ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


 

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

(Αιγάλεω, Χαϊδάρι, Αγία Βαρβάρα)

ΣΤΙΣ 20 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ

Για ΕΛΜΕ  διεκδικητική, ενωτική, αγωνιστική


 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

 

Η νέα σχολική χρονιά βρήκε εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και τις οικογένειές τους στη δίνη της ενεργειακής κρίσης και της οικονομικής ανέχειας που διαρκώς επιδεινώνεται. Οι καθηλωμένοι μισθοί μας, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία κοινωνικής πολιτικής για τη στέγαση και τη μετακίνηση των χιλιάδων εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα, και την κρίση ακρίβειας όλων των βασικών αγαθών, έχουν οδηγήσει στην περαιτέρω φτωχοποίηση. Παράλληλα βιώνουμε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στην ελευθερία του τύπου και την δημοκρατία, με κορυφαίο ζήτημα τις υποκλοπές.

     Την ίδια στιγμή στη χώρα μας,  το δημόσιο σχολείο και η εκπαίδευση στο σύνολό της βάλλεται από την αντιδραστική πολιτική της κυβέρνησης ΝΔ. Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε βρίσκοντας ήδη τους/τις εκπαιδευτικούς να αντιδρούν στη σωρεία αντιεκπαιδευτικών, ταξικών και αναχρονιστικών πολιτικών που εδώ και 3 χρόνια εφαρμόζει η κυβέρνηση. Το ΥΠΑΙΘ επιλέγει αδιάλλακτη, ιδεοληπτική και αυταρχική στάση στην επίλυση των εκπαιδευτικών ζητημάτων, κάνοντας μόνο προσχηματικές συναντήσεις με την ΟΛΜΕ και απορρίπτοντας όλες τις προτάσεις της. Ο μόνος δρόμος που γνωρίζει είναι αυτός των δικαστικών προσφυγών, αδιαφορώντας για τη δημόσια Παιδεία και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών.

     Έτσι, παράλληλα με την μισθολογική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, έχουμε και τη συνεχή χειροτέρευση των εργασιακών τους συνθηκών και την επαγγελματική εξουθένωσή τους να αυξάνεται διαρκώς. Η απόλυτη αδιαφάνεια στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, η συμπλήρωση ωραρίου σε πολλά σχολεία, η συνεχής αύξηση της γραφειοκρατίας (αξιολόγηση, μέντορες, συντονιστές κλπ), οι πελατειακού τύπου σχέσεις πάνω στις οποίες στηρίζεται όλο το πλαίσιο της ατομικής αξιολόγησης,  η κατηγοριοποίηση των σχολείων που επιφυλάσσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η κατάργηση της δημοκρατικής λειτουργίας του Συλλόγου διδασκόντων/ουσών με τις υπερεξουσίες των διευθυντών/ντριών, καθώς και η αύξηση των φαινομένων βίας μέσα στα σχολεία έχουν καταστήσει το λειτούργημα του εκπαιδευτικού μία εργασιακή γαλέρα άνευ προηγουμένου.

     Από την άλλη τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικούς που εξακολουθούν να υπάρχουν, η τράπεζα θεμάτων, η ελάχιστη βάση εισαγωγής, η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας,  οι ελλείψεις σε εξοπλισμό, η υποχρηματοδότηση των σχολείων λειτουργούν σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης με τεράστιες συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας.

     Μέσα σε αυτό το δυστοπικό σκηνικό, το 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ ήταν ένα συνέδριο ιστορικά παραγωγικό, ως προς την λήψη ουσιαστικών αποφάσεων για τον κλάδο. Στις συνεδριακές αποφάσεις καταγράφεται πλέον επίσημα η αντίθεση του κλάδου σε όλους τους αντιεκπαιδευτικούς και αντισυνδικαλιστικούς νόμους της κυβέρνησης ΝΔ, δημιουργώντας μια αδιαμφισβήτητη παρακαταθήκη για τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος. Επίσης, καταγράφονται επίσημα οι θέσεις του κλάδου για την οικονομική και εργασιακή του αναβάθμιση σε μια περίοδο τραγικής ακρίβειας και ανεργίας, τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου με βάση τις διαχρονικές θέσεις του κλάδου,  την επιμόρφωση, την γραφειοκρατία και την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών, τη στέγαση των εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένες περιοχές, την  ενίσχυση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις κ.α.

Παρά την μαζική αντίδραση των εκπαιδευτικών σε όλες τις αντιεκπαιδευτικές και αντιδημοκρατικές πολιτικές που εφαρμόζει το ΥΠΑΙΘ (αξιολόγηση, ηλεκτρονικές εκλογές, κάμερες στις τάξεις, καταλήψεις κλπ) και παρά την υπερψήφιση σημαντικών θέσεων στο 20ο Συνέδριο, αποτέλεσμα των αγώνων που έγιναν, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συνεχίζει την ίδια αυταρχική πολιτική αδιαφορώντας πλήρως για τις απόψεις σύσσωμου του κλάδου.

Η εμμονή του ΥΠΑΙΘ για την εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων και την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει ως ξεκάθαρο στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την αυταρχική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Οι ΣΥΝΕΚ μετά την δικαστική απόφαση που έκρινε παράνομη την απεργία αποχή από την εξωτερική αξιολόγηση καταθέσαμε πρόταση για τα ενιαία κείμενα που θα αποτελούσαν κοινή απάντηση όλων των σχολείων για την αποφυγή της κατηγοριοποίησης τους. Την πρόταση αυτή καταθέσαμε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ και δεν υπερψηφίστηκε σε αντίθεση με την στάση της  ΔΟΕ που  ψήφισε τα ενιαία κείμενα με αποτέλεσμα να μπλοκάρει την κατηγοριοποίηση των σχολείων που επιφέρει η αξιολόγηση.

Οι πρόσφατες εκλογές για τα ΥΣ στις 5 Νοέμβρη -παρά την μη ικανοποιητική συμμετοχή, που ήταν όμως παρόμοια με τις εκλογές αντιπροσώπων το 2022 για το συνέδριο της ΟΛΜΕ- οδήγησε στο να έχουμε ξανά εκλεγμένους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα συμβούλια. Οι «πανηγυρισμοί» Παρεμβάσεων και ΑΣΕ/ΠΑΜΕ για την αποχή ουσιαστικά ρίχνει νερό στον μύλο των κυβερνητικών σχεδίων για κατάργηση του θεσμού του αιρετού και την εδραίωση  των διορισμένων  εκπρόσωπων της Κεραμέως που θα συνεχίσουν την αδιαφάνεια, τις πελατειακές σχέσεις και την αναξιοκρατία. Την ίδια στιγμή που η επικράτηση της ΔΑΚΕ σε κάποιες περιοχές επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα συμμετοχής μας στις εκλογές για να μην υπάρχουν συμβούλια απόλυτα ελεγχόμενα από την κυβερνητική παράταξη.  Είναι προφανές ότι τελικός στόχος μας είναι η ανατροπή του νόμου 4728/20 για τα ΥΣ και συνολικά της υπάρχουσας κυβερνητικής πολιτικής.

Τα αιτήματα αιχμής για την επόμενη περίοδο είναι ξεκάθαρα:

·         Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Ενίσχυση των νέων συναδέλφων.

·         Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας. Καμία μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων.

·         Κατάργηση της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

·         Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων Κεραμέως (4692/20, 4823/21, 4763/20, 4713/20).

·         Κατάργηση    του    νόμου   Χατζηδάκη    (4808/21),    που   περιστέλλει   τα    εργασιακά    και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα και του νόμου Κεραμέως (4728/20) για ηλεκτρονικές εκλογές στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

·         Κατάργηση Τράπεζας Θεμάτων και ΕΒΕ.

·         Επαναφορά των καλλιτεχνικών μαθημάτων και της κοινωνιολογίας στο Λύκειο

·         Επανασχεδιασμός της ύλης και των διδακτικών στόχων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για την κάλυψη των μορφωτικών κενών των παιδιών εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης. Αντισταθμιστικά μέτρα ενίσχυσης των παιδιών σε κάθε σχολείο. Πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολείο για την αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών συνεπειών της τηλεκπαίδευσης.

·         Το ΥΠΑΙΘ να ικανοποιήσει τα αιτήματα και τις προτάσεις του κλάδου, όπως ψηφίστηκαν στο 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

     Στη νέα αυτή πραγματικότητα που διαμορφώνεται το ζητούμενο για εμάς είναι το Συνδικαλιστικό Κίνημα να ξεπεράσει στην πράξη και με τη δράση του την κρίση συμμετοχής και τις χρόνιες παθογένειές του ώστε να συσπειρώνει δυναμικά τους συναδέλφους, να υπερασπίσει τις κατακτήσεις του μέσα από καλά στοχευμένους και προετοιμασμένους αγώνες και να δημιουργήσει προϋποθέσεις για διεκδικήσεις βασικών ζητημάτων στα εργασιακά, οικονομικά και συνταξιοδοτικά προβλήματα του κλάδου.

     Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝ.Ε.Κ.) μέσα από το ΔΣ της ΕΛΜΕ έδωσαν το δυναμικό παρών και πρωτοστάτησαν με αποφασιστικό τρόπο στις πολλαπλές παρεμβάσεις του Σωματείου, αφού για εμάς η αγωνιστική και αποτελεσματική δράση του σωματείου μας στηρίζεται στη ενεργό συμμετοχή όλων μας. Σταθεροί στην αντίληψή μας ότι μόνο με ενωτικούς μαζικούς αγώνες μπορούμε να βάλουμε φραγμούς σε αντιδραστικά σχέδια για το δημόσιο σχολείο, αλλά και να διεκδικήσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα, συνεχίζουμε με βασικό άξονα την αυτοτέλεια του Συνδικάτου, να παλεύουμε μέσα στο Σωματείο για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και του δημόσιου σχολείου.

     Θεωρώντας πρώτιστης σημασίας την αναζωογόνηση της ΕΛΜΕ με τη συμμετοχή όλων των συναδέλφων και συναδελφισσών, προτείνουμε και δεσμευόμαστε για:

ü  Περιοδείες μελών ΔΣ ΕΛΜΕ – ενίσχυση της ζωντανής επαφής με τα σχολεία. Άνοιγμα των ζητημάτων αιχμής για συζήτηση σε κάθε Σύλλογο.

ü  Ανάδειξη και ενεργοποίηση του θεσμού του αντιπροσώπου του σχολείου. Σε βασικά θέματα, πριν από τα ΔΣ ή τις ΓΣ των ΕΛΜΕ, επιδιώκουμε συνεδριάσεις συλλόγων για επεξεργασία των εισηγήσεων και διαμόρφωση προτάσεων. Αξιοποίηση του Διαδικτύου για συλλογή προτάσεων και σκέψεων από τους συλλόγους των καθηγητών, υλικό που θα εμπλουτίζει τη συζήτηση στα ΔΣ ή στις ΓΣ.

ü  Συνεχίζουμε να δίνουμε βάρος στα καθημερινά εργασιακά προβλήματα των συναδέλφων και στην προσπάθεια επίλυσής τους μέσα από παρεμβάσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις.

ü  Εκτός από τα κυρίαρχα ζητήματα, προσανατολιζόμαστε και σε επιμέρους διεκδικήσεις και πρωτοβουλίες που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των συναδέλφων (εξασφάλιση εκπτωτικών προσφορών για τους εκπαιδευτικούς σε συγκοινωνιακά μέσα, σίτιση, τρόφιμα, θεάματα, κλπ).

ü  Ανάπτυξη της δράσης της ΕΛΜΕ (πολιτιστικής, κοινωνικής, περιβαλλοντικής, αθλητικής κ.α.)

ü  Με στόχο την ουσιαστική συμμετοχή και παρέμβαση του κάθε συναδέλφου στη δημόσια ζωή του σωματείου (συνέλευση, ημερίδες, εκδηλώσεις, κλπ), θα στηρίξουμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις που θα ευνοούν την εμπλοκή των “ανένταχτων” συναδέλφων στη συζήτηση και την επεξεργασία προτάσεων για τη λύση προβλημάτων, ώστε οι άγονες μικροπαραταξιακές αντιπαραθέσεις να δώσουν τη θέση τους σε πραγματικά συλλογικές - συμμετοχικές δημοκρατικές διαδικασίες.

 

 

Δεκέμβρης 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ

 

1.          Βενετσάνου Ιωάννα                      1ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου

2.          Κατσωνόπουλος Θοδωρής         ΕEEEK Αιγάλεω

3.          Κουτσοθεοδωρής Λάμπρος         3ο ΓΕΛ Αιγάλεω

4.          Μαρίνη Αλεξάνδρα                         5ο ΓΕΛ Αιγάλεω

5.          Μαστρογιάννη Πηνελόπη            1ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου

6.          Μπαρούς Γιάννης                         5ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου

7.          Μπέζου Κατερίνα                           ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω

8.          Παπανικολάου Γιάννης                6ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου

9.          Παπαχρήστος Σωτήρης               ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω

10.       Περιστέρη Ελένη                            ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω

11.       Ποτηροπούλου Μαρία                  2ο Γυμν. Αγ. Βαρβάρας

12.       Ρόκα Ευδοκία                               1ο ΓΕΛ Αγίας Βαρβάρας

13.       Σαριδάκη Βασιλική                         1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω

14.       Σερβετάς Γεώργιος                      Εσπερινό ΕΠΑΛ Αιγάλεω

15.       Σιαχάμης Ευάγγελος                    5ο ΓΕΛ Αιγάλεω

16.       Σμυρνιώτης Δημήτρης                   ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω

17.       Σταθόπουλος Ανδρέας                 2ο ΓΕΛ Αγ. Βαρβάρας

18.       Τσάμη Χριστίνα                              ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω

19.       Φραγκίσκος Νίκος                          1ο Γυμν. Αιγάλεω

20.       Χριστόγλου Γιάννα                        2ο Γυμνάσιο Αιγάλεω

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]