ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μοσχονησίων 23 Αιγάλεω Τ.Κ.12242
Τηλ – Fax  210-5910896                                                    

Αιγάλεω 31-3-2015

Θέμα: Ενημερωτικό σημείωμα για τη συνάντηση με το Διευθυντή ΔΕ Γ΄Αθήνας  Γ. Ζαφειρακίδη
  
   Το Δ.Σ της Β΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής συναντήθηκε στις 31 Μάρτη με το Διευθυντή ΔΕ  Γ΄Αθήνας Γ. Ζαφειρακίδη για μια σειρά σοβαρών ζητημάτων:

Α. Αρχικά το ΔΣ έθιξε το πολύ σοβαρό θέμα της συγκρότησης τμημάτων και της κατανομής των μαθητών ενόψει της νέας χρονιάς. Τα τελευταία χρόνια των μνημονιακών πολιτικών βιώσαμε μια στοχευμένη αποδυνάμωση σχολικών μονάδων που αποσκοπούσε στη συγχώνευσή τους μέσω της αλλαγής των χωροταξικών τους ορίων. Η Β΄ΕΛΜΕ απέτρεψε τα σχέδια συγχώνευσης σχολικών μονάδων με μαζικές κινητοποιήσεις, συσπειρώνοντας τους εκπαιδευτικούς σε συνεργασία με το γονεϊκό κίνημα και τη συνδρομή σύσσωμης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Με δεδομένη την άρση της συγκεκριμένης πολιτικής των συγχωνεύσεων και προκειμένου όλα τα  σχολεία να αντιμετωπίζονται ισότιμα, καλούμε τη Διοίκηση να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να επανέλθει η ισότιμη ανάπτυξη όλων των σχολικών μονάδων»
 Για την κατανομή των απολυτηρίων η πάγια  θέση της ΕΛΜΕ είναι η εξής:
  1. Τα απολυτήρια των Δημοτικών σχολείων καθώς και τα απολυτήρια των Γυμνασίων πρέπει να κατανέμονται με απόλυτα διαφανείς διαδικασίες.
  2. Τα σχολεία υποδοχής πρέπει να θεωρούνται ισότιμα στην κατανομή των απολυτηρίων εφόσον έχουν τις ίδιες κτηριακές προϋποθέσεις (αριθμό αιθουσών, εργαστηρίων κ.λ.π). Και εφόσον δεν υπάρχουν προβλήματα προσβασιμότητας σε αυτά όπως π.χ μεγάλες οδικές αρτηρίες ταχείας κυκλοφορίας που θέτουν σε κίνδυνο του μαθητές.
  3. Σοβαρός παράγοντας στην κατανομή των απολυτηρίων στα σχολεία πρέπει να είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη εξασφάλιση μικρού αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
  4. Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ πιστεύει πως όλα τα σχολεία είναι ισότιμα και δεν πρέπει να κατηγοριοποιούνται.
  5. Αναφορικά με τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα ο κλάδος μας, με σθένος  υποστηρίζει και αγωνίζεται στην κατεύθυνση να μειωθεί ουσιαστικά ο αριθμός των μαθητών διεκδικώντας 20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας, 15 στις κατευθύνσεις και ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ .Σε κάθε περίπτωση δε θα πρέπει να υπάρχουν τμήματα με πάνω από 25 μαθητές!  Παράλληλα ζητάμε να εφαρμοστεί η σχετική διάταξη του νόμου 4186/2013 που προβλέπει τη μείωση του αριθμού των μαθητών σε τμήματα όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ν.4186/2013 Άρθρο 28, παρ.15).

Β. Στη συνέχεια το ΔΣ αναφέρθηκε στη συγκρότηση Λυκειακών επιτροπών και στη στελέχωση των Βαθμολογικών και Εξεταστικών κέντρων. Το Δ.Σ της Β΄ΕΛΜΕ έχει την άποψη ότι για να μπορούν οι επιτροπές αυτές να επιτελέσουν το ρόλο τους, αλλά και να σταθούν αξιοπρεπώς στις αυξημένες απαιτήσεις των Πανελλήνιων εξετάσεων, ασφαλώς θα πρέπει να διαθέτουν ένα ικανοποιητικό ποσοστό έμπειρων εκπαιδευτικών που να διαθέτουν πολύχρονη εμπειρία. Θέλουμε, όμως να παρατηρήσουμε ότι παράλληλα με την παραπάνω απαίτηση, εξίσου σημαντική είναι και η ανάγκη ανανέωσης του προσωπικού των επιτροπών αυτών γιατί:
  1. Πρέπει να αποκτούν εμπειρία όλο και περισσότεροι συνάδελφοι/ισσες, ώστε να είναι σε θέση τα εξεταστικά-βαθμολογικά κέντρα, να επιτελέσουν το έργο τους μιας και πάντοτε υπάρχει ένα ποσοστό κενών θέσεων για διάφορους λόγους (συνταξιοδοτήσεις, μεταθέσεις, ασθένειες κ.λ.π.)
  2. Σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, το ελάχιστο οικονομικό αντίτιμο  από τη συμμετοχή στις επιτροπές αυτές, είναι αναγκαίο και απαραίτητο για μια μεγάλη μάζα συναδέλφων.
  3. Για λόγους ηθικής τάξης και δημοκρατικής δεοντολογίας, απαιτείται η δυνατότητα συμμετοχής να είναι ανοικτή και διαφανής για όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο.
  4. Έτσι λοιπόν  θωρούμε ότι επιβάλλεται η ανανέωση του προσωπικού να γίνει τουλάχιστον σε ποσοστό 40% , και παράλληλα για να είναι διαφανής η διαδικασία, θα πρέπει να ζητηθεί δημόσια η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη στελέχωση των εξεταστικών και βαθμολογικών κέντρων ενώ η τελική επιλογή να γίνει αξιοκρατικά λαμβάνοντας  υπόψη της διάφορα κοινωνικά κριτήρια.
  5. Παράλληλα το ΔΣ ζήτησε την παρουσία γιατρού στα Βαθμολογικά και Εξεταστικά Κέντρα.

Γ. Συζητήθηκε η διερεύνηση ύπαρξης χώρου, (μετά την ολική καταστροφή το 2014 του αμφιθεάτρου του 6ου ΓΕΛ Αιγάλεω),  ικανού να διεξαχθούν οι εξετάσεις μουσικών ικανοτήτων προκειμένου να αποφευχθεί η σοβαρή δαπάνη για το δημόσιο που προέκυψε την προηγούμενη χρονιά από τη μίσθωση ιδιωτικού χώρου. Σε κάθε περίπτωση ζητάμε την αποκατάσταση των ζημιών  για την επαναλειτουργία του αμφιθεάτρου.
Δ. Σχετικά με το θέμα των σχολικών  εκδρομών το ΔΣ εξέφρασε τη θέση του για μια συνολική επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου τους που καθιστά τους συνοδούς γενικώς και ασαφώς υπεύθυνους για την ασφάλεια των μαθητών.
Ε. Τέλος σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει για το ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω με το μεγάλο αριθμό μαθητών και τις ελλείψεις προσωπικού, ενημερωθήκαμε ότι προωθείται η λειτουργία του ΕΕΕΕΚ Περιστερίου που θα απορροφήσει έναν αριθμό μαθητών από το Αιγάλεω. Ζητήσαμε να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την πρόσληψη ΕΕΠ και ΕΒΠ για την εύρυθμη λειτουργία του ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς και την αποσυμφόρηση του συγκροτήματος που στεγάζει 4 ΣΜΕΑΕ! Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υπάρξουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για τη στελέχωση των Σχολικών μονάδων Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης.
   Οι εκπαιδευτικοί το επόμενο διάστημα, και μπροστά στο 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ,  συσπειρωμένοι ακόμα περισσότερο στα σωματεία και την ομοσπονδία μας, θα αγωνιστούμε για να ανοίξει οριστικά και αμετάκλητα ο δρόμος για τη λύση των μεγάλων προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Για την αναγέννηση του Δημόσιου σχολείου των αναγκών και των οραμάτων μας που θα χωρά όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση!
    Το ΔΣ σας εύχεται καλές γιορτές και Καλή Ανάσταση! Το αναστάσιμο μήνυμα ας εγείρει την αυτοπεποίθησή μας για μια κοινωνία αλληλεγγύης και αξιοπρέπειας!


Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ



Ο Πρόεδρος


Νεκτάριος Κορδής


Η Γεν. Γραμματέας


Κατερίνα Νομίδη



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]