ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Ο Κ. Μητσοτάκης και η «αγάπη» του για τον Δημόσιο Τομέα  & την  Εκπαίδευση!
Ένα μικρό οδοιπορικό στις δηλώσεις του

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

   Από την ημέρα που ο Κ. Μητσοτάκης ανέλαβε την προεδρία της ΝΔ, τόσο αυτός όσο και οι επιτελείς της ΝΔ προβαίνουν με κάθε ευκαιρία στην κατασυκοφάντηση του Δημόσιου Τομέα! Μια απλή απαρίθμηση  των πρόσφατων δηλώσεων τους, πέρα από το ότι είναι αρκετή να πείσει και τον πλέον «δύσπιστο», μαρτυρά και το βασικό στόχο τους: να διαμορφώσουν στην ελληνική κοινή γνώμη την εικόνα ενός σπάταλου και διογκωμένου Δημόσιου Τομέα. Στοχεύουν στο όνομα του «κοινωνικού αυτοματισμού» να λοιδορούν τον κοινωνικό και λειτουργικό ρόλο που επιτελούν βασικές δομές του Δημοσίου. Το ιδεολογικό τους όραμα προφανές: δραστική μείωση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών, ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας στο δημόσιο και αθρόες απολύσεις! Ακολουθεί ένα μικρό οδοιπορικό των δηλώσεων τους:

Α. ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ
Δηλώσεις Κ. Μητσοτάκη
  1. Έχω ήδη δεσμευθεί ότι το πρώτο νομοσχέδιο της επόμενης Κυβέρνησης θα αποκαταστήσει τη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης. Δεν θα απολυθεί κανένας δημόσιος υπάλληλος. Θα αξιοποιηθούν όλοι. Θα καταργήσουμε, όμως, τις περιττές θέσεις που ιδρύει ο ΣΥΡΙΖΑ και θα ενισχύσουμε τους Γενικούς Διευθυντές που θα επιλέγονται με αυστηρώς αξιοκρατικά κριτήρια. Και θα ανοίξουμε το Δημόσιο σε αυτούς που το αξίζουν.
  2. Μίλησαν και μιλούν ακόμα για εξορθολογισμό του Κράτους. Χθες δόθηκαν στη δημοσιότητα τα στοιχεία της απογραφής των δημοσίων υπαλλήλων. Ξέρετε τι λένε; Ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι αυξήθηκαν κατά περίπου 28.000 το 2017 σε σχέση με το 2016, ενώ οι δαπάνες για αμοιβές προσωπικού του Κράτους αυξήθηκαν κατά 492 εκ. Την ίδια ώρα που οι Έλληνες υπερφορολογούνται βάναυσα κάποιοι χτίζουν κομματικούς στρατούς. Την ίδια ώρα που πολλοί εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα αμείβονται με 360 ευρώ και την ίδια ώρα που ο μέσος μισθός στον ιδιωτικό τομέα για το 2017 μειώθηκε, δεν αυξήθηκε, μειώθηκε κατά 3,2%.
  3. (Για τον Πρωθυπουργό): Είχε το θράσος να τάξει δεκάδες χιλιάδες προσλήψεις στο Δημόσιο. Μόνο που για όλα αυτά πληρώνουν οι πολίτες τους οποίους έχει γονατίσει στους φόρους και τις εισφορές. Το πρόβλημα της ανεργίας δεν λύνεται με διορισμούς στο Δημόσιο, αλλά με επενδύσεις και καλές δουλειές στον ιδιωτικό τομέα.
  4. Οι δημόσιοι υπάλληλοι πρέπει να νιώθουν ασφαλείς. Δεν θα γίνουν απολύσεις. Όμως ο κανόνας 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις θα εφαρμοσθεί. Οι προσλήψεις δεν θα γίνονται άκριτα όπως σήμερα, αλλά με συγκροτημένο σχέδιο. Είναι αδιανόητο να πλεονάζουν γιατροί & να λείπουν νοσηλευτές.
  5. Το κλασικό “δυτικό” ωράριο “9 με 5” στην ίδια δουλειά, να παίρνει κανείς σύνταξη από την ίδια δουλειά, από αυτήν στην οποία ξεκίνησε, αυτό είναι μάλλον ξεπερασμένο.
  6. Το κόστος μισθοδοσίας του δημοσίου αυξήθηκε από το 2015 στο 2019 κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Επαναλαμβάνω, 2 δισεκατομμύρια ευρώ αυξήθηκε το κόστος μισθοδοσίας στο δημόσιο. Αυτό θα συγκρατηθεί και πάλιΔεν πρόκειται να προχωρήσουμε στον αθρόο αριθμό των προσλήψεων για τις οποίες έχει δεσμευτεί ο κ. Τσίπρας… Λοιπόν, πρώτον δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις. Δεν θα κουραστώ να το λέω. Ο ΣΥΡΙΖΑ επενδύει σε αυτή την προπαγάνδα διαστρέβλωσης αλλά θα γίνονται πολύ πιο λελογισμένες προσλήψεις από αυτές που εξαγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ, κατόπιν κεντρικού προγραμματισμού. Έχουμε πραγματικά τη δυνατότητα και το έχω αποδείξει στο Υπουργείο που ήμουν, να περιορίσουμε το αποτύπωμα του κράτους και να μην υπάρχει αυτή η προκλητική σπατάλη με τους μετακλητούς και τους υπαλλήλους οι οποίοι έρχονται να συνοδεύουν τα κομματικά γραφεία. Υπάρχει, λοιπόν, μια δυνατότητα και το λέμε ξεκάθαρα, ότι πρέπει να μειωθεί το αποτύπωμα της παρουσίας του δημοσίου και να δοθεί και ο χώρος στον ιδιωτικό τομέα να μπορέσει να αναπνεύσει.
  7. Κ. Μητσοτάκης (twitter): Οι νέοι σήμερα δεν πιστεύουν ότι θα πάρουν ποτέ σύνταξη, γι αυτό και συχνά επιλέγουν να εργάζονται χωρίς ασφάλιση. Αυτό είναι αδιανόητο και πρέπει να αλλάξει, με ανασχεδιασμό του ασφαλιστικού και κίνητρα για συμπληρωματικά προγράμματα ιδιωτικής ασφάλισης.
  8. Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες. Κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση και όσοι το επιχείρησαν καταστρατήγησαν τελικά την ίδια τη Δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα.
  9. Ο πρόεδρος της ΝΔ απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα του προέδρου του ΣΕΒ Θεόδωρου Φέσσα, τάχθηκε υπέρ της συνεργασίας του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα ή και της εκχώρησης δημοσίων υπηρεσιών στον ιδιωτικό τομέα, φέρνοντας ως παραδείγματα: Τη μισθοδοσία των δημοσίων υπαλλήλων. «Ξέρετε πόσοι υπάλληλοι ασχολούνται με τη μισθοδοσία των δημοσίων υπαλλήλων; Χιλιάδες. Αν αυτή η υπηρεσία εκχωρηθεί στον ιδιωτικό τομέα θα απελευθερωθούν άνθρωποι και πόροι», επισήμανε. Το σύστημα εισιτηρίων στους αρχαιολογικούς χώρους για το όποιο, όπως είπε, θα μπορούσε να δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία. Την καθαριότητα: Το Δημόσιο δεν θα έπρεπε να έχει καθαρίστριες, είπε χαρακτηριστικά. Τα καθήκοντα των σχολικών φυλάκων που, όπως και η καθαριότητα, θα μπορούσαν, όπως τόνισε, να δοθούν στον ιδιωτικό τομέα. «Τους ανθρώπους αυτούς το κράτος τούς κρατά όμηρους, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου που ακυρώνουν τα δικαστήρια», κατέληξε.
  10. Κ. Χατζηδάκης: «Για τους συμβασιούχους θα ισχύσει ότι προβλέπει το Σύνταγμα που δεν επιτρέπει τις συνεχείς ανανεώσεις συμβάσεων. Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει προσλάβει κομματικά ρουσφέτια και περιμένει όλους αυτούς να τους μονιμοποιήσουμε αυτό δεν θα γίνει. Για το Δημόσιο, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ είπε: «Δεν πρέπει να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος. Πρέπει να περιορίσουμε τις δαπάνες και για να μειώσουμε τους φόρους θα κρατήσουμε την αναλογία 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις… Το θέμα στο Δημόσιο δεν είναι πια ο αριθμός αλλά η ποιότητα».

Β. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ & ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ
Δηλώσεις Κ. Μητσοτάκη
  1. (Για Διορισμούς): Είναι ένα να πραγματικό ζήτημα, είμαι πάντα διατεθειμένος να καθίσω κάτω και να δούμε τις πραγματικές ανάγκες και το πως ενδεχομένως μπορούμε να στρέψουμε και περισσότερους ανθρώπους στην τάξη, γιατί και εκεί υπάρχουν περιθώρια, μην έχουμε καμία αμφιβολία, αλλά υπάρχουν και κάποιες πραγματικές ανάγκες και υπάρχει και μια ανάγκη ανανέωσης του δυναμικού. Διότι δεν μπορούμε να βρεθούμε κάποια στιγμή διαπιστώνοντας ότι για 5, 7 χρόνια δεν έχουμε κάνει προσλήψεις και θα υπάρχει ένα κενό, ένα γενεαλογικό κενό στην ουσία στην ιεραρχία των εκπαιδευτικών μας.
  2. (Για Διορισμούς): Να δούμε πραγματικά πόσους καθηγητές και δασκάλους χρειαζόμαστε και πού τους χρειαζόμαστε. Υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανακατανομής του προσωπικού του δημοσίου μέσα από μία διαδικασία αξιολόγησης και κινητικότητας.
  3. Η Παιδεία χρειάζεται ενίσχυση. Αλλά δεν είμαι διατεθειμένος, να δεσμευθώ σε οποιονδήποτε αριθμό προσλήψεων, εάν δεν μελετήσω πρώτα ενδελεχώς τα στοιχεία και διαπιστώσω πόσα πραγματικά κενά υπάρχουν. Προσλήψεις στον αέρα, μόνο και μόνο για να στέλνουμε ένα «φιλολαϊκό μήνυμα», εγώ δεν πρόκειται ποτέ να εξαγγείλω. Έχω δεσμευθεί ότι οι προσλήψεις στην παιδεία θα ξεκινήσουν από προσλήψεις στην ειδική αγωγή… Από εκεί και πέρα, όταν μελετήσουμε τα πραγματικά κενά, θα εξαγγείλουμε πόσες πραγματικά προσλήψεις χρειάζονται να γίνουν στην παιδεία, λαμβάνοντας πάντα υπόψη και το γεγονός, είναι μια πραγματικότητα σήμερα, ότι έχουμε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι είναι σε ένα καθεστώς ετήσιας ομηρίας μέσα από το καθεστώς των αναπληρωτών. Για τους οποίους θα πρέπει να αναγνωρίσουμε την προϋπηρεσία τους, αλλά -θα το πω γιατί θέλω να είμαι τελείως ξεκάθαρος- με διαγωνισμό από το ΑΣΕΠ. Προσλήψεις χωρίς διαγωνισμούς δεν πρόκειται να γίνουν από την επόμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
  4. Κατά τη συζήτηση στη Βουλή για την κατάργηση του ΠΔ 152, ο εκπρόσωπος της ΝΔ δήλωσε ότι ο νόμος αυτός θα καταργηθεί κατά προτεραιότητα από τη ΝΔ ως Κυβέρνηση! Σχετικά με την αξιολόγηση δήλωσε μεταξύ άλλων: « συνεπείς προς την ιδεολογική σας αγκύλωση, εξαιρείτε από αυτήν τους εκπαιδευτικούς… η σημερινή κυβέρνηση με την κατάργηση της αξιολόγησης είναι υπόλογη έναντι των ευσυνείδητων εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους… εμείς λοιπόν δεσμευόμαστε ότι θα επαναφέρουμε την αξιολόγηση». Από το βήμα της 83ης ΔΕΘ ο Κ. Μητσοτάκης δήλωσε πως δεν πρόκειται να κάνει καμιά απολύτως έκπτωση στο θέμα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.
  5. Ο Κ. Μητσοτάκης μιλώντας στην 83η ΔΕΘ είπε χαρακτηριστικά: "Η Παιδεία έχει ανάγκη από πιο αυτόνομα και δημιουργικά σχολεία. Με μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση, στη διαχείριση πόρων, στην επιλογή διδακτικού προσωπικού, στην κατάρτιση προγράμματος σπουδών. Να ξεφύγουμε από την τυραννία του ωρολογίου προγράμματος.
  6. (Τομέας Παιδείας της ΝΔ 2017): Περαιτέρω, άγνωστο παραμένει αν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έχει λάβει υπόψη την νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σε πολλά σχολεία της χώρας, καθώς εκπαιδευτικοί “φαντάσματα” εμφανίζονται για μια ή δυο ώρες την ημέρα, ασκώντας πλημμελώς τα καθήκοντά τους και δημιουργώντας στην ουσία οιονεί κενά, που δυσχεραίνουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
   Κατά την παρουσίαση του προγράμματος της ΝΔ για την Παιδεία τον περασμένο Νοέμβριο, αποκαλύφθηκε με κάθε λεπτομέρεια ένα πρόγραμμα με ακραία νεοφιλελεύθερο πρόσημο, με κατευθύνσεις που υιοθετούν τις εκθέσεις ΣΕΒ και ΕΕ, και με απροκάλυπτο  στόχο τη μετάλλαξη της δημόσιας εκπαίδευσης από προσβάσιμο σε όλους κοινωνικό αγαθό,  σε  αγοραίο είδος που θα διαμορφώνεται και θα εξαρτάται από την αγορά και τα επιχειρηματικά συμφέροντα. Παράλληλα η δέσμευση του αρχηγού της ΝΔ ότι θα καταργήσει αμέσως ως πρωθυπουργός, όλους τους νόμους Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου δηλαδή όλες τις κατακτήσεις των εκπαιδευτικών τα τελευταία 4 χρόνια, γεννά εύλογη ανησυχία για επαναφορά στο «σκηνικό του 2013 με την αξιολόγηση-χειραγώγηση, τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση, το «νέο» Πειθαρχικό, την αυτοδίκαιη αργία, τις υποχρεωτικές μετατάξεις και μεταθέσεις, την επιστράτευση απεργών, τον αυταρχισμό στα σχολεία, τη συρρίκνωση εργασιακών δικαιωμάτων, την αδιοριστία, τους μισθούς πείνας, την αύξηση διδακτικών ωρών και αριθμού μαθητών ανά τμήμα, τη διάλυση της ΤΕΕ  και την παραχώρηση σε ιδιώτες τομέων - ειδικοτήτων της, τη μεταφορά της ιδιωτικής εκπαίδευσης  στο υπουργείο …Εμπορίου και τις απολύσεις εκπαιδευτικών!  Μπροστά στο σκηνικό αυτό, οι παρατάξεις της ΔΑΚΕ, του ΠΑΜΕ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, ενώ παραμένουν άφωνοι στις εξαγγελίες αυτές, επιδίδονται στην απόλυτη καταστροφολογία, σε στείρα και αδιέξοδη δαιμονοποίηση της πραγματικότητας, σε απόκρυψη ή υποτίμηση κάθε κατάκτησης και θετικού βήματος, σπέρνοντας την απογοήτευση και την παραίτηση στους συναδέλφους, πείθοντάς τους ότι όλα είναι τετελεσμένα και άρα μάταιη κάθε αντίδραση. Για εμάς, η κριτική απέναντι στις ασκούμενες πολιτικές πρέπει να είναι σκληρή, χρειάζεται όμως να ακουμπά στην πραγματικότητα και να παρακινεί σε δημιουργική  δράση και θετική διεκδίκηση.  Αντιστεκόμαστε με κάθε τρόπο, και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, σε ό,τι υποβαθμίζει εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, αλλά ταυτόχρονα υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας και όσα προάγουν την αλλαγή νοοτροπίας για τη βελτίωση του έργου μας και του δημόσιου σχολείου σε όφελος των μαθητών/τριών  μας Προφανώς χρειάζεται να γίνουν πολλά περισσότερα και στην εκπαίδευση. Αύξηση των δημόσιων εκπαιδευτικών δαπανών, μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, πολύπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου και διεκδίκηση ριζικών δημοκρατικών αλλαγών στη δημόσια εκπαίδευση  επιβάλλοντας εξελίξεις στην κατεύθυνση των θέσεων και των αναγκών του κλάδου.  
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
   Είναι προφανές ότι η επίθεση αυτή  στο Δημόσιο τομέα μόνο τυχαία δεν είναι! Η θεσμική υποβάθμιση του ρόλου του δημοσίου υπαλλήλου, ο κοινωνικός αυτοματισμός με τον ψεύτικο διαχωρισμό μεταξύ κακού δημόσιου και καλού ιδιωτικού τομέα, η υποβάθμιση της εργασίας αποτελούν βασικά όπλα στη φαρέτρα όσων επιδιώκουν τον κοινωνικό μετασχηματισμό με ακραία συντηρητικούς όρους! Μέσα στα πλαίσια αυτά επιβάλλεται με προτάσεις και συλλογικές διεκδικήσεις να στοχεύσουμε σε ένα σύγχρονο Δημόσιο τομέα χωρίς εξαθλιωμένους εργαζόμενους, που θα λειτουργεί προς όφελος της κοινωνίας και των ευπαθέστερων κοινωνικών ομάδων, πέρα και μακριά από τα βαρίδια όλων όσων στο πρόσφατο παρελθόν απαξιώνουν τα βασικά χαρακτηριστικά του Δημόσιου προς όφελος αποκλειστικά και μόνο ιδιωτικών συμφερόντων. Οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο συνολικά ευτυχώς δεν έχουν μνήμη «λωτοφάγου» και δεν θα επιτρέψουν κανένα πισωγύρισμα στο ζοφερό μέλλον της αγοραίας οπισθοδρόμησης!

Αθήνα 21/1/2019
Νεκτάριος Κορδής 
Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ
με τις ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ –ΣΥΝΕΚ
nekordis64.blogspot.com  nekordis@yahoo.gr
κιν.6977513534

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]