Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Παρασκευή, 31 Δεκεμβρίου 2010

ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 2011

Τις ευχές μου σε όλες και όλους για καλή χρονιά, γνωρίζοντας πόσο δύσκολη θα είναι,
με ένα στίχο του Τάσου Λειβαδίτη ως υπόμνηση...

" Ο κόσμος μόνο όταν τον μοιράζεσαι υπάρχει " .....


XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ! ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ...

*Ο Ιησούς και οι μαθητές*
Βλέποντας το πλήθος των ανθρώπων να τους ακολουθεί, ο Ιησούς ανέβηκε στο
βουνό. Μόλις κάθισε, οι μαθητές του κάθισαν κι αυτοί γύρω του. Σήκωσε τότε
τα μάτια του προς τους ουρανούς και είπε:
- Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι διότι σ’ αυτούς ανήκει η
βασιλεία των ουρανών. Μακάριοι αυτοί που υποφέρουν γιατί αυτοί θα
παρηγορηθούν. Μακάριοι οι πραείς γιατί αυτοί θα κληρονομήσουν τη γη...
Όταν τελείωσε ο Ιησούς, ο Πέτρος ρώτησε:
- Πρέπει να τα *γράψουμε* όλα αυτά;
Ο Ανδρέας ρώτησε:
- Πρέπει να τα *μάθουμε* όλα αυτά;
Ο Ιάκωβος:
- Και πρέπει να τα μάθουμε *απέξω*;
Ο Φίλιππος πρόσθεσε:
- Είναι *πολύ* δύσκολα.
Ο Ιωάννης είπε:
- Δεν έφερα *χαρτί*.
Ο Θωμάς είπε:
- Δεν έφερα *στυλό*.
Ανήσυχος, ο Βαρθολομαίος ρώτησε:
- Την επόμενη φορά θα έχει και *τεστ*;
Ο Μάρκος ρώτησε χαμηλόφωνα το διπλανό του:
- Με *ποιο* «ι» γράφεται η λέξη «πραείς»;
Ο Ματθαίος σηκώθηκε και έφυγε χωρίς να περιμένει τους άλλους, λέγοντας
δυνατά:
- Πάω στην *τουαλέτα*.
Ο Σίμων κοίταξε το ρολόι του και σχολίασε:
- Όπου να ναι, *χτυπάει*.
Τέλος, ο Ιούδας ρώτησε το Δάσκαλο:
- *Κύριε*, μπορείς να επαναλάβεις αυτό που είπες για τους
φτωχούς;
Εκείνη τη στιγμή πλησιάζει τον Ιησού ένα μέλος της Επιτροπής για την
Εκπαιδευτική Πολιτική του Κράτους και τον ρωτά:
- Κύριε, αναρωτηθήκατε μεταγνωστικά για το σημερινό σας μάθημα;
- Ποιος ήταν ο σκοπός και οι επιμέρους στόχοι της σημερινής σας
διδασκαλίας;
- Ποιες ήταν οι αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν στη
μάθησή τους οι μαθητές σας;
- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες ανέπτυξαν και ποιες
συμπεριφορές υιοθέτησαν οι μαθητές σας με το σημερινό μάθημα;
- Προβληματιστήκατε για την αποχώρηση του μαθητή σας;
- Γιατί δε μοιράσατε εποπτικό υλικό στο σημερινό σας μάθημα;
- Γιατί δε χρησιμοποιήσατε ομαδοσυνεργατική διδασκαλία;
- Γιατί δε χρησιμοποιήσατε τεχνικές εκπαίδευσης ενηλίκων: εργασία
σε ομάδες, παιχνίδι ρόλων κλπ;
- Γιατί χρησιμοποιήσατε μετωπική διδασκαλία; Θεωρείτε ότι ήταν η
καταλληλότερη;

Σ’ αυτό το σημείο, ο Ιησούς γονάτισε σε ένα βράχο και έκλαψε...

ΝΕΑ ΒΟΜΒΑ ΠΑΓΚΑΛΟΥ

Νέα βόμβα Πάγκαλου

Για "κοπρίτες που διορίζονται ρουσφετολογικά" έκανε λόγο ο Θ. Πάγκαλος, αναφερόμενος στους δημοσίους υπαλλήλους. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης επιτέθηκε με σφοδρότητα στον Α. Σαμαρά και στην Α. Παπαρήγα. Αξιόπιστο συνομιλητή χαρακτηρίζει το ΛΑΟΣ
Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί νέα δήλωση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου, κατά των δημοσίων υπαλλήλων.
Μετά το αξέχαστο "μαζί τα φάγαμε", που εξόργισε την πλειοψηφία των πολιτών, ο κ. Πάγκαλος συνεχίζει τις αναφορές με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για όσους είχαν διορισθεί στο παρελθόν στο δημόσιο, μέσω των σχέσεών τους με τα κόμματα.
Μιλώντας στο "Βήμα της Κυριακής", ο Θεόδωρος Πάγκαλος έκανε λόγο για "κοπρίτες που διορίζονται ρουσφετολογικά στο Δημόσιο".
"Όταν στο Δημόσιο βάζεις τον κοπρίτη επειδή σε ψηφίζει η οικογένειά του και παίρνεις πολλούς σταυρούς ε τότε ο κοπρίτης θα μείνει κοπρίτης σε όλη του τη ζωή. Ξέρει ότι ποτέ δεν πρόκειται να απολυθεί", ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα επέμεινε στη θέση του για το "μαζί τα φάγαμε", εξηγώντας ότι αυτό έγινε μέσω ενός φαύλου συστήματος πολιτικής με αθρόους διορισμούς στο Δημόσιο".
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης για άλλη μια φορά εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά της Αριστεράς λέγοντας πως η γενική γραμματέας του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, ονειρεύεται μια Σοβιετική Ένωση και αποκαλώντας το Συνασπισμό συγκρότημα που συναναστρέφεται τρομοκρατικές ομάδες και κατά καιρούς δίνει μαθήματα με περισσή αναίδεια και αμετροέπεια.
Γελοία και ανάξια σχολιασμού χαρακτήρισε τη στάση που κρατά ο Αντώνης Σαμαράς απέναντι στο μνημόνιο και πρόσθεσε πώς ο μόνος αξιόπιστος συνομιλητής αυτή τη στιγμή είναι ο ΛΑΟΣ.
Τέλος, αφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην είναι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές, επισημαίνοντας πως δεν είναι "ισόβιος, ούτε αναντικατάστατος". Τάχθηκε επίσης κατά της διεξαγωγής πρόωρων εκλογών και δήλωσε σύμφωνος με την κατάργηση του σταυρού προτίμησης.

Πέμπτη, 30 Δεκεμβρίου 2010

ΣΦΟΓΓΩΚΟΛΑΡΙΟΙ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ: Τέσσερις από τις ωραίες και εύηχες λέξεις που χρησιμοποιεί η κυρία Διαμαντοπούλου τονίζοντάς τις με ιδιαίτερη έμφαση.
Όμως η φροντίδα με την οποία η εξουσία (η εκάστοτε) περιβάλλει τα κομματικά στελέχη που την έχουν υπηρετήσει διαχρονικά και δικομματικά δεν είναι απούσα και αυτή τη φορά.
Η κυβέρνηση υλοποιώντας το νέο νόμο 3879/2010 για τη διά βίου μάθηση (παράγραφος 14 του άρθρου 26) έχρισε -όπως ο αυτοκράτορας έχριζε τους παρατρεχάμενούς του- σχολικούς συμβούλους εκείνους που «έχουν διοριστεί σε θέσεις Γενικών ή Ειδικών Γραµµατέων και Περιφερειακών ∆ιευθυντών Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, ∆ιά Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων, καθώς και Προέδρων ή ∆ιευθυνόντων Συµβούλων φορέων που εποπτεύονται από το Υπουργείο» και μάλιστα με αυξημένο ρόλο, μιας και θα «υπηρετούν ως στελέχη παιδαγωγικής καθοδήγησης». Και το τελευταίο δωράκι είναι πως διορίζονται«σε περιοχές που επιθυµούν». (Τα εισαγωγικά είναι από τη διάταξη του νόμου).
Τώρα αντιλαμβάνεται κανείς το ρόλο που η κυβέρνηση και η κυρία Διαμαντοπούλου δίνουν στη διά βίου μάθηση. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί έλαβαν φαίνεται τις ανάλογες πιστωτικές μονάδες (ή «credits» στα «ελληνικά» που καταλαβαίνει καλύτερα η Υπουργός Παιδείας) και μετεξελίσσονται σε παιδαγωγικούς καθοδηγητές, αλλά και πειθήνιους αξιολογητές!!
Αυτά είναι δείγματα της «καλής» αξιολόγησης που πρεσβεύει η Υπουργός Παιδείας.
Εύγε… Άλλωστε, αυτοί που υλοποιούν πιστά την αντιεκπαιδευτική πολιτική που ασκούν διαχρονικά οι κυβερνήσεις πρέπει να επιβραβεύονται….
Κοτσιφάκης Θέμης
Μέλος ΔΣ ΟΛΜΕ
http://thekotsi.blogspot.com
* ο σφογγοκωλάριος του βυζαντινού αυτοκράτορα ήταν ένα ερμητικά κλειστό επάγγελμα της εποχής, αλλά ταυτοχρόνως αποτελούσε και ένα υψηλό αξίωμα που έχαιρε μεγάλης εκτιμήσεως και κοινωνικής αναγνώρισης….

Σχολείο χωρίς βιβλία!

Σχολείο χωρίς βιβλία! Πάει και το δωρεάν σχολικό βιβλίο
Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων. 'Οταν Έχω Διάβασμα Βαριέμαι.'Έτσι δεν παραφράζαμε τα αρχικά του ΟΕΔΒ εμείς και τα παιδιά μας; Ε, λοιπόν, τα καταργεί η κυβέρνηση πάλι για... το καλό μας. Παραμονές Πρωτοχρονιάς το υπουργικό συμβούλιο καλείται να εγκρίνει την κατάργηση του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων και μαζί του την κατάργηση του δωρεάν σχολικού βιβλίου σε όλα τα παιδιά.
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που θα παρουσιάσει σήμερα η Α. Διαμαντοπούλου, "ο βασικός άξονας του νέου σχολείου είναι ο ψηφιακός". "Ο σχεδιασμός, η οργάνωση και ο συντονισμός της παραγωγής και διανομής σχολικών βιβλίων, τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή" είναι πλέον συμπληρωματική δραστηριότητα ενός φορέα που θα λειτουργεί με καθεστώς ιδιωτικού δικαίου!
Οι αρμοδιότητες του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων περνούν στο υπουργείο Παιδείας. Έτσι η Α.Διαμαντοπούλου πετυχαίνει "μια βαθιά τομή στα εκπαιδευτικά πράγματα": "η τσάντα του μαθητή θα μένει στο σχολείο". Αφού θα είναι άδεια, τι νόημα θα έχουν τα σούρτα φέρτα;
Πουθενά, από το σχέδιο νόμου, δεν προκύπτει ότι το ψηφιακό ή έντυπο υλικό θα διανέμεται με την έναρξη του σχολικού έτους σε όλα τα παιδιά. Αντιθέτως, όπως συνάγεται, το διδακτικό υλικό θα αποστέλλεται με... e-mail μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου που μέχρι πρότινος... βούλιαζε. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο θα αναλάβει "τη διοχέτευση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και των ψηφιακών υπηρεσιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση".
Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι θα γίνεται μετά την αποστολή. Ποιος θα αναλάβει το κόστος της εκτύπωσης του υλικού προκειμένου να το πάρουν όλα τα παιδιά; Τα σχολεία, που δεν έχουν πλέον χρήματα ούτε για... χαρτί τουαλέτας; Άρα οι γονείς καλούνται να φορτωθούν και αυτή τη δαπάνη αγοράζοντας όσοι μπορούν βιβλία, υπολογιστές και εκτυπωτές και φυσικά με άλλες τιμές απ' αυτές που διασφάλιζε μέχρι τώρα ο Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων.
To Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο θα υπαχθεί σε έναν νέο φορέα που θα λειτουργεί ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου! Δηλαδή μια βασική λειτουργία της εκπαίδευσης θα είναι πλέον ημιδημόσια και με βασική αποστολή "την τεχνολογική υποστήριξη των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας και της εκπαίδευσης".
Ο φορέας αυτός είναι το Ερευνητικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών με έδρα την Πάτρα, που μετεξελίσσεται "στον βασικό κόμβο συνολικών ψηφιακών εφαρμογών και μέσων στην εκπαίδευση".
Όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου, "ο σχεδιασμός, η οργάνωση και ο συντονισμός της παραγωγής και διανομής των σχολικών βιβλίων, τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή, καθώς και η ενιαία διαχείριση του συνόλου των κεντρικών υποδομών, των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και των ψηφιακών εφαρμογών μάθησης περιλαμβανομένου και του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου" απλώς "προστίθενται" στους σκοπούς του νέου φορέα.
Από τώρα μπορούμε να προβλέψουμε την τύχη του εγχειρήματος του ψηφιακού σχολείου: Μέχρι το 2013 που τελειώνει το ΕΣΠΑ. Ο κυριότερος οικονομικός πόρος του νέου φορέα είναι το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς, δηλαδή τα κοινοτικά κονδύλια. Και όπως έχει συμβεί με μύρια όσα προγράμματα, μετά τη λήξη της κοινοτικής χρηματοδότησης όλα ρημάζουν. Από τις σχολικές και ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, μέχρι την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, τα τμήματα στα ΤΕΙ και τους υπολογιστές στους μαθητές της Α' Γυμνασίου, για τους οποίους η Κομισιόν ζητάει πίσω τα λεφτά. Δηλαδή, μετά το πέρας του ΕΣΠΑ, ούτε ψηφιακό σχολείο θα έχουμε ούτε τον πατροπαράδοτο ΟΕΔΒ να δίνει βιβλία δωρεάν σε όλους τους μαθητές.
Επίσης με το νομοσχέδιο της Α. Διαμαντοπούλου καταργούνται το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το Κέντρο Εκπαιδευτικής 'Ερευνας, το Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών.
Στη θέση των τεσσάρων φορέων, που ούτως ή άλλως έχουν απαξιωθεί καθώς το υπουργείο Παιδείας αναθέτει σε ιδιώτες τη δουλειά τους, συγκροτείται Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο που ορίζεται από τον υπουργό Παιδείας και περιορίζεται σε γνωμοδοτήσεις όταν του ζητούνται. Για τον ορισμό του προέδρου απαιτείται έγκριση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής.
Το νομοσχέδιο αναφέρει ότι με μεταβατικές διατάξεις θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη ένταξη του υπηρετούντος επιστημονικού προσωπικού στον νέο φορέα, ενώ θα ρυθμιστούν οι όροι συνέχισης της απασχόλησης του διοικητικού προσωπικού. Σε ό,τι αφορά το προσωπικό του ΟΕΔΒ προβλέπεται η μετάταξή του σε υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας ή εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα.
Τέλος, με το νομοσχέδιο αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής μαθητών στα πειραματικά σχολεία. Μόνο στα δημοτικά η επιλογή γίνεται με κλήρωση. Στα λύκεια η εισαγωγή γίνεται μετά από εξετάσεις και τεστ δεξιοτήτων που, με βάση την εμπειρία αντίστοιχων εξεταστικών διαδικασιών σε ιδιωτικά σχολεία, προϋποθέτει πολλές ώρες ιδιαίτερων μαθημάτων προκειμένου να διασφαλιστεί η επιτυχία.
Αυτό σημαίνει ότι στα πειραματικά σχολεία θα φοιτούν κυρίως παιδιά που οι γονείς τους μπορούν να σηκώσουν το βάρος της προετοιμασίας. Στα γυμνάσια η επιλογή των μαθητών θα γίνεται με βάση προϋποθέσεις που θα ορίζει το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο κάθε σχολείου. Άρα και εδώ μπορεί να έχουμε εισαγωγή μετά από εξετάσεις. Επίσης, θα μπορούν να εισάγονται παιδιά με υψηλές μαθησιακές δυνατότητες.
Τίτλοι τέλους για το δωρεάν βιβλίο σε όλους
Αναστάτωση προκάλεσε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας το χθεσινό πρωτοσέλιδο της "Αυγής" για την κατάργηση του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων, που προμηνύει τίτλους τέλους για το δωρεάν σχολικό βιβλίο. Η Α. Διαμαντοπούλου, λίγες ώρες πριν τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου που αναμενόταν να δώσει την έγκριση για κατάργηση ενός από τα τελευταία απομεινάρια της δημόσιας εκπαίδευσης, επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις δηλώνοντας ότι τα σχολικά βιβλία θα συνεχίσουν να διανέμονται δωρεάν. Ωστόσο, οι διαβεβαιώσεις της υπουργού δεν στηρίζονται από τις προτεινόμενες αλλαγές, ενώ χθες η ίδια η κ. Διαμαντοπούλου παρουσίασε... απτές αποδείξεις για την επιλογή της κατάργησης και συρρίκνωσης της δωρεάν διανομής βιβλίων σε όλα τα παιδιά, δηλώνοντας ότι τίθεται σε εφαρμογή σχέδιο για την παροχή βιβλίων από δεύτερο χέρι!

Εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για επαναχρησιμοποίηση των βιβλίων!
'Οπως αποκάλυψε η Α. Διαμαντοπούλου, σε συνέντευξή της στον "Σκάι", έχει στείλει εγκύκλιο στα σχολεία με την οποία θα κληθούν οι μαθητές να παρουσιάσουν στο τέλος της σχολικής χρονιάς τα βιβλία τους προκειμένου να επαναχρησιμοποιηθούν. Μάλιστα, δήλωσε η υπουργός Παιδείας, θα διακριθούν εκείνα τα σχολεία και οι μαθητές που τα βιβλία τους θα είναι σε άριστη κατάσταση για να δοθούν στους επόμενους. "Γίνονται όλες οι αναγκαίες τομές και κινήσεις, ώστε να υπάρξει σεβασμός και προς το βιβλίο και προς το δημόσιο χρήμα", δήλωσε η υπουργός Παιδείας επιβεβαιώνοντας πλήρως ότι στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να περικόψει δραστικά ή και να απαγκιστρωθεί απ' αυτή τη δαπάνη. Για να υπερασπιστεί την επιλογή της περικοπής, η κ. Διαμαντοπούλου έβγαλε από το συρτάρι της μνήμης της θλιβερές εικόνες καψίματος σχολικών βιβλίων για να καταλήξει ότι με το νομοσχέδιο θα κάνει "την καλύτερη και πιο συνετή διαχείριση".
Είναι... γραμμένα
Πάντως, καλό θα ήταν κάποιος από τους ακριβοπληρωμένους συμβούλους της υπουργού Παιδείας να την πληροφορήσει ότι η επαναχρησιμοποίηση των βιβλίων είναι αδύνατη, για τον απλούστατο λόγο ότι οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν ασκήσεις πάνω σ' αυτά και άρα -όσο και να τα προσέχουν- τα βιβλία θα είναι αναγκαστικά γραμμένα και ζωγραφισμένα.
Σε ό,τι αφορά την ανακοίνωση διάψευσης του υπουργείου Παιδείας, δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν: 'Η η υπουργός δεν είχε διαβάσει το ενημερωτικό σημείωμα που εστάλη στις εφημερίδες ή, μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος, επιχειρεί να ανασκευάσει για να περιορίσει τις αντιδράσεις. Στην ανακοίνωσή του, το υπουργείο Παιδείας διαβεβαιώνει ότι η εκδοτική διαδικασία θα συνεχίσει να γίνεται με την ευθύνη του Δημοσίου. Επίσης ότι ο ΟΕΔΒ θα ενταχθεί στον νέο φορέα που θα συσταθεί και θα υποστηρίζει τη σύγχρονη πολιτική για το εκπαιδευτικό υλικό - ψηφιακό και έντυπο. Μετά απ' αυτά χαρακτηρίζει επιεικώς ανυπόστατα και με σκοπό τη σύγχυση και την τρομοκράτηση των οικογενειών και της σχολικής κοινότητας τα δημοσιεύματα της "Αυγής" και του "Ελεύθερου Τύπου".
Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα για το νομοσχέδιο, ο Οργανισμός Εκδόσεων δεν εντάσσεται στον νέο φορέα, αλλά καταργείται και τις αρμοδιότητές του αναλαμβάνει το υπουργείο Παιδείας.
Δεύτερον, "η εκδοτική διαδικασία" δεν θα γίνεται με την ευθύνη του Δημοσίου, διότι ο νέος φορέας (δηλαδή το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών) θα είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου. Με άλλα λόγια, θα λειτουργεί εκτός δημόσιου λογιστικού.
Ούτε του χρόνου τα Χριστούγεννα
Τρίτον, παρά τα λεγόμενα, διόλου δεν διασφαλίζεται "η συνέχιση της τρέχουσας παραγωγικής εκδοτικής διαδικασίας". Αυτή τη στιγμή ο Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων μπορεί να καλύψει, με το χαρτί που διαθέτει, μόνο το 50% των βιβλίων της επόμενης σχολικής χρονιάς, δηλώνει ο Μ. Λυκόπουλος, πρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων. Δεδομένου ότι ο διαγωνισμός για προμήθεια χαρτιού κηρύχτηκε άγονος, δεν υπάρχει περίπτωση τα βιβλία να είναι έτοιμα στην ώρα τους. Θα φτάσουν Χριστούγεννα κι ακόμη δεν θα έχει ολοκληρωθεί η αποστολή τους. Επιπλέον, δεν υπάρχει απολύτως καμία πιθανότητα να είναι έτοιμο το διδακτικό υλικό για την Α' Λυκείου, που από την επόμενη σχολική χρονιά θα λειτουργήσει με νέο πρόγραμμα εγκαινιάζοντας το νέο λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής.
Τελικά γιατί καταργούν τον ΟΕΔΒ;
Τέταρτον, το υπουργείο Παιδείας δεν εξηγεί γιατί αποτελεί βαθιά τομή στα εκπαιδευτικά πράγματα η κατάργηση του ΟΕΔΒ. Αν όλα συνεχιστούν ως έχουν και τα βιβλία συνεχίζουν να διανέμονται δωρεάν σε όλους τους μαθητές, τότε γιατί καταργείται ο Οργανισμός; Και μάλιστα ένας οργανισμός που ουδέποτε έχει απασχολήσει με σκάνδαλα ή σπατάλες, ένας οργανισμός που έχει πετύχει, με ελάχιστο προσωπικό, να εκδίδει και να αποστέλλει εγκαίρως 1.200 τίτλους βιβλίων, 45 εκ. αντίτυπα, με μέσο κόστος παραγωγής ανά βιβλίο τα 70 ή 80 λεπτά; Όλη αυτή η δραστηριότητα κοστίζει 26 εκ. ευρώ, όσο περίπου και η διαφημιστική καμπάνια για τα έργα του ΕΣΠΑ. Ουδείς ιδιωτικός φορέας μπορεί να πετύχει τέτοιες τιμές και να εγγυηθεί ότι το βιβλίο θα φτάσει στα χέρια των μαθητών. Γιατί καταργείται λοιπόν αυτός ο Οργανισμός για να ανατεθεί "ο σχεδιασμός, η οργάνωση και ο συντονισμός της παραγωγής και διανομής των σχολικών βιβλίων" σε έναν φορέα που δεν έχει καμία τεχνογνωσία;
Τέλος, σε όλο το ενημερωτικό σημείωμα δεν γίνεται ούτε μια φορά αναφορά στην υποχρέωση του κράτους να διανέμει δωρεάν και σε όλα τα παιδιά το διδακτικό υλικό, ψηφιακό και έντυπο. Μην μας πουν ότι το παρέλειψαν επειδή είναι αυτονόητο, διότι τίποτα πλέον δεν είναι αυτονόητο και κυρίως κεκτημένο. Και να είστε σίγουροι ότι πολύ γρήγορα οι γονείς θα φορτωθούν τη δαπάνη και της αγοράς βιβλίων, που δεν θα είναι πλέον στο 1 ευρώ και κάτι...
ΠΗΓΗ: Η ΑΥΓΗ

Κυριακή, 26 Δεκεμβρίου 2010

Εγώ πάντως Ποίημα του Μιχάλη Κατσαρού

«Εγώ πάντως
εξακολουθώ να βλέπω τον επερχόμενο μεσαίωνα
με φάλαγγες πιστών
με αργυρά δισκοπότηρα αφρίζοντα αίμα
με σημαιοστολισμούς και παρελάσεις
με ραβδούχους καλοθρεμμένους καλόγερους
εικόνες από παλιές εκστρατείες
και τυφεκισμούς
ήρωες με αυστηρά βλέμματα
Αμες δε γ’ εσόμεθα
πληρωμένη εκπαίδευση
θεός αγέρας τα στοιχεία της φύσεως
κλειδωμένα στην εποχή σε χάλκινα θησαυροφυλάκια».
Μιχάλης Κατσαρός

Παρασκευή, 24 Δεκεμβρίου 2010

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ εκλογές ΠΥΣΔΕ Νοεμ. 2010

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
              ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΑΙΡΕΤΟ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΤΗΣ Γ’ ΑΘΗΝΑΣ
Συναδέλφισσες,Συνάδελφοι
Ακόμα μια φορά , ακόμα πιο αποφασιστικά παλεύουμε
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ , ΤΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ , ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΔΙΑΦΘΟΡΕΙΑ.

Υπερασπίζουμε: την αξιοπρέπειά μας μέσα από τα σωματεία μας και αποκαλύπτουμε τα ρουσφέτια και την αδιαφάνεια στις τοποθετήσεις
Αρνούμαστε: τα σχολεία της «αγοράς», τη μέγγενη του «Καλλικράτη», το ξεπούλημα των δικαιωμάτων  και της δημόσιας παιδείας στο όνομα του «χρέους», και κάθε μορφή αξιολόγησης – χειραγώγησης
Στηρίζουμε: τον κυρίαρχο παιδαγωγικό ρόλο του συλλόγου διδασκόντων, την παιδαγωγική ελευθερία  κάθε συναδέλφου.
Καθένας μας αγωνίζεται για την συλλογική υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων  και    όλοι μαζί για κάθε συνάδελφο που διώκεται για τον κοινό μας αγώνα .
Οι  εκλογές των αιρετών και οι σημερινές συνθήκες
Η προσπάθειά μας να ενώσουμε τις αγωνιστικές μας δυνάμεις ώστε ένας « αριστερός αιρετός»  να σταθεί πραγματικά το μάτι του σωματείου και το στήριγμα του συναδέλφου μέσα στα υπηρεσιακά διαφθορεία πέτυχε για άλλη μια διετία.
Οι ίδιοι λόγοι εξακολουθούν να ισχύουν ιδιαίτερα σήμερα όπου « Μπήκαν στη πόλη οι εχθροί», στις μέρες μας που η κυβέρνηση άνοιξε τη κερκόπορτα στην τρόϊκα  (ΔΝΤ-Ε.Ε-Ε.Κ.Τ) για να διευκολύνει την μεταφορά πλούτου από τις τσέπες των εργαζομένων στις τράπεζες και στο μεγάλο κεφάλαιο. Στις μέρες μας που η κυβέρνηση  του ΠΑΣΟΚ αγκαλιά με το Ισραήλ συνδέει τις τύχες του λαού με τα ληστρικά σχέδια των ΗΠΑ στη περιοχή.
Η κατακόρυφη πτώση του επιπέδου ζωής των εκπαιδευτικών, η άλωση των δικαιωμάτων όσων εργάζονται στη παιδεία, ενώνει αντικειμενικά ,όλους τους εργαζόμενους στο δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα που πλήττεται επιπλέον και από την ανεργία. Όλα αυτά για να ξεπληρώσουμε δήθεν το χρέος που από το 115% του ΑΕΠ έφτασε αισίως στα 135%, για να αντιμετωπιστεί η κερδοσκοπία των spreeds που από τις 300 μονάδες έφτασε τις 1000. ΟΙ μόνες που δεν χρεοκόπησαν τελικά είναι οι τράπεζες που μεγάλωσαν την προίκα τους από 28 επί ΝΔ σε 78 δις επι ΠΑΣΟΚ.
Ένα χρόνο μετά  την επιβολή του μνημονίου γίνεται ολοένα και πιο καθαρό ότι η χώρα μας δεν οδηγήθηκε σ’ αυτό για να σωθεί η οικονομία και η κοινωνία γενικά, αλλά οι τράπεζες και οι κατέχοντες .Πρόκειται δηλαδή για μια οργανωμένη ληστεία.
Για να γίνει αποδεκτή αυτή η ληστεία από μας τους εργαζόμενους, κυβέρνηση και τα media μας συκοφαντούν για συμμετοχή  στο « μεγάλο φαγοπότι». Η συνενοχή , ο κοινωνικός εμφύλιος,  ο χαρακτηρισμός κάθε αγωνιζόμενου κλάδου ως αντεθνικού, ένα στόχο έχει. Να θολώσει το τοπίο της κατοχής του ΔΝΤ και να επιβάλλει ως αναγκαίο το μνημόνιο στη συνείδηση μας. Θέλουν να αποδεχτούμε την ανεργία, την φτώχεια, τις ιδωτικοποιήσεις στην υγεία, στην παιδεία, στις συγκοινωνίες και στην ενέργεια
Η παιδεία στο στόχαστρο 
Στα παραπάνω πλαίσια,  τα μέτρα για την παιδεία καθ’ υπαγόρευση του μνημονίου, συμπληρώνουν την επίθεση ενάντια στους εργαζόμενους καθιστώντας το δημόσιο σχολείο φτωχότερο και ανεπαρκές  στο να μορφώσει τα παιδιά τους.
Με το νόμο για το «νέο σχολείο» η επικοινωνιακή ατάκα της υπουργού «πρώτα ο μαθητής» μεταλλάχτηκε στον υπέρτατο στόχο « πρώτα το μνημόνιο». Από την αρχή της χρονιάς το δημόσιο σχολείο συστηματικά αφυδατώνεται. Το υπουργείο πίεσε για να στοιβάξει 30 μαθητές ανά τάξη και πέτυχε τουλάχιστον 25, μετέτρεψε τους αναπληρωτές σε ωρομίσθιους, επέβαλε περικοπές στη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, στις μεταφορές μαθητών, στα ειδικά σχολεία,  στην ενισχυτική διδασκαλία. Πήρε πίσω, όσα μέτρα αφορούσαν την ενίσχυση της εκπαίδευσης των πιο αδύναμων στρωμάτων.
   Συγχρόνως , κτύπησε τους εκπαιδευτικούς  με μείωση μισθών , απογύμνωση της οργανικής θέσης, υποχρεωτικές μετατάξεις, υποχρεωτικές υπερωρίες. Κατακερμάτισε τις εργασιακές σχέσεις αφού μετά τους νέους διορισμούς 2 στους 3 εκπαιδευτικούς θα εργάζονται με ελαστικές σχέσεις εργασίας.
 Και αφού τα media φρόντισαν για άλλη μια φορά να πείσουν το λαό (τον υπόλοιπο) ότι φταίνε οι καθηγητές για τα στραβά του δημόσιου σχολείου ,  η κυβέρνηση απειλεί τώρα με τη λαιμητόμο της αξιολόγησης και καλεί τα πλήθη να ζητωκραυγάσουν για  κάθε κεφάλι που θα πέφτει . Πρώτα του νεοδιόριστου ,που πριν προλάβει να διορισθεί,  μέντορας, διευθυντής και σύμβουλος θα καραδοκούν για να τον αξιολογήσουν, ενώ θα αμείβεται  με μισθό μικρότερο από τους παλαιούς και  θα ασφαλίζεται στο ΙΚΑ. Πιστεύει έτσι η κυβέρνηση ότι ένας εξαθλιωμένος δάσκαλος θα είναι πιο υποταγμένος και ευλύγιστος στη παιδεία της αγοράς.
Με το  νέο νόμο «Καλλικράτη» ,δίνεται η χαριστική βολή στη δημόσια εκπαίδευση αφού ολοκληρώνεται η διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της και η  μείωση των κρατικών δαπανών για την παιδεία.  Το κόστος λειτουργίας των σχολείων μετατίθεται στους δήμους . Η   χρηματοδότηση κάθε σχολικής μονάδας θα εξαρτάται πλέον από τις οικονομικές δυνατότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης. Οι διευθυντές και οι σύλλογοι διδασκόντων θα είναι υποχρεωμένοι να αναζητούν  πηγές χρηματοδότησης και χορηγούς για τις ανάγκες του σχολείου, και τα σχολεία που δεν αντέχουν στο συναγωνισμό θα κλείνουν.
Αυτό είναι το σχολείο της αγοράς  και απαιτεί εκπαιδευτικούς, φθηνούς και υποταγμένους  Αυτή είναι και η απόδειξη ότι η «αυτοαξιολόγηση» είναι το πρ-ό(σ)χημα για ένα σχολείο που θα αναπαράγει φθηνούς και υποταγμένους εργαζόμενους.


Ποιοι και γιατί συνεργαζόμαστε σ’ αυτές τις εκλογές;
Εκτιμώντας θετικά την δράση των αιρετών μας στο προηγούμενο ΠΥΣΔΕ , αποφασίσαμε να επαναλάβουμε την προσπάθειά μας για την επανεκλογή ενός αριστερού αιρετού. Το κοινό αυτό ψηφοδέλτιο υποστηρίζεται από τις παρατάξεις «Αγωνιστικές παρεμβάσεις –Συσπειρώσεις – Κινήσεις», «Αγωνιστική Συνεργασία» – «Εργατική Αριστερά»- «Ανένταχτοι Αριστεροί καθηγητές-Συνεργαζόμενες εκπαιδευτικές  κινήσεις» καθώς και από ανένταχτους αριστερούς καθηγητές της Γ΄ Αθήνας. Όλοι εμείς, αναδεικνύοντας όσα μας ενώνουν  και διατηρώντας την διαφορετικότητά μας , ενώνουμε τις δυνάμεις αντίστασης στο αντιδραστικό μνημόνιο   Κυβέρνησης – ΔΝΤ-Ε.Ε
Η συμμετοχή μας στις εκλογές του ΠΥΣΔΕ γίνεται χωρίς ψευδαισθήσεις για το χαρακτήρα αυτών των οργάνων. Τα όργανα αυτά υπάρχουν για να υλοποιούν τις αποφάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης και η παρουσία των αιρετών δεν αλλάζει αυτήν τους την ιδιότητα. Ιδιαίτερα η παρουσία αιρετών που εκπροσωπούν το δικομματισμό ενισχύει την προσπάθεια χειραγώγησης των εκπαιδευτικών και τη δημιουργία πελατειακών σχέσεων. Πολλές φορές αυτονόητα δικαιώματα εμφανίζονται ως ρουσφέτια για να δεσμεύουν ψήφους και συνειδήσεις Τον καιρό του ΔΝΤ, ο ρόλος του ΠΥΣΔΕ αναβαθμίζεται σε προωθητή του μοντέλου ενός σχολείου της αγοράς, σύμφωνα με τις επιταγές των κομμάτων του κεφαλαίου.  Γι αυτό και αναλαμβάνουν ένα μέρος της αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.
Οι κρίσεις των διευθυντών δείχνουν ήδη τι σημαίνει αξιολόγηση για  τον κυβερνητικό συνδικαλισμό. Με συνεντεύξεις-παρωδίες προσπαθούν να χειραγωγήσουν  τα στελέχη της. Ένας αριστερός αιρετός δεν μπορεί να συμβάλλει στην θεσμοθέτηση ή την εφαρμογή της αξιολόγησης. Είναι εκεί για  να αντισταθεί στον αυταρχισμό και την αυθαιρεσία της διοίκησης, να δει, να αποκαλύψει και να αποτρέψει το ρουσφέτι ,  να προστατέψει τους συναδέλφους από   άδικες ή σκόπιμες   πειθαρχικές διώξεις των διευθυντών τους ή των προϊσταμένων τους στηριζόμενος στο συνδικαλιστικό κίνημα. Για ένα τέτοιο αιρετό:
Συνεργαζόμαστε και πιστεύουμε πώς
  1. Ο αιρετός στο ΠΥΣΔΕ  λογοδοτεί ταχτικά στα σχολεία και στις γενικές συνελεύσεις.
  2. Είναι άμεσα ανακλητός από το σώμα που τον εξέλεξε.
  3. Καταργεί την αδιαφάνεια στις συνεδριάσεις και κατοχυρώνει έμπρακτα το δημόσιο λόγο για όλα  (με εξαίρεση τα αυστηρά προσωπικά δεδομένα).
  4. Συνεργάζεται και προωθεί τις αποφάσεις των σωματείων μας.
  5. Στις κρίσεις στελεχών προσπαθεί να αποτρέψει με την στάση του την επιλογή όσων αποδεδειγμένα ελέγχονται για αντισυναδελφική  και αντιεκπαιδευτική συμπεριφορά .
  6. Δεν συμμετέχει σε καμία περίπτωση στις αξιολογήσεις κατηγοριοποιήσεις των σχολείων και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
  7. Ο αιρετός δεν συνδιαχειρίζεται, παρεμβαίνει από την πλευρά του συνδικαλιστικού κινήματος.
  8. «Όλα για όλους». Απόλυτη δημοκρατική μεταχείριση όλων των συναδέλφων, χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις, όπως αρμόζει σε ανθρώπους που διδάσκουν και αγωνίζονται.

Δυτική Αθήνα Οκτώβρης 2010


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΛΜΕ ΔΕΚ. 2010 2η Ανακοίνωση

Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
         Τη φετινή χρονιά βιώνουμε την πιο βάρβαρη επίθεση του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού που εφαρμόστηκε στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Έπίθεση που ανατρέπει τα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα και λεηλατεί το εισόδημά μας. Η κυβερνηση καταπατώντας όλες τις προεκλογικές της δεσμεύσεις,σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ, επέβαλε μια πρωτόγνωρη λιτότητα που πλήττει κυρίως τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους, αυτούς δηλαδή που δεν ευθύνονται για την οικονομική κρίση.Το «επικαιροποιημένο» μνημόνιο περιλαμβάνει νέα επώδυνα μέτρα σε βάρος των εργαζομένων και της κοινωνίας. Νέες μειώσεις στους μισθούς μας , νέες παρεμβάσεις – αφαιρέσεις δικαιωμάτων και μείωση των συντάξεων (κύριας και επικουρικής).
Η Κυβέρνηση επιδιώκει μέσα από τη θεσμοθέτηση ενός νέου μισθολογίου στο δημόσιο τομέα να περικόψει ακόμα περισσότερο  τις αμοιβές μας. Τα επιδόματα, ανάμεσα σε αυτά και της εξωδιδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, μπαίνουν στο στόχαστρο των περικοπών.  Το «μισθολόγιο» θα προωθηθεί όχι για να αναβαθμίσει μισθούς και συντάξεις και να αποκαταστήσει τις αδικίες μεταξύ διαφόρων κλάδων του Δημοσίου, αλλά για την περαιτέρω αφαίρεση του εισοδήματος όλων των υπαλλήλων, τη νέα μείωση των συντάξεων.
Η κατά 2,5 δισ. ευρώ περικοπή των πόρων για τους μισθούς και τις συντάξεις, που προβλέπεται στο μνημόνιο, αποκαλύπτει πλήρως τους στόχους της Κυβέρνησης και κανένας δεν μπορεί να τρέφει αυταπάτες για το περιεχόμενο του «νέου μισθολογίου».
Ταυτόχρονα, η Κυβέρνηση όχι μόνο αρνείται να επιχορηγήσει τα επικουρικά μας  ταμεία, αλλά  τα οδηγεί με την πολιτική της στη διάλυση και την κατάργηση.
   Η αύξηση της ανεργίας, η μείωση των μισθών και των συντάξεων, η περικοπή των κοινωνικών δαπανών στην υγεία, την παιδεία(2,75%του ΑΕΠ), την κοινωνική ασφάλιση, είναι οι τρείς κατευθύνσεις του νέου προϋπολογισμού που οδηγούν το 2011 στο πιο σκληρό άκρο, τον πυρήνα της συνταγής του ΔΝΤ για τη «δομική αναπροσαρμογή» της οικονομίας.
Οι εργασιακές σχέσεις στο Δημόσιο και ειδικότερα στην εκπαίδευση δοκιμάζονται σκληρά. Στις θέσεις των πάνω από 7.500 καθηγητών/-τριών που πρόσφατα συνταξιοδοτήθηκαν προσλήφθηκαν μόνο 1.425 μόνιμοι. Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να καλύψει τα κενά με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων, με συμπτύξεις τμημάτων, ακυρώνοντας ή υποβαθμίζοντας σημαντικούς εκπαιδευτικούς θεσμούς όπως η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης,τα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης. Παρά τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας στη Βουλή για 25 μαθητές/τμήμα ως ανώτατο όριο και 27 όταν υπάρχουν ανυπέρβλητα κτιριακά προβλήματα, έχουν δημιουργηθεί εκατοντάδες τμήματα με 28-30 μαθητές. Σε ορισμένες δε περιπτώσεις και πάνω από 30!
Οι περικοπές στα κονδύλια των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, οι σοβαρές καθυστερήσεις στην παράδοση των βιβλίων, η καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, οι αντιπαιδαγωγικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών διαλύουν  την εικονική πραγματικότητα που παρουσιάζει δημόσια το Υπουργείο Παιδείας.  Οι υποχρεωτικές μετακινήσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς να τηρείται η νόμιμη διαδικασία και η προσπάθεια για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών είναι ένα ακόμη κτύπημα στις κατακτήσεις μας.
Η κυβέρνηση παρά τις αντιδράσεις  ψήφισε ρύθμιση στο νομοσχέδιο  για την «ανάπτυξη της διά βίου μάθησης και άλλες διατάξεις» που προβλέπει την υποχρεωτική διάθεση των εκπαιδευτικών για πλήρες ωράριο (ή και για συμπλήρωση ωραρίου) από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα ΙΕΚ και μάλιστα κατά προτεραιότητα. Η ρύθμιση αυτή τινάζει στον αέρα το εργασιακό στάτους των μόνιμων εκπαιδευτικών, κυρίως όσων εργάζονται στην δευτεροβάθμια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Τα ΙΕΚ, όχι μόνο δεν ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά με το νέο νομοσχέδιο μεταφέρονται άμεσα στην Τοπική  Αυτοδιοίκηση. Οι εκπαιδευτικοί ουσιαστικά μεταφέρονται χωρίς τη θέλησή τους έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα.
Στον σχεδιασμό της επιμόρφωσης, η κυβέρνηση φαίνεται πως απορρίπτει ουσιαστικά τη θεσμοθέτηση της ετήσιας επιμόρφωσης αφού όλα τα διαθέσιμα κονδύλια μέσω του ΕΣΠΑ θα οδηγηθούν σε μια μικρής διάρκειας επιμόρφωση, θεματική της οποίας στην πραγματικότητα θα είναι το «νέο σχολείο» που προωθεί το υπουργείο. Οι εξαγγελίες για το «νέο σχολείο» προετοιμάζουν το έδαφος για την παράδοσή του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και τη λογική της αγοράς και των επιχειρήσεων.
Ο δρόμος αυτός άνοιξε ήδη με την ψήφιση του «Καλλικράτη» και του νέου νόμου για τη «δια βίου μάθηση». Η εκ νέου θεσμοθέτηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και η σύνδεσή της με την εκπόπνηση του τοπικού προγράμματος υποστήριξης της εκπαίδευσης και  δια βίου μάθησης που θα κάνουν οι Δήμοι  αμφισβητούν τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας πως «η αξιολόγηση είναι μια εσωτερική διαδικασία της σχολικής μονάδας» και επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος ότι αυτό θα οδηγήσει στη διαμόρφωση σχολείων πολλών ταχυτήτων και διαφοροποιημένης εκπαίδευσης.
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
     Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις,  η απάντηση δεν μπορεί να είναι άλλη από την καθολική αντίσταση και συσπείρωση μέσα από τα συνδικαλιστικά μας  όργανα και τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων.Δεν μπορεί να είναι άλλη από το δυνάμωμα του αυτόνομου, μαχητικού, ριζοσπαστικού και μαζικού εκπαιδευτικού κινήματος, που θα προβάλλει και θα διεκδικεί αγωνιστικά, με ένταση και διάρκεια την επίλυση των μεγάλων προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
    Δεν αποδεχόμαστε τις λογικές πως η πολιτική που εφαρμόζεται είναι μονόδρομος.Μονόδρομος είναι ο κοινός, συντονισμένος πανεργατικός αγώνας για την ανατροπή του ξεπουλήματος των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών,της ιδιωτικοποίησης των πάντων και της κερδοφορίας του κεφαλαίου.Μονόδρομος είναι ο κοινός αγώνας με τα συνδικάτα σε όλη την Ευρώπη, με σκοπό την ανατροπή των αντιλαϊκών μέτρων που παίρνουν οι κυβερνήσεις, η ΕΕ και το ΔΝΤ, που φορτώνουν τα βάρη της κρίσης στις πλάτες των λαών.
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
    Η Αγωνιστική Συνεργασία πιστεύει ότι οι εκλογές της 9ης Δεκεμβρίου για ανάδειξη νέου Δ.Σ. πρέπει να μετατραπούν σε εκλογές καταδίκης των κυβερνητικών πολιτικών. Οι άνθρωποι έχουν τη δύναμη να σταματήσουν και τις πιο σκληρές επιλογές, αρκεί να το θελήσουν. Ο συντονισμός και η συνεργασία του συνδικαλιστικού κινήματος πάνω στα μικρά και μεγάλα προβλήματα μπορεί να ανακόψει και τα πιο σκληρά μέτρα. Πιστεύουμε σε ένα κίνημα εκπαιδευτικό-συνδικαλιστικό  με συνείδηση του ρόλου του, σταθερά προσανατολισμένου στην ανάπτυξη των αγώνων που θα ανταποκρίνεται στις ευαισθησίες, θα επιβραβεύει την πρωτοβουλία, θα δέχεται την αυτενέργεια και θα δοκιμάζει το καινούριο.
    Εμείς επιμένουμε στην επιτακτική ανάγκη το μάθημα σε κάθε τάξη να ζωντανέψει, να γίνει εναλλακτικό,ανατρεπτικό, ελκυστικό. Να μιλήσει στην καρδιά και στο νου του εφήβου, να παρασύρει  στο παιχνίδι της γνώσης τη νεολαία, να αλλάξει συνειδήσεις. Να βγει το μάθημα από τις τάξεις, να ενωθούν οι εμπειρίες και οι πρωτοβουλίες των σχολείων  της κάθε περιοχής σε ένα μεγάλο μορφωτικό-πολιτιστικό ρεύμα. Ένα κίνημα διεκδίκησης της γνώσης και του πολιτισμού, ένα κίνημα που θα ζωγραφίζει το σχολείο του δικού μας μέλλοντος.
   Το συνδικαλιστικό κίνημα είναι ανάγκη:
-          Να διευρύνει τη συνδικαλιστική δημοκρατία με διαδικασίες δημοψηφίσματος για κρίσιμα θέματα.
-          Να ενεργοποιήσει τον ενδιάμεσο κρίκο μεταξύ σχολείου και σωματείου.
-          Να ενισχύσει τους Συλλόγους των Καθηγητών θεωρώντας δεσμευτικές τις διατυπωμένες απόψεις τους.
-          Να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για θέματα που ενδιαφέρουν το συνάδελφο (περιβαλλοντικά,πολιτιστικά, επιστημονικά).
   Η Αγωνιστική Συνεργασία-ΣΕΚ θα συμβάλλει αποφασιστικά στη μάχη για:
ü  Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
ü  Καμιά νέα περικοπή στο μισθό μας. Ο εκπαιδευτικός ούτε «καλοπληρωμένος» είναι, ούτε «υπέρογκα» επιδόματα παίρνει. Απαιτεί όμως το αυτονόητο: να ζει με έναν αξιοπρεπή μισθό.
ü  Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας.
ü  Πλήρης ιατροφαρμακευτική και υγειονομική περίθαλψη.
ü  Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση.Κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας.
ü  Δημόσια 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.
ü  Απεμπλοκή από τη διαδικασία αξιολόγησης-χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.
ü  Ουσιαστική στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
ü  Ετήσια επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
     
    Καλούμε τους συναδέλφους να υπερψηφίσουν το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συνεργασίας-ΣΕΚ και να πουν ΝΑΙ στη Δημοκρατία, στη Διαφάνεια, στην Αντικειμενικότητα, στη Συλλογικότητα και στην παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού.

   Νοέμβρης 2010
Στις    εκλογές  για  την  ΕΛΜΕ
Ψηφίζουμε – στηρίζουμε
Το ψηφοδέλτιο
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις)
Δημήτρουλας Γιώργος                                        Εσπερινό Λύκειο Αιγάλεω
Καλογιαντσίδης Θανάσης                                  3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Κανελλοπούλου Γωγώ                                        1ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
Καπετανίδου Θεοδοσία                                                6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Καραχάλιος Γιώργος                                          3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Καρτελιάς Γιώργος                                             5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κασσάρας Ντίνος                                                         3ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κορδής Νεκτάριος                                              6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κουδούνης Θανάσης                                          7ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Κρητικού Τριανταφυλλιά                                  Εσπερινό Γυμνάσιο Αιγάλεω
Κωνσταντίνου Μηνάς                                        1ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Λαμπρόπουλος Γιώργος                                               4ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Μαστοράκη Έλενα                                             ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
Μαυρόπουλος Δημήτρης                                    3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Νταλέ Ζαχαρούλα                                               ΕΠΑΣ Χαϊδαρίου
Παπαδάκης Παναγιώτης                                    1ο Εσπ. ΕΠΑΛ Αιγάλεω
Παπαδόπουλος Ιορδάνης                                    2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Πατρέλλη Μαρία                                                          1ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
Σοφιανού Μαρία                                                 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Σπάθης Μάριος                                                   1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω
Σταθόπουλος Ανδρέας                                        2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΛΜΕ ΔΕΚ. 2010

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Πέρυσι τέτοια εποχή, δύο μήνες μετά τις εκλογές, ψηφίσαμε για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ.
Ψηφίσαμε έχοντας ακόμη στ’ αυτιά μας τις υποσχέσεις ότι μας περιμένουν καλύτερες μέρες.
Ότι η κακοδιοίκηση της προηγούμενης κυβέρνησης της Ν. Δ. θα αντικατασταθεί με «αναπτυξιακή πολιτική», με « ελάφρυνση των βαρών των εργαζομένων», με «μείωση της ανεργίας», με «βελτίωση του βιοτικού επιπέδου», γιατί «λεφτά υπήρχαν», όπως θυμάσαι.

Τώρα ξέρουμε:
·        Ότι τη χρονιά που μας πέρασε χάσαμε τρείς μισθούς.
·        Ότι τη φετινή χρονιά  έρχεται το “νέο μισθολόγιο” που θα εξελιχθεί σε ένα νέο “φτωχολόγιο”, με παραπέρα περικοπή των αποδοχών μας. ( Έτσι θα προκύψουν οι περικοπές της τάξης των 16 δις Ευρώ που προβλέπει ο φετινός προϋπολογισμός).
·        Ότι  θα συνδέσουν το μισθό με την παραγωγικότητα (βλέπε αξιολόγηση). Αυτό θα οδηγήσει στην διαμόρφωση ατομικού μισθού κατά υπάλληλο, στην πλήρη εξάρτησή του από τον εκάστοτε προϊστάμενο για να εξασφαλίσει τον μισθό του!!!  Θα οδηγήσει στην κατάργηση κάθε συλλογικότητας στην εργασία, στη δημιουργία κλίματος «ο ένας εναντίον του άλλου», στην αδυναμία ανάπτυξης αγώνων, αλλά και οποιασδήποτε κοινής δράσης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. 
·        Ότι φέτος Ενισχυτική διδασκαλία και Πρόσθετη διδακτική στήριξη δε θα γίνουν στα σχολεία.
·        Ότι οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών δεν θα είναι αυτές που μέχρι τώρα ήταν. Ήδη στα σχολεία εργάζονται καθηγητές διορισμένοι με επετηρίδα, με ΑΣΕΠ, αναπληρωτές, πλήρους και μειωμένου ωραρίου αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ. Ο εργασιακός Μεσαίωνας έρχεται και στο Δημόσιο με ταχείς ρυθμούς.
·        Ότι το « νέο σχολείο» που από φέτος θα γίνει προσπάθεια να εφαρμοστεί θα επιδιώκει την αντικατάσταση της γνώσης από τις δεξιότητες, σε μια όλο και μεγαλύτερη απαίτηση ευελιξίας και προσαρμοστικότητας του εργατικού δυναμικού (απασχολησιμότητα – ευκολότερη εκμετάλλευση)
·        Ότι τα ασφαλιστικά μας ταμεία και ο ΟΠΑΔ διαλύονται και καλούμαστε να πληρώσουμε από την τσέπη μας φάρμακα και εξετάσεις.





Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Νιώθουμε την ίδια με σας αγανάκτηση, πίκρα και οργή. Όμως έχουμε όλοι μας τις ευθύνες μας. Όχι «γιατί μαζί τα φάγαμε» κατά την Παγκάλειο ρήση, αλλά  γιατί δεν αντιδράσαμε όσο έπρεπε, γιατί δεν ακούστηκε από όλους μας το ηχηρό «Όχι!» όπως έπρεπε, γιατί περιμέναμε από μια ηγεσία κουρασμένη και συμβιβασμένη να μας οδηγήσει, όταν έπρεπε να έχουμε ξεσηκωθεί όλοι. Έτσι, δεχθήκαμε λίγο πολύ παθητικά την κλοπή όσων είχαν οι προηγούμενες γενιές κατακτήσει με αγώνες εδώ και δεκαετίες. Αφήσαμε να μας κλέψουν τα όνειρα, τα δικά μας και των παιδιών μας. Και το χειρότερο, επιτρέψαμε να μας ενοχοποιήσουν και να μας κάνουν να νιώσουμε συνένοχοι στη λαμογιά και τη λεηλασία της χώρας.

Δε καταφέρνουμε τίποτε  όμως με το να κλαίμε  τη μοίρα μας, το ξέρετε άλλωστε  πως η μεμψιμοιρία και η παραίτηση δεν μας ταιριάζουν, πως συνεχίζουμε να παλεύουμε για να κρατήσουμε τη στάχτη αναμμένη, με μόνη δύναμη τον Συνάδελφο. Γιατί είμαστε συνάδελφοι όταν μετατρέπουμε στους Συλλόγους Διδασκόντων και τις Συνελεύσεις σε όργανα λήψης αποφάσεων για όλα τα μικρά και τα μεγάλα που μας απασχολούν. Αποφάσεις που μπορούμε να τις επιβάλουμε όταν λειτουργούμε συλλογικά και αυτό είναι που τρέμει η εξουσία. Γιατί ξέρει πως χωρίς τη δική μας συναίνεση το «Νέο Σχολείο» δεν πρόκειται να εφαρμοστεί. Μόνη μας ελπίδα λοιπόν να δούμε τον εαυτό μας κομμάτι μιας διαρκώς αμφισβητούμενης, αλλά υπαρκτής συλλογικότητας. Αυτής που δεν θα επιτρέπει πια στους εκπροσώπους μας να ψηφίζουν άλλα όταν το κόμμα τους είναι στην εξουσία κι άλλα όταν είναι αντιπολίτευση, ούτε να χτίζουν προσωπικές καριέρες στηριγμένες σε κάθε είδους «εξυπηρετήσεις», αλλά αυτής που επιμένει να στέκεται απέναντι σ’ όλα αυτά με αξιοπρέπεια.

Επειδή η μόνη απάντηση που καταλαβαίνουν οι κυβερνώντες είναι οι ενωτικοί αγώνες των εργαζομένων.
Επειδή δε βολευόμαστε  στη ζωή που μας προσφέρουν.

ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ
ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 9ης ΔΕΚΕΜΒΡΗ
ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ-ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)

10 λόγοι για να μη ζει κάποιος στην Ελλάδα

10 λόγοι για να μη ζει κάποιος στην Ελλάδα
Καταφέραμε να πετύχουμε 10 από τις θλιβερότερες πρωτιές στην Ευρώπη
ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗ ΑΜΟΛΥΒΔΗ ΒΕΝΖΙΝΗ ΣΤΗΝ Ε.Ε., ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ, ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ, ΕΝΩ ΜΑΣ ΠΛΗΤΤΕΙ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΥΦΕΣΗ
Είναι ο μοναδικός Ευρωπαίος που για το 2010 υπέστη τόσο μεγάλη μείωση των αποδοχών του. Φορτώθηκε το μεγαλύτερο κύμα ανατιμήσεων στην Ευρώπη ενώ έζησε εντονότερα από οποιονδήποτε άλλο «εταίρο» στην Ε.Ε. την έννοια της ύφεσης. Ο έλληνας πολίτης έχει τουλάχιστον 10 λόγους να δυσανασχετεί για την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνησή του κατ' επιταγήν της τρόικας.
http://s.enet.gr/resources/2010-11/ke211110p001-thumb-medium.jpg1 Με τον προϋπολογισμό του 2011, οι έλληνες καταναλωτές φορτώθηκαν τον υψηλότερο φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης το οποίο θα γίνει το ακριβότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης.
2 Στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας είναι και η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.
3 Ο βασικός συντελεστής του ΦΠΑ (23%) είναι ο τρίτος υψηλότερος μεταξύ των «27».
4 Από τις υψηλότερες είναι και οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, οι οποίοι πληρώνουν ακριβά για να πάρουν (τελικώς) μικρότερη σύνταξη.
5 Κατέχουμε θλιβερή πρωτιά στον πληθωρισμό, ο οποίος τρέχει πλέον στις μέρες μας με τον υψηλότερο ρυθμό (5,2%) στην Κοινότητα.
6 Η ανεργία είναι αυτή τη στιγμή η τέταρτη μεγαλύτερη σε ολόκληρη την Ε.Ε. ενώ δεν αποκλείεται να... κερδίσουμε και άλλες θέσεις, καθώς το 2011 θα εκτοξευτεί στο 14,6%, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ίδιας της κυβέρνησης.
7 Υφεση της τάξεως του 4,5% σε επίπεδο τριμήνου δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα ενώ η κατάσταση φαίνεται να χειροτερεύει στο τέταρτο τρίμηνο.
8 Σε καμία άλλη χώρα δεν υπήρξε μείωση αποδοχών. Μόνο οι Ελληνες είδαν το 2010 τις αποδοχές τους να μειώνονται κατά μέσο όρο γύρω στο 8%.
9 Κατήφεια προκαλούν και τα δημόσια οικονομικά: είμαστε πρωταθλητές τόσο σε έλλειμμα όσο και σε χρέος που θα ανέβει στο 160% του ΑΕΠ.
10 Στην κατεξοχήν άδικη φορολογία (τους έμμεσους φόρους) που πλήττουν όλους το ίδιο ανεξαρτήτως εισοδήματος, κάναμε ρεκόρ δεκαετιών καθώς στα 10 ευρώ φόρων, τα έξι προέρχονται από τον ΦΠΑ και τους άλλους έμμεσους φόρους που πλήττουν κυρίως τα φτωχότερα εισοδηματικά στρώματα της χώρας.                           
  ΠΗΓΗ:ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ