύσης της υπαλληλικής σχέσης, ενώ η κατάθεση των δικαιολογητικών μπορεί να γίνεται και πριν από την ως άνω ημερομηνία. Οι διατάξεις των παραγράφων 1, 2, 3 και 4 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα και του άρθρου 4, παρ. 10 περ. α και β του Ν. 4151/2013, έχουν εφαρμογή και στις ως άνω αιτήσεις.
Τέλος, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4305/2014 (άρθ. 28), σύμφωνα με τις οποίες η Υπηρεσία υποχρεούται να προβεί αυτεπάγγελτα σε έλεγχο γνησιότητας των υποχρεωτικών και λαμβανομένων υπόψη για διορισμό, πρόσληψη ή εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση, δικαιολογητικών (σχετική και η υπ’αριθμ. 31792/8-12-2014 εγκύκλιος του Υπουργείου Δ.Μ.Η.Δ.).

Β3. Άλλες περιπτώσεις παραίτησης είναι η αυτοδίκαιη παραίτηση λόγω κατοχής δεύτερης θέσης στο Δημόσιο, σε περίπτωση θανάτου και σε περίπτωση σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας.
   
     Σχετικά με την πρώτη περίπτωση εκπαιδευτικός που διορίζεται σε δεύτερη θέση και αποδέχεται το διορισμό του θεωρείται ότι παραιτείται αυτοδίκαια από την πρώτη θέση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35, παρ. 3 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007-Φ.Ε.Κ. 26 τ.Α΄/9-2-2007).
     Παράλληλα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρο 153 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007-Φ.Ε.Κ. 26  τ.Α΄/9-2-2007), ο υπάλληλος απολύεται ύστερα από απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, αν διαπιστωθεί σωματική ή πνευματική ανικανότητα, σύμφωνα με τα άρθρα 100, 165 και 167 του Υπαλληλικού Κώδικα.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η έκδοση σχετικού πιστοποιητικού από Δευτεροβάθμια ή Ειδική Υγειονομική Επιτροπή.
Αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο για την απόλυση εκπαιδευτικών λόγω σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας είναι το οικείο Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε. (παρ. 21 του άρθρο 11 και παρ. 22 του άρθρο 12 του Π.Δ. 1/2003-Φ.Ε.Κ. 1/τ. Α΄/ 3-1-2003). Η σχετική πράξη εκδίδεται από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Για τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων αρμόδιο είναι το οικείο Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. (παρ. 15 του άρθρο 15 και παρ. 16 του άρθρο 16 του Π.Δ. 1/2003). Για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων αρμόδιο είναι το Κ.Υ.Σ.Π.Ε. ή Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. (παρ. 14 του άρθρο 17 και παρ. 14 του άρθρο 18 του Π.Δ. 1/2003).
Σημειώνεται ότι για τους εκπαιδευτικούς που απολύονται για το λόγο αυτό, ισχύουν διαφορετικές προϋποθέσεις όσον αφορά τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Τέλος με βάση το άρθρο 4, παρ. 10 περ. α και β του Ν. 4151/2013 (ΦΕΚ 103/τ.Α/29/4/13 ρυθμίζεται η επαναφορά στην Υπηρεσία μετά από αίτηση του υπαλλήλου που παραιτήθηκε από πλάνη περί τα πράγματα που δεν πληρούσε τους όρους και τις προϋποθέσεις για την άμεση καταβολή της σύνταξής του μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 3 μηνών από την ημερομηνία που φέρει το έγγραφο της αρμόδιας Διεύθυνσης Συντάξεων. Το χρονικό   διάστημα από την αποχώρηση από την Υπηρεσία μέχρι την επαναφορά σε αυτή δεν λογίζεται συντάξιμο και δεν καταβάλλονται αποδοχές γι αυτό.

Να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί/ες σχετικά με την υποβολή της παραίτησης τους. Πολλές φορές  η βιασύνη οδηγεί σε εσφαλμένες επιλογές. Η παραίτηση από την Υπηρεσία είναι μια πολύ σοβαρή απόφαση ζωής! Σε κάθε περίπτωση η όποια επιλογή θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και ουσιαστικής ενημέρωσης! Το 2013 είχαμε συνολικά 6689 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από την εκπαίδευση! Το 2014 αποχώρησαν από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 3235 εκπαιδευτικοί. Το 2015 αναμένεται να αποχωρήσουν περίπου 3400 εκπαιδευτικοί (εκ των οποίων οι 262 αφορούν αυτοδίκαιες απολύσεις).


Αθήνα 23/3/2015




Νεκτάριος Κορδής,
αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6977513534,
ηλ. δ/νση:  nekordis@yahoo.gr)


 Χρήστος Φιρτινίδης,
αιρετό αναπληρ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6974488454,
ηλ.δ/νση: firtinidis@gmail.com )
 
            εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Σάββατο, 21 Μαρτίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Κυριακή 29η Μαρτίου 2015 στην Αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Αιγάλεω
από τις 9πμ μέχρι τις 4μμ διοργανώνουμε ημερίδα με θέμα:

TI KANOYME ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Στη διάρκεια της κρίσης, έχουμε δραματική περικοπή δαπανών για την υγεία, παραπέρα επιβάρυνση των ασφαλισμένων, σταδιακή διάλυση των δημόσιων δομών με παράλληλη διαφυγή δημόσιων πόρων προς τον κρατικοδίαιτο ιδιωτικό τομέα και προσπάθεια θεσμοθέτησης της μονιμοποίησης του κυρίαρχου ρόλου του ιδιωτικού τομέα στο χώρο της παροχής υπηρεσιών. Οι μνημονιακές πολιτικές, οδήγησαν στην πλήρη κατεδάφιση του δημόσιου συστήματος υγείας και συνέβαλλαν στην επιδείνωση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Η δραστική μείωση της κρατικής χρηματοδότησης για την υγεία στο 6% του ΑΕΠ, είχε σαν αποτέλεσμα :
  • το κλείσιμο πολλών μικρών νοσοκομείων, αφού είχε προηγηθεί η μεθοδευμένη απαξίωσή τους («Λοιμωδών»)
  • τη διάλυση των μονάδων του ΕΟΠΥΥ
  • το λειτουργικό έμφραγμα στα μεγάλα δημόσια νοσοκομεία («Αττικό»)
  • έριξε στον καιάδα τους ψυχιατρικά ασθενείς, παραδίδοντάς τους στις ΜΚΟ, την ίδια στιγμή που δρομολογούσαν το κλείσιμο των ψυχιατρικών νοσοκομείων.
Η συνολικότερη κατάσταση φτωχοποίησης πλατιών κοινωνικών στρωμάτων λόγω της πολιτικής των μνημονίων και της ακραίας λιτότητας έχει οδηγήσει εκτός ασφαλιστικής κάλυψης εκατομμύρια ανθρώπους που αδυνατούν να έχουν πρόσβαση στο σύστημα υγείας.
Οι άνθρωποι της Δυτικής Αθήνας έχουν υποστεί όλες τις συνέπειες της κρίσης, την ανεργία, τη φτώχεια, τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Αλλάζουμε το τοπίο, ανατρέπουμε την κατάσταση

Θεωρούμε ότι η υγεία είναι ένα κοινωνικό αγαθό και ως εκ τούτου, σημαντικό και αναφαίρετο δικαίωμα όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων.
Βασική αρχή που καθορίζει τη στρατηγική μας στόχευση είναι αυτή της καθολικής, ισότιμης, έγκαιρης και ποιοτικής πρόσβασης όλων των κατοίκων της χώρας, ανεξάρτητα από την οικονομική και κοινωνική του κατάσταση ή την εθνικότητά του στις υπηρεσίες υγείας.
Η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας, με έμφαση στην πρόληψη της ασθένειας και στην προαγωγή της υγείας, την περίθαλψη, τη μετανοσοκομειακή φροντίδα, αποτελούν προτεραιότητά μας.

Πλήρης ισότιμη δημόσια, δωρεάν
υγεία για όλους.

ΣΥΡΙΖΑ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΓΕΙΑΣ

ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΝΟΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΠΕΤΕΙΟΙ

Τρίτη, 17 Μαρτίου 2015

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

ΕΛΜΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΘΕΜΑ: «Εκφράζουμε την βαθύτατη θλίψη μας και τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους φίλους του Βαγγέλη Γιακουμάκη»

Ο άδικος χαμός του συντοπίτη μας Βαγγέλη Γιακουμάκη έφερε στην επιφάνεια με τραγικό τρόπο τις συνέπειες που μπορεί να έχει το φαινόμενο του εκφοβισμού και της ρατσιστικής βίας. Το γεγονός, από την μια πλευρά αναδεικνύει, την ανικανότητα θεσμών, πολιτείας και ολόκληρης της κοινωνίας να προστατέψουν ένα παιδί που πέφτει θύμα τέτοιων πρακτικών. Από την άλλη πλευρά, αναδεικνύει την «ικανότητα» της κοινωνίας μας να μεγαλώνει ανθρώπους βίαιους και αδίστακτους, χωρίς κανένα αίσθημα αλληλεγγύης και σεβασμού στην διαφορετικότητα.
Ο σχολικός εκφοβισμός, το «Bullying» όπως το ονομάζουν στη σύγχρονη κοινωνιολογική έρευνα είναι φαινόμενο με παρουσία χρόνων. Όμως ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μια αλλαγή και ποσοτική και ποιοτική. Για να γίνει αυτή η αλλαγή κατανοητή, αρκεί να συνδέσουμε τον ενδοσχολικό εκφοβισμό και τα κρούσματα βίας στο σχολείο με την ένταση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας σε ολόκληρη την κοινωνία.
Ο ακραίος ανταγωνισμός, η βία, οι ρατσιστικές πρακτικές, ο αφανισμός του διαφορετικού και του αδύναμου, προβάλλεται σαν διέξοδο σε μια εποχή γεμάτη από τα αδιέξοδα της οικονομικής κρίσης, της ανεργίας και της ανέχειας. Η βία και μάλιστα η ρατσιστική βία προβάλλεται, σχεδόν διαφημίζεται, με αποτέλεσμα ολόκληρη η κοινωνία να «εκπαιδεύεται» στην ανοχή απέναντι στην βία, πολύ περισσότερο «εκπαιδεύεται» στο να δέχεται και να ασκεί βία.
Για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και παραβατικότητας των νέων απαιτείται μια ολοκληρωμένη πολιτική σε επίπεδο κοινωνικό, οικογενειακό αλλά και εκπαιδευτικό, που θα συμβάλει στην διαμόρφωση αρχών και αξιών που θα σέβονται την διαφορετικότητα και θα καλλιεργούν την αλληλεγγύη. Ιδιαίτερα στις μέρες μας, η αντιμετώπιση της βίας είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει συγκεκριμένα μέτρα που θα αποσκοπούν στην αποτελεσματικότερη στήριξη της οικογένειας, στη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού και της φτώχειας.
Αντιλαμβανόμαστε προφανώς και το δικό μας χρέος ως εκπαιδευτικoί μέσα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που καλλιεργεί τον ακραίο ανταγωνισμού και αποκλείει τους αδύναμους και τους διαφορετικούς, να αγωνιστούμε για ένα σχολείο με ελευθερίες, που θα χωράει όλα τα παιδιά και που θα μαθαίνει τον σεβασμό σε κάθε είδους ιδιαιτερότητα και διαφορετικότητα.
Πάνω από όλα όμως, αυτές τις δύσκολες ώρες, θέλουμε να εκφράσουμε τη βαθύτατη θλίψη μας και τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους φίλους του Βαγγέλη. Τους υποσχόμαστε ότι θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια και θα αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα που μας δίνεται, ώστε να συμβάλουμε από την μεριά μας να μην υπάρξουν επόμενα θύματα. Σαν ένα μικρό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση προτείνουμε στους συναδέλφους τις επόμενες μέρες, να διοργανώσουν σε κάθε σχολείο, σε κάθε τάξη, συζητήσεις και δράσεις στην μνήμη του Βαγγέλη, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στον ενδοσχολικό εκφοβισμό και την ρατσιστική βία.



Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος
Δέσποινα Νικολάου
Ο Γραμματέας
Πέτρος Παπαδάκης

Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2015

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΚΥΣΔΕ

Ενημερωτικό των αιρετών στο ΚΥΣΔΕ
Νεκτάριου Κορδή & Χρήστου Φιρτινίδη
εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Θέμα: Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 12/3/2015

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ που έγινε την Πέμπτη 12 Μάρτη σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:
  1. Έγινε δεκτή 1 αίτηση παραίτησης εκπαιδευτικού . Παράλληλα έγιναν δεκτές 3 αιτήσεις ανάκλησης παραίτησης, ενώ απορρίφθηκαν 2 αιτήσεις, μειοψηφούντων των αιρετών.
  2. Έγιναν δεκτές 3 αιτήσεις μετάταξης εκπαιδευτικών, σε προσωρινή θέση διοικητικού υπαλλήλου για σοβαρούς λόγους υγείας.
  3. Έγινε δεκτή 1 αίτηση απόσπασης εκπαιδευτικού που εντάσσεται σε ειδική κατηγορία και 1 αίτηση ανάκλησης απόσπασης.
  4. Τέλος εγκρίθηκαν 21 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν αποδέσμευση για μετάταξη σε διοικητική θέση. Για το ίδιο θέμα απορρίφθηκαν 8 αιτήσεις.
  5. Αναφορικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών, στη Γενική Εκπαίδευση έχουμε συνολικά 4045 προσλήψεις και 469 ανακλήσεις, στην Ειδική Εκπαίδευση έχουμε 1700 προσλήψεις και 87 ανακλήσεις. Συνολικά στη Β/θμια Εκπ/ση οι προσλήψεις είναι 5745 και οι ανακλήσεις 556 με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να απασχολούνται 5189 εκπαιδευτικοί. Οι προσλήψεις αυτές κατανέμονται ως εξής: 1395 από τον Τακτικό προϋπολογισμό, 1870 από προγράμματα ΕΣΠΑ (418 σε Μουσικά Σχολεία και 1452 στην Ειδική Αγωγή και 1924 από το ΠΔΕ. Μετά και τις τελευταίες προσλήψεις οι εναπομείνασες πιστώσεις είναι πλέον ελάχιστες!
  6. Σχετικά με τον αριθμό των αίτησεων μετάθεσης η κατανομή τους έχει ως εξής: 607 αιτήσεις για Μουσικά Σχολεία, 195 για ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, 76 για Καλλιτεχνικά Σχολεία και 8248 για τη Γενική Εκπαίδευση. Ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων μετάθεσης ανέρχεται σε 9126.
  7. Σχετικά με το τεράστιο θέμα των «υποχρεωτικών» μετατάξεων, το αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η λειτουργία της σχετικής επιτροπής με τη συμμετοχή και εκπροσώπων της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ. Συνολικά πάνω από 5700 εκπαιδευτικοί είχαν υποβάλλει αρχική αίτηση μετάταξης.

Αθήνα 12/3/2015
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Νεκτάριος Κορδής,
αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6977513534,
ηλ. δ/νση: nekordis@yahoo.gr)


Χρήστος Φιρτινίδης,
αιρετό αναπληρ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6974488454,
ηλ.δ/νση: firtinidis@gmail.com )

εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων