ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΕΙΡΑΙΑ
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 12Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΛΜΕ
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
σας ενημερώνουμε ότι στις 18-20 Μαΐου
2018 πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα το
12ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ με θέμα: «Το εκπαιδευτικό έργο σε συνάρτηση με τους όρους και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών» και τις εξής θεματικές ομάδες:
1η Ομάδα - Συνθήκες εργασίας, υποδομές, βοηθητικό, διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό
12ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ με θέμα: «Το εκπαιδευτικό έργο σε συνάρτηση με τους όρους και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών» και τις εξής θεματικές ομάδες:
1η Ομάδα - Συνθήκες εργασίας, υποδομές, βοηθητικό, διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό
Μέλη των ΣΥΝΕΚ συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις ομάδες εργασίας του KEMETE, που δούλευαν για
μήνες ώστε να καταλήξουν στις τελικές εισηγήσεις των ομάδων. Από τις ΣΥΝΕΚ
Πειραιά συμμετείχαμε 4 μέλη στην 5η Ομάδα που αφορούσε την
επαγγελματική εκπαίδευση. Σας επισυνάπτουμε τις δύο εισηγήσεις της συγκεκριμένης ομάδας, που
αφορούν η μία στα εργασιακά ζητήματα στην ΤΕΕ και η άλλη στην επιμόρφωση, για
ενημέρωση αλλά και για να κάνετε όποιες παρατηρήσεις-προτάσεις θεωρείτε
χρήσιμες. (Τις εισηγήσεις των άλλων ομάδων μπορείτε να τις βρείτε στο site του ΚΕΜΕΤΕ.) Παρακαλούμε να μας
στείλετε όποιες προτάσεις έχετε στο email: synekpeiraia@gmail.com
Τα εκπαιδευτικά συνέδρια και το
ΚΕΜΕΤΕ (Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ), που τα διοργανώνει, έχουν ως στόχο την τεκμηρίωση των αιτημάτων
της ΟΛΜΕ μέσα από παιδαγωγικές και επιστημονικές μελέτες και έρευνες. Αυτό,
προφανώς, προϋποθέτει μήνες εργασίας και έρευνας καταρχάς για να συνταχθούν οι
εισηγήσεις κάθε ομάδας αλλά και για να συζητηθούν ουσιαστικά αυτές στη διάρκεια
του συνεδρίου. Ο ρόλος των
εκπαιδευτικών συνεδρίων, - στα οποία οι αντιπρόσωποι των ΕΛΜΕ δεν
εξουσιοδοτούνται για να ψηφίζουν θέσεις όπως στα συνδικαλιστικά συνέδρια- , είναι να δίνουν τη δυνατότητα στον κλάδο, να συζητά και να εμβαθύνει σε
εκπαιδευτικά θέματα και στηριζόμενος σε
τεκμήρια (διεπιστημονικές μελέτες, ελληνικές και διεθνείς έρευνες,
στατιστικά δεδομένα, κ.λπ.) να
διατυπώνει αξιόπιστα – πειστικά επιχειρήματα, για να διεκδικεί
αποτελεσματικότερα τα αιτήματά του.
Σχετικά με τα όσα διαδραματίστηκαν
στο συνέδριο, με λύπη διαπιστώνουμε ότι
για άλλη μία φορά το εκπαιδευτικό συνέδριο αντιμετωπίστηκε από κάποιες δυνάμεις
ως πεδίο πόλωσης και μικροπαραταξιακών παιγνίων και από κάποιες άλλες ως
ευκαιρία τουρισμού…
Το ΠΑΜΕ δεν συμμετέχει ποτέ ούτε στο ΔΣ του ΚΕΜΕΤΕ, παρότι δικαιούται
έδρα, αλλά ούτε και στις ομάδες εργασίας, που κάνουν τις απαραίτητες μελέτες
για τα εκπαιδευτικά συνέδρια. Προφανώς
γι’ αυτούς δεν υπάρχει λόγος να κουράζονται με επιστημονικές μελέτες, αφού το
Κόμμα τους στέλνει πάντα έτοιμες τις τοποθετήσεις τους… Ωστόσο, παρά την
ξεκάθαρη απαξίωση που δείχνουν στο ΚΕΜΕΤΕ και την λειτουργία του, δεν χάνουν
ευκαιρία να έρθουν στα εκπαιδευτικά συνέδρια, όχι φυσικά για να συζητήσουν τις
εισηγήσεις του συνεδρίου, αλλά για να μας διαβάσουν για άλλη μία φορά τις
ξεκάθαρα κομματικές τους ομιλίες, που καμία σχέση δεν έχουν με τα εκπαιδευτικά
συνέδρια. Έτσι και φέτος, τα μέλη του ΠΑΜΕ που εμφανίστηκαν στο συνέδριο, δεν κατέθεσαν καμία πρόταση, καμία μελέτη,
κανένα επιχείρημα, αλλά με περίσσιο θράσος κατέκριναν άπαντες όσους
εργάστηκαν αυτούς τους μήνες με επιστημονική μεθοδολογία για να καταθέσουν
προτάσεις. Στην ομάδα για τη
συλλογικότητα κα τη δημοκρατία στο σχολείο, έφτασαν στο σημείο να απαξιώνουν
συνολικά τη διεκδίκηση δημοκρατίας στο σχολείο, γιατί «στον καπιταλισμό είναι ανοησία να
συζητάμε για δημοκρατία στο σχολείο»... Οι ομιλίες στους σε όλες τις ομάδες
ήταν συνθηματολογικά μανιφέστα, άσχετα με τα θέματα συζήτησης, που απέρριπταν
κάθε πρόταση με την γνωστή κομματική ξύλινη γλώσσα. Το γνωστό, στείρο «όχι σε
όλα»…, που όχι μόνο δεν κινητοποιεί τον κλάδο αλλά τον οδηγεί μακριά από την
ουσιαστική διεκδίκηση των αιτημάτων μας.
Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ πιστές στην προσπάθεια να «ηγεμονεύσουν» ιδεολογικά,
συνέχισαν την τακτική της κινδυνολογίας,
που οδηγεί τον κλάδο στην μοιρολατρία. Μην κατανοώντας το νόημα και την
στοχοθεσία των εκπαιδευτικών συνεδρίων κατέθεταν «εισηγήσεις» καθαρά κομματικές-πολιτικές, χωρίς επιστημονικά/εκπαιδευτικά δεδομένα. Η γνωστή τακτική της ψηφοθηρίας μέσα από
εύηχα συνθήματα και της λογοκρισίας κάθε άλλης άποψης, χαρακτηρίζοντάς την ως
επικίνδυνη, αντιλαϊκή και αντιδραστική. Ενδεικτικά, ούτε λίγο ούτε πολύ
τάχθηκαν κατά της επιμόρφωσης, γιατί αυτή «θα οδηγήσει σε διαφοροποίηση
προσόντων και άρα αξιολόγηση»…! Αν είχαν κάνει, βέβαια, τον κόπο να διαβάσουν
την πρόταση της σχετικής εισήγησης θα έβλεπαν ότι αναφέρεται ξεκάθαρα:
«υποχρεωτική, δωρεάν επιμόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς με πλήρη απαλλαγή
από τα διδακτικά καθήκοντα για όλη την διάρκεια της επιμόρφωσης», πρόταση που
ξεκάθαρα προφυλάσσει από τον κίνδυνο της «διαφοροποίησης προσόντων». Κινδυνολογία σε κάθε θέμα και απουσία κάθε
διάθεσης για σοβαρό διάλογο, που θα
φέρει ουσιαστικές και χρήσιμες προτάσεις για τον κλάδο. Επιπλέον, η
συγκεκριμένη παράταξη, προσπάθησε να φιμώσει τους συνέδρους που θέλαμε να
μιλήσουμε πιο αναλυτικά για την ΤΕΕ, διακόπτοντάς μας συνεχώς ή και
προσπαθώντας ακόμα και να μην μας δώσουν τον λόγο, παρότι υπήρχε επίσημη
υποομάδα που κατέθεσε εισηγήσεις για την ΤΕΕ. Μάλιστα, μέλος του ΔΣ του
ΚΕΜΕΤΕ, που είναι μέλος των παρεμβάσεων, είπε στο μικρόφωνο: «όχι άλλο κάρβουνο με την επαγγελματική
εκπαίδευση!»… Είναι γνωστή η θέση των παρεμβάσεων για την επαγγελματική
εκπαίδευση, αλλά έχει και ο τραμπουκισμός τα όριά του… Στο 18ο
συνδικαλιστικό συνέδριο της ΟΛΜΕ, μία από τις πολλές προτάσεις που είχαν
καταθέσει οι ΣΥΝΕΚ ήταν «Δωρεάν Μεταπτυχιακά για όλους τους εκπαιδευτικούς»,
πρόταση η οποία καταψηφίστηκε τόσο από το ΠΑΜΕ όσο και από τις Παρεμβάσεις. Να
αναγνωρίσουμε στις Παρεμβάσεις την μεταστροφή τους στη θέση αυτή, καθώς τώρα
υποστηρίζουν την πρόταση μας και μάλιστα την παρουσιάζουν ως δική τους… Ακόμα
κι έτσι «σύντροφοι», ας βγει κάτι θετικό από τις αντιπαραθέσεις μας.
Η ΔΑΚΕ σε μία προσπάθεια επίδειξης
δύναμης έστειλε τεράστιο αριθμό συνέδρων στην Καβάλα, αλλά η συμμετοχή τους
στις συνεδρίες των θεματικών ομάδων ήταν
πολύ μικρή και οι τοποθετήσεις τους στο όλο συνέδριο ακόμα λιγότερες, καθώς
απουσίαζαν τις περισσότερες ώρες του συνεδρίου. Τα κίνητρα της συμμετοχής τους φάνηκαν να είναι περισσότερο τουριστικά,
παρά συνεδριακά… Ενδεικτικά, να αναφέρουμε ότι ακόμα και συντονιστές
ομάδων, που προέρχονται από την ΔΑΚΕ, απουσίαζαν καθόλη την διάρκεια της
συνεδρίασης των ομάδας τους, αφήνοντας δε σε μία από αυτές στην θέση του
«άτυπου συντονιστή», με άγνωστη στους συνέδρους διαδικασία, μέλος των
παρεμβάσεων…
ΠΕΚ και ΑΡΕΝ είχαν ισχνή παρουσία
τόσο αριθμητικά όσο και ουσιαστικά, καθώς οι τοποθετήσεις τους ήταν ελάχιστες,
με αυτές της ΑΡΕΝ να είναι κυρίως κομματικού προσανατολισμού.
Συνάδελφοι, η παράταξη των ΣΥΝΕΚ (Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις) αποτελούσαν και εξακολουθούν ν’ αποτελούν ένα
από τα υγιέστερα συνδικαλιστικά σχήματα στη χώρα μας.
Και τούτο
επειδή δεν δημιουργήθηκε κατόπιν
κομματικής επιταγής, όπως οι υπόλοιπες παρατάξεις, αλλά από τη βάση, από μικρά
σχήματα που υπήρχαν ανά την χώρα και συνεργάστηκαν, από ανθρώπους με
διαφορετικές αφετηρίες, αλλά κοινές αρχές.
Επειδή πιστεύει
στη λογική, στην αυτονομία του συνδικαλιστικού μας κινήματος και στην ενωτική
κινηματική δράση.
Επειδή ήταν
και εξακολουθεί να είναι μια παράταξη που παράγει
θέσεις, κάνει προτάσεις και πιστεύει στην σύνθεση και την διεύρυνση και όχι
στην περιχαράκωση του χώρου (πάντα βέβαια σε μια βάση κοινών θέσεων και
αρχών).
Επειδή έβαζε και βάζει πάνω από όλα το
συνδικαλιστικό καθήκον, χωρίς να υπηρετεί κανένα κομματικό συμφέρον και είναι
πάντα διατεθειμένη να κάνει διάλογο ακόμα και με αυτούς που την
κατασυκοφαντούν για ψηφοθηρικούς λόγους
Θα
συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον του κλάδου και της
Παιδείας, καταθέτοντας εμπεριστατωμένες προτάσεις και θέσεις, πάντα με διάθεση
κριτικού διαλόγου με τους συναδέλφους και σύνθεσης με τις άλλες παρατάξεις. Δεν
θα μπούμε στην λογική της πόλωσης, της ψηφοθηρίας και της πολιτικοκομματικής τύφλωσης,
που τίποτα δεν έχουν να προσφέρουν στο κίνημα.
ΜΑΪΟΣ 2018
ΣΥΝΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου