Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
28-02-2013

ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΑΜΕΙΩΝ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ

    Η κυβέρνηση συνεχίζοντας το καταστροφικό της έργο προχωράει στην πλήρη εφαρμογή των υποχρεωτικών ενοποιήσεων επικουρικών ταμείων σε ένα υπερταμείο με 4 περίπου εκατομμύρια ασφαλισμένους και στη νέα μείωση των επικουρικών συντάξεων.
    Η κυβέρνηση επικαλούμενη τα οικονομικά προβλήματα των ταμείων που έφεραν οι δικές της πολιτικές επιχειρεί τη δραστική έως και 60 % μείωση των καταβαλλόμενων συντάξεων. Μετά τη λεηλασία που έχουν υποστεί τα αποθεματικά των ταμείων με πολλούς και διάφορους τρόπους όπως η φούσκα του χρηματιστηρίου, τα δομημένα ομόλογα, το κούρεμα των ομολόγων αλλά και το κούρεμα ακόμη και των μετρητών που ήταν κατατεθειμένα στην Τράπεζα της Ελλάδος έρχεται τώρα και μειώνει δραστικά τις καταβαλλόμενες συντάξεις.
    Tο μέλλον και η βιωσιμότητα των επικουρικών ασφαλιστικών ταμείων έχει άμεση σχέση και συνάρτηση με τις κεντρικές πολιτικές επιλογές που βαθαίνουν την ύφεση, αυξάνουν την ανεργία, μειώνουν τους μισθούς, γιγαντώνουν την εισφοροδιαφυγή και έχουν άμεση επίδραση στα έσοδά τους. Ταυτόχρονα δεν μπορεί η λεηλασία των κόπων μιας ολόκληρης ζωής να θεωρείται ούτε νόμιμη ούτε ηθική και αυτό που απαιτείται είναι όχι το διαρκές κούρεμα αποθεματικών και συντάξεων που συντελείται αλλά η επιστροφή των κλεμμένων και η ανακεφαλαιοποίηση  του ασφαλιστικού συστήματος.

Ενισχυτική κοροϊδία

ΔΗΛΩΣΗ
ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ  ΣΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
(Ζωγραφάκη Ελένης - Κοτσιφάκη Θέμη)


Δυο μήνες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας εδέησε να εξαγγείλει την έναρξη (!!!) ενισχυτικής διδασκαλίας μόνο για Γυμνάσια και επιμένοντας να κρατά εξαθλιωμένους οικονομικά και εργασιακά τους εκπαιδευτικούς (ωρομίσθιους των 9 €).
            Προφανώς και με αυτό τον τρόπο υποβαθμίζει και απαξιώνει ακόμα περισσότερο την αντισταθμιστική εκπαίδευση, που ήδη είχε υπονομευτεί από τις μνημονιακές πολιτικές.
            Σε αντίθεση, όμως, με την αναλγησία της κυβέρνησης οι εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί φορείς αναπτύσσουν όλα αυτά τα χρόνια την «αλληλέγγυα ενισχυτική εκπαίδευση» με την εθελοντική δράση εκπαιδευτικών, μια προσπάθεια που η ηγεσία του Υπ. Παιδείας συστηματικά αγνοεί.
Την ίδια στιγμή το Υπ. Παιδείας, και η κυβέρνηση έχουν αφήσει χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς στο κανονικό πρόγραμμα σπουδών.           
Χάνονται, ακόμη και σήμερα, 32.000 ώρες την εβδομάδα, γιατί δεν πραγματοποιούνται μαθήματα λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών και δεν υπάρχει πιθανότητα να καλυφθούν αυτά τα κενά μέχρι το τέλος της χρονιάς, αφού το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει πως δεν υπάρχουν άλλες πιστώσεις.
Αυτό σημαίνει «λιγότερο δημόσιο», που επιβάλλουν κυβέρνηση και τρόικα.
            Με την επιβολή της πολιτικής του μνημονίου και στην εκπαίδευση, αυξάνεται η μαθητική διαρροή και ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, και ουσιαστικά παραβιάζεται το συνταγματικό δικαίωμα της ίσης πρόσβασης όλων των παιδιών στη μόρφωση.
            Είναι επιτακτική ανάγκη να ανατραπεί τώρα αυτή η πολιτική, γιατί, αν συνεχιστεί, θα καταστραφεί το δημόσιο σχολείο.


Αθήνα 28-2-13

Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου 2013


51 χρόνια μετά…
«Προίκα στην Παιδεία μείον 15%!»

           7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1962: «Το τσαμπί με τα πράσινα, κόκκινα και μπλε μπαλόνια απογειώθηκε από τα προπύλαια του Πανεπιστημίου και πήρε αμέσως ύψος. Ακουμπούσε ανάλαφρα –σαν σε «μαγικό χαλί»- πάνω σε μια μεγάλη αφίσα που έγραφε: «Προίκα στην Παιδεία 15%». Τα μπαλόνια με την αφίσα έφυγαν με κατεύθυνση προς το υπουργείο Παιδείας, την Πλάκα, την Ακρόπολη. Η συγκεντρωμένη στα Προπύλαια  σπουδάζουσα νεολαία ενθουσιάσθηκε. Η μάχη -η χθεσινή ειρηνική μάχη για την αναγέννηση της Παιδείας- άρχιζε από εκείνη τη στιγμή». (ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ, 8/12/1962)

          22-28 Απριλίου 1963: «Το αίτημα του 15% αφορά στην κάλυψη των σημερινών στοιχειωδών αναγκών της Παιδείας. Επιβάλλεται ο άμεσος διπλασιασμός των δαπανών για την Παιδεία και η ετήσια αύξησή τους κατά ποσοστό 5% ανώτερο από την ετήσια αύξηση του εθνικού εισοδήματος. Έτσι μόνο θα μπορέσουμε να φτάσουμε σε ποσοστό ίσο προς το 4% του ΑΕΠ, που σύμφωνα με τον Ο.Ο.Σ.Α. επιβάλλεται.» (Από την ιστορική απόφαση του 4ου ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ, που γέννησε την ΕΦΕΕ).
Λες και ήταν χθες! Μαθητές τότε, γράφαμε στη ζούλα –γιατί έπεφταν αποβολές!- πάνω στα θρανία ή στα τετράδιά μας το σύνθημα της εποχής: «Προίκα στην Παιδεία κι όχι στη Σοφία – 15% για την Παιδεία», με την κρυφή ελπίδα να καθιερωθεί η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, ώστε να σπουδάσουμε κι έτσι «να γλιτώσουμε από τη φτώχια ή την ξενιτιά», όπως προσδοκούσαν και οι γονείς μας.  Λίγο πριν, στις 8 Φεβρουαρίου 1963, καθηγητές και δάσκαλοι, είχαν γυρίσει στα σχολεία επιστρατευμένοι μεν, αλλά με «το κεφάλι ψηλά», μετά από «αγώνα δι’ αποχής απεριορίστου διαρκείας», ζητώντας τη μισθολογική τους εξίσωση με «τον κλάδον των τεχνικών» και συγκεκριμένα των Γεωπόνων!

Η τότε κυβέρνηση Κ. Καραμανλή είχε κρίνει την απεργία των εκπαιδευτικών «αδικαιολόγητον, αντισυνταγματικήν και αντιπαιδαγωγικήν» και προχώρησε στην πολιτική τους επιστράτευση -σήμερα «επίταξη», διότι «διαταράσσεται η κρατική και κοινωνική ζωή της χώρας»! Όσο για το αίτημα του 15%, ο τότε υπουργός Παιδείας Κασιμάτης, απευθυνόμενος από το μπαλκόνι του υπουργείου στην ιστορική φοιτητική διαδήλωση της 7ης Δεκεμβρίου 1962, το απέρριψε με την «κλασική» πλέον δικαιολογία ότι «το κράτος πρέπει να κινείται εντός ωρισμένων οικονομικών πλαισίων. Δεν είναι δυνατόν αμέσως, σήμερα –όπως το απαιτείτε σεις– διότι είμεθα μία πτωχή χώρα … και δεν εξαρτάται μόνον από αυτό το υπουργείον η ικανοποίησις των αιτημάτων σας»(!)
Μισόν αιώνα από το «15%» και 40 χρόνια από το αιματοβαμμένο έμβλημα του Πολυτεχνείου «ψωμί-παιδεία–ελευθερία», η επικαιροποίηση (sic!) του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος 2013-2016, που ψήφισαν οι «Hρακλείς» της φαιάς συγκυβέρνησης, πετσοκόβει τις εκπαιδευτικές δαπάνες κατά 14,2%. Αποτέλεσμα: ενώ τα σχολεία στενάζουν σε διδακτικό προσωπικό και χάνονται 32.000 διδακτικές ώρες τη βδομάδα, περικόπτονται κατά 103 εκ. ευρώ τα κονδύλια για προσλήψεις αναπληρωτών. Η αντίστοιχη μείωση για προσλήψεις έκτακτου διδακτικού προσωπικού σε ΑΕΙ-ΤΕΙ θα είναι 9,7 εκ. ευρώ!
Το 2016 οι πραγματικές δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού για τη Δημόσια Εκπαίδευση θα βαλτώσουν στο ιστορικά χαμηλό 2,15% του ΑΕΠ. Γι’ αυτό και διακηρυγμένος στόχος του ψευδεπίγραφου σχεδίου «Αθηνά» είναι η «μείωση των λειτουργικών δαπανών των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ κατά 67,4 εκατ. ευρώ λόγω συγχωνεύσεων». Αντίθετα, με το λεγόμενο «άνοιγμα της αγοράς υπηρεσιών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» οι σχολάρχες δικαιούνται να συμμετέχουν στις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ ή άλλων ευρωπαϊκών Ταμείων, ισότιμα προς τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Παράλληλα με τη fast track διάλυση των δομών της Δημόσιας Εκπαίδευσης προωθείται και η κατ’ ευφημισμόν «αξιολόγηση» με όλα τα παρελκόμενα (απολύσεις «επίορκων» - βαθμολογική καθήλωση - υποταγή και τρομοκράτηση με το νέο πειθαρχικό δίκαιο - κατηγοριοποίηση σχολείων κ.λπ.). Με απειλές και αυθαιρεσίες της Διοίκησης παραβιάζονται ακόμα και τα επίσημα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, καταγγέλλει η ΟΛΜΕ.
Αυτό το «βαθύ κράτος» της αμάθειας, θα συνεχίσει να εγκλωβίζει το παρόν και το μέλλον της κοινωνίας στην ημιμάθεια, στο ατομικό βόλεμα και την υποταγή, αν δεν κατεβούμε όλοι στους δρόμους για να γκρεμίσουμε τα «μνημόνια και το τρίδυμο της συμφοράς». Ο κοινός, συντονισμένος αγώνας των συνδικάτων όλης της Ευρώπης, για την ανατροπή των αντιλαϊκών μέτρων που παίρνουν οι κυβερνήσεις των χωρών-μελών της ΕΕ, είναι μονόδρομος.
ΜΗΤΑΦΙΔΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ


ΟΛΜΕ - ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΙΣ 2 ΜΑΡΤΗ


Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ οδηγούν σε διάλυση τη δημόσια δωρεάν παιδεία

̶      Τα σχολεία πεινάνε και κρυώνουν. Χιλιάδες παιδιά περνούν τις πόρτες τους πεινασμένα εξαιτίας της καπιταλιστικής κρίσης, της φτώχειας και της ανεργίας. Εκατοντάδες σχολεία δεν έχουν ούτε δεκάρα στα ταμεία τους. Διεκδικούμε συσσίτια για τα παιδιά, πετρέλαιο και αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία μας.
̶       Τα σχολεία χρειάζονται δάσκαλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές και όχι συγχωνεύσεις, συμπτύξεις, αύξηση αριθμού των μαθητών στα τμήματα, αύξηση του διδακτικού ωραρίου και υποχρεωτικές μετακινήσεις. Αγωνιζόμαστε για μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά. Διεκδικούμε ίδρυση νέων νηπιαγωγείων ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες νηπίων/προνηπίων για φοίτηση. Παλεύουμε για την ανατροπή του σχεδίου «Αθηνά», που προχωρά σε καταργήσεις τμημάτων, οδηγεί σε διάλυση το πανεπιστήμιο εναρμονίζοντάς το με τις ανάγκες της αγοράς και ιδιωτικοποιεί τη λειτουργία του. 
̶      Τα σχολεία χρειάζονται δημοκρατία και όχι αξιολόγηση, απολύσεις, φόβο και υποταγή. Αγωνιζόμαστε για παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατική συλλογική λειτουργία του σχολείου, ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση, για να μην περάσει το αυταρχικό Π.Δ. του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση. 
̶      Τα σχολεία χρειάζονται δωρεάν βιβλία και όχι σχέδια για άμεση ή σταδιακή κατάργηση της δωρεάν διανομής τους. Διεκδικούμε δωρεάν παιδεία για όλους. Ούτε δεκάρα από τις τσέπες των γονιών για βιβλία, πετρέλαιο, λειτουργικές δαπάνες, γραφική ύλη κλπ.
̶      Τα σχολεία είναι δημόσια ιδρύματα και όχι ιδιωτικές/κερδοσκοπικές επιχειρήσεις. Διαμορφώνουν το πρόγραμμά τους με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών για ολόπλευρη γνώση και ελεύθερη κριτική και κλείνουν τις πόρτες τους στους ιδιώτες, τους χορηγούς, τις εταιρείες. 
̶      Τα σχολεία έχουν ανάγκη από εκπαιδευτικούς και γονείς που θα αμείβονται αξιοπρεπώς και όχι από οικονομική εξαθλίωση, ανεργία και φτώχεια. Παλεύουμε για κατάργηση του βαθμολογίου – μισθολογίου, για αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις των εκπαιδευτικών, αξιοπρεπείς μισθούς  και σταθερή – μόνιμη εργασία για όλο το λαό.
̶      Τα σχολεία πρέπει να αγκαλιάσουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Αγωνιζόμαστε ενάντια στην υποβάθμιση και κατάργηση των δομών της ειδικής αγωγής. 
̶      Τα σχολεία πρέπει να υπερασπίσουν την τέχνη, τον πολιτισμό, την ελπίδα. Υπερασπιζόμαστε τα μουσικά και καλλιτεχνικά γυμνάσια και λύκεια που χρειάζονται στήριξη και χρηματοδότηση και όχι υπονόμευση. 
̶      Τα σχολεία χρειάζονται ελευθερία και όχι φασισμό, ρατσιστικές διακρίσεις και ναζιστικές απειλές. Παλεύουμε για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών, σχολείο ανοιχτό για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από χρώμα, θρήσκευμα ή εθνικότητα. 
̶      Όλα τα σχολεία (Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, ΕΠΑΣ) χρειάζονται αυξημένη χρηματόδοτηση και πολύπλευρη στήριξη για να λειτουργήσουν.

Να τους σταματήσουμε ! 

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΞΕΣΗΚΩΝΕΤΑΙ !

 

Όλοι –ες, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενοι στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΜΑΡΤΗ, 12 μμ, ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ και στη συναυλία που θα ακολουθήσει στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 2μμ,
 από τους μαθητές μουσικών σχολείων της Αττικής.
Όλοι – ες μαζί, ξεκινάμε έναν κοινωνικό ανένδοτο, έναν παλλαϊκό αγώνα διαρκείας για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, για μια άλλη προοπτική για τους εργαζόμενους, για τη νέα γενιά, για τη δημόσια δωρεάν παιδεία.

ΟΛΜΕ 

             ΔΙΚΤΥΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΣΤΙΣ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 11 ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΣΤΑΔΙΟΥ 29)
Η ακραία νεοφιλελεύθερη μνημονιακή πολιτική των τελευταίων χρόνων έχει οδηγήσει τις πλέον ευάλωτες – εκτός των άλλων-  κατηγορίες της ελληνικής κοινωνίας σε δραματικά αδιέξοδα.
Ιδιαίτερα οι συνταξιούχοι της χώρας, η συντριπτική τους πλειοψηφία, δεν αντέχουν άλλο: η «κατεδάφιση» των συντάξεων, η διάλυση του κράτους πρόνοιας και του δημόσιου συστήματος υγείας, οι ελλείψεις σε ζωτικής σημασίας φάρμακα και η κατάρρευση των ασφαλιστικών ταμείων και των παροχών τους, έχουν οδηγήσει τους συνταξιούχους σε απόγνωση.
Η ανατροπή των μνημονιακών αυτών πολιτικών και της τρικομματικής συγκυβέρνησης που τις υλοποιεί αποτελεί αγώνα επιβίωσης όχι μόνο για τους συνταξιούχους αλλά και για ολόκληρο τον ελληνικό λαό. Η αλληλεγγύη των γενεών, ο κοινός αγώνας των ανέργων, των συνταξιούχων και των εργαζομένων αποτελεί τον «μονόδρομο» της ανατροπής. Της προοδευτικής ανατροπής!
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ!
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ!




ΒΙΝΤΕΟ ΤΩΝ ΣΥΝΕΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2013


Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ                                                                                                
Θέμα: «Αξιολόγηση» - Πρόταση του ΔΣ προς τους Συλλόγους Διδασκόντων
Συνάδελφισσες/οι

Το ΔΣ της Β ΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής προτείνει σε όλους τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν με θέμα την επιχειρούμενη «αξιολόγηση» παίρνοντας υπόψη τις θέσεις της ΟΛΜΕ αλλά και της Β΄ΕΛΜΕ οι οποίες έχουν σταλεί σε όλα τα σχολεία. Είναι σημαντικό να υπάρξουν αποφάσεις απόρριψης του ΠΔ. Σε κάθε περίπτωση τα μέλη του ΔΣ, είναι στη διάθεση κάθε συλλόγου, στο βαθμό που θα ήθελε την παρουσία τους στις συνεδριάσεις.
Άξονας της συζήτησης μπορούν να είναι τα παρακάτω σημεία.
1.    Το σχέδιο ΠΔ δεν αποβλέπει στην βελτίωση της εκπαίδευσης και του δημόσιου σχολείου. Του δημόσιου σχολείου που με την πολιτική των συνεχών περικοπών κυβέρνηση και τρόικα με τα μνημόνια επιχειρούν να διαλύσουν.
2.    Το σχέδιο της αξιολόγησης συνδέεται άμεσα με το νέο σχολείο της αγοράς, του ανταγωνισμού, της φτηνής κατάρτησης και της επιφανειακής γνώσης που θέλουν να δημιουργήσουν. Η προτεινόμενη αξιολόγηση των σχολείων θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση, στην υποβάθμιση και τελικά στο κλείσιμο αρκετών από αυτά.
3.    Ο σύλλογος διδασκόντων υποβαθμίζεται και υπονομεύεται η δυνατότητα δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Δημιουργείται μια κάθετη ιεραρχική δομή που δημιουργεί κλίμα φόβου μέσα στο σχολείο. Δίνονται εξουσίες σε μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης(διευθυντές –σύμβουλοι) και δημιουργούν τους όρους της από τα πάνω επιβολής με αυθαίρετο και υποκειμενικό τρόπο των εκπαιδευτικών επιλογών τους.
4.    Με το σχέδιο ΠΔ υλοποιείται ο ν.4024/11 που συνδέει την αξιολόγηση με την μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Οι απολύσεις στο δημόσιο όπως και να παρουσιάζονται, συνδέονται με την αξιολόγηση.
5.    Απαιτούμε να αποσυρθεί τώρα το σχέδιο ΠΔ για την αξιολόγηση. Απαιτούμε  την ακώλυτη μισθολογική και  βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών με την κατάργηση του Ν. 4024/11.
6.    Η αξιολόγηση επιλέγει να «αποτιμήσει» μόνο ένα παράγοντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας (εκπαιδευτικούς) αφήνοντας στο απυρόβλητο το κοινωνικό περιβάλλον, τα αναλυτικά προγράμματα, τις υποδομές,το εξεταστικό, κλπ.
7.    Ο σύλλογος διδασκόντων παίρνει πρωτοβουλίες ενημέρωσης γονιών και μαθητών κάθε σχολείου.
8.    Απορρίπτουμε το ΠΔ και δημιουργούμε συλλογικές αντιστάσεις στα σχολεία και στην κοινωνία προβάλλοντας την ανάγκη της υπεράσπισης του Δημόσιου Σχολείου. Απέχουμε από κάθε διαδικασία που σχετίζεται με οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης (σεμινάρια, αυτοαξιολόγηση, φάκελος εκπαιδευτικού κ.α.).
Αιγάλεω 25-2-13
ΤΟ ΔΣ της Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Tι διαβάζουμε σ’ ένα ποίημα;
Ό,τι βλέπουμε;
Ό,τι νιώθουμε;
Ό,τι είμαστε;
Δυο ποιήτριες διαφορετικής ηλικίας και διαφορετικής ποιητικής γενιάς,
η Δήμητρα Χ. Χριστοδούλου και η Ηρώ Νικοπούλου, ποιήτρια και ζωγράφος, θα δώσουν διαβάζοντας τη δική τους απάντηση.
Αλλά τα ποιήματα θα είναι εκεί, για να διαβάσετε
εσείς οι ίδιοι
και να δώσετε τη δική σας.
Έργα της Ηρώς γύρω μας θα ενθαρρύνουν το εγχείρημα.

Πέμπτη, 7-3-13, 7 μ.μ.
«Free Thinking Zone”,  Σκουφά 64 και Γριβαίων.

Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

FIMOTRO: ΔΕΝ ΞΑΝΑΓΙΝΕ!

FIMOTRO: ΔΕΝ ΞΑΝΑΓΙΝΕ!: Ο ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΕ ΤΟΝ ΦΑΗΛΟ, ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΕΙΧΕ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ! Αυτό και αν είναι από τα άγραφα. Ο Σίμος Κεδίκογλου που σήμερ...

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                               Αιγάλεω 4/2/2013

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
     Το Δ.Σ. της Β΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής  ανταποκρινόμενο στις ανησυχίες και τους προβληματισμούς της εκπαιδευτικής κοινότητας, για το μέλλον της Τεχνικής Εκπαίδευσης, διοργανώνει εκδήλωση-συζήτηση με θέμα:

 « Η Τεχνολογική Εκπαίδευση στην εποχή των μνημονίων και το νέο Τεχνολογικό Λύκειο»

Ομιλητές:
Κοτσιφάκης Θέμις
Γ.Γραμματέας της ΟΛΜΕ - εκπαιδευτικός Τεχνικής εκπαίδευσης.

Καρυώτης Δημήτρης
Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ελευσίνας - εκπαιδευτικός Τεχνικής Εκπαίδευσης.

     Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του 1ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω (Θηβών και Π. Ράλλη) την Πέμπτη 21 Φλεβάρη στις 12.30 το μεσημέρι.
Παρακαλούνται οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων να διευκολύνουν τη συμμετοχή των συναδέλφων στην εκδήλωση αυτή.



Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ


Ο Πρόεδρος

Κορδής Νεκτάριος




Ο Γεν. Γραμματέας

  Σταθόπουλος Ανδρέας


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η΄ Β΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής σας καλεί να παραβρεθείτε σε συνάντηση – ενημέρωση με θέμα:
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Στο 9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω, την Τετάρτη 27 Φλεβάρη και ώρα 13:30
Η πρόσκληση απευθύνεται στους Διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Δήμων Αιγάλεω, Χαϊδαρίου, Αγίας Βαρβάρας, Διευθυντές ΣΕΚ, στους Σχολικούς  Συμβούλους της Διεύθυνσης ΔΕ Γ΄ Αθήνας καθώς και στους υπεύθυνους Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Σ.Ε.Π.), στα Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.), στους Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων (Σ.Σ.Ν.), στους υπεύθυνους ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ, στο Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων.
Αιγάλεω 14 Φλεβάρη 2013

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ
   Ο Πρόεδρος                                              Ο Γεν. Γραμματέας
Νεκτάριος Κορδής                                        Ανδρέας Σταθόπουλος

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                               Αιγάλεω 21/2/2013

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
     Το Δ.Σ. της Β΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής  κατανοώντας την ανάγκη, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, να κρατήσουμε την αξιοπρέπεια , τις αξίες μας, αλλά και την πολιτιστική μας ταυτότητα και θέλοντας να συμβάλλει σε αυτή την κατεύθυνση ξεκίνησε μια σειρά πολιτιστικών δράσεων.
     Δημιουργήσαμε αρχικά την Κινηματογραφική Λέσχη της Β΄ΕΛΜΕ με σκοπό να προβάλλουμε σε σταθερή βάση κάποιες αξιόλογες ταινίες και ντοκιμαντέρ Ελλήνων αλλά και ξένων δημιουργών. Στη συνέχεια διοργανώσαμε, με μεγάλη ανταπόκριση, τη θεατρική παράσταση «Η Φάρμα των Ζώων» στο θέατρο ΚΝΩΣΟΣ και συνεχίζουμε με τις ΗΜΕΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ που θα διεξαχθούν από τις 26 Μαρτίου μέχρι τις 26 Απριλίου. Πρόκειται για μια σειρά εκδηλώσεων που θα περιλαμβάνουν προβολές θεατρικών παραστάσεων, μουσικές συναυλίες, λογοτεχνική βραδιά και παρουσίαση καλλιτεχνικών δημιουργημάτων (εικαστικών και ποίησης) συναδελφισσών  και συναδέλφων. Για την καλύτερη οργάνωση αυτών των εκδηλώσεων το ΔΣ αποφάσισε τη συγκρότηση Πολιτιστικής Επιτροπής της Β΄ ΕΛΜΕ με τα εξής μέλη:

Νεκτάριος Κορδής  
τηλ. 6977513534
Κατερίνα Νομίδη   
τηλ. 6947006236
Ιορδάνης Παπαδόπουλος 
τηλ. 6974144250
Δημήτρης Μακροδημήτρης 
τηλ. 6976786579

   Θέλουμε να υπενθυμίσουμε ότι η επιτροπή είναι ανοιχτή σε κάθε συναδέλφισσα/ο, σε ιδέες και προτάσεις που αφορούν εμάς τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές μας. Μέσα στα πλαίσια αυτά καλούνται οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι που μπορούν να προσφέρουν στις εκδηλώσεις αυτές,  σε μια πρώτη συνάντηση στα γραφεία της ΕΛΜΕ την Πέμπτη 28 Φλεβάρη στις 2 μ.μ. Σας καλούμε να δώσουμε πνοή στο εγχείρημα αυτό. Ο πολιτισμός, στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, μπορεί να αποτελέσει ανάχωμα αντίστασης απέναντι στην καπιταλιστική βαρβαρότητα.

Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ

Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2013


• Δε ζυγιάζω, δε μετρώ, δε βολεύομαι! Ακολουθώ το βαθύ μου χτυποκάρδι.
• Δεν πολεμούμε τα σκοτεινά μας πάθη με νηφάλια, αναιμικιά, ουδέτερη, πάνω από τα πάθη αρετή. Παρά με άλλα σφοδρότερα πάθη.
• Έχεις ευθύνη. Δεν κυβερνάς πια μονάχα τη μικρή ασήμαντη ύπαρξή σου. Είσαι μια ζαριά όπου για μια στιγμή παίζεται η μοίρα του σογιού σου.
• Η ανώτατη αρετή δεν είναι νά' σαι ελεύτερος, παρά να μάχεσαι για ελευτερία.
• Η καρδιά σμίγει ό,τι ο νους χωρίζει, ξεπερνάει την παλαίστρα της ανάγκης και μετουσιώνει το πάλεμα σε αγάπη.
• Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: "Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;" Πολέμα!
• Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.
• Να 'σαι ανήσυχος, αφχαρίστητος, απροσάρμοστος πάντα. Όταν μια συνήθεια καταντήσει βολική, να τη συντρίβεις. Η μεγαλύτερη αμαρτία είναι η ευχαρίστηση.
(ΑΣΚΗΤΙΚΗ) - Σαν ΣΗΜΕΡΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ το 1883 Ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013


Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  5910896                                               Αιγάλεω 14/2/2013

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
     Το Δ.Σ. της Β΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής  κατανοώντας την ανάγκη, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, να κρατήσουμε την αξιοπρέπειά , τις αξίες μας, αλλά και την πολιτιστική μας ταυτότητα και θέλοντας να συμβάλλει σε αυτή την κατεύθυνση προχώρα σε κάποιες δραστηριότητες και πρωτοβουλίες.
     Δημιουργήσαμε αρχικά την Κινηματογραφική Λέσχη της Β΄ΕΛΜΕ με σκοπό να προβάλλουμε σε σταθερή βάση κάποιες αξιόλογες ταινίες και ντοκιμαντέρ Ελλήνων αλλά και ξένων δημιουργών. Οι ταινίες προγραμματίζουμε να προβάλλονται κάθε Κυριακή απόγευμα.
     Το πρόγραμμα προβολών για το επόμενο διάστημα:
Ø Ο ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΛΑΖΑΡ   (24 ΦΛΕΒΑΡΗ 2013)
Ø ΣΩΜΑ ΜΕ ΣΩΜΑ   (3 ΜΑΡΤΗ 2013)
Ø ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ   (10 ΜΑΡΤΗ 2013)
Ø BRAZIL   (31 ΜΑΡΤΗ 2013)
Ø ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΤΟΥ ΦΕΡΜΑΤ   (7 ΑΠΡΙΛΗ 2013)
  
     Οι ταινίες θα προβάλλονται στο αμφιθέατρο του 9ου Γυμνασίου Αιγάλεω (Ψαρών 4 και Ιερά Οδός) με ώρα έναρξης τις 7:00 μμ.
Είσοδος: Ελεύθερη.
     Καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να συνταξιδέψουμε σε ένα μαγευτικό κινηματογραφικό ταξίδι.

Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ


Ο Πρόεδρος

Κορδής Νεκτάριος




Ο Γεν. Γραμματέας

  Σταθόπουλος Ανδρέας

Πέμπτη, 14 Φεβρουαρίου 2013


ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
Καταγγελία για την παρουσία  ένστολων αστυνομικών στη  σύσκεψη του συντονισμού πρωτοβάθμιων σωματείων
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΦΛΕΒΑΡΗ 9.00 πμ (Κατεχάκη και Μεσογείων)
Ο Συντονισμός Πρωτοβάθμιων Σωματείων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα καταγγέλλει στους εργαζόμενους και τα σωματεία τους, σε όλο τον λαό που εξαθλιώνεται μέρα με την μέρα από την βαρβαρότητα του μαύρου μετώπου κεφαλαίου-συγκυβέρνησης-τρόικας, την χτεσινή απρόκλητη και πρωτοφανή παρέμβαση της αστυνομίας στην Συνέλευση των εκπροσώπων του Συντονισμού στα γραφεία του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών.
Στις 7 περίπου το απόγευμα και ενώ είχε αρχίσει η Συνέλευση, δύο ένστολοι αστυνομικοί παρουσιάστηκαν στην είσοδο των γραφείων  του σωματείου, διέκοψαν την διαδικασία και ρώτησαν αν εκεί διεξάγεται η Συνέλευση του Συντονισμού. Στη δικαιολογημένη αντίδραση των συναδέλφων απάντησαν ότι γνώριζαν ήδη ότι επρόκειτο για Συνέλευση εργαζομένων και όχι για συγκέντρωση αλλά παρόλα αυτά δήλωσαν ότι είχαν εντολή να διερευνήσουν αν τίθενται ζητήματα «τάξης και ασφάλειας»!
Μετά την έντονη διαμαρτυρία των εργαζομένων τα όργανα του «νόμου και της τάξης» αποχώρησαν. Στην παράσταση διαμαρτυρίας που οργανώθηκε στη συνέχεια από συνδικαλιστές στο Α.Τ Ακρόπολης, ο διοικητής που είχε εσπευσμένα φτάσει στο γραφείο του – προφανώς για να επιληφθεί ο ίδιος της υπόθεσης – παραδέχτηκε ότι είχε δοθεί εντολή στο Α.Τ από τα κεντρικά γραφεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής για να ελεγχθεί η εργατική συνέλευση του Συντονισμού, αλλά απέδωσε το επεισόδιο, στον υπερβάλλοντα ζήλο των συγκεκριμένων αστυνομικών, ζητώντας συγγνώμη από τους συναδέλφους συνδικαλιστές που του ζητούσαν επίμονα εξηγήσεις.
Είναι προφανές ότι όχι μόνο λειτουργεί το συνδικαλιστικό της ασφάλειας αλλά και επιλέγει να κάνει αισθητή την παρουσία του. Το συγκεκριμένο περιστατικό εντάσσεται, στο γενικότερο κλίμα τρομοκράτησης και στην προσπάθεια κατάργησης συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Ο κρατικός ολοκληρωτισμός γίνεται καθημερινά όλο πιο απειλητικός απέναντι στους εργαζόμενους και σε κάθε αγωνιζόμενο. Οι στοιχειώδεις πολιτικές, συνδικαλιστικές και δημοκρατικές ελευθερίες αμφισβητούνται ευθέως και με σαφήνεια πλέον. Μετά την επιστράτευση των απεργών,  η κυβέρνηση θέλει να καταργήσει δια νόμου το δικαίωμα των εργαζόμενων στην απεργία!
Δηλώνουμε με τον πιο κατηγορηματικό και αποφασιστικό τρόπο προς κάθε ενδιαφερόμενο ότι, το ταξικό εργατικό κίνημα δεν πρόκειται να τρομοκρατηθεί, όποιο τρόπο και μέσο κι αν χρησιμοποιήσει, το ολοκληρωτικό καθεστώς των μνημονίων, για να πετύχει  την ισοπέδωση κάθε εργασιακού και δημοκρατικού δικαιώματος που έχει κατακτήσει ο εργαζόμενος λαός αυτής της χώρας με αμέτρητους αγώνες και θυσίες.
Θα δώσουμε, διαρκή και ανυποχώρητο αγώνα, για να ανατραπούν οι πολιτικές που εξαθλιώνουν τις ζωές μας, για να ξεριζωθεί η σύγχρονη «χούντα» κεφαλαίου-κυβέρνησης-Ευρωπαικής Ένωσης.
Καλούμε όλα τα συνδικάτα να καταδικάσουν άμεσα, αποφασιστικά και με κάθε τρόπο, αυτού του είδους τις προκλήσεις. 

Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2013


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

                       Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Σε μια περίοδο που ο πολιτισμός αποτελεί σανίδα σωτηρίας και κοινή γλώσσα μεταξύ μας, ξεκινάμε σειρά εκδηλώσεων με σκοπό να έρθουμε πιο κοντά, να απολαύσουμε, να διασκεδάσουμε, να συζητήσουμε, να γνωριστούμε.
          Μετά τη θετική ανταπόκριση που είχε η παιδική θεατρική παράσταση στο θέατρο «Ακροπόλ» από την ΟΛΜΕ κι επειδή… ο ουσιαστικότερος λόγος ύπαρξης του Θεάτρου, είναι να βοηθάει τον άνθρωπο να σκέφτεται κι όχι να χωνεύει, να γελάει κι όχι να γαργαλιέται, να σαρκάζει κι όχι να χασμουριέται, να κινείται κι όχι να αναπαύεται, να διαλέγει κι όχι να υποτάσσεται, να γίνεται τολμηρότερος, σωστότερος, καλύτερος...
Σας απευθύνουμε κάλεσμα να παρακολουθήσουμε την ΦΑΡΜΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ του Τζώρτζ ‘Οργουελ στο θέατρο Κνωσός (Κνωσού 11 &Πατησίων 195) την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013 στις 19:30 μια παράσταση για μικρούς και μεγάλους! Μετά την παράσταση θα ακολουθήσει συζήτηση και κρασάκι (για όσους το επιθυμούν) με τον σκηνοθέτη και ηθοποιούς!
          Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί κλασσικό αλλά εξαιρετικά επίκαιρο κείμενο. Μέσα από μια διαφορετική ανάγνωση στηλιτεύει την εξουσία που αποσκοπεί στη δημιουργία ανελεύθερων κοινωνιών και εξαρτώμενων πολιτών, φωτίζοντας μηνύματα που αφορούν όλους εμάς σήμερα, εμάς και τα παιδιά μας.   
          Η Β΄ΕΛΜΕ εξασφάλισε εισιτήρια για τους συναδέλφους στην προνομιακή τιμή των 5 ευρώ. Δηλώστε συμμετοχή εγκαίρως και προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας!
Ν. Κορδής:   6977513534
Δ. Μακροδημήτρης:   6976786579
Κ. Νομίδη:   6947006236
Ζ. Στυλιανουδάκης:   6944967951

Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ

ΘΕΜΑ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΑΣ»!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
   Τα τελευταία χρόνια οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες υφίστανται συνεχώς νέα πλήγματα στις εργασιακές σχέσεις, τους μισθούς, την υγεία, την παιδεία και σε όλα τα δημόσια αγαθά. Η τρικομματική συγκυβέρνηση «των σωτήρων της πατρίδας» υλοποιώντας μια ανάλγητη εκπαιδευτική πολιτική με τις εντολές της Τρόικας, της ΕΕ  και του ΔΝΤ,  διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση αποδομώντας κάθε υποδομή στήριξης του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού. Υποχρηματοδότηση (μείωση δαπανών κατά 14,2%), καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, πλήρης εγκατάλειψη της τεχνικής εκπαίδευσης, συμπτύξεις τμημάτων, ελάχιστοι διορισμοί, σχολικά τμήματα που δεν έχουν ακόμα διδαχτεί βασικά μαθήματα ή υπολειτουργούν με περικοπές ωρών διδασκαλίας, κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας, ΠΔΣ, βιβλιοθηκών, κατάργηση του ΟΕΔΒ, καμία πρόνοια για τη μεταφορά μαθητών και τον υποσιτισμό πολλών απ΄ αυτούς, σχολεία που δεν μπορούν πια να καλύψουν τις βασικές λειτουργικές τους  ανάγκες και στερούνται  το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό. Μπροστά στην κατάσταση αυτή , ωστόσο, το Υπουργείο Παιδείας θέλει να πείσει την ελληνική κοινωνία ότι το δημόσιο εκπαιδευτικό μας σύστημα χωλαίνει γιατί δεν υπάρχει αξξιολόγηση εκπαιδευτικών!
   Για να λυθούν συνεπώς όλα τα προβλήματα, κατέθεσε πρόσφατα στη βουλή για συζήτηση και ψήφιση, σχέδιο ΠΔ για την ΄΄Αξιολόγηση των εκπ/κών της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης΄΄ με στόχο τη «βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας» όπως υποκριτικά αναφέρεται στις πρώτες σελίδες του. Το σχέδιο αυτό έρχεται να  συνδεθεί  με τους ήδη ψηφισμένους νόμους( Ν.4024/2011, Ν.3528/2007), που συνδέουν την αξιολόγηση με τη βαθμολογική και τη μισθολογική μας  καθήλωση, αλλά και με το πρόσφατο πειθαρχικό δίκαιο (Ν.4057/12), ανοίγοντας το δρόμο στη χειραγώγηση, τον καταναγκασμό, τη διαθεσιμότητα και τις απολύσεις (Ν.4093/12)
  • Για την προαγωγή από βαθμό σε βαθμό, όσο ΄΄πολύ καλός΄΄ ή ΄΄εξαιρετικός΄΄ και να αξιολογηθεί  ο εκπ/κός δεν προάγεται αυτοδίκαια, αλλά με βάση αυθαίρετη ποσόστωση που  μπορεί να  αλλάζει ανά διετία με υπουργικές αποφάσεις (πχ. μόνο το 50% του συνόλου των εκπ/κών θα προάγεται στο Β΄ βαθμό και μόλις το 15% στον Α΄ ) (Ν.4024/2011, άρθρο 7,12)
  • Το μισθολογικό κλιμάκιο εξελίσσεται μόνο αν ο υπάλληλος πετύχει το 50% της  προβλεπόμενης στοχοθεσίας. Διαφορετικά, καθηλώνεται για 2 χρόνια, στα οποία δεν έχει δικαίωμα να διεκδικήσει προαγωγή.( Ν.4024/11άρθρ. 17, παρ. 5,αρθρ. 8, παρ. 6).
  • Όποιος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό παραπέμπεται υποχρεωτικά στο υπηρεσιακό συμβούλιο το οποίο μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό (Ν.3528/2007, άρθρο 95)
  • Τα όργανα αξιολόγησης είναι μονοπρόσωπα (διευθυντής, Σχ. σύμβουλος) γεγονός που δεν εγγυάται την φερεγγυότητα της διαδικασίας.
  • Ποσοτικοποιούνται αυθαίρετα ποιοτικά κριτήρια, η αοριστία των οποίων  αναπότρεπτα οδηγεί στην υποκειμενική και διαβλητή κρίση των αξιολογητών. (πώς μπορεί πχ. να αξιολογηθεί ο εκπ/κός στην κλίμακα 1-100 για το παιδαγωγικό κλίμα, τις διαπροσωπικές σχέσεις ή τις ανάγκες των μαθητών;)  (Ν.4024/11,αρθρ.14,1,2)
  • Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αξιολογηθούν σε θέματα για τα οποία δεν έχουν  επιμορφωθεί. Επιπλέον, κριτήριο αποτελεί και η πιστοποίηση επιμόρφωσης η οποία δεν υφίσταται. Παράλληλα οδηγούνται σε μια γραφειοκρατική διαδικασία συμπλήρωσης εντύπων και συλλογής αποδεικτικών για να «φορτώσουν» τον ατομικό τους φάκελο.  
  • Κριτήρια που τίθενται για το χαρακτηρισμό ΄΄πολύ καλός΄΄ και ΄΄εξαιρετικός΄΄ όπως μεταπτυχιακά, πιστοποιήσεις ΗΥ, ξένων γλωσσών, κ.α.  αποκλείουν και καθηλώνουν τους παλιότερους συναδέλφους που στην πλειοψηφία τους δεν τα έχουν -λόγω συνθηκών εποχής – αυτό όμως  δεν αποδεικνύει ότι είναι ανεπαρκείς εκπ/κοί. (Ν.4024/11,αρθρ. 14,α. ββ,γγ)
  • Κριτήρια όπως η συμμετοχή σε Εξεταστικές Επιτροπές και βαθμολογικά κέντρα είναι απαράδεκτα, μια που δεν καθορίζονται πάντα  με  διαφανείς διαδικασίες από τη διοίκηση( άρθ.14 παρ. 5, δδ, vi).
  • Κριτήριο αξιολόγησης είναι και οι επιδόσεις των μαθητών (άρθ.14 παρ.3).  Οι εκπ/κοί θα χρεώνονται τη χαμηλή επίδοση και την  αποτυχία των μαθητών, χωρίς να λαμβάνεται  υπόψη η κοινωνικο-οικονομική τους προέλευση, τα παρωχημένα αναλυτικά προγράμματα, τα απαράδεκτα σχολικά βιβλία και η απουσία υποστηρικτικών δομών.
  • Οι σχολικοί σύμβουλοι μετατρέπονται  σε επιθεωρητές που θα ελέγχουν τη συμμόρφωση  στα κυρίαρχα εκπ/κά πρότυπα των κρινόμενων. Παράλληλα, δεν πρέπει να αγνοηθεί ότι μέσα από την επιβολή της αξιολόγησης που προδιαγράφει το συγκεκριμένο Π.Δ. προκύπτει η διάθεση χειραγώγησης και ελέγχου σε ένα θεσμό νευραλγικής σημασίας, όπως είναι η εκπαίδευση, όπου η επίδραση στη διαμόρφωση της συνείδησης των νέων ανθρώπων συντελείται άμεσα από το κράτος. Καμία διάθεση αμφισβήτησης της παρεχόμενης γνώσης και των διαδικασιών οργάνωσης και λειτουργίας της διδασκαλίας/μάθησης δεν έχει θέση στο «νέο σχολείο» του νεοφιλελευθερισμού, που κατά τα άλλα πρέπει να καλλιεργεί την κριτική σκέψη και να υπηρετεί την καινοτομία. Η ενίσχυση της εκπαιδευτικής ιεραρχίας και του ελέγχου δεν θα επιτρέψει τέτοιες παρεκκλίσεις.
  • Καταλύεται η  δημοκρατική λειτουργία του Συλλόγου διδασκόντων, ο οποίος απλά θα επικυρώνει τις αποφάσεις των διευθυντών. Το κλίμα συνεργασίας μεταλλάσσεται σε ανταγωνισμό και  παραγκωνισμό των άλλων για την κατάκτηση της εύνοιας του διευθυντή και της ΄΄αριστείας΄΄.. Έτσι όμως εκμηδενίζονται κίνητρα που είναι κύρια για ένα εκπαιδευτικό όπως η αλληλεγγύη ή ο αυτοσεβασμός.
  • Αποδυναμώνεται ο κλάδος μας με την πολυδιάσπασή του σε ΄΄ελλιπείς΄΄, ΄΄επαρκείς΄΄, ΄΄πολύ καλούς΄΄ και ΄΄εξαιρετικούς’’ εκπαιδευτικούς, που καθηλωμένοι βαθμολογικά και μισθολογικά θα υποβλέπουν ο ένας τον άλλο και θα διαγκωνίζονται για να περάσουν στον επόμενο βαθμό ή κλιμάκιο.
  • Η αξιολόγηση των προϊσταμένων από τους υφιστάμενους γίνεται προαιρετική και προσχηματική. Αν οι υφιστάμενοι θελήσουν να κρίνουν  τον αξιολογητή (δ/ντή, σύμβουλο κλπ), θα στέλνουν την αξιολόγησή τους στον άμεσο προϊστάμενό του, κι αυτός  «θα εκτιμά την αξιολόγηση και θα τη χρησιμοποιεί κατά την κρίση του»(!) (Ν.4024/11,αρ.14, 5β,δδ vi)
   Η κατάταξη ενός εκπ/κού σε οποιαδήποτε αξιολογική κατηγορία, δεν αναβαθμίζει την ποιότητα του έργου του. Και βέβαια το σχέδιο ΠΔ δεν προβλέπει καμιά δομή στήριξης αυτού του έργου. Διεθνώς, όπου εφαρμόστηκε αξιολόγηση συνδεόμενη με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη, όχι μόνο δεν αναβάθμισε την ποιότητα και δεν έλυσε  κανένα από τα  προβλήματα της εκπ/σης, αλλά προσέθεσε και νέα, όπως: αύξηση του ανταγωνισμού των εκπ/κών και των  κρουσμάτων παραχάραξης μαθητικών μητρώων και πιστοποιητικών επάρκειας, κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, υποβάθμιση, κλείσιμο και ιδιωτικοποίηση σχολικών μονάδων .
   Φαίνεται ότι πραγματικός στόχος της αξιολόγησης είναι η διάσπαση του κλάδου, η μισθολογική μας καθήλωση, η άρση της μονιμότητας και οι απολύσεις που επιβάλλει με την εντολή της Τρόϊκα η κυβέρνηση. Και για να λειάνει το έδαφος, προετοιμάζοντας την κοινή γνώμη και τον κοινωνικό αυτοματισμό, έρχεται τώρα  να στοχοποιήσει τους εκπ/κούς για την κατάντια του σημερινού  σχολείου, να συκοφαντήσει το έργο μας,  φορτώνοντάς μας την ευθύνη για τα αποτυχημένα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, για το λειτουργικό αναλφαβητισμό, τη σχολική αποτυχία, τη μαθητική διαρροή κλπ, συγκαλύπτοντας τις δικές της ευθύνες για την εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου και τη μετατροπή της εκπαίδευσης, από  δημόσιο κοινωνικό αγαθό και υποχρέωση του κράτους σε εμπόρευμα. Το σχέδιο της αξιολόγησης συνδέεται άμεσα με το νέο σχολείο της αγοράς, του ανταγωνισμού, της φτηνής κατάρτισης, της αποσπασματικής και επιφανειακής γνώσης που θέλουν να δημιουργήσουν. Αν ενδιαφέρονταν πράγματι για τη βελτίωση της ποιότητας του έργου μας δε θα είχαν καταργήσει την επιμόρφωση και τις δομές που στηρίζουν το έργο μας, δε θα καταντούσαν τον εκπαιδευτικό πενόμενο και  περιπλανώμενο παρία (με τον πρόσφατο νόμο Ν.4093/12 το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στις υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα, με απόφαση Υπουργού (!) και ανεξάρτητα από οργανική θέση, καταρρακώνοντας έτσι κάθε έννοια δημοκρατικών και εργασιακών δικαιωμάτων).
   Απαιτούμε να σταματήσει η υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Απαιτούμε να αποσυρθεί τώρα το σχέδιο ΠΔ για την αξιολόγηση. Απαιτούμε την ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και την κατάργηση του Ν.4024/11  που τη συνδέει  με την αξιολόγηση.
   Αρνούμαστε να γίνουμε τρομαγμένα και  υποταγμένα ανθρωπάκια, αυλοκόλακες διευθυντών και παρατρεχάμενοι επιθεωρητών, που  θα ανταγωνίζονται για να πετύχουν τη διάκριση του ‘’εξαιρετικού΄΄ και ΄΄να ξεφύγουν’’ από την εξαθλίωση που μας επιφυλάσσει η νεοφιλελεύθερη πολιτική της συγκυβέρνησης.
   Οι  συναδέλφοι  διευθυντές και  οι σχολικοί σύμβουλοι  οφείλουν να σεβαστούν τις θέσεις του κλάδου και να στοιχηθούν μαζί μας στον αγώνα για την υπεράσπιση  και τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου, που αυτή τη στιγμή περνά μέσα από την απόσυρση του σχεδίου ΠΔ της  αντιεκπαιδευτικής και αντιεπιστημονικής αξιολόγησης, που αν περάσει θα φέρει και την οριστική διάλυση του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών.
   Οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχοντας κυρίαρχο ρόλο σε κάθε σχολική μονάδα καλούνται να απορρίψουν με αποφάσεις την αξιολόγηση και να απέχουν από κάθε διαδικασία που σχετίζεται με οποιαδήποτε μορφή της.
   Αυτή η πολιτική που αποδομεί  το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς μπορεί να ανατραπεί μόνο με τον αγώνα μας.
   Είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία η άμεση οργάνωση των αντιστάσεων του κλάδου, η δημιουργία πανεκπαιδευτικού μετώπου και ο συντονισμός μας  με όλες τις ομοσπονδίες εργαζομένων, έτσι ώστε να  συνδυάσουμε τον αγώνα μας με τα γενικότερα αιτήματα ενάντια στη βάρβαρη πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ  - ΔΝΤ, που με την πολιτική τους διαλύουν κάθε δημόσιο και κοινωνικό αγαθό και στέλνουν στον Καιάδα ό,τι κερδήθηκε από το εργατικό κίνημα τα τελευταία 100 χρόνια.
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ  ΑΙΡΕΤΟΣ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ                
Κιν. 6977513534 – nekordis@yahoo.gr