Δημιούργησα αυτό το blog προκειμένου να παρουσιάζω απόψεις και άρθρα , βασικά για τα εκπαιδευτικά θέματα αλλά και όσα άλλα μας απασχολούν. Μια γνώμη, ένα σχόλιο για αυτά που συμβαίνουν. Επίσης θα βρείτε κείμενα άλλων τα οποία με εκφράζουν. Στο blog αυτό θα μπορείτε να βρείτε επίσης πολιτιστικές αναφορές πάνω σε θέματα που μας συγκινούν. Πολιτισμός και εκπαίδευση πάνε μαζί. Περιμένω τα σχόλια σας. Ν.Κ.

Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΚΥΣΔΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

           Ενημερωτικό του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ
           Νεκτάριου Κορδή
εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Θέμα: Οι επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση.    

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
           
   Στα πλαίσια της τακτικής ενημέρωσης των εκπαιδευτικών σας ενημερώνουμε για  κάποια στοιχεία που δείχνουν τις πολλαπλές επιπτώσεις της  οικονομικής κρίσης στην εκπαίδευση με βάση τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος  myschool. Τα στοιχεία αυτά είναι μέρος της εισήγησης μου για το πρόσφατο 11ο εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ
   Ο συνολικός αριθμός των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανέρχεται σε 3455. Από αυτά 1877 είναι Γυμνάσια, 1060 Λύκεια, 508 ΕΠΑΛ και 10 σχολεία εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (ΠΙΝ 2).
   Από τα σχολεία αυτά το 34% βρίσκεται στην περιοχή της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Το 18% των σχολείων βρίσκεται σε νησιά. Το 6% των σχολείων είναι δυσπρόσιτα εκ των οποίων το 55% βρίσκεται στα νησιά. Το πλήθος των σχολικών μονάδων έχει μειωθεί κατά 3%. Η νησιωτικότητα και η γεωμορφολογία της χώρας επηρεάζει σημαντικά τη γεωγραφική διασπορά των σχολικών μονάδων και την ευκολία πρόσβασης σε αυτές. Χαρακτηριστικά το Νότιο Αιγαίο έχει 50 δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες, το Βόρειο Αιγαίο 24 και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη 23 (ΠΙΝ. 3)
   Το 6% των σχολείων της Β/θμιας βρίσκεται σε Δήμους με πληθυσμό λιγότερο από 3000 κατοίκους ενώ το 39% βρίσκεται σε Δήμους με πληθυσμό μέχρι 10000 κατοίκους (ΠΙΝ 4).
   Ο συνολικός αριθμός των μαθητών της Δευτεροβάθμιας είναι 601.566 επί συνόλου 1.335.544 σε όλη την εκπαίδευση.  Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2008 είχαμε 691.760 μαθητές. Συνεπώς  υπάρχει μια συνολική μείωση του αριθμού των μαθητών κατά 13%! Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην αποχώρηση οικονομικών μεταναστών αλλά και ελλήνων με τις οικογένειές τους από τη χώρα, την υπογεννητικότητα αλλά και στη μη συνέχιση της φοίτησης των μαθητών στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ μετά το Γυμνάσιο (ΠΙΝ. 5).
   Ο συνολικός αριθμός των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια είναι 66.196. Το σχολικό έτος 2008-2009 είχαμε συνολικά 185.917 εκπαιδευτικούς εκ των οποίων 103.247 στη Δευτεροβάθμια. Έχουμε συνεπώς μια μείωση των εκπαιδευτικών από το 2008 κατά 37.051  που αντιστοιχεί σε ποσοστό μείωσης 35,88%! (ΠΙΝ 6).
   Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση! Το σχ. έτος 2011-2012 το ποσοστό των αναπληρωτών επί των μονίμων εκπαιδευτικών ήταν 8% για να φτάσουμε το 2015-2016 στο 14,1%!  (ΠΙΝ. 7)
   Παράλληλα αυξάνεται και το πλήθος των σχολικών μονάδων που διδάσκει πλέον ο εκπαιδευτικός! Το 18% διδάσκει σε 2 σχολικές μονάδες και το  5% σε 3 και πάνω σχολικές μονάδες! (ΠΙΝ. 8)
   Το 60% των Μονίμων Εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας κατανέμεται μεταξύ 4 βασικών ειδικοτήτων (16358 Φιλόλογοι, 7145 Μαθηματικοί, 7907 Καθηγητές Φυσικών Επιστημών και 7417 Ξένων Γλωσσών).   Το 51% των διδακτικών ωρών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση διδάσκονται με αναθέσεις σε μοναδικές ειδικότητες. Τέλος το 17% των εκπαιδευτικών συμπληρώνει με 2η ανάθεση το διδακτικό του ωράριο (ΠΙΝ. 9)
      Σχετικά με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών υπενθυμίζουμε ότι την 6ετία 2010-2016 είχαμε συνολικά 18.794 αποχωρήσεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πιο αναλυτικά το 2010 είχαμε 2839 αποχωρήσεις, το 2011 3503 αποχωρήσεις, το 2012  3186 αποχωρήσεις, το 2013  3442 αποχωρήσεις, το 2014  3235 αποχωρήσεις ,το 2015  1638 αποχωρήσεις και τέλος το 2016 951 αποχωρήσεις μέχρι τέλη Οκτώβρη.
   Ο συνολικός αριθμός των προσλήψεων  αναπληρωτών το 2014-15 ήταν 5164 και το 2015-16 6162. Τη φετινή σχολική χρονιά έχουν προσληφθεί στη Γενική, Επαγγελματική και Ειδική Εκπαίδευση 4322 αναπληρωτές.
      Η μέση τιμή της ηλικίας όλων των μονίμων εκπαιδευτικών είναι τα 49 έτη. Η αντίστοιχη τιμή όλων των υπηρετούντων (και  των αναπληρωτών) είναι τα 48 έτη. (ΠΙΝ.10)
   Η μέση τιμή της ηλικίας των μονίμων εκπαιδευτικών ΠΕ02 είναι τα 48 έτη. Η αντίστοιχη τιμή των αναπληρωτών με προϋπηρεσία είναι τα 39 έτη και των αναπληρωτών χωρίς προϋπηρεσία τα 31 έτη. (ΠΙΝ. 11)
   Η μέση τιμή της ηλικίας των μονίμων εκπαιδευτικών ΠΕ03 είναι τα 52 έτη. Η αντίστοιχη τιμή των αναπληρωτών με προϋπηρεσία είναι τα 40 έτη και των αναπληρωτών χωρίς προϋπηρεσία τα 31 έτη. (ΠΙΝ. 12)
   Η μέση τιμή της ηλικίας των μονίμων εκπαιδευτικών ΠΕ04 είναι τα 52 έτη. Η αντίστοιχη τιμή των αναπληρωτών με προϋπηρεσία είναι τα 41 έτη και των αναπληρωτών χωρίς προϋπηρεσία τα 33 έτη. (ΠΙΝ 13).
   Από τα στοιχεία αυτά φαίνεται  ότι  η οικονομική κρίση και οι πολιτικές λιτότητας έχουν επιβαρύνει συνολικά το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό ειδικότερα. Η έλλειψη διορισμών τα τελευταία χρόνια, οι αποχωρήσεις 19000 περίπου εκπαιδευτικών, η αύξηση των ελαστικών μορφών εργασίας αποτελούν κάποιες μόνο πτυχές του προβλήματος που επιβαρύνουν σημαντικά τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Σε κάθε περίπτωση οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών αποτελούν και συνθήκες μάθησης των μαθητών μας!  Ο εκπαιδευτικός-λάστιχο για παράδειγμα που μετακινείται σε 3 ή και περισσότερα σχολεία πέρα από τη φυσική του επιβάρυνση, αδυνατεί να αναπτύξει ουσιαστική παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές του!  

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
   Σε αυτές τις συνθήκες είναι προφανές ότι οι εκλογές για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων του κλάδου στα υπηρεσιακά συμβούλια στις 2 Νοέμβρη δεν πρέπει να είναι τυπική γραφειοκρατική διαδικασία γραφειοκρατικής διεκπεραίωσης. Για τις ΣΥΝΕΚ, όπως άλλωστε έχει αποδείξει η δράση των αιρετών μας εκπροσώπων, το ζητούμενο είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων για την αγωνιστική διεκδίκηση και βελτίωση των εργασιακών σχέσεων μονίμων και αναπληρωτών, με τη διασφάλιση της διαφάνειας στις υπηρεσιακές μεταβολές, αλλά και με τη συνεχή ενημέρωση των εκπαιδευτικών, των συλλόγων διδασκόντων και των ΔΣ της ΕΛΜΕ, ώστε από κοινού με τους αιρετούς να οργανώνουν δυναμικές παρεμβάσεις του κλάδου απέναντι σε αυθαιρεσίες της διοίκησης και σε οποιαδήποτε μέτρα υποβαθμίζουν το ρόλο και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών. Οι αγώνες για τα μεγάλα ζητήματα της Παιδείας: ισχυρό - ποιοτικό δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά, επαρκής χρηματοδότηση, μαζικοί διορισμοί, 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, είναι μπροστά μας, όπως είναι και οι διεκδικήσεις για τα επιμέρους αλλά σοβαρά προβλήματα της καθημερινότητάς μας στα σχολεία.
   Σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και Καλά για την Εθνική μας Εορτή και σας καλούμε να προσέλθετε μαζικά στις εκλογές των Υ.Σ. στις 2 Νοέμβρη!

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς
Αθήνα 28/10/2016  



Νεκτάριος Κορδής,
αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6977513534,
ηλ. δ/νση:  nekordis@yahoo.gr
  Άκης Λουκάς   
  αιρετό αναπλ. μέλος του ΚΥΣΔΕ   
 ( τηλ.:6974320189, 
 ηλ.δ/νση: loukasevangelos@gmail.com



                     εκλεγμένων  με το ψηφοδέλτιο  των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2016

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ


     Οι ΣΥΝΕΚ για τις απαιτήσεις των δανειστών και την αξιολόγηση
Τις τελευταίες ημέρες εμφανίστηκαν δημοσιεύματα και αναρτήσεις σε διάφορα site τα οποία αναπαράγουν διαδικτυακά την “είδηση” ότι οι εκπρόσωποι των δανειστών προκειμένου να εγκρίνουν μόνιμους διορισμούς, ζήτησαν από τον Υπουργό Παιδείας να προχωρήσει σε ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, να απολύσει όσους δεν είναι “επαρκείς” και να καλύψει τα  κενά που θα δημιουργηθούν με διορισμό μόνιμων  εκπαιδευτικών.
Επειδή τίποτα δεν αποκλείεται ως προς τις απαιτήσεις των δανειστών, πρέπει άμεσα το Υπουργείο να πάρει θέση  ξεκαθαρίζοντας το τοπίο.
Σε κάθε περίπτωση, το συνδικαλιστικό κίνημα είναι αποφασισμένο να ακυρώσει κάθε προοπτική επαναφοράς της αξιολόγησης - χειραγώγησης.
 Η αντίδραση του κλάδου θα είναι άμεση και δυναμική όπως έγινε και στο πρόσφατο παρελθόν.
Η αξιολόγηση, βασική κατεύθυνση του ΟΟΣΑ και των μνημονιακών πολιτικών, όχι μόνο αποτελεί για εμάς κόκκινη γραμμή, αλλά αν επιχειρηθεί, θα είναι ένα αντιδραστικό πισωγύρισμα και ένα καίριο πλήγμα τόσο για τη δημόσια εκπαίδευση, όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Είναι ξεκάθαρο ότι σε καμία περίπτωση δε θα ανεχτούμε μια τέτοια καταστροφική επιλογή που γυρίζει δεκαετίες πίσω τη δημόσια εκπαίδευση.
Ο κλάδος μας έχει σαφείς θέσεις απέναντι στην αξιολόγηση, οι οποίες στηρίζονται στις ψηφισμένες αποφάσεις των Συνεδρίων και των Γενικών μας Συνελεύσεων.
Έχουμε δώσει μεγάλους αγώνες εναντίον της αξιολόγησης - χειραγώγησης που προσπάθησαν να εφαρμόσουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, και καταφέραμε να την “παγώσουμε”. Θα συνεχίσουμε μέχρι την οριστική της κατάργηση, υπερασπίζοντας τα εργασιακά μας δικαιώματα και την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Ο δρόμος για το δημόσιο σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας θα φτάσει με τους αγώνες μας μέχρι το τέλος.
Αθήνα, 25 Οκτώβρη 2016
                                                            ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

                                                                                                ΣΥΝΕΚ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥΣΥΡΙΖΑ

              
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΕΥΡΥΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ



Συνάδελφοι/ισσες,
Graphic4.jpgΤα τελευταία δύο χρόνια οι πολιτικές εξελίξεις στη χώρα μας ήταν ραγδαίες. Τα αποτελέσματα των εκλογών του Ιανουαρίου 2015, με την πτώση της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και το σχηματισμό κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, δημιούργησαν νέες συνθήκες για τη χώρα και το λαϊκό κίνημα.
Ο συμβιβασμός του καλοκαιριού του 2015, ως αποτέλεσμα του συγκεκριμένου συσχετισμού δυνάμεων στο διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και στο εσωτερικό, απαιτεί νέες μεγαλύτερες συνεχείς προσπάθειες για την ευόδωση των αγώνων μας. Μέσα σ’ αυτό το πολιτικό περιβάλλον, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ είναι στη κυβέρνηση, αλλά μεγάλο μέρος της εξουσίας εξακολουθεί να έχει ακόμα η ολιγαρχία του πλούτου με τους πολιτικούς της εκπροσώπους, ο αγώνας μας γίνεται ιδιαίτερα σκληρός.
Ωστόσο, ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση της Αριστεράς, παρά τον ανηλεή πόλεμο από τα ΜΜΕ και το πολιτικό κατεστημένο αλλά και τους «δανειστές», προσπαθεί μέσα από το παράλληλο πρόγραμμα να βγάλει τη χώρα από την ασφυξία και το λαό μας από τα δεσμά της λιτότητας.
Στην εκπαίδευση έγιναν πολλά από το Γενάρη του 2015. Από τη δαμόκλειο σπάθη της διαθεσιμότητας-απόλυσης, της μείωσης των μισθών-συντάξεων και της αυταρχικότητας της διοίκησης, τώρα βλέπουμε τη δικαίωση σημαντικών αιτημάτων των αγώνων μας, αλλά και τη συνέχιση σοβαρών προβλημάτων που είναι αποτέλεσμα της πολιτικής λιτότητας και περικοπών που έχουν επιβληθεί με τα μνημόνια.
Ακόμα και σ’ αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, βασικά αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος αποτυπώθηκαν σε νομοθετικές παρεμβάσεις τα δύο τελευταία χρόνια. Παρά τη λυσσαλέα αντίδραση Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ - ΠΟΤΑΜΙΟΥ  και τις επανειλημμένες διακηρύξεις, ακόμα και στη Βουλή, για κατάργηση των κατακτήσεων και επαναφορά των απολύσεων, μια τέτοια εξέλιξη κανείς εκπαιδευτικός δεν θα την επιτρέψει.
                Ας θυμηθούμε όμως ποια θετικά βήματα έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, αφού επισημάνουμε ότι για πρώτη φορά φέτος μετά από πολλά χρόνια τα σχολεία άνοιξαν έγκαιρα και κανονικά.
1.                   Η επιστροφή των 2500 εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα (ν.4325/15) και η αναγνώριση του χρόνου διαθεσιμότητας ως χρόνου πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας, με την ταυτόχρονη επαναλειτουργία των αντίστοιχων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, με αποτέλεσμα να αυξηθούν σημαντικά οι μαθητές/-τριες σε αυτά (ν.4327/15).
2.                   Η οριστική κατάργηση του θεσμού της διαθεσιμότητας και της αυτοδίκαιης αργίας (ν.4325/15).
3.                   Το πάγωμα των διαδικασιών αξιολόγησης με τα χαρακτηριστικά που αυτή είχε, η κατάργηση της σύνδεσης της αξιολόγησης με μισθό και βαθμό και το ξεπάγωμα της μισθολογικής καθήλωσης που ίσχυε από το 2011 (ν.4354/15).
4.                   Ο εκδημοκρατισμός της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολείων και διοίκησης, που συμπεριλαμβάνει για πρώτη φορά με ψηφοφορία και την έκφραση γνώμης των εκπαιδευτικών, η οποία είχε σημαντικό λόγο στην επιλογή (ν.4327/15). 
5.                   Η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών (ν.4325/15).
6.                   Η αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών μετά το 2010 και η κατάργηση της διαγραφής των αναπληρωτών από τους πίνακες για δύο χρόνια. Η επέκταση των αδειών για συμμετοχή σε εξετάσεις λόγω σπουδών, για παρακολούθηση επιμορφωτικών δράσεων, σεμιναρίων κ.λπ. και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (ν. 4351/15). Οι αιτήσεις των αναπληρωτών γίνονται πλέον ηλεκτρονικά και οι σχετικοί πίνακες επικυρώνονται πλέον από το ΑΣΕΠ.
7.                   Καταργήθηκε το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια (ν. 4351/15).
8.                   Εντάσσονται σε οργανικές θέσεις οι μεταταχθέντες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 2013, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (ΦΕΚ β΄ 3391/16).
9.                   Καταργήθηκε η διάταξη με την οποία ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονταν στα ΙΕΚ μπορούσαν να «αποσπαστούν» στα ΕΠΑΛ ως εκπαιδευτικοί (ν. 4351/15).
10.               Καταργήθηκε η διάταξη με την οποία οι διατελέσαντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι Οργανισμών που εποπτεύονται από το ΥΠΠΕΘ καθώς Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς του ΥΠΠΕΘ, ορίζονταν με τη λήξη της θητείας τους ως σχολικοί σύμβουλοι χωρίς καμία κρίση (ν. 4342/15).
11.               Δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται για συνταξιοδότηση κάθε Απρίλιο να παραμένουν μέχρι τέλους του σχολικού αντί του διδακτικού έτους (παραμονή επιπλέον 2 μήνες). Επίσης, δόθηκε η δυνατότητα σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν τη φετινή σχολική χρονιά να ενταχθούν στο παλαιό συνταξιοδοτικό καθεστώς, για μην υπάρχουν αδικίες έναντι των άλλων δημόσιων υπαλλήλων (ν.4386/16).
12.               Εξομοιώθηκαν με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς οι εκπαιδευτικοί, που είναι γονείς ανάπηρου παιδιού (67%), (ν.4403/16).
13.               Καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο και αποδεσμεύτηκε ο βαθμός του απολυτηρίου του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ν.4326/15).
14.               Με τις αλλαγές στα Γυμνάσια καθιερώθηκαν τα δύο τετράμηνα και μειώθηκε ο εξεταστικός φόρτος σε όφελος των μαθητών. Καθιερώθηκε επίσης η ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους (το ΠΔ υπό έκδοση).
15.               Graphic3.jpgΜε τις αλλαγές στα ΕΠΑΛ υλοποιούνται οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος: ενιαία Α΄ τάξη, τομέας στη Β΄, ειδικότητα στη Γ΄, μεταλυκειακό έτος μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αποφοίτους, πρόσβαση αποφοίτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ (ν. 4386/16).
16.               Καταργήθηκε ο νόμος που νομιμοποίησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών (ν.4386/16). Καταργήθηκε επίσης η υποχρεωτική αναπλήρωση μαθημάτων από καταλήψεις μαθητών Σάββατα και διακοπές Πάσχα χωρίς τη γνώμη της σχολικής κοινότητας, γεγονός που καταστρατηγούσε εργασιακά δικαιώματα.
17.               Έσπασε από τη φετινή χρονιά το καθεστώς αδιοριστίας με το διορισμό, μέσα στο 2016, 470 εκπαιδευτικών διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.
18.               Δόθηκε η δυνατότητα να παραχωρούνται οι εγκαταστάσεις κατασκηνώσεων του Αγίου Ανδρέα Αττικής και στους εκπαιδευτικούς μέσω των ομοσπονδιών τους (ν. 4415/16).
19.               Με το ν. 4368/16 καθιερώθηκε ένα νέο σύγχρονο πλαίσιο για την αντισταθμιστική εκπαίδευση, με τη δημιουργία Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης.
20.               Θεσμοθετήθηκε ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου εξασφαλίζοντας σε  όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας, από 4/θέσια και πάνω, την  ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων [από 1.337 σε 3.555] και καταργήθηκαν τα εξοντωτικά για τους μαθητές/-τριες 7ωρα.
21.               Για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια ιδρύθηκαν 600 ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προσλήφθηκαν 9.100 εκπαιδευτικοί αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
22.               Θεσμοθετήθηκε ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, οριοθετήθηκε το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών και από 4θεσιο νηπιαγωγείο και πάνω το ωράριο εξισώθηκε με αυτό των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου. 
23.               Ξεκίνησε η λειτουργία των Τμημάτων Υποδοχής στα δημόσια σχολεία για τα προσφυγόπουλα-μεταναστόπουλα [2.00 μ.μ. - 6.00 μ.μ.].
24.               Επανήλθε ο έλεγχος και η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων στο Υπουργείο Παιδείας, μπήκε φραγμός στην αυθαιρεσία των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων και προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών  που εργάζονται σε αυτά (ν.4415/16).
25.               Με τον προϋπολογισμό του 2016, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, σταθεροποιήθηκαν οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση στο 2,8 % επί του ΑΕΠ και με αυτό τον τρόπο ανατράπηκε η αρνητική πρόβλεψη του μεσοπρόθεσμου 2014-18 της προηγούμενης κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για συνεχή μείωση των δημόσιων δαπανών για την παιδεία, οι οποίες θα μειώνονταν με βάση αυτή την πρόβλεψη το 2016 στο 2,3% επί του ΑΕΠ και θα έφταναν μόλις στο 1,9 % επί του ΑΕΠ το 2018.




Προφανώς χρειάζεται να γίνουν πολλά περισσότερα και στην εκπαίδευση. Σταδιακή αύξηση των δημόσιων εκπαιδευτικών δαπανών, μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες της εκπαίδευσης, πολύπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου, ουσιαστικές εκπαιδευτικές αλλαγές μετά από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Όμως ο δρόμος άνοιξε.
Οι εκπαιδευτικοί του ΣΥΡΙΖΑ, στις εκλογές την Τετάρτη 2-11-16 για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια συμμετέχουμε στα πλατιά ψηφοδέλτια της ΕΡΑ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και των ΣΥΝΕΚ στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Στις 2 του Νοέμβρη 2016 πίσω δεν γυρίζουμε.
Στηρίζουμε- ψηφίζουμε ΕΡΑ - ΣΥΝΕΚ
Υπερασπίζουμε και διευρύνουμε τις κατακτήσεις μας.
Συνεχίζουμε τους αγώνες μας  για την οριστική κατάργηση της λιτότητας.
Για 14χρονη δημόσια δωρεάν δημοκρατική εκπαίδευση
για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς

             ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2016

ΣΥΝΕΚ

ΣΥΝΕΚ
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
·    ΟΧΙ σε καθηγητές-λάστιχο σε 3, 4 ή 5 σχολεία και στο εξοντωτικό διδακτικό ωράριο.

·    ΟΧΙ στην υποβάθμιση της παιδαγωγικής λειτουργίας του σχολείου.

·    Μαζικοί διορισμοί τώρα. Λεφτά για την Παιδεία.

·    Με τους αγώνες και την ψήφο μας ανατρέπουμε την κατάσταση.

·    ΜΠΟΡΟΥΜΕ, είναι στο χέρι μας.

ΣΥΝΕΚ
(Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις)






Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2016

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
       
       Το 11ο  Εκπαιδευτικό Συνέδριο και μια κακοστημένη παράσταση

Στα εκπαιδευτικά Συνέδρια που διοργανώνει η ΟΛΜΕ με το ΚΕΜΕΤΕ συζητιούνται με επιστημονικό τρόπο ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς με βάση τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου. Στα εκπαιδευτικά Συνέδρια δεν ψηφίζονται  θέσεις. Η επιλογή των θεμάτων τους γίνεται πάντοτε σε συνεργασία του ΚΕΜΕΤΕ με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, το οποίο έχει και την ευθύνη της έγκρισης και της αξιοποίησης μελετών, ερευνών και πορισμάτων.
 Στις 14-15 και 16 Οκτώβρη, σε μια περίοδο που οι ασκούμενες μνημονιακές πολιτικές των περικοπών και οι νεοφιλελεύθερες κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ θέτουν σε κίνδυνο τις ήδη υποβαθμισμένες εργασιακές μας σχέσεις, τη δομή του δημόσιου σχολείου και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας, πραγματοποιήθηκε στη Βραυρώνα το 11ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο με θέμα « Οι επιπτώσεις των μνημονίων στην Εκπαίδευση» με 8 υποθέματα για τα οποία είχαν δουλέψει το προηγούμενο διάστημα αντίστοιχες ομάδες εργασίας.
Οι ομάδες εργασίας για το 11ο Συνέδριο ήταν ανοιχτές για κάθε συνάδελφο και οι τελικές περιλήψεις των εισηγήσεών τους είχαν ανακοινωθεί στα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ και του ΚΕΜΕΤΕ από τις 20 Σεπτέμβρη. Κανείς δεν έθεσε θέμα πριν από τη διαδικασία του Συνεδρίου να αποσυρθεί οποιαδήποτε από αυτές. Συνήθης τακτική είναι να φτάνουν οι εισηγήσεις στο Συνέδριο και επί αυτών να τοποθετούνται  οι σύνεδροι σε παράλληλες συνεδρίες. Την τελευταία μέρα οι  συντονιστές των ομάδων παρουσιάζουν στην ολομέλεια τα τελικά τους πορίσματα λαμβάνοντας υπόψη και το διάλογο που προηγήθηκε, και ακολουθεί συζήτηση με παρεμβάσεις των συνέδρων.
Η εισήγηση της ομάδας για την Αξιολόγηση ήταν από την αρχή σε αντίθεση με τις θέσεις του κλάδου για την ατομική αξιολόγηση. Αυτό υποστήριξαν με επιχειρήματα τα ΣΥΝΕΚ και τοποθετήθηκαν με ξεκάθαρο τρόπο στην αντίστοιχη συνεδρία. Στην ομάδα με θέμα το 4ο μεταλυκειακό έτος ΤΕΕ για το οποίο ο κλάδος δεν έχει επεξεργασμένη θέση, υπήρχαν επίσης από την αρχή δύο γνωστές σε όλους αντιθετικές εισηγήσεις (ομάδας εργασίας ΚΕΜΕΤΕ-Παρεμβάσεων) και κατά τη συζήτησή τους προστέθηκε και μια τρίτη από το ΠΑΜΕ.
Στο ξεκίνημα της Ολομέλειας της Κυριακής, οι Παρεμβάσεις εγκαθιστώντας αυθαίρετα δικό τους παράλληλο «Προεδρείο» και αρπάζοντας τα μικρόφωνα από τους ομιλητές, απαίτησαν να σταματήσουν οι διαδικασίες του Συνεδρίου και να γίνει ΔΣ της ΟΛΜΕ για να  απορριφθεί η εισήγηση της Αξιολόγησης  και η εισήγηση της ομάδας εργασίας για το 4ο έτος ΤΕΕ, αλλά να παραμείνει η εισήγηση του στελέχους τους (παρά το ότι το πόρισμά της δεν αποτελεί θέση του κλάδου). Η Πρόεδρος της ΟΛΜΕ έκανε δήλωση ότι η εισήγηση της αξιολόγησης είναι αντίθετη με τις θέσεις του κλάδου, επειδή όμως το συνέδριο δεν είναι συνδικαλιστικό, η ΟΛΜΕ να αποφασίσει για όλα τα επίμαχα θέματα στο αμέσως επόμενο ΔΣ.
Στη συνέχεια οι εκπρόσωποι των Παρεμβάσεων - Συσπειρώσεων στο ΔΣ της ΟΛΜΕ και του ΚΕΜΕΤΕ και στις ομάδες εργασίας αποχώρησαν και ανάρτησαν καταγγελία αναμασώντας τη συκοφαντία περί «κυβερνητικού συνδικαλισμού», ενώ ανακάλυψαν και φανταστικές μεθοδεύσεις αλλοίωσης των αποφάσεων του κλάδου, διαστρέφοντας την πραγματικότητα.
Είναι ολοφάνερο ότι έστησαν μια προσχεδιασμένη αλλά  κακοπαιγμένη και γηπεδικού  ήθους παράσταση ελέγχου ή διάλυσης του Συνεδρίου. Προσχεδιασμένη, γιατί η  παράταξη των Παρεμβάσεων εκπροσωπείται και στο ΚΕΜΕΤΕ και στην ΟΛΜΕ με 4 συνολικά μέλη. ΓΝΩΡΙΖΑΝ και τις εισηγήσεις από τις 20 του Σεπτέμβρη (στην ομάδα μάλιστα της ΤΕΕ συμμετείχε από την αρχή και δικό τους μέλος), γνώριζαν και το γεγονός ότι δεν κινδυνεύει να ανατραπεί καμία θέση της ΟΛΜΕ από ένα εκπαιδευτικό Συνέδριο.
Η τακτική που ακολούθησαν τα περισσότερα από τα στελέχη τους τις δύο τελευταίες μέρες του Συνεδρίου, δεν ήταν να εμβαθύνουν τον προβληματισμό στη βάση των  θέσεων του κλάδου, και μέσα από την αντιπαράθεση επιχειρημάτων να διευρύνουν τον αναγκαίο σε ένα εκπαιδευτικό συνέδριο  διάλογο, αλλά να καταγγείλουν, να λογοκρίνουν, να επιβάλλουν με κάθε τρόπο τη δική τους άποψη.
Αποσκοπώντας σε καιροσκοπικά παραταξιακά οφέλη εν όψει και των εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, επέλεξαν  να απαξιώσουν το θεσμό του εκπαιδευτικού Συνεδρίου, να στερήσουν τον κλάδο από μια ευκαιρία να ανοίξουν και να συζητηθούν επί της ουσίας μεγάλα ζητήματα και να ακουστούν οι προβληματισμοί των συναδέλφων από όλη την Ελλάδα.
Αυτές οι απαράδεκτες αντιδημοκρατικές και τυχοδιωκτικές τακτικές δεν τιμούν κανέναν μας ως εκπαιδευτικό και έχουν διαλυτικά αποτελέσματα για τη συσπείρωση των συναδέλφων και την ενότητα του κλάδου.
Να ξεκαθαρίσουμε άλλη μια φορά ότι: για εμάς σήμερα, ζήτημα άμεσης προτεραιότητας είναι η ενεργοποίηση και η συμμετοχή των συναδέλφων σε αγωνιστικές διεκδικήσεις με βάση τις  ψηφισμένες θέσεις και αποφάσεις του κλάδου, για να αντιπαλέψουμε από κοινού τις πολιτικές λιτότητας που υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνουν τους εκπαιδευτικούς.
Μέχρι τώρα έχει αποδειχθεί ότι οι μεγάλοι, ενωτικοί, μαζικοί αγώνες για τη δημόσια εκπαίδευση, όχι μόνο μπορούν να έχουν αποτελέσματα στις συνδικαλιστικές μας διεκδικήσεις, αλλά αποτελούν βασική προϋπόθεση για να ανοίξει ο δρόμος της ανατροπής των μνημονιακών πολιτικών  για την υπεράσπιση και την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Αθήνα, 19 Οκτώβρη 2016                ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ








ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ

Ανακοίνωση του τμήματος παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ
ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑΛ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΚΚΕ
Σε πρόσφατη επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ στη βουλή προς τον Υπουργό Παιδείας,για τρέχοντα θέματα των ΕΠΑΛ,ανάμεσα στα μέτρα που προτείνονται αναφέρεται : Να καταργηθεί κάθε πιστοποίηση, κάθε επαγγελματική εξέταση, το πτυχίο να είναι η μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα. Η πρακτική άσκηση να είναι ενταγμένη οργανικά στη μάθηση. Ασφάλιση και πληρωμή με βάση το κατώτερο μεροκάματο του ανειδίκευτου εργάτη”.
Είναι σαφές πως αν γίνονταν δεκτή η πρόταση του ΚΚΕ δηλ. «η πρακτική άσκηση να είναι ενταγμένη οργανικά στη μάθηση» θα σήμαινε στην πράξη είτε πως ο ανήλικος μαθητής μετά από το σχολικό 7ωρο θα επιβαρύνεται καθημερινά με επιπλέον  7 ώρες εργασίας,είτε σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να γίνει αντικατάσταση αρκετών ωρών της σχολικής εκπαίδευσης με εργασία!  Όμως είναι σαφές πως δεν είναι αυτός ο ρόλος του σχολείου.
Το Επαγγελματικό Λύκειο χορηγεί εκτός από το πτυχίο ειδικότητας και απολυτήριο ισότιμο με το Γενικό απολυτήριο Λυκείου και δίνει δυνατότητα της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άρα δεν είναι δυνατό να μετατραπεί σε σχολή μαθητείας, όπως προτείνεται ουσιαστικά από το ΚΚΕ.
Η πρακτική άσκηση θα πρέπει να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το ΕΠΑΛ όπου τα παιδιά θα είναι ενήλικες και με περισσότερη ωριμότητα και ασφάλεια θα γίνεται ή ένταξή τους σε εργασιακό περιβάλλον.
Γι΄ αυτό, έχει ήδη θεσμοθετηθεί το «μεταλυκειακό έτος μαθητείας»όπου οι μαθητές-απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, ενήλικες πλέον και έχοντας τελειώσει μια βασική εκπαίδευση στο σχολείο τους, θα ενταχθούν στην τάξη μαθητείας για μια ασφαλή ένταξη στο χώρο της εργασίας, με πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα και θα αμείβονται  για το διάστημα της μαθητείας με το 75% του κατωτάτου ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη.
Επίσης με τη νέα δομή του ΕΠΑΛ (Α΄ Τάξη με ενιαίο πρόγραμμα,  Β΄  Τάξη  με διαχωρισμό σε τομείς τεχνικο-επαγγελματικών σπουδών και Γ΄ Τάξη  με διαχωρισμό σε ειδικότητες) αποφεύγεται η πρόωρη ειδίκευση των μαθητών / -τριών, εξασφαλίζεται η παροχή στέρεων γενικών γνώσεων, δίνονται οι αναγκαίες τεχνολογικές - επαγγελματικές γνώσεις, που θα αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία θα «χτιστεί» η ειδικότητα, δημιουργείται ένα ενιαίο μοντέλο επαγγελματικού σχολείου χωρίς διακρίσεις ανάμεσα στις επιλογές των μαθητών/-τριών, παρέχονται  περισσότερες επαγγελματικές και εκπαιδευτικές διέξοδοι στους αποφοίτους, διευκολύνεται η απόκτηση δεύτερης ειδικότητας, επιτυγχάνεται με ασφάλεια η επαφή των αποφοίτων στην αγορά εργασίας και τέλος διευρύνονται οι δυνατότητες συνέχισης των σπουδών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η πρόταση του ΚΚΕ οδηγεί στην πρόωρη κατάρτιση ανήλικων μαθητών μετά το γυμνάσιο και είναι έντονα ταξική πρόταση εναντίον των παιδιών της εργατικής τάξης τα συμφέροντα της οποίας υπερασπίζει με την πολιτική του το ΚΚΕ.


Αθήνα, 19 0κτωβρίου 2016

Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2016

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΑΥΡΙΟ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ 250 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ . ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΘΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 ( ΣΥΝΟΛΙΚΑ), ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ13.

Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΚΥΣΔΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΣΤΙΣ 12/10/2016

           Ενημερωτικό του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ
           Νεκτάριου Κορδή
εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Θέμα: Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 12 Οκτωβρίου 2016
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
    Σχετικά με τη συνεδρίαση  του ΚΥΣΔΕ που έγινε την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:

1.      Κλήθηκε σε ακρόαση εκπαιδευτικός που ζητά μετάταξη σε διοικητική θέση για σοβαρούς λόγους υγείας.
2.      Απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία ένσταση εκπαιδευτικών επί των μεταθέσεων στην Ειδική Αγωγή 2016.
3.      Απορρίφθηκε ένσταση εκπαιδευτικού σχετικά με τις μεταθέσεις του 2011.
4.      Απορρίφθηκαν οκτώ αιτήσεις επανεξέτασης εκπαιδευτικών για τις αποσπάσεις στα Μουσικά σχολεία του 2016. Για το ίδιο θέμα απορρίφθηκε μια αίτηση αναπληρωτών επί των αποσπάσεων σε Μουσικά σχολεία.
5.       Αποδεσμεύτηκε ένας εκπαιδευτικός για απόσπαση σε ευρωπαϊκό οργανισμό.
6.      Έγινε δεκτή μια αίτηση ανάκλησης απόσπασης.
7.      Σχετικά με τις αποδεσμεύσεις εκπαιδευτικών για μετάταξη σε θέση ΕΔΙΠ συζητήθηκαν 397 αιτήσεις. Το Συμβούλιο αποφάσισε την αποδέσμευση 364 εκπαιδευτικών που πληρούσαν τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρ. 7 του Ν.4386/2016. Για το ίδιο θέμα δεν αποδεσμεύτηκαν 5 εκπαιδευτικοί ενώ σε 28 αιτήσεις εκπαιδευτικών (κυρίως κλάδου ΠΕ08) δόθηκε αναβολή. Υπενθυμίζουμε ότι η αποδέσμευση αποτελεί το πρώτο βήμα για την ολοκλήρωση της μετάταξης   
8.      Σχετικά με τις αποχωρήσεις εκπαιδευτικών Δ.Ε. υπενθυμίζουμε ότι το 2010 αποχώρησαν 2839 εκπαιδευτικοί, το 2011 3503 εκπαιδευτικοί, το 2012 3.186 εκπαιδευτικοί, το 2013 3.442 εκπαιδευτικοί, το 2014 3.235 εκπαιδευτικοί, το 2015 1.836 εκπαιδευτικοί και το 2016 έχουν ήδη αποχωρήσει περίπου 950 εκπαιδευτικοί. Ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών που έχουν συνολικά αποχωρήσει ανέρχεται σε 18.990. Ενδεικτικά την περίοδο αυτή αποχώρησαν 5.000 εκπαιδευτικοί ΠΕ02, 3.052 εκπαιδευτικοί ΠΕ03, 1.900 εκπαιδευτικοί ΠΕ04.01, 1.109 εκπαιδευτικοί ΠΕ06 και 1.113 εκπαιδευτικοί ΠΕ11.
9.       Σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εξακολουθούν να υπάρχουν κενά στην Γενική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, στα Μουσικά σχολεία  και στην Ειδική Αγωγή. Ως εκ τούτου θα πρέπει άμεσα να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των κενών αυτών!

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς
Αθήνα 12/10/2016

 


Νεκτάριος Κορδής,
αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6977513534,
ηλ. δ/νση:  nekordis@yahoo.gr
  Άκης Λουκάς   
  αιρετό αναπλ. μέλος του ΚΥΣΔΕ   
 ( τηλ.:6974320189, 
 ηλ.δ/νση: loukasevangelos@gmail.com



                     εκλεγμένων  με το ψηφοδέλτιο  των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων